Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Cílem tohoto průzkumu bude zjistit, jak velký vliv na nás mají obchodníci, snažící se svými praktikami nás zmanipulovat ke koupi zboží či služeb.
Vnímáme vůbec klamavé prodejní praktiky jako nemorální nebo je přijímáme jako obvyklou obchodní praxi a tudíž jim i podléháme? Nechají se lépe zmanipulovat muži či ženy, mladí či starší lidé? Existují další kritéria podle kterých se lidé dělí na lehčeji či hůře manipulovatelné?
To vše se dozvíte ve výsledcích tohoto dotazníku :-)
Prosím každého, aby vyplnil všechny údaje poctivě a pravdivě, o to budou potom výsledky lépe odrážet zkoumanou realitu a budeme se z nich moci něco dozvědět. Mimo jiné budou použity také jako podklady pro praktickou část mé bakalářské práce, která se zabývá tématem Klamání zákazníků.
Odpovědi respondentů
1. Kde nejraději nakupujete?
Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.
Odpověď
Průměrné pořadí
Rozptyl
v hypermarketech a velkých obchodních centrech (Tesco, Hypernova,...)
2.057
1.16
v supermarketech (Plus, Billa,...)
2.468
1.128
ve specializovaných prodejnách
2.482
1.186
v malých neznačkových obchůdkách
2.993
1.085
2. Kolikrát v týdnu jdete na nákup?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
1 - 2x
70
49,65 %
49,65 %
3 - 5x
38
26,95 %
26,95 %
Téměř každý den.
21
14,89 %
14,89 %
Nevím.
12
8,51 %
8,51 %
3. Čtete akční letáky supermarketů?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [většinou ano a také podle nich nakupuji → otázka č. 4, ano, ale jen prolistuji a neovlivní mě při koupi → otázka č. 4, téměř je nečtu / vyhazuji je → otázka č. 4].
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
téměř je nečtu / vyhazuji je
56
39,72 %
39,72 %
ano, ale jen prolistuji a neovlivní mě při koupi
55
39,01 %
39,01 %
většinou ano a také podle nich nakupuji
30
21,28 %
21,28 %
4. Píšete si předem seznam zboží, které jdete nakoupit?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano → otázka č. 5, ne → otázka č. 6].
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ano
75
53,19 %
53,19 %
ne
66
46,81 %
46,81 %
5. Stává se Vám, že koupíte více věcí, než pro které jste původně šel/šla?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Občas přihazuji do košíku i to, co se mi zrovna zalíbí.
43
57,33 %
30,5 %
Vždy koupím více věcí, než co mám na lístku.
21
28 %
14,89 %
Vždy koupím jen to, pro co jsem do obchodu šel/šla.
11
14,67 %
7,8 %
6. Kupujete zboží "v akci"?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ano, ale jen pokud je to věc, kterou bych koupil/-a i bez akce.
95
67,38 %
67,38 %
Ano, když je levnější, koupím i to, co bych normálně nekoupil/-a.
35
24,82 %
24,82 %
Nevěnuji akcím pozornost.
11
7,8 %
7,8 %
7. Jaký typ slevy na Vás nejvíce působí? (Můžete vybrat více odpovědí.)
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
co nejvyšší sleva v % z původní ceny (např. sleva 20%)
68
48,23 %
48,23 %
i malá sleva, pokud je to výrobek, který běžně kupuji
64
45,39 %
45,39 %
co nejvyšší sleva v Kč (absolutní) (např. sleva 20 Kč)
45
31,91 %
31,91 %
na produkt, který bych si za běžnou cenu nekoupil/-a
38
26,95 %
26,95 %
8. Jdete koupit sprchový gel. Mají jeden, co znáte z reklamy a druhý se jmenuje "sprchový gel". Který vybereš?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Beru ten značkový i když je dražší, neznámým výrobkům nevěřím
43
30,5 %
30,5 %
Pokud je ten "sprchový gel" stejné kvality, beru ho, nezáleží na značce
41
29,08 %
29,08 %
Značkový, když stojí stejně
36
25,53 %
25,53 %
Je mi to jedno.
21
14,89 %
14,89 %
9. Je pro Vás důležité nosit značkové oblečení?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Není. Občas značkové koupím, ale spíše pořizuji to, co mi nejlépe sedí.
88
62,41 %
62,41 %
Ano, ale kupuji jej pouze, když je výrazně kvalitně lepší.
21
14,89 %
14,89 %
Ano, je kvalitnější a tak jej upřednostňuji.
19
13,48 %
13,48 %
Preferuji neznačkové a tím i levnější oblečení.
13
9,22 %
9,22 %
10. Zajímají Vás reklamy v televizi?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Spíše nevěnuji reklamám pozornost.
71
51,08 %
50,35 %
Nesnáším reklamy. Odcházím / vypínám TV.
53
38,13 %
37,59 %
Občas se podívám, třeba objevím něco nového a zajímavého.
12
8,63 %
8,51 %
Téměř vždy ano.
3
2,16 %
2,13 %
11. Jak reagujete na nabídky po telefonu? (bankovní produkty, nové mobilní tarify, pojištění,...)
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Vždy odmítám, preferuji osobní prodej.
132
93,62 %
93,62 %
Už se mi stalo, že jsem ji přijal/-a.
6
4,26 %
4,26 %
Vyslechnu je a když jsou výhodné, přijímám.
3
2,13 %
2,13 %
12. Jak reagujete na pouliční prodejce? (Dealeři mobil. operátorů, bank, parfémy...)
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Snažím se jim vyhýbat.
122
86,52 %
86,52 %
Vyslechnu si nabídku, přijmu vzorek / ochutnávky, ale nakonec dokážu odolat, pokud zboží opravdu nechci.
18
12,77 %
12,77 %
Už jsem si několikrát takto něco pořídil/-a / sepsala smlouvu.
1
0,71 %
0,71 %
13. Přicházíte si změnit svůj mobilní tarif na pobočku operátora?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Nic neměním, nezajímám se o to.
58
41,13 %
41,13 %
Ano, včas před vypršením smlouvy se informuji o stávajících nabídkách a sám/sama si vyberu to nejlepší.
43
30,5 %
30,5 %
Když mě napíší, ano. Nechám si většinou poradit přímo na pobočce.
26
18,44 %
18,44 %
Nevím, zatím nemám smlouvu u žádného operátora.
14
9,93 %
9,93 %
14. Zakoupil/-a jste někdy produkt z Teleshoppingu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano, několikrát. → otázka č. 15, 1 nebo 2x → otázka č. 15, Ne. → otázka č. 16].
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ne.
134
95,04 %
95,04 %
1 nebo 2x
7
4,96 %
4,96 %
15. Používáteprodukt zakoupený z Teleshoppingu doposud?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ano, byla to dobrá koupě.
4
57,14 %
2,84 %
Moc ne, kdybych se měl/-a rozhodnout znovu, nekoupím to.
3
42,86 %
2,13 %
16. Setkal/-a jste se s tím, že Vám na pokladně byla účtována jiná cena za zboží než ta uvedená na regále?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ano, několikrát. Je to klamání zákazníků!
45
31,91 %
31,91 %
Minimálně, prodejce se vždy velmi omlouvá. Chápu, že se to občas stane.
38
26,95 %
26,95 %
Nevím.
24
17,02 %
17,02 %
Ne.
20
14,18 %
14,18 %
Ano, ale většinou jsem uznal/-a, že jsem přehlédl/-a poznámku, že cena platí pouze pro členy "Billa clubu" nebo pro koupi "od 2 kusů" apod.
14
9,93 %
9,93 %
17. Pustil/-a jste někdy do domu podomního prodejce? (vysavače, hrnce, čistící prostředky apod.)
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Neotevírám nebo je hned vyhodím.
62
43,97 %
43,97 %
Ne, jen je ze slušnosti chvíli vyslechnu na chodbě, ale nic nechci.
47
33,33 %
33,33 %
Nevím. / Nikdy jsem se s žádným nesetkal/-a.
24
17,02 %
17,02 %
Ano. I jsem něco koupil/-a.
7
4,96 %
4,96 %
Ano, ale nikdy jsem nic nekoupil/-a.
1
0,71 %
0,71 %
18. Pokud je prodejcem nějakého produktu atraktivní osoba opačného pohlaví...
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
I tu/toho dokážu bez problému odmítnout, vzhled prodejce nemá na mě vliv.
94
68,12 %
66,67 %
Je to těžší odmítat, ale nenechám se ovlivnit.
41
29,71 %
29,08 %
Často se nechám zlákat ke koupi, hůře odolávám.
2
1,45 %
1,42 %
Vždy podlehnu a nakoupím.
1
0,72 %
0,71 %
19. Litoval/-a jste někdy objednávky / koupě, ke které jste se nechal/-a "přemluvit"?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ne, vždy kupuji jen to, co opravdu chci.
65
46,1 %
46,1 %
Už se mi to stalo.
64
45,39 %
45,39 %
Nevím.
11
7,8 %
7,8 %
Ano, často.
1
0,71 %
0,71 %
20. Stalo se Vám někdy, že produkt, pro který jste přišli do obchodu na základě avizované "akční" nabídky byl již vyprodaný?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Už se mi to párkrát stalo.
44
31,21 %
31,21 %
Nevím. / Nesleduji to.
38
26,95 %
26,95 %
Ano, často. Ale je pravda, že nehlídám, kdy akce začala.
30
21,28 %
21,28 %
Ano, je to pravidlem i když přijdu hned první nebo druhý den akce.
29
20,57 %
20,57 %
21. Novou elektroniku vybíráte především dle (vyber 2 nejdůležitější kritéria):
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
technického vybavení
79
56,03 %
56,03 %
recenzí, ohlasů široké veřejnosti (internet, průzkumy,...)
73
51,77 %
51,77 %
ceny
61
43,26 %
43,26 %
značky a výrobce, důvěřuji známějším
44
31,21 %
31,21 %
zkušeností známých
28
19,86 %
19,86 %
rady kvalifikovaného prodejce
18
12,77 %
12,77 %
bla bla bla ...
1
0,71 %
0,71 %
ehm..
1
0,71 %
0,71 %
...
1
0,71 %
0,71 %
11
1
0,71 %
0,71 %
rada od kamaráda
1
0,71 %
0,71 %
desing
1
0,71 %
0,71 %
vlastní zkušenost s danou značkou
1
0,71 %
0,71 %
22. Oblečení vybíráte především dle (vyberte 2 nejdůležitější kritéria):
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
příjemného materiálu / střihu / barvy (jak mi sedí)
125
88,65 %
88,65 %
ceny
106
75,18 %
75,18 %
rady kamaráda, rodiny,...
16
11,35 %
11,35 %
značky
15
10,64 %
10,64 %
zda je v módě
13
9,22 %
9,22 %
rady prodejce
2
1,42 %
1,42 %
líbivosti
1
0,71 %
0,71 %
funkčnost
1
0,71 %
0,71 %
kvalita
1
0,71 %
0,71 %
líbí se mi
1
0,71 %
0,71 %
23. Co si myslíte o reklamách na dětské hračky / sladkosti v TV?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Neměly by se v TV vyskytovat, děti pak chtějí vše, co vidí.
49
34,75 %
34,75 %
Nevím. / Je mi to jedno.
36
25,53 %
25,53 %
Vyloženě mi nevadí, alespoň mám tipy na dárky.
34
24,11 %
24,11 %
Jsou naprosto v pořádku, výrobce má právo své produkty prezentovat v TV.
22
15,6 %
15,6 %
24. Pokud máte děti (mladší sourozence...) a chodíte (nebo jste chodili, než vyrostly) s nimi na nákupy, chtějí od Vás, abyste jim koupili něco, co znají z reklamy?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ne, myslím, že vybírá jen to, co se mu zrovna zalíbí, bez ohledu na to, zda to zná z TV.
36
35,64 %
25,53 %
Pravidelně. Myslím, že zná skoro všechny sladkosti z TV.
33
32,67 %
23,4 %
Výjimečně ano, ale naštěstí si toho moc nepamatuje.
21
20,79 %
14,89 %
Mám to štěstí, že skoro nikdy nic nechce.
11
10,89 %
7,8 %
25. Jak hodně Vás při nákupu ovlivní následující fakta? Označ 1 až 5. 1 znamená že tento fakt nemá žádný vliv na tvé rozhodnutí o koupi. 3 - přihlížíš k tomu. 5 - Toto má rozhodující vliv, takové zboží většinou koupím.
Nepovinná otázka, respondent se mohl u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se mohl u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.
Podotázka
Průměr
Rozptyl
Nápis na obchodu typu: "Bankrot" či "Likvidace zboží"
2.523
1.704
Zboží bylo v akčním letáku na tento týden.
2.5
1.432
Výrobek má značku důvěry / certifikát jakosti / zn. Bio,...
2.511
1.838
Při koupi výrobku je možnost účastnit se soutěže / získat los / vyhrát,...
1.823
1.407
Na produktu se uvádí, že vyléčí nemoc, poruchu nebo je zdraví prospěšný. (Neuvažujte léky z lékárny, prosím.)
2.008
1.534
Prodejce je handicapovaný nebo je v ohrožení jeho pracovního místa či živobytí.
2.115
1.302
Produkt znám z TV, novin, internetu,...
2.4
1.209
Známý/-á má pozitivní osobní zkušenosti.
3.362
1.169
26. Jaký je Váš věk?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
19 - 29 let
107
75,89 %
75,89 %
30 - 39 let
14
9,93 %
9,93 %
18 let a méně
12
8,51 %
8,51 %
40 - 49 let
5
3,55 %
3,55 %
50 let a více
3
2,13 %
2,13 %
27. Jaké je Vaše pohlaví?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
žena
98
69,5 %
69,5 %
muž
43
30,5 %
30,5 %
28. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
vysoká škola
48
34,04 %
34,04 %
střední odborná škola
43
30,5 %
30,5 %
gymnázium
26
18,44 %
18,44 %
základní škola
13
9,22 %
9,22 %
střední odborné učiliště
6
4,26 %
4,26 %
vyšší odborná škola
5
3,55 %
3,55 %
29. Jste:
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
student/-ka
83
58,87 %
58,87 %
zaměstnaný/-á
58
41,13 %
41,13 %
podnikatel/-ka
8
5,67 %
5,67 %
na mateřské dovolené
8
5,67 %
5,67 %
nezaměstnaný/-á
3
2,13 %
2,13 %
ve starobním důchodu
2
1,42 %
1,42 %
30. Jaké máte průměrné měsíční výdaje v Kč pouze na Vaši osobu? (bez nájmu)
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
cca od 2.000 do 4.000
47
33,33 %
33,33 %
cca od 4.000 do 6.000
34
24,11 %
24,11 %
do 2.000
34
24,11 %
24,11 %
více než 8.000
16
11,35 %
11,35 %
cca od 6.000 do 8.000
10
7,09 %
7,09 %
31. Jak nejčastěji trávíte Váš volný čas? (Prosím, vyberte max. 2 nejčastější aktivity.)
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
relax, PC, TV, filmy
87
61,7 %
61,7 %
sport / zájmové kroužky / kurzy
55
39,01 %
39,01 %
výlety, cestování
42
29,79 %
29,79 %
péče o rodinu a domácnost
38
26,95 %
26,95 %
samovzdělávání, čtení, naučné pořady
37
26,24 %
26,24 %
brigáda, druhé zaměstnání
23
16,31 %
16,31 %
SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA
Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!
Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.
Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3
Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5
Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 4 otázek.
Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).
4. Píšete si předem seznam zboží, které jdete nakoupit?
odpověď ano:
1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Občas přihazuji do košíku i to, co se mi zrovna zalíbí. na otázku 5. Stává se Vám, že koupíte více věcí, než pro které jste původně šel/šla?
1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Vždy koupím jen to, pro co jsem do obchodu šel/šla. na otázku 5. Stává se Vám, že koupíte více věcí, než pro které jste původně šel/šla?
1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Vždy koupím více věcí, než co mám na lístku. na otázku 5. Stává se Vám, že koupíte více věcí, než pro které jste původně šel/šla?
odpověď ne:
2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nevěnuji akcím pozornost. na otázku 6. Kupujete zboží "v akci"?
18. Pokud je prodejcem nějakého produktu atraktivní osoba opačného pohlaví...
odpověď I tu/toho dokážu bez problému odmítnout, vzhled prodejce nemá na mě vliv.:
1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Známý/-á má pozitivní osobní zkušenosti.=1 na otázku 25. Jak hodně Vás při nákupu ovlivní následující fakta? Označ 1 až 5. 1 znamená že tento fakt nemá žádný vliv na tvé rozhodnutí o koupi. 3 - přihlížíš k tomu. 5 - Toto má rozhodující vliv, takové zboží většinou koupím.
21. Novou elektroniku vybíráte především dle (vyber 2 nejdůležitější kritéria):
odpověď recenzí, ohlasů široké veřejnosti (internet, průzkumy,...):
1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Vždy koupím jen to, pro co jsem do obchodu šel/šla. na otázku 5. Stává se Vám, že koupíte více věcí, než pro které jste původně šel/šla?
odpověď technického vybavení:
1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Mám to štěstí, že skoro nikdy nic nechce. na otázku 24. Pokud máte děti (mladší sourozence...) a chodíte (nebo jste chodili, než vyrostly) s nimi na nákupy, chtějí od Vás, abyste jim koupili něco, co znají z reklamy?
29. Jste:
odpověď student/-ka:
1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nevím. na otázku 2. Kolikrát v týdnu jdete na nákup?
1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi 18 let a méně na otázku 26. Jaký je Váš věk?
1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi základní škola na otázku 28. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?
Zjišťování závislostí odpovědí
Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).
1. Kde nejraději nakupujete?
2. Kolikrát v týdnu jdete na nákup?
3. Čtete akční letáky supermarketů?
4. Píšete si předem seznam zboží, které jdete nakoupit?
5. Stává se Vám, že koupíte více věcí, než pro které jste původně šel/šla?
6. Kupujete zboží "v akci"?
7. Jaký typ slevy na Vás nejvíce působí? (Můžete vybrat více odpovědí.)
8. Jdete koupit sprchový gel. Mají jeden, co znáte z reklamy a druhý se jmenuje "sprchový gel". Který vybereš?
9. Je pro Vás důležité nosit značkové oblečení?
10. Zajímají Vás reklamy v televizi?
11. Jak reagujete na nabídky po telefonu? (bankovní produkty, nové mobilní tarify, pojištění,...)
12. Jak reagujete na pouliční prodejce? (Dealeři mobil. operátorů, bank, parfémy...)
13. Přicházíte si změnit svůj mobilní tarif na pobočku operátora?
14. Zakoupil/-a jste někdy produkt z Teleshoppingu?
16. Setkal/-a jste se s tím, že Vám na pokladně byla účtována jiná cena za zboží než ta uvedená na regále?
17. Pustil/-a jste někdy do domu podomního prodejce? (vysavače, hrnce, čistící prostředky apod.)
18. Pokud je prodejcem nějakého produktu atraktivní osoba opačného pohlaví...
19. Litoval/-a jste někdy objednávky / koupě, ke které jste se nechal/-a "přemluvit"?
20. Stalo se Vám někdy, že produkt, pro který jste přišli do obchodu na základě avizované "akční" nabídky byl již vyprodaný?
21. Novou elektroniku vybíráte především dle (vyber 2 nejdůležitější kritéria):
22. Oblečení vybíráte především dle (vyberte 2 nejdůležitější kritéria):
23. Co si myslíte o reklamách na dětské hračky / sladkosti v TV?
24. Pokud máte děti (mladší sourozence...) a chodíte (nebo jste chodili, než vyrostly) s nimi na nákupy, chtějí od Vás, abyste jim koupili něco, co znají z reklamy?
25. Jak hodně Vás při nákupu ovlivní následující fakta? Označ 1 až 5. 1 znamená že tento fakt nemá žádný vliv na tvé rozhodnutí o koupi. 3 - přihlížíš k tomu. 5 - Toto má rozhodující vliv, takové zboží většinou koupím.
26. Jaký je Váš věk?
27. Jaké je Vaše pohlaví?
28. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?
29. Jste:
30. Jaké máte průměrné měsíční výdaje v Kč pouze na Vaši osobu? (bez nájmu)
31. Jak nejčastěji trávíte Váš volný čas? (Prosím, vyberte max. 2 nejčastější aktivity.)
B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).
1. Kde nejraději nakupujete?
2. Kolikrát v týdnu jdete na nákup?
3. Čtete akční letáky supermarketů?
4. Píšete si předem seznam zboží, které jdete nakoupit?
5. Stává se Vám, že koupíte více věcí, než pro které jste původně šel/šla?
6. Kupujete zboží "v akci"?
7. Jaký typ slevy na Vás nejvíce působí? (Můžete vybrat více odpovědí.)
8. Jdete koupit sprchový gel. Mají jeden, co znáte z reklamy a druhý se jmenuje "sprchový gel". Který vybereš?
9. Je pro Vás důležité nosit značkové oblečení?
10. Zajímají Vás reklamy v televizi?
11. Jak reagujete na nabídky po telefonu? (bankovní produkty, nové mobilní tarify, pojištění,...)
12. Jak reagujete na pouliční prodejce? (Dealeři mobil. operátorů, bank, parfémy...)
13. Přicházíte si změnit svůj mobilní tarif na pobočku operátora?
14. Zakoupil/-a jste někdy produkt z Teleshoppingu?
16. Setkal/-a jste se s tím, že Vám na pokladně byla účtována jiná cena za zboží než ta uvedená na regále?
17. Pustil/-a jste někdy do domu podomního prodejce? (vysavače, hrnce, čistící prostředky apod.)
18. Pokud je prodejcem nějakého produktu atraktivní osoba opačného pohlaví...
19. Litoval/-a jste někdy objednávky / koupě, ke které jste se nechal/-a "přemluvit"?
20. Stalo se Vám někdy, že produkt, pro který jste přišli do obchodu na základě avizované "akční" nabídky byl již vyprodaný?
21. Novou elektroniku vybíráte především dle (vyber 2 nejdůležitější kritéria):
22. Oblečení vybíráte především dle (vyberte 2 nejdůležitější kritéria):
23. Co si myslíte o reklamách na dětské hračky / sladkosti v TV?
24. Pokud máte děti (mladší sourozence...) a chodíte (nebo jste chodili, než vyrostly) s nimi na nákupy, chtějí od Vás, abyste jim koupili něco, co znají z reklamy?
25. Jak hodně Vás při nákupu ovlivní následující fakta? Označ 1 až 5. 1 znamená že tento fakt nemá žádný vliv na tvé rozhodnutí o koupi. 3 - přihlížíš k tomu. 5 - Toto má rozhodující vliv, takové zboží většinou koupím.
26. Jaký je Váš věk?
27. Jaké je Vaše pohlaví?
28. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?
29. Jste:
30. Jaké máte průměrné měsíční výdaje v Kč pouze na Vaši osobu? (bez nájmu)
31. Jak nejčastěji trávíte Váš volný čas? (Prosím, vyberte max. 2 nejčastější aktivity.)
C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI
Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.
Poznámky: 1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli. 2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 % 3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat. 4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.
Jaroslava Lamačová: Reklama je v dnešním životě běžnou věcí a je na každém osobně do jaké míry se jí nechá ovlivnit.Nezáleží přitom na věku,rozhodovat by měl rozum. Nekupuji to ,co nepotřebuji jen proto,že to bylo v reklamě nebo na to byla sleva.
David Lamač: obchod je postaven na manipulování tzv.říkej lidem co chtějí slyšet a oni budou dělat to obchod potřebuje prostě matika.Vice se nechají ovlinit starší lide protože dnešní svět je plný podvodníku a senioři jsou sndná kořist.