Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Marketing hotelových služeb - komunikace hotelu
Marketing hotelových služeb - komunikace hotelu
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Ivana Pořická |
---|---|
Šetření: | 02. 04. 2009 - 09. 04. 2009 |
Počet respondentů: | 112 |
Počet otázek (max/průměr): | 28 / 18.18 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 36,7 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.05:49 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Dobrý den.
Jmenuji se Ivana Pořická a jsem studentkou 3. ročníku na Ekonomické fakultě Vysoké školy báňské - TUO. Chtěla bych Vás požádat o vyplnění tohoto dotazníku, jehož výsledky budou použity pro vypracování mé bakalářské práce na téma Marketing hotelových služeb.
Dotazník je zaměřen na marketingovou komunikaci hotelu (obecně) a je zcela anonymní.
Děkuji Vám.
Odpovědi respondentů
1. Jak často využíváte hotelové služby?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [nikdy jsem je nevyužil/a → otázka č. 10, párkrát jsem je využil/a → otázka č. 2, využívám je několikrát do roka → otázka č. 2, využívám je velmi často → otázka č. 2].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
párkrát jsem je využil/a | 86 | 76,79 % | 76,79 % |
využívám je několikrát do roka | 13 | 11,61 % | 11,61 % |
nikdy jsem je nevyužil/a | 12 | 10,71 % | 10,71 % |
využívám je velmi často | 1 | 0,89 % | 0,89 % |
2. Využili jste někdy hotelové služby v ČR?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 89 | 89 % | 79,46 % |
ne | 11 | 11 % | 9,82 % |
3. Hotelové služby (ubytování) využíváte především pro účely:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
dovolené | 76 | 76 % | 67,86 % |
služební cesty | 16 | 16 % | 14,29 % |
školení | 2 | 2 % | 1,79 % |
Na přenocování s přítelkyní | 1 | 1 % | 0,89 % |
sportovní akce | 1 | 1 % | 0,89 % |
soustředění | 1 | 1 % | 0,89 % |
zdravotní-rehabilitace | 1 | 1 % | 0,89 % |
pro různé akce | 1 | 1 % | 0,89 % |
oboje | 1 | 1 % | 0,89 % |
4. Kde hledáte informace o hotelových službách?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
na internetu | 84 | 84 % | 75 % |
u příbuzných a známých | 28 | 28 % | 25 % |
v katalozích zaměřených na cestovní ruch | 19 | 19 % | 16,96 % |
v informačních centrech daného města či vesnice | 11 | 11 % | 9,82 % |
v časopisech zaměřených na cestovní ruch | 7 | 7 % | 6,25 % |
jinde | 3 | 3 % | 2,68 % |
ve "zlatých stránkách" | 1 | 1 % | 0,89 % |
5. Pokud jste zvolili "jinde", specifikujte kde:
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Přímo na místě | 1 | 33,33 % | 0,89 % |
v zaměstnání | 1 | 33,33 % | 0,89 % |
nezajišťuji je já | 1 | 33,33 % | 0,89 % |
6. Pokud jste zvolili "na internetu", specifikujte kde:
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
klasické vyhledávání | 56 | 65,88 % | 50 % |
sekce firmy, mapy, apod., na internetových vyhledávačích | 25 | 29,41 % | 22,32 % |
speciální stránky o hotelových službách a zařízeních | 25 | 29,41 % | 22,32 % |
internetová informační centra obcí | 8 | 9,41 % | 7,14 % |
jinde | 1 | 1,18 % | 0,89 % |
7. Pokud jste zvolili "jinde", specifikujte kde:
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
stranky hotelu | 1 | 100 % | 0,89 % |
8. Co Vás nejvíce ovlivňuje při výběru hotelu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
cena | 48 | 48 % | 42,86 % |
umístění | 20 | 20 % | 17,86 % |
vybavení | 17 | 17 % | 15,18 % |
výhody (např. slevy) | 11 | 11 % | 9,82 % |
image (známé jméno, počet hvězdiček, účast na sponzoringu, atd.) | 3 | 3 % | 2,68 % |
něco jiného | 1 | 1 % | 0,89 % |
9. Pokud jste odpověděli "něco jiného", specifikujte co:
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
a cena | 1 | 100 % | 0,89 % |
10. Všímáte si reklamy na hotely v médiích? Pokud ano, ve kterých?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
internet (reklamní bannery na různých stránkách) | 44 | 51,16 % | 39,29 % |
časopisy | 40 | 46,51 % | 35,71 % |
TV | 10 | 11,63 % | 8,93 % |
rozhlas | 9 | 10,47 % | 8,04 % |
noviny | 8 | 9,3 % | 7,14 % |
jiné | 7 | 8,14 % | 6,25 % |
nic | 1 | 1,16 % | 0,89 % |
11. Pokud jste zvolili "jiné", specifikujte které:
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Reklamy hotelu jsem si v médiích prozatím nevšiml | 1 | 14,29 % | 0,89 % |
letáky, reklamní předměty, sponzorig na akcích | 1 | 14,29 % | 0,89 % |
bilbordy | 1 | 14,29 % | 0,89 % |
bilboardy | 1 | 14,29 % | 0,89 % |
nevšímám | 1 | 14,29 % | 0,89 % |
nesleduji | 1 | 14,29 % | 0,89 % |
nevšímám si jich | 1 | 14,29 % | 0,89 % |
12. Navštívili byste hotel, o kterém byste si přečetli zajímavý článek ve svém oblíbeném magazínu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano → otázka č. 13, ne → otázka č. 14].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 64 | 57,14 % | 57,14 % |
ano | 48 | 42,86 % | 42,86 % |
13. Pokud ano, uveďte své oblíbené magazíny (tištěné, internetové, atd.):
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Bohužel, nevím přesně :(
Comopolitan, Elle..
Časopis Travel
deník v mém regionu, internet sekce cestování
dreamlife.cz
Epocha, Lidé a země
Chef Gurmán - ukazují zde restaurace a některé jsou přímo v krásných hotelích.
Chvilka pro Tebe, Květy,
Internet obecně,jinak ronnie.cz,czc.cz,alfacomp.cz,amateri.cz,
Joy
Joy, Vlasta, žena a život...
Maminka
Marie Claire, Yellow
Maxim
MF DNES, Lidové noviny
MF Dnes, www.zena-in.cz, www.blesk.cz, Obelisk, Rytmus Života, Tv Magazín
novinky.cz blesk.cz zena-in.cz
obecní zpravodaje
Ona Dnes, MF Plus, Yellow
Ona Dnes, Žena a Život, Elle
Rytmus života, Svět ženy....
Svět ženy, Blesk pro ženy
svět ženy, žena a život
tina
tina, www.prozeny.cz
týden, neviditelný pes, story
Vlasta, Katka
www.google.com
www.idnes.cz, reflex,
yellow, cosmopolitan
zena-in.cz Blesk pro ženy Rytmus života
zena-in.cz
žena a život
žena a život, svět ženy
14. Letáčky ve schránkách nabízející ubytovací a gastronmické služby hotelu za akční ceny a další výhody
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
by Vás zaujaly a služeb byste možná využili. | 39 | 34,82 % | 34,82 % |
by Vás zaujaly, ale služeb byste nevyužili. | 26 | 23,21 % | 23,21 % |
byste si nepřečetli, naopak by Vás obtěžovaly. | 25 | 22,32 % | 22,32 % |
byste si přečetli, ale služby by Vás nezaujaly. | 22 | 19,64 % | 19,64 % |
15. Na jaký typ média (TV, tiskoviny, internet, atd.) by se měl podle Vás hotel zaměřit v oblasti reklamy svých služeb a své propagace? Uveďte konkrétní název.
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
billboardy a poutače v okolí
billboardy,reklamy v novinách
časopis Turista.
časopisy pro ženy - Chvilka pro tebe, Překvapení, Žena a život a tak podobně
inetrnet - seznam - firmy
interne a tv
internet články o hotelu v časopisech
internet katalogy nabídky dovolených, cestovních agentur atd. informační brožury měst
internet
internet
internet
internet
internet
Internet
internet
internet
internet
internet
internet
internet
Internet
internet
internet
internet
internet
internet
Internet
internet
internet
internet
internet
Internet
internet
internet
Internet
internet
internet
internet
internet
internet
Internet
internet
internet - upoutávky TV - klasické reklamy nebo jako sponzoři před pořadem
internet - být v seznamu firem
Internet ,radio,casopisy,
internet je teď in, ale i letáky do schránek nejsou špatný nápad. A potom taky bilboardy, na cestách jich potkáme hodně.
internet v první řadě..zde si může člověk v klidu prohlédnout, jak obrázky tak si přečíst i ostatní věci co se týče hotelu apod. Reklama není špatná ani v rádiu, to přeci posloucháme ať už v zaměstnání, při nějaké domácí činnosti či při jízdě v autě..a na základě poslechnutí si reklamy v rádiu se potom člověk může podívat na internet, kde si ověří informace..
internet,
Internet, billboardy
internet, časopisy nabízející dovolené
internet, časopisy o cestování a životním stylu
internet, letáky
internet, místní tiskoviny
internet, reklama ve čtených novinách
internet, televize, časopisy a noviny
internet, tiskovini tv
internet, tiskoviny (časopisy)
internet, TV
internet, tv
Internet, TV
internet,tisk
Internet. Klasicky navštěvované portály jako seznam, atlas, centrum.
internetové vyhledávače - seznam.cz, atlas.cz, centrum.cz a reklama na internetu
jak vypadá z venku, odděělení pokojů a místností od ostatních, soukromí i na balkóně, neomezování, venkovní bary, informace s příjemnou jednatelkou/telem, splnit přání pokud byly uvedeny dříve než jsem byla do hotelu nastěhována, něco neobvyklého - bahení lázně, společenské večery - nic trapného ( mladí - disco a starším živou hudbu bo představení)
Jelikož v dnešní době vlastníme téměř všichni televizi nebo rádio, umístila bych reklamu zde... Pokud mám být konkrétní tak v televizi např. do teletextu a u rádia bych volila stanici Frekvence 1, Rádio Orio nebo něco obdobného.
katalogy cestovních kanceláří, webové stránky města ve kterém hotel leží či nějaké propagační materiály tohoto města
Letáky ve svém okolí.
Lokální televizní vysíláni, billboardy,
např. bilboardy, časopisy zaměřené na rodiny s dětmi
Například časopisy pro ženy - Žena a život, Katka, Tina atd.
Nejlépe na reklamu v populárních časopisech, reklama na internetu (konkrétně na centrumu,seznamu atd.) a pro ty, kteří nemají přístup k internetu, tak v televizi. Nejlepší reklama je ale přímo doporučení od osoby, která v hotelu pobývala.
Neměl by tvořit žádnou propagaci!!! Je to pěkně protivné!
netuším
netuším,protože to nestuduji,tak tomu ani nerozumím:D
nevím
Nova
nova,zlaté stránky,internet
Podle mého názorou ve všech oblastech...
Rádio, internet, televize
reklama v televizi je nejúčinnější
rozhlas, internet
rozhlas, TV, internet
televize
televizní reklama a v rádiíích
tisk - cestovatelské magazíny, internet
tisk a internet
Tisk především seriózní noviny nejen ve svém okolí
tiskoviny
tiskoviny
tiskoviny - časopisy o cestovaní, pro ženy....
Tiskoviny - jako časopisy pro mladé(od 20-30 let)
tiskoviny, internet
tiskoviny, internet
Tiskoviny: MF Dnes, Blesk, Rytmus Života, Obelisk, Metro. Internet: zena-in.cz, blesk.cz, seznam.cz, atlas.cz, vlastní webové stránky hotelu
tv
TV
TV
TV
TV
TV
TV internet
TV - komerční stanice
TV Nova-Magazín Víkend,ČT 1-Toulavá kamera, internet
tv, informační letáky, rádio, internet, bilboard, sponzoring nějakého sportu, veletrhy hotelů (jestli něco takového existuje), spolupráce s gastronomickými školami (+ hotelovky, potravinářské apod.), pořádání různých kurzů pro začátečníky ve vaření či soutěže škol učnů a hotelovek
TV, Internet
TV, internet
TV, internet
TV,jedno jaká, Internet- reklama na nejnavštěvovanějších stránkách
určitě internet
určitě internet, který je v dnešní době hodně populární. dále katalogy cestovních kanceláří, časopisy pro ženy - Žena a Život, Překvapení,...
v televizních spotech, ale ne v teleshopigech, určitě na internetu
www.seznam.cz, www.centrum.cz, nova, prima, deník
16. Jaké typy výhod spojených s ubytováním byste uvítali?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
sleva z ceny služeb | 75 | 66,96 % | 66,96 % |
služba navíc | 54 | 48,21 % | 48,21 % |
jiné | 2 | 1,79 % | 1,79 % |
17. Pokud jste zvolili "jiné", specifikujte jaké:
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Kulturně zábavní akce v ceně - př. koncerty, přednášky, besedy, divadlo apod.
slečny na pokoj
sportovní vyžití zdarma
18. Jaké typy "služby navíc" byste uvítali?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
sportovní vyžití (kurty, golfová hřiště, atd., pro hosty zdarma) | 86 | 76,79 % | 76,79 % |
kulturní vyžití (vstupy pro hosty za zvýhodněné ceny či zdarma) | 41 | 36,61 % | 36,61 % |
etážový servis zdarma (např. snídaně do postele) | 20 | 17,86 % | 17,86 % |
internet zdarma (wi-fi, přípojka) | 13 | 11,61 % | 11,61 % |
jiné | 4 | 3,57 % | 3,57 % |
19. Pokud jste zvolili "jiné", specifikujte jaké:
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
bazén, výřivka, sauna
parkoviště, zařizování vstupenek, atd.
Půjčovna aut za zvýhodněnou cenu, případně hotelového řidiče, parkování na hlídaném parkovišti v areálu hotelu, speciální kuchyně s tuzemskou i zahraniční kuchyní, wellnes centrum a kosmetické služby uvnitř areálu.
slečny na večer
20. Využili jste někdy, nebo plánujete využít, tzv. pobytový balíček neboli pobyt s programem?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano → otázka č. 21, ne → otázka č. 23].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 59 | 52,68 % | 52,68 % |
ne | 53 | 47,32 % | 47,32 % |
21. O jaký typ pobytového balíčku byste měli největší zájem?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
relaxační (pobyt + např. masáže, wellness za zvýhodněné ceny) | 37 | 62,71 % | 33,04 % |
sportovní (pobyt + např. bazén, fitness za zvýhodněné ceny) | 17 | 28,81 % | 15,18 % |
kulturní (pobyt + např. vstupenky do muzeí, divadel za zvýhodněné ceny) | 4 | 6,78 % | 3,57 % |
jiné | 1 | 1,69 % | 0,89 % |
22. Pokud jste zvolili "jiné", specifikujte jaké:
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
výlety na historická místa
23. Jak často využíváte gastronomicé služby (restaurace, bary)?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
každý měsíc | 53 | 47,32 % | 47,32 % |
každý týden | 27 | 24,11 % | 24,11 % |
jednou až pětkrát do roka | 18 | 16,07 % | 16,07 % |
vícekrát za týden | 8 | 7,14 % | 7,14 % |
nikdy jsem je nevyužil/a | 6 | 5,36 % | 5,36 % |
24. Co Vás přiměje k návštěvě gastronomického zařízení?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
kulturní akce (živá hudba, zábava, atd.) | 50 | 44,64 % | 44,64 % |
stravování veřejnosti (obědy, večeře) | 48 | 42,86 % | 42,86 % |
pořádání soukromých akcí a svateb | 23 | 20,54 % | 20,54 % |
gastronomické akce (speciality týdne, apod.) | 20 | 17,86 % | 17,86 % |
něco jiného | 8 | 7,14 % | 7,14 % |
slevy a akce (za konzumaci o určité hodnotě dárek - láhev vína, moučník zdarma) | 8 | 7,14 % | 7,14 % |
stravování na služebních cestách, zaměstnanců různých firem, pravocní schůzky | 6 | 5,36 % | 5,36 % |
stravování na služebních cestách, zaměstnanců různých firem, pracovní schůzky | 6 | 5,36 % | 5,36 % |
25. Pokud jste zvolili "něco jiného", specifikujte co:
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
posezení s přáteli | 4 | 50 % | 3,57 % |
doporučení přátel | 1 | 12,5 % | 0,89 % |
rodinný oběd | 1 | 12,5 % | 0,89 % |
Rodinná oslava, slavnostní příležitost, | 1 | 12,5 % | 0,89 % |
navštěvuji s partnerem | 1 | 12,5 % | 0,89 % |
26. Jste:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
žena | 80 | 71,43 % | 71,43 % |
muž | 32 | 28,57 % | 28,57 % |
27. Vaše věková kategorie:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
16-25 let | 91 | 81,25 % | 81,25 % |
26-35 let | 12 | 10,71 % | 10,71 % |
36-45 let | 6 | 5,36 % | 5,36 % |
46-55 let | 3 | 2,68 % | 2,68 % |
28. Bydlíte:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ve městě do 50000 obyvatel | 40 | 35,71 % | 35,71 % |
na vesnici do 1500 obyvatel | 25 | 22,32 % | 22,32 % |
na vesnici do 500 obyvatel | 22 | 19,64 % | 19,64 % |
ve městě do 5000 obyvatel | 15 | 13,39 % | 13,39 % |
ve městě s více než 50000 obyvateli | 10 | 8,93 % | 8,93 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.