Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Marketing a propagace doplňků stravy

Marketing a propagace doplňků stravy

Kdo by měl být příštím prezidentem ČR (v roce 2018)?
Zúčastněte se krátkého dotazníku a oznámkujte Havla, Klause a Zemana.

(veřejné výsledky 15. prosince ve 12h)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Martina Bartosikova
Šetření:30. 01. 2014 - 20. 02. 2014
Počet respondentů:136
Počet otázek (max/průměr):7 / 6.97
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:58,5 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.01:47
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Důvodem výzkumu je zjištění nákupního chování veřejnosti ve vztahu ke koupi „Doplňku stravy“ (volně dostupných k zakoupení, například v lékárnách).

 

Odpovědi respondentů

1. Uveďte Vaše pohlaví

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena9368,38 %68,38 %  
muž4331,62 %31,62 %  

Graf

2. Uveďte Váš věk

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
30 - 398864,71 %64,71 %  
40 – 492115,44 %15,44 %  
50 – 591913,97 %13,97 %  
60 – 6985,88 %5,88 %  

Graf

3. Vaše vzdělání:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
vysokoškolské7353,68 %53,68 %  
středoškolské6044,12 %44,12 %  
základní32,21 %2,21 %  

Graf

4. Doplňte informace o Vašem bydlišti. Žijete ve měste

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nad 100 tis. obyvatel5036,76 %36,76 %  
od 10.000 do 100.000 obyvatel3425 %25 %  
od 1.000 do 10.000 obyvatel2921,32 %21,32 %  
do 1.000 obyvatel2316,91 %16,91 %  

Graf

„Jako doplňky stravy se označují přípravky, které vypadají podobně jako léčivé přípravky, ale jsou zvláštní kategorií potravin. Prodávají se bez lékařského předpisu v lékárnách i mimo ně. Jako účinné složky obsahují vitamíny, minerály a další látky, dříve označované jako tzv. potravní doplňky.“

5. Kolikrát za rok průměrně nakoupíte jakýkoliv druh doplňků stravy?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
maximálně 2x5842,65 %42,65 %  
zhruba 5x4230,88 %30,88 %  
ani jednou1913,97 %13,97 %  
více než 10x1611,76 %11,76 %  
jestli ano, tak o tom nevím, maximálně si kupuji vitamíny10,74 %0,74 %  

Graf

6. Jakým způsobem se nejčastěji rozhodujete o nákupu doplňku stravy?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
informace o problematice onemocnění a možnostech léčby prostřednictvím doplňku stravy si nejdříve zjistím z veřejně dostupných zdrojů (především internet, online diskuze atd.) a poté zakupuji v lékárně či přes online obchod4835,29 %35,29 %  
pokud mám zdravotní potíže, snažím se hledat spíše přírodní a alternativní řešení, užívání farmakologických produktů se vyhýbám2518,38 %18,38 %  
v lékárně si nechám poradit lékárníkem a zakupuji přímo na místě2417,65 %17,65 %  
nejvíce důvěřuji svému lékaři, rozhoduji se tedy na základě jeho doporučení v rámci vyšetření2014,71 %14,71 %  
žádné z výše uvedeného1410,29 %10,29 %  
netuším, viz odpověď v předchozí otázce10,74 %0,74 %  
nekupuji nic z tohoto sortimentu10,74 %0,74 %  
jen při návštěvě nějaké výstavy, veletrhu a pod.10,74 %0,74 %  
nenakupuji10,74 %0,74 %  
Když mi dochází 10,74 %0,74 %  

Graf

7. Pokud Vám lékař při vyšetření doporučí zakoupení doplňku stravy (či obecně farmaceutického produktu) v souvislosti se zjištěnou diagnózou

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nejdříve si o produktu zjistím co nejvíce informací z dostupných zdrojů a poté se rozhoduji o koupi8463,64 %61,76 %  
důvěřuji mu a produkt si zakoupím3627,27 %26,47 %  
farmakologické léčbě spíše nedůvěřuji, snažím se o řešení zdravotních problémů alternativními metodami96,82 %6,62 %  
snažil bych se informovat, ale jak píšu v předchozích otázkcách10,76 %0,74 %  
chodim k lekari max1x do roka, doplnky stravy mi nedoporucuje. Sama si obcas koupim zelezo, protoze ho mam nedostatek.10,76 %0,74 %  
nenakupuji10,76 %0,74 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Nebyly nalezeny žádné zajímavé souvislosti mezi odpovědmi.

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Uveďte Vaše pohlaví

2. Uveďte Váš věk

3. Vaše vzdělání:

4. Doplňte informace o Vašem bydlišti. Žijete ve měste

5. Kolikrát za rok průměrně nakoupíte jakýkoliv druh doplňků stravy?

6. Jakým způsobem se nejčastěji rozhodujete o nákupu doplňku stravy?

7. Pokud Vám lékař při vyšetření doporučí zakoupení doplňku stravy (či obecně farmaceutického produktu) v souvislosti se zjištěnou diagnózou

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Uveďte Vaše pohlaví

2. Uveďte Váš věk

3. Vaše vzdělání:

4. Doplňte informace o Vašem bydlišti. Žijete ve měste

5. Kolikrát za rok průměrně nakoupíte jakýkoliv druh doplňků stravy?

6. Jakým způsobem se nejčastěji rozhodujete o nákupu doplňku stravy?

7. Pokud Vám lékař při vyšetření doporučí zakoupení doplňku stravy (či obecně farmaceutického produktu) v souvislosti se zjištěnou diagnózou

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Bartosikova, M.Marketing a propagace doplňků stravy (výsledky průzkumu), 2014. Dostupné online na https://marketing-a-propagace-doplnk.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.