Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Marketing a veřejný prostor

Marketing a veřejný prostor

Víte, že... si na Vyplňto.cz můžete zdarma vytvořit vlastní dotazník?

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Claudie Urbanová
Šetření:25. 04. 2013 - 27. 04. 2013
Počet respondentů:147
Počet otázek (max/průměr):17 / 15.47
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:73,4 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.05:33
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

Chtěla jsem vás poprosit o pár minutek vašeho drahoceného času k vyplňení mého dotazníku. Jsem studentka VŠFS a píšu diplomovou práci na téma " Marketing a veřejný prostor" .

Vyplněním mého dotazníku mi velice pomůžete.

Dotazník je určen pro všechny věkové kategorie.

 

Předem Vám děkuji za ochotu...

Odpovědi respondentů

1. Víte co je venkovní reklama?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano13390,48 %90,48 %  
ne149,52 %9,52 %  

Graf

2. Pokud jste v předchozí otázce vybrali odpověď, prosím uvěďte příklad venkovní reklamy, kterou znáte

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

Banner

bigboard

Bilboard

bilboard

bilboard

Bilboard

bilboard

bilboard atd

bilboard u silnice

Bilboard, plakat..

bilboardy

bilboardy atd?

Bilboardy, reklamy na zastávkách, letáky atd.

bilboardy, stojana - typ A, cedule na fasádách domů

bilboardy, tabule, plachty ...

Bilboardy?

bilbord

bilbord

bilbord,

Bilbord,zastavky

bilbordy

Bill-board

billboard

billboard

billboard

billboard

Billboard

Billboard

billboard

BILLBOARD

billboard

Billboard

billboard

billboard

billboard

Billboard

Billboard

billboard

Billboard

billboard

billboard

billboard

billboard

billboard

billboard

billboard

billboard

billboard

billboard

billboard

billboard

billboard

billboard

billboard

Billboard

Billboard

Billboard

billboard

Billboard

Billboard

billboard

billboard

billboard

billboard

billboard

billboard

billboard

billboard

billboard

billboard

billboard u silnice

Billboard, citylight, bigboard, štíty domů, mosty

billboard, letáky, plakáty, reklama na autech

billboard, megaboard, city light, plakáty, reklamní poutače apod.

billboard, na mhd, na budovách

billboard, plakát, výloha

Billboard, reklamy na MHD, citylight

billboard, reklamy na zastávkách, plakáty

billboard, světelná reklama, neon

billboard,plakáty

Billboard?

Billboardy

Billboardy

Billboardy

billboardy, bigboardy, panely, plachty

Billboardy, BigBoardy, plakáty, reklamy v MHD

Billboardy, city-light, bigboardy

Billboardy, citylights, bannery, wrapy na dopravni prostredky

billboardy, guerilla marketing,

Billboardy, Neony na výlohách, reklama na stadionech, cedule na domech.

Billboardy, plakáty, reklamy na zastávkách.

billboardy, plakáty, vylepané letáky atd.

Billboardy, reklamy na zastávkách MHD

Billboardy,citylighty

billboardy...

Billbord

Billbord

Billbord, reklamy na autech

billbord, street call, led obrazovky,

billbord,plakáty na veřejných místech...

Billbordy

dálniční billboard

megaboard

nákupní výlohy

např. nějaké plakáty,billboardy (něco velkého a viditelného)

Nevim

Plakat

plakát, program do kina

plakáty, bigboardy

Plakáty, bilboardy,předváděcí akce...

Plakáty,letáky

RAMA =D =D =D

reklama na parfemy, reklma na na nadaci dobry andel, reklama na koncerty, reklama na spodni pradlo intisimi

reklama na zdi domu, billboardy, prostě cokoliv venku :-)

Reklama umístěná nebo vylepená venku tj. - bilboardy, poutače aj.

reklama, která nás všude možně obklopuje - Billboardy, reklamy na automobilech atd...

Reklamní potisk na lavičkách v parku.

Reklamní rámečky na zastavkach, billbordy, předváděcí akce

reklamní sloupy

sportisimo

tabule s inzercí

u silnic

Vyloha

Výloha v nákupním centru

3. Znáte pojem Out-of-home ?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne10370,07 %70,07 %  
ano4429,93 %29,93 %  

Graf

4. Myslíte si, že Vás venkovní reklama ovlivňuje v nákupním rozhodování?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše souhlasím4631,29 %31,29 %  
nevím3020,41 %20,41 %  
spíše nesouhlasím2919,73 %19,73 %  
souhlasím2517,01 %17,01 %  
nesouhlasím1711,56 %11,56 %  

Graf

5. Kde nejvíce vnímáte venkovní reklamu ?

Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.

OdpověďPrůměrné pořadíRozptyl
Na zastávkách MHD a v prostředcích MHD3.3814.562
Na billboardech a jiných nosičích2.5172.413
Na ulici3.3332.29
Na budovách3.9051.556
Při jízdě v automobilu4.2523.154
Předváděcí akce v obchodech, ochutnávky5.0413.196
Veletrhy a jiné akce5.5714.177

Graf

6. Napadá Vás místo, kde by se venkovní reklama neměla vyskytovat?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

na lavičce

50m před křižovatkou; na stejném nosiči jako značka dopravní

Ano

asi u nepřehledných křižovatek nebo u nájezdů/sjezdů a dálnice. Jinak by se třeba na dálnicích měl spíš korigovat jejich vzhled. Aby byly fakt jednoduse citelene

Bilbordy

bilbordy v přírodě u dálnice

Billboard, dálnice

Billboardy

billboardy

Billboardy kolem silnic a na historických budovách

billboardy u silnic - odvádí pozornost řidičů

billboardy u silnice

billboardy, možná

Dálnice

Dálnice

Dalnice

dálnice

Dalnice

dálnice a ostatní pozemní komunikace

Dálnice a vysokorychlostni silnice

Dálnice, silnice

domech,budovách v centru města

Frekventované silnice

historická centra měst

Hřbitov

když je poutavá, ať je kdekoli :)

Mesto

na dálnici

na dálnicich

na dalnicich

na dálnicích a nevhodných místech na silnicích

Na dalnicich a rychlostnich silnicich.

na historických budovách - resp. v historických centrech měst, u dálnic a silnic (kvůli odvádění pozornosti)

na mojem autě

Na nádražích

na oknech bytů

na okraji silnic a dálnic

Na předním skle kabiny kamionu.

NA SOUKROMEM POZEMKU =D =D

na soukromých (rodinných) domech, zastávky v blízkosti silnic

Např. Billbordy u dálnic a silnic - odvadí pozornost od řízení

ne

ne

Ne

ne

Ne

Ne

ne

ne

ne

ne

Ne

nebezpečné jsou big boardy u silnic

nenapadá

nenapadá

nenapadá

nenapadá

nenapadá

nenapadá

nevím

nevím

Nevim

nevím

Nikde

Nikde by se neměla vyskytovat

okoli dalnic

památky apod.

Park

parky

podél dálnice

podél silnic

podél silnice

Pozemni komunikace

pozemní komunikace

pozemní komunikace: tedy silnice dálnice a jiné

silnice

silnice

silnice

Silnice

Silnice

Silnice

silnice

silnice

silnice

silnice

silnice a dálnice

silnice a prostory, které pro to nejsou vhodné (pámátky apod.)

Silnici

soukromý pozemek.

Školách

školská zařízení - neuhlídá se obsah ani forma a kolikrát je tam docela nevhodná reklama .. v blízkosti křižovatek silnic a u přechodů - rozptýlí a je na malér zaděláno ..

u dálnic a silnic, je to nebezpečné

u dálnic, na veřejných budovách (školy, úřady)

U dálnic, v historických centrech

u dálnic,silnic

u dálnice

u dálnice, na pamatkách, v místech častých nehod.

u konkurence

U pozemních komunikací.

u silnic

u silnic

u silnic

u silnic

u silnic

u silnic

u silnic

u silnic

U silnic

u silnic

u silnic

U silnic

u silnic

u silnic

u silnic - rozptyluje řidiče!

u silnic a dálnic

U silnic a dalnic

U silnic na bilboardech

u silnic, v centru města, v parcích

U silnic.

U silnic/dálnic..

U silnice

U silnice

u silnice

u silnice

u silnice

u silnice

U silnice

u silnice

u silnice

U silnice

u silnice

u silnice a dálnice

u silnice, z důvodu nebezpečí

U silnice.

u škol

Určitě by se neměla vyskytovat tam, kde by mohla způsobit problémy, například při jízdě vozem - řidič se bude dívat na reklamu a může způsobit dopravní nehodu

Určité ve městě

v blízkosti silnic

v historických centrech, na památkách

v kostele

v okolí školských zařízeníkch vč. školek

v parku

v parku na lavičkách

V parku, na náměstí..

ve městě

z hlediska bezpečnosti u silnic a jiných pozemních komunikací

Zastavky

7. Myslíte si, že veřejný prostor je zahlcen venkovní reklamou?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „nevím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
souhlasím10974,15 %74,15 %  
nevím2919,73 %19,73 %  
nesouhlasím96,12 %6,12 %  

Graf

8. Myslíte si, že venkovní reklama narušuje estetiku vašeho okolí?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše souhlasím4429,93 %29,93 %  
souhlasím4027,21 %27,21 %  
nevím3825,85 %25,85 %  
spíše nesouhlasím2013,61 %13,61 %  
nesouhlasím53,4 %3,4 %  

Graf

9. Pokud, jste v předchozí otázce odpověděli, že souhlasíte, uveďte prosím jeden příklad, kde podle vás venkovní reklama narušuje estetiku okolí:

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

bilboard u parku

Billboardy

Billboardy podél dálnic a silnic. Velké reklamní plachty na budovách.

billbord v nádherné krajině, na historických stavbách

bohužel mě momentálně nic nenapadá

dálnice

dálnice

domů

jde mi o nejednotnost velikosti reklamy na jedne ploše (TESCO Litvínov - hladová zed na parkovisti) .. ruzne samolepky na svodidlech a plotech u silnic ..

když je domech a hyzdí jejich vzhled

Krásná města, kde jsou obří tabule. Přeplácáno

Letáky nalepené jinde, než na místech ně určené

litvinov

na budovách

na budovách

na domech

na domech,na budovách

Napr:Praha-historicka mista

Napriklad pobliz historickych budov narusuje kouzlo...

Napriklad v parcich a u pamatek

Nevim

nevím

Ničí ŽP

Nikde

Obrovske plakaty pres cele budovy - reklama na nove tarify Telefonici v Praze - Holesovcicich.

Ohromne billboardy v poli (blizko lesa) u silnice, u památek

Pamatky

Pamatky

památky, centra měst apod.

podél silnic

polepené vchody, lampy

Pred domem mam velkou ceduli tesco

reklamní poutače na úkor zeleně např. u obchodů Lidl

Sídliště, náměstí

Silnice

silnice a dálnice

staré oprýskanw reklamy, které už navíc ani nejsou aktuální

televize na magistrále na historickém domě

u památek

u památek, historická centra

u silnic

v centru města

V centru města na různých náměstích..

V historických centrech a u památek

v místě škol a školek

v okolí bydliště

v okolí škol

v parku

v parku

v parku na lavickach

v parku na lavičkách

v přírodě

ve mestech

Verejny prostor

všude

všude

všude

Všude

VŠUDEEEEEE!!!!

žižkov; hradčany; kruhový objezd na Evropské uli.

10. Pamatujete si nějaké určité reklamní sdělení venkovní reklamy?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne6846,26 %46,26 %  
nevím4429,93 %29,93 %  
ano3523,81 %23,81 %  

Graf

11. Pokud jste v předchozí otázce odpověděli ANO, prosím uveďte příklad:

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne26,25 %1,36 %  
"Vaše hovna, naše radost"13,13 %0,68 %  
Reklama na pojištění Kooperativa na dálnici.13,13 %0,68 %  
McDonalds13,13 %0,68 %  
předvolební kampaň13,13 %0,68 %  
Plnou Parou(back) s Jiřím Paroubkem13,13 %0,68 %  
palivove drevo.. Czech Cool - prolomeni limitu .. automobilky .. tech je 13,13 %0,68 %  
volební kampaně13,13 %0,68 %  
bmw, kino13,13 %0,68 %  
reklama na dveře, pojistění13,13 %0,68 %  
ostatní odpovědi kampaňe
šňup a jsi v pohodě
Reklama na výstavu Hračky za císaře pána
reklama na baumax
billboard na slevy potravin, koberců atd.
mattoni
Slevy
tesco, baumax, mattoni, O2 - aktualni nabidky formou billboardu a bigbordu
Jatomi: 1+1=1
Kooperativa - cokoliv se můze pokazit, pokazi se, pro zovit jkay je
pivo
mobilní operátor 02
T-mobile, Lukáš Pavlásek
Staropramen, Gambrinus
mobilní operátor
billboard O2
czech coal - uhlí nám dává práci
O2
Čssd-kampaň
nevim
přesné znění nevím, ale na T-mobile
2165,63 %14,29 % 

Graf

12. Z jakého kraje jste?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ústecký kraj9967,35 %67,35 %  
Praha2013,61 %13,61 %  
Středočeský kraj117,48 %7,48 %  
Plzeňský kraj64,08 %4,08 %  
Jihomoravský kraj32,04 %2,04 %  
Jihočeský kraj21,36 %1,36 %  
Královéhradecký kraj21,36 %1,36 %  
Liberecký kraj10,68 %0,68 %  
Moravskoslezský kraj10,68 %0,68 %  
Vysočina10,68 %0,68 %  
Olomoucký kraj10,68 %0,68 %  

Graf

13. Kde bydlíte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ve městě13289,8 %89,8 %  
na vesnici1510,2 %10,2 %  

Graf

14. Vaše pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena9363,27 %63,27 %  
Muž5436,73 %36,73 %  

Graf

15. Váš věk?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
18-258557,82 %57,82 %  
26-404731,97 %31,97 %  
41-601510,2 %10,2 %  

Graf

16. V současné době jste?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Zaměstnaný5134,69 %34,69 %  
Student4530,61 %30,61 %  
Nezaměstnaný1610,88 %10,88 %  
Na rodičovské dovolené1610,88 %10,88 %  
OSVČ138,84 %8,84 %  
V domácnosti42,72 %2,72 %  
Jiné10,68 %0,68 %  
Důchodce10,68 %0,68 %  

Graf

17. Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
SŠ- s maturitou8054,42 %54,42 %  
4429,93 %29,93 %  
SŠ- bez maturity1912,93 %12,93 %  
42,72 %2,72 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

5. Kde nejvíce vnímáte venkovní reklamu ?

  • odpověď Předváděcí akce v obchodech, ochutnávky=6:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Středočeský kraj na otázku 12. Z jakého kraje jste?
  • odpověď Veletrhy a jiné akce=7:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Předváděcí akce v obchodech, ochutnávky=6 na otázku 5. Kde nejvíce vnímáte venkovní reklamu ?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Víte co je venkovní reklama?

2. Pokud jste v předchozí otázce vybrali odpověď, prosím uvěďte příklad venkovní reklamy, kterou znáte

3. Znáte pojem Out-of-home ?

4. Myslíte si, že Vás venkovní reklama ovlivňuje v nákupním rozhodování?

5. Kde nejvíce vnímáte venkovní reklamu ?

6. Napadá Vás místo, kde by se venkovní reklama neměla vyskytovat?

7. Myslíte si, že veřejný prostor je zahlcen venkovní reklamou?

8. Myslíte si, že venkovní reklama narušuje estetiku vašeho okolí?

10. Pamatujete si nějaké určité reklamní sdělení venkovní reklamy?

12. Z jakého kraje jste?

13. Kde bydlíte?

14. Vaše pohlaví?

15. Váš věk?

16. V současné době jste?

17. Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Víte co je venkovní reklama?

2. Pokud jste v předchozí otázce vybrali odpověď, prosím uvěďte příklad venkovní reklamy, kterou znáte

3. Znáte pojem Out-of-home ?

4. Myslíte si, že Vás venkovní reklama ovlivňuje v nákupním rozhodování?

5. Kde nejvíce vnímáte venkovní reklamu ?

6. Napadá Vás místo, kde by se venkovní reklama neměla vyskytovat?

7. Myslíte si, že veřejný prostor je zahlcen venkovní reklamou?

8. Myslíte si, že venkovní reklama narušuje estetiku vašeho okolí?

10. Pamatujete si nějaké určité reklamní sdělení venkovní reklamy?

12. Z jakého kraje jste?

13. Kde bydlíte?

14. Vaše pohlaví?

15. Váš věk?

16. V současné době jste?

17. Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Urbanová, C.Marketing a veřejný prostor (výsledky průzkumu), 2013. Dostupné online na https://marketing-a-verejny-prostor.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.