Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Marketingová komunikace ve státním sektoru.

Marketingová komunikace ve státním sektoru.

Kdo by měl být příštím prezidentem ČR (v roce 2018)?
Zúčastněte se krátkého dotazníku a oznámkujte Havla, Klause a Zemana.

(veřejné výsledky 15. prosince ve 12h)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Mgr. Ševčíková Lenka, Ph.D.
Šetření:03. 08. 2009 - 10. 08. 2009
Počet respondentů:100
Počet otázek (max/průměr):10 / 9.08
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:31,7 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.05:22
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

ráda bych Vás poprosila o vyplnění krátkého dotazníku. Cílem je zjistit jaký máte názor na jednotlivé formy marketingové komunikace ve veřejném sektoru. Zapřemýšlejte, jakým způsobem chcete,  aby s Vámi státní instituce komunikovaly.

Příklad: (nabídka univerzit případným uchazečům, komunikace Vaší knihovny/úřadu s Vámi, kampaně na bezpečnost silničního provozu, komunikace měst za cílem získání turistů/investorů, komunikace hradů, zámků, muzeí, divadel za účelem získání diváků atd.)

Lenka Ševčíková

Odpovědi respondentů

1. Pokud Vás osloví instituce/organizace viz. příklad v úvodu, jaké formy komunikace mají největší možnost Vás zaujmout?

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „++”, „+”, „0”, „-” a „--”.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Televizní reklama0.641.21
Počítačová hra (tématická)-0.51.67
Tisková reklama/inzerát0.630.733
Nestandardní médium (něco naprosto nečekaného, nového)1.160.894
Reklama v rozhlase0.081.354
To co se dozvíte od známých (hodně se o tom mluví začne Vás to také zajímat)1.250.688
Outdoorová reklama (plakát, billboard, atd.)0.421.064
Povedený/humorný spot, klip, vtip (dostanete od známých na e-mail a posíláte dál)0.921.234
Podpora prodeje (slevová akce, soutěž, dárek zdarma)0.741.092
Produkt ve filmu, hře (auto Jamese Bonda, telefony z Matrixu, fast food v Need for speed)-0.481.33
Výstava, veletrh0.391.018
Akce, road show (možnost si něco vyzkoušet, zážitek)0.671.101
Sponzoring (jméno sponzora při sportu, kultuře, atd.)-0.11.27
Články v tisku/časopisu (zajímavosti o produktu)0.910.702
SMS soutěže, hry-0.481.37
Doporučení/komunikace prodejce/úředníka/pověřené osoby0.191.254

Graf

2. Která média preferujete? (seřaďte dle oblíbenosti)

Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.

OdpověďPrůměrné pořadíRozptyl
televize2.311.354
tisk2.831.061
rozhlas3.641.19
internet2.031.649
venkovní média4.191.474

Graf

3. V jakých oblastech byste přivítali novější metody marketingové komunikace? (kopíruje některá ministerstva)

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Kultura (divadla, muzea, hrady, zámky atd.)6565 %65 %  
Zdravotnictví (apelace na rizika onemocnění, pomoc nemocným, komunikace nemocnic, léčeben atd.)6565 %65 %  
Životní prostředí (třídění odpadu, ovzduší, potřebná témata)6363 %63 %  
Školství (školy, školky, družiny, zájmové organizace)4646 %46 %  
Práce a sociální věci (rodina, práce, státní podpora)4343 %43 %  
Doprava (bezpečnost, ČD, jednotlivé úřady)4040 %40 %  
Vnitra (komunikace policie, státních, městských/obecních úřadů)2626 %26 %  
Zahraničí (komunikace se zahraničím)2424 %24 %  
Lidská práva a menšiny (diskriminace, komunikace s cílovými skupinami)1717 %17 %  
Obrana (armáda, zahraniční mise atd.)1414 %14 %  
jiné66 %6 %  

Graf

4. Jaké jiné oblasti Vás napadají?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

cestování tuzemské, zahraniční

hobby, adrenalin

neziskový sektor, občasnká sdružení

sport

Sport

Sport

Úředníci ať si ukradnou co potřebujou, a raději se jinak do ničeho nepletou. Cokoliv udělají, je vždy zhoršení stávajícího stavu. Je to taková šlechta neschopných lemplů kteří si myslí, že se problémy řeší tak, že se k danému problému ještě napaří hromada úřadování.

všeobecně politické strany před volbami - prezentace a interpretace volebních programů

5. Jak jste spokojeni s marketingovou komunikací (propagací) ve státním sektoru?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „výborný”, „chvalitebný”, „dobrý”, „dostatečný” a „nedostatečný”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
dostatečný3939 %39 %  
dobrý3232 %32 %  
nedostatečný2424 %24 %  
chvalitebný44 %4 %  
výborný11 %1 %  

Graf

6. Jak jste spokojeni s marketingovou komunikací (propagací) v soukromém (komerčním) sektoru?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „výborný”, „chvalitebný”, „dobrý”, „dostatečný” a „nedostatečný”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
chvalitebný4545 %45 %  
dobrý3838 %38 %  
dostatečný1515 %15 %  
výborný22 %2 %  

Graf

7. V současné době jste:

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
pracující v soukromém sektoru – THP a další kteří nepracují v dělnických profesích 6161 %61 %  
pracující ve státním sektoru2121 %21 %  
student vysoké školy88 %8 %  
jiné 66 %6 %  
student střední školy/učeň44 %4 %  
pracující v soukromém sektoru – dělnická profese 33 %3 %  

Graf

8. Jaký je Váš věk?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
26 – 35 let 4545 %45 %  
20 – 25 let 2121 %21 %  
46 – 55 let1414 %14 %  
36 – 45 let 1111 %11 %  
16 – 19 let 55 %5 %  
56 – 65 let 44 %4 %  

Graf

9. Jste muž nebo žena?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena5252 %52 %  
muž4848 %48 %  

Graf

10. Z jakého jste kraje?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Pardubický4040 %40 %  
Zlínský2424 %24 %  
Středočeský1212 %12 %  
Praha99 %9 %  
Olomoucký55 %5 %  
Jihomoravský44 %4 %  
Liberecký 22 %2 %  
nejsem z ČR11 %1 %  
Vysočina11 %1 %  
Ústecký11 %1 %  
Moravskoslezský 11 %1 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Nebyly nalezeny žádné zajímavé souvislosti mezi odpovědmi.

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Pokud Vás osloví instituce/organizace viz. příklad v úvodu, jaké formy komunikace mají největší možnost Vás zaujmout?

2. Která média preferujete? (seřaďte dle oblíbenosti)

3. V jakých oblastech byste přivítali novější metody marketingové komunikace? (kopíruje některá ministerstva)

5. Jak jste spokojeni s marketingovou komunikací (propagací) ve státním sektoru?

6. Jak jste spokojeni s marketingovou komunikací (propagací) v soukromém (komerčním) sektoru?

7. V současné době jste:

8. Jaký je Váš věk?

9. Jste muž nebo žena?

10. Z jakého jste kraje?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Pokud Vás osloví instituce/organizace viz. příklad v úvodu, jaké formy komunikace mají největší možnost Vás zaujmout?

2. Která média preferujete? (seřaďte dle oblíbenosti)

3. V jakých oblastech byste přivítali novější metody marketingové komunikace? (kopíruje některá ministerstva)

5. Jak jste spokojeni s marketingovou komunikací (propagací) ve státním sektoru?

6. Jak jste spokojeni s marketingovou komunikací (propagací) v soukromém (komerčním) sektoru?

7. V současné době jste:

8. Jaký je Váš věk?

9. Jste muž nebo žena?

10. Z jakého jste kraje?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Ševčíková Lenka, Ph.D., M.Marketingová komunikace ve státním sektoru. (výsledky průzkumu), 2009. Dostupné online na https://marketingova-komunikace-ve-statnim-sektoru.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.