Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Marketingová studie výrobků - bakalářská práce (mobilní telefony)

Marketingová studie výrobků - bakalářská práce (mobilní telefony)

Atraktivita turistických oblastí Jeseníky a Střední Morava
Znáte Střední Moravu nebo Jeseníky? Co považujete za největší lákadla regionu?

(veřejné výsledky 12. 12.)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Lucie Procházková
Šetření:06. 10. 2009 - 30. 10. 2009
Počet respondentů:117
Počet otázek (max/průměr):13 / 11.5
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:27,4 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.01:35
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

 Dobrý den, tento dotazník bude sloužit jako podklad k praktické části mé bakalářské práce na téma Marketingová studie výrobků. Společnost na praktickou část mé práce jsem si vybrala společnost Nokia. Předem děkuji za váš čas strávený vyplňováním. Lucie Procházková

Odpovědi respondentů

1. Vlastníte mobilní telefon?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 2, neotázka č. 12].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano119100 %101,71 %  

Graf

2. Znáte výrobce mobilních telefonů Nokia?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 3, neotázka č. 12].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano11899,16 %100,85 %  
ne10,84 %0,85 %  

Graf

3. Vlastníte(nebo vlastnili jste) mobilní telefon Nokia?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 4, neotázka č. 12].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano9479,66 %80,34 %  
ne2420,34 %20,51 %  

Graf

4. Z jakého důvodu jste se pro Nokii rozhodl/a?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
kvalita telefonů3335,11 %28,21 %  
dostal/a jsem ho jako dárek2324,47 %19,66 %  
"prestiž" značky1212,77 %10,26 %  
doporučení66,38 %5,13 %  
reklama22,13 %1,71 %  
snadné ovládání22,13 %1,71 %  
líbí se mi11,06 %0,85 %  
zvýhodněný k paušálu11,06 %0,85 %  
oajalita,letitá zkušenost s Nokiemi, obsluha11,06 %0,85 %  
kvalitni a prestizni znacka, nikia je nejlepsi11,06 %0,85 %  
nejjednodušši ovladani 11,06 %0,85 %  
vzhled11,06 %0,85 %  
jsem na telefony od Nokie zvyklá11,06 %0,85 %  
těžko říct, měla hezké čudlíky11,06 %0,85 %  
jsem na Nokii zvyklý11,06 %0,85 %  
firemní11,06 %0,85 %  
dostala jsem ho po strýci11,06 %0,85 %  
jednoduché ovládání11,06 %0,85 %  
praktické ovládání11,06 %0,85 %  
Uživatelská přívětivost11,06 %0,85 %  
služební mobil11,06 %0,85 %  
služební telefon11,06 %0,85 %  

Graf

5. Kolik stál Váš telefon Nokia?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
3001 – 50003840,43 %32,48 %  
do 30002930,85 %24,79 %  
5001 – 70001819,15 %15,38 %  
7001 – 100001111,7 %9,4 %  
nad 1000033,19 %2,56 %  

Graf

6. Z jaké řady modelů byl/je Váš mobilní telefon?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nokia 6021 – Nokia 67602324,47 %19,66 %  
Nokia 3109 – Nokia 37201617,02 %13,68 %  
Nokia 5000 – Nokia 58001617,02 %13,68 %  
Nokia Nseries77,45 %5,98 %  
Nokia 7020 – Nokia 790066,38 %5,13 %  
nevim66,38 %5,13 %  
Nokia 2310 – Nokia 276055,32 %4,27 %  
Nokia 1112 až Nokia 168044,26 %3,42 %  
Nokia Eseries33,19 %2,56 %  
nev ím11,06 %0,85 %  
5300, N50, N9011,06 %0,85 %  
Nokia 9300 – Nokia 950011,06 %0,85 %  
nevím,už si to nepamatuji a měla jsem jich víc11,06 %0,85 %  
Nokia prd11,06 %0,85 %  
netusim11,06 %0,85 %  
už si nevzpomínám11,06 %0,85 %  
310011,06 %0,85 %  

Graf

7. Podle čeho si vybíráte mobilní telefon?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
podle funkcí4851,06 %41,03 %  
podle designu (barvy, tvaru,..)2021,28 %17,09 %  
podle ceny1515,96 %12,82 %  
funkce, design11,06 %0,85 %  
podle designu, ceny a funkcí, které potřebuji11,06 %0,85 %  
funkce, design a originalita11,06 %0,85 %  
rozměry, hmotnost, výdrž baterie11,06 %0,85 %  
kombinace všech tří možností, nejdůležitější - fce11,06 %0,85 %  
vsechno dohromady ;)11,06 %0,85 %  
od každého něco11,06 %0,85 %  
vše výše uvedené (zaškrtávací políčka!)11,06 %0,85 %  
nevybírám11,06 %0,85 %  
výhodná nabídka dotovaného telefonu k paušálu11,06 %0,85 %  
podle čudlíků a síly vibrací11,06 %0,85 %  

Graf

8. Která funkce je pro vás na mobilním telefonu nejdůležitější kromě volání/sms?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
fotoaparát3234,04 %27,35 %  
radio, MP3 přehrávač2627,66 %22,22 %  
bleuthooth99,57 %7,69 %  
internet88,51 %6,84 %  
navigace66,38 %5,13 %  
budík22,13 %1,71 %  
úkoly11,06 %0,85 %  
neuvědomuji so, tv i net11,06 %0,85 %  
mp3, internet, bluetooth, fotak11,06 %0,85 %  
žádná11,06 %0,85 %  
nic11,06 %0,85 %  
snadná manipulace11,06 %0,85 %  
diář, poznámky, úkoly11,06 %0,85 %  
rádio/mp3, fotoaparát, hry11,06 %0,85 %  
čudlíky a vibrace11,06 %0,85 %  
žádná-na nic víc telefon nepotřebuji11,06 %0,85 %  
kalendář a poznámky11,06 %0,85 %  

Graf

9. Kolik jste ochotní zaplatit za telefon, který by odpovídal vašim požadavkům?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
3001 – 50003234,04 %27,35 %  
5001 – 70002728,72 %23,08 %  
7001 – 100001819,15 %15,38 %  
do 30001010,64 %8,55 %  
nad 1000077,45 %5,98 %  

Graf

10. Znáte reklamy na mobilní telefony Nokia?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano7579,79 %64,1 %  
ne1920,21 %16,24 %  

Graf

11. S reklamou na mobilní telefony Nokia se nejčastěji setkáváte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
v televizi3335,11 %28,21 %  
na internetu2930,85 %24,79 %  
v tisku1212,77 %10,26 %  
na plakátech (např. v MHD)1010,64 %8,55 %  
nikde22,13 %1,71 %  
nesetkávám22,13 %1,71 %  
žádnou si nevybavuji22,13 %1,71 %  
nevím, neznám11,06 %0,85 %  
s žádnou11,06 %0,85 %  
vše výše uvedené (zaškrtávací políčka!)11,06 %0,85 %  
občas mačkám čudlíky na televizy a bafne to na mě11,06 %0,85 %  

Graf

12. Jste

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena8571,43 %72,65 %  
muž3428,57 %29,06 %  

Graf

13. Věková kategorie

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
21 – 306957,98 %58,97 %  
15 – 20 2823,53 %23,93 %  
31 – 401310,92 %11,11 %  
51 a více65,04 %5,13 %  
41 – 5032,52 %2,56 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

9. Kolik jste ochotní zaplatit za telefon, který by odpovídal vašim požadavkům?

  • odpověď 7001 – 10000:
    • 5.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi 7001 – 10000 na otázku 5. Kolik stál Váš telefon Nokia?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Vlastníte mobilní telefon?

2. Znáte výrobce mobilních telefonů Nokia?

3. Vlastníte(nebo vlastnili jste) mobilní telefon Nokia?

4. Z jakého důvodu jste se pro Nokii rozhodl/a?

5. Kolik stál Váš telefon Nokia?

6. Z jaké řady modelů byl/je Váš mobilní telefon?

7. Podle čeho si vybíráte mobilní telefon?

8. Která funkce je pro vás na mobilním telefonu nejdůležitější kromě volání/sms?

9. Kolik jste ochotní zaplatit za telefon, který by odpovídal vašim požadavkům?

10. Znáte reklamy na mobilní telefony Nokia?

11. S reklamou na mobilní telefony Nokia se nejčastěji setkáváte?

12. Jste

13. Věková kategorie

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Vlastníte mobilní telefon?

2. Znáte výrobce mobilních telefonů Nokia?

3. Vlastníte(nebo vlastnili jste) mobilní telefon Nokia?

4. Z jakého důvodu jste se pro Nokii rozhodl/a?

5. Kolik stál Váš telefon Nokia?

6. Z jaké řady modelů byl/je Váš mobilní telefon?

7. Podle čeho si vybíráte mobilní telefon?

8. Která funkce je pro vás na mobilním telefonu nejdůležitější kromě volání/sms?

9. Kolik jste ochotní zaplatit za telefon, který by odpovídal vašim požadavkům?

10. Znáte reklamy na mobilní telefony Nokia?

11. S reklamou na mobilní telefony Nokia se nejčastěji setkáváte?

12. Jste

13. Věková kategorie

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Procházková, L.Marketingová studie výrobků - bakalářská práce (mobilní telefony) (výsledky průzkumu), 2009. Dostupné online na https://marketingova-studie-vyrobku.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.