Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Marketingová komunikace na FB

Marketingová komunikace na FB

Víte, že... si na Vyplňto.cz můžete zdarma vytvořit vlastní dotazník?

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Matěj Švec
Šetření:29. 04. 2012 - 02. 05. 2012
Počet respondentů:40
Počet otázek (max/průměr):28 / 24.6
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:74,5 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.04:19
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

 

jaká komunikace na Facebooku je Vám nejsympatičtější? Vyjádřete svůj názor v tomto dotazníku.

Odpovědi respondentů

1. Kolik je vám let?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
20 - 253587,5 %87,5 %  
15 - 1925 %5 %  
35+12,5 %2,5 %  
31 - 3512,5 %2,5 %  
26 - 3012,5 %2,5 %  

Graf

2. Jakého jste pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena2255 %55 %  
Muž1845 %45 %  

Graf

3. Kolik hodin týdně aktivně využíváte Facebook (dále jako FB)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
5h až 10h1332,5 %32,5 %  
3h až 5h1127,5 %27,5 %  
více jak 10h717,5 %17,5 %  
maximálně hodinu512,5 %12,5 %  
1h až 3h410 %10 %  

Graf

4. Když se řekne reklama na FB, co se vám vybaví?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
PPC37,5 %7,5 %  
postranní bannery25 %5 %  
postranní panel se spoustou okýnek a prokliky na stránky12,5 %2,5 %  
bannery vpravo stránky12,5 %2,5 %  
bannerová slepota, FB add slepota12,5 %2,5 %  
Obrázek12,5 %2,5 %  
otravování12,5 %2,5 %  
bonprix a další děsy12,5 %2,5 %  
bannery vpravo12,5 %2,5 %  
postranní PPC reklama12,5 %2,5 %  
ostatní odpovědi krátká textová reklama v pravé části stránky
Postranní reklamy
Reklamy, co se mi zobrazují v pravé části stránky jako botovo.cz apod.
sponzorované odkazy
PPC v pravé liště
Možnost komunikace s ostatními
Bonprix PPC reklama, tu mám pořád i když ji "okřížkuju" a nesnáším ji
přátelé
reklama na FB není cool říkal mark zuckerberg, jenže peníze nesmrdí, a proto máme na FB reklamu
Farmwille a miliardy proteklý přes imaginární žetony pro koupi ovce
reklamy na boku, ktere nekdy odpovidaji mym uvedenym konickum
spam
rámečky po boku stránky
modrá barva
maximální počet reklam na jednom místě
nic
nic, reklamu ignoruji
baner
otrava
já nevím, asi reklama na FB
špatně cílené
reklama
postranní panel plný reklam
bannery
otravné rámečky na pravé straně stránky
banner vpravo
kontakt
2767,5 %67,5 % 

Graf

5. Komerčních sdělení na profilových stránkách si všimnu:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
zřídka1742,5 %42,5 %  
občas1537,5 %37,5 %  
nikdy615 %15 %  
téměř pořád12,5 %2,5 %  
často12,5 %2,5 %  

Graf

6. Komerčních sdělení ve skupinách si všimnu:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
zřídka1845 %45 %  
občas1025 %25 %  
nikdy922,5 %22,5 %  
často25 %5 %  
téměř pořád12,5 %2,5 %  

Graf

7. Komerčních sdělení ve formě pozvánek k událostem si všímám:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
zřídka1845 %45 %  
často922,5 %22,5 %  
občas615 %15 %  
nikdy512,5 %12,5 %  
téměř pořád25 %5 %  

Graf

8. Komerčních sdělení ve formě upozornění od aplikace si všímnu:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
občas1435 %35 %  
nikdy1435 %35 %  
zřídka1025 %25 %  
téměř pořád25 %5 %  

Graf

9. Na reklamu v pravé části stránky reaguji:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
zřídka1742,5 %42,5 %  
občas1127,5 %27,5 %  
nikdy1127,5 %27,5 %  
téměř pořád12,5 %2,5 %  

Graf

10. Na příspěvky na profilových stránkách webů reaguji:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
zřídka2152,5 %52,5 %  
nikdy1332,5 %32,5 %  
občas615 %15 %  

Graf

11. Na příspěvky skupiny reaguji:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
zřídka1640 %40 %  
občas1230 %30 %  
nikdy820 %20 %  
často37,5 %7,5 %  
téměř pořád12,5 %2,5 %  

Graf

12. Na příspěvky ve formě pozvánek k událostem reaguji:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
zřídka1640 %40 %  
občas922,5 %22,5 %  
nikdy820 %20 %  
často717,5 %17,5 %  

Graf

13. Na příspěvky ve formě upozornění od aplikace reaguji:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nikdy3075 %75 %  
zřídka717,5 %17,5 %  
občas25 %5 %  
téměř pořád12,5 %2,5 %  

Graf

14. Jak často přepošlete informaci z reklamy v pravé části stránky:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nikdy3587,5 %87,5 %  
zřídka512,5 %12,5 %  

Graf

15. Jak často sdílíte příspěvek na profilových stránkách webů:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
zřídka1640 %40 %  
nikdy1435 %35 %  
občas1025 %25 %  

Graf

16. Jak často sdílíte příspěvek skupiny:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
zřídka1947,5 %47,5 %  
nikdy1332,5 %32,5 %  
občas615 %15 %  
často25 %5 %  

Graf

17. Jak často pozvete na událost další kamarády:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
občas1332,5 %32,5 %  
často1025 %25 %  
zřídka820 %20 %  
nikdy717,5 %17,5 %  
téměř pořád25 %5 %  

Graf

18. Jak často rozešlete výzvu aplikace kamarádům:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nikdy3075 %75 %  
zřídka615 %15 %  
občas37,5 %7,5 %  
často12,5 %2,5 %  

Graf

19. Vzpomínáte si na nějakou reklamní akci na FB?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne2665 %65 %  
Ano1435 %35 %  

Graf

20. Pokud ANO, odkud jste se o ní dověděli?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ve formě pozvánek k událostem538,46 %12,5 %  
Příspěvků skupiny430,77 %10 %  
PPC reklamy na FB (reklama v pravé části stránky)430,77 %10 %  
Příspěvků na profilových stránkách webů323,08 %7,5 %  
Upozornění od aplikace17,69 %2,5 %  

Graf

21. Pokud ANO, čím Vás zaujala?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nápaditost a vtipnost111,11 %2,5 %  
Sleva na zboží z oblasti, která mě zajímá111,11 %2,5 %  
produktem (jsem cílová skupina)111,11 %2,5 %  
byla vtipná a souvisela s alkoholem zdarma :D111,11 %2,5 %  
Vytvořil jsem ji111,11 %2,5 %  
šlo o aplikaci v podobě hry a sotuěže v jednom111,11 %2,5 %  
soutěž111,11 %2,5 %  
nadpis111,11 %2,5 %  
výhodná nabídka pro mě111,11 %2,5 %  

Graf

22. Koupil(a) jste si něco na základě reklamy na FB?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne3895 %95 %  
Ano25 %5 %  

Graf

23. Pokud ANO, odkud na FB, jste se o tom dozvěděli:

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
PPC reklamy na FB (reklama v pravé části stránky)375 %7,5 %  
Ve formě pozvánek k událostem125 %2,5 %  

Graf

24. Koupil(a) jste si něco na základě doporučení od známého z FB?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne2460 %60 %  
Ano1640 %40 %  

Graf

25. Jste fanouškem některé komerční stránky?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano2767,5 %67,5 %  
Ne1332,5 %32,5 %  

Graf

26. Pokud ANO, proč?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Vyjádření názoru na danou značku14,55 %2,5 %  
protože mám ráda daný prodkut14,55 %2,5 %  
Zajímají mě novinky z dané oblasti14,55 %2,5 %  
zajímají mě novinky a dění ve firmě14,55 %2,5 %  
Zajímají mě novinky od nich14,55 %2,5 %  
komerce nekomerce, mám to ráda. Proč jsem fanouškem hudebních skupin? :)14,55 %2,5 %  
Líbí se mi daný produkt a mám ho ráda.14,55 %2,5 %  
Protože chci,aby v H&M pochopili, že si zasloužím dostávat všechny jejich kolekce zdarma a doufám, že mě požádá o ruku nějaký jejich šéf. Protože miluju jejich výrobky a takhle se mi na zdi objevují jejich nové kolekce a nemusím se nikam proklikávat.14,55 %2,5 %  
Pracovní zkušenost ve společnosti14,55 %2,5 %  
mám ráda značku/produkt (kvalita, dobrá zkušennost, musí být dlouhodobý zájem o značku, ne jen momentální)14,55 %2,5 %  
ostatní odpovědi protože buď produkt nebo službu, kterou daný subjekt provzuje vysoce oceňuji a je součástí mého ivota
neunikne mi žádná sleva
komunikační kanál
Novinky, zábava, loajalita, lovebrand
Novinky na jednom miste
Je mi to blízký produkt
mám rád tuto značku
informace
dostávám zprávy o jejich novinkách
Chcem vedieť všetky novinky čo najskôr
je to specializované zboží, chci výrobci vyjádřit podporu
je to můj oblíbený produkt
1254,55 %30 % 

Graf

27. Pokud ANO, které?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Merrell, Kofola,16,25 %2,5 %  
radio krokodýl, cafí práh16,25 %2,5 %  
Moc stránek, např. Native Instruments16,25 %2,5 %  
podníkající přátelé, webhostingové služby, marketing journal, forbes, reflex, ...16,25 %2,5 %  
Gangstagroup.cz16,25 %2,5 %  
Kofola16,25 %2,5 %  
H&M16,25 %2,5 %  
Universal Channel CZ16,25 %2,5 %  
Horseware, Joules,...16,25 %2,5 %  
Nevím jestli se počítaj všechny festivaly atd., pak Scuk, Design Supermarket, Design mezi banány, Vinotéka s vinárnou u sv. Antonínka, PK (photography), Café- La petite conversation., Wunderman...stačí?n16,25 %2,5 %  
ostatní odpovědi Slevici.cz
nepamatuju si
New Era
Coca Cola
Snowboard-online, Tipsport
KFC, BurgerKing atd.
637,5 %15 % 

Graf

28. Která forma reklamy na FB vás nejvíce obtěžuje?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Upozornění od aplikace3177,5 %77,5 %  
PPC reklamy na FB (reklama v pravé části stránky)1230 %30 %  
Ve formě pozvánek k událostem1127,5 %27,5 %  
Příspěvků skupiny820 %20 %  
Příspěvků na profilových stránkách webů37,5 %7,5 %  
Žádná mě neobtěžuje37,5 %7,5 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

24. Koupil(a) jste si něco na základě doporučení od známého z FB?

  • odpověď Ne:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi nikdy na otázku 9. Na reklamu v pravé části stránky reaguji:

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Kolik je vám let?

2. Jakého jste pohlaví?

3. Kolik hodin týdně aktivně využíváte Facebook (dále jako FB)?

5. Komerčních sdělení na profilových stránkách si všimnu:

6. Komerčních sdělení ve skupinách si všimnu:

7. Komerčních sdělení ve formě pozvánek k událostem si všímám:

8. Komerčních sdělení ve formě upozornění od aplikace si všímnu:

9. Na reklamu v pravé části stránky reaguji:

10. Na příspěvky na profilových stránkách webů reaguji:

11. Na příspěvky skupiny reaguji:

12. Na příspěvky ve formě pozvánek k událostem reaguji:

13. Na příspěvky ve formě upozornění od aplikace reaguji:

14. Jak často přepošlete informaci z reklamy v pravé části stránky:

15. Jak často sdílíte příspěvek na profilových stránkách webů:

16. Jak často sdílíte příspěvek skupiny:

17. Jak často pozvete na událost další kamarády:

18. Jak často rozešlete výzvu aplikace kamarádům:

19. Vzpomínáte si na nějakou reklamní akci na FB?

22. Koupil(a) jste si něco na základě reklamy na FB?

24. Koupil(a) jste si něco na základě doporučení od známého z FB?

25. Jste fanouškem některé komerční stránky?

28. Která forma reklamy na FB vás nejvíce obtěžuje?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Kolik je vám let?

2. Jakého jste pohlaví?

3. Kolik hodin týdně aktivně využíváte Facebook (dále jako FB)?

5. Komerčních sdělení na profilových stránkách si všimnu:

6. Komerčních sdělení ve skupinách si všimnu:

7. Komerčních sdělení ve formě pozvánek k událostem si všímám:

8. Komerčních sdělení ve formě upozornění od aplikace si všímnu:

9. Na reklamu v pravé části stránky reaguji:

10. Na příspěvky na profilových stránkách webů reaguji:

11. Na příspěvky skupiny reaguji:

12. Na příspěvky ve formě pozvánek k událostem reaguji:

13. Na příspěvky ve formě upozornění od aplikace reaguji:

14. Jak často přepošlete informaci z reklamy v pravé části stránky:

15. Jak často sdílíte příspěvek na profilových stránkách webů:

16. Jak často sdílíte příspěvek skupiny:

17. Jak často pozvete na událost další kamarády:

18. Jak často rozešlete výzvu aplikace kamarádům:

19. Vzpomínáte si na nějakou reklamní akci na FB?

22. Koupil(a) jste si něco na základě reklamy na FB?

24. Koupil(a) jste si něco na základě doporučení od známého z FB?

25. Jste fanouškem některé komerční stránky?

28. Která forma reklamy na FB vás nejvíce obtěžuje?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Švec, M.Marketingová komunikace na FB (výsledky průzkumu), 2012. Dostupné online na https://marketingova-komunikace-na-f.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.