Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Marketingová komunikace České pojišťovny se zaměřením na telemarketing

Marketingová komunikace České pojišťovny se zaměřením na telemarketing

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Lenka Miškaříková
Šetření:07. 04. 2017 - 10. 04. 2017
Počet respondentů:157
Počet otázek (max/průměr):15 / 10.69
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:po jedné otázce
Návratnost dotazníků:86 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.01:20
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Vážení respondenti,

jsem studentkou Slezské univerzity v Opavě, Obchodně podnikatelské fakulty v Karviné. V rámci mé diplomové práce na téma Marketingová komunikace České pojišťovny a.s. se zaměřením na telemarketing si Vás dovoluji požádat o vyplnění dotazníku na toto téma. Dotazník je zcela anonymní. Vyplnění dotazníku Vám zabere jen pár minut.

Předem Vám děkuji za Váš čas a ochotu při jeho vyplňování.

Odpovědi respondentů

1. Z jakých zdrojů získáváte informace o pojištění a nabízených produktech pojišťoven?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
na webových stránkách pojišťoven3522,29 %22,29 %  
nevyhledávám2817,83 %17,83 %  
na internetu v článcích a diskuzích2314,65 %14,65 %  
u pojišťovacích zprostředkovatelů2113,38 %13,38 %  
na pobočkách2113,38 %13,38 %  
z reklamních materiálů pojišťoven, např. letáků a brožur1912,1 %12,1 %  
na infolince pojišťovny74,46 %4,46 %  
z televize10,64 %0,64 %  
od přátel10,64 %0,64 %  
pracuji jako poj.zprostředkovatel 10,64 %0,64 %  

Graf

2. Jaký způsob uzavření smlouvy o pojištění preferujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
osobně na pobočce7044,59 %44,59 %  
osobně přes pojišťovacího zprostředkovatele3220,38 %20,38 %  
na internetu3019,11 %19,11 %  
je mi to jedno1710,83 %10,83 %  
přes telefon85,1 %5,1 %  

Graf

3. Co si představíte pod pojmem telemarketing?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
prodej po telefonu7145,22 %45,22 %  
nepříjemné obtěžování6340,13 %40,13 %  
forma reklamy3924,84 %24,84 %  
podvod2717,2 %17,2 %  
nabízený produkt bývá nekvalitní nebo předražený2012,74 %12,74 %  
výhodná nabídka1610,19 %10,19 %  
příjemný způsob nakupování53,18 %3,18 %  
vhodný způsob vyplnění volného času42,55 %2,55 %  
nabízený produkt bývá nekvalitní nebo předražená21,27 %1,27 %  

Graf

4. Jaký je Váš postoj k telemarketingu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
negativní8856,05 %56,05 %  
neutrální5333,76 %33,76 %  
pozitivní1610,19 %10,19 %  

Graf

5. Jste klientem České pojišťovny a.s.?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 6, neotázka č. 12].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne8050,96 %50,96 %  
ano7749,04 %49,04 %  

Graf

6. Oslovila Vás někdy Česká pojišťovna přes telefon v rámci svých marketingových kampaní s nabídkou pojišťění?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 7, neotázka č. 12].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano4963,64 %31,21 %  
ne2836,36 %17,83 %  

Graf

7. Jak byste hodnotili tento telefonát? (známkování jako ve škole)

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
31836,73 %11,46 %  
21428,57 %8,92 %  
11020,41 %6,37 %  
4612,24 %3,82 %  
512,04 %0,64 %  

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:2.44
Minimum:1
Maximum:4
Variační rozpětí:3
Rozptyl:0.84
Směrodatná odchylka:0.92
Medián:3
Modus:3

Graf

8. Doba telefonátu byla zvolena:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
vhodně3061,22 %19,11 %  
nevhodně - brzy ráno, pozdě večer1734,69 %10,83 %  
Již si nepamatuji12,04 %0,64 %  
nepamatuji si12,04 %0,64 %  

Graf

9. Sjednali jste někdy pojištění u České pojišťovny přes telefon?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano, jednouotázka č. 10, ano, vícekrátotázka č. 10, neotázka č. 12].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne2653,06 %16,56 %  
ano, jednou1836,73 %11,46 %  
ano, vícekrát510,2 %3,18 %  

Graf

10. Pokud ano, jaké?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
úrazové pojištění939,13 %5,73 %  
pojištění majetku730,43 %4,46 %  
cestovní pojištění626,09 %3,82 %  
pojištění odpovědnosti313,04 %1,91 %  
pojištění motorových vozidel28,7 %1,27 %  
pojištění zvířat28,7 %1,27 %  
životní pojištění14,35 %0,64 %  

Graf

11. Co Vaše kladné rozhodnutí ovlivnilo?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
způsob konverzace pracovníka pojišťovny1043,48 %6,37 %  
dobrý produkt730,43 %4,46 %  
jméno pojišťovny521,74 %3,18 %  
podmínky uzavření smlouvy14,35 %0,64 %  

Graf

12. Jste:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena10063,69 %63,69 %  
muž5736,31 %36,31 %  

Graf

13. Jaký je Váš věk?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
18-263925 %24,84 %  
27-353723,72 %23,57 %  
51-653723,72 %23,57 %  
36-503421,79 %21,66 %  
66+95,77 %5,73 %  

Graf

14. V současné době jste?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
zaměstnaný(á)6440,76 %40,76 %  
student(ka)2515,92 %15,92 %  
OSVČ2415,29 %15,29 %  
v důchodu1912,1 %12,1 %  
nezaměstnaný(á)148,92 %8,92 %  
na mateřské/rodičovské dovolené106,37 %6,37 %  
invalidní důchod10,64 %0,64 %  

Graf

15. Jaký je průměrný čistý příjem Vaší domácnosti?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
do 20 000,-Kč4428,57 %28,03 %  
30 001 - 40 000,- Kč2516,23 %15,92 %  
20 001- 30 000,- Kč2113,64 %13,38 %  
nad 50 000,- Kč1610,39 %10,19 %  
20 0001- 30 0000,- Kč159,74 %9,55 %  
40 001 - 50 000,- Kč149,09 %8,92 %  
30 0001 - 40 000,- Kč127,79 %7,64 %  
40 0001 - 50 000,- Kč74,55 %4,46 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 4 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

5. Jste klientem České pojišťovny a.s.?

  • odpověď ano:
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano na otázku 6. Oslovila Vás někdy Česká pojišťovna přes telefon v rámci svých marketingových kampaní s nabídkou pojišťění?
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne na otázku 6. Oslovila Vás někdy Česká pojišťovna přes telefon v rámci svých marketingových kampaní s nabídkou pojišťění?
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi 1 na otázku 7. Jak byste hodnotili tento telefonát? (známkování jako ve škole)
    • zobrazit další souvislosti
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi 2 na otázku 7. Jak byste hodnotili tento telefonát? (známkování jako ve škole)
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi 3 na otázku 7. Jak byste hodnotili tento telefonát? (známkování jako ve škole)
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi nevhodně - brzy ráno, pozdě večer na otázku 8. Doba telefonátu byla zvolena:
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi vhodně na otázku 8. Doba telefonátu byla zvolena:
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano, jednou na otázku 9. Sjednali jste někdy pojištění u České pojišťovny přes telefon?
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne na otázku 9. Sjednali jste někdy pojištění u České pojišťovny přes telefon?
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi způsob konverzace pracovníka pojišťovny na otázku 11. Co Vaše kladné rozhodnutí ovlivnilo?

6. Oslovila Vás někdy Česká pojišťovna přes telefon v rámci svých marketingových kampaní s nabídkou pojišťění?

  • odpověď ano:
    • 3.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi 1 na otázku 7. Jak byste hodnotili tento telefonát? (známkování jako ve škole)
    • 3.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi 2 na otázku 7. Jak byste hodnotili tento telefonát? (známkování jako ve škole)
    • 3.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi 3 na otázku 7. Jak byste hodnotili tento telefonát? (známkování jako ve škole)
    • zobrazit další souvislosti
    • 3.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi nevhodně - brzy ráno, pozdě večer na otázku 8. Doba telefonátu byla zvolena:
    • 3.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi vhodně na otázku 8. Doba telefonátu byla zvolena:
    • 3.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano, jednou na otázku 9. Sjednali jste někdy pojištění u České pojišťovny přes telefon?
    • 3.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne na otázku 9. Sjednali jste někdy pojištění u České pojišťovny přes telefon?
    • 3.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi způsob konverzace pracovníka pojišťovny na otázku 11. Co Vaše kladné rozhodnutí ovlivnilo?

12. Jste:

  • odpověď žena:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi na mateřské/rodičovské dovolené na otázku 14. V současné době jste?

13. Jaký je Váš věk?

  • odpověď 18-26:
    • 3.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi student(ka) na otázku 14. V současné době jste?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Z jakých zdrojů získáváte informace o pojištění a nabízených produktech pojišťoven?

2. Jaký způsob uzavření smlouvy o pojištění preferujete?

3. Co si představíte pod pojmem telemarketing?

4. Jaký je Váš postoj k telemarketingu?

5. Jste klientem České pojišťovny a.s.?

6. Oslovila Vás někdy Česká pojišťovna přes telefon v rámci svých marketingových kampaní s nabídkou pojišťění?

7. Jak byste hodnotili tento telefonát? (známkování jako ve škole)

8. Doba telefonátu byla zvolena:

9. Sjednali jste někdy pojištění u České pojišťovny přes telefon?

11. Co Vaše kladné rozhodnutí ovlivnilo?

12. Jste:

13. Jaký je Váš věk?

14. V současné době jste?

15. Jaký je průměrný čistý příjem Vaší domácnosti?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Z jakých zdrojů získáváte informace o pojištění a nabízených produktech pojišťoven?

2. Jaký způsob uzavření smlouvy o pojištění preferujete?

3. Co si představíte pod pojmem telemarketing?

4. Jaký je Váš postoj k telemarketingu?

5. Jste klientem České pojišťovny a.s.?

6. Oslovila Vás někdy Česká pojišťovna přes telefon v rámci svých marketingových kampaní s nabídkou pojišťění?

7. Jak byste hodnotili tento telefonát? (známkování jako ve škole)

8. Doba telefonátu byla zvolena:

9. Sjednali jste někdy pojištění u České pojišťovny přes telefon?

11. Co Vaše kladné rozhodnutí ovlivnilo?

12. Jste:

13. Jaký je Váš věk?

14. V současné době jste?

15. Jaký je průměrný čistý příjem Vaší domácnosti?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Miškaříková, L.Marketingová komunikace České pojišťovny se zaměřením na telemarketing (výsledky průzkumu), 2017. Dostupné online na https://marketingova-komunikace-cesk.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.