Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Dotazník je určen ke zanalyzování manipulačních technik v médiích a jejich efektů na recipienty.
Odpovědi respondentů
1. Myslíte si, že Vás média manipulují?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ano
91
83,49 %
83,49 %
ne
18
16,51 %
16,51 %
2. Pokud jste v předchozí otázce zvolili "ano", jak? (Pokud jste zvolili "ne", otázku přeskočte.)
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ovlivňují moje rozhodování
1
1,27 %
0,92 %
Podáním informací, reklamami..
1
1,27 %
0,92 %
Pokud nemám čas a přečtu si zprávu od jednoho média, tak mám pocit, že již dané problematice rozumím a formují tak můj názor.
1
1,27 %
0,92 %
neuvádějí pravdivé informace, ale pouze ty, které se hodí sdělit, aby společnost buď vyděsili nebo uchlácholili nebo zajakýmkoliv jiným účelem.
1
1,27 %
0,92 %
výběrem zpráv, citovým zabarvením zpráv, opakováním, podsouváním a nejvíce tím, že působí věrohodně a většina lidí je ani z manipulace nepodezřívá
1
1,27 %
0,92 %
selektivní výběr informací, překrucování příčiny a následku, odvádění pozornosti od důležitých dějů, ...
1
1,27 %
0,92 %
různě
1
1,27 %
0,92 %
selekcí informací, jejich pozměňováním nebo uváděním v jiném kontextu, manipulují emocemi - účast, soucit, strach, úzkost, pocit nedostačivosti, sugestivní dichotomií atd.
1
1,27 %
0,92 %
100x opakovaná lež se stává pravdou
1
1,27 %
0,92 %
Říkáním polopravd a nepravd o aktuálním dění ve Světě i ve společnosti.
1
1,27 %
0,92 %
ostatní odpovědi
dozvím se nějakou informaci (včetně komentáře) a tu si musím ověřit z jiného zdroje především selekcí informace, podprahovým sdělením, jednostranně podanou "pravdou" Pokud se v médiích nějaké téma opakuje častěji, mám pocit že je to větší problém, než ve skutečnosti je. kupujte to a jezte ono, pijte tamto, bojte se toho a onoho..... výmýváním mozků Názory lidí, zkreslující realitu... Některá říkají nepravdivá fakta nebo si vymýšlí senzace. V nakupování věcí Chtěl jsem vybrat "nevím", ale nebylo to tam. Hlavně mi není jasné, zda myslíte "všechna média", pak by byla odpověď "ne", pokud "některé média", pak "ano" - třeba aerobic a další, že. dokáží na základě reportáží i reklamy měnit vkus i názory lidí Vnucováním pohledů na situace, které se “někomu“ zrovna hodí; jsou neobjektivní. reklamní marketing, podávání neúplných informací, resp. pouze určitý úhel pohledu selekcí zveřejňovaných zpráv Ano, protože jsem předpokládala, že tazatel chtěl položit otázku, zda vámi manipulují. Manipulovat někoho je ptákovina. Manipulovat s někým. V prvním případě použijte synonymum ovlivňovat. Záměrně tají některé informace. Zkratkovité informace, důraz na jeden aspekt situace, zobecnovani ... informace jsou takové, jaké média a ostatní dovolí, jsme informacemi zahlceni. V některých oblastech nabízí často pouze jednostranný pohled, pokud chce člověk získat i pohled druhé strany, musí si informace vypátrat sám. Dále např. problematika vzhledu - nabízí často pouze pohled jen na anorektické umělotiny. :) podlehame reklame Reklamy v médiích mě přesvědčují ke koupi produktů apod. Dále mi média zprostředkovávají realitu, jejich pohled může být ale subjektivní, účelový a vytržený z kontextu. reklamou, zprávami - ne vždy vše pravdivé zprávy o násilí, zločinech, migrantech vyvolávají ve mně strach Např. reklamou ke koupi určitého výrobku, v TV zpravodajství nepřesnými informacemi, způsobem podání určitých reportáží..... reklamnou reklamy v televizi retuš fotek, zkreslené informace reklamy, komentáře apod. oni vybírají to, co mi řeknou a ukážou snaží se o to všemožnými způsoby, nejnegativněji vnímám neobjektivní zpravodajství vždy někoho preferují, podsouvají nám názory, jak se máme chovat, co je podle nich špatné, dělají určitým věcem reklamu a podobně Jednostranným zaměřením publikovaných informací podsouvají nám svůj úhel pohledu neustále například reklamy-koupím třeba to, co jsem viděla v reklamě Výběr zveřejňovaných informcí, řazení, něco dají na titulní stranu, něco, co se nehodí ¨do krámu", tak ne... neobjektivní, citově zabarvené líčení událostí, vkládání vlastních postojů desinformace + líbivě a poutavě přednesené lživé fakta zprávy nejsou neutrální, jsou na politickou objednávku zkresluji informace, davaji nepresne informace Podávají, některá média zkreslené informace. ovlivňují naše názory klamlive , nepresne informacie, prikraslivanie životní styl, vyzkoušet něco nového podsouváním "správného názoru" bagatelizace nebo ignorance něktrých zpráv, zdůrazňování jiných, vydávání normativních výroků za objektivní fakta aj. Někdy vyzkouším prezentovaný výrobek. Události podávají útržkovitě, dvojsmyslně, zkresleně, nebo střihem upravují realitu, sdělují pouze negativní věci.... ano Ano, snaží se manipulovat lidmi, ale na mě to naštěstí neplatí, mám svůj zdravý rozum. podprahové informace, demagogie, lži, upravené skutečnosti, politikaření zkreslení informací Účelově zveřejňují informace, které se hodí a které ne. Informace často interpretují a podsouvají určitý názor. v pohledu na situaci ovlivňování v chování, jednání, prisupovani k daně situaci většinou se snažím udělat pravý opak toho, co mi podsouvají Reklamy, medializované názory ovlivňující populaci poskytováním vybraných nebo poupravených informací podsouvají cenzurované informace, nepodstatné informace, nepravdivě informují Ne zcela záměrně, ale mají podíl na podobě paradigmatu němž vyrůstáme, dospíváme a se pohybujeme. Zkreslené a neobjektivní informace všemožně zastávají jeden názor - nejsou objektivní Záměrně informují o něčem nějakým způsobem, případně zamlčují některé důležité informace. Emocionalni ovlivnovani zprav ve prospech ruznych stakeholderu, nesmyslna srovnani, absurdni paradoxy chytře Prezentací jednostranných informací Šmarna to by bylo na seminární práci, no v jednom kuse... úplně vším prakticky asi :D snaží se vnutit svou pravdu Určují informace, které se ke mě dostanou, jejich význam, naléhavost, tón
69
87,34 %
63,3 %
3. Plánujete si denní aktivity podle TV programů/zpravodajství, které chcete sledovat?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ne
99
90,83 %
90,83 %
ano
10
9,17 %
9,17 %
4. Jsou podle Vás TV zpravodajství/noviny/internetové zprávy prostředkem manipulace?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ano
103
94,5 %
94,5 %
ne
6
5,5 %
5,5 %
5. Čím je podle Vás manipulace ve zpravodajství způsobena?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
pokyn přichází "shora"
57
52,29 %
52,29 %
záměr novinářů
24
22,02 %
22,02 %
novináři si to sami neuvědomují
19
17,43 %
17,43 %
nevím
9
8,26 %
8,26 %
6. Na jakém TV kanálu sledujete hlavní zpravodajství?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
nesleduji
45
41,28 %
41,28 %
ČT1
33
30,28 %
30,28 %
jiné
15
13,76 %
13,76 %
Nova
8
7,34 %
7,34 %
Prima
6
5,5 %
5,5 %
BBC
2
1,83 %
1,83 %
7. Jsou tyto informace důvěryhodné?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
spíše ano
42
38,53 %
38,53 %
spíše ne
30
27,52 %
27,52 %
nevím
22
20,18 %
20,18 %
rozhodně ne
13
11,93 %
11,93 %
rozhodně ano
2
1,83 %
1,83 %
8. Porovnáváte informace ze zpravodajství různých TV kanálů?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
někdy
47
43,12 %
43,12 %
ne
37
33,94 %
33,94 %
ano
25
22,94 %
22,94 %
9. Zaznamenali jste ve zpravodajství bombové útoky v Libanonu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
nevím, nesleduji
41
37,61 %
37,61 %
ne
37
33,94 %
33,94 %
ano
31
28,44 %
28,44 %
10. Na kolik se o nich podle Vás hovořilo?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
nevím, nesleduji
49
44,95 %
44,95 %
jen okrajově
27
24,77 %
24,77 %
málo
26
23,85 %
23,85 %
často
7
6,42 %
6,42 %
11. Zaznamenali jste v médiích teroristický útok v Paříži?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ano
108
99,08 %
99,08 %
ne
1
0,92 %
0,92 %
12. Na kolik se o něm hovořilo?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
velmi často
79
73,15 %
72,48 %
často
26
24,07 %
23,85 %
nevím, nesleduji
3
2,78 %
2,75 %
13. Co to u vás vyvolalo?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
jednám jako před tím
79
72,48 %
72,48 %
jsem ostražitější
18
16,51 %
16,51 %
bojím se muslimů
10
9,17 %
9,17 %
bojím se vycházet na místa s velkým počtem lidí
2
1,83 %
1,83 %
14. Myslíte si, že teroristické útoky slouží jen k odpoutání pozornosti od něčeho jiného, co plánují vlády států?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
spíše ne
52
47,71 %
47,71 %
spíše ano
37
33,94 %
33,94 %
rozhodně
10
9,17 %
9,17 %
rozhodně ne
10
9,17 %
9,17 %
15. Co podle Vás stojí za momentálně rozpoutanou válkou v Sýrii?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
boj o přístup k ropě
40
36,7 %
36,7 %
jiný důvod
38
34,86 %
34,86 %
nevím
21
19,27 %
19,27 %
boj o lidská práva
10
9,17 %
9,17 %
16. Největší počet syrských uprchlíků jsou podle Vás:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
muži
59
54,13 %
54,13 %
celé rodiny
32
29,36 %
29,36 %
mladí muži
15
13,76 %
13,76 %
matky s malými dětmi
3
2,75 %
2,75 %
17. Stojí za teroristickým útokem na "Dvojčata" Saddám Husajn a Al-Kajda?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
nevím
53
48,62 %
48,62 %
ne
35
32,11 %
32,11 %
ano
21
19,27 %
19,27 %
18. Pokud ne, kdo? (Pokud jste v předchozí otázce zvolili "ano",nebo nevíte, otázku přeskočte).
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
USA
4
11,11 %
3,67 %
Nevím
3
8,33 %
2,75 %
vláda USA
3
8,33 %
2,75 %
Ano
1
2,78 %
0,92 %
netuším a k pravdivým informacím se nikdy nedostanu
1
2,78 %
0,92 %
nevím, je mi to fuk
1
2,78 %
0,92 %
copak na tom záleží, podstatné je že si lidé pod touto záminkou nechali vzít další kus svobody.
1
2,78 %
0,92 %
secret servises
1
2,78 %
0,92 %
Saudská Arábie a wahhábismus
1
2,78 %
0,92 %
CIA
1
2,78 %
0,92 %
ostatní odpovědi
Američané jen alkajda No kdo asi - parta bastarda Jirky Křoví (G. Bush), důkazy tomu nasvědčují. Al Kaída, ale bez Saddáma. Ten dobytek jel v onačejších věcech. odpálili si to tam sami Sadám s tím neměl nic :D (ani se to netvrdilo), Al- Kajda byla a stále je podporována CIA - to jsou fakta potvrzovaná i Obamou samotná vláda USA Saddám určitě ne, Al Kajdá možná ano. je to tzv. false flag útok. Viz. odborné studie hasičů a stavebních konstruktérů naplanovano vladou USA, byla to rizena detonace - odkaz na zverejnene tajne dokumenty wikileaks muslimští teroristé, ale se Saddámem Husseinem nespojení Al Kaida Al kaida bez saddama. Proberte si objektivní, nezmanipulované důkazy a odpověď se vám ukáže, Usáma to ale nebyl. peníze a tajná policie Jsou různé teorie. Pro běžného občana je nemožné se dozvědět pravdu... - Přihlásili se k tomu Al-Kaìda, ale v čele s Bin-Làdinem. US
19
52,78 %
17,43 %
19. Myslíte si, že s Vámi politici manipulují?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
rozhodně ano
45
41,28 %
41,28 %
spíše ano
43
39,45 %
39,45 %
nevím
8
7,34 %
7,34 %
spíše ne
8
7,34 %
7,34 %
rozhodně ne
5
4,59 %
4,59 %
20. Čím je manipulace v politice způsobena?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
plolitici na tom profitují
93
85,32 %
85,32 %
politici jsou pod nátlakem
9
8,26 %
8,26 %
nevím
5
4,59 %
4,59 %
politici si to neuvědomují
2
1,83 %
1,83 %
21. Jak se stavíte k Babišovu plánu "pečlivěji vybírat daně"?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
spíše pozitivně
32
29,36 %
29,36 %
nevím, nesleduji
26
23,85 %
23,85 %
spíše negativně
24
22,02 %
22,02 %
rozhodně negativně
17
15,6 %
15,6 %
rozhodně pozitivně
10
9,17 %
9,17 %
22. Věnujete pozornost gestům a mimice, které politik při projevu/zodpovězení otázky využívá?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
spíše ano
46
42,2 %
42,2 %
spíše ne
32
29,36 %
29,36 %
rozhodně ano
22
20,18 %
20,18 %
rozhodně ne
9
8,26 %
8,26 %
23. Když se řekne II. světová válka, co je první slovo, které Vás napadne?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Hitler
26
24,3 %
23,85 %
Smrt
6
5,61 %
5,5 %
Německo
5
4,67 %
4,59 %
Neštěstí
3
2,8 %
2,75 %
Holocaust
3
2,8 %
2,75 %
utrpení
3
2,8 %
2,75 %
hrůza
3
2,8 %
2,75 %
židé
3
2,8 %
2,75 %
holokaust
2
1,87 %
1,83 %
Teror
2
1,87 %
1,83 %
ostatní odpovědi
Adolf Hitler hlad Adolf Hitler. Moc spousta mrtvých - 1939-1945 první (první světová) H. Ford obchodoval s Říší do roku 1943 60 milionů mrtvých masakr zničená československá suverenita s následky 40ti let komunismu, následky neseme dodnes n Na padaly mne jen "obrazy", trvalo tak půl minuty, než se mi podařilo první slovo, a to "fašisti". I když po pravdě, ještě předtím mne napadlo "oni chtějí, abych řekl 'Židi'". Pokud by vás zajímal první "obraz", bylo to ta typická německá vojenská přilba. nacismus Propaganda Osvětim Sovětská armada zlo nacisté strach česko main kampf hittler hrozné lidské oběti poškozené Alois Schicklgruber napadne mě několik tisíc slov, sem se vám nevejdou manipulace mocných bankéřů vedoucích k hroznému utrpení hospodarska krize, ktera tuto valku vyvolala... odsun Nemecko vs rusko bida Molotov-Ribentrop koncentrační tábory tanky fronta nevím oblíbené historické období Vyhrocený konflikt cds hrůzy Totální zkáza zabíjení Churchill Zrůdnost obrovské ztráty na životech
51
47,66 %
46,79 %
24. Cítíte se být reklamami manipulován/a?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
rozhodně ano
40
36,7 %
36,7 %
spíše ano
33
30,28 %
30,28 %
spíše ne
23
21,1 %
21,1 %
rozhodně ne
13
11,93 %
11,93 %
25. Když se řeknou „Vánoce“, jaká reklama Vás napadne jako první?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Kofola
21
19,27 %
19,27 %
Coca Cola
13
11,93 %
11,93 %
alza
4
3,67 %
3,67 %
žádná
3
2,75 %
2,75 %
cocacola
3
2,75 %
2,75 %
na KOFOLU
3
2,75 %
2,75 %
Coca-Cola
2
1,83 %
1,83 %
nevím
2
1,83 %
1,83 %
Na Coca collu
1
0,92 %
0,92 %
Prasátko se zahnutými zuby nahoru
1
0,92 %
0,92 %
ostatní odpovědi
Reklama na kofolu - ...a bude mít zahnutý zuby nahoru? =) žádná, reklamy nesleduji uřvaná televizní reklama na cokoliv, vecpaná do pohádek pro děti komerce satan klaus Kofola s prasátkem rodina reklama na kofolu s divočákem na Coca colu t mobile Kofola - prase n Coca-Cola svítící náklaďáky. holčička s tatínkem, který řeže stromeček a honí je dovočák Žádná, hloupostmi se nezabývám. "já nemusím, já už ho vidím" :( sorry Nesleduji reklamy, nemám televizi, neposlouchám rádio a nejsem tak blbá, abych si neuměla nainstalovat a nastavit adblock. Žádná, nesleduji Darky :/ na kofolu Nemusim, já už ho vidííím! :) A když to vydržíš, až do večera uvidíš zlaté prasátko! Já nemusím, já už ho vidím.. Kofola a holčička Já nemusim, já už ho vidím:o) kofola a prasata v lese při řezání stromku " . . . děvčátko už vidí zlaté prasátko . . ." nic mne nenapadne Kofola - já nemusím, já už ho vidím reklama na SERVIL z pořadu Česká Soda asi Coca Cola, Kofola atd. nic kofola momentálně ale běžně asi coca-cola snažím se na vánoce reklamám zcela vyhnout zadna, nesleduji a blokuji reklamy,(ublock, noscript), tv sleduji vyjimecne kdyz je pustena tam kam jsem prisla na navstevu svítící kamion (Coca Cola) na Alzu Kofola, ja uz nemusim ja uz ho vidim :) coca coca kamion Žádná, při reklamách okamžitě PŘEPÍNÁM ! kofola a prase Nic mě nenapadá a bude mit ty zahnuty suby naholu? kofola divočák poštová banka Kofola. (Já nemusím, já už ho vidím.) já nemusim, já už ho vidim klid Zahnutý žuby nahoru. Ale jinou vánoční ani neznám, TV už dlouho nesleduji. kokakola nemusím, já už ho vidím :) Kofola, tradiční s prasátkem Kofola - Zlaté prasátko já nemusím, já už ho vidím!
56
51,38 %
51,38 %
26. Přesvědčila Vás někdy reklama, abyste si koupili prezentovaný produkt?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
spíše ne
32
29,36 %
29,36 %
spíše ano
29
26,61 %
26,61 %
rozhodně ne
23
21,1 %
21,1 %
nevím
15
13,76 %
13,76 %
rozhodně ano
10
9,17 %
9,17 %
27. Když se řekne "láska", který produkt Vás napadne jako první?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Kofola
9
8,26 %
8,26 %
žádný
8
7,34 %
7,34 %
Čokoláda
8
7,34 %
7,34 %
Kondom
6
5,5 %
5,5 %
Květina
5
4,59 %
4,59 %
merci
4
3,67 %
3,67 %
nevím
4
3,67 %
3,67 %
rafaelo
3
2,75 %
2,75 %
nic
3
2,75 %
2,75 %
Kvetiny
3
2,75 %
2,75 %
ostatní odpovědi
Milka srdce perníkové srdce produkt nevím, napadl mě symbol srdce - e? nic hm, polibek asi není produkt... takže asi tak maximálně prezervativ :) Audi A4 cabriolet červená barva sladkost nevím, nic mě nenapadá, růže možná valentýn n pivo? nebo možná čokoládová bonboniera ve tvaru srdce... první mne napadlo to srdce, pak pivo a pak se z toho srdce teprve stala bonboniera,tak nevím, no... pánská ochrana Pes. růže Produkt? Produkt zmíněné emoce? POhlavní sekret. Nenapadá mě produkt čokoláda :D Bonboniéra ve tvaru srdce. sekt přítel sladkosti závěsná srdcicka Nemám žádný materiální produkt spojený s láskou. bonboniéra . napadají mě různé souvislosti, ale žádný produkt (výrobek) jako první nic mne nenapadne poštovní známka proč produkt?! jako první mě napadne moje přítelkyně srdce z perníku vůbec žádný nesmyslná otázka (neznám produkt opravdu spojený s láskou) je to cit, zadny produkt me nenapda... děti Ziaden ruze fidorka (po dlhom rozmýšľaní hhh) inak vážne nič. možno tie nové plechovky coca coly s menom Moje štěňátko. med sviečka x-love od Glade lež čokoláda Milka Coca cola valentýnské přání Kolik to bude stát!!!! Žádný, láska nepotřebuje produkty. Durex valentýnské nesmysly láska koupit nejde :) polštář Nic mě nenapadá
56
51,38 %
51,38 %
28. Když se řekne "simply clever", co Vás napadne jako první?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Škoda
26
23,85 %
23,85 %
auto
9
8,26 %
8,26 %
nic
8
7,34 %
7,34 %
Škoda Auto
8
7,34 %
7,34 %
Skoda
5
4,59 %
4,59 %
Nevim
4
3,67 %
3,67 %
Billa
4
3,67 %
3,67 %
škodovka
3
2,75 %
2,75 %
Reklama na automobil
1
0,92 %
0,92 %
světle modrá
1
0,92 %
0,92 %
ostatní odpovědi
- asi taky nějaká reklama, ale nevím na co že jsem se měl učit anglicky medvěd rádoby chytrý telefon škodovky? koupit celer Moje práce mizerná reklama na mizernou škodovku slogan Škody n firemní značka Albertu - "Clever", pokud je to teda albert. ale má to být, myslím, Škoda auto, ne? auto se značkou Škoda Kalašnikov. česká automobilka, která z mně neznámého důvodu vsadila na anglický slogan. Že se to dá říct i česky. škoda :D Škoda. SImply clever. Žena jar škoda:-) . šikovný,chytrý jak moc nám média apod. vnucují "moderní" výrazy převzaté z cizích jazyků přestávka "já jsem se tu angličtinu fakt asi měl učit..." divná reklama na už ne českou škodovku nejaka blbost? netusim, mozna chytry telefon jednoducha a chytrost Nic. blbost Počítače auto nějaké jednoducho šikovný vw Blbci na ulicích a potom claim Škoda Škodovka, samozřejmě. vůbec nic budík (ale je to Škoda auto) automobil
40
36,7 %
36,7 %
29. Když se řekne "jako od maminky", který výrobek/výrobky Vás napadnou jako první?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
nevím
8
7,34 %
7,34 %
nic
8
7,34 %
7,34 %
žádný
5
4,59 %
4,59 %
bábovka
3
2,75 %
2,75 %
jídlo
3
2,75 %
2,75 %
Knedlík
2
1,83 %
1,83 %
Polévka
2
1,83 %
1,83 %
Zadný
2
1,83 %
1,83 %
Mouka
2
1,83 %
1,83 %
buchty
2
1,83 %
1,83 %
ostatní odpovědi
Nějaké reklamované instantní 'potraviny' bábovka (kterou mimochodem nejím) - výrobek žádný, napadly mě buchty nevím, žádný Dezert Moc soli pivo dobrý gulášek to byly nějaké polévky nebo nějaké polotovary, nevím přesn´ě žádný konkrétní hamé Polévka v pytlíku Babiččina volba n strudel nějaké jídlo, nevím přesně jaké Moje speciality. nudle jídlo od mé maminky. Hnusná polívka plná vegety, máma vařit neumí. Reklama na cukr a na mouku. vitana Vitana polévka dort pradlo asi nějaká polévka instantní nebo tak . Koláče knedlíky nějaký doma upečený koláč, bábovka, dort . . . nic mne nenapadne vánočka koláč mouka, Hera? pytlíkové polévky? asi nějaké jogurty nebo co... vitana? to je taky z nějaké reklamy moučník Pytlíková polévka nic mě nanapadlo Caj nějaké pečivo? nenapada me nic nějaká polévka polívky z pytlíku, které nekupujeme nějaký jídlo netuším.. nejaká sáčková potravina Speciality a cukroví naší maminky. Jogurt babiččina mouka vlastnoručně udělaný gulasova polévka vitana puding Bábovka, koláče brumík mamita nenapadá mě žádný konkrétní produkt prášek Omáčky? pecivo ?? chutné Hotovky Kuxhynske komodity jako mouka olej... nějaká polívka z pytlíku? cukroví nějaká bábovka svíčková omáčka netuším... Opavia sušenky Nic mě nenapadá
72
66,06 %
66,06 %
30. Součást nového bezpečnostního opatření při podezření z terorismu by zahrnovalo automatickou vazbu, centrální evidenci bankovních účtů a také shromažďování dat z telefonické komunikace. Souhlasili byste se shromažďováním dat z telefonické komunikace?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ne
87
79,82 %
79,82 %
ano
22
20,18 %
20,18 %
31. Pohlaví
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
žena
61
59,8 %
55,96 %
muž
41
40,2 %
37,61 %
32. Vzdělání
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
vysokoškolské
49
48,04 %
44,95 %
střední - maturita
39
38,24 %
35,78 %
vyšší odborné
7
6,86 %
6,42 %
základní
4
3,92 %
3,67 %
střední - výuční list
3
2,94 %
2,75 %
33. Věk
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
18-25
32
31,37 %
29,36 %
26-35
31
30,39 %
28,44 %
36-50
27
26,47 %
24,77 %
51-65
9
8,82 %
8,26 %
65 a více
3
2,94 %
2,75 %
SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA
Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!
Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.
Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3
Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5
Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.
Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).
6. Na jakém TV kanálu sledujete hlavní zpravodajství?
odpověď nesleduji:
2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi rozhodně ne na otázku 7. Jsou tyto informace důvěryhodné?
Zjišťování závislostí odpovědí
Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).
1. Myslíte si, že Vás média manipulují?
3. Plánujete si denní aktivity podle TV programů/zpravodajství, které chcete sledovat?
4. Jsou podle Vás TV zpravodajství/noviny/internetové zprávy prostředkem manipulace?
5. Čím je podle Vás manipulace ve zpravodajství způsobena?
6. Na jakém TV kanálu sledujete hlavní zpravodajství?
7. Jsou tyto informace důvěryhodné?
8. Porovnáváte informace ze zpravodajství různých TV kanálů?
9. Zaznamenali jste ve zpravodajství bombové útoky v Libanonu?
10. Na kolik se o nich podle Vás hovořilo?
11. Zaznamenali jste v médiích teroristický útok v Paříži?
12. Na kolik se o něm hovořilo?
13. Co to u vás vyvolalo?
14. Myslíte si, že teroristické útoky slouží jen k odpoutání pozornosti od něčeho jiného, co plánují vlády států?
15. Co podle Vás stojí za momentálně rozpoutanou válkou v Sýrii?
16. Největší počet syrských uprchlíků jsou podle Vás:
17. Stojí za teroristickým útokem na "Dvojčata" Saddám Husajn a Al-Kajda?
19. Myslíte si, že s Vámi politici manipulují?
20. Čím je manipulace v politice způsobena?
21. Jak se stavíte k Babišovu plánu "pečlivěji vybírat daně"?
22. Věnujete pozornost gestům a mimice, které politik při projevu/zodpovězení otázky využívá?
23. Když se řekne II. světová válka, co je první slovo, které Vás napadne?
24. Cítíte se být reklamami manipulován/a?
25. Když se řeknou „Vánoce“, jaká reklama Vás napadne jako první?
26. Přesvědčila Vás někdy reklama, abyste si koupili prezentovaný produkt?
28. Když se řekne "simply clever", co Vás napadne jako první?
30. Součást nového bezpečnostního opatření při podezření z terorismu by zahrnovalo automatickou vazbu, centrální evidenci bankovních účtů a také shromažďování dat z telefonické komunikace. Souhlasili byste se shromažďováním dat z telefonické komunikace?
31. Pohlaví
32. Vzdělání
33. Věk
B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).
1. Myslíte si, že Vás média manipulují?
3. Plánujete si denní aktivity podle TV programů/zpravodajství, které chcete sledovat?
4. Jsou podle Vás TV zpravodajství/noviny/internetové zprávy prostředkem manipulace?
5. Čím je podle Vás manipulace ve zpravodajství způsobena?
6. Na jakém TV kanálu sledujete hlavní zpravodajství?
7. Jsou tyto informace důvěryhodné?
8. Porovnáváte informace ze zpravodajství různých TV kanálů?
9. Zaznamenali jste ve zpravodajství bombové útoky v Libanonu?
10. Na kolik se o nich podle Vás hovořilo?
11. Zaznamenali jste v médiích teroristický útok v Paříži?
12. Na kolik se o něm hovořilo?
13. Co to u vás vyvolalo?
14. Myslíte si, že teroristické útoky slouží jen k odpoutání pozornosti od něčeho jiného, co plánují vlády států?
15. Co podle Vás stojí za momentálně rozpoutanou válkou v Sýrii?
16. Největší počet syrských uprchlíků jsou podle Vás:
17. Stojí za teroristickým útokem na "Dvojčata" Saddám Husajn a Al-Kajda?
19. Myslíte si, že s Vámi politici manipulují?
20. Čím je manipulace v politice způsobena?
21. Jak se stavíte k Babišovu plánu "pečlivěji vybírat daně"?
22. Věnujete pozornost gestům a mimice, které politik při projevu/zodpovězení otázky využívá?
23. Když se řekne II. světová válka, co je první slovo, které Vás napadne?
24. Cítíte se být reklamami manipulován/a?
25. Když se řeknou „Vánoce“, jaká reklama Vás napadne jako první?
26. Přesvědčila Vás někdy reklama, abyste si koupili prezentovaný produkt?
28. Když se řekne "simply clever", co Vás napadne jako první?
30. Součást nového bezpečnostního opatření při podezření z terorismu by zahrnovalo automatickou vazbu, centrální evidenci bankovních účtů a také shromažďování dat z telefonické komunikace. Souhlasili byste se shromažďováním dat z telefonické komunikace?
31. Pohlaví
32. Vzdělání
33. Věk
C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI
Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.
Poznámky: 1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli. 2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 % 3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat. 4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.
Jindřich Černý: Polovina otázek je postavená na hlavu, například, zda mne reklama přesvědčila ke koupi, buď ano, nebo ne a ne spíše ne, nebo rozhodně ne. Otázka 30 mě rozesmála a donutila definitivně ukončit vyplňování, veškerá data, nejen z telefonické komunikace se shromažďují už několik desítek let. Nehledě na to, že autor je zaměřen pouze na televizi a odpovědi jsou stavěny tak, že i ty člověka zmanipulují, nebo mu dají na výběr dát najevo, že sleduje nějaký televizní kanál, nebo nemá zkušenost. Asi budu muset dotazník na toto téma udělat sám.
Iveta Zítková: Protože taková byla propaganda G. Bushe. šlo mu o jeho odstranění a proto si vymyslel spojitost mezi ním a Al-Kajdou.
A protože to byla propaganda, je to manipulace.
karel nový: jak jsemse díval na stránky uprchlické agentury OSN, tak cca 58 procent jsou muži, ale jestli mladí č saří není zřejmé. Z toho důvodu otázka č 16 neposkytuje správnou odpověď, přesto ti muži jsou tomu nejblíže