Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Marketingová komunikace - kupní chování spotřebitelů

Marketingová komunikace - kupní chování spotřebitelů

Víte, že... si na Vyplňto.cz můžete zdarma vytvořit vlastní dotazník?

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Kristýna Stubigerová
Šetření:21. 01. 2015 - 06. 02. 2015
Počet respondentů:166
Počet otázek (max/průměr):27 / 22.13
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:66,3 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.09:46
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den/Ahoj,

žádám Vás a vyplnění dotazníku k bakalářské práci.

Odpovědi respondentů

1. Pohlaví:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena10362,05 %62,05 %  
muž6337,95 %37,95 %  

Graf

2. Věková kategorie:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
do 25 let8048,48 %48,19 %  
25-45 let5533,33 %33,13 %  
45-65 let2615,76 %15,66 %  
nad 65 let42,42 %2,41 %  

Graf

3. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
SŠ, SOŠ, Gymnázium9155,15 %54,82 %  
5533,33 %33,13 %  
SOU95,45 %5,42 %  
VOŠ84,85 %4,82 %  
21,21 %1,2 %  

Graf

4. Ekonomické postavení:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
pracuji9658,18 %57,83 %  
studuji5633,94 %33,73 %  
jiné (mateřská dovolená, atd..)74,24 %4,22 %  
důchodce63,64 %3,61 %  

Graf

5. Jak často trávíte svůj volný čas na internetu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
denně15292,12 %91,57 %  
3x týdně116,67 %6,63 %  
2x týdně21,21 %1,2 %  

Graf

6. Jaké zařízení používáte při surfování na internetu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
notebook11770,91 %70,48 %  
chytrý telefon10865,45 %65,06 %  
stolní počítač6136,97 %36,75 %  
tablet3923,64 %23,49 %  

Graf

7. K čemu internet používáte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ke komunikaci s přáteli12877,58 %77,11 %  
k hledání informací do školy/práce11469,09 %68,67 %  
k nakupování10060,61 %60,24 %  
ke stahování písní/filmů8048,48 %48,19 %  
jiné5332,12 %31,93 %  
k hledání práce2615,76 %15,66 %  
k seznamování95,45 %5,42 %  

Graf

8. Vnímáte reklamu na Internetu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano, ale nevěnuji ji větší pozornost10563,64 %63,25 %  
Ne, zcela ji ignoruji3018,18 %18,07 %  
Ne, reklamu blokuji2515,15 %15,06 %  
Ano a často sháním další informace o nabídce53,03 %3,01 %  

Graf

9. Pokud si reklamy na Internetu všimnete, kde bývá nejčastěji? Zvolte alespoň jednu možnost, maximálně 2 možnosti.

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
V pravé části obrazovky8551,52 %51,2 %  
V horní části obrazovky3521,21 %21,08 %  
Pohybující se souměrně při rolování webové stránky3420,61 %20,48 %  
Reklamu blokuji2615,76 %15,66 %  
Nachází se na celé obrazovce2213,33 %13,25 %  
Mezi textem webové stránky2112,73 %12,65 %  
V levé části obrazovky106,06 %6,02 %  
Nachází se v nějaké zábavné aplikaci106,06 %6,02 %  
V dolní části obrazovky95,45 %5,42 %  
Jiné53,03 %3,01 %  

Graf

10. Pokud si reklamy všimnete, jakou má nejčastěji podobu? Zvolte alespoň jednu možnost, maximálně 2 možnosti.

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Statický banner (nepohyblivý obrázek)5130,91 %30,72 %  
Pohyblivý banner5030,3 %30,12 %  
Vyskakující okno (pop-up)3521,21 %21,08 %  
Blikající banner3118,79 %18,67 %  
Reklama, která se zobrazí před načtením stránky2917,58 %17,47 %  
Banner rolující se souběžně s webovou stránkou2816,97 %16,87 %  
Reklamu blokuji2112,73 %12,65 %  
Musí být agresivní, abych si ji všiml/a95,45 %5,42 %  
Jiné31,82 %1,81 %  

Graf

11. Pokud Vás reklama zaujme:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nereaguji, i když se mi zdá zajímavá4627,88 %27,71 %  
Občas na ni kliknu a zjišťuji další informace, zřídkakdy nakoupím nebo využiji služeb3420,61 %20,48 %  
Občas na ni kliknu, ale hned zase zavřu, většinou se nejedná o nic zajímavého3018,18 %18,07 %  
Nekliknu na ni, ale zadám produkt/službu do vyhledávače2213,33 %13,25 %  
Reklamu blokuji2213,33 %13,25 %  
Občas na ni kliknu, pokud mne zaujme, jdu se na výrobek podívat do prodejny116,67 %6,63 %  

Graf

12. Pokud se řekne Reklama na Internetu, pomyslíte si (oznámkujete škálou 1-5 jako ve škole)

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Zajímavá reklama může ovlivnit spotřebitele:2.3941.281
Občas poskytuje zajímavé informace:2.8791.161
Snažím se ji vyhnout:2.2481.666
Musí být dobře umístěna, aby oslovila:2.3151.464
Nechám se často ovlivnit:4.1941.005
Pokud není umístěna agresivní formou, ani si ji nevšimnu:2.8361.7
Je zbytečná, nepřínosná:2.8421.636
Zaujme mne pouze zahraniční reklama:4.1880.977
Zaujme mne pouze česká reklama:3.9091.307
Dobře udělaná reklama je druh umění:2.4671.631
Reklama na internetu mne otravuje, obzvláště ta agresivní:2.3331.943

Graf

13. Reklamu na Internetu hodnotím jako:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Více rušivou než jiné formy reklamy 10463,03 %62,65 %  
Méně rušivou než jiné formy reklamy6136,97 %36,75 %  

Graf

14. Ohodnoťte škálou 1-5 (jako ve škole) jednotlivé formy propagace, do jaké míry Vás jsou schopny ovlivnit:

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Banner:3.4121.539
E-mailing, newslettery:3.8181.531
Reklamní článek:3.4361.276
Diskuze, recenze:2.61.404
Věrnostní programy:3.2361.562
Vzorky, kupóny, slevy, balíčky:2.9331.638
Reklama v sociální síti:3.6361.431
Advergaming (hry s reklamním obsahem):4.1941.162
Reklama v katalogu (firmy, zboží, seznam..):3.3271.372
Reklama ve fulltextovém vyhledávači (google, bing, yahoo..):3.7331.444

Graf

15. Nakupujete přes internet?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano14889,7 %89,16 %  
ne1710,3 %10,24 %  

Graf

Pokud odpověď na otázku číslo 15. NE

16. Důvod proč nenakupujete přes internet

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

cena

je to téměř " koupě zajíce v pytli ", chci dát peníze a hned mít zboží v ruce nechci po internetu vůbec posílat některé údaje nechci platit poštovné

levnější zboží než v kamenných obchodech

mám radši kamenné obchody, možnost vizuálně posoudit výrobek, viz velikost, materiál..

NAKUPUJEME RADĚJI V OBCHODECH.

Ne

Neduvera

nekupuji zboží, které neznám, nakupuji velmi výjimečně

Nemam sto procentne zaruceno ze mi balicek doruci.

nemohu si zboží prohlédnout (vizuální pohled nestačí), zkusit, ne zcela nedobré zkušenosti se zásilkovou službou

Nepřehledné velikosti,špatný odhad velikosti

Pohodlí

Radeji nakupuji v kamennych obchodech

Raději si danou věc vyzkouším v kamenném obchodě a hned koupím, nemusím řešit vyzvedávání zásilky.

Raději si zboží prohlédnu osobně. U oblečení si raději vyzkouším, jsem tak spokojenější s nákupem.

Spíše upřednostňuji osobní kontakt se zbožím.

Široký výběr zboží v různých obchodech a možnost srovnávání cen

tomuto nákupu nedůvěřuji

Úspora času a často i peněz.

Vidím co kupuji a vím jak to reálně vypadá, možnost vyzkoušení

Pokud odpověď na otázku číslo 15. NE

17. Máte negativní zkušenost s nákupem přes internet?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne7678,35 %45,78 %  
ano2121,65 %12,65 %  

Graf

Pokud odpověď na otázku číslo 15. NE a číslo 17. ANO

18. Pokud ano, JAKOU?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

elektronika

já sice ne, ale jiní si objednali mobil a přišel jim zabalený kámen

když se nakupuje na ebay

mají asi jiné rozměry než je běžné. L je u nich XXXXXXXXXXXL

Ne

Nepadnoucí velikost, věc v reálu vypadala jinak

Nepřišlo zaplacené zboží.

obchod reagoval, az po nekolikatem upozornění emailem...na odeslání části objednávky nebo vvrácení penez například

poslali mi cihlu místo zboží

pouze jednu - z daného obchodu žádné zboží po objednávce nepřišlo, ale vzhledem k tomu, že se nejednalo o platbu předem, bylo to spíš jen nepříjemné než co jiného

problémy s reklamací

reklamace

s internetem ne, ale se zásilkovou službou ano

Špatne zaslání zbozi

už si nevzpomínám, ale určitě nějaká byla

Zboží neodpovídalo nabízeným parametrům.

Zboží neodpovídalo tomu, jak bylo na internetu prezentováno.

Zboží nepřišlo v ujednaném termínu, čekal jsem 5 měsíců na dodání. Často mám problém, že když zboží objednávám v den vydání, píše se u dané položky SKLADEM, přitom po vyplnění objednávky mi dorazí v sumarizaci info o dodání zboží na sklad např. až do týdne. Eshopy toho využívají k upoutání pozornosti zákazníka na portálech jako je Heuréka, atd.

Zkrachoval obchod, dodnes nemám zboží ani peníze

ztracené zboží, poškozené zboží

Pokud odpověď na otázku číslo 15. NE

19. Chystáte se v budoucnu přeci jen zkusit nakupovat přes internet?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano3268,09 %19,28 %  
ne1531,91 %9,04 %  

Graf

Pokud odpověď na otázku číslo 15. ANO

20. Jak často nakupujte na internetu?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
1x měsíčně4431,88 %26,51 %  
1x čtvrtletně4431,88 %26,51 %  
zřídka kdy3525,36 %21,08 %  
1x týdně1510,87 %9,04 %  

Graf

Pokud odpověď na otázku číslo 15. ANO

21. Co kupujete?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
elektroniku8160 %48,8 %  
jiné7555,56 %45,18 %  
oblečení7152,59 %42,77 %  
šperky1914,07 %11,45 %  
hračky1712,59 %10,24 %  
potraviny75,19 %4,22 %  
auta10,74 %0,6 %  

Graf

Pokud odpověď na otázku číslo 15. ANO

22. Proč nakupujete přes internet?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

Baví ma to

cena

Cena, pohodlí domova, snadné porovnání produktů a cen.

časová nenáročnost, obvykle levnější produkt, více produktů na jednom místě

často je to levnější, dokáži srovnat více značek/druhů hledaného produktu, než kdybych musela běhat z jednoho obchodu do druhého, můžu produkt do 14 dnů vrátit bez udání důvodu, což často u kamenných prodejen není možné

Drahé kovy jsou tam nejlevnmější

Internetové bazary, zadám konkrétní zboží a vyjede mi množství nabídek na konkrétní věc, např. Kočárek konkrétní značky.

je to jednoduché

Je to jednoduché, často doprava zdarma, mám na to doma klid, větší výběr než oběhnu několik kamenných prodejen.

Je to nástroj k nákupu, proč ne? možnost srovnání výrobků

je to pohodlné

je to pohodlné

Je to pohodlné a rychlé.

je to pohodlné-úspora času

je to pohodlné, je možné vybrat si nejvýhodnější nabídku, vše přijde až domů

je to pohodlné, levné a často i rychlé

je to pohodlné, velký výběr

Je to pohodlne.

je to pohodlnější

je to pohodlnější

Je to pohodlnější a občas levnější

Je to pohodlnější a rychlejší

Je to pohodlnější, pokud člověk ví, co hledá. Zajímavé jsou také ceny při nákupu přes internet.

Je to pohodlnější, žádné fronty a návaly lidi.

je to prima

Je to pro mne snažší, nemusím nikde chodit po obchodech.

Je to ryhle a pohodlne

je to rychle

Je to rychlé a pohodlné.

je to rychlé, většinou levnější a můžu si v klidu přečíst informace o produktu

Je to rychlejší a je zde velký výběr produktů

Je to rychlejší, levnější, efektivnější.

je to většinou levnější, některé zboží se jinde nedá koupit

Kdyz mam obchod daleko.

klid z pohodlí domova,

Klid, dostatek času, cena, pohodlí.

láce

lenost

Levnejsi a pohodlne z domova

Levnejsi nez v kamenem obchode

Levnejsi. Jistota dodani (vim, ze kdyz si zbozi pujdu vyzvednout, ze tam bude).

levnější ceny

levnější než v obchodě, doručení domů

Levnější zboží, kvalitní zbozi ze zahraničí, cili tady ho nekoupím, snadné placeni pres internet, dodání az domu.

levnější, pohodlnější

moci porovnat zboží, jeho parametry, cenu, recenze a klidu o tom popřemýšlet či dohledat další informace a teprave pak se rozhoudnout co, kde koupit.

možnost srovnání cen a tim pořízení zboží za nejvýhodnější cenu

ne to levnější

nemusím do obchodu a maji někdy větší výběr a zboží mužou doobjednat

Nemusím do obchodu, větší výběr, porovnání cen

Nemusím chodit po všech obchodech a hledat co chci

Není možno výrobek koupit v kamenném obchodě v okolí bydliště

nerada chodím do nákupních center

občas to bývá levnější než v kamenném obchodě, lepší výběr, možnost rychlého zaplacení

Pohodli

pohodlí domova, zjištění recenzí atd

pohodlí, cena

pohodli, rychlost, velky vyber

pohodlí,cena

Pohodlné

pohodlné

Pohodlné

pohodlné, levné

pohodlnější a rychlejší výběr, lepší cena

pohodlnost

Pohodlnost

pohodlnost

Pohodlný způsob nakupování z domova.

protože je to jednoduché a nemusím se vláčet do obchodu nebo obchodních center

protože je to pohodlné. :-) doma kliknu a prijde mi to až do ruky stačí otevřít vrátka poštakum :-)

Protože mi to vyhovuje

protože nakupuji v mém okolí nedostupné zboží

protože někdy zboží co je na internetu není v požadovaném obchodě a dostanu se k lépe k oblečení ze zahraničních obchodů

Protože to bývá levnější.

přehlednější, pohodlnější, srovnání cen s různými internetovými obchody, recenze na výrobky

rychlé a levné

Rychle, bez front

rychlé, pohodlné,někdy i levnější = málo času na běhání po obchodech

Rychlejsi a mene starosti napr s dopravou, pohodlnejsi

rychlejší a pohodlnější způsob nákupu

Rychlejší forma nakupování..

rychlost

Rychlost

rychlost

rychlost nákup

rychlost, pohodlí, některé produkty bych jen těžko sehnala v místě bydliště

rychlost, pohodlí, úspora času

setri cas

Schodné s otázkou 16?

snadno vyberu obchod s nejvýhodnější cenou

šetření času

šetří to čas

štří čas

Úspora času a nákladů

Uspoří mě to čas

Ušetří to čas

Ušetřím čas a peníze.

v případě elektroniky jednodušší

v případě, když nemohu určité zboží nakoupit v místě bydliště.

Velký výběr zboží, přehlednost nabídky, rychlá objednávka, žádné fronty, příznivější ceny. Občas dárkové či bonusové předměty k objednávce.

velký výběr, recence, klid na rozmyšlenou, možnost vrácení zboží

Větší výběr

Větší výběr, nižší ceny

Vizuelni nabidka,katalogová

Výběr, cena; 23: spíš při převzetí v provozovně; 24: záleží na zkušenost - v případě opakovaného nákupu např. jídla ve stejném obchodě je zřejmě zbytečné, stejně tak jízdenky/ letenky, jinak asi většinou kontrola 26: Hlavně recenze

výhodnější ceny, větší nabídka zboží než v kamenných obchodech v daném místě bydliště, možnost dosáhnout na zboží, které v kamenných obchodech téměř není, pohodlí

Výhodnější nákup.

Výrobek od prodejce z Moravy.

Pokud odpověď na otázku číslo 15. ANO

23. Jaký způsob platby preferujete?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
dobírkou6447,06 %38,55 %  
bankovním převodem3223,53 %19,28 %  
platební kartou3223,53 %19,28 %  
Pay Pal85,88 %4,82 %  

Graf

Pokud odpověď na otázku číslo 15. ANO

24. Navštěvujete diskuze a hodnocení společnosti/produktu/služby před nákupem?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano, téměř před každým nákupem5943,7 %35,54 %  
Ano, ale pouze pokud se jedná o dražší nákup, v řádu tisíců5238,52 %31,33 %  
Ne, spoléhám se pouze na vlastní úsudek2417,78 %14,46 %  

Graf

Pokud odpověď na otázku číslo 15. ANO

25. Co je při nákupu prioritou? 

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
cena 9974,44 %59,64 %  
kvalita 9873,68 %59,04 %  
značka3224,06 %19,28 %  
doporučení od známého2317,29 %13,86 %  
jiné118,27 %6,63 %  

Graf

Pokud odpověď na otázku číslo 15. ANO

26. Při nákupu dáte na to, co říká

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nezajímám se o to, co říká okolí5542,64 %33,13 %  
přátelé4031,01 %24,1 %  
rodina2217,05 %13,25 %  
okolí129,3 %7,23 %  

Graf

Pokud odpověď na otázku číslo 15. ANO

27. Kolik peněz přibližně měsíčně utratíte přes internet?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
5001414,14 %8,43 %  
10001111,11 %6,63 %  
200055,05 %3,01 %  
10055,05 %3,01 %  
20044,04 %2,41 %  
300044,04 %2,41 %  
044,04 %2,41 %  
150044,04 %2,41 %  
nevím33,03 %1,81 %  
do 500 CZK11,01 %0,6 %  
ostatní odpovědi max. 1000-1500
1000,- Kč
2000,-
cca 500,-
jeden tisíc
150kč
záleží co kupuji; minimální útratu považuji tak 400Kč, aby se mi rentovalo poštovné
nedokazu urcit
5000
1 000,-
nenakupuji měsíčně
Přibližně kolem tisícovky.
hodně
pětset
10000
cca 1500-3500,-
to je velmi proměnlivé, nemohu říct, že bych nakupovala pravidelně - v průměru asi 500 až 1000
307
2000-4000 Kč
cca 2000
1500,--
tři tisíce
Do 2tisíc
Vždy utratim podle toho co objednám a kolik to stojí
2500
průměrně tak 1000, na přelomu podzimu a zimy v rámci předvánočních nákupů tak 3000
Velmi málo
700
1200
500 kč
Průměr 300K
990,- - 8.000,- Kč
3tis
999
nevím řádově tisíce
záleží, jestli ten měsíc něco kupuji nebo ne
nelze zprůměrovat
150
Stokoruny
500-2000
různě
nenakupuji pravidelně
800
300
4444,44 %26,51 % 

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 8 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

2. Věková kategorie:

  • odpověď do 25 let:
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi V levé části obrazovky na otázku 9. Pokud si reklamy na Internetu všimnete, kde bývá nejčastěji? Zvolte alespoň jednu možnost, maximálně 2 možnosti.

6. Jaké zařízení používáte při surfování na internetu?

  • odpověď chytrý telefon:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Reklama v sociální síti:=2 na otázku 14. Ohodnoťte škálou 1-5 (jako ve škole) jednotlivé formy propagace, do jaké míry Vás jsou schopny ovlivnit:

7. K čemu internet používáte?

  • odpověď k nakupování:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi jiné na otázku 25. Co je při nákupu prioritou? 
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi 1000 na otázku 27. Kolik peněz přibližně měsíčně utratíte přes internet?

9. Pokud si reklamy na Internetu všimnete, kde bývá nejčastěji? Zvolte alespoň jednu možnost, maximálně 2 možnosti.

  • odpověď Reklamu blokuji:
    • 6.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Reklamu blokuji na otázku 10. Pokud si reklamy všimnete, jakou má nejčastěji podobu? Zvolte alespoň jednu možnost, maximálně 2 možnosti.

12. Pokud se řekne Reklama na Internetu, pomyslíte si (oznámkujete škálou 1-5 jako ve škole)

  • odpověď Nechám se často ovlivnit:=5:
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Občas poskytuje zajímavé informace:=5 na otázku 12. Pokud se řekne Reklama na Internetu, pomyslíte si (oznámkujete škálou 1-5 jako ve škole)
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Musí být dobře umístěna, aby oslovila:=5 na otázku 12. Pokud se řekne Reklama na Internetu, pomyslíte si (oznámkujete škálou 1-5 jako ve škole)
  • odpověď Zaujme mne pouze česká reklama:=5:
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Musí být dobře umístěna, aby oslovila:=5 na otázku 12. Pokud se řekne Reklama na Internetu, pomyslíte si (oznámkujete škálou 1-5 jako ve škole)
  • odpověď Zaujme mne pouze zahraniční reklama:=5:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Dobře udělaná reklama je druh umění:=5 na otázku 12. Pokud se řekne Reklama na Internetu, pomyslíte si (oznámkujete škálou 1-5 jako ve škole)
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Zaujme mne pouze česká reklama:=5 na otázku 12. Pokud se řekne Reklama na Internetu, pomyslíte si (oznámkujete škálou 1-5 jako ve škole)

13. Reklamu na Internetu hodnotím jako:

  • odpověď Méně rušivou než jiné formy reklamy:
    • 2.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Občas na ni kliknu, pokud mne zaujme, jdu se na výrobek podívat do prodejny na otázku 11. Pokud Vás reklama zaujme:

14. Ohodnoťte škálou 1-5 (jako ve škole) jednotlivé formy propagace, do jaké míry Vás jsou schopny ovlivnit:

  • odpověď Advergaming (hry s reklamním obsahem):=5:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Reklama v katalogu (firmy, zboží, seznam..):=5 na otázku 14. Ohodnoťte škálou 1-5 (jako ve škole) jednotlivé formy propagace, do jaké míry Vás jsou schopny ovlivnit:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Banner:=5 na otázku 14. Ohodnoťte škálou 1-5 (jako ve škole) jednotlivé formy propagace, do jaké míry Vás jsou schopny ovlivnit:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Reklama v sociální síti:=5 na otázku 14. Ohodnoťte škálou 1-5 (jako ve škole) jednotlivé formy propagace, do jaké míry Vás jsou schopny ovlivnit:
    • zobrazit další souvislosti
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Musí být dobře umístěna, aby oslovila:=5 na otázku 12. Pokud se řekne Reklama na Internetu, pomyslíte si (oznámkujete škálou 1-5 jako ve škole)
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Reklama ve fulltextovém vyhledávači (google, bing, yahoo..):=5 na otázku 14. Ohodnoťte škálou 1-5 (jako ve škole) jednotlivé formy propagace, do jaké míry Vás jsou schopny ovlivnit:
  • odpověď Reklama v sociální síti:=5:
    • 3x vetší pravděpodobnost při odpovědi Musí být dobře umístěna, aby oslovila:=5 na otázku 12. Pokud se řekne Reklama na Internetu, pomyslíte si (oznámkujete škálou 1-5 jako ve škole)
  • odpověď Reklama ve fulltextovém vyhledávači (google, bing, yahoo..):=5:
    • 2.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Reklama v katalogu (firmy, zboží, seznam..):=5 na otázku 14. Ohodnoťte škálou 1-5 (jako ve škole) jednotlivé formy propagace, do jaké míry Vás jsou schopny ovlivnit:
  • odpověď Reklamní článek:=5:
    • 4.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Diskuze, recenze:=5 na otázku 14. Ohodnoťte škálou 1-5 (jako ve škole) jednotlivé formy propagace, do jaké míry Vás jsou schopny ovlivnit:

25. Co je při nákupu prioritou? 

  • odpověď cena :
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi 500 na otázku 27. Kolik peněz přibližně měsíčně utratíte přes internet?
  • odpověď kvalita :
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi značka na otázku 25. Co je při nákupu prioritou? 

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Pohlaví:

2. Věková kategorie:

3. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

4. Ekonomické postavení:

5. Jak často trávíte svůj volný čas na internetu?

6. Jaké zařízení používáte při surfování na internetu?

7. K čemu internet používáte?

8. Vnímáte reklamu na Internetu?

9. Pokud si reklamy na Internetu všimnete, kde bývá nejčastěji? Zvolte alespoň jednu možnost, maximálně 2 možnosti.

10. Pokud si reklamy všimnete, jakou má nejčastěji podobu? Zvolte alespoň jednu možnost, maximálně 2 možnosti.

11. Pokud Vás reklama zaujme:

12. Pokud se řekne Reklama na Internetu, pomyslíte si (oznámkujete škálou 1-5 jako ve škole)

13. Reklamu na Internetu hodnotím jako:

14. Ohodnoťte škálou 1-5 (jako ve škole) jednotlivé formy propagace, do jaké míry Vás jsou schopny ovlivnit:

15. Nakupujete přes internet?

17. Máte negativní zkušenost s nákupem přes internet?

19. Chystáte se v budoucnu přeci jen zkusit nakupovat přes internet?

20. Jak často nakupujte na internetu?

21. Co kupujete?

23. Jaký způsob platby preferujete?

24. Navštěvujete diskuze a hodnocení společnosti/produktu/služby před nákupem?

25. Co je při nákupu prioritou? 

26. Při nákupu dáte na to, co říká

27. Kolik peněz přibližně měsíčně utratíte přes internet?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Pohlaví:

2. Věková kategorie:

3. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

4. Ekonomické postavení:

5. Jak často trávíte svůj volný čas na internetu?

6. Jaké zařízení používáte při surfování na internetu?

7. K čemu internet používáte?

8. Vnímáte reklamu na Internetu?

9. Pokud si reklamy na Internetu všimnete, kde bývá nejčastěji? Zvolte alespoň jednu možnost, maximálně 2 možnosti.

10. Pokud si reklamy všimnete, jakou má nejčastěji podobu? Zvolte alespoň jednu možnost, maximálně 2 možnosti.

11. Pokud Vás reklama zaujme:

12. Pokud se řekne Reklama na Internetu, pomyslíte si (oznámkujete škálou 1-5 jako ve škole)

13. Reklamu na Internetu hodnotím jako:

14. Ohodnoťte škálou 1-5 (jako ve škole) jednotlivé formy propagace, do jaké míry Vás jsou schopny ovlivnit:

15. Nakupujete přes internet?

17. Máte negativní zkušenost s nákupem přes internet?

19. Chystáte se v budoucnu přeci jen zkusit nakupovat přes internet?

20. Jak často nakupujte na internetu?

21. Co kupujete?

23. Jaký způsob platby preferujete?

24. Navštěvujete diskuze a hodnocení společnosti/produktu/služby před nákupem?

25. Co je při nákupu prioritou? 

26. Při nákupu dáte na to, co říká

27. Kolik peněz přibližně měsíčně utratíte přes internet?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Stubigerová, K.Marketingová komunikace - kupní chování spotřebitelů (výsledky průzkumu), 2015. Dostupné online na https://marketingova-komunikace-kupn.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.