Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Manipulační cvičení s míčem v hodinách tělesné výchovy
Manipulační cvičení s míčem v hodinách tělesné výchovy
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Barbora Šumpichová |
---|---|
Šetření: | 18. 03. 2009 - 25. 03. 2009 |
Počet respondentů: | 16 |
Počet otázek (max/průměr): | 17 / 17 |
Použité ochrany: | unikátní IP |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 21,2 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.04:04 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Vážené kolegyně, kolegové,
Zpracovávám diplomovou práci zaměřenou na výuku sportovních her na 1.stupni základní školy. Obracím se proto na Vás s prosbou o zodpovězení následujících otázek.
V osnovách pro 1. st. ZŠ je učivo sportovních her rozděleno následně:
1. a 2. ročník - držení míče jednoruč, obouruč
3. ročník - manipulace smíčem na místě, v pohybu
4. ročník - základní přihrávky rukou, nohou
3.-5. ročník - přihrávka jednoruč a obouruč vrchní trčením
- pohyb s míčem a bez míče, zastavení
- chytání míče obouruč, jednoruč
- vedení míče driblinkem
- střelba jednoruč a obouruč na koš
- střelba ze země na branku
- utkání podle zjednodušených pravidel
(minibasketbal, miniházená, minikopaná)
Odpovědi respondentů
1. Je Vám zřejmý obsah pojmu manipulační cvičení?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 11 | 68,75 % | 68,75 % |
ne | 5 | 31,25 % | 31,25 % |
2. Je pro Vás málo srozumitelný pojem "držení míče jednoruč, obouruč"?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 9 | 56,25 % | 56,25 % |
ano | 7 | 43,75 % | 43,75 % |
3. Je pro Vás málo srozumitelný pojem "manipulace smíčem na místě, v pohybu"?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 14 | 87,5 % | 87,5 % |
ano | 2 | 12,5 % | 12,5 % |
4. Je pro Vás málo srozumitelný pojem "základní přihrávky rukou, nohou"?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 15 | 93,75 % | 93,75 % |
ano | 1 | 6,25 % | 6,25 % |
5. Je pro Vás málo srozumitelný pojem "přihrávka jednoruč a obouruč vrchní trčením"?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 10 | 62,5 % | 62,5 % |
ano | 6 | 37,5 % | 37,5 % |
6. Je pro Vás málo srozumitelný pojem "pohyb s míčem a bez míče, zastavení"?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 12 | 75 % | 75 % |
ano | 4 | 25 % | 25 % |
7. Je pro Vás málo srozumitelný pojem "chytání míče obouruč, jednoruč"?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 15 | 93,75 % | 93,75 % |
ano | 1 | 6,25 % | 6,25 % |
8. Je pro Vás málo srozumitelný pojem "vedení míče driblinkem"?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 15 | 93,75 % | 93,75 % |
ano | 1 | 6,25 % | 6,25 % |
9. Je pro Vás málo srozumitelný pojem "střelba jednoruč a obouruč na koš"?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 15 | 93,75 % | 93,75 % |
ano | 1 | 6,25 % | 6,25 % |
10. Je pro Vás málo srozumitelný pojem "střelba ze země na branku"?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 9 | 56,25 % | 56,25 % |
ano | 7 | 43,75 % | 43,75 % |
11. Je pro Vás málo srozumitelný pojem "utkání podle zjednodušených pravidel (minibasketbal, miniházená, minikopaná)"?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 9 | 56,25 % | 56,25 % |
ano | 7 | 43,75 % | 43,75 % |
12. Které učivo je podle vašeho názoru pro žáky obtížné?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
střelba jednoruč a obouruč na koš | 10 | 62,5 % | 62,5 % |
přihrávka jednoruč a obouruč vrchní trčením | 8 | 50 % | 50 % |
vedení míče driblinkem | 8 | 50 % | 50 % |
utkání podle zjednodušených pravidel (minibasketbal, miniházená, minikopaná) | 7 | 43,75 % | 43,75 % |
chytání míče obouruč, jednoruč | 6 | 37,5 % | 37,5 % |
manipulace smíčem na místě, v pohybu | 5 | 31,25 % | 31,25 % |
pohyb s míčem a bez míče, zastavení | 5 | 31,25 % | 31,25 % |
střelba ze země na branku | 5 | 31,25 % | 31,25 % |
držení míče jednoruč, obouruč | 1 | 6,25 % | 6,25 % |
základní přihrávky rukou, nohou | 1 | 6,25 % | 6,25 % |
13. Máte k dispozici didaktické materiály k výuce sportovních her?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 10 | 62,5 % | 62,5 % |
ano | 6 | 37,5 % | 37,5 % |
14. Jaké jsou podle Vás největší problémy s výukou sportovních her?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
- vzbudit zájem u dětí - vymezení pravidel
lidé jsou líní.
malá časová dotace
Malá ochota žáků pracovat na kolektivních hrách.
Nedostatek deti s nohama,vetsina nema nohy a tak nemuzem vyucovat sportovni hry!!
nejednotná pravidla. tedy každý si pravidla interpretuje po svém. Základy jsou sjednocené, nicméně, co je někde povoleno, jinde neplatí.
některé děti mají z míče strach, uhýbají před ním
Nekvalitní tělocvičny. Třeba já bych si strašně rád zahrál házenou, ale...
neobratnost žáků
neodborné vedení učitelem,např.nepředchází nácvik potřebných dovedností , nedůslednost v dodržování pravidel,
Nevím
nevím, jen cvičíme
podmínky pro výuku ve škole
prostor některých malžých tělocvičen, pokud je žáků hodně, nevlezou se, pokud jich část sedí, nudí se
sportovní vybavení školy, různá sportovní úroveň žáků - šikovnost, obratnost
Učitel který se nevyzná.ěti kterým to nejde a odmítají to dělat.
15. Kolik minut a ve které části vyučovací jednotky se věnujete cvičení s míčem?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
- průpravná část 10min - hlavní část 20min
0
10-15. Je to různé. Někdy v motivační fázi hodiny, jindy během zavádění nového učiva.
1x za 14 dní cca 20 minut
25 minut
666minut,kopana
druhá půlka, 20-25 minut
hodinu týdně, začátek hodiny
Jak kdy, někdy třeba v zahřívací, někdy v hlavní
nevím
Pokud je hodina zaměřená na sportovní hry, cvičení s míčem jsou obsaženy ve všech částech hodiny.
rušná část 5 min, hlavní část 15 min
Tělesná výchova.A vjenujeme se tomu jednou za čas.
v hlavní části , cca 15 min
v průpravné části a v hlavní části hodiny
záleží na cílu hodiny. někdy i 30 minut, podle toho, pokud je cílem hodiny právě cvičení s míčem, popřípadě spotovní hry.
16. Využíváte možností dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků v oblasti problematiky sportovních her?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 12 | 75 % | 75 % |
ano | 4 | 25 % | 25 % |
17. Jaké téma z problematiky sportovních her by Vás zajímalo pro seminář dalšího vzdělávání?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
-
cokoliv týkající se spestření TV
Doplneni noh detem.
florbal
gymnastika
metodický postup nácviku jednotlivých míčových her
metodika výuky míčových her pro 1. stupeň ZŠ
nepracuju v oboru
netradiční hry s míčem
nevím
nevim
Nový vývoj sportovních her, celosvětová pravidla pro sportovní hry.
práce s dětmi, které se sportovních her straní, mají obavy z fyzického kontaktu
Skloubení her v přírodě a ve vyučování
žádné
žádné, notravujte se semináři
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.