Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Low cost airlines
Low cost airlines
→ Mohou Vaši podřízení pracovat z domova? Sledujete nějak, co v práci dělají a zda nedělají vedle práce ještě něco jiného? ←
(průzkum pro diplomovou práci, cca 10 minut)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Kateřina Patřičná |
---|---|
Šetření: | 26. 03. 2014 - 02. 04. 2014 |
Počet respondentů: | 489 |
Počet otázek (max/průměr): | 11 / 6.21 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 89,2 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.00:42 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Dobrý den,
ráda bych tímto dotazníkem zjistila, jestli upřednostňujete Full service carriers ( klasické dopravce) nebo Low cost airlines, což jsou nízkonákladové letecké společnosti, které díky snížení nákladů ( nepodávání stravy na palubě zdarma, příplatky za zavazadla a další) mohou nabízet až o 60 % nižší ceny letenek než klasičtí letečtí dopravci.
Předem děkuji za vyplnění dotazníku.
Kateřina Patřičná
Odpovědi respondentů
1. Vaše pohlaví
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Žena | 458 | 93,66 % | 93,66 % |
Muž | 31 | 6,34 % | 6,34 % |
2. Váš věk
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
18-25 | 391 | 79,96 % | 79,96 % |
26-35 | 76 | 15,54 % | 15,54 % |
36-45 | 13 | 2,66 % | 2,66 % |
46-55 | 7 | 1,43 % | 1,43 % |
56 a více | 2 | 0,41 % | 0,41 % |
3. Je Vám znám pojem Low cost airlines?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 258 | 52,76 % | 52,76 % |
ne | 231 | 47,24 % | 47,24 % |
4. Letěli jste někdy letadlem?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 5, Ne → konec dotazníku].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano | 362 | 74,03 % | 74,03 % |
Ne | 127 | 25,97 % | 25,97 % |
5. Letěli jste s Low cost airlines?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 6, Ne → konec dotazníku].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ne | 215 | 58,58 % | 43,97 % |
Ano | 152 | 41,42 % | 31,08 % |
6. S jakou leteckou společností létáte nejčastěji?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
EasyJet | 49 | 32,24 % | 10,02 % |
Ryanair | 36 | 23,68 % | 7,36 % |
WizzAir | 31 | 20,39 % | 6,34 % |
SmartWings | 16 | 10,53 % | 3,27 % |
Norwegian Air shuttle | 4 | 2,63 % | 0,82 % |
Jet2 | 2 | 1,32 % | 0,41 % |
pokaždé jinak | 1 | 0,66 % | 0,2 % |
nepamatuji si, která to byla | 1 | 0,66 % | 0,2 % |
DELTA | 1 | 0,66 % | 0,2 % |
air france | 1 | 0,66 % | 0,2 % |
nepamatuji si přesně, ale podle mě jsem letěla pokaždé s jinou společností, proto volím tuto možnost, protože s žádnou z výše zmíněných jsem neletěla více než jednou (pokud vůbec) | 1 | 0,66 % | 0,2 % |
GermanWings | 1 | 0,66 % | 0,2 % |
Delta airlines | 1 | 0,66 % | 0,2 % |
Iberia | 1 | 0,66 % | 0,2 % |
SkyEurope | 1 | 0,66 % | 0,2 % |
Holidays Czech Airlines, Travel Service | 1 | 0,66 % | 0,2 % |
sky europe (ale uz krachli) | 1 | 0,66 % | 0,2 % |
KLM | 1 | 0,66 % | 0,2 % |
AerLingus | 1 | 0,66 % | 0,2 % |
Aer Lingus | 1 | 0,66 % | 0,2 % |
7. Jste spokojeni se službami Low cost airlines?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Spokojen → otázka č. 8, Průměrně spokojen → otázka č. 8, Nespokojen → otázka č. 8].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Spokojen | 86 | 56,21 % | 17,59 % |
Průměrně spokojen | 61 | 39,87 % | 12,47 % |
Nespokojen | 6 | 3,92 % | 1,23 % |
8. Zde můžete napsat důvod spokojenosti či nespokojenosti
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
+ cena - prostor na nohy
+ je to levné - nepohodlné, buzerace ohledně přesných rozměrů zavazadel...
celková spokojenost se službami, které wizzair poskytuje
Cena
cena
cena odpovidala kvalite, na kratke lety nepotrebuju zadne sluzby na vic
cena, jednoduchý nákup, odbavení přes web
Dobrá cena
Drahé
evnější letenky, akce
Hádali se tam s námi o každý milimetr zavazadla, chtěli nám napálit asi 20 liber přirážku za to, že se nám kolečka od malého kufru nevejdou do těch jejich šablon, na kterých se zkouší velikost zavazadla.
Hlavně levné letenky, příjemný personál, rychlé odbavení, všechno bylo v pořádku, takže spokojenost.
Horsi typ letadel
jsem nenáročný a tak pro mne nižší cena vždy znamená přijatelnější nabídku
Když je potřeba dostat se čistě z bodu A do B ještě v rámci Evropy, nepotřebuji platit za komfort, služby nízkonákladových společností plně postačují. Jediné mínus často bývá létání do vzdálenějších letišť od center měst, ale není to pravidlem. U menších výletů mi také nevadí, že v ceně nebývá větší zavazadlo.
Klidný let.
Laciné letenky, ale letiště daleko od centra. Občas zkrachujou a nechají vás ve štychu.
Létám většinou na krátké vzdálenosti, takze mi vyhovuje nízká cena, nepotřebuji žádné speciální služby jako jídlo atd.
Letušky/letušáci byli vždy velmi ochotní a příjemní. Na to, jak jsou letenky levné, je to pohodlné.
Levné letenky, vše probíhá v pořádku.
Líbí se mi hlavně snížené ceny letenek.
Má své výhody i nevýhody, nizkou cenu, ale na druhou stranu podle mě nedostatek služeb při letu- obrazovky, jídlo, pohodlí
malo mista pro nohy
málo prostoru
Mám pár negativních zkušeností s létáním s Wizzair a Ryanairem. Jejich striktní pravidla přepravy v některých případech hraničí se zbytečnou buzerací. Například fakt, že je povoleno mít pouze jedno zavazadlo na palubě, považuji za naprostý nesmysl. Když už si zaplatím palubní kufřík, proč bych nemohla mít i kabelku, kterou stejně dám pod sedadlo před sebou tak, že žádné místo navíc nezabírá? Před každým letem tak musím mít hromadu věcí po kapsách, abych náhodu neměla o jednu kabelečku navíc. Stejný problém jsem také řešila se zrcadlovkou, kterou jsem prostě nebyla schopná do kabelky narvat, a do velkého kufru mě nikdo nedonutil ji dát, protože by se akorát rozbila. Musela jsem ji dát ke kamarádce. Nebo jsem jako suvenýr koupila na letišti velkou krabici sušenek, na kterou jsem dostala speciální letištní tašku, ve které se smí nákupy převážet. Ne. Paní od Ryanairu mi řekla, že když ji nenarvu do kabelky, nenechá mě nastoupit. Kdyby mi to nevzal pán do své tašky, o nákup bych přišla. Takových historek mám opravdu mnoho a čím víc nad tím přemýšlím, tím víc dospívám k názoru, že je lepší si připlatit a na palubu si v klidu vzít kufřík, notebook, kabelku a neposlouchat buzeraci zaměstnanců nízkorozpočtových aerolinek.
mluví anglicky
několikrát mi změnili čas odletu nebo uplně zrušili let. šíleně zachází se zavazadli, po poslední zkušenosti z letošního unora jsem odhodlana si priplatit a letat s normalní společnostní jako jsou třeba BA
nenašla jsem žádný důvod, proč bych měla být se službami nespokojena :)
nespokojena s velikosti prirucniho zavazadla
nespokojenost - nekomfort
nespokojenost- hlav.stewardka nevěděla jméno pilota, cílovou destinaci ji také museli napovědět ostatní stewardky. Velké pochybení spokojenost- spokojenost se službami, vštřícný, milý personál
Nespokojenost: problémy s příručními zavazadly Spokojenost: cena
Nízká cena
nízká cena
nízká cena, možnost vzít si více zavazadel
nízká cena, to je pro mě nejdůležitější, ale nemám srovnání s ne nízkonákladovými. Mně nic nechybělo, jednalo se o let z Bratislavy do Bulharska (jsem z Ostravy, neměli jsme problém do Blavy dojet - i tohle někdo bere jako nepohodlí, že nemá letiště pod nosem...).
Nízká cena.
poměr cena a služba
priplatek za zavazadlo, letani na daleka letiste, zadne obcerstveni na palube
pro mě jako studentku je obrovské plus cena
Řekla bych, že kvalita je ekvivalentní ceně. Pokud cestuji jen s příručním zavazadlem, je nízkonákladový let nejlepší řešení. Pokud bych měla dokupovat 1-2 zavazadla, asi bych se rovnou dívala po normálních aerolinkách, nízkonákladovky mají vysoké ceny za zavazadla.
S nizkonakladovou leteckou společnosti sem byla celkem spokojena, jen služby ohledně jídla a pití jsou na nižší úrovni a letadla jsou mensi
sedačky jsou blízko u sebe
Sice žádné služby, ale dostala jsem se na místo za nízkou cenu.
Spokojenost - cena, vělkýz výběr letů a destinací Nespokojenost - malá flexibilita časů a dnů jako takových (například nelétá se sobotu aj.), často je třeba přestupovat
Tak jasná je cena, která láká. Nikdy jsem neměla problém s nízkonákladovkou, jediný problém by byl při zrušení letu, či změně. To si pak člověk zaplatí
vše ok
vždy jsem letěla pouze na krátkou vzdálenost, takže vše bez problémů
za slušnou cenu mě přepraví kam potřebuju
za tu cenu je to fajn, ale jsou otravní s neustálými reklamami a snahou prodat něco v letadle... taky dělají obrovské problémy s příručními zavazadly
za výhodnou cenu mě dopraví na místo, víc není potřeba
Zatím má jediná zkušenost s leteckou dopravou. Výrazný poměr ceny - klad. Malý prostor - zápor.
Změna velikosti příručního zavazadla.
zruseni letu nekolik minut pred predpokladanym casem odletu
žádné jídlo
žádný problém nebyl, takže jsem byla spokojená
9. Jaký způsob distribuce nejvíce využíváte?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Internetové stránky společnosti | 86 | 57,72 % | 17,59 % |
Internetové prodejní portály | 62 | 41,61 % | 12,68 % |
Call centra | 1 | 0,67 % | 0,2 % |
10. Létáte pravidelně?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 11, Ne → konec dotazníku].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ne | 99 | 66,44 % | 20,25 % |
Ano | 50 | 33,56 % | 10,22 % |
11. Kolikrát ročně?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
3-5 | 23 | 42,59 % | 4,7 % |
2 | 12 | 22,22 % | 2,45 % |
6-11 | 9 | 16,67 % | 1,84 % |
1 | 8 | 14,81 % | 1,64 % |
12 a více | 2 | 3,7 % | 0,41 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.