Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Marketing - Atmosféra obchodu

Marketing - Atmosféra obchodu

Víte, že... si na Vyplňto.cz můžete zdarma vytvořit vlastní dotazník?

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Jan Matoušek
Šetření:08. 01. 2017 - 16. 01. 2017
Počet respondentů:101
Počet otázek (max/průměr):19 / 18.02
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:po jedné otázce
Návratnost dotazníků:89 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.01:41
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Vážení respondenti, tento krátký dotazník je zaměřen na analýzu vlivu atmosféry obchodu na nákupní rozhodování spotřebitele.

Odpovědi respondentů

1. Jste:

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena6160,4 %60,4 %  
Muž4039,6 %39,6 %  

Graf

2. Jaký je Váš věk?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
25 - 392828 %27,72 %  
40 - více2121 %20,79 %  
19 - 242020 %19,8 %  
25 - 401414 %13,86 %  
Méně - 1899 %8,91 %  
18 - 2588 %7,92 %  

Graf

3. Jaké je Vaše zaměstnání?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Zaměstnanec4847,52 %47,52 %  
Student3029,7 %29,7 %  
OSVČ / Podnikatel1312,87 %12,87 %  
Důchodce43,96 %3,96 %  
Nezaměstnaný32,97 %2,97 %  
Mateřská dovolená / Rodičovská dovolená32,97 %2,97 %  

Graf

4. Jaký je Váš čistý měsíční příjem?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Do 10 000 Kč2929,9 %28,71 %  
10 000 - 20 000 Kč2929,9 %28,71 %  
20 000 - 30 000 Kč2424,74 %23,76 %  
30 000 - 50 000 Kč1111,34 %10,89 %  
Více než 50 000 Kč44,12 %3,96 %  

Graf

5. Kterou z následujících možností při nákupu preferujete nejvíce?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Dostupnost / Lokalizaci obchodu3333 %32,67 %  
Kvalita zboží2626 %25,74 %  
Výhodné ceny2525 %24,75 %  
Známost prostředí - nakupuji zde ze zvyku99 %8,91 %  
Přístup personálu / Ochota personálu77 %6,93 %  

Graf

6. Jaká je průměrná hodnota Vašeho jednorázového nákupu?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
300 - 500 Kč3435,05 %33,66 %  
100 - 300 Kč3232,99 %31,68 %  
500 - 1000 Kč1414,43 %13,86 %  
Více než 1000 Kč1010,31 %9,9 %  
Do 100 Kč77,22 %6,93 %  

Graf

7. Který ze dvou uvedených typů prodeje preferujete?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Samoobslužný prodej (volný pohyb po obchodu)9493,07 %93,07 %  
Pultový prodej (obchod s obsluhou / prodavačem)76,93 %6,93 %  

Graf

8. Necháváte se při nákupu ovlivnit reklamou?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne5252,53 %51,49 %  
Jak kdy4545,45 %44,55 %  
Ano22,02 %1,98 %  

Graf

9. Kolikrát týdně chodíte nakupovat?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
2 - 4x4850,53 %47,52 %  
4x a více2829,47 %27,72 %  
1x1920 %18,81 %  

Graf

10. Vnímáte hudbu v obchodě?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano5858,59 %57,43 %  
Ne4141,41 %40,59 %  

Graf

11. Jak dlouho trvá Vaše průměrná návštěva obchodu?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
10 - 30 minut6466,67 %63,37 %  
30 - 60 minut1616,67 %15,84 %  
Do 10-ti minut1010,42 %9,9 %  
Více než 1 hodinu66,25 %5,94 %  

Graf

12. Vnímáte estetické řazení výrobků v regálech - tzv. merchandising?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano5959,6 %58,42 %  
Ne4040,4 %39,6 %  

Graf

13. Vyhovuje Vám rozložení prodejní plochy většiny supermarketů/hypermarketů? Např. že pečivo je až na druhé straně obchodu, takže jste nuceni projít téměř celou prodejnou?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne6969,7 %68,32 %  
Ano3030,3 %29,7 %  

Graf

14. Vnímáte výzdobu obchodů podle období? (Velikonoční výzdoba, předvánoční/vánoční výzdoba...)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 15, Neotázka č. 15].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano8584,16 %84,16 %  
Ne1615,84 %15,84 %  

Graf

15. Využíváte pomoci / služeb zaměstnanců obchodu? (Např. zaměstnanci s nápisem na triku "Mohu Vám pomoci?")

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Pouze v ojedinělých případech6363,64 %62,38 %  
Ne2424,24 %23,76 %  
Ano1212,12 %11,88 %  

Graf

16. Je pro Vás důležitá možnost parkování u obchodu?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano6363,64 %62,38 %  
Ne3636,36 %35,64 %  

Graf

17. Jste ochotni připlatit si za kvalitnější výrobek?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano8793,55 %86,14 %  
Ne66,45 %5,94 %  

Graf

18. Jak vnímáte prodejny maloobchodní sitě Albert?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Pozitivně → konec dotazníku, Negativněotázka č. 19].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Pozitivně5756,44 %56,44 %  
Negativně4443,56 %43,56 %  

Graf

19. Který z následujících obchodů tedy upřednostníte před ALBERTEM? (pouze jeden)

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
LIDL1534,88 %14,85 %  
KAUFLAND1227,91 %11,88 %  
BILLA818,6 %7,92 %  
TESCO716,28 %6,93 %  
PENNY MARKET12,33 %0,99 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 3 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

12. Vnímáte estetické řazení výrobků v regálech - tzv. merchandising?

  • odpověď Ano:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi OSVČ / Podnikatel na otázku 3. Jaké je Vaše zaměstnání?
  • odpověď Ne:
    • 2.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ne na otázku 14. Vnímáte výzdobu obchodů podle období? (Velikonoční výzdoba, předvánoční/vánoční výzdoba...)

16. Je pro Vás důležitá možnost parkování u obchodu?

  • odpověď Ano:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Více než 1000 Kč na otázku 6. Jaká je průměrná hodnota Vašeho jednorázového nákupu?

18. Jak vnímáte prodejny maloobchodní sitě Albert?

  • odpověď Negativně:
    • 2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi KAUFLAND na otázku 19. Který z následujících obchodů tedy upřednostníte před ALBERTEM? (pouze jeden)
    • 2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi LIDL na otázku 19. Který z následujících obchodů tedy upřednostníte před ALBERTEM? (pouze jeden)

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jste:

2. Jaký je Váš věk?

3. Jaké je Vaše zaměstnání?

4. Jaký je Váš čistý měsíční příjem?

5. Kterou z následujících možností při nákupu preferujete nejvíce?

6. Jaká je průměrná hodnota Vašeho jednorázového nákupu?

7. Který ze dvou uvedených typů prodeje preferujete?

8. Necháváte se při nákupu ovlivnit reklamou?

9. Kolikrát týdně chodíte nakupovat?

10. Vnímáte hudbu v obchodě?

11. Jak dlouho trvá Vaše průměrná návštěva obchodu?

12. Vnímáte estetické řazení výrobků v regálech - tzv. merchandising?

13. Vyhovuje Vám rozložení prodejní plochy většiny supermarketů/hypermarketů? Např. že pečivo je až na druhé straně obchodu, takže jste nuceni projít téměř celou prodejnou?

14. Vnímáte výzdobu obchodů podle období? (Velikonoční výzdoba, předvánoční/vánoční výzdoba...)

15. Využíváte pomoci / služeb zaměstnanců obchodu? (Např. zaměstnanci s nápisem na triku "Mohu Vám pomoci?")

16. Je pro Vás důležitá možnost parkování u obchodu?

17. Jste ochotni připlatit si za kvalitnější výrobek?

18. Jak vnímáte prodejny maloobchodní sitě Albert?

19. Který z následujících obchodů tedy upřednostníte před ALBERTEM? (pouze jeden)

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jste:

2. Jaký je Váš věk?

3. Jaké je Vaše zaměstnání?

4. Jaký je Váš čistý měsíční příjem?

5. Kterou z následujících možností při nákupu preferujete nejvíce?

6. Jaká je průměrná hodnota Vašeho jednorázového nákupu?

7. Který ze dvou uvedených typů prodeje preferujete?

8. Necháváte se při nákupu ovlivnit reklamou?

9. Kolikrát týdně chodíte nakupovat?

10. Vnímáte hudbu v obchodě?

11. Jak dlouho trvá Vaše průměrná návštěva obchodu?

12. Vnímáte estetické řazení výrobků v regálech - tzv. merchandising?

13. Vyhovuje Vám rozložení prodejní plochy většiny supermarketů/hypermarketů? Např. že pečivo je až na druhé straně obchodu, takže jste nuceni projít téměř celou prodejnou?

14. Vnímáte výzdobu obchodů podle období? (Velikonoční výzdoba, předvánoční/vánoční výzdoba...)

15. Využíváte pomoci / služeb zaměstnanců obchodu? (Např. zaměstnanci s nápisem na triku "Mohu Vám pomoci?")

16. Je pro Vás důležitá možnost parkování u obchodu?

17. Jste ochotni připlatit si za kvalitnější výrobek?

18. Jak vnímáte prodejny maloobchodní sitě Albert?

19. Který z následujících obchodů tedy upřednostníte před ALBERTEM? (pouze jeden)

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Matoušek, J.Marketing - Atmosféra obchodu (výsledky průzkumu), 2017. Dostupné online na https://marketing-atmosfera-obchodu.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.