Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Dobrý den, jsem studentkou marketingové komunikace na Vysoké škole finanční a správní. Chtěla bych Vás poprosit o vyplnění dotazníku, který je podkladem pro moji bakalářskou práci. Dotazník je určen pouze pro studenty marketingové komunikace.Cílem tohoto dotazníku je zjistit Vaše osobní názory marketingu cíleném na děti. Dotazník je opravdu krátký, vyplnění Vám zabere maximálně 5 minut.
Odpovědi respondentů
1. Považujete děti za velmi významnou cílovou skupinu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
zcela ano
21
51,22 %
51,22 %
spíše ano
17
41,46 %
41,46 %
spíše ne
3
7,32 %
7,32 %
2. Jaký názor máte na současnou situaci s ohledem na marketingové působení na děti? Situace je
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
naléhavá (děti jsou vystaveni mimořádnému tlaku, marketéři by neměli tak často zneužívat jejich bezbrannosti)
28
68,29 %
68,29 %
vyhovující (není třeba zvyšovat/snižovat intenzitu marketingového sdělení dětem)
10
24,39 %
24,39 %
kritická (legislativa by se mě měla okamžitě změnit)
3
7,32 %
7,32 %
3. Myslíte si, že by každá společnost (firma) měla nabízet služby a produkty pro děti?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
spíše ne
24
58,54 %
58,54 %
zcela ne
12
29,27 %
29,27 %
spíše ano
5
12,2 %
12,2 %
4. Myslíte si, že má etika v marketingu opravdu důležité místo?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
zcela ano
31
75,61 %
75,61 %
spíše ano
8
19,51 %
19,51 %
spíše ne
2
4,88 %
4,88 %
5. Kdy je etické začít děti oslovovat reklamou?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
druhý stupeň (12-15 let)
25
60,98 %
60,98 %
mladiství (16-18 let)
6
14,63 %
14,63 %
první stupeň (6-11 let)
5
12,2 %
12,2 %
předškolní věk (do 6 let)
4
9,76 %
9,76 %
k nezletilým by se nemělo komunikovat vůbec
1
2,44 %
2,44 %
6. Myslíte si, že osmileté dítě zná funkci reklamy?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
spíše ne
24
58,54 %
58,54 %
spíše ano
9
21,95 %
21,95 %
zcela ne
8
19,51 %
19,51 %
7. Myslíte si, že i marketingové sdělení v rozporu s etikou je stále dobré sdělení, protože se o něm mluví?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
spíše ne
21
51,22 %
51,22 %
spíše ano
14
34,15 %
34,15 %
zcela ne
5
12,2 %
12,2 %
zcela ano
1
2,44 %
2,44 %
8. Byl/a byste ochoten/ochotná vypracovat marketingové sdělení, i když byste věděl/a, že je v rozporu s etikou a na děti by mohl mít negativní vliv?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
zcela ne
18
43,9 %
43,9 %
spíše ne
15
36,59 %
36,59 %
spíše ano
8
19,51 %
19,51 %
9. Myslíte si, že pokud odmítnete vytvořit marketingové sdělení, které by mělo zcela jistě negativní vliv na děti, budete pouze jeden z mála?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
spíše ano
20
48,78 %
48,78 %
spíše ne
13
31,71 %
31,71 %
zcela ano
5
12,2 %
12,2 %
zcela ne
3
7,32 %
7,32 %
10. Co je podle vás nejdůležitější impulz pro cílení na děti?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
vliv na rodiče
26
63,41 %
63,41 %
výchova budoucího věrného zákazníka
10
24,39 %
24,39 %
kapesné využité podle vlastních představ
4
9,76 %
9,76 %
Děti umí žebrat od rodičů a rodiče tomu nemohou odolat
1
2,44 %
2,44 %
11. Vyberte jednu kategorii, u které si myslíte, že služby a výrobky určené dětem je efektivnější komunikovat prostřednictvím jejich rodičů:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Farmaceutické zboží
17
41,46 %
41,46 %
Drogistické zboží
6
14,63 %
14,63 %
Hračky, hry
6
14,63 %
14,63 %
Nápoje
3
7,32 %
7,32 %
Aktivní volno
2
4,88 %
4,88 %
Oblečení
2
4,88 %
4,88 %
Cukrovinky
2
4,88 %
4,88 %
Nábytek
2
4,88 %
4,88 %
Mléčné nápoje
1
2,44 %
2,44 %
12. Vyberte komunikační kanály, které jsou podle vás v přímé komunikaci na cílovou skupinu dětí nejvhodnější:
Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.
Automatizované zpracování této otázky zatím není podporováno, odpovědi je nutné zpracovat "ručně" na základě exportu surových dat (xls/xlsx/csv apod.)
13. Co je etické při komunikaci produktů a služeb dětem?
Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.
Automatizované zpracování této otázky zatím není podporováno, odpovědi je nutné zpracovat "ručně" na základě exportu surových dat (xls/xlsx/csv apod.)
14. Jaké jsou podle vás nejúčinnější metody oslovení dětí?
Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.
Automatizované zpracování této otázky zatím není podporováno, odpovědi je nutné zpracovat "ručně" na základě exportu surových dat (xls/xlsx/csv apod.)
15. Jaký je podle vás nejdůležitější atribut pro reklamu určenou dětem?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
vizuální stránka
23
56,1 %
56,1 %
zapamatovatelnost
14
34,15 %
34,15 %
umístění (volba média)
3
7,32 %
7,32 %
intenzita/rozsah
1
2,44 %
2,44 %
16. Myslíte si, že je záležitostí rodičů děti na marketingové působení připravit?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
spíše ano
20
48,78 %
48,78 %
zcela ano
16
39,02 %
39,02 %
spíše ne
5
12,2 %
12,2 %
17. Je současná legislativa dostačující?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
nevím
26
63,41 %
63,41 %
ne
13
31,71 %
31,71 %
ano
2
4,88 %
4,88 %
18. Zastáváte názor, že by marketing cílený na děti do určitého – vámi zvoleného věku – měl být zcela zakázán?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
zcela ano
18
43,9 %
43,9 %
spíše ano
15
36,59 %
36,59 %
spíše ne
8
19,51 %
19,51 %
19. Zastáváte názor, že by měla být zakázaná jakákoliv reklama během dětských pořadů?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
zcela ano
17
41,46 %
41,46 %
spíše ne
13
31,71 %
31,71 %
spíše ano
11
26,83 %
26,83 %
20. Jaké je vaše pohlaví?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
žena
26
63,41 %
63,41 %
muž
15
36,59 %
36,59 %
21. Vaše bydliště?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
• Ústecký kraj
26
63,41 %
63,41 %
• hlavní město Praha
4
9,76 %
9,76 %
• Olomoucký kraj
3
7,32 %
7,32 %
• Jihomoravský kraj
3
7,32 %
7,32 %
• Jihočeský kraj
2
4,88 %
4,88 %
• Plzeňský kraj
1
2,44 %
2,44 %
• Středočeský kraj
1
2,44 %
2,44 %
• Moravskoslezský kraj
1
2,44 %
2,44 %
22. Máte mladšího sourozence?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ne
21
51,22 %
51,22 %
ano
20
48,78 %
48,78 %
23. Plánujete v budoucnu vlastní děti?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
zcela ano
33
80,49 %
80,49 %
spíše ano
6
14,63 %
14,63 %
zcela ne
2
4,88 %
4,88 %
24. Jakou školu studujete?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Vysoká škola finanční a správní, o.p.s.
25
60,98 %
60,98 %
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
6
14,63 %
14,63 %
Vysoká škola ekonomie a managementu, o.p.s.
4
9,76 %
9,76 %
Vysoká škola ekonomická v Praze
3
7,32 %
7,32 %
Masarykova univerzita
1
2,44 %
2,44 %
University of New York in Prague, s.r.o.
1
2,44 %
2,44 %
Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava
1
2,44 %
2,44 %
25. Jaký ročník studujete?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
3. ročník bakalářského studia
24
58,54 %
58,54 %
1. ročník bakalářského studia
9
21,95 %
21,95 %
1. ročník navazujícího studia
3
7,32 %
7,32 %
2. ročník navazujícího studia
3
7,32 %
7,32 %
2. ročník bakalářského studia
2
4,88 %
4,88 %
SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA
Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!
Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.
Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3
Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5
Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 7 otázek.
Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).
1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi reklamní aktivity u lékaře=spíše neetické na otázku 13. Co je etické při komunikaci produktů a služeb dětem?
10. Co je podle vás nejdůležitější impulz pro cílení na děti?
odpověď vliv na rodiče:
1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi vyhovující (není třeba zvyšovat/snižovat intenzitu marketingového sdělení dětem) na otázku 2. Jaký názor máte na současnou situaci s ohledem na marketingové působení na děti? Situace je
13. Co je etické při komunikaci produktů a služeb dětem?
odpověď reklamní aktivity v mateřských školách=zcela neetické:
1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi reklamní aktivity na základních školách=zcela neetické na otázku 13. Co je etické při komunikaci produktů a služeb dětem?
14. Jaké jsou podle vás nejúčinnější metody oslovení dětí?
odpověď animace=spíše účinná:
1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi muž na otázku 20. Jaké je vaše pohlaví?
20. Jaké je vaše pohlaví?
odpověď žena:
1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi animace=zcela účinná na otázku 14. Jaké jsou podle vás nejúčinnější metody oslovení dětí?
21. Vaše bydliště?
odpověď • Ústecký kraj:
1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Vysoká škola finanční a správní, o.p.s. na otázku 24. Jakou školu studujete?
24. Jakou školu studujete?
odpověď Vysoká škola finanční a správní, o.p.s.:
1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi • Ústecký kraj na otázku 21. Vaše bydliště?
Zjišťování závislostí odpovědí
Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).
1. Považujete děti za velmi významnou cílovou skupinu?
2. Jaký názor máte na současnou situaci s ohledem na marketingové působení na děti? Situace je
3. Myslíte si, že by každá společnost (firma) měla nabízet služby a produkty pro děti?
4. Myslíte si, že má etika v marketingu opravdu důležité místo?
5. Kdy je etické začít děti oslovovat reklamou?
6. Myslíte si, že osmileté dítě zná funkci reklamy?
7. Myslíte si, že i marketingové sdělení v rozporu s etikou je stále dobré sdělení, protože se o něm mluví?
8. Byl/a byste ochoten/ochotná vypracovat marketingové sdělení, i když byste věděl/a, že je v rozporu s etikou a na děti by mohl mít negativní vliv?
9. Myslíte si, že pokud odmítnete vytvořit marketingové sdělení, které by mělo zcela jistě negativní vliv na děti, budete pouze jeden z mála?
10. Co je podle vás nejdůležitější impulz pro cílení na děti?
11. Vyberte jednu kategorii, u které si myslíte, že služby a výrobky určené dětem je efektivnější komunikovat prostřednictvím jejich rodičů:
12. Vyberte komunikační kanály, které jsou podle vás v přímé komunikaci na cílovou skupinu dětí nejvhodnější:
13. Co je etické při komunikaci produktů a služeb dětem?
14. Jaké jsou podle vás nejúčinnější metody oslovení dětí?
15. Jaký je podle vás nejdůležitější atribut pro reklamu určenou dětem?
16. Myslíte si, že je záležitostí rodičů děti na marketingové působení připravit?
17. Je současná legislativa dostačující?
18. Zastáváte názor, že by marketing cílený na děti do určitého – vámi zvoleného věku – měl být zcela zakázán?
19. Zastáváte názor, že by měla být zakázaná jakákoliv reklama během dětských pořadů?
20. Jaké je vaše pohlaví?
21. Vaše bydliště?
22. Máte mladšího sourozence?
23. Plánujete v budoucnu vlastní děti?
24. Jakou školu studujete?
25. Jaký ročník studujete?
B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).
1. Považujete děti za velmi významnou cílovou skupinu?
2. Jaký názor máte na současnou situaci s ohledem na marketingové působení na děti? Situace je
3. Myslíte si, že by každá společnost (firma) měla nabízet služby a produkty pro děti?
4. Myslíte si, že má etika v marketingu opravdu důležité místo?
5. Kdy je etické začít děti oslovovat reklamou?
6. Myslíte si, že osmileté dítě zná funkci reklamy?
7. Myslíte si, že i marketingové sdělení v rozporu s etikou je stále dobré sdělení, protože se o něm mluví?
8. Byl/a byste ochoten/ochotná vypracovat marketingové sdělení, i když byste věděl/a, že je v rozporu s etikou a na děti by mohl mít negativní vliv?
9. Myslíte si, že pokud odmítnete vytvořit marketingové sdělení, které by mělo zcela jistě negativní vliv na děti, budete pouze jeden z mála?
10. Co je podle vás nejdůležitější impulz pro cílení na děti?
11. Vyberte jednu kategorii, u které si myslíte, že služby a výrobky určené dětem je efektivnější komunikovat prostřednictvím jejich rodičů:
12. Vyberte komunikační kanály, které jsou podle vás v přímé komunikaci na cílovou skupinu dětí nejvhodnější:
13. Co je etické při komunikaci produktů a služeb dětem?
14. Jaké jsou podle vás nejúčinnější metody oslovení dětí?
15. Jaký je podle vás nejdůležitější atribut pro reklamu určenou dětem?
16. Myslíte si, že je záležitostí rodičů děti na marketingové působení připravit?
17. Je současná legislativa dostačující?
18. Zastáváte názor, že by marketing cílený na děti do určitého – vámi zvoleného věku – měl být zcela zakázán?
19. Zastáváte názor, že by měla být zakázaná jakákoliv reklama během dětských pořadů?
20. Jaké je vaše pohlaví?
21. Vaše bydliště?
22. Máte mladšího sourozence?
23. Plánujete v budoucnu vlastní děti?
24. Jakou školu studujete?
25. Jaký ročník studujete?
C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI
Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.
Poznámky: 1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli. 2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 % 3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat. 4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.