Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Loutkové divadlo v rodinách

Loutkové divadlo v rodinách

Atraktivita turistických oblastí Jeseníky a Střední Morava
Znáte Střední Moravu nebo Jeseníky? Co považujete za největší lákadla regionu?

(veřejné výsledky 12. 12.)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Hana Vedralová
Šetření:23. 05. 2012 - 25. 05. 2012
Počet respondentů:227
Počet otázek (max/průměr):7 / 5.93
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:80 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:16
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

 Prosím o vyplnění krátkého dotazníku k mé bakalářské práci.

Odpovědi respondentů

1. Pohlaví

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena14463,44 %63,44 %  
muž8336,56 %36,56 %  

Graf

2. Věk

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
21-2513358,59 %58,59 %  
26-303414,98 %14,98 %  
16-203013,22 %13,22 %  
31-40156,61 %6,61 %  
41-5062,64 %2,64 %  
0-1552,2 %2,2 %  
nad 5141,76 %1,76 %  

Graf

3. Měli jste doma v dětství loutkové divadlo nebo loutky?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 4, Neotázka č. 6].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano13057,27 %57,27 %  
Ne9742,73 %42,73 %  

Graf

4. Jakou hrálo loutkové divadlo roli ve Vašem dětství? Prosím stručně popište.

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

Aktivně jsem hrála loutkové divadlo cca 8 let, včetně loutkářských přehlídek a seminářů

Babička s dědou mívali ve skříni loutku, údajně pozůstatek z celého divadla po prarodičích nebo tak něco. Celé jsem to nezažila.

Bezvýznamné.

Byla to jedna z formy zábavy nebo hry.

Byla to jedna z hraček.

Byla to jedna z možností s čím si hrát a mohli jsme si díky němu zhmotnit naše oblíbené pohádky. Museli jsme zapojovat fantazii, i vzhledem k tomu, že jsme měli málo loutek :) Ale příliš často jsme si s ním nehráli.

Byla to pro mě hračka . Měla jsem sice jen kašpárka - maňáska na ruku a dost jsem si s ním vyhrála....:-)

byla to proste jedna z hracek, vyborne pro kolektivni hrani (pri navsteve kamaradu apod). Bavilo me menit kulisy. Oblibena loutka Kasparek ;-)

Bylo fascinujícím a tajemným předmětem v rohu místnosti, nikdy však nehrálo.

Dárek od dědečka. Kreativní tvoření pohádek, hraní si s figurkama. Jen krátce jsem ho vlatnila, bylo už staré.

Dětská zábava, zabavení vlastní silou nebo rodiči

Dodnes na něj ráda vzpomínám, nebylo ale asi nejvýraznější z mých hraček, občas jsme ho hrály rodičům nebo příbuzným. Od určité doby jsem se ale trochu styděla ho vytahovat - ale to jen proto, že jsem na jeho "podlahu" nakreslila obrázek, který značil, že po něm loutky nesmí jezdit na kole.

Důležitou, neboť jsem mohla v něm ztvárnit své pohádkové představy a vlastní pohádkové příběhy.

Fantazie, sny, bezva svět

Forma zabavy, chvile pohromade s rodinou,smysl pro humor,rozvijeni fantazie..

hezké zpestření her, ale nic co by zanechalo velké stopy....

hra

Hra s kamarády, předvádění vlastní tvořivosti před zbytkem rodiny.

Hračka jako každá jiná. Možná s tím rozdílem, že trochu víc podbízí ke kreativitě-vymýšleli jsme jim charaktery a hráli s nimi jednoduché scénky.

hrál jsem si s ním, kreativita, fantazie

hrála jsem představení pro ostatní děti

Hráli jsme ho spíše vyjímečně.

hráli jsme jej často, tak jednou týdně

hráli jsme si hlavně se sestrou a dědečkem, někdy jsme pak rodičům předváděli představení, později jsme s pomocí dospělých dokonce vlastní loutky vyráběli... loutkové divadlo vnímám jako hezkou součást svého spíše raného dětství

hráli jsme si s kamarády, rozvíjeli fantazie během dnů. kdy jsme nemohli kvůli počasí ven

Hráli jsme si s loutkami a zkoušeli jsme je vyrábět.

hraní

hrávali jsme si s ním u babičky a vymýšlely jsme jako děti příběhy, takže kreativní

Jako člověče nezlob se možná menší byla to hra sestry se kterou jsem si někdy hrála.

Jako dítě jsem si s loutkami hrála velice ráda. Byli to jedny z mých nejoblíbenějších hraček.

Jedna z častějších her. Ne uplně nejoblíbenější, ale rozhodně v TOP 50.

jedna z mnoha hraček

Jednalo se o příjemnou kreativní součást umožňující uplatnění příliš velké fantazie.

jen jedna z hraček

Karkulku, měli jsme postavičky na prvázkách ze dřeva.

Každé Vánoce jsme s bratrem nacvičili loutkové představení, divadlo tedy bylo součástí rodinného rituálu.

Když jsem byl u babičky a dědy, tak mi ho často hrávali. Bavilo mě to a byla to legrace poslouchat dědu jak mění hlasy.... takže asi hlavně roli zábavnou a někdy poučnou.

Když jsem byla malá, zhruba když mi bylo 6 hrála jsem s Hurvínkem třeba celý den :-)

když maminka vytáhla krabici s loutkami, se sestrou jsme věděli, že si užijeme skvělé odpoledne, plné zábavy a vymýšlení nových pohádek. Byl to čas strávený s rodinou. :-)

kladnou

líbilo se mi spíše hrát s loutkami než se dívat na jiné loutkoherce

líbilo se mi to,spojení rodičů a babiček ..rodinná pohoda.

Líbilo se mi. Sama jsem pak zkoušela hrát s loutkami divadlo.

Loutkové divadlo hrálo podobnou roli jako ostatní hračky.

Loutky jsem brala jako historické hračky, které mají duši. Dýchají z nich přírodní materiály z kterých jsou vyrobeny.

Malou

malou

malou, spise jako doplnek k ostatnim hrackam

Mám velmi tvůrčí a akční rodiče, takže to byla jen jedna z mnoha aktivit, ale milá, vždycky mě bavilo.

maminka nám jako malým hrála loutkové i maňáskové divadlo

měla jej sestra a spíše jsme si s ním nehrály

měla jsem doma loutky, se kterými jsem si hrála jako s každou jinou hračkou..žádnou spešl roli loutkové divadlo nehrálo:)

Mela jsem jedinou loutku, kasparka, a bzl to muj veliky kamarad, nemam totiz sourozence. Obecne jsem k figurkam a loutkam vzdy pristupovala, jakoby byly zive, a to mi zustalo dodnes :-).

Měla jsem svoje maňásky, které jsem si mohla půjčovat s návštěvami a stejně jako maminka si vymýšlet vlastní pohádky. Maminka nám hrála divadlo s loutkami a pokaždé příběhy trochu upravila.

Měli jsme doma cca 3 loutky - karkulku, čerta a ježibabu. Občas jsem si s nimi hrál. Z dětství si pamatuji spíš loutkové divadlo v mateřské školce, které nám hrávala učitelka. Pro mě to je další možnost využití dětské fantazie. Jako dítě jsem loutky v pohybu považoval takřka za živé.

Měli jsme loutky na špejlích, ručně vyráběné, hráli jsme si s nimi divadlo. Bylo to zábavné, jak výroba loutek, tak hraní divadla

meli jsme loutky,jako hracky

Měli jsme takové to vystřihávací z tlustého papíru a špejlí. Já a moje o kousek mladší sestra jsme si s ním hrávaly, když nám bylo kolem 3 až 5 let.

Mělo tvořivou roli dětských hraček.

moc jsme si s ním nehráli..

moc se mi to líbilo, ale víc jsme poslouchaly se ségrou pohádky od mamky a dědy,na divadlo se postupně zapomnělo no.

Na loutkove divadlo jsme s rodici zasli jen parkrat, ale pamatuji si, ze to byl prijemny zazitek. Doma jsme po stryci meli stare loutkove divadlo, se kterym jsme si jako deti hrali.

naucne, ale hlavne zabavne, potesilo na dusi

Navsteva Divadla Spejbla a Hurvinka byla jednim z nejcastejsich zpusobu, jak travit muj volny cas v detstvi. Poslech kazet ze stejnejmenneho divadla v aute s rodici byl zpusob jak je utrapit k smrti.

ne moc významnou

Nepamatuji se, spíš zanedbatelnou

Nepoužívali jsme jej často, velkou roli tedy nehrálo. Nicméně určitě napomáhalo rozvoji našich kreativních dovedností.

Nepříliš velkou. Doma jsem měla pár loutek a rodiče mě brali na loutková představení do divadla.

nepříliš významnou, ale když už, spíš jsem raděj hrál/improvizoval pro ostatní

Nevzpomínám si

nijak výraznou..

Nijak zvlast velkou, jednou za cas se sundalo ze skrine, rozmotaly se loutky a uz se zachranovala princezna..:)

Obcas jsme si s nim s bratrem hravali ale tot vse.

Občas jsem jej doma hrál pro zbytek rodiny.

Občasné rozptýlení.

Obdivovala jsem herce jak zručně ovlládají loutky,moc se mi líbilo, přála jsem si ho mít doma...

Oblíbená hračka

Ohromně mě zaujalo tajemné kouzlo té zvláštní reality, kulisy i loutky svojí zvláštní vizáží a později i možností ty figurky ovládat- určitě rozvíjelo schopnost převést fantazii do realizace a slov.

okrajovou

Pohadkova vzpominka na detstvi a domov.

Práce mé matky

Protože se jako loutky dají použít třeba vojáčci, nebo plyšáci, tak jsem "loutek" měla opravdu mnoho. Je to zábavné hrát ho. Dítě se tím učí pamatovat si text a tím používat mozek. Jako malá jsem divadlo i sama hrála. Víc než samotné hraní divadla mě ale naplňovaly přípravy na představení, kdy se nás učitele pomocí různých her snažili naučit jak užívat mimických svalů a rozvinutí vlastní osobnosti a fantazie.

Příběhy na téma dobro a zlo si maminka sama vymýšlela. Loutkové divadlo zastupovalo televizi, myslím docela úspěšně. Zapojovali se i sousedé, kteří k nám vodili děti na návštěvu. Takže divadlo plnilo roli setkávací, poučnou, zábavnou.

Příjemné prožití zimních večerů

příjemné zpestření dětských her

radost, fantazie

Rozvoj představivosti a vymýšlení vlastních příběhů.

rozvoj představivosti, hry s příběhy

se sestrou jsme hráli divadlo s loutkama

Skoro žádnou. Otec občas něco zahrál.

Skvělé pro vyprávění pohádek nejen doma,ale i v MŠ.

sloužilo to jako zábava a oživení. Spolu se se sestřenicí jsme připravovaly různé představení pro návštěvy.

spíš pro zábavu, samotná tvorba je mi cizí

stejnou jako ostatní hračky

Stejnou jako všechny ostatní hračky, občas jsem si s nimi hrála, občas ne

téměř žádné, měla jsem z těch fogurek strach, byly strašidelné

Téměř žádnou,nebylo pro mě velmi důležité. Měla jsem jiné oblíbené hračky.

Určitě dobrou, rodiče nám ho hráli před spaním, vždy mě to bavilo, měli jsme skvělý loutky.

Určitě pozitivní, podporovalo představivost. Dobře sloužilo jako personifikace určitých vlastností....

Určitě pozitivní...rozvíjelo ve mně tvořivost a fantazii, sami jsme si vymýšleli příběhy

V jednom období jsme si s loutkami hráli s bráchou fakt hodně. Je to víc, než panenka. Hýbe se podle vás, loutka je skoro živá... :)

v podstatě žádnou, byla to jedna z mnoha aktivit, která pro mě neměla nějak zásadní význam..

Ve své podstatě pouze dekorační, loutky bývaly použity opravdu výjimečně.

Večerní pohádky od ordičů.

Velkou :) Vymýšlení různých scénářů, resp. celých loutkových představení pro moje rodiče nebo prarodiče mně velmi bavilo a snad i osobnostně rozvíjelo. Některé hry si ještě dodnes pamatuji.

Velkou, měli jsme loutkové divadélko, coř si myslím, že je výborné pro představivost dětí, vývoj myšlení apod.

Velkou, zábava, kreativita, radost...

velmi dobře mi to rozvíjelo fantazii a moc mě to bavilo.

Velmi důležitou. Představení mi hrála sestra a s mnohokráte naučnými konci mě vychovávala v rodinný prospěch :)

Velmi oblíbené. Zejména babička dokázala vymýšlet krásné "hry", později jsem totéž zkoušela sama. Velký vli na rozvoj mé fantazie.

Velmi zřídka jsme si s ním hráli

většinou jsem si sama hrála s loutkami divadélka.. pak nám ještě asi dvě loutky visely ze stropu :)

Vitek Brukner z divadla Buchty a Loutky me hodne bavil...(stale bavi) na zakladni skole jsem znal snad vsechny jejich hry. Byl to pro me zdroj zabavy i otazek = prostrednictvi k nejakemu dalsimu vedeni.

Vybavuje se mi loutkové divadlo Drak v Hradci Králové, kam jsme často chodili se školou i s rodiči. Doma jsme měli spíš maňásky než vyloženě loutkové divadlo.

výjimečná hračka, hrála jsem si s ním spíš ojediněle, bylo sice krásné, ale rozmanitost her byla omezena loutkami a kulisami, takže jsem si přecijen hrála víc s panenkami:-)

vymýšlel jsem různé vychytávky (světla, dým..), kreslil kulisy; mohl jsem ukázat rodičům, na co všechno jsem přišel (pokud zrovna neběžely zprávy, to jsem byl tvrdě vyfuckován)

vytvářeli jsme příběhy, bylo to velmi kreativní.

Vždy jsem upřednostňoval divadlo hrané, loutkové divadlo bylo v rámci mého vztahu k divadlu spíše na okraji mého zájmu.

zábava

zabava + hra

zábava pro celou rodinu

Zábava při vymýšlení nových a nových příběhů.

Zábava, když jsem byl doma sám

zábavná hra,hrčka pro dítě

Zábavnou roli. Bud nám hráli rodiče nebo my sami

Zábavnou, výchovnou.

zadsadni. loutkova predstaveni pro rodinu - rozvijeni hudebnosti, fantazie, spolecenska udalost...

zanedbatelnou

zpestření, pro pobavení.

žádnou. loutka byla doma jen jako krám a prášilo se na ni.

5. Hráli s Vámi divadlo i rodiče?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano6650,77 %29,07 %  
Ne4030,77 %17,62 %  
Zřídka21,54 %0,88 %  
prarodice21,54 %0,88 %  
Rodiče byli diváci10,77 %0,44 %  
sestra10,77 %0,44 %  
Ne, ale hrál jsem divadlo rodičům10,77 %0,44 %  
výjimečně10,77 %0,44 %  
Spíše starší sestra, prarodiče10,77 %0,44 %  
spíš prarodiče. Pak často jsme hrály se sestřenicí10,77 %0,44 %  
Loutkové divadlo se mnou zpravidla hráli prarodiče.10,77 %0,44 %  
tak to už se nepamatuju...asi moc ne10,77 %0,44 %  
jak kdy10,77 %0,44 %  
Rodiče ne, babička.10,77 %0,44 %  
hrála jsem pro rodiče10,77 %0,44 %  
nevzpomínám si10,77 %0,44 %  
bratranci10,77 %0,44 %  
prarodiče10,77 %0,44 %  
Občas10,77 %0,44 %  
nevím10,77 %0,44 %  
Rodiče byli diváci.10,77 %0,44 %  
příležitostně10,77 %0,44 %  
Ne, hrála si se mnou starší sestra.10,77 %0,44 %  
bratranci a sestřenice10,77 %0,44 %  

Graf

6. Myslíte si, že by mohlo mít loutkové divadlo pozitivní vliv na vztahy v rodině a výchovu dětí? Svou odpověď prosím specifikujte.

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

"pozitivní vliv na vztahy v rodině a výchovu dětí" - primy vliv si asi nedokazu predstavit, ale svym detem asi poridim loutkove divadlo (vyrabi se jeste?)

ak by boli rodičia v hlavnej úlohe a pomocou divadla by znázorňovali pozitívne vzťahy, rôzne situácie a ako im čeliť, tak si to viem predstaviť.

Ani ne. Studuju KALD DAMU a myslím, že tato froma je už trochu pasé stejně jako fenomén loutkového divadla pro většinu současné společnosti. je to jistý druh hračky. myslím, že dětské hračky by měly být velice promyšlené, klidně i takové, které inspirují vyprávět příběh, ale obnovovat klasické loutkové divadlo v domácím prostředí mi připadá jako velice násilné. Nicméně jeho ekvivalent resp. hračky, s jejichž pomocí se vypráví příběh (a nutí zapojit do hry i rodiče a nechat je tudíž názorně vyjadřovat dětěm názory a ztvárňovat chování) mi v zásadě připadá jako příležitost pro zlepšení výchovy i a zejména vztahů. Tyto hračky však musí být velice promyšlené a naútočit na "první dobrou", neboť na jejich očividnou výchovnost v současném kontextu bude velice těžké přistupovat. A to nejen ze strany rodičů, ale možná i ze strany velmi intuitivních dětí.

ano jako každá hravá interakce rodiče a dítěte

Ano

ano

ano

ano

Ano

ano

Ano - možná by si rodiče měli více s dětmi hrát. Divadlo může vyjadřovat jednotlivé charaktery lidí v tomto světě a a děti by lépe vnímaly to, co se děje kolem nich.

Ano mohlo by mít, v případě, že rodiče by s ním uměli vhodně zacházet.

ano mohlo, divadlem se může ukázat mnoho věcí, které jsou jinak pro dítě méně pochopitelné.

Ano mohlo. Loutkové divadlo je činnost kde je většinou nutná spolupráce dětí a rodičů. Tráví spolu tedy aktivně čas. Vytvářenými příběhy loutek lze dětem hravou formou překládat vzory chování - ať kladné či záporné.

Ano mohlo. Třeba už jen tím že rodič tráví čas s dítětem..

ano určitě

ano určitě.utužuje to rodiné zázemí,pozitivní naladění v rodině

Ano, ať už divadlo, nebo loutkové divadlo, přenáší sociální svět na "prkna", tím jej odosobňuje a umožnuje pozorovateli získat odstup. Díky tomotu odstupu může být uchopování sociálních rolí pro pozorovatele více uvědomělé a rozšiřuje se tak paleta potenciálních sociálních interaktivních vzorců. Dalším pozitivním aspektem je pohádková kvalita těchto představení. Pohádky v sobě nesou na úrovni kolektivního nevědomí základní morální vzorce, které se díky nim, do nevědomě dětí otiskují. A v neposlední řadě... je pro celou rodinu pozitivní aktivně strávený společný čas, než-li pasivní koukání na televizi, dvd...

ano, činnost pro celou rodinu

ano, daji se tak vyjadřit ruzné životní situace

ano, daly by se na něm demonstrovat určité životní situace a děti by se tak mohly vzdělávat jak řešit například různé vypjaté nebo i obyčejné situace se kterými se děti v budoucím životě setkají..

ano, děti by vymýšlením her rozvíjeli fantazii a mohlo by to omezit jejich trávení času koukáním na tv, apod.

Ano, děti si mohou brát příklad z chování loutek.

ano, děti si vyzkouší různé role, prožijí si pohádky, které znají z vyprávění více na vlastní kůži

Ano, divadlo a pohádky jsou pro děti zjednodušenou formulací dobra a zla, příkladem správných vztahů k lidem a cestou k pochopení života, rodiče mohou s dětmi velmi dobře interagovat a rozvíjet jejich představivost a jazykové schoponsti pomocí loutek, které mohou symbolizovat sociální vztahy, ideje lásky a bezpečí.

Ano, dokáže to rozvíjet dětskou představivost

Ano, hry s loutkami rozvíjí představivost, motoriku dítěte, prohlubují vztah mezi rodičem a dítětem, popř. sourozenci...

ano, jako pomocí pohádek v knihách lze s loutkovým divadlem dětem ukázat co je správné a co ne a využívat jej jako prostředek ovlivňování chování dětí. Pokud si s ním děti hrají, rozvíjí to jejich fantazii a tvůrčí schopnosti, protože nejen mohou vymýšlet či převýprávět pohádky a jiné příběhy, ale také mohou loutky a divadlo samy či s pomocí dospělého vyrábět a dekorovat.

Ano, jako většina hraček.

Ano, je možné skrze divadlo vysvětlit dětem různé jak sociální tak kulturní problémy.

ano, je to hra, takže vztahy smetluje a děti to může vést ke kreativitě a jiným nápadům na různé aktivity.

Ano, je to pro děti jednodušší, než hrát divadlo skutečné, cvičí si různé zvuky, učí se vyprávět a ještě je to příležitost se snadno předvádět před rodinou, když dělá publikum.

ano, jeho pomocí by bylo možné zprostředkovaně vštěpovat dětem základní hodnoty (jeho pomocí by mohly děti přijmout informace lépe než přímo od rodičů)

Ano, jistě zábava pro malé i velké:-)

Ano, jsem si jistá, že divadlo má moc odhalit jak pozitivní tak negativní stránky mezilidských vztahů. Tím, že je pojmenuje, byť zprostředkovaně, je může pomoci řešit.

Ano, každé společné hraní rodičů s dětmi považuji za přínosné. Stejně tak i divadlo, které navíc rozvíjí fantazii vymýšlením příběhů a také rozvíjí komunikaci v rodině.

Ano, kdo si hraje, nezlobí:) Divadlo může demonstrovat mezilidské vztahy, vštípit dětem morálku. Co se týče modelových příkladů správného chování, je podle mého názoru variabilnější než např. čtení pohádek.

Ano, loutkové divadlo určitě rozvíjí fantazii, schopnost vyprávět příběhy a žít je pomocí loutek a scén. Rodiče tak mohou být snadno v interakci s dětskou fantazií a lépe ji porozumí.

Ano, minimálně uvažuji-li, jaký vliv mělo loutkové divadlo na mě a moji výchovu. Prostřednictvím loutek a her jako takových se dá dětem vysvětlit řada reálných životních problémů a velmi nenásilným způsobem je vzdělávat.

ano, mohlo by být využito pro otevření těžko přístupné problematiky (ale asi nebude jednoduché to udělat tak, aby to pro děti nebylo prvoplánové)

Ano, mohlo by to mít pozitivní vliv na výchovu dětí, protože je to mnohem lepší zábava pro děti než televize nebo počítačové hry. Co se týče ovlivnění vztahů v rodině, tak to nemám představu, ale rozhodně by to mohlo mít spíše pozitivní než negativní vliv.

Ano, mohlo by to utužit rodinné vazby - společnou zábavnou aktivitou. Pomůže to k rozvoji dědí, jejich představivosti a pomocí pohádek se můžou naučit základním morálním pravidlům.

Ano, mouhou pomáhat názorně demonstrovat sociální situace a jejich dopad ... skvělá výchovná pomůcka ;) + děti si rády hrají ;)

Ano, může se skrze ně řešit a vidět pohledy dětí na rodinu, uvědomit si a specifikovat vztahy...

Ano, myslím, že ano. Za prvé může rozvíjet fantazii a tvořivost. Může se skrze to otevřít zajímavé téma. Může být prostředkem, jak mít v rodině společný dobrý zážitek.

Ano, myslím, že loutkové divadlo rozhodně rozvíjí abstraktivní a kreativní schopnost myšlení, dále jemnou motoriku a rozhodně je schopné utužit rodinu.

Ano, ne však větší nebo menší než jakákoli jiná forma kultury - knihy, hudba, hudební nástroj, výtvarné umění a potřeby... záleží především na tom, jak se ve výchově využije, čímž bude utvářen budoucí vztah dítěte k onomu konkrétnímu žánru (a samozřejmě i jeho fantazie apod.)

Ano, pěstovalo by kreativitu a představivost nejen u dětí, ale i u dospělých. Kultivovalo by vztahy, děti a rodiče by měli společné téma, prostřednictvím divadla by rodiče mohli děti nenápadně učit různým dovednostem, např. mluvenému projevu, rozvíjet fantazii...děti by pak hráli divadlo rodičům, širší rodině => příležitost k setkávání, utužování vztahů...jéé, to mě mrzí,že jsme ho doma neměli...moje děti ho určitě mít budou:-)

Ano, podporuje tvořivost.

Ano, pokud by se celá rodina zapojila

Ano, pokud se rodice motivuji vychovnymi pohadkami/pribehy, s motivem "dobro a laska zvitezi nad lzi a nenavisti." Pokud do nich neprenasi vlastni zast, zlobu, vztek a jine negativni vlastnosti a osobni zkusenosti.

ano, pomocí loutek lze dětem názorně předvádět různé situace a pomocí toho vychovávat i řešit vztahy v rodině

Ano, prostřednictvím loutek lze vyjádřit i to, co bychom např. do očí tomu druhému neřekli.

Ano, protože děti tak mohou poznávat nové věci a spolu s rodiči divadlo hrát a tím si utužovat své vztahy. Myslím, že když se samy zapojí do hraní divadla, budou šťastné jak děti, tak dospělí a děti pak budou mít krásné vzpomínky.

Ano, přehrávání loutkami různé životní situace může být pro děti poučné zábavnou formou.

Ano, rodiče by trávili s dětmi více času a lépe by se při hře loutkového divadla "poznávali".

ano, rozvíjí dětskou fantasii a sjednocuje (stmeluje) rodinu, kdy děti dospělým předvádějí vymyšlenou hru a naopak.

Ano, rozvíjí se tím myšlení dítěte, spolupráce s rodiči či sourozenci. Jedná se o učení formou odpočinkové hry.

Ano, rozvíjí to představivoost dětí a rodiče si udělají čas na děti. Zahrají si s nimi pohádku, což upevní vztah mezi nimi určitě více, než pohádky v TV.

ano, rozvoj fantazie, zapojení všech členů rodiny, společně strávený čas

ano, sbližují se rodiče s dětmi

ano, stejně jako čtení

Ano, umožňuje rodině být pospolu a zažívat dobrodružství i když venku prší..Navíc lze loutky použít i jako prostředníky při řešení sporů.

Ano, určitě.

ano, v dětech to rozvíjí kreativitu a je to možný výchovný prostředek - podobně jako bajky.

ano, vytváření sociálních vazeb

Ano, vztahy mezi sourozenci

Ano, zejména v rozšiřování obzoru o možných povoláních; rozšíření slovní zásoby, představivost při tvorbě příběhů

Ano,jakýkoliv čas strávený společně mívá dobrý vliv na rodinné vztahy

ano,simuluje situace, na které dítě může dostat odpověd a rodič(sourozenec) se může zamyslet, podporuje představivost, hravost, kontakt mezi zúčastněnými a hlavně se nesedí jen na pr... u obrazovky...

Ano. Ctenim a zejmena hranim pohadek mohou deti poznat urcita zakladni pravidla fungovani spolecnosti ci pochopit system stale trvajicich hodnot v dnesnim svete.

Ano. Daly by se tím vysvětlovat určité rodinné problémy přes loutky.

ANO. Jakákoliv činnost, která vyžaduje přítomnost dětí a rodičů zároveň utužuje vzathy v rodině. Pustíš-li televizi - devalvuješ fantazii dítěte, které tak nemá potřebu přemýšlet (ale samozřejmě může) Děláš-li loutkové divadlo, aktivně zapojíš dítě do děje a můžeš dítě edukovat o tom, o čem přesně chceš. Navíc trávíte společně čas, což je to nejvíc co dítěti dáš. Jseš s ním.

Ano. Loutkové divadlo může dítěti nenuceně předat žádoucí hodnoty, vzory, normy, ale nejenom to, je to čas, který dítě stráví s rodiči, tudíž posiluje jejich vzájemnou interakci a kompletně tak může mít vliv na celý výchovný proces.

Ano. Může být názornou ukázkou chování a vztahů, ponaučením apod.

Ano. Příklady předávané prostřednistvím příběhů v loutkohře.

Ano. Rodiče by dětem mohli na pohádkových postavách ukázat, jak se mají chovat ve vztahu k dospělím, k ostatním dětem ve škole, k přírodě, atp.

Ano. Rodinní příslušníci se spolu baví společnou činností a odpadá tak to, že se každý z nich se zašije do svého kouta a dělá vlastní činnost.

Ano. Stmeluje rodinu, pokud například rodiče vymýšlí děj spolu s dětmi. Nebo když rodiče hrají hru pro děti. Je to rozhodně lepší než televize, která způsobuje menší komunikaci mezi členy rodin, protože sice se mohou koukat všichni společně, ale ke komunikaci nedochází.

Ano. Škola hrou :-)

Ano. Umožňuje zkoumat různé postoje a reakce na problémy v různých situacích a z pohledu různých osob ve smyslu společenského postavení a autority.

Ano. Upevnění rodinných vztahů, poznání, fantazii.

Ano. Určitě pozitivní. Může vytvářet u dětí kreativitu a mnoho dalších věcí.

Ano. Vede deti k umeni formou hry a rozviji fantazii a predstavivost. Krome toho umoznuje modelovat ruzne vztahy a zivotni situace, na zaklade kterych pak dite dovede rozumneji pristupovat k realnym situacim.

Ano. Zvlášť, pokud by se do hraní s loutkami zapojili i rodiče, pak určitě. Posilují se tím pozitivní vazby a vztahy v rodině, každá společně strávená chvíle a každý společný zážitek se počítá. Nehledě na to, že v loutkových divadlech se točí děj především též kolem vztahů, rodinných, přátelských, či milostných, čímž můžeme dětem vtisknout nějaké morální zásady (skrz děj)

asi ano, je to společná aktivní aktivita

Asi ano, podobně jako mnoho jiných věcí

asi ano, určitě to může mít pozitivní vliv na jejich rozvoj

asi ano. vždycky je dobrý, když rodiče tráví takhle čas s dětmi, ten vztah se má na čem alespoň budovat.

Asi jo. Myslím, že jo. Obvzlášť dneska, když jsou všichni na síti a sami...promiň Hanko, jsem teď trošku mimo... sand ti to stačí :)

Dokážu si představit formu, která by byla, řekněme, atraktivní pro děti a zárovneň únosná pro rodiče. Zde však narážíme na hlavní problém vkusu a dramatického nadání rodičů...

Fakt netuším

Hrát si s dětmi každopádně má pozitivní vliv, ať už to jsou loutky nebo fotbal. Loutky a obecně hračky ovšem rozvíjí fantazii a další věci. Loutkové divadlo mi na to přijde zastaralé, ale určitě by si rodiče měli hrát s dětmi, třeba s plyšáky a mončičáky nebo s legem.

Hry a společné prožitky v rodině jsou prvkem, který má na vztahy v rodině a výchovu děti vliv. Nicméně se nedomnívám, že by právě loutkové divadlo bylo něčím specifické nebo ničím jiným nenahraditelné.

Jakákoliv kladná interakce mezi dětmi a rodiči má poztivní vliv. Loutkové divadlo mimo vztahy rozvíjí i další dovednosti a schopnosti dítěte (i rodičů). Hraní příběhů je podobné vyprávění pohádek - plyne z toho poučení, dobro x zlo apod.

Jakákoliv podobná společná činnost má pozitivní vliv na vztahy v rodině.

Je to možné. Ovšem podobných aktivit, které mohou mít pozitivní vztah na rodinné vztahy je nepočítaně.

Jsem o tom přesvědčen-díky známému hlasu mluvícímu text loutek i domácímu prostředí. Samozřrjmě i vhodným nástrojem výchovy využitím aktuálně vhodných textů, které zástupně a bez rozkazování působí na mrně.

Jsem přesvědčená, že ano. Jedná se o jednu z aktivit, která rodinu stmeluje. Pokud děti hrají divadlo, rodiče jsou "nuceni" na něj koukat, popř. se i podílet. Děti si zároveň osvojují pohádkové principy - dobro vítězí, se zlem se musí bojovat, atd. Významným způsobem se také rozvíjí jejich fantazie. Rozdělování loutek a rolí může pomoci k vytváření sociálních rolí a postavení v rodině (který ze sourozenců získá tolik chtěnou princeznu). Může dětem napovědět, jak řešit konflikty, dovést je ke kompromisu, naučit je spolupráci.

kazdopadne ano

Když by svým dětem hráli divadlo pra/rodiče či sourozenci a postavičky by měly své role (jako např. mladší a starší atd.), tak určitě ano. Mohli by se tak naučit s jejich pomocí různé vzorce chování ve společnosti, typy vztahů...

Komunikační prostředek

Loutkové divadlo vnímám jako každou aktivitu, kterou dělá rodina spolu, pozitivně. Výhodou vy u něj mohl být "nácvik" chování v určitých situací.

minimalni

mohlo

Mohlo by mít asi stejný jako jiné hračky, nicméně záleží na tom, jakým způsobem rodiče hračky využívají. U loutek je ale větší potenciál pro společnou rodinnou zábavu, a tím i na vztahy v rodině.

Mohlo by mít například pokud by to znamenalo, že rodiče/prarodiče budou se svými dětmi/vnoučaty trávit díky divadlu více času, více s nimi komunikovat.

Mohlo by, kdyby se to vzalo za správný konec. Divadlem se většinou přehrávají různé příběhy, které mají člověku mnoho, co dát (bez ohledu na věk). Pokud je potřeba více lidí na vodění loutek stává se nám z toho skupinová záležitost, ve které jde hlavně o spolupráci a tudíž utužení vzájemných vztahu. Takže ano mohlo by mít, ale museli by prvně obě strany chtít.

mohlo, ale ne tak, jako ostatni aktivity, napr sport, vylety...

Mohlo, ale vskutku to není zásadní. Jsou důležitější faktory.

Mohlo, myslím, že je důležité, aby si rodiče s dětmi hráli společně.

mohlo, rozvíjí kreativitu a fantazii, sblíží děti s rodiči, dítě se může loutce snáze svěřit

Mozna

možná ano ale to spousta věcí

možná ano, při společné hře ordičů s dětmy - utužování vztahů mezi členy rodiny

Možná ano. Pokud se her účastní i rodiče, můžou vznikat při vymýšlení příběru vzorové příklady souciálních situací, ze kterých se děti učí postoje rodičů..

Možná trochu ano - nutí herce spolupracovat na vytváření společného příběhu. Navíc takové příběhy (ať už známé pohádky nebo smyšlené příběhy) často přirozeně ústí v nějaké morální ponaučení.

může, ale domnívám se, že na tom nelze stavět vztah rodič - dítě, ten je potřeba budovat pestou škálou společných aktivit, mezi které ovšem může loutkové divadlo patřit..

Myslím se, že je to forma hry, které se mohou zúčastnit jak rodiče, tak děti a utužuje to tak vztah mezi nimi.

Myslim si že má pozitivní vliv na výchovu dítěte. Dítě může rozvíjet svoji fantazii a představivost.

Myslim si, ze ano. Kazdy cas straveny pohromade se pocita, zvlast pokud jde o kreativni cinnost.

Myslím si, že ano. Rozhodně mi to dalo víc než kouknání na televizi

myslím si, že mohlo, může rozvíjet fantazii, podporovat aktivní zapojení dětí, jejich vyjadřování, apod.

Myslím si, že rozhodně ano, prostřednictvím příběhů a fiktivních postav lze rozvíjet komunikaci i o tématech, která by jinak byla složitá, problematická nebo pro dítě nezajímavá. Pomocí loutek je možné dítě učit dívat se na určitý problém z různých hledisek a tak i lépe chápat chování druhých.

Myslím že ano - společně strávené chvíle spojené s rozvíjením fantazie, pohotovosti a slovní zásoby dítěte (a koneckonců i rodičů :)).

myslim, ze ano - zabavna forma vypraveni pohadek

Myslím, že ano. Děti můžou své pocity a touhy vyjádřit přes loutku a formou hry a to samé můžou rodiče.

Myslím, že ano. Formou loutkového divadla můžeme dětem názorně vysvětli nebo poučit v různých situacích. Navíc zde hraje velkou roli kontakt s dítětem. Tedy loutkové divadlo má určitě několikanásobně větší vliv než třeba pořad v TV.

myslím, že ano. podporuje kreativitu a myšlení dítěte a společným hraním se zlepšuje a utužuje vztah dítě-rodič

Myslím, že by mohlo, neboť jeho prostřednictvím lze dětem předat zkušenosti a rady bez toho aby byly spjaty přímo s osobou rodiče.

Myslím, že by mohlo. Což ale vyplývá z odpovědi na otázku č.4. Loutkové divadlo aktivizuje malého diváka mnohem více, než televize. Do divadla jsme mohli zasahovat otázkami, připomínkami a radami. Vztahy v rodině nevyjímaje, trávili jsme s rodiči čas aktivně i při poměrně pasivní činnosti.

Myslím, že by určitě mohlo mít loutkové divadlo pozitivní vliv na vztahy v rodině. Ale to především kvůli společně strávenému času. Nicméně určitě by se pomocí loutek daly dětem vštěpovat určité základní morální principy.

myslím, že jakákoliv hra rodičů s dětmi má pozitivní vliv

myslím, že je důležité, aby si rodiče s dětmi hráli, jak, to už záleží na nich

Myslím, že jistý vliv mít bude, nejméně jako příklad různých situací.

Myslím, že každá činnost, kterou spolu vykonávají rodiče a děti prostřednictvím hry může mít svá pozitiva (ale i negativa, dětská psychika je neuvěřitelně křehká). Určitě může rozvíjet nejen vzájemné vztahy (čas strávený spolu, vymýšlení her, tvorba kostýmů, scénografie atd.) ale i mysl dětí.

myslím, že každá společná aktivita dětí a rodičů je přínosem, divadlo rozvíjí fantasii a je to zábava, navíc vytvoří v dětech vztah ke kultuře a dá se předpokládat, že i v dospělosti budou rádi divadlo (nejen loutkové) navštěvovat

myslím, že má pozitivní vliv na vztahy v rodině stejně jako každá jiná činnost dělaná společně, takže určitě ano..

Myslím, že s loutkovým divadlem je to stejné jako se čtením pohádek....dětí cití kontakt s rodičem a proto je to důležité. Pohádky jako takové dávají dětem určité ponaučení a divadlo je jednodušší a zábavnější formou

Myslím, že vliv má stejný jako například pohádky - dítě může získat různé mravní principy.

Na výchovu dětí určitě, vztahy - asi by loutky dokázaly zjednodušeně, ale vhodně postihnout situaci a nastínit východisko.

Na vztahy v rodině určitě - rodina by si na sebe našla čas a věnovala se jen sama sobě, nejspíše by se jednalo i o dobrý způsob jak uniknout pracovnímu stresu. Samozřejmě i pro děti je přínosné, když je rodina spolu.

Naprosto. Ne mohlo, má. jako každé jiné umění.

ne

ne

Ne

ne

ne, loutky mě děsí.

Ne. Mohlo by možná nahradit jiné formy komunikace nebo zábavy, ale že by samo o sobě bylo nějakým větším přínosem si nemyslím.

Nejspíš ano. Mohla by to být taková alernativa za pohádky v televizi...rodiče a děti by se sblížili a hlavně by více komunikovali a byli spolu.

Nemyslím si, že by zrovna loutkové divadlo mělo zásadní vliv. Důležité je, aby si rodiče dokázali udělat na své dítě/děti čas a tento čas s nimi užitečně trávit. V takovém případě je potom již jedno, jestli ho budou trávit hraním loutkového divadla, čtením knížek nebo jednoduchým povídáním.. Důležitý je onen kontakt - jak bude probíhat, to není důležité...

Není to jeden z nejdůležitějších faktorů, ale určitě může pomoci. Řada dětí v dnešní době má problémy se základní komunikací. Toto je možnost komunikace rodičů s dětmi, při kterých se bude dětský projev zlepšovat a rozšiřovat.

Nepochybně ano. Jedná se o společné chvíle přímé interakce. Děj, jehož se dítě samo účastní(prožívá jej), může přinášet morální ponaučení či sloužit jako nácvik komunikace pro běžný život.

nepřeceňoval bych to

netusim

nevím

nevím

Nevím

nevím, asi záleží na tom jaká rodina je.

Nevím, loutkový divadlo bylo skvělý, vztahy v rodině příšerný. Nevidim v tom ovšem žádnou souvislost...(:

nevím, nikdy jsem se nad tím nezamýšlela. Může to být dobrý edukativní nástroj a nástroj komunikace. Otázka je, zdali nejsou jiné nástroje a formy lepší a efektivnější.

nikdy by mě to nenapadlo, ale každá činnost, kterou provádí rodina společně a baví se je dobrá, přinese-li navíc ponaučení.

No, nevím, proč je tu vypíchnuté zrovna loutkové divadlo? Podle mě jakékoli společné hry rodičů a dětí mohou mít pozitivní vliv na vztahy v rodině i výchovu dětí.

Od určitého věku dítěte určitě ano. Řekl bych na soustředěnost - děj, emoce - smích, soucit smutek ale určitě i na představivost.

Odpověď "nevím" ti asi nepomůže, ale fakt nevím :( Asi ano, záleží kdo a jakým způsobem by to loutkové divadlo provozoval.

Pokud by ho využívala celá rodina, tak ano. Například společné večery strávené hraním s loutkovým divadlem. Jak moc to ovlivní vlastní výchovu těžko říci.

Pokud by to umožnilo interakci mezi rodiči a dětmi, tak rozhodně ano

Pokud je v rodine loutkove divadlo pouzivano, je to jen spicka "pozitivniho" ledovce.tzn.

pomocí loutkového divadla, stejně jako prostřednictvím pohádek, lze dětem nenásilně vštěpovat pozitivní hodnoty a vzorce chování

Popravdě netuším, nikdy jsem nepřemýšlel o vlivu loutkového divadla na výchovu a rodinné vztahy a ani nehodlám.

Pozitivní vztahy v rodině určitě, stmelovalo to dvě části rodiny. Na výchovu děti si myslím, že je možnost rozvinout a pomocí toho vzdělávat. Lze zábavnou formou předvést důležitá témata. Děti se nebojí a lépe se otevřou

Rodiče by s dětmi mohli trávit více času. Pohádky většinou mají nějaké poučení, i ty, co si rodiče, či děti vymýšlí. Takže na výchovu by to mohlo mít dobrý vliv.

Rodiče mohou dítě vést k tomu, aby samo improvizovalo a hrálo divadlo - tím se mu zlepší i slovní zásoba. Někdy "příběh", který dítě pomocí loutek zahraje, může rodičům napovědět, co by si přálo, co mu naopak vadí...a co by neřeklo přímo rodičům. Je to jedna z forem, jak děti mohou trávit volný čas s rodiči bez moderní techniky a rozvíjet tak svoji fantazii, takže pozitivní vliv tu určitě je.

Rozhodně ano ... dá se tímto způsobem lecos demonstrovat velice názorně .. ;o)

Rozhodně ano, i když otázkou zůstává, zda by o to dnešní technikou zblblé děti měly zájem.

Rozhodne ano. Dite se na niz muze ucit socialnim interakcim a nacvicit si chovani s ostatnimi v ruznych situacich.

Rozhodně ano. Např. můj otec se přiznával k průšvihům ve škole svojí mamince právě prostřednictvím maňáska, bylo to pro něj tak jednodušší:)) Podle mě se prostřednictvím loutek nebo divadla dají dětem snadno předat informace tak, aby si je zapamatovaly. Je to pro děti rozhodně přínosnější, než třeba sledování televize.

Rozhodně, dítě může získat pocit, že může být něčím užitečné - udělat radost rodičům, rozvíjí fantazii - s loutkou musí dítě pracovat jinak, než s panenkou, která sama pije, brečí a čůrá - musí s poměrně "neforemnou" věcí vyjádřit jen s pomocí svého hlasu všechny emoce a situace. Upevňuje vztahy s rodiči, děti hrají různé pohádky - rozvíjí se vztah k literatuře, historii národa,...

rozhodně, podporuje rozvoj nezávislého myšlení, schopnost narace, představivost a další

rozhodne! uz jen to, ze je to zpusob, jakym se mohou rodice s detmi sblizit, vice se poznat, sehrat urcite situace, ktere by se v realu nestaly, ale mely by...

rozvíjí komunikaci dětí - pozitivní vliv

Spíše ne. Je to jen jeden druh hraček, děti se mohou stejně dobře hrát s panenkami nebo plyšovými zvířátky.

Tak nemyslim si, ze by loutkove divadlo melo nejaky extra zvlastni vliv, asi jako jaka-koli jina hracka. Kdyz travi rodina cas spolu, tak to ma pozitivni vliv a je asi jedno, jestli u divadla, nebo u spolecne snidane.

tak to nedokážu říct, nemám zkušenost, možná na děti ano, ale na celkové vztahy asi ne

tak určitě

Tenhle okamzik zustane v cloveku cely zivot a takove okamziky jsou stesti.

Tezko rict v dobe kdy jsou pocitacove hry(Tv atd.) jestly by se dalo udrzet nekoho u loutkoveho divaldla.

Těžko na tohle konkrétně odpovědět. Myslím, že loutkové divadlo může třeba atmosféru v rodině rozveselit asi jako ostatní společné zážitky rodiny. Celkově to ale podle mě nemá příliš velkou váhu jako projevy náklonnosti a klasické výchovné lekce v každodenním životě.

urcite ano, je to zpusob jak s detmi travit spolecny cas zabavnou formou, mozna i edukativni

Urcite,rodina je pohromade..vychovne pohadky..vztah k divadlu a kultuee...

určitě - dítě hraje příběhy, kterými zrcadlí svět kolem sebe, lepší formulace slov, vystoupení před publikem

Určitě - společně trávený čas a jak jsem napsala výše, rozvoj tvořivosti

Určitě ano a zvláště teď v této době, kdy se spoustu rodičů rozvádí. Pomocí loutek mohou rodiče dětem vysvětlit vztahy mezi sebou. Nebo v mém případě, mi rodiče v jednom takovém to loutkovém představení poukázali, že k nám do rodiny přibude miminko.

Určitě ano, malé děti více vnímají hračky než domluvy rodičů a pokud jim rodiče prostřednictvím loutek zahrajou něco, co by jim chtěli např. vysvětlit, mohou to tak lépe pochopit.

Určitě ano, může být velmi atraktivní hrou.

určitě ano, něco jako "škola hrou" :)

určitě ano, nemám s ní větší zkušenosti, proto jako kterákoliv jiná hra, kdy se rodič věnuje svému dítěti.

Určitě ano, tolik se už nehraje a myslím si, že je to pro děti dobré, že se naučí hrát z části divadlo.

určitě ano, utužuje to vztahy v rodině, ačkoliv v dnešní době už by to děti mezi svými vrstevníky nepovažovaly za "cool"

Určitě ano, už jen společný čas strávený kolektivní hrou uceluje vztahy v rodině a hra s loutkou může mnohdy pomoci k vyřčení věcí a problémů, které se ne vždy snadno říkají přímo. například by se mohla rozpoznat školní šikana, touha po něčem nedostupném, obavy z očekávané situace či testu.... a mnoho dalších....

Určitě ano. Společné aktivity dětí a rodičů bezpochyby rozvíjejí jejich vzájemný vztah, který v tomto případě (hraní divadla) je vnímán v rovině partner-partner, což považuji pro utužení vztahu za nejlepší možný model.

Určitě ano. Stejně tak jako knihy nebo pohádky před spaním by loutky zajisté napomohly rozvoji fantazie a dalších vlastností.

Určitě by mohl být vliv pozitivní. Pohádky, které jim rodiče vždy jen četli, se najednou dostanou do prostoru. Podpoří to vývoj dítěte! A utuží vztahy v rodině, rodiče se dětem více věnují a přinesou jim něco nového.

Určitě by mohlo mít pozitivní vliv, při řešení různých situací. Nemuselo by fungovat nejen jako hra, ale i forma výuky a vysvětlování různých situací v životě.

určitě mohlo, děti se odraagují a přijdou na jiné věci, zvlášt když se jim pak práce s loutkami zalíbi, co muže vést i k profesi pracovní třeba jako herectví, nebo řezbařství.

Určitě mohlo. Hrané příběhy mohou řešit aktuální potíže zábavnou formou. Například pohádka o tom: Jak se Kašpárek přestal v noci bát apod...

Určitě to může mít vliv.

Určitě, jako jakákoli činnost vedoucí děti k samostatné aktivitě, nikoli k pasivnímu sledování TV, bloumání u PC apod. Hraní loutkového divadla nesporně rozvíjí jemnou motoriku, práci s jazykem, cit pro text, příběh atd.

Určitě, podporuje tvořivost a představivost - tím myslím vytváření vlastních loutek a poté hraní vlastních příběhů

Určitě, pokud by se použilo např. v dramaterapii, mohlo by prozradit vztahy v rodině a případné nežádoucí vlastnosti. Dítě by mělo možnost se převtělit do některých z postav a aniž by mělo tušení, tak postavě propůjčit své trápení, bolest, vztek, postoj, problém,... Jinak hraní divadla s celou rodinou určitě stmeluje vztahy, jako kterákoli jiná společenská hra, nebo pouhé čtení pohádek. Dítě přes tohle vše dostává zpětnou vazbu a pocit rodinného zázemí.

Určitě, posílí vzájemné vazby - komunikaci a interakci mezi všemi. Stejně jako hodně pomůže fantazii, obrazotvornosti. A určitě si umím představit, že může zdatně zastoupit "společenské hry". O elektronice ani nemluvě.

určitě, prostřednictvím loutek se dá malým dětem hodně věcí předvést a vysvětlit ...

určitě, rozvijí představivost...

Určitě, spolupráce a hraní si společně s rodiči je velký dar :)

Určitě. Mohlo podpořit rozkrytí určitých problémů.

Určitě. Prostřednictvím hry vyjádří děti své sny a touhy nebo naopak problémy a vnímavý rodič je může nenásilnou formou zachytit a vyřešit (buď přímo ve hře nebo nějak dlouhodoběji, záleží na povaze). Zároveň se děti mohou naučit o důležitých životních rolích - dobro, zlo, přátelství atd. aktivní formou, ne jen pasivně posloucháním pohádek. Mohou se sami aktivně zamyslet, jak by se která postava zachovala a tím si vzorce lépe vštípí... možná..? :-)

určitě.. minimálně jde o společnou aktivitu dětí a rodičů/prarodičů..

určitě... potpoří vztah rodič - dítě, rodiče dětem mohou zábavnou formou sdělit, co je správné a co ne..

určitě.....je to určitě lepší než některé výdobytky dnešní doby. Děti musí zapojit fantazii při vymýšlení příběhů a pohádek,což vede ke zlepšení slovní zásoby.Určitě je to lepší než vymývání mozků počítačem a televizí.

V nynější době už asi ne..

v příjemné atmosféře a s chutí všech zúčastněných to může mít určitě pozitivní vliv na vztahy.

V případě, že by se hry účastnili rodiče a vymysleli by příběh vypointovaný do nějakého morálního pravidla, tak určitě ano.

Veškerý čas který tráví rodiče společně s dětmi (předpokládám, že děti alespoň zpočátku pouze sledují) má pozitivní vliv. Necháváme děti koukat na pohádky s tím, že se nauči "rozpoznat dobro a zlo". Loutkové divaldo je v tomto smyslu interaktivní pohádka s možností podrobnějšího výkladu.

Všechny hry, které hraje rodina společně, mají vliv na děti. Sbližují, utužují rodinné vztahy, pohádky a jejich pointy jsou poučné. Loutka je pěkná hračka a nejlepší, vyrobí-li si ji dítě samo..

Záleží vždy na konkrétním přístupu. Myslím, že nezáleží na tom, zda jsou to loutky nebo jiné hračky, jde hlavně o aktivně strávený společný čas

Záleží, jak by se využívalo. Pokud by se pomocí loutek dětem ukazovalo dobré chování a správné reakce, tak by to určitě mohlo mít pozitivní vliv.

Znám projekt "Terapie loutkou", takže loutky mohou určitě pomáhat.

7. Z jakého kraje pocházíte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Pardubický5531,07 %24,23 %  
Hlavní město Praha5028,25 %22,03 %  
Středočeský179,6 %7,49 %  
Liberecký126,78 %5,29 %  
Zlínský84,52 %3,52 %  
Jihomoravský84,52 %3,52 %  
Královéhradecký52,82 %2,2 %  
Jihočeský52,82 %2,2 %  
Vysočina42,26 %1,76 %  
Moravskoslezský42,26 %1,76 %  
Ústecký42,26 %1,76 %  
Olomoucký31,69 %1,32 %  
Plzeňský21,13 %0,88 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

3. Měli jste doma v dětství loutkové divadlo nebo loutky?

  • odpověď Ano:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ano na otázku 5. Hráli s Vámi divadlo i rodiče?
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ne na otázku 5. Hráli s Vámi divadlo i rodiče?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Pohlaví

2. Věk

3. Měli jste doma v dětství loutkové divadlo nebo loutky?

5. Hráli s Vámi divadlo i rodiče?

7. Z jakého kraje pocházíte?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Pohlaví

2. Věk

3. Měli jste doma v dětství loutkové divadlo nebo loutky?

5. Hráli s Vámi divadlo i rodiče?

7. Z jakého kraje pocházíte?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Vedralová, H.Loutkové divadlo v rodinách (výsledky průzkumu), 2012. Dostupné online na https://loutkove-divadlo-v-rodinach.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.