Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Marketingová komunikace farmaceutického průmyslu

Marketingová komunikace farmaceutického průmyslu

Víte, že... můžete dotazníky vyplňovat i pomocí mobilních aplikací?
K dispozici jsou aplikace pro iPhone, iPad a Android.

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Gabriela Machová
Šetření:04. 04. 2011 - 08. 04. 2011
Počet respondentů:22
Počet otázek (max/průměr):23 / 23
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:54,8 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.07:41
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

jsem studentkou VŠE a chtěla bych Vás poprosit o spolupráci při vyplňování následujícího dotazníku. Výsledek bude podkladem pro moji diplomovou práci.

Dotazník je zcela anonymní.

Předem děkuji za váš čas a ochotu.

Gabriela Machová

Odpovědi respondentů

1. Kdo u vás v rodině nejčastěji nakupuje volně prodejné léky?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [otázka č. 2, přítel/manželotázka č. 2, přítelkyně/manželkaotázka č. 2, matkaotázka č. 2, otecotázka č. 2, jiná osobaotázka č. 2].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
matka1254,55 %54,55 %  
1045,45 %45,45 %  

Graf

2. Víte, co jsou volně prodejné léky?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
léky vydávané bez receptu22100 %100 %  

Graf

3. Pokud máte nějaký méně závažný zdravotní problém, jak ho řešíte? (více možných odpovědí)

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
konzultuji problém s rodinou, blízkými lidmi1254,55 %54,55 %  
vezmu si lék, který mám v lékárničce940,91 %40,91 %  
jdu do lékárny a požádám o radu627,27 %27,27 %  
zkusím nějakou z domácích rad522,73 %22,73 %  
neudělám nic – vyčkám, jestli se tento zdravotní problém časem sám nevyřeší418,18 %18,18 %  
hledám informace v odborných publikacích/na internetu418,18 %18,18 %  

Graf

4. Které z následujících faktorů Vás ovlivňují při nákupu volně prodejného léku? (více možných odpovědí)

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
doporučení lékárníka1568,18 %68,18 %  
doporučení členů rodiny, přátel, kolegů apod.1359,09 %59,09 %  
cena836,36 %36,36 %  
doporučení lékaře731,82 %31,82 %  
„známost“ produktu, reklama418,18 %18,18 %  
odborný článek29,09 %9,09 %  
farmaceutická firma, která produkt vyrábí14,55 %4,55 %  

Graf

5. Jaký je Váš osobní postoj k volně prodejným lékům?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše pozitivní1254,55 %54,55 %  
pozitivní836,36 %36,36 %  
spíše negativní29,09 %9,09 %  

Graf

6. Kolik průměrně utratíte za volně prodejné léky měsíčně?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
0 – 100 Kč1254,55 %54,55 %  
101 - 200 Kč418,18 %18,18 %  
nic, nekupuji je313,64 %13,64 %  
201 – 300 Kč29,09 %9,09 %  
301 Kč a více14,55 %4,55 %  

Graf

7. Podle čeho nakupujete léky do domácí lékárničky? (více možných odpovědí)

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
kupuji pouze ty léky, které zrovna potřebuji, když jsem nemocný/á1568,18 %68,18 %  
zásobuju ji běžnými léky, na které jsem zvyklá ze své vlastní zkušenosti731,82 %31,82 %  
někdy koupím léky na doporučení přátel, lékárníka, reklamy313,64 %13,64 %  
nekupuji volně prodejné léky vůbec14,55 %4,55 %  

Graf

8. Jak vypadá vaše lékárnička? (více možných odpovědí)

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
léky proti bolesti1777,27 %77,27 %  
vitamíny a potravinové doplňky1568,18 %68,18 %  
léky proti chřipce a nachlazení1463,64 %63,64 %  
dezinfekce, zdravotnický materiál1463,64 %63,64 %  
léky na trávicí problémy1254,55 %54,55 %  
bylinkové čaje1150 %50 %  
léky na oči1045,45 %45,45 %  
léky na kožní problémy836,36 %36,36 %  
léky na pohybový aparát731,82 %31,82 %  
léky na alergii731,82 %31,82 %  
léky na posílení imunity522,73 %22,73 %  
léky na močové cesty418,18 %18,18 %  
homeopatika313,64 %13,64 %  
léky na nervovou soustavu313,64 %13,64 %  
léky na ženské/mužské pohlavní orgány14,55 %4,55 %  
léky na srdce, cévy a krev14,55 %4,55 %  

Graf

9. Jaké TV reklamy upřednostňujete? (více možných odpovědí)

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
zajímavé/originální1463,64 %63,64 %  
vtipné1254,55 %54,55 %  
pravdivé1150 %50 %  
přinášející nové informace522,73 %22,73 %  
žádné29,09 %9,09 %  
estetické29,09 %9,09 %  

Graf

10. Jaký je Váš postoj k reklamě na volně prodejné léky?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše negativní940,91 %40,91 %  
spíše pozitivní940,91 %40,91 %  
pozitivní313,64 %13,64 %  
negativní14,55 %4,55 %  

Graf

11. Věříte reklamám propagujícím léky?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
pouze některým1463,64 %63,64 %  
ne627,27 %27,27 %  
nevím14,55 %4,55 %  
ano14,55 %4,55 %  

Graf

12. Kde reklamu na volně prodejné léky vnímáte nejvíce?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
televize1254,55 %54,55 %  
propagační materiály v čekárnách418,18 %18,18 %  
tisk313,64 %13,64 %  
propagační materiály v lékárnách29,09 %9,09 %  
internet14,55 %4,55 %  

Graf

13. Odlišuje se podle Vás reklama na volně prodejné léky výrazně od reklamy na ostatní zboží?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne1463,64 %63,64 %  
ano836,36 %36,36 %  

Graf

14. Užil/a jste v posledních 12 měsících léky proti chřipce a nachlazení?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano1672,73 %72,73 %  
ne627,27 %27,27 %  

Graf

15. Jaké léky proti chřipce a nachlazení znáte? (více možných odpovědí)

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Paralen1881,82 %81,82 %  
Strepsils1881,82 %81,82 %  
Acylpyrin1777,27 %77,27 %  
Ibalgin1777,27 %77,27 %  
Coldrex Hot drink1568,18 %68,18 %  
Panadol Plus1568,18 %68,18 %  
Mucosolvan1463,64 %63,64 %  
Olynth1463,64 %63,64 %  
Paralen Plus1463,64 %63,64 %  
Orofar1359,09 %59,09 %  
Septolete D1359,09 %59,09 %  
Nasivin1254,55 %54,55 %  
Neoangin1254,55 %54,55 %  
Otrivin1254,55 %54,55 %  
Stopangin1254,55 %54,55 %  
Strepfen1150 %50 %  
ACC 1001150 %50 %  
Modafen1045,45 %45,45 %  
Muconasal Plus1045,45 %45,45 %  
Mucobene940,91 %40,91 %  
Bromhexin940,91 %40,91 %  
Hedelix731,82 %31,82 %  
Bioparox627,27 %27,27 %  
Jox627,27 %27,27 %  
Pinosol627,27 %27,27 %  
Sanorin627,27 %27,27 %  
Drill418,18 %18,18 %  
Ambrosan418,18 %18,18 %  
Ambrobene313,64 %13,64 %  
Mucoplant313,64 %13,64 %  
Oxamet29,09 %9,09 %  
Vibrocil gel14,55 %4,55 %  

Graf

16. Odkud dané léky nejvíce znáte? (více možných odpovědí)

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
z televize1568,18 %68,18 %  
na doporučení rodiny, přátel 1254,55 %54,55 %  
z tisku731,82 %31,82 %  
z lékáren731,82 %31,82 %  
z čekáren418,18 %18,18 %  
od lékaře313,64 %13,64 %  
z internetu29,09 %9,09 %  

Graf

17. Vybavíte si nějakou televizní reklamu na léky proti chřipce a nachlazení?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

ano

ano, na Otrivin

Bromhexin, zdola chripku silou lvi

coldrex nasivin muconasal paralen plus ibalgin ..

Coldrex a Panadol

Coldrex hot drink, strepsils, panadol

hedelix

Hedelix

modafen

Modafen, chřipka z těla ven!

Mucobene

ne

ne

ne

olipmt

Orofar

paralen plus

reklama na Olynth, Pralen Plus, Coldrex Hot drink

reklamy na léky proti rýmě

skoro všechny jsou stejné - pořád tam někdo prská a pak je vyléčený

ta s tím mimem

Určitě bych si vzpomněla na víc reklam, no hned mě napadla: Kdo by stonal, je tu Stodal, to je taky lék proti chřipce a nachlazení, ne?

18. Co Vás na ní zaujalo?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

bola vtipná

byla trapná

Coldrex - je asto na obrazovce Panadol - moc hezká reklama, jako řpíběh

Lev

mluvící břečťan

nevím

nevím

nic

nic

nic

nic

nic

nic

nic, jen si ji pamatuji

Nic, prostě si pamatuju ten slogan

nijak zvlášť zajímavé mi nepřijdou

pejsek, krásný byt

Reklamy na tyto léky působí tak, že jste po použití leků skoro hned zdravý/á.

slogan

už si nevybavuji

vytáčela mě

že je to konkurenční přípravek

19. Jste žena či muž?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena1777,27 %77,27 %  
muž522,73 %22,73 %  

Graf

20. Jaký je Váš věk?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
20 – 30 let1986,36 %86,36 %  
30 - 40 let29,09 %9,09 %  
méně než 20 let14,55 %4,55 %  

Graf

21. Jaké je Vaše vzdělání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
vysokoškolské1359,09 %59,09 %  
středoškolské s maturitou836,36 %36,36 %  
středoškolské bez maturity14,55 %4,55 %  

Graf

22. Jaký je Váš rodinný stav?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
svobodná/ý1986,36 %86,36 %  
vdaná/ženatý29,09 %9,09 %  
rozvedená/ý14,55 %4,55 %  

Graf

23. Jaké je Vaše hlavní pracovní zařazení jev současné době?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
student1463,64 %63,64 %  
zaměstnanec731,82 %31,82 %  
nezaměstnaná/ý14,55 %4,55 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Tento dotazník byl vyhodnocen jako nevhodný pro úlohu DZD (s největší pravdědpodobností jej zodpovědělo příliš málo respondentů).

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Machová, G.Marketingová komunikace farmaceutického průmyslu (výsledky průzkumu), 2011. Dostupné online na https://marketingova-komunikace-farm.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.