Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Mapa USE-IT Ostrava 2012
Mapa USE-IT Ostrava 2012
→ Zúčastněte se průzkumu o vztahu psychické pohody a znalostech o předcích a soutěžte o čokolády značky LÍLÁ ←
(cca 15 minut)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Tereza Stanislavová |
---|---|
Šetření: | 06. 07. 2013 - 12. 07. 2013 |
Počet respondentů: | 112 |
Počet otázek (max/průměr): | 25 / 16.73 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | po jedné otázce |
Návratnost dotazníků: | 68,1 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.07:00 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Dobrý den,
žádám Vás o vyplnění krátkého dotazníku, který se týká mapy USE-IT Ostrava 2012. Dotazník je určen respondentům, kteří se s mapou setkali, ale i těm, kteří ji zatím neznají.
Vyplnění dotazníku Vám zabere pár minut. Výsledky budou použity pro diplomovou práci a také pro budoucí rozvoj mapy USE-IT Ostrava.
Tereza Stanislavová
Odpovědi respondentů
1. Znáš mapu USE-IT Ostrava 2012?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ANO → otázka č. 4, NE → otázka č. 2].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
NE | 59 | 52,68 % | 52,68 % |
ANO | 53 | 47,32 % | 47,32 % |
Nevadí, v tom případě Ti mapu USE-IT Ostrava představím. Jedná se o mapu, kterou vytvářejí mladí dobrovolníci z Ostravy pro jiné mladé lidi - turisty, návštěvníky, studenty, atd. Mapa obsahuje několik kategorií (památky, jídlo, zábava, kultura, výlety, atd.), do každé kategorie jsou zařazena určitá místa nebo tipy s krátkými texty. Místo v mapě se nedá koupit, kritériem pro jeho zařazení je oblíbenost u mladých. Další zajímavostí je výrazný design.
USE IT vzniklo v roce 1971 v Kodani a nyní existuje ve více jak dvaceti evropských městech, včetně Prahy a Brna. Další města se do perspektivní, rychle se rozvíjející sítě USE IT připojují. Všechny USE IT mapy jsou aktuální, neziskové a volně dostupné v elektronické podobě.
2. Využil bys takové mapy?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ANO → otázka č. 3, NE → otázka č. 21].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ANO | 53 | 89,83 % | 47,32 % |
NE | 6 | 10,17 % | 5,36 % |
3. Co si myslíš, že by Ti mapa USE-IT mohla přinést?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ověřené tipy na místa, které stojí za to navštívit | 48 | 90,57 % | 42,86 % |
Informace, které v infocentru nezískám | 33 | 62,26 % | 29,46 % |
Zorientování ve městě | 30 | 56,6 % | 26,79 % |
Jiný pohled na destinaci | 17 | 32,08 % | 15,18 % |
Uskopojení zvídavosti | 11 | 20,75 % | 9,82 % |
Nevím, hlavně, že je zadarmo | 3 | 5,66 % | 2,68 % |
Najít na tom místě človíčky se stejným smýšlením | 1 | 1,89 % | 0,89 % |
4. Jak ses s mapou USE-IT Ostrava 2012 seznámil?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Přes přátele, rodinu | 22 | 41,51 % | 19,64 % |
Na místě, které je v mapě zahrnuto | 12 | 22,64 % | 10,71 % |
Přes sociální sítě | 7 | 13,21 % | 6,25 % |
Přes média | 2 | 3,77 % | 1,79 % |
Stavovská unie studentů Ostrava (SUS) | 1 | 1,89 % | 0,89 % |
ESC VŠB-TUO | 1 | 1,89 % | 0,89 % |
Nepamatuji si | 1 | 1,89 % | 0,89 % |
V zahraničí | 1 | 1,89 % | 0,89 % |
Praha - Palackého nám. USE-IT point | 1 | 1,89 % | 0,89 % |
web | 1 | 1,89 % | 0,89 % |
cooltour | 1 | 1,89 % | 0,89 % |
Na informačním centru | 1 | 1,89 % | 0,89 % |
v Cooltouru | 1 | 1,89 % | 0,89 % |
škola | 1 | 1,89 % | 0,89 % |
5. Co na mapě nejvíce oceňuješ?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Jsou v ní užitečné tipy | 35 | 66,04 % | 31,25 % |
To, že vůbec něco podobného v Ostravě vzniklo | 33 | 62,26 % | 29,46 % |
Přináší nový pohled na město | 30 | 56,6 % | 26,79 % |
Je zadarmo | 22 | 41,51 % | 19,64 % |
Informační obsah | 22 | 41,51 % | 19,64 % |
Styl a způsob zpracování | 20 | 37,74 % | 17,86 % |
Grafické zpracování | 15 | 28,3 % | 13,39 % |
Neobsahuje reklamu | 15 | 28,3 % | 13,39 % |
Textový obsah | 10 | 18,87 % | 8,93 % |
originalitu a zajímavý nápad | 1 | 1,89 % | 0,89 % |
Stojím za ní i má maličkost. | 1 | 1,89 % | 0,89 % |
zpracování mladým nadšeným týmem | 1 | 1,89 % | 0,89 % |
6. A co se ti naopak nelíbí?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Grafické zpracování | 17 | 32,08 % | 15,18 % |
Textový obsah | 7 | 13,21 % | 6,25 % |
Styl a způsob zpracování | 6 | 11,32 % | 5,36 % |
Informační obsah | 5 | 9,43 % | 4,46 % |
Neobsahuje reklamu | 3 | 5,66 % | 2,68 % |
Jsou v ní užitečné tipy | 2 | 3,77 % | 1,79 % |
nevím | 2 | 3,77 % | 1,79 % |
nic | 2 | 3,77 % | 1,79 % |
nic :D | 1 | 1,89 % | 0,89 % |
nemám výhrad | 1 | 1,89 % | 0,89 % |
To, že vůbec něco podobného v Ostravě vzniklo | 1 | 1,89 % | 0,89 % |
Přináší nový pohled na město | 1 | 1,89 % | 0,89 % |
Nejsem objektivní jakožto člen týmu | 1 | 1,89 % | 0,89 % |
vše ok, jen mi tam chyběla nějaká hospoda myslím :) | 1 | 1,89 % | 0,89 % |
nic mě nenapadá | 1 | 1,89 % | 0,89 % |
líbí se mi celá:-) | 1 | 1,89 % | 0,89 % |
Nemám ji co vytknout | 1 | 1,89 % | 0,89 % |
Je zadarmo | 1 | 1,89 % | 0,89 % |
že by mohla být dostupnější | 1 | 1,89 % | 0,89 % |
slovník ostravštiny | 1 | 1,89 % | 0,89 % |
cajk | 1 | 1,89 % | 0,89 % |
Poplatky Use-it za možnost tuto mapu vydávat. | 1 | 1,89 % | 0,89 % |
občas málo místa na poznámky, chybí okýnko pro zašktnutí, že mám dané místo / podnik již za sebou :-). | 1 | 1,89 % | 0,89 % |
malá propagace | 1 | 1,89 % | 0,89 % |
málo distribučních míst | 1 | 1,89 % | 0,89 % |
libi se mi | 1 | 1,89 % | 0,89 % |
nic, co by se mi vyloženě nelíbilo | 1 | 1,89 % | 0,89 % |
žádné určité výhrady | 1 | 1,89 % | 0,89 % |
jsem s ní spokojená | 1 | 1,89 % | 0,89 % |
7. V rodině map USE-IT je možné najít více jak 20 evropských měst. Používal jsi někdy aktivně při svých cestách mapu USE-IT?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ANO → otázka č. 8, NE → otázka č. 10].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
NE | 38 | 71,7 % | 33,93 % |
ANO | 15 | 28,3 % | 13,39 % |
8. A která to byla?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
USE-IT Ostrava | 5 | 33,33 % | 4,46 % |
USE-IT Prague | 5 | 33,33 % | 4,46 % |
USE-IT Antwerp | 3 | 20 % | 2,68 % |
USE-IT Bruges | 3 | 20 % | 2,68 % |
USE-IT Brussels | 3 | 20 % | 2,68 % |
USE-IT Ghent | 3 | 20 % | 2,68 % |
USE-IT Leuven | 3 | 20 % | 2,68 % |
USE-IT Dresden | 2 | 13,33 % | 1,79 % |
USE-IT Vienna | 2 | 13,33 % | 1,79 % |
USE-IT Helsinki | 1 | 6,67 % | 0,89 % |
USE-IT Warsaw | 1 | 6,67 % | 0,89 % |
USE-IT Charleroi | 1 | 6,67 % | 0,89 % |
USE-IT Oslo | 1 | 6,67 % | 0,89 % |
USE-IT Mechelen | 1 | 6,67 % | 0,89 % |
USE-IT Porto | 1 | 6,67 % | 0,89 % |
9. Můžeš uvést jednu mapu, se kterou se ti pracovalo nejlépe a proč?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
...
Brusel, nejlepší tipy
Gent, byly tam tipy "Act like a local", sranda, super
Gent, spousta užitečných tipů, pěkný a přehledný desing
ne
ne protože jsem pracoval jen s Prahou a Ostravou a obě se mi líbí... OVA víc je vtipnější :-)
nevím
Ostrava. Asi proto, že Ostravu znám a tak jsem mnoho míst znala a ty co jsem neznala, tak jsem nově poznala.
Použili jsme ji pro velkou skupinu lidí, která přijela z Prahy se do Ostravy bavit. Obsahovala všechno, co by mohlo u lidí neznalých Ostravy vyvolat dojem, že je to město, kam má cenu zavítat.
Pracoval jsem pouze s pražskou mapou - poskytuje jiný pohled i pro Čecha.
Pracovala jsem jen s Ostravskou mapou a byla jsem spokojená.
Prague...byť to není zahraničí, hodně mi pomohla v odbě, kdy jsem se tam přestěhovala v tom, že to není turistický main stream...najít wifi, hospodu, kde za pivo nedám 70kč a za meny 150kč atd.
Varšava - nejzajímavější obsah
X
Z cizích znám jen Helsinki, díky mapě objevím místa, která bych si jinak asi nevšimla
10. Co očekáváš od kvalitního materiálu určeného turistům?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Aktuálnost informací | 97 | 91,51 % | 86,61 % |
Bezchybnost | 52 | 49,06 % | 46,43 % |
Celistvost | 45 | 42,45 % | 40,18 % |
Aby byl zadarmo | 30 | 28,3 % | 26,79 % |
Aby v něm nebyla reklama | 26 | 24,53 % | 23,21 % |
dobré tipy co vidět, kde se najíst, kam zajít | 1 | 0,94 % | 0,89 % |
Přehlednost (!); tipy, které se nedočtu jinde; tipy, jak poznat místní kulturu, nikoliv jen turistická místa... | 1 | 0,94 % | 0,89 % |
srozumitelnost | 1 | 0,94 % | 0,89 % |
Aby v něm byla reklama | 1 | 0,94 % | 0,89 % |
USE-IT je the best ten koncept je nej | 1 | 0,94 % | 0,89 % |
vizuál | 1 | 0,94 % | 0,89 % |
Zajímavá místa | 1 | 0,94 % | 0,89 % |
Přehlednost | 1 | 0,94 % | 0,89 % |
především důležité body, které by turisté běžně sami nenašli | 1 | 0,94 % | 0,89 % |
pohled samotných OVAků na město a tipy, které turista nemůže nikde jinde získat | 1 | 0,94 % | 0,89 % |
různorodost turistických tipů vrámci možnosti | 1 | 0,94 % | 0,89 % |
11. Jaký typ materiálu upřednostňuješ?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
V tištěné podobě | 83 | 78,3 % | 74,11 % |
Aplikace pro chytré telefony | 44 | 41,51 % | 39,29 % |
V elektronické podobě, volně ke stažení | 35 | 33,02 % | 31,25 % |
vsechny tri predchozi moznosti | 1 | 0,94 % | 0,89 % |
při přípravě doma je fajn dostupnost informací na internetu, na cesty upřednostňuji tištěné materiály | 1 | 0,94 % | 0,89 % |
12. Informace, které hledáš by měly být spíš originální, vtipně podané, nebo seriózního charakteru?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Originální, vtipně podané | 76 | 71,7 % | 67,86 % |
Seriózní | 30 | 28,3 % | 26,79 % |
13. Co by podle tebe propagační materiál města měl rozhodně obsahovat?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
- zajímavá místa - památky, významné stavby - restaurace, hotely, zastávky např. metra
.
a
aktuality, tipy na kulturní akce, tipy na horské výlety, ceny jednotlivých aktivit
aktuální informace o dopravě a otvíracích dobách
aktuálnost dat a právě ty tipy na zajímavé místa podložené zkušeností lídí a ne komerčním zájmem
Bazaly, kavárna Daniel, Bilbova nora, Minikino, Literární kavárna, Vítkovické železárny
cyklotrasy
Dobré ubytko je vhodná informace
důležité informace
fotografie
Historické památky
Historickou stránku města
historie pred 12 stoletim, archeologie, koreny zidovske, nemecke, keltske
Historii místa, čím se město odlišuje nebo čím je typické a zajímavé. Nejzajímavější místa. Jaké kulturní akce (festivaly) se ve městě dějí. Možnosti ubytování a stravování.
Info o dopravě, ubytování, místních zajímavostech
Infocentrum, kulturní, historické památky města, místa k občerstvení, restaurace, podniky k zábavě (kluby), WC, doprava (autobusové, tramvajové, trolejbusové a vlakové nádraží, případně letiště či metro), ubytování. Dále stručně popsaná historie místa, jeho zajímavosti, příroda, volný čas, kultura.
informace kam jít sportovat, kam za kulturou, kde se dobře najíst...
informace o barech a restauracích, tipy od místních, komplexní, ale jedinečné informace o městě - např. 10 věcí, které jste o Ostravě nevěděli, ale je to tak, historický přehled
Informace o bodech zájmu, které nelze snadno nalézt a neobjevují se ve většině průvodců. Tím mimo jiné dokáže materiál turistovi, že materiál vytvořil někdo, kdo město opravdu zná a ne někdo, kdo čerpá z jiných zdrojů informací
informace o kultuře
Informace o zajímavých a důležitých místech
Informace o zajímavých místech v daném městě, restaurace, kavárny, obchodní centra
Já osobně ocením něco o historii města; kam se jít najíst a tipy na zajímavosti
Jedinečné nebo zajímavé místa nebo události daného města.
Jsem ve městě poprvé, mám 6 hodin času a chci vidět dvě zajímavá místa - kam bych měl jít?
Když přijedu poprvé do cizího města, chci vědět, kde se můžu levně vyspat, zadarmo vyčůrat (popř. levně vyčůrat) a kde mi dají supr kafe. Co určitě musím vidět a jaký je nejsnadnější / nejlevnější způsob přepravy mezi jednotlivými dominantami města.
Kontroverzní témata politiky města.
Kromě aktuálních informací o zajímavých místech a užitečných tipech praktického a kulturního rázu, i něco málo z historie města.
kromě těch tradičních věcí také tipy na stylové hospody, kulturní centra
kulturní,historické,sportovní zajímavosti města.místa,kde je možné trávit volný čas (parky,hřiště,divadla,kina atd.)adresy i tel.čísla informačních center a městských institucí.
kvalitní restaurace, kohoutkova voda, cena MHD, tipy od mistnich, aktualni akce
mapa, tipy na trávení volného času, zajímavosti a kuriozity města, přehled ubytovacích a stravovacích možností
mapu
mapu :-), kam zajít na WC, kde je info centrum, kde jsou místa zastávek tram, vlak a samozřejmě zajímavá místa, kam jít a co zažít
mapu, informace + popř. fotky zajímavých míst, info o dopravě
mapu, obrazky zajimavych mist, text predstavujici mesto
mapu, ruzne pohledy dle zajmu,informace v souvisloszech.
Místa, která nejsou v oficiálních dokumentech moc možné propagovat.
místní tipy, popisky - bankomaty,obchody atp
Mix populárních a neobvyklých/unikátních míst toho města.
na mapce vyznačit veřejná wc, bankomaty, pamatky a zajímavé místa k odpočinku
Např. info o zajímavých událostech, které se ve městě dějí přes rok.
Něco, o čem bych se sám pravděpodobně nedozvěděl
nejvyhledávanější turistická místa + informace, jak se k nim dostat (pěšky, hromadnou dopravou)
nejzajímavější památky, restaurace a kavárny, kam za zábavou
Netuším, co v této souvislosti znamená propagační materiál města
nevim
Nevím
nevim
Nevšední místa - TOP zajímavosti.
obrázky
oo
památky, hospody, služby
památky,dobré restaurace,historii města(obce),návštěvní destinace,zajímavá místa
pamětihodnosti, tipy na dobré restaurace a bary (ne drahé), mapu mhd
plán dopravy, typy na ubytování, zajímavá místa, urban stories
POkud mluvíme o průvodci, tak: Veřejné toalety, wifi, tipy.
propagaci aktuálních událostí, upozornění na různá omezení
přehlednou mapu s vyznačenými zajímavostmi (zámky, hrady, zoo, hotely, zastávky mhd,...), aktuální seriozní celistvé informace, ceny vstupného, jízdného atd., tel. čísla - a to vše bez chyb
přesné informace a o místě, popřípadě času, možná tip na městkou hromadnou dopravu pro "nemístní"
sportovni areal minigolfu na studentskych kolejich na Porube patrici pod SUS Ostrava
Správné informace
Stručnou historii města, stručný popis zajímavých památkových míst, určitě zajímavosti (že se tady třeba natáčel film) a volnočasové aktivity NEJEN pro rodiny s dětmi, ale také pro mladé lidi, party; kulturní vyžití ve městě, tipy kam zajít atd.
stručný popis, velké logo a výhody použití
Tipy kulturní a sportovní, na památky i restaurace
tipy na dobré občerstvení, kavárny.. kde najít zajímavé zákoutí města atd.
tipy na dobré restaurace/bary doplněné o jejich cenovou kategorii; zajímavé kulturní kluby případně zajímavosti, zvláštnosti města. Také možnost ubytování.
tipy na kulturní objekty, památky, fajn hospůdky, restaurace, kavárny, divadla
tipy na kulturu, i tu undergroundovou/alternativní, výjimečné restaurace/hospody/kavárny, které vyčnívají z řady, galerie vč. těch pro mladé a nezávislé umělce, tipy na zajímavé vyhlídky a procházky po okolí, levné ubytování
Tipy na místa kulturní, k posezení i nočnímu životu. Místa, kde můžeme potkat nové lidi. Historky z podsvětí (zajímavosti k daným místům, co dělá genius loci, autentické příběhy...)
Tipy na ubytování, restaurace. Tipy, kontakty, odkazy na památky, kluby, zajímavá místa.
Tipy na zajímavá místa (místní zajímavosti, přírodní úkazy, kulturní činnosti) , které by měl turista navštívit, které však nejsou zahrnuty v klasických progačních materiálech města běžně dostupné v informačních centrech. Tímto a mnohým navíc je právě USE-IT mapa Ostravy.
Tipy na zajímavá místa, důležité a záchytné body, to vše přehledně vyznačené.
tipy na zajímavá místa, události, kulturní akce, levné ubytování..
tipy nejen na zajímavá turistická místa, ale i na restaurace, ho(s)tely, jiné atrakce
Top10 míst, která stojí za to vidět, přehled míst s veřejnými záchodky, místa, kde se kvalitně a za rozumné peníze najíst
Turistické tipy, ale i praktické informace o dopravě, lékařské pomoci atp. a samozřejmě o ubytování, jídle atd.
typy na hospody/kluby/bary... ale aby bylo jasné, jaké "téma" se v daném podniku upřednostňuje (např. abych nepřišla na podpatcích do baru kam se nosí kroksy ;) )
užitečné typy, informace o atraktivitách města, zajímavosti a třeba i legendy, které se k místům vážou
Vítkovický areál - informace
Vše co mapa USE-IT
vše proto, aby člověk, který se z ničeho nic ocitl v Ostravě, mohl snadno zorientovat a informovat.
Všechna duležitá místa v Ov
Všechny důležité NEJ Ostravy, tipy pro zahraniční/nezahraniční studenty, historie města (alespoň v krátkém podání)
všechny informace, které by mohly turisty zajímat a přitom si tyto informace nedokázali dohledat, a tím vlastně seznámit zájemce o krásách a zajímavostech města
Výjimečné památky, kulturní a sportovní centra, aktuální informace, kvalitní grafické zpracování, digitální verzi i pro smartphony...
Zábavní podniky, levné ubytování.
zabavu
Zajímavá místa ve městě.
zajimavé místa k navštívení + otevírací doby + ceníky
zajimavosti
zajímavosti
zajimavosti
zajímavosti k vidění, památky, restaurace
zajímavosti města, přehled o kulturních akcích, vtipnost a hravost
Zajímavosti o dané lokalitě, tipy pro nevšední zážitky apod.
zajímavosti, historická data, statistiké údaje
zajímavosti, netradiční tipy, kvalitní a prověřené restaurace, výčet galerií a muzeí, upozornění na parky a možnosti trávení volného času a odpočinku
zajímavosti, tipy na procházky, kde se dobře najíst (ne tip na libovolnou restauraci, ale kde fakt dobře vaří:) , kde přespat, kde to žije..
zakl. info o městě, trocha historie, zajímavosti města...památky, příroda, kultura, stravování atd...
Základní charakteristiku místa (počty obyvatel, délku tramvají, počet hospod, průměrnou výplatu, průměrné dožití, počet dětí...) Popis běžného dne místního člověka, co se v místě jí, kam si na to zajít. Co se v místě pije, kam si na to zajít... Tipy na zajímavé vyhlídky. Tipy, kde si nakoupit suroviny na uvaření místního jídla. Tipy, kam si zajít ugrilovat klobásku, opéct špekáček. Kde se zrovna schází omladina na disko. Seznam ubytování/hospod/jídelen podle cenových kategorií (tři od každého, např.) Tip na program při dobrém/špatném počasí. Celkově to diverzifikovat podle třeba ročních období? (jste tu v zimě a prší? Sedněte do tramvaje 8, jeďte se projet do poruby, tam přestupte na utobuš č. ?? a tím je´dte tam, a pak dál, a udělejte si takové kolečko... - Jste tu v létě a je vedro? Uděljte si procházku po zahradních restauracích... Je podzim a jsou barevné listy? zajděte si na haldu... Prostě zajímavosti - lonely planet a podobným profesionálním materiálům s tiscíiletou historií a praxi se nedá konkurovat, musíte být jiní... Takže tipy jak si užít ostravu jako místní, a jak poznat jejich život. "Projděte se ocelárnou ve vítkovicích, pak dolem Michal a "po šichtě" si zajděte si k dudákovi, a pak na bramborový "placek"".
Základní informaci o nejdůležitějších místech, která bych osobně doporučil navštívit.
Znak města
známé místa, ale i zajímavosti, o kterých třeba neví obyvatelé jiných čtvrtí
žhavé sezónní tipy či tzv. last minute tipy
Prohlédni si obálku mapy USE-IT Ostrava 2012:
14. Je pro Tebe obálka USE-IT 2012 zajímavá?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ANO → otázka č. 15, NE → otázka č. 16].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ANO | 55 | 51,89 % | 49,11 % |
NE | 51 | 48,11 % | 45,54 % |
Prohlédni si obálku mapy USE-IT Ostrava 2012:
15. Co se ti na ní líbí?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Neotřelost | 27 | 49,09 % | 24,11 % |
Design | 24 | 43,64 % | 21,43 % |
Symbolika Ostravy | 18 | 32,73 % | 16,07 % |
Jednoduchost | 15 | 27,27 % | 13,39 % |
Kresba "Tlusťocha" | 14 | 25,45 % | 12,5 % |
Styl písma | 6 | 10,91 % | 5,36 % |
Barevnost | 3 | 5,45 % | 2,68 % |
vtipnost | 1 | 1,82 % | 0,89 % |
to, že je zajímavá, neznamená, že se mi líbí. Připadá mi jako nejošklivější z rodiny map USE-IT. Příliš temná a depresivní. Stačí, že je taková ostrava, nemusí takové být i její materiály. | 1 | 1,82 % | 0,89 % |
Vyzařuje z toho "češství" - ani ne tak přímo Ostrava | 1 | 1,82 % | 0,89 % |
Líbí se mi tvorba od Sasancy | 1 | 1,82 % | 0,89 % |
Prohlédni si obálku mapy USE-IT Ostrava 2012:
16. Co se Ti nelíbí?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Kresba "Tlusťocha" | 42 | 82,35 % | 37,5 % |
Design | 12 | 23,53 % | 10,71 % |
Všechno, celé je to hrozné | 8 | 15,69 % | 7,14 % |
Barevnost | 7 | 13,73 % | 6,25 % |
Symbolika Ostravy | 5 | 9,8 % | 4,46 % |
Jiná města mají hezčí kresby na své USE-IT mapě. Ten tlusťoch....chápu, má to být vtipný, ale podle mě je to tak nějak uboze české, takové to "Mám velký pupek, mám v ruce pivo, otvírám si na každého hubu a jsem hrdý na svoji zemi protože máme supr hokej". | 1 | 1,96 % | 0,89 % |
pusobi odpudive | 1 | 1,96 % | 0,89 % |
Na první pohled vůbec není jasné, že jde o mapu, natož jakou. | 1 | 1,96 % | 0,89 % |
Jestli jde o mapu o Ostravě, tak by naše město měl charakterizovat nevkusný tlusťoch? Myslím, že Ostrava má navíc, než se prezentovat ošlikovostí nebo opilstvím. Tedy pokud není záměr jen sepsat místní knajpy. | 1 | 1,96 % | 0,89 % |
mapa by mohla být k dostání s obálkou v různých variantách (obsah stejný, ale skejťák si ji může koupit třeba s grafitama, umělec třeba s obrazem Muchy, barbína růžovou... prostě tak, aby člověku nekontrastovala s oblečením a celkově s image | 1 | 1,96 % | 0,89 % |
Jenoduchost | 1 | 1,96 % | 0,89 % |
Tohle má být údajně Světlík. Pokud je to tak, pak mi to přijde naprosto nesmyslné. Parodovat Světlíka na turistickém materiálu je jednak trapné a jednak kontraproduktivní. Přece nebudeme turistům na obálce vysvětlovat interní problémy města | 1 | 1,96 % | 0,89 % |
Prohlédni si obálku mapy USE-IT Ostrava 2012:
17. A co se Ti naopak vysloveně nelíbí?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Kresba "Tlusťocha" | 18 | 32,73 % | 16,07 % |
Barevnost | 15 | 27,27 % | 13,39 % |
Styl písma | 8 | 14,55 % | 7,14 % |
Symbolika Ostravy | 6 | 10,91 % | 5,36 % |
Design | 3 | 5,45 % | 2,68 % |
nic | 2 | 3,64 % | 1,79 % |
nejsme všichni tlustá a ožralá prasátka :-) | 1 | 1,82 % | 0,89 % |
Znovu, nejsem objektivní | 1 | 1,82 % | 0,89 % |
design je fajn, ale nelíbí se mi, že je symbolem ostravy tlusťoch s pivem...trochu smutné | 1 | 1,82 % | 0,89 % |
nemám kritiku | 1 | 1,82 % | 0,89 % |
nic zásadního | 1 | 1,82 % | 0,89 % |
Neotřelost | 1 | 1,82 % | 0,89 % |
viz předchozí. | 1 | 1,82 % | 0,89 % |
tak úplně mi nesedí obličej pána | 1 | 1,82 % | 0,89 % |
nepřehlednost věcí v helmě. Rozeznám pouze těžební věž a radnici | 1 | 1,82 % | 0,89 % |
Není mi jasné, co má ten tlusťoch symbolizovat a proč sedí v tom nočníku | 1 | 1,82 % | 0,89 % |
like it | 1 | 1,82 % | 0,89 % |
dva hrdelní laloky postavy na obálce | 1 | 1,82 % | 0,89 % |
nemám výhhrady | 1 | 1,82 % | 0,89 % |
působí velice šedě a tím připomíná šedou (černou) éru Ostravy | 1 | 1,82 % | 0,89 % |
málo barev | 1 | 1,82 % | 0,89 % |
je pravda, že "Tlusťoch" nepůsobí úplně přátelsky a příjemně, ale vypadá to, že se baví, takže ok | 1 | 1,82 % | 0,89 % |
Prohlédni si obálku mapy USE-IT Ostrava 2012:
18. Je něco, co se Ti naopak líbí?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Styl písma | 18 | 35,29 % | 16,07 % |
Jednoduchost | 14 | 27,45 % | 12,5 % |
Ne, není nic, co by se mi líbilo | 12 | 23,53 % | 10,71 % |
Neotřelost | 9 | 17,65 % | 8,04 % |
Symbolika Ostravy | 4 | 7,84 % | 3,57 % |
Design | 4 | 7,84 % | 3,57 % |
a tak nějak chápu, že většině lidí se to asi bude líbit. takže oceňuji lidovost. | 1 | 1,96 % | 0,89 % |
levy horni roh | 1 | 1,96 % | 0,89 % |
nevytvářel to náhodou někdo z časopisu Respekt? já ho sice odebírám, ale v tomto případě mi zpracování přijde nevhodné ;) | 1 | 1,96 % | 0,89 % |
šipky | 1 | 1,96 % | 0,89 % |
Kresba "Tlusťocha" | 1 | 1,96 % | 0,89 % |
Barevnost | 1 | 1,96 % | 0,89 % |
19. Setkal ses i s jinými materiály, které propagují město Ostrava a jsou určeny turistům? Ve srovnání s nimi Ti mapa USE-IT Ostrava přijde:
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Nedokážu posoudit | 60 | 56,6 % | 53,57 % |
Lepší | 24 | 22,64 % | 21,43 % |
Na stejné úrovni | 9 | 8,49 % | 8,04 % |
Horší | 5 | 4,72 % | 4,46 % |
nesetkal | 2 | 1,89 % | 1,79 % |
jdete na to z jiného soudku a myslím, že pro lidi daleko poutavějšího | 1 | 0,94 % | 0,89 % |
jak v čem lepší, jak v čem horší | 1 | 0,94 % | 0,89 % |
nesetkalaj sem se | 1 | 0,94 % | 0,89 % |
nevidela jsem mapu use it | 1 | 0,94 % | 0,89 % |
ne | 1 | 0,94 % | 0,89 % |
Mapu USE-IT jsem neviděl. | 1 | 0,94 % | 0,89 % |
Pracuji v ostravě, takže jsem žádnou mapu Ostravy nevyhledával | 1 | 0,94 % | 0,89 % |
nesetkala | 1 | 0,94 % | 0,89 % |
Nesetkala jsem se, ale většinou mapy pro turisty jsou více informativní a nemají šťávu jako Use-It | 1 | 0,94 % | 0,89 % |
nelze moc srovnávat, míří a jinou cílovou skupinu, mladé lidi ale neosloví, od toho je tu Use.it :) | 1 | 0,94 % | 0,89 % |
zábavnější | 1 | 0,94 % | 0,89 % |
20. Co bychom podle Tebe měli v dalším ročníku mapy (2013) změnit?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Mapu lépe propagovat | 59 | 55,66 % | 52,68 % |
Přidat nová místa | 52 | 49,06 % | 46,43 % |
Vytvořit aplikaci pro chytré telefony | 44 | 41,51 % | 39,29 % |
Grafiku | 31 | 29,25 % | 27,68 % |
Zapojit veřejnost | 28 | 26,42 % | 25 % |
Barevnost | 27 | 25,47 % | 24,11 % |
Mapu rozšířit | 25 | 23,58 % | 22,32 % |
Vyhnout se chybám | 23 | 21,7 % | 20,54 % |
Mapu zpřehlednit | 19 | 17,92 % | 16,96 % |
Podat informace vtipněji | 10 | 9,43 % | 8,93 % |
Podat informace seriózněji | 6 | 5,66 % | 5,36 % |
zatím se ke mě žádný podobný typ mapy nedostal, nedokážu posoudit | 1 | 0,94 % | 0,89 % |
toho tlusťocha :-) | 1 | 0,94 % | 0,89 % |
Mapu zestručnit | 1 | 0,94 % | 0,89 % |
Nelíbí se mi přehlednost mapy. Je totiž graficky jednoduchá jen na první pohled. Prostě předělat to nejdůležitější, a to je mapové pole. | 1 | 0,94 % | 0,89 % |
vetsi dostupnost | 1 | 0,94 % | 0,89 % |
nevím, mapu jsem neviděl | 1 | 0,94 % | 0,89 % |
Mapu USE-IT jsem neviděl. Nemůžu pak radit, co změnit. | 1 | 0,94 % | 0,89 % |
Ještě jsem ji neviděl, kde mohu? | 1 | 0,94 % | 0,89 % |
doporučit ubytko a dobré jídlo | 1 | 0,94 % | 0,89 % |
psát texty nenuceně originálně, ale seriózně. | 1 | 0,94 % | 0,89 % |
nevím, neviděl jsem ji | 1 | 0,94 % | 0,89 % |
taky pro iPhone | 1 | 0,94 % | 0,89 % |
ještě jsem neměla možnosti ji vidět | 1 | 0,94 % | 0,89 % |
21. Můžeš uvést proč?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Ano.
Nejsem mladý
Nemám Iphone, nemám rád Ostravu a nikdy jsem se neztratil :)
Neznám její konkrétní přínos tak prozatím nevím, na co bych ji využil.
Nikdy jsem to neřešil.
Vše najdu na internetu.
22. Tvé pohlaví?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Žena | 63 | 56,25 % | 56,25 % |
Muž | 49 | 43,75 % | 43,75 % |
23. Tvůj věk?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
19 - 30 | 90 | 80,36 % | 80,36 % |
31 - 40 | 12 | 10,71 % | 10,71 % |
41 - 55 | 5 | 4,46 % | 4,46 % |
Do 18 | 5 | 4,46 % | 4,46 % |
24. Tvé vzdělání?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Vysokoškolské | 78 | 69,64 % | 69,64 % |
Středoškolské s maturitou | 26 | 23,21 % | 23,21 % |
Základní | 4 | 3,57 % | 3,57 % |
Vyučen/a | 3 | 2,68 % | 2,68 % |
Středoškolské bez maturity | 1 | 0,89 % | 0,89 % |
25. Místo Tvého pobytu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Moravskoslezský kraj | 81 | 72,32 % | 72,32 % |
Hl. město Praha | 8 | 7,14 % | 7,14 % |
Zlínský kraj | 5 | 4,46 % | 4,46 % |
Jihomoravský kraj | 5 | 4,46 % | 4,46 % |
Zahraničí | 4 | 3,57 % | 3,57 % |
Olomouský kraj | 2 | 1,79 % | 1,79 % |
Královéhradecký kraj | 2 | 1,79 % | 1,79 % |
Pardubický kraj | 2 | 1,79 % | 1,79 % |
Ústecký kraj | 1 | 0,89 % | 0,89 % |
Plzeňský kraj | 1 | 0,89 % | 0,89 % |
Jihočeský kraj | 1 | 0,89 % | 0,89 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.