Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Dobrý den, jsem studentkou VŠE v Praze. V současné době pracuji na své diplomové práci na téma "Marketing obchodních řetězců". Cílem této práce je analýza současného stavu marketingových aktivit (reklama, public relation, podpora prodeje) obchodních řetězců. Ráda bych Vás touto cestou požádala o spolupráci při vyplnění následujícího dotazníku, který se týká zejména obchodních řetězců a jejich reklamních aktivit. Předem děkuji všem účastníkům průzkumu za ochotu, trpělivost a čas při vyplňování!
Odpovědi respondentů
1. Jak vnímáte reklamu v dnešním maloobchodním prostředí?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Spíše pozitivně – beru ji jako součást obchodu, nevadí mi
63
55,26 %
55,26 %
Spíše negativně – je jí příliš, ale akceptuji ji
23
20,18 %
20,18 %
Pozitivně – informuje mě, pomáhá mi se rozhodnout, líbí se mi
16
14,04 %
14,04 %
Nezajímám se – přehlížím ji, nevšímám si jí
7
6,14 %
6,14 %
Negativně – je to plýtvání peněz, obtěžuje mě
5
4,39 %
4,39 %
2. Jaký druh reklamy vnímáte nejvíce?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Televizní reklama
52
45,61 %
45,61 %
Reklamní letáky
25
21,93 %
21,93 %
Venkovní reklama (billboardy, vitríny, polepy tram)
16
14,04 %
14,04 %
Reklama v tisku
11
9,65 %
9,65 %
Reklama v místě prodeje (akční stojany, bannery, plakáty)
9
7,89 %
7,89 %
Reklama v rádiu
1
0,88 %
0,88 %
3. Myslíte si, že se necháváte reklamou ovlivnit?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Spíše ano
47
41,23 %
41,23 %
Spíše ne
45
39,47 %
39,47 %
Určitě ano
18
15,79 %
15,79 %
Určitě ne
4
3,51 %
3,51 %
4. Seřaďte následující média podle účinnosti, s jakou podle Vás na zákazníka působí (1 - nejúčinnější, 6 - nejméně účinná).
Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.
Odpověď
Průměrné pořadí
Rozptyl
Televizní reklama
2.272
3.18
Reklama v rádiu
4.175
2.039
Reklama v tisku
3.754
2.01
Venkovní reklama (billboardy, vitríny, polepy tram)
3.684
2.076
Reklamní letáky
3.246
3.291
Reklama v místě prodeje (akční stojany, bannery, plakáty)
3.868
2.641
5. Rozhodujete se na základě marketingových aktivit, zda si daný výrobek koupíte?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Někdy – výrobky z reklam nakupuji jako doplněk k běžnému nákupu
64
56,14 %
56,14 %
Výjimečně – u produktu, který nenakupuji pravidelně
39
34,21 %
34,21 %
Ano – kupuji produkt, který se objevuje v reklamě
8
7,02 %
7,02 %
Ne – výrobky z reklamy v zásadě nenakupuji
3
2,63 %
2,63 %
6. Rozhodujete se na základě marketingových aktivit, do kterého řetězce půjdete?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Spíše ne
50
43,86 %
43,86 %
Spíše ano
38
33,33 %
33,33 %
Určitě ne
17
14,91 %
14,91 %
Určitě ano
9
7,89 %
7,89 %
7. Je podle Vás reklama důležitá pro budování dobrého jména řetězce a získání povědomí u zákazníků?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Určitě ano
53
46,49 %
46,49 %
Spíše ano
44
38,6 %
38,6 %
Spíše ne
11
9,65 %
9,65 %
Určitě ne
6
5,26 %
5,26 %
8. Které aktivity na Vás osobně mají největší vliv v prostorách prodejny?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Zrakové – vnímaní barevnosti a kompozice prodejny, orientace v prodejně
73
64,04 %
64,04 %
Aktivní činnost – zkušební akce, prezentace výrobků, ochutnávky
41
35,96 %
35,96 %
Čtení – informace na regálových lištách v letácích a na obalech výrobků
39
34,21 %
34,21 %
Poslechové – rádio v místě prodeje, hudba, nabízené akce
16
14,04 %
14,04 %
Rozhovor – získání informací od odpovědných osob
10
8,77 %
8,77 %
9. Nakoupíte vždy jen to, co potřebujete?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Spíše ano
55
48,25 %
48,25 %
Spíše ne
45
39,47 %
39,47 %
Určitě ne
13
11,4 %
11,4 %
Určitě ano
1
0,88 %
0,88 %
10. Jak často nakupujete zboží ve slevě?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Poměrně často
53
46,49 %
46,49 %
Občas
32
28,07 %
28,07 %
Pravidelně
22
19,3 %
19,3 %
Málokdy
7
6,14 %
6,14 %
11. Věnujete pozornost doprovodným reklamním akcím maloobchodních řetězců (různé slevy, 2 produkty za cenu 1, dárek k výrobku, výhodné poukázky, věrnostní programy).
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Spíše ano
62
54,39 %
54,39 %
Určitě ano
25
21,93 %
21,93 %
Spíše ne
24
21,05 %
21,05 %
Určitě ne
3
2,63 %
2,63 %
12. Věnujete pozornost reklamním letákům?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Spíše ano – letáky pročítám, někdy využiji slevových akcí
60
52,63 %
52,63 %
Spíše ne
28
24,56 %
24,56 %
Určitě ano – pravidelně nakupuji podle akcí zveřejněných v letácích
15
13,16 %
13,16 %
Určitě ne – letáky vyhazuji, nečtu je
11
9,65 %
9,65 %
13. Ve kterém typu maloobchodní jednotky nejčastěji nakupujete?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Hypermarket (např. Albert Hypermarket, Kaufland, Tesco)
73
64,04 %
64,04 %
Supermarket (např. Billa, Albert Supermarket)
28
24,56 %
24,56 %
Diskont (např. Lidl, Penny)
9
7,89 %
7,89 %
Samoobsluha
3
2,63 %
2,63 %
Jinde
1
0,88 %
0,88 %
14. Jak často chodíte nakupovat do maloobchodních řetězců?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
2-3x týdně
47
41,23 %
41,23 %
1x týdně
38
33,33 %
33,33 %
Párkrát do měsíce
18
15,79 %
15,79 %
Každý den
8
7,02 %
7,02 %
Výjimečně
3
2,63 %
2,63 %
15. Vyberte, jaký je Váš nejoblíbenější maloobchodní řetězec?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Albert Hypermarket/Supermarket
33
28,95 %
28,95 %
Tesco
33
28,95 %
28,95 %
Kaufland
23
20,18 %
20,18 %
jiný
14
12,28 %
12,28 %
Billa
5
4,39 %
4,39 %
Lidl
4
3,51 %
3,51 %
Penny
2
1,75 %
1,75 %
16. Myslíte si, že se Váš oblíbený řetězec hodně věnuje marketingovým aktivitám?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Spíše ano - tak akorát
68
59,65 %
59,65 %
Určitě ano - všude kolem sebe vidím reklamy
38
33,33 %
33,33 %
Spíše ne - reklamu někde vidím jen výjimečně
5
4,39 %
4,39 %
Určitě ne - na žádnou reklamu tohoto řetězce si nevzpomínám
3
2,63 %
2,63 %
17. Jaké okolnosti u Vás hrají největší roli při nákupu ve Vašem oblíbeném obchodním řetězci? Seřaďte prosím od nejvýznamnějšího po nejméně významné
Nepovinná otázka, respondent mohl u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.
Odpověď
Průměrné pořadí
Rozptyl
Vždy čerstvé zboží
2.954
6.507
Nízké ceny
3.694
6.934
Široký sortiment
3.833
5.694
Dlouhá otevírací doba
5.481
7.972
Časté cenové akce
5.472
5.99
Vzdálenost od domova/zaměstnání
4.731
7.511
Dostatek parkovacích míst
7.991
5.824
Příjemný personál
6.852
7.145
Příjemné nákupní prostředí
5.833
7.009
Krátké fronty u pokladen
6.167
7.565
18. Dokážete si vybavit reklamu nějakého maloobchodního řetězce? Vepište název/y maloobchodního řetězce a o jakou reklamu/y jde (případně na jaký produkt)?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Albert - agenti co sledují ceny u konkurence, mají na sobě červené neoprény
Albert - cenové komando, nebo jak se jmenují :) reklama v tv. Jen mi vadí ten hlas Kostkové u toho :)
Albert - jejich automobilová hlídka
Albert a jeho Agenti
Albert a žlutý agenti
Albert na Albert...v elastických kostýmech jak se spoštějí ze stropu jako v akčnim filmu a zjištují ceny potravin.
Albert sleduje ceny.
billa - hlasová reklama v obchodech,
Billa - je dnes to nejlepší - akční týden v Bille.
hypernova- sleduje ceny, agent cen v červeném....trvale nízké ceny
Lidl - "Vemte žábu do Lidlu" - jednalo se o francouzské týdny v Lidlu. Účelem byl prodej francouzských pokrmů a vín.
lidl - na seznam.cz minulý týden - reklama na hasící přístoj
Lidl - správná volba
LIDL-reklama na cyklozboží
ne
ne
ne
ne
ne
nevim
nevzpomenu si
obchod, který se točí okolo vás
Tesco - Clubcard, Hity měsíce, Superstar týdne
Tesco-club card
Lidl- francouzské/řecké aj. dny
Vybaví se mi např. reklamní slogany:
Lídl je levný. Lídl, správná volba
Tesco, s námi ušetříte
nebo jak "agenti" od Alberta hlídají konkurenční ceny, obzvlášť v televizní reklamně, jak tam jeden z nich vykukuje hlavou ze zeleniny, to mě hodně pobavilo :-)))
XXXL dny Lidl
19. Jsem:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Žena
83
72,81 %
72,81 %
Muž
31
27,19 %
27,19 %
20. Věk:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
19 - 25 let
72
63,16 %
63,16 %
26 - 35 let
24
21,05 %
21,05 %
36 - 50 let
11
9,65 %
9,65 %
51 a více let
7
6,14 %
6,14 %
21. V současné době:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Studuji a přivydělávám si
44
38,6 %
38,6 %
Pracuji
35
30,7 %
30,7 %
Studuji
20
17,54 %
17,54 %
Podnikám
5
4,39 %
4,39 %
Jsem v důchodu
5
4,39 %
4,39 %
Jsem nezaměstnaný
4
3,51 %
3,51 %
Jsem na mateřské dovolené
1
0,88 %
0,88 %
SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA
Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!
Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.
Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3
Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5
Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 6 otázek.
Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).
2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Reklama v rádiu =2 na otázku 4. Seřaďte následující média podle účinnosti, s jakou podle Vás na zákazníka působí (1 - nejúčinnější, 6 - nejméně účinná).
4. Seřaďte následující média podle účinnosti, s jakou podle Vás na zákazníka působí (1 - nejúčinnější, 6 - nejméně účinná).
odpověď Televizní reklama=1:
1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Dostatek parkovacích míst=7 na otázku 17. Jaké okolnosti u Vás hrají největší roli při nákupu ve Vašem oblíbeném obchodním řetězci? Seřaďte prosím od nejvýznamnějšího po nejméně významné
5. Rozhodujete se na základě marketingových aktivit, zda si daný výrobek koupíte?
odpověď Někdy – výrobky z reklam nakupuji jako doplněk k běžnému nákupu :
1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Krátké fronty u pokladen=10 na otázku 17. Jaké okolnosti u Vás hrají největší roli při nákupu ve Vašem oblíbeném obchodním řetězci? Seřaďte prosím od nejvýznamnějšího po nejméně významné
16. Myslíte si, že se Váš oblíbený řetězec hodně věnuje marketingovým aktivitám?
odpověď Spíše ano - tak akorát:
1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Spíše ne na otázku 7. Je podle Vás reklama důležitá pro budování dobrého jména řetězce a získání povědomí u zákazníků?
17. Jaké okolnosti u Vás hrají největší roli při nákupu ve Vašem oblíbeném obchodním řetězci? Seřaďte prosím od nejvýznamnějšího po nejméně významné
odpověď Dostatek parkovacích míst=10:
2.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Dlouhá otevírací doba=9 na otázku 17. Jaké okolnosti u Vás hrají největší roli při nákupu ve Vašem oblíbeném obchodním řetězci? Seřaďte prosím od nejvýznamnějšího po nejméně významné
20. Věk:
odpověď 19 - 25 let:
1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Studuji na otázku 21. V současné době:
Zjišťování závislostí odpovědí
Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).
1. Jak vnímáte reklamu v dnešním maloobchodním prostředí?
2. Jaký druh reklamy vnímáte nejvíce?
3. Myslíte si, že se necháváte reklamou ovlivnit?
4. Seřaďte následující média podle účinnosti, s jakou podle Vás na zákazníka působí (1 - nejúčinnější, 6 - nejméně účinná).
5. Rozhodujete se na základě marketingových aktivit, zda si daný výrobek koupíte?
6. Rozhodujete se na základě marketingových aktivit, do kterého řetězce půjdete?
7. Je podle Vás reklama důležitá pro budování dobrého jména řetězce a získání povědomí u zákazníků?
8. Které aktivity na Vás osobně mají největší vliv v prostorách prodejny?
9. Nakoupíte vždy jen to, co potřebujete?
10. Jak často nakupujete zboží ve slevě?
11. Věnujete pozornost doprovodným reklamním akcím maloobchodních řetězců (různé slevy, 2 produkty za cenu 1, dárek k výrobku, výhodné poukázky, věrnostní programy).
12. Věnujete pozornost reklamním letákům?
13. Ve kterém typu maloobchodní jednotky nejčastěji nakupujete?
14. Jak často chodíte nakupovat do maloobchodních řetězců?
15. Vyberte, jaký je Váš nejoblíbenější maloobchodní řetězec?
16. Myslíte si, že se Váš oblíbený řetězec hodně věnuje marketingovým aktivitám?
17. Jaké okolnosti u Vás hrají největší roli při nákupu ve Vašem oblíbeném obchodním řetězci? Seřaďte prosím od nejvýznamnějšího po nejméně významné
19. Jsem:
20. Věk:
21. V současné době:
B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).
1. Jak vnímáte reklamu v dnešním maloobchodním prostředí?
2. Jaký druh reklamy vnímáte nejvíce?
3. Myslíte si, že se necháváte reklamou ovlivnit?
4. Seřaďte následující média podle účinnosti, s jakou podle Vás na zákazníka působí (1 - nejúčinnější, 6 - nejméně účinná).
5. Rozhodujete se na základě marketingových aktivit, zda si daný výrobek koupíte?
6. Rozhodujete se na základě marketingových aktivit, do kterého řetězce půjdete?
7. Je podle Vás reklama důležitá pro budování dobrého jména řetězce a získání povědomí u zákazníků?
8. Které aktivity na Vás osobně mají největší vliv v prostorách prodejny?
9. Nakoupíte vždy jen to, co potřebujete?
10. Jak často nakupujete zboží ve slevě?
11. Věnujete pozornost doprovodným reklamním akcím maloobchodních řetězců (různé slevy, 2 produkty za cenu 1, dárek k výrobku, výhodné poukázky, věrnostní programy).
12. Věnujete pozornost reklamním letákům?
13. Ve kterém typu maloobchodní jednotky nejčastěji nakupujete?
14. Jak často chodíte nakupovat do maloobchodních řetězců?
15. Vyberte, jaký je Váš nejoblíbenější maloobchodní řetězec?
16. Myslíte si, že se Váš oblíbený řetězec hodně věnuje marketingovým aktivitám?
17. Jaké okolnosti u Vás hrají největší roli při nákupu ve Vašem oblíbeném obchodním řetězci? Seřaďte prosím od nejvýznamnějšího po nejméně významné
19. Jsem:
20. Věk:
21. V současné době:
C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI
Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.
Poznámky: 1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli. 2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 % 3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat. 4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.