Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Marketing cílený na děti

Marketing cílený na děti

Víte, že... můžete dotazníky vyplňovat i pomocí mobilních aplikací?
K dispozici jsou aplikace pro iPhone, iPad a Android.

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Petra Duchoslavová
Šetření:26. 02. 2011 - 10. 03. 2011
Počet respondentů:126
Počet otázek (max/průměr):15 / 13.32
Použité ochrany:unikátní IP
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:68,9 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.05:55
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Vážení rodiče,
dovoluji si Vás požádat o vyplnění dotazníku, jehož data budou sloužit jako podklad pro vypracování mé diplomové práce.

Prosím o vyplnění dotazníku pouze těmi, kdo již mají děti.

Děkuji

Odpovědi respondentů

1. Jaký typ reklamního sdělení považujete za nejúčinnější?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Televizní a audiovizuální reklama8466,67 %66,67 %  
Tištěná reklama (inzerce, letáky, venkovní reklama aj. )3023,81 %23,81 %  
Internetová reklama97,14 %7,14 %  
Rádiová reklama (audio reklama)32,38 %2,38 %  

Graf

2. Jaký máte názor na reklamu? (obecně )

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše negativní – mohlo by být méně reklamy4938,89 %38,89 %  
Spíše pozitivní – reklama mi nevadí4132,54 %32,54 %  
Negativní – reklama mě otravuje2419,05 %19,05 %  
Pozitivní – reklama mi pomáhá při výběrů zboží a služeb129,52 %9,52 %  

Graf

3. Máte rádi reklamu, ve které jsou zobrazeny či v ní účinkují děti?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano6652,38 %52,38 %  
ne3527,78 %27,78 %  
nevím2519,84 %19,84 %  

Graf

4. Pokud se za doporučením ( v tištěné reklamě, v reklamním spotu ) schovává dětská tvář, je pro Vás reklamní sdělení přesvědčující?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne8265,08 %65,08 %  
Ano2217,46 %17,46 %  
nic32,38 %2,38 %  
jak kdy21,59 %1,59 %  
pokud jde o produkt či službu cílenou na děti, ano10,79 %0,79 %  
neovplyvňuje ma to10,79 %0,79 %  
Považuji to za zneužívání "dětské nevinnosti"10,79 %0,79 %  
je mi to jedno10,79 %0,79 %  
jak který výrobek10,79 %0,79 %  
to určitě není rozhodující10,79 %0,79 %  
podle toho,naco je reklama zaměřená10,79 %0,79 %  
různě ke konkrétním10,79 %0,79 %  
nemám děti ráda tudíž se mi hnusí10,79 %0,79 %  
Moc se tím nenechám ovlivnit10,79 %0,79 %  
jak kdy, dle reklamy10,79 %0,79 %  
neovlivňuje10,79 %0,79 %  
okouzlující10,79 %0,79 %  
záleží na produktu10,79 %0,79 %  
spíše vtíravé10,79 %0,79 %  
na tom nezáleží10,79 %0,79 %  
podle toho na jaký produkt10,79 %0,79 %  

Graf

5. Jakým způsobem se reklama dostane nejčastěji k Vašemu dítěti? ( napište klidně i více vlastních názorů )

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

_TV _letáky v domě

.

billboard

cez televizu

Citylighty, reklama v Tramvaji

děti mám ještě malé 2 a 6 let,tak asi z televize a dětských časopisů

dětské časopisy

Dítěti je rok - to má na reklamu v jakékoli podobě čas.

Interenet, televize, během návštěvy OC....

internet

internet, televize

Jednoznačně televize

ještě žádným

kouká na tv pohádky atd...

letáky ve schránce a televize

letáky, televize

letáky, tv

mezi dětskými pořady na TV kanálech pro děti

nejčastěji přes televizy,letáky

Nejčastěji se k mému dítěti dostane přez televizi.

Nejčastěji televize, časopisy pro děti, v obchodě - třeba v centrálu, když nakupuji, tak občas něco zaujme i ve výloze obchůdku. Rádi sledujeme akční letáky.

Nejčastěji z televize

nejčastěji z televize, také někdy ze školy

nejčasti díky televizy

nejvíce přes počítač a někdy letáky

Nejvíce z televize a rádia.

nemám děti

nemám děti

nemám dítě

Nemám dítě.

plakáty, časopisy, TV

prostřednictvím televize

prostřednictvím televize, méně často z tisku

prostřednictvím TV

Přes média, tzn.nejčastěji TV, internet apod.

Přes televizi

Přes televizi a myslím si, že spousta dětí včetně toho mého je reklamou hodně ovlivněna.

přes televizi a reklamní časopisy

Přes televizi. Mezi dětskými pořady i před nimi a po nich je jí dost.

přes televizní obrazovku a doporučení kamarádů

Přes televizní obrazovku,nebo z reklamních časopisů

Přes televizní vysílání

reklama před televizní pohádkou

reklama v televizi a letáky ve schránce

Řekla bych že z katalogu - např. hračky, když se nám dostane domů, nemáme doma TV vysílání, takže až tak moc ovlivněné děti nejsou.

sledováním televize

t v

T, internet, časopisy

televize časopisy

televize

televize

Televize

televize

televize

televize

televize

televize

televize

televize

televize

televize

televize

televize

televize

Televize

televize

televize

televize , internet

televize,

televize, časopisy

televize, časopisy, letáky

Televize, internet

televize, internet

televize, internet,

televize, internet, kamarádky

televize, letáky

Televize, letáky

televize, počítač, časopisy

televize,internet

televize,radio, letaky, poutace

televize,tištěná reklama

televizí

televizí

Televizí a reklamními letáky

Televizi nemáme, takže většinou tištěnou formou - letáky.

televizí, letáky

Televizní a audiovizuální reklama.

televizní reklama

televizním spotem v průběhu sledování pohádek

tv

TV

tv

tv

TV

TV

tv

tv

TV

tv, internet, letáky

TV, internet, rádio

tv, leták

TV, reklama primo v obchode

v dětských časopisech, v televizi, billboardy

v pořadech pro děti

v televizi

v televizi,jak Honzik vidí reklamu s dítětem nemůžu ho odthnout.Z letáků,ale ty asi ještě moc nevnímá,jen prohlíží obrázky a co zná,pojmenuje.Nerozlišuje letáky Alberta,Kauflandu atd.Co je ale zajímavý,když přijdou občas slevy do Mekáče,tak ty pozná bezpečně.

v tištěné podobě a z televize

V Tv, rádiu, internetu, plakáty... Všude vidí, slyší, čtou...

většinou z televize a nebo z tisku

vidí ji v televizi

vidí ji v televizi - několikrát

Vidí ji v televizi a nebo se o ní dozví od spolužáků ve škole.

vidí ji v televizi nebo v dětském časopise

vidí ju v televízii

z Internetu

z televize

z televize

z televize, časopisů

z televize, internetu, časopisů

Z televize,hlavně z dětských programů jako je Jim Jam atd.

Z televize.

Z TV

Z TV

zatím moc není ovlivněno, má 4 roky

Žádným(jedině tak u babičky a dědy z televize) - snažíme se je v jejich nízkém věku před zhoubným vlivem reklamy chránit....

Že ji vidí a slyší

6. Jak hodnotíte reklamy cílené na děti během vysílání dětských pořadů?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Děti pak více apelují na rodiče ke koupi výrobků6753,17 %53,17 %  
Děti snáze podléhají vlivům reklamy 4535,71 %35,71 %  
Děti mají problém rozlišit reklamní nadsázku118,73 %8,73 %  
Je to reklama jako každá jiná, neshledávám na ní nic špatného32,38 %2,38 %  

Graf

7. Čím reklama zaujme dětské publikum? ( zakroužkujte pouze jednu možnost )

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Grafikou, barvou, obrázky7962,7 %62,7 %  
Hudbou1713,49 %13,49 %  
Dobrým sloganem118,73 %8,73 %  
Nápaditostí97,14 %7,14 %  
Humorem43,17 %3,17 %  
záleží na věku dítěte10,79 %0,79 %  
nic10,79 %0,79 %  
hračky oživnou :-)10,79 %0,79 %  
zeptejte se dětí, ne rodičů10,79 %0,79 %  
záleží na věku dítěte a vlivu okolí10,79 %0,79 %  
identifikací s někým jiným10,79 %0,79 %  

Graf

8. Pamatují si Vaše děti reklamní spoty? ( ptají se na význam, napodobují děj v reklamě, zpívají si písničku aj. )

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano9373,81 %73,81 %  
ne1915,08 %15,08 %  
nevím1411,11 %11,11 %  

Graf

9. Mohou být děti ohroženy sledováním televizních spotů?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano5342,06 %42,06 %  
nevím4636,51 %36,51 %  
ne2721,43 %21,43 %  

Graf

10. Pokud jste na předchozí otázku odpověděli ano, napište důvod, jak děti mohou být ohroženy.

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

_nápodoba hloupostí, triků (např. sjet schody) _zasekat si hlavuhloupými slogany _nereálnost požadavků na produkty, které vidí v reklamě _skleslost, když dané produkty nemůže mít a "být šťasné"

1)učí se být manipulovány(ovládány) 2)učí se nesprávným životním hodnotám 3)mají zkreslený-nereálný pohled na běžný život 4)s tím vším souvisí problémy v kolektivu atd.....

ano, sklon k obezitě

Berou je jako realitu. Tím se jím zkresluje pohled na život, který si vytvářejí.

budou chtít věc, protože dle reklamy je dobráa nedá si vysvětlit od rodičů, že je nepotřebná

budou ovlivněny cizím názorem kde jim bude podsouváno co si mají myslet

děti chtějí vše vyzkoušet, věří, že co vidí, je správné

Děti nedokážou správně vyhodnotit reklamu

Děti si ještě neumí představit k čemu taková reklama je a co má za cíl. Děti si prostě myslí, že když jim to v televizi ukázali tak to potřebují a musí to mít. Nelíbí se mi reklamy zaměřené na děti as tím vším spojená lákadla většinou na né zrovna správné výrobky- bonbony, čokaláda,sladkosti všeho druhu, ale na ovoce a zeleninu nikdo reklamu neudělá- bohužel

Děti špatně rozeznávají realitu a to, co jim reklama nabízí.

do určitého věku jsou reklamou příliš jednoduše manipulovatelné

chtějí pak vše z reklamy, nevědí, kolik to stojí

Chtějí většinou věc z reklamy mít doma.

jejich vnimani reklamy v detstvi ovlivnuje jejich spotrebni chovani v dospelosi, jsou vice nachylne

Jsou hodně ovlivnitelné a dají na doporučení a , taky že vidí, že to jiné děti používají.

komplikuje jim to rozlišování reality od fikce

malé děti nechápou, že v televizi je vše "jen jako"

Mohou děla histerické scény, že chtějí koupit věc z reklamy.

Mohou věřit něčemu, co není ve skutečnosti pravda...?

mozek

Myslí si, že co je v reklamě, je dobré, správné, zdravé atp., pokud nebudou mít, budou méně cenné

naprostá důvěra v to, co slyší nebo vidí

nátlak

Někdy mám pocit,že zkreslují jejich představy o realitě.

Některé reklamy jsou příliš agresivní, dítě nedokáže rozlišit co je správné a co nikoli. Myslím, že dítě by mělo přijít do styku s reklamou co nejméně. Ovlivňovat by ho měly především rodiče.

nemohou rozlisit co je spravne a co neni.

neodpověděla jsem ano

Nerozeznají pravdivost reklamy

nerozlisuji, co je reklama a co realita. Veri reklamnimu sdeleni, bez utvoreni si vlastniho nahledu.

Nerozpoznají nadsázku a realitu

neví, kde končí realita a začíná fikce

nevím

Občas chce koupit něco, co vůbec nepotřebuje a normálně bych to dceři nikdy nekoupila. Neumí správně posoudit, zda výrobek z reklamy opravdu potřebují.

ovlivnování jejich osobnosti-nevytvoří si vlastní názor ,úsudek

podléhají reklamě, nutně potřebují propagovaný výrobek

Reklama je o tom - "musíte mít". Je dobré, když se děti v rodině dovědí, že i bez toho a toho z reklamy je život plnohodnotný. Pokud ale rodiče tohle nekomentují a nedokazují svými činy včas, může nastat velký problém

Reklama je ovlivňuje v rozhodování co chtějí a dle reklamy musí mít.

Reklama nepodporuje vlastní názor, naopak jasný názor lidem nutí. Děti jsou nejsnazší obětí reklamy, protože nemají dostatek zkušeností pro zhodnocení nadsázky, humoru a cílené kampaně.

Sledování nejnovějších věcí (např. hraček) a snaha mít všechno nejlepší, nejnovější, zapadat mezi ostatní a něco kopírovat.

sledováním reklam, které nejsou určené pro děti

Staví jim před oči nedostižný ideál a život takový není. Z toho pak plyne frustrace.

víra v "zázračné" léky a kosmetické přípravky, potraviny bez kalorií, "cool" a "sweet" schémata chování, zkreslený pohled na "svět dospělých" ( ne každá Barbie nebo Ken v životním provedení je ideálem radosti a štěstí, ne každý los vyhrává milión, půjčky které nesplácíte přinášejí problémy, auto vám nikdo nespraví na počkání, teplé kafe nestačí k vytvoření rodinné pohody a tak podobně... )

vše se dá řešit jen zavolejte atd..

Vyžadují koupi výrobků, které nejsou kvalitní - jen proto, že je viděly v reklamně. Pak se nestravují zdravě.

Zatím nechápou hodnotu peněz a chtějí vše, co v televizi vidí a pak mohou být velice zklamaní, že jim rodiče vše nekoupí. Některé reklamní spoty naznačují, že bez tohoto produktu nemůže být člověk šťastný a tak podobně. Ale jestli to děti ohrozí v jejich životě záleží na rodičích a jejich výchově.

závislost na spotřebním zboží

Že se snaží získat co vidí v reklamě bez ohledu na způsob a důsledky počínání. Mají silně zkreslený pohled na život, domáhají se toho co se jim líbí na reklamách a odmítají realitu, že není vše takové jako v reklamě a nemůlžou mít všechno.

11. Myslíte si, že reklama cílená na děti, je agresivnější než reklama cílená na dospělé?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne5946,83 %46,83 %  
ano4233,33 %33,33 %  
nevím2519,84 %19,84 %  

Graf

12. Myslíte si, že v průběhu nákupu je chování Vašeho dítěte ovlivněno tím, co dítě vidělo či slyšelo v reklamě?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano, dítě reaguje na povědomé věci5946,83 %46,83 %  
Ano, dítě se domáhá věci, kterou zná z reklamy 5543,65 %43,65 %  
Ne, dítě není nijak ovlivněno86,35 %6,35 %  
Nevím43,17 %3,17 %  

Graf

13. Pokud máte vlastní poznatky, či návrhy ohledně reklamy cílené na děti, byla bych velmi ráda, kdybyste se nebáli a napsali mi vše, co si myslíte. (Ať už se jedná o zakázanou reklamu, špatně cílenou reklamu, velké množství aj. )

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

Reklamy typu: Pokud milujete své dtěi kupte jim Nimm 2.... mě poněkud odzbrojují svým utokem na dětskou dušičku, je to poněkud omezené a přízemní, nicméně pravděpodobně účinné, jelikož všichni mí známí včetně mě tyto bonbony kupují

agresivní reklamy, kde je násilí nemám ráda

Děti odmalička vychovávám k poznání, že zboží, kterému se dělá reklama, je buď nekvalitní nebo předražené a tudíž je nejlépe se mu vyhnout. Alternativ je dostatek.

dětské programy nesleduji, takže netuším jaké jsou reklamy cílené na děti

Docela bych přivítala, aby reklama cílená na děti neexistovala. Rodiče za děti zodpovídají, vychovávají je a vědí, které hračky je budou nejlépe rozvíjet. Byla bych pro, aby v průběhu nebo skončení pěkných dětských pořadů byla reklama vynechána.

Doufám, že tento dotazník není určen Marketingové společnosti pro nastavení reklamy na děti s ještě větší účinností.

Honzíka zaujmou hlavně děti v reklamě,např:Hami,ale i v reklamě na Nurofen pro děti ho zaujaly bacily a vždycky bezpečně pozná reklamu na Marťánky(vitamíny). Jinak si myslím,že když se dítěti vysvětlí o co jde,tak aby to pochopilo,není problém ho na reklamy nechat koukat. Jediná vyjímka byly reklamy Nemyslíš zaplatíš,na ty koukat nesměl.I když se mu líbily auta,s řevem jsem ho rychle odnášela od televize. Jinak poznává už reklamy na výrobky,co používám doma.Jar,Domestos,Cif,prací prášky a gely.A co mě zaujalo,že když viděl reklamu na nosní kapky,jak tam ten pán má kolem sebe ty papírový kapesníčky,řekl,že je nemocný a musí jít k paní doktorce pro léky,aby byl zase zdravý.Ale co to bylo za kapky,to ti nereknu.Jestli Otrivin? Jinak u nás jsou jakýkoliv reklamy zárukou toho,že Honzík sedí u televize a ani se nehne.

mám obrovskou chuť dítěti vypnout TV při sledování pohádek z důvodu neúměrného množství reklamy, bylo by ale trestáno za něco, za co nemůže.

Mě osobně se nelíbí, když každý rok před Vánocemi, dostane syn ve škole dva až tři katalogy hračkáren. Většinou tam ani nejsou uvedeny ceny, asi cíleně. A pak se doma pořád jen vysvětluje, že tohle nepotřebuje nebo je to hračka tak nějak k ničemu.

Myslím si, že reklama vysílaná v předvánočním období cílená na dětské hračky je cílený hyenismus a je docela uměním ustát nátlak dětí ovlivněných reklamou.

Myslím,že by neměli vysílat tolik reklam na dětské hračky,když už,tak by to měli být reklamy na dětské společenské hry,i vědomostní,případně ještě reklamy na nějaké dětské společenské akce.

Na televizním kanálu Barrandov běží v 18,30 dětský pořad Animáček, který je doslova prošpikovaný reklamami cílenými na děti. Za pár minut klidu, kdy se dítě kouká na pohádky, je pak odměna v dlouhém vysvětlování.

Naše děti samozřejmě neuniknou tv reklamě, poutačům apodobně, v obchodě pak zkoušejí, abychom koupili zrovna ten či onen jagurt, přesto si myslím, že jsem schopna jim vysvětlit, že kostíci opravdu nejsou jogurtem pro ně vhodným... na druhou stranu, rádi sledujeme zajímavé, vtipné a graficky hezky zpracované reklamy ( smrčkové před vánoci, či dobrej táta...) a máme O2 telefon a nepreferuji jogurty dobrej táta :-)

Nelíbí se mi reklamy v dětských pořadech.

Nelíbí se mi,když v reklamě dítě nebo i dospělý něco ničí.

nemám

Nemám vyhraněný názor

o

Omezit, ne zcela zakázat, reklamu na sladkosti co do celkové délky i počtu TV spotů, které odvysílá televize týdně a zakázat ji ve veřejnoprávní tv,

Podle mého názoru je na každém, jestli se bude reklamou řídit a nebo dá přednost jinému produktu, který v reklamě není publikován.Reklama během filmu, který mě opravdu zajímá mě točí:Dhlavně ta na obchodní dům na totata:Dta byla neuvěřitelně chytlavá, ale právě proto to hodně lidí zaujmulo a tím pádem splnila svuj účel.

propagace hl.o vánocích drahých značkových hraček,které si pak děcko vysní,a je zklamané pokud zrovna tuto drahou hračku nedostane.Příliš reklam.

Reklam je obecně hrozně moc, v TV mi připadá naprosto nevhodné, když se vysílala reklama na Clavin (prostředek na podporu erekce) hned po večerníčku... Chápu, že v dnešní době reklama "musí" být, ale mělo by se k ní přistupovat trošku citlivěji, zvlášť co se týče jejího cílení na děti.

reklama by vůbec pro děti být neměla.

Reklama být musí, ale nemělo by se nic přehánět. Vtipné reklamy, hezké obrázky... Neuškodí, dětem se líbí. Ale neměly by je vídat denně, což je záležitost rodičů.

reklama je mi i mým dětem lhostejná beru ji jako nutné zlo, abych se mohla dívat v televizi na nějaký pořad

Reklama mířená na děti by měla být bez násilí, bez negativních vlivů. Co zauvažovat o reklamě, která bude děti ovlivňovat k lepšímu vnímání svého okolí, k tomu , jak být lepším člověkem a pomáhat druhým než tak, jak vlastnit co nejvíce drahých hraček, se kterými si stejně hraje jen ten jeden den, kdy je dostane...

Reklama pro děti mi nevadí pokud obsahuje pravdivé informace, správnou řeč a neobsahuje agresi.

Reklamu cílenou na děti bych zakázala, neboť dětský človíček je tvor velmi vnímavý, chytlavý a hlavně si nevědomuje jak výrobce formou reklamy na něj tlačí a vnucujemu názor, že ten výrobek musí mít. A většinou se jedná o velmi drahou hračku, kterou nemůže koupit každý rodič. A pokud tento výrobek nedostane může býti i frustrovaný, protože jiné děti ho třeba mají.

Reklamy před, v průběhu a po jakkémkoliv dětském vysílání by měli být zakázány. V podstatě bych všechny kdo se jakkoliv podílejí na reklamě cílené na děti postavil mimo zákon.

Společnostem- tedy prodávajícím jde o zisk, ty vůbec nezajímá jak si s tím dítě poradí, jak si reklamu vysvětlí- hlavně že ukacá maminku, která to "cokoliv" koupí.Zakázala bych reklamy- lákadla pro děti. Nechala bych jen časopisy, letáky, které nejsou tak agresivní a tolik dítě neovlivní jako reklama v televizi. Dospělý už pochopí smysl reklamy, dítě ne.

u nás to jsou hlavně reklamy na hračky okolo vánoc,to potom vyžadují

V zákoně je zakotveno, že v okolí pořadů pro děti reklama být nesmí. Proto otázku č. 6 považuji za nesmyslnou, ani možné odpovědi nejsou zrovna šťastně sestavené.

Vadí mi, že reklamy je před dětskými pořady hodně. Kluk se dívá v sobotu a neděli ráno nebo večer na nějaké dětské pořady a mezi nimi je spousta reklamy. Zdá se mi, že je jí příliš a některé reklamy na hračky jsou velmi silné a hodně ovlivňují uvažování dítěte.

Vetsinou hracky nesplni ocekavani, aspon u nas :-) Jak uz jsem napsala, v reklame v TV hracky ozivnou, doma pak na deti jen koukaj z police :-) Diky reklamam jsou i hracky predrazene...

vše co děti vidí v reklamě ,, potřebují"

vynucenost, agresivita, chovani,

Vzhledem k tomu, kdo si platí reklamu, kdo má možnost se na tom živit, kdo se zabývá její regulací a jaký je účel reklamy, je každá rada zbytečná, bohužel.

Zcela určitě je reklam velké množství. Naprosto neuznávám reklamy pro dospělé, ve kterých vystupují děti, ať už to jsou reklamy na zboží (léky, časopisy) či nabídka různých služeb (banky s důchodovým pojištěním apod.). V tomto případě se. dle mého názoru. jedná o naprosté zneužití dítěte pro věc, které nemůže vůbec rozumět. Reklamy s dětským zbožím by měli být méně agresivní. Mnohdy se reklamují věci, které nejsou pro dítě zdravé či vhodné, např. různé rádoby vitamínové bonbóny.

Zcela zakázat reklamu cílenou na děti

14. Jste:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena8986,41 %70,63 %  
Muž1413,59 %11,11 %  

Graf

15. Kolik máte dětí?

Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
24947,57 %38,89 %  
12928,16 %23,02 %  
01211,65 %9,52 %  
31110,68 %8,73 %  
421,94 %1,59 %  

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:1.62
Minimum:0
Maximum:3
Variační rozpětí:3
Rozptyl:0.56
Směrodatná odchylka:0.75
Medián:2
Modus:2

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

3. Máte rádi reklamu, ve které jsou zobrazeny či v ní účinkují děti?

  • odpověď ano:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ano na otázku 4. Pokud se za doporučením ( v tištěné reklamě, v reklamním spotu ) schovává dětská tvář, je pro Vás reklamní sdělení přesvědčující?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jaký typ reklamního sdělení považujete za nejúčinnější?

2. Jaký máte názor na reklamu? (obecně )

3. Máte rádi reklamu, ve které jsou zobrazeny či v ní účinkují děti?

4. Pokud se za doporučením ( v tištěné reklamě, v reklamním spotu ) schovává dětská tvář, je pro Vás reklamní sdělení přesvědčující?

5. Jakým způsobem se reklama dostane nejčastěji k Vašemu dítěti? ( napište klidně i více vlastních názorů )

6. Jak hodnotíte reklamy cílené na děti během vysílání dětských pořadů?

7. Čím reklama zaujme dětské publikum? ( zakroužkujte pouze jednu možnost )

8. Pamatují si Vaše děti reklamní spoty? ( ptají se na význam, napodobují děj v reklamě, zpívají si písničku aj. )

9. Mohou být děti ohroženy sledováním televizních spotů?

11. Myslíte si, že reklama cílená na děti, je agresivnější než reklama cílená na dospělé?

12. Myslíte si, že v průběhu nákupu je chování Vašeho dítěte ovlivněno tím, co dítě vidělo či slyšelo v reklamě?

14. Jste:

15. Kolik máte dětí?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jaký typ reklamního sdělení považujete za nejúčinnější?

2. Jaký máte názor na reklamu? (obecně )

3. Máte rádi reklamu, ve které jsou zobrazeny či v ní účinkují děti?

4. Pokud se za doporučením ( v tištěné reklamě, v reklamním spotu ) schovává dětská tvář, je pro Vás reklamní sdělení přesvědčující?

5. Jakým způsobem se reklama dostane nejčastěji k Vašemu dítěti? ( napište klidně i více vlastních názorů )

6. Jak hodnotíte reklamy cílené na děti během vysílání dětských pořadů?

7. Čím reklama zaujme dětské publikum? ( zakroužkujte pouze jednu možnost )

8. Pamatují si Vaše děti reklamní spoty? ( ptají se na význam, napodobují děj v reklamě, zpívají si písničku aj. )

9. Mohou být děti ohroženy sledováním televizních spotů?

11. Myslíte si, že reklama cílená na děti, je agresivnější než reklama cílená na dospělé?

12. Myslíte si, že v průběhu nákupu je chování Vašeho dítěte ovlivněno tím, co dítě vidělo či slyšelo v reklamě?

14. Jste:

15. Kolik máte dětí?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Duchoslavová, P.Marketing cílený na děti (výsledky průzkumu), 2011. Dostupné online na https://marketing-cileny-na-deti.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.