Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Marketing cestovních kanceláří

Marketing cestovních kanceláří

Víte, že... si na Vyplňto.cz můžete zdarma vytvořit vlastní dotazník?

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Tereza Cerhová
Šetření:08. 11. 2012 - 01. 12. 2012
Počet respondentů:68
Počet otázek (max/průměr):13 / 11.18
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:66,7 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:01
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Hezký den, prosím o vyplnění krátkého dotazníku na téma Marketing cestovních kanceláří. Odpovědi budou použity v mé bakalářské práci. 
Dotazník je krátký, zabere maximálně 5 min, výsledky jsou anonymní a celkové vyhodnocení bude veřejné. 
Předem děkuji a přeji příjemné vyplňování :)
 

Odpovědi respondentů

1. Věk.

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
15 – 305783,82 %83,82 %  
31 – 45710,29 %10,29 %  
46 – 6045,88 %5,88 %  

Graf

2. Nejvyšší dosažené vzdělání.

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Vyšší odborné, vysokoškolské4058,82 %58,82 %  
Střední2638,24 %38,24 %  
Základní22,94 %2,94 %  

Graf

3. Co preferujete při plánování dovolené?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Cestuji individuálně, služeb ani produktů cestovní kanceláře nevyužívám2942,65 %42,65 %  
Kombinuji obojí2536,76 %36,76 %  
Nákup produktu prostřednictvím cestovní kanceláře či agentury1420,59 %20,59 %  

Graf

4. Jaký způsob výběru zájezdu nejčastěji využíváte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Přes internetové stránky5580,88 %80,88 %  
Osobně v cestovní kanceláři57,35 %7,35 %  
Přes tištěné katalogy45,88 %5,88 %  
nevybírám zájezd, vytvářím si výlet11,47 %1,47 %  
nevyužívám služeb CK11,47 %1,47 %  
jak kdy11,47 %1,47 %  
Cestuji individuálně, služeb ani produktů cestovní kanceláře nevyužívám11,47 %1,47 %  

Graf

5. Využil/a jste nákup produktu cestovní kanceláře prostřednictvím slevového portálu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne, nikdy5479,41 %79,41 %  
Ano, vícekrát811,76 %11,76 %  
Ano, jednou68,82 %8,82 %  

Graf

6. Sledujete sociální síť nějaké cestovní kanceláře?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 7, Neotázka č. 8].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne5783,82 %83,82 %  
Ano1116,18 %16,18 %  

Graf

7. Pokud ano, jaké informace Vám tam chybí?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
aktuality, novinky125 %1,47 %  
cena konečná125 %1,47 %  
Nevím125 %1,47 %  
žádné125 %1,47 %  

Graf

8. Rozhodli jste se někdy zakoupit zájezd na základě shlédnutí/přečtení reklamy?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 9, Neotázka č. 10].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne6088,24 %88,24 %  
Ano811,76 %11,76 %  

Graf

9. Pokud ano, byla tato reklama -

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Na internetu777,78 %10,29 %  
V novinách / časopisech222,22 %2,94 %  

Graf

10. Seřaďte požadavky na výběr zájezdu podle důležitosti, označte pořadí.

Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.

OdpověďPrůměrné pořadíRozptyl
Cena1.8090.89
Pohodlí – zájezd je možné objednat z domova3.1911.096
Povědomí o CK – známá x neznámá2.4560.954
Množství dostupných informací o zájezdu2.5441.101

Graf

11. Seřaďte podle důležitosti, co Vás ovlivňuje při výběru vhodné cestovní kanceláře, označte pořadí.

Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.

OdpověďPrůměrné pořadíRozptyl
Povědomí o společnosti1.8970.798
Recenze na internetu2.1620.606
Doporučení od známého2.0150.662

Graf

12. Co si myslíte, že by měly cestovní kanceláře, ve vztahu k zákazníkům, zlepšit?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

-

Ano

Asi trochu víc osobní přístup.

ceny

ceny, pravdivost a objetivitu podávaných informací

Delegátské služby.

dobře prověřovat uroveň průvodců na poznávacích zájezdech

doprovodné služby

důvěryhodnost

chování, cenu

informovanost

Informovanost a komunikaci

informovanost zakazniku, zakaznicky servis (bezplatne linky)

Informovat klientky pravdivě o kvalitě zájezdu.

ještě k 11. - jiné uveďte jaké - internetové stránky CK nevím

jsou dobry

komunikaci

komunikaci

Komunikaci.

Lépe informovat o vybraném produktu

lepší informace pro klienty

lepší informace před odjezdem

možná přesnější informovanost týkající se ubytovacích prostor

možnost reklamace

nepodvadet a to ani "sede"

Netuším...

neuvádět lživé informace

nevím

nevím

nevim

nevím

nevim

nevím

nevím

Nevím, nemám zkušenosti s CK.

Nevím, vůbec se o ně nezajímám, patří do jiného světa.

nevyuzivam je

nic

nic

nic

omezit počet overbookingu a tím následné změny hotelu bez uvedomění cestujícího

osobnější přístup

podávat kompletní a spolehlivé informace

pojištění

Popis hotelů

Popis v katalozích

Pravdivě informovat, hlavně o konečných cenách o a chování k zákazníkům (poměr kvalita a cena je u nás jinde než u německých cestovek)

přístup

přístup

Přístup, služby

rychlost odpovědí na e-mail

Skutečné a důkladnější informace o destinacích a místech pobytu, vč. poskytnutých službách (často neznají přesné vybavení pokojů a ubytovacích kapacit, vzdálenosti např. od moře jsou zkreslené, kulturu lidí v dané destinaci-pohostinnost, jak vyjdou vstříc turistům, apod.)

služby

Služby na místě, nemít klamavou reklamu.

spolehlivost při poskytování zakoupených služeb

transparentnost ceny

u 'exotickych' (mimo Evropu) poznavacich zajezdu primo uvadet detaily letu, nebo aspon preferovanou leteckou spolecnost. Vyhybam se Travelservisu.

uvadet celkove castky

větší informovanost na internetových stránkách o daném zájezdu

Větší relevantnost uváděných informací v katalozích-

více informací, foto apod.

vice personalizovat zajezdy

vsechno

zajistit vrácení peněz při zkrachování CK

zlepsit cenu

změnit image, palmičky ve vyloze nebo v logu už nikoho nenalákají

Zpřístupnit všem certifikáty a pojištění. Spousta cestovních kanceláří je vůbec neposkytují automaticky, pouze na žádost potencionálního klienta.

13. Vyjmenujte 2 cestovní kanceláře, které se Vám zdají nejlepší.

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

-

-

ABC Tours, nevím

Adventura, Intertrans

Alexandria, Vítkovice Tours

Blue Style Firo tour

Bohemian fantasy, America tour

CampanaTour, Fisher

CK Bonton, Eso Travel

CK jeď kam chceš a nenech si někým jiným vymýšlet, kde a co budeš dělat. Sorry, autore, ale tento dotazník je tragický. Nemožnost po pravdě odpovědět mluví sama za sebe.

CK Klíč Adventura

CK Monatour CK Vítkovice Tours

CK Mundo, a jedna co jezdi hodne do Skandinavie (jmeno si nepamatuju)

čedok

čedok

Čedok

Čedok, Adventura

Čedok, Alexandria

Čedok, Firotour

Čedok, Firotour

Čedok, Fischer

Čedok, Fišer

čedok, kovotour

Čedok,Fišer

ESOtravel, FIROtour

Exim tours, Alexandria

exim tours, Blue style

exim tours, cedok

Exim tours, Firo tour

Exim tours, Fisher

exim tours, fischer

exim tours, geops

Exim tours, new dama

Exim, Fischer

Exim, Fischer

EXIMtours, Blue-style

firo, čedok

Fisher, Čedok

Fisher, Čedok

Fisher, ITS Billa

Fischer Invia

FISCHER, BRENNA

Fischer, Čedok

Fischer, Gargano

fischer, globus tour

Fischer, tourismus

Hydrotour, Satur

Invia, Exim

ja ani nevim jake kancelare jsou

nev-dama, adventura ck poznání

nevím

nevím

nevím

nevím

nevim

nevím

nevím

nevím

nevim nevim

nevím, s cestovkou jsem už dlouho na dovolené nebyla

nevim, cestovní kanceláře nevyužívám

nevím, nevyužívám

Nevím.

New Dama, Exim tours

Nicolas Tour, Alexandria

Relax Adriatic s.r.o.; Alexandria

zadne

žádné nejsou


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Nebyly nalezeny žádné zajímavé souvislosti mezi odpovědmi.

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Věk.

2. Nejvyšší dosažené vzdělání.

3. Co preferujete při plánování dovolené?

4. Jaký způsob výběru zájezdu nejčastěji využíváte?

5. Využil/a jste nákup produktu cestovní kanceláře prostřednictvím slevového portálu?

6. Sledujete sociální síť nějaké cestovní kanceláře?

8. Rozhodli jste se někdy zakoupit zájezd na základě shlédnutí/přečtení reklamy?

10. Seřaďte požadavky na výběr zájezdu podle důležitosti, označte pořadí.

11. Seřaďte podle důležitosti, co Vás ovlivňuje při výběru vhodné cestovní kanceláře, označte pořadí.

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Věk.

2. Nejvyšší dosažené vzdělání.

3. Co preferujete při plánování dovolené?

4. Jaký způsob výběru zájezdu nejčastěji využíváte?

5. Využil/a jste nákup produktu cestovní kanceláře prostřednictvím slevového portálu?

6. Sledujete sociální síť nějaké cestovní kanceláře?

8. Rozhodli jste se někdy zakoupit zájezd na základě shlédnutí/přečtení reklamy?

10. Seřaďte požadavky na výběr zájezdu podle důležitosti, označte pořadí.

11. Seřaďte podle důležitosti, co Vás ovlivňuje při výběru vhodné cestovní kanceláře, označte pořadí.

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Cerhová, T.Marketing cestovních kanceláří (výsledky průzkumu), 2012. Dostupné online na https://marketing-cestovnich-kancela.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.