Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Tento dotazník má za úkol zjistit názor čechů na média(televize,rádio, internet, seriózní tisk,...) a jejich objektivitu a na případnou možnost manipuluace ze strany těchto médií.
Odpovědi respondentů
1. Myslíte si, že česká seriózní média jsou objektivní(seriózní v tomto kontextu je opak pro bulvární)?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
spíše souhlasím
51
45,54 %
45,54 %
spíše nesouhlasím
44
39,29 %
39,29 %
nevím
7
6,25 %
6,25 %
nesouhlasím
7
6,25 %
6,25 %
souhlasím
3
2,68 %
2,68 %
2. Myslíte si, že se česká seriózní média snaží manupulovat své publikum?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ano- někdy
47
41,96 %
41,96 %
Ano- jen občasně
29
25,89 %
25,89 %
Ano- poměrně často
23
20,54 %
20,54 %
Ne
9
8,04 %
8,04 %
Ano-neustále
4
3,57 %
3,57 %
3. Když se dozvím nějakou informaci z médií: (možnost zvolit až tři možnosti)
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Konfrontuji ji se svým vlastním míněním o věci
76
67,86 %
67,86 %
Většinou ji ověřím v jiném typu média(televize, rozhlas, noviny, internet)
63
56,25 %
56,25 %
Ověřuji ji tak, že se zeptám na názor kolegů/kamarádů apod.
43
38,39 %
38,39 %
Ověřuji ji v odborných zrojích(zprávy ministerstev, oficiální prohlášení úřadů, ...)
27
24,11 %
24,11 %
Věřím jí a dále ji neověřuji
14
12,5 %
12,5 %
4. Který typ média je podle vás nejdůvěryhodnější? 1 = nejdůvěryhodnější
Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.
Odpověď
Průměrné pořadí
Rozptyl
Internet
3.545
2.569
televize
3.83
1.177
rozhlas/rádio
3.232
1.018
Tisk- deníky(např. MF. dnes, Právo, Rovnost, Lidové noviny,...)
2.616
1.094
Tisk- časopisy- odborné časopisy(ekonom. právo, ...)
1.777
1.459
5. Váš věk
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
20-30
85
75,89 %
75,89 %
15-20
16
14,29 %
14,29 %
30 a více
10
8,93 %
8,93 %
méně než 15
1
0,89 %
0,89 %
6. Vaše pohlaví?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
žena
77
68,75 %
68,75 %
muž
35
31,25 %
31,25 %
7. Nejvyšší dosažené vzdělání
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
SŠ/ gymnázium s maturitou
65
59,09 %
58,04 %
VŠ -bakalářské
20
18,18 %
17,86 %
VŠ magisterské a výše
16
14,55 %
14,29 %
Vyučení/ vyučení s maturitou/ nástavba s maturitou
5
4,55 %
4,46 %
ZŠ
4
3,64 %
3,57 %
SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA
Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!
Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.
Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3
Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5
Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.
Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).
4. Který typ média je podle vás nejdůvěryhodnější? 1 = nejdůvěryhodnější
odpověď Tisk- časopisy- odborné časopisy(ekonom. právo, ...)=1:
1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Internet=2 na otázku 4. Který typ média je podle vás nejdůvěryhodnější? 1 = nejdůvěryhodnější
1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Internet=4 na otázku 4. Který typ média je podle vás nejdůvěryhodnější? 1 = nejdůvěryhodnější
Zjišťování závislostí odpovědí
Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).
1. Myslíte si, že česká seriózní média jsou objektivní(seriózní v tomto kontextu je opak pro bulvární)?
2. Myslíte si, že se česká seriózní média snaží manupulovat své publikum?
3. Když se dozvím nějakou informaci z médií: (možnost zvolit až tři možnosti)
4. Který typ média je podle vás nejdůvěryhodnější? 1 = nejdůvěryhodnější
5. Váš věk
6. Vaše pohlaví?
7. Nejvyšší dosažené vzdělání
B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).
1. Myslíte si, že česká seriózní média jsou objektivní(seriózní v tomto kontextu je opak pro bulvární)?
2. Myslíte si, že se česká seriózní média snaží manupulovat své publikum?
3. Když se dozvím nějakou informaci z médií: (možnost zvolit až tři možnosti)
4. Který typ média je podle vás nejdůvěryhodnější? 1 = nejdůvěryhodnější
5. Váš věk
6. Vaše pohlaví?
7. Nejvyšší dosažené vzdělání
C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI
Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.
Zdroje respondentů
Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):
Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.
Poznámky: 1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli. 2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 % 3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat. 4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.