Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Marketingová komunikace v prostředí sociálních sítí

Marketingová komunikace v prostředí sociálních sítí

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Petr Švébiš
Šetření:27. 12. 2016 - 10. 01. 2017
Počet respondentů:107
Počet otázek (max/průměr):17 / 17
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:70,8 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:48
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Vážená paní, vážený pane,

tento dotazník je anonymní a zcela dobrovolný. Svými odpovědmi napomůžete objasnit využívání sociálních sítí pro účely marketingové komunikace, které jsou zkoumány jako téma bakalářské práce. Prosím Vás o pravdivé vyplnění dotazníku.

Velice Vám děkuji za jeho vyplnění! 

Odpovědi respondentů

1. Vaše pohlaví, prosím:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena6560,75 %60,75 %  
muž4239,25 %39,25 %  

Graf

2. Váš věk, prosím:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
21-294642,99 %42,99 %  
30-392321,5 %21,5 %  
15-201816,82 %16,82 %  
40-491413,08 %13,08 %  
50-5965,61 %5,61 %  

Graf

3. Vaše dosažené vzdělání, prosím:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
středoškolské5349,53 %49,53 %  
vysokoškolské4542,06 %42,06 %  
základní98,41 %8,41 %  

Graf

4. Vlastníte uživatelský profil na sociální síti?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano10598,13 %98,13 %  
Ne21,87 %1,87 %  

Graf

5. Pokud Ano, kterou sociální síť využíváte? (více možností)

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Facebook10194,39 %94,39 %  
Twitter2725,23 %25,23 %  
Google+2725,23 %25,23 %  
Instagram65,61 %5,61 %  
LinkedIn43,74 %3,74 %  
Jiné – jaké10,93 %0,93 %  
Instagram, snapchat,10,93 %0,93 %  
nic10,93 %0,93 %  
Tumblr10,93 %0,93 %  
odborné (profesní) diskusní skpiny10,93 %0,93 %  
linkedin, instagram10,93 %0,93 %  
pinterest, instagram10,93 %0,93 %  
vk.com10,93 %0,93 %  
IG10,93 %0,93 %  
GitHub, Reddit, YouTube, WhatsApp10,93 %0,93 %  
mám účet, nicméně sociální síť nevyužívám10,93 %0,93 %  
.10,93 %0,93 %  
Instagram, tumblr, YouTube, Blog.cz10,93 %0,93 %  
Instagram, Snapchat10,93 %0,93 %  
Jutube10,93 %0,93 %  

Graf

6. Jak často se připojujete na sociální síť?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Denně8882,24 %82,24 %  
2-3 krát týdně1211,21 %11,21 %  
1 krát týdně32,8 %2,8 %  
Méně často32,8 %2,8 %  
1 krát měsíčně10,93 %0,93 %  

Graf

7. Vaše zkušenosti se sociálními sítěmi jsou spíše:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
pozitivní8781,31 %81,31 %  
negativní2018,69 %18,69 %  

Graf

8. Ohodnoťte Váš důvod využívání sociálních sítí od 1-7:

(7 - znamená nejvyužívanější)

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4”, „5”, „6” a „7”.

PodotázkaPrůměrRozptyl
vyhledávání informací4.153.417
komunikace s přáteli5.5513.855
sdílení fotografií a videí3.5424.136
prohlížení fotografií a videí4.4213.963
prohlížení odkazů3.9913.486
hraní her1.6452.173

Graf

9. Pro komunikaci s přáteli nejčastěji využívám:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Chat na sociálních sítí5046,73 %46,73 %  
mobilní telefon4542,06 %42,06 %  
Jiný způsob – jaké?1211,21 %11,21 %  

Graf

10. Je podle Vás sociální sít přínosem ke zlepšení komunikace?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano7065,42 %65,42 %  
Ne3734,58 %34,58 %  

Graf

11. Reklamu na sociální síti považuji za:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
rušivou8175,7 %75,7 %  
vhodnou1917,76 %17,76 %  
nevhodnou76,54 %6,54 %  

Graf

12. Jak hodnotíte reklamu na sociální síti?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nezaujala mě k nahlédnutí na produkt6056,07 %56,07 %  
neutrální2422,43 %22,43 %  
zaujala mě k nahlédnutí produktu2321,5 %21,5 %  

Graf

13. Je pro vás snazší komunikovat s inzerentem produktu na sociální síti?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne7570,09 %70,09 %  
Ano3229,91 %29,91 %  

Graf

14. Do jaké míry vás ovlivňuje prezentace produktů na sociální síti k nákupu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
neovlivňují mé rozhodnutí6257,94 %57,94 %  
nikdy se podle toho neřídím2826,17 %26,17 %  
ovlivňující mé rozhodování k nákupu98,41 %8,41 %  
důležitá informace k nákupu87,48 %7,48 %  

Graf

15. Jak užitečná je podle Vás prezentace produktu na sociální síti:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
prezentace produktu na sociální síti není důležitá4743,93 %43,93 %  
prezentace produktu na sociální síti je velmi důležitá3936,45 %36,45 %  
prezentace produktu na sociální síti je k ničemu1715,89 %15,89 %  
prezentace produktu na sociální síti k ničemu43,74 %3,74 %  

Graf

16. Zakoupili jste produkt v návaznosti na jeho prezentaci na sociální síti:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne9084,11 %84,11 %  
Ano1715,89 %15,89 %  

Graf

17. Je podle Vás prezentace produktu nedílnou součástí sociálních sítí?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne6560,75 %60,75 %  
Ano4239,25 %39,25 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 3 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

1. Vaše pohlaví, prosím:

  • odpověď žena:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi vyhledávání informací=6 na otázku 8. Ohodnoťte Váš důvod využívání sociálních sítí od 1-7:

12. Jak hodnotíte reklamu na sociální síti?

  • odpověď nezaujala mě k nahlédnutí na produkt:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi negativní na otázku 7. Vaše zkušenosti se sociálními sítěmi jsou spíše:

17. Je podle Vás prezentace produktu nedílnou součástí sociálních sítí?

  • odpověď Ne:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi 2-3 krát týdně na otázku 6. Jak často se připojujete na sociální síť?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Vaše pohlaví, prosím:

2. Váš věk, prosím:

3. Vaše dosažené vzdělání, prosím:

4. Vlastníte uživatelský profil na sociální síti?

5. Pokud Ano, kterou sociální síť využíváte? (více možností)

6. Jak často se připojujete na sociální síť?

7. Vaše zkušenosti se sociálními sítěmi jsou spíše:

8. Ohodnoťte Váš důvod využívání sociálních sítí od 1-7:

9. Pro komunikaci s přáteli nejčastěji využívám:

10. Je podle Vás sociální sít přínosem ke zlepšení komunikace?

11. Reklamu na sociální síti považuji za:

12. Jak hodnotíte reklamu na sociální síti?

13. Je pro vás snazší komunikovat s inzerentem produktu na sociální síti?

14. Do jaké míry vás ovlivňuje prezentace produktů na sociální síti k nákupu?

15. Jak užitečná je podle Vás prezentace produktu na sociální síti:

16. Zakoupili jste produkt v návaznosti na jeho prezentaci na sociální síti:

17. Je podle Vás prezentace produktu nedílnou součástí sociálních sítí?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Vaše pohlaví, prosím:

2. Váš věk, prosím:

3. Vaše dosažené vzdělání, prosím:

4. Vlastníte uživatelský profil na sociální síti?

5. Pokud Ano, kterou sociální síť využíváte? (více možností)

6. Jak často se připojujete na sociální síť?

7. Vaše zkušenosti se sociálními sítěmi jsou spíše:

8. Ohodnoťte Váš důvod využívání sociálních sítí od 1-7:

9. Pro komunikaci s přáteli nejčastěji využívám:

10. Je podle Vás sociální sít přínosem ke zlepšení komunikace?

11. Reklamu na sociální síti považuji za:

12. Jak hodnotíte reklamu na sociální síti?

13. Je pro vás snazší komunikovat s inzerentem produktu na sociální síti?

14. Do jaké míry vás ovlivňuje prezentace produktů na sociální síti k nákupu?

15. Jak užitečná je podle Vás prezentace produktu na sociální síti:

16. Zakoupili jste produkt v návaznosti na jeho prezentaci na sociální síti:

17. Je podle Vás prezentace produktu nedílnou součástí sociálních sítí?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Švébiš, P.Marketingová komunikace v prostředí sociálních sítí (výsledky průzkumu), 2017. Dostupné online na https://marketingova-komunikace-v-pr.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.