Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
věnujte prosím pár minut svého času (max. 4 minuty) vyplněním následujícího dotazníku, který se týká Vašeho názoru na marketing v místě prodeje (v obchodě). Výsledky bych rád použil pro studijní účely.
Dotazník je anonymní. Děkuji za Váš čas a případné sdílení.
Bc. Tomáš Dvořák
Odpovědi respondentů
1. Čtete si obvykle před nákupem propagační letáky supermarketů/hypermarketů?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Jen výjimečně, dostane-li se mi leták do ruky
73
44,79 %
44,79 %
ANO, ale jen u některého zboží (např. potraviny, elektro)
42
25,77 %
25,77 %
NE
30
18,4 %
18,4 %
ANO, vždy
18
11,04 %
11,04 %
2. Souhlasíte s tímto tvrzením? – V místě prodeje je poslední možnost, kdy je možné přesvědčit zákazníka ke koupi určitého produktu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ANO
98
60,12 %
60,12 %
NE
45
27,61 %
27,61 %
Nevím
20
12,27 %
12,27 %
3. Vnímáte rozhlasovou reklamu v místě prodeje?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ANO → otázka č. 4, Částečně → otázka č. 4, NE → otázka č. 5].
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Částečně
81
49,69 %
49,69 %
NE
71
43,56 %
43,56 %
ANO
11
6,75 %
6,75 %
4. Ovlivňuje to nějak Vaše nákupní rozhodnutí ke koupi propagovaného výrobku?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
NE
53
56,99 %
32,52 %
Občas
34
36,56 %
20,86 %
ANO
6
6,45 %
3,68 %
5. Preferujete spíše digitální média oproti klasickým v místě prodeje (LCD televizory, el. rámečky)?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Nezáleží mi na tom
79
48,47 %
48,47 %
ANO
46
28,22 %
28,22 %
NE
38
23,31 %
23,31 %
6. Byl/a byste na základě reklamy ochoten/ochotna změnit Vaši oblíbenou značku?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ANO, někdy
63
38,65 %
38,65 %
NE
61
37,42 %
37,42 %
Nedokážu posoudit
35
21,47 %
21,47 %
ANO
4
2,45 %
2,45 %
7. Který druh reklamy Vám nejvíce vyhovuje? (vyberte tři)
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 3).
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Reklama v místě prodeje (letáky, paletové ostrůvky, LCD monitory…)
93
57,06 %
57,06 %
Online reklama
90
55,21 %
55,21 %
Reklama na sociálních sítích
82
50,31 %
50,31 %
Reklama v televizi
64
39,26 %
39,26 %
Venkovní reklama (billboard, polepy dopravních prostředků…)
59
36,2 %
36,2 %
Reklama v tisku
53
32,52 %
32,52 %
Reklama v rádiu
30
18,4 %
18,4 %
Reklama v kině
18
11,04 %
11,04 %
8. Srovnáváte ceny z více obchodů při nákupu potravin?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Občas
69
42,33 %
42,33 %
ANO, u některého zboží
44
26,99 %
26,99 %
NE
35
21,47 %
21,47 %
ANO, vždy
15
9,2 %
9,2 %
9. Jaké reklamní médium vás nejvíce ovlivní k nákupu daného výrobku?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Reklama v místě prodeje (letáky, paletové ostrůvky, LCD monitory…)
52
31,9 %
31,9 %
Reklama na sociálních sítích
37
22,7 %
22,7 %
Online reklama
30
18,4 %
18,4 %
Reklama v tisku
19
11,66 %
11,66 %
Reklama v televizi
16
9,82 %
9,82 %
Venkovní reklama (billboard, polepy dopravních prostředků…)
7
4,29 %
4,29 %
Reklama v rádiu
2
1,23 %
1,23 %
10. Kde je podle vašich zkušeností nejvíce reklamy?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Reklama v televizi
70
42,94 %
42,94 %
Reklama na sociálních sítích
38
23,31 %
23,31 %
Online reklama
35
21,47 %
21,47 %
Venkovní reklama (billboard, polepy dopravních prostředků…)
10
6,13 %
6,13 %
Reklama v místě prodeje (letáky, paletové ostrůvky, LCD monitory…)
7
4,29 %
4,29 %
Reklama v tisku
2
1,23 %
1,23 %
Reklama v kině
1
0,61 %
0,61 %
11. Jak využíváte nabídky k ochutnání nějakého produktu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ANO, většinou ochutnám → otázka č. 12, Ochutnávám pouze výjimečně → otázka č. 12, Nikdy neochutnám → otázka č. 13].
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ochutnávám pouze výjimečně
98
60,12 %
60,12 %
Nikdy neochutnám
39
23,93 %
23,93 %
ANO, většinou ochutnám
26
15,95 %
15,95 %
12. Přesvědčila Vás někdy ochutnávka k pravidelnému nakupování nabízeného produktu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
NE
86
67,72 %
52,76 %
ANO
41
32,28 %
25,15 %
13. Ovlivní Vás různé vůně v obchodě k větší chuti k nakupování (vůně při vstupu do obchodu, vůně „produktů při vstupu“(noviny, květiny))?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
NE
72
44,17 %
44,17 %
ANO
66
40,49 %
40,49 %
Nevím
25
15,34 %
15,34 %
14. Které z následujících způsobů (prostředků) nabídky produktů v prodejnách nejčastěji využíváte k Vašemu nákupu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Regálové prostředky (cenovkové lišty, děliče)
58
35,58 %
35,58 %
Ani jedno z výše uvedených
42
25,77 %
25,77 %
Ostatní aktivity (ochutnávky, letáky, slevy, dárky, hry a soutěže)
29
17,79 %
17,79 %
Podlahové prostředky (stojany, vitríny, paletové ostrovy)
12
7,36 %
7,36 %
LCD obrazovky, interaktivní kiosky
7
4,29 %
4,29 %
Prostředky k pokladnám a obslužným pultům (stojánky, mincovníky)
7
4,29 %
4,29 %
Ostatní prostředky (reklamy na nákupních vozících, dekorace turniketů, výlohové prostředky)
5
3,07 %
3,07 %
Nástěnné a fasádové prostředky (poster rámy, plakáty, vlajky)
3
1,84 %
1,84 %
15. Jste
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Žena
113
69,33 %
69,33 %
Muž
50
30,67 %
30,67 %
16. Věk
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
18-25 let
75
46,01 %
46,01 %
26-45 let
62
38,04 %
38,04 %
46-65 let
21
12,88 %
12,88 %
15-17 let
3
1,84 %
1,84 %
66 let a více
2
1,23 %
1,23 %
17. Ekonomický status
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Pracující
81
50,31 %
49,69 %
Student/studentka
61
37,89 %
37,42 %
Mateřská dovolená
12
7,45 %
7,36 %
Nezaměstnaný/nezaměstnaná
4
2,48 %
2,45 %
Důchodce
3
1,86 %
1,84 %
18. Vzdělání
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Střední (s vyučením/bez vyučení, s maturitou/bez maturity, odborné i neodborné)
82
50,31 %
50,31 %
Vysokoškolské – bakalářský titul
37
22,7 %
22,7 %
Vysokoškolské – magisterský titul
27
16,56 %
16,56 %
Vyšší odborné
11
6,75 %
6,75 %
Základní
6
3,68 %
3,68 %
19. Vaše současné bydliště
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Město
107
65,64 %
65,64 %
Vesnice
56
34,36 %
34,36 %
20. V kterém kraji bydlíte?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Středočeský kraj
40
24,54 %
24,54 %
Hlavní město Praha
39
23,93 %
23,93 %
Jihomoravský kraj
18
11,04 %
11,04 %
Moravskoslezský kraj
15
9,2 %
9,2 %
Olomoucký kraj
9
5,52 %
5,52 %
Plzeňský kraj
9
5,52 %
5,52 %
Pardubický kraj
7
4,29 %
4,29 %
Jihočeský kraj
6
3,68 %
3,68 %
Liberecký kraj
5
3,07 %
3,07 %
Královéhradecký kraj
5
3,07 %
3,07 %
Ústecký kraj
4
2,45 %
2,45 %
Zlínský kraj
3
1,84 %
1,84 %
Kraj Vysočina
2
1,23 %
1,23 %
Karlovarský kraj
1
0,61 %
0,61 %
SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA
Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!
Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.
Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3
Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5
Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 5 otázek.
Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).
1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi NE na otázku 4. Ovlivňuje to nějak Vaše nákupní rozhodnutí ke koupi propagovaného výrobku?
7. Který druh reklamy Vám nejvíce vyhovuje? (vyberte tři)
odpověď Reklama na sociálních sítích:
1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Reklama na sociálních sítích na otázku 9. Jaké reklamní médium vás nejvíce ovlivní k nákupu daného výrobku?
16. Věk
odpověď 26-45 let:
2.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Mateřská dovolená na otázku 17. Ekonomický status
17. Ekonomický status
odpověď Pracující:
1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi 46-65 let na otázku 16. Věk
19. Vaše současné bydliště
odpověď Město:
1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Hlavní město Praha na otázku 20. V kterém kraji bydlíte?
Zjišťování závislostí odpovědí
Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).
1. Čtete si obvykle před nákupem propagační letáky supermarketů/hypermarketů?
2. Souhlasíte s tímto tvrzením? – V místě prodeje je poslední možnost, kdy je možné přesvědčit zákazníka ke koupi určitého produktu?
3. Vnímáte rozhlasovou reklamu v místě prodeje?
4. Ovlivňuje to nějak Vaše nákupní rozhodnutí ke koupi propagovaného výrobku?
5. Preferujete spíše digitální média oproti klasickým v místě prodeje (LCD televizory, el. rámečky)?
6. Byl/a byste na základě reklamy ochoten/ochotna změnit Vaši oblíbenou značku?
7. Který druh reklamy Vám nejvíce vyhovuje? (vyberte tři)
8. Srovnáváte ceny z více obchodů při nákupu potravin?
9. Jaké reklamní médium vás nejvíce ovlivní k nákupu daného výrobku?
10. Kde je podle vašich zkušeností nejvíce reklamy?
11. Jak využíváte nabídky k ochutnání nějakého produktu?
12. Přesvědčila Vás někdy ochutnávka k pravidelnému nakupování nabízeného produktu?
13. Ovlivní Vás různé vůně v obchodě k větší chuti k nakupování (vůně při vstupu do obchodu, vůně „produktů při vstupu“(noviny, květiny))?
14. Které z následujících způsobů (prostředků) nabídky produktů v prodejnách nejčastěji využíváte k Vašemu nákupu?
15. Jste
16. Věk
17. Ekonomický status
18. Vzdělání
19. Vaše současné bydliště
20. V kterém kraji bydlíte?
B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).
1. Čtete si obvykle před nákupem propagační letáky supermarketů/hypermarketů?
2. Souhlasíte s tímto tvrzením? – V místě prodeje je poslední možnost, kdy je možné přesvědčit zákazníka ke koupi určitého produktu?
3. Vnímáte rozhlasovou reklamu v místě prodeje?
4. Ovlivňuje to nějak Vaše nákupní rozhodnutí ke koupi propagovaného výrobku?
5. Preferujete spíše digitální média oproti klasickým v místě prodeje (LCD televizory, el. rámečky)?
6. Byl/a byste na základě reklamy ochoten/ochotna změnit Vaši oblíbenou značku?
7. Který druh reklamy Vám nejvíce vyhovuje? (vyberte tři)
8. Srovnáváte ceny z více obchodů při nákupu potravin?
9. Jaké reklamní médium vás nejvíce ovlivní k nákupu daného výrobku?
10. Kde je podle vašich zkušeností nejvíce reklamy?
11. Jak využíváte nabídky k ochutnání nějakého produktu?
12. Přesvědčila Vás někdy ochutnávka k pravidelnému nakupování nabízeného produktu?
13. Ovlivní Vás různé vůně v obchodě k větší chuti k nakupování (vůně při vstupu do obchodu, vůně „produktů při vstupu“(noviny, květiny))?
14. Které z následujících způsobů (prostředků) nabídky produktů v prodejnách nejčastěji využíváte k Vašemu nákupu?
15. Jste
16. Věk
17. Ekonomický status
18. Vzdělání
19. Vaše současné bydliště
20. V kterém kraji bydlíte?
C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI
Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.
Poznámky: 1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli. 2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 % 3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat. 4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.
hm: U otázky 7 a 9 nemůžu odpovědět. Reklamy z principu nenávidím a vyhýbám se jim jako čert kříži. Jediné, k čemu mě přesvědčí reklama, která do mé bubliny přece pronikne, je nekoupit zboží. Žádná reklama mě nikdy neovlivnila pozitivně. Moc nevím, jak tedy odpovědět.