Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Marketing v počítačových hrách

Marketing v počítačových hrách

Kdo by měl být příštím prezidentem ČR (v roce 2018)?
Zúčastněte se krátkého dotazníku a oznámkujte Havla, Klause a Zemana.

(veřejné výsledky 15. prosince ve 12h)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Matěj Šimek
Šetření:09. 02. 2014 - 16. 02. 2014
Počet respondentů:234
Počet otázek (max/průměr):24 / 16.36
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:po jedné otázce
Návratnost dotazníků:83,2 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.04:25
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

prosím o vyplnění krátkého dotazníku na téma reklamy v počítačových hrách. Vyplnění Vám zabere maximálně 5 minut.

Děkuji,

Matěj Šimek

Odpovědi respondentů

1. Hrajete někdy počítačové hry (na počítači, na internetu, v mobilu nebo v rámci sociálních sítí)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 3, neotázka č. 2].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano18277,45 %77,78 %  
ne5322,55 %22,65 %  

Graf

2. Proč tyto hry nehrajete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
považuji je ztrátu času4177,36 %17,52 %  
nebaví mě1018,87 %4,27 %  
nemám takové, které by mě bavily11,89 %0,43 %  
nedostatek času a snaha odpočinku od PC11,89 %0,43 %  

Graf

3. Jak často tyto hry hrajete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
denně5630,77 %23,93 %  
více než 1x týdně5228,57 %22,22 %  
více než 1x měsíčně4424,18 %18,8 %  
více než 1x ročně3016,48 %12,82 %  

Graf

4. Jaký typ her nejčastěji hrajete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
hra nainstalovaná na počítači pro 1 hráče5630,77 %23,93 %  
hry v mobilním telefonu5128,02 %21,79 %  
hra nainstalovaná na počítači pro vícero hráčů2714,84 %11,54 %  
on-line hry na internetu / sociálních sítích pro vícero hráčů2212,09 %9,4 %  
on-line hry na internetu / sociálních sítích pro 1 hráče2111,54 %8,97 %  
jiné52,75 %2,14 %  

Graf

5. Jaký žánr her nejčastěji hrajete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
arkáda (plošinovky, logické hry, puzzle apod.)6535,71 %27,78 %  
akční6435,16 %27,35 %  
RPG (hry na hrdiny, MMORPG apod.)6133,52 %26,07 %  
strategie5932,42 %25,21 %  
simulátor (letecký, bojový, simulátor běžného života apod.)3720,33 %15,81 %  
adventura (textové, grafické apod.)3318,13 %14,1 %  
sportovní2815,38 %11,97 %  
nedokážu zařadit147,69 %5,98 %  

Graf

6. Kolik času u hry průměrně strávíte během jednoho hraní?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
méně než hodinu5932,42 %25,21 %  
cca 2 hod.5831,87 %24,79 %  
cca 1 hod.3318,13 %14,1 %  
cca 3 hod.168,79 %6,84 %  
cca 4 hod.94,95 %3,85 %  
cca 6 hod.31,65 %1,28 %  
cca 5 hod.21,1 %0,85 %  
více21,1 %0,85 %  

Graf

7. Zaregistroval/-a jste někdy reklamu v rámci počítačové hry (včetně her na internetu nebo v rámci sociálních sítí)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 8, neotázka č. 12].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano13171,98 %55,98 %  
ne5128,02 %21,79 %  

Graf

8. O jakou formu reklamy se jednalo?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
banner (reklamní proužek, který se objevuje zpravidla u kraje obrazovky nebo displeje)10177,1 %43,16 %  
logo nebo značka reálné firmy vyskytující se přímo ve hře (např. virtuální billboard, plakát, vývěsní štít apod.)4937,4 %20,94 %  
reálný produkt objevující se v rámci hry (např. automobil existující značky apod.)4735,88 %20,09 %  
nevím96,87 %3,85 %  
baner, logo před spuštěním hry10,76 %0,43 %  
Reklama uprostřed obrazovky ( dala se vypnout)10,76 %0,43 %  
nabídka bodů pokud zkusím jinou hru10,76 %0,43 %  
nerozumím otázce 10,76 %0,43 %  
nákup dalších her 10,76 %0,43 %  

Graf

9. Dokážete si vzpomenout, o jako hru se jednalo? (možno více odpovědí; pokud si nevzpomenete, otázku vynechejte)

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
angry birds47,84 %1,71 %  
world of tanks35,88 %1,28 %  
need for speed23,92 %0,85 %  
nedokážu23,92 %0,85 %  
Angry Birds, Need for Speed11,96 %0,43 %  
Half-Life 2, Tower Defense11,96 %0,43 %  
hádání státních vlajek11,96 %0,43 %  
Need for speed, Grand Turismo, serie Call of Duty, série Crysis, Fifa, NHL, Last of us11,96 %0,43 %  
horolezec11,96 %0,43 %  
Angry Birds, GRID 211,96 %0,43 %  
ostatní odpovědi Snad všechny hry, jež jsou zdarma ke stažení z Google play do Androidu - např. Angry birds, Bubble game...
Contract wars
blendoku
robot boxing na iphone
všechny online hry
hry na internetu a stahnuté na mobilu
candy crush
Farmerama
Farm Ville (facebook)
Cities XL, většina závodních her (s reálnými auty)
Farm Ville (facebok)
candy crush saga
FIFA 13
Slovní fotbal
Collin McRae Rally
ghost recon online, online hry
battlefield 2142
Poker King
o každou co je stažená zdarma z Obchod Play
nevím název
Driver: San Francisco
travian
Mafia, Školní den
Need for Speed, GRID, FIFA
mozkovna
Gran Turismo
colin mcrae
NBA
Vzpomenu si, ale nechci komentovat.
Zábodní hry s licencovanými auty, Mafia 2
Spíše mobilové hry- tuším že to byly Angry birds a podobně
soccerproject
Call of duty
Dobyvatel
3466,67 %14,53 % 

Graf

10. Dokážete si vzpomenout o jakou značku, logo nebo výrobek se jednalo? (možno více odpovědí; pokud si nevzpomenete, otázku vynechejte)

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne38,82 %1,28 %  
Telefon Samsung Galaxy, automobil (značku nevím)12,94 %0,43 %  
nějaké auto12,94 %0,43 %  
navstivte polsko12,94 %0,43 %  
Nike, Adidas, Razor, spousta automobilových značek, Intel, Mountain Dew, Coca-cola12,94 %0,43 %  
Vodafone, T-mobole, Relax12,94 %0,43 %  
Wargaming12,94 %0,43 %  
verizon12,94 %0,43 %  
Většinou reklamy na další hry ke stažení12,94 %0,43 %  
inapp12,94 %0,43 %  
ostatní odpovědi na internetu o nějaké auto a na mobilu o jinou hru
reklama na firmu mall.cz apod.
jiná hra od stejného producenta
ne, nebylo to z hlediska děje podstatné
auta
razer
dalsia hra od nich
nedokážu
nevím
automobily
OREO
jedná se o 1200 aut, to fakt vybrat nejde
ford
Spirit (asi, nejsem si úplně jistý)
Některé ano, ale nechci komentovat.
Loga a značky různých licencovaných aut v závodních hrách. Logo Playboy.
parfémy, oblečení
Alza
Porsche, Škoda, RedBull, JAR, Steam, Valve
výrobci automobilů, výrobci dílů
TV Nova
Telefon Samsung Galaxy
2264,71 %9,4 % 

Graf

11. Je pro Vás reklama v počítačových hrách obtěžující?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše souhlasím4232,06 %17,95 %  
souhlasím4131,3 %17,52 %  
spíše nesouhlasím2519,08 %10,68 %  
nevím1712,98 %7,26 %  
nesouhlasím64,58 %2,56 %  

Graf

12. Hrál/-a jste někdy počítačovou hru, která byla přímo vytvořena za účelem propagace konkrétního výrobku nebo značky? (například jednoduchá hra na stránkách firmy, na jejich facebookovém profilu apod.)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 13, neotázka č. 15, nevímotázka č. 15].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano8647,25 %36,75 %  
ne8345,6 %35,47 %  
nevím137,14 %5,56 %  

Graf

13. Proč jste tuto hru hráli?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
byla zábavná5058,14 %21,37 %  
hrálo se o hodnotné ceny2529,07 %10,68 %  
mám rád značku, kterou propagovala1517,44 %6,41 %  
doporučil mi ji někdo známý66,98 %2,56 %  
nevím66,98 %2,56 %  
chtěl jsem jí vyzkoušet22,33 %0,85 %  
zájem o formu propagace11,16 %0,43 %  
kamarad ji vyrobil11,16 %0,43 %  
myslel jsem, že bude zábavná...spletl jsem se :)11,16 %0,43 %  
zaměstnanec dané firmy11,16 %0,43 %  
Z nudy ... dodneška si za to nadávám11,16 %0,43 %  
zvědavost11,16 %0,43 %  

Graf

14. Dokážete si vzpomenout jakou značku nebo výrobek, který tato hra propagovala? (možno více odpovědí; pokud si nevzpomenete, otázku vynechejte)

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
becherovka48,89 %1,71 %  
ne24,44 %0,85 %  
Nivea24,44 %0,85 %  
Škoda24,44 %0,85 %  
Sberbank12,22 %0,43 %  
VW Polo12,22 %0,43 %  
T-mobile12,22 %0,43 %  
Českou televizi, mléčné produkty12,22 %0,43 %  
Stropramen12,22 %0,43 %  
NZ road safety, BMW a dál si nevzpomenu12,22 %0,43 %  
ostatní odpovědi třeba první díl Moorhuhn s reklamou na Johnyho Walkera
Hyundai
byla to nějaká větší značka, nevím už přesně - Škoda apod.
zaměstnavatelská firma (banka)
shell, rauch
brumik
durex
skittles
Vodafone - houby
půjčka
Vodafone (hele, houba!)
algida twister
Nokia (Nokiagame)
auto (asi Ford)
auto
Lego Duplo
Becherovka, Kofola
nevím
Volvo, BMW, Ferrari
pivo
jameson, pilsner urquell
colgate
Kinder čokoládu
Becherovka, Škoda
něco s čokoládou a malinou- studentská pečeť nebo tak něco
Kofola
Mercedes Benz World Racing
nesquik
hra propagovala danou firmu
2964,44 %12,39 % 

Graf

15. Zaplatil/-a jste si někdy v počítačové hře, kterou je jinak možno hrát i zadarmo, nějaké výhody za reálné peníze?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 16, neotázka č. 17].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne12970,88 %55,13 %  
ano5329,12 %22,65 %  

Graf

16. O jaké výhody se jednalo?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
lepší vybavení pro Vaši herní postavu2954,72 %12,39 %  
prémiový účet, který přináší určité výhody oproti ostatním hráčům, kteří hrají za-darmo2750,94 %11,54 %  
otevřely se další úrovně (levely) dané hry1018,87 %4,27 %  
přestala se zobrazovat reklama59,43 %2,14 %  
mikrotransakční platby k nákupu herní měny11,89 %0,43 %  
více herních možností (možnost založení druhé země)11,89 %0,43 %  
Podpora vývojářů11,89 %0,43 %  
skin11,89 %0,43 %  

Graf

17. Víte, že v počítačových hrách se často vyskytují reálné výrobky nebo značky, stejně jako je tomu třeba ve filmech nebo v pořadech v televizi? (tzv. product placement)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 18, neotázka č. 20].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano16369,36 %69,66 %  
ne7230,64 %30,77 %  

Graf

18. Myslíte si, že taková reklama dodává virtuálnímu prostředí větší věrohodnost?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano7847,85 %33,33 %  
ne5332,52 %22,65 %  
nevím3219,63 %13,68 %  

Graf

19. Jak takovou reklamu vnímáte?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout na každém řádku mezi dvěma odpověďmi.

KritériumŠkálaPrůměr*Rozptyl
Obtěžující vs. Neobtěžující1-0-10.0860.643
Neúčinná vs. Účinná1-0-10.0430.618
Zajímavá vs. Nezajímavá1-0-10.0120.54
Nežádoucí vs. Žádoucí1-0-1-0.2020.321

* S výjimkou škál 1-2-3-4-5 a 1-2-3-4-5-6-7 odpovídají záporné hodnoty prvnímu výrazu.

20. Jste:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
muž11950,64 %50,85 %  
žena11649,36 %49,57 %  

Graf

21. Do jaké věkové skupiny patříte:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
20 – 25 let5724,26 %24,36 %  
31 – 35 let5623,83 %23,93 %  
26 – 30 let4017,02 %17,09 %  
36 – 40 let2510,64 %10,68 %  
15 – 19 let218,94 %8,97 %  
41 – 45 let166,81 %6,84 %  
46 – 50 let104,26 %4,27 %  
méně než 15 let62,55 %2,56 %  
51 a více41,7 %1,71 %  

Graf

22. Vaše nejvyšší dosažené vzdělání:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
vysokoškolské11348,09 %48,29 %  
středoškolské s maturitou9239,15 %39,32 %  
základní208,51 %8,55 %  
středoškolské bez maturity104,26 %4,27 %  

Graf

23. Jste:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
pracující / podnikatel15063,83 %64,1 %  
student na vysoké škole (prezenční studium)3916,6 %16,67 %  
student na střední škole218,94 %8,97 %  
jiné104,26 %4,27 %  
nezaměstnaný62,55 %2,56 %  
žák na základní škole62,55 %2,56 %  
v důchodu31,28 %1,28 %  

Graf

24. Kolik obyvatel má obec / město, kde žijete:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Více než 300 00010544,68 %44,87 %  
10 000 – 50 0004318,3 %18,38 %  
1 000 – 10 0002611,06 %11,11 %  
50 000 – 100 0002510,64 %10,68 %  
100 000 – 300 000229,36 %9,4 %  
do 1 000145,96 %5,98 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 6 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

1. Hrajete někdy počítačové hry (na počítači, na internetu, v mobilu nebo v rámci sociálních sítí)?

  • odpověď ne:
    • 4.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi nebaví mě na otázku 2. Proč tyto hry nehrajete?
    • 4.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi považuji je ztrátu času na otázku 2. Proč tyto hry nehrajete?

7. Zaregistroval/-a jste někdy reklamu v rámci počítačové hry (včetně her na internetu nebo v rámci sociálních sítí)?

  • odpověď ano:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi banner (reklamní proužek, který se objevuje zpravidla u kraje obrazovky nebo displeje) na otázku 8. O jakou formu reklamy se jednalo?
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi logo nebo značka reálné firmy vyskytující se přímo ve hře (např. virtuální billboard, plakát, vývěsní štít apod.) na otázku 8. O jakou formu reklamy se jednalo?
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi reálný produkt objevující se v rámci hry (např. automobil existující značky apod.) na otázku 8. O jakou formu reklamy se jednalo?
    • zobrazit další souvislosti
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi nevím na otázku 11. Je pro Vás reklama v počítačových hrách obtěžující?
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi souhlasím na otázku 11. Je pro Vás reklama v počítačových hrách obtěžující?
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi spíše nesouhlasím na otázku 11. Je pro Vás reklama v počítačových hrách obtěžující?
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi spíše souhlasím na otázku 11. Je pro Vás reklama v počítačových hrách obtěžující?
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi mám rád značku, kterou propagovala na otázku 13. Proč jste tuto hru hráli?

12. Hrál/-a jste někdy počítačovou hru, která byla přímo vytvořena za účelem propagace konkrétního výrobku nebo značky? (například jednoduchá hra na stránkách firmy, na jejich facebookovém profilu apod.)

  • odpověď ano:
    • 2.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi byla zábavná na otázku 13. Proč jste tuto hru hráli?
    • 2.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi hrálo se o hodnotné ceny na otázku 13. Proč jste tuto hru hráli?
    • 2.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi mám rád značku, kterou propagovala na otázku 13. Proč jste tuto hru hráli?

15. Zaplatil/-a jste si někdy v počítačové hře, kterou je jinak možno hrát i zadarmo, nějaké výhody za reálné peníze?

  • odpověď ano:
    • 4.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi lepší vybavení pro Vaši herní postavu na otázku 16. O jaké výhody se jednalo?
    • 4.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi otevřely se další úrovně (levely) dané hry na otázku 16. O jaké výhody se jednalo?
    • 4.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi prémiový účet, který přináší určité výhody oproti ostatním hráčům, kteří hrají za-darmo na otázku 16. O jaké výhody se jednalo?

21. Do jaké věkové skupiny patříte:

  • odpověď 15 – 19 let:
    • 10.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi student na střední škole na otázku 23. Jste:

23. Jste:

  • odpověď pracující / podnikatel:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi 41 – 45 let na otázku 21. Do jaké věkové skupiny patříte:
  • odpověď student na střední škole:
    • 10.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi 15 – 19 let na otázku 21. Do jaké věkové skupiny patříte:

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Hrajete někdy počítačové hry (na počítači, na internetu, v mobilu nebo v rámci sociálních sítí)?

2. Proč tyto hry nehrajete?

3. Jak často tyto hry hrajete?

4. Jaký typ her nejčastěji hrajete?

5. Jaký žánr her nejčastěji hrajete?

6. Kolik času u hry průměrně strávíte během jednoho hraní?

7. Zaregistroval/-a jste někdy reklamu v rámci počítačové hry (včetně her na internetu nebo v rámci sociálních sítí)?

8. O jakou formu reklamy se jednalo?

11. Je pro Vás reklama v počítačových hrách obtěžující?

12. Hrál/-a jste někdy počítačovou hru, která byla přímo vytvořena za účelem propagace konkrétního výrobku nebo značky? (například jednoduchá hra na stránkách firmy, na jejich facebookovém profilu apod.)

13. Proč jste tuto hru hráli?

15. Zaplatil/-a jste si někdy v počítačové hře, kterou je jinak možno hrát i zadarmo, nějaké výhody za reálné peníze?

16. O jaké výhody se jednalo?

17. Víte, že v počítačových hrách se často vyskytují reálné výrobky nebo značky, stejně jako je tomu třeba ve filmech nebo v pořadech v televizi? (tzv. product placement)

18. Myslíte si, že taková reklama dodává virtuálnímu prostředí větší věrohodnost?

19. Jak takovou reklamu vnímáte?

20. Jste:

21. Do jaké věkové skupiny patříte:

22. Vaše nejvyšší dosažené vzdělání:

23. Jste:

24. Kolik obyvatel má obec / město, kde žijete:

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Hrajete někdy počítačové hry (na počítači, na internetu, v mobilu nebo v rámci sociálních sítí)?

2. Proč tyto hry nehrajete?

3. Jak často tyto hry hrajete?

4. Jaký typ her nejčastěji hrajete?

5. Jaký žánr her nejčastěji hrajete?

6. Kolik času u hry průměrně strávíte během jednoho hraní?

7. Zaregistroval/-a jste někdy reklamu v rámci počítačové hry (včetně her na internetu nebo v rámci sociálních sítí)?

8. O jakou formu reklamy se jednalo?

11. Je pro Vás reklama v počítačových hrách obtěžující?

12. Hrál/-a jste někdy počítačovou hru, která byla přímo vytvořena za účelem propagace konkrétního výrobku nebo značky? (například jednoduchá hra na stránkách firmy, na jejich facebookovém profilu apod.)

13. Proč jste tuto hru hráli?

15. Zaplatil/-a jste si někdy v počítačové hře, kterou je jinak možno hrát i zadarmo, nějaké výhody za reálné peníze?

16. O jaké výhody se jednalo?

17. Víte, že v počítačových hrách se často vyskytují reálné výrobky nebo značky, stejně jako je tomu třeba ve filmech nebo v pořadech v televizi? (tzv. product placement)

18. Myslíte si, že taková reklama dodává virtuálnímu prostředí větší věrohodnost?

19. Jak takovou reklamu vnímáte?

20. Jste:

21. Do jaké věkové skupiny patříte:

22. Vaše nejvyšší dosažené vzdělání:

23. Jste:

24. Kolik obyvatel má obec / město, kde žijete:

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Šimek, M.Marketing v počítačových hrách (výsledky průzkumu), 2014. Dostupné online na https://marketing-v-pocitacovych-hra.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.