Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Marketing v místě prodeje (obchodě)

Marketing v místě prodeje (obchodě)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Tomáš Dvořák
Šetření:01. 03. 2021 - 21. 03. 2021
Počet respondentů:163
Počet otázek (max/průměr):20 / 19.34
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:81,6 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:55
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

věnujte prosím pár minut svého času (max. 4 minuty) vyplněním následujícího dotazníku, který se týká Vašeho názoru na marketing v místě prodeje (v  obchodě). Výsledky bych rád použil pro studijní účely. 

Dotazník je anonymní. Děkuji za Váš čas a případné sdílení.

Bc. Tomáš Dvořák

Odpovědi respondentů

1. Čtete si obvykle před nákupem propagační letáky supermarketů/hypermarketů?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Jen výjimečně, dostane-li se mi leták do ruky7344,79 %44,79 %  
ANO, ale jen u některého zboží (např. potraviny, elektro)4225,77 %25,77 %  
NE3018,4 %18,4 %  
ANO, vždy1811,04 %11,04 %  

Graf

2. Souhlasíte s tímto tvrzením? – V místě prodeje je poslední možnost, kdy je možné přesvědčit zákazníka ke koupi určitého produktu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ANO9860,12 %60,12 %  
NE4527,61 %27,61 %  
Nevím2012,27 %12,27 %  

Graf

3. Vnímáte rozhlasovou reklamu v místě prodeje?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ANOotázka č. 4, Částečněotázka č. 4, NEotázka č. 5].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Částečně8149,69 %49,69 %  
NE7143,56 %43,56 %  
ANO116,75 %6,75 %  

Graf

4. Ovlivňuje to nějak Vaše nákupní rozhodnutí ke koupi propagovaného výrobku?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
NE5356,99 %32,52 %  
Občas3436,56 %20,86 %  
ANO66,45 %3,68 %  

Graf

5. Preferujete spíše digitální média oproti klasickým v místě prodeje (LCD televizory, el. rámečky)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nezáleží mi na tom7948,47 %48,47 %  
ANO4628,22 %28,22 %  
NE3823,31 %23,31 %  

Graf

6. Byl/a byste na základě reklamy ochoten/ochotna změnit Vaši oblíbenou značku?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ANO, někdy6338,65 %38,65 %  
NE6137,42 %37,42 %  
Nedokážu posoudit3521,47 %21,47 %  
ANO42,45 %2,45 %  

Graf

7. Který druh reklamy Vám nejvíce vyhovuje? (vyberte tři)

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 3).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Reklama v místě prodeje (letáky, paletové ostrůvky, LCD monitory…)9357,06 %57,06 %  
Online reklama9055,21 %55,21 %  
Reklama na sociálních sítích8250,31 %50,31 %  
Reklama v televizi6439,26 %39,26 %  
Venkovní reklama (billboard, polepy dopravních prostředků…)5936,2 %36,2 %  
Reklama v tisku5332,52 %32,52 %  
Reklama v rádiu3018,4 %18,4 %  
Reklama v kině1811,04 %11,04 %  

Graf

8. Srovnáváte ceny z více obchodů při nákupu potravin?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Občas6942,33 %42,33 %  
ANO, u některého zboží4426,99 %26,99 %  
NE3521,47 %21,47 %  
ANO, vždy159,2 %9,2 %  

Graf

9. Jaké reklamní médium vás nejvíce ovlivní k nákupu daného výrobku?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Reklama v místě prodeje (letáky, paletové ostrůvky, LCD monitory…)5231,9 %31,9 %  
Reklama na sociálních sítích3722,7 %22,7 %  
Online reklama3018,4 %18,4 %  
Reklama v tisku1911,66 %11,66 %  
Reklama v televizi169,82 %9,82 %  
Venkovní reklama (billboard, polepy dopravních prostředků…)74,29 %4,29 %  
Reklama v rádiu21,23 %1,23 %  

Graf

10. Kde je podle vašich zkušeností nejvíce reklamy?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Reklama v televizi7042,94 %42,94 %  
Reklama na sociálních sítích3823,31 %23,31 %  
Online reklama3521,47 %21,47 %  
Venkovní reklama (billboard, polepy dopravních prostředků…)106,13 %6,13 %  
Reklama v místě prodeje (letáky, paletové ostrůvky, LCD monitory…)74,29 %4,29 %  
Reklama v tisku21,23 %1,23 %  
Reklama v kině10,61 %0,61 %  

Graf

11. Jak využíváte nabídky k ochutnání nějakého produktu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ANO, většinou ochutnámotázka č. 12, Ochutnávám pouze výjimečněotázka č. 12, Nikdy neochutnámotázka č. 13].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ochutnávám pouze výjimečně9860,12 %60,12 %  
Nikdy neochutnám3923,93 %23,93 %  
ANO, většinou ochutnám2615,95 %15,95 %  

Graf

12. Přesvědčila Vás někdy ochutnávka k pravidelnému nakupování nabízeného produktu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
NE8667,72 %52,76 %  
ANO4132,28 %25,15 %  

Graf

13. Ovlivní Vás různé vůně v obchodě k větší chuti k nakupování (vůně při vstupu do obchodu, vůně „produktů při vstupu“(noviny, květiny))?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
NE7244,17 %44,17 %  
ANO6640,49 %40,49 %  
Nevím2515,34 %15,34 %  

Graf

14. Které z následujících způsobů (prostředků) nabídky produktů v prodejnách nejčastěji využíváte k Vašemu nákupu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Regálové prostředky (cenovkové lišty, děliče)5835,58 %35,58 %  
Ani jedno z výše uvedených4225,77 %25,77 %  
Ostatní aktivity (ochutnávky, letáky, slevy, dárky, hry a soutěže)2917,79 %17,79 %  
Podlahové prostředky (stojany, vitríny, paletové ostrovy)127,36 %7,36 %  
LCD obrazovky, interaktivní kiosky74,29 %4,29 %  
Prostředky k pokladnám a obslužným pultům (stojánky, mincovníky)74,29 %4,29 %  
Ostatní prostředky (reklamy na nákupních vozících, dekorace turniketů, výlohové prostředky)53,07 %3,07 %  
Nástěnné a fasádové prostředky (poster rámy, plakáty, vlajky)31,84 %1,84 %  

Graf

15. Jste

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena11369,33 %69,33 %  
Muž5030,67 %30,67 %  

Graf

16. Věk

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
18-25 let7546,01 %46,01 %  
26-45 let6238,04 %38,04 %  
46-65 let2112,88 %12,88 %  
15-17 let31,84 %1,84 %  
66 let a více21,23 %1,23 %  

Graf

17. Ekonomický status

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Pracující8150,31 %49,69 %  
Student/studentka6137,89 %37,42 %  
Mateřská dovolená127,45 %7,36 %  
Nezaměstnaný/nezaměstnaná42,48 %2,45 %  
Důchodce31,86 %1,84 %  

Graf

18. Vzdělání

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Střední (s vyučením/bez vyučení, s maturitou/bez maturity, odborné i neodborné)8250,31 %50,31 %  
Vysokoškolské – bakalářský titul3722,7 %22,7 %  
Vysokoškolské – magisterský titul2716,56 %16,56 %  
Vyšší odborné116,75 %6,75 %  
Základní63,68 %3,68 %  

Graf

19. Vaše současné bydliště

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Město10765,64 %65,64 %  
Vesnice5634,36 %34,36 %  

Graf

20. V kterém kraji bydlíte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Středočeský kraj4024,54 %24,54 %  
Hlavní město Praha3923,93 %23,93 %  
Jihomoravský kraj1811,04 %11,04 %  
Moravskoslezský kraj159,2 %9,2 %  
Olomoucký kraj95,52 %5,52 %  
Plzeňský kraj95,52 %5,52 %  
Pardubický kraj74,29 %4,29 %  
Jihočeský kraj63,68 %3,68 %  
Liberecký kraj53,07 %3,07 %  
Královéhradecký kraj53,07 %3,07 %  
Ústecký kraj42,45 %2,45 %  
Zlínský kraj31,84 %1,84 %  
Kraj Vysočina21,23 %1,23 %  
Karlovarský kraj10,61 %0,61 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Metabáze tohoto průzkumu dosud nebyla analyzována, zkuste se vrátit později (cca za hodinu).

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Čtete si obvykle před nákupem propagační letáky supermarketů/hypermarketů?

2. Souhlasíte s tímto tvrzením? – V místě prodeje je poslední možnost, kdy je možné přesvědčit zákazníka ke koupi určitého produktu?

3. Vnímáte rozhlasovou reklamu v místě prodeje?

4. Ovlivňuje to nějak Vaše nákupní rozhodnutí ke koupi propagovaného výrobku?

5. Preferujete spíše digitální média oproti klasickým v místě prodeje (LCD televizory, el. rámečky)?

6. Byl/a byste na základě reklamy ochoten/ochotna změnit Vaši oblíbenou značku?

7. Který druh reklamy Vám nejvíce vyhovuje? (vyberte tři)

8. Srovnáváte ceny z více obchodů při nákupu potravin?

9. Jaké reklamní médium vás nejvíce ovlivní k nákupu daného výrobku?

10. Kde je podle vašich zkušeností nejvíce reklamy?

11. Jak využíváte nabídky k ochutnání nějakého produktu?

12. Přesvědčila Vás někdy ochutnávka k pravidelnému nakupování nabízeného produktu?

13. Ovlivní Vás různé vůně v obchodě k větší chuti k nakupování (vůně při vstupu do obchodu, vůně „produktů při vstupu“(noviny, květiny))?

14. Které z následujících způsobů (prostředků) nabídky produktů v prodejnách nejčastěji využíváte k Vašemu nákupu?

15. Jste

16. Věk

17. Ekonomický status

18. Vzdělání

19. Vaše současné bydliště

20. V kterém kraji bydlíte?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Čtete si obvykle před nákupem propagační letáky supermarketů/hypermarketů?

2. Souhlasíte s tímto tvrzením? – V místě prodeje je poslední možnost, kdy je možné přesvědčit zákazníka ke koupi určitého produktu?

3. Vnímáte rozhlasovou reklamu v místě prodeje?

4. Ovlivňuje to nějak Vaše nákupní rozhodnutí ke koupi propagovaného výrobku?

5. Preferujete spíše digitální média oproti klasickým v místě prodeje (LCD televizory, el. rámečky)?

6. Byl/a byste na základě reklamy ochoten/ochotna změnit Vaši oblíbenou značku?

7. Který druh reklamy Vám nejvíce vyhovuje? (vyberte tři)

8. Srovnáváte ceny z více obchodů při nákupu potravin?

9. Jaké reklamní médium vás nejvíce ovlivní k nákupu daného výrobku?

10. Kde je podle vašich zkušeností nejvíce reklamy?

11. Jak využíváte nabídky k ochutnání nějakého produktu?

12. Přesvědčila Vás někdy ochutnávka k pravidelnému nakupování nabízeného produktu?

13. Ovlivní Vás různé vůně v obchodě k větší chuti k nakupování (vůně při vstupu do obchodu, vůně „produktů při vstupu“(noviny, květiny))?

14. Které z následujících způsobů (prostředků) nabídky produktů v prodejnách nejčastěji využíváte k Vašemu nákupu?

15. Jste

16. Věk

17. Ekonomický status

18. Vzdělání

19. Vaše současné bydliště

20. V kterém kraji bydlíte?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Dvořák, T.Marketing v místě prodeje (obchodě) (výsledky průzkumu), 2021. Dostupné online na https://marketing-v-miste-prodeje.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.