Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Marketingový potenciál Facebooku

Marketingový potenciál Facebooku

Atraktivita turistických oblastí Jeseníky a Střední Morava
Znáte Střední Moravu nebo Jeseníky? Co považujete za největší lákadla regionu?

(veřejné výsledky 12. 12.)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Lýdia Šventová
Šetření:06. 03. 2012 - 06. 04. 2012
Počet respondentů:173
Počet otázek (max/průměr):22 / 18.18
Použité ochrany:unikátní IP
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:83,3 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:25
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Ahojte,

Vyplnením tohto dotazníku mi pomôžete zistit ako užívatelia Facebooku reagujú na reklamnú propagáciu firiem na tejto sociálnej sieti. Čo ich obťažuje a čo im naopak neprekáža. 

Odpovědi respondentů

1. Máš profil na niektorej z nasledujúcich sociálnych sietí?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Facebook16092,49 %92,49 %  
Spolužáci9655,49 %55,49 %  
Twitter2916,76 %16,76 %  
Inde2212,72 %12,72 %  
LinkedIn1910,98 %10,98 %  
Líbímseti126,94 %6,94 %  
MySpace74,05 %4,05 %  
Hi521,16 %1,16 %  

Graf

2. Si členom sociálnej siete Facebook?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ánootázka č. 3, Nieotázka č. 20].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Áno15991,91 %91,91 %  
Nie148,09 %8,09 %  

Graf

3. Kde najčastejšie navštevuješ Facebook?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
doma14792,45 %84,97 %  
v práci63,77 %3,47 %  
v škole42,52 %2,31 %  
inde21,26 %1,16 %  

Graf

4. Koľko hodín denne priemerne stráviš na Facebooku?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
2-36238,99 %35,84 %  
0-15735,85 %32,95 %  
5 a viac2113,21 %12,14 %  
4-5159,43 %8,67 %  
netrávim42,52 %2,31 %  

Graf

5. Hrávaš na Facebooku hry napr. Farmville, Cityville a pod?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ánootázka č. 6, Niekedyotázka č. 6, Nieotázka č. 8, Nie a obťažujú ma správy na profile, kto sa kde v týchto hrách posunulotázka č. 8].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nie a obťažujú ma správy na profile, kto sa kde v týchto hrách posunul6339,62 %36,42 %  
Nie4729,56 %27,17 %  
Niekedy3320,75 %19,08 %  
Áno 1610,06 %9,25 %  

Graf

6. Koľko hodín priemerne denne stráviš hraním?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
0-14387,76 %24,86 %  
2-348,16 %2,31 %  
4-524,08 %1,16 %  

Graf

7. Obťažovala by ťa nevtieravá reklama produktu priamo v hre, napríklad hra Magnum pleasure hunt?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Obťažovala2959,18 %16,76 %  
Je mi to jedno1530,61 %8,67 %  
Neobťažovala510,2 %2,89 %  

Graf

8. Zúčastnuješ sa súťaží na Facebooku?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nie13081,76 %75,14 %  
Áno občas2716,98 %15,61 %  
Áno pravidelne21,26 %1,16 %  

Graf

9. Kúpil/a si niekedy nejaký produkt/službu/zľavový voucher vďaka reklame na Facebooku? Napríklad na e-shope, vďaka odkazu na predaj na tvojej stene a pod.

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nie12477,99 %71,68 %  
Áno3522,01 %20,23 %  

Graf

10. Dozvedel si sa vďaka reklame na Facebooku o nejakej spoločenskej akcii? Ak áno špecifikuj akej?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Koncert8452,83 %48,55 %  
Iné6339,62 %36,42 %  
Film5735,85 %32,95 %  
Festival5232,7 %30,06 %  
Športová udalosť3924,53 %22,54 %  
Seminár, konferencia3421,38 %19,65 %  
Divadelné predstavenie2515,72 %14,45 %  

Graf

11. Klikol/a si niekedy na reklamu, ktorá sa zobrazuje na pravej strane tvojho profilu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Áno, táto reklama mi neprekáža, niekedy ma zaujme a sledujem ponuku8150,94 %46,82 %  
Nie, táto reklama mi vadí4125,79 %23,7 %  
Nie, z presvedčenia akúkoľvek reklamu ignorujem 3421,38 %19,65 %  
Neviem o čom je reč31,89 %1,73 %  

Graf

12. Ak ti priateľ poslal odkaz na profil na nejakú reklamnú kampaň, zaujímaš sa o ňu bližšie?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nie, nesledujem bezhlavo dav5635,22 %32,37 %  
Áno, som zvedavý/á čo zaujalo mojich priateľov5031,45 %28,9 %  
Nie, nezaujíma ma tak detailne, čo zaujalo mojich priateľov4729,56 %27,17 %  
Neviem o čom je reč63,77 %3,47 %  

Graf

13. Má spoločnosť v ktorej pracuješ na Facebooku založený firemný profil? Napríklad pre niektorý produkt alebo službu.

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ánootázka č. 14, Nieotázka č. 16, Neviemotázka č. 16].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nie6641,51 %38,15 %  
Áno5836,48 %33,53 %  
Neviem3522,01 %20,23 %  

Graf

14. Si fanúšikom tohto firemného profilu?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano4984,48 %28,32 %  
ne915,52 %5,2 %  

Graf

15. Z akej oblasti je tento firemný profil?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Služby1525,86 %8,67 %  
Produkt1017,24 %5,78 %  
Vysoká škola813,79 %4,62 %  
Iná oblasť712,07 %4,05 %  
Škola610,34 %3,47 %  
Marketing58,62 %2,89 %  
Zábava46,9 %2,31 %  
Šport23,45 %1,16 %  
Nie je11,72 %0,58 %  

Graf

16. V prípade, že si dobrovoľným fanúšikom firmy, produktu, služby alebo značky. Obťažujú ťa správy-statusy, ktoré sa ti automaticky objavujú na hlavnej stránke?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nie, som fanúšikom a chcem mať novinky čo najrýchlejšie5735,85 %32,95 %  
Áno, ale ignorujem to3723,27 %21,39 %  
Áno, tieto odkazy som si skryl3421,38 %19,65 %  
Áno, ak je týchto odkazov mnoho, odhlásim sa 3119,5 %17,92 %  

Graf

17. Si fanúšikom firemných stránok, nejakého komerčného produktu/ služby/ značky ? A prečo?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Áno, zaujímam sa o daný produkt a chcem vedieť novinky9559,75 %54,91 %  
Neviem o tom5132,08 %29,48 %  
Áno, pridávam sa bez rozmýšľania, stačí mi iba zaujímavý nazov skupiny95,66 %5,2 %  
Áno, pretože sa pridal kamarát42,52 %2,31 %  

Graf

18. Ovplyvní to, že sa staneš fanúšikom nejakého produktu tvoju následnú kúpu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nie, vôbec ma to pri kúpe neovplyvní9761,01 %56,07 %  
Áno, čiastočne, ale moc sa tým neriadim5232,7 %30,06 %  
Áno, pri kúpe to beriem v úvahu 106,29 %5,78 %  

Graf

19. Ktorý je najčastejší dôvod prečo navštevuješ Facebook?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Komunikácia6440,25 %36,99 %  
Priatelia5232,7 %30,06 %  
Novinky2113,21 %12,14 %  
Zábava106,29 %5,78 %  
Správy85,03 %4,62 %  
Iné42,52 %2,31 %  

Graf

20. Aké je tvoje najvyššie dosiahnuté vzdelanie?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Stredoškolské s maturitou9052,02 %52,02 %  
Vysokoškolské5129,48 %29,48 %  
Základné179,83 %9,83 %  
Vyššie odborné95,2 %5,2 %  
Stredoškolské bez maturity63,47 %3,47 %  

Graf

21. Aký je tvoj vek?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
21-2510862,43 %62,43 %  
menej ako 202916,76 %16,76 %  
26-30169,25 %9,25 %  
31-35126,94 %6,94 %  
36 a viac84,62 %4,62 %  

Graf

22. Si žena alebo muž?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena13175,72 %75,72 %  
Muž4224,28 %24,28 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 3 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

6. Koľko hodín priemerne denne stráviš hraním?

  • odpověď 0-1:
    • 3.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Niekedy na otázku 5. Hrávaš na Facebooku hry napr. Farmville, Cityville a pod?

13. Má spoločnosť v ktorej pracuješ na Facebooku založený firemný profil? Napríklad pre niektorý produkt alebo službu.

  • odpověď Áno:
    • 3x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano na otázku 14. Si fanúšikom tohto firemného profilu?
    • 3x vetší pravděpodobnost při odpovědi Produkt na otázku 15. Z akej oblasti je tento firemný profil?
    • 3x vetší pravděpodobnost při odpovědi Služby na otázku 15. Z akej oblasti je tento firemný profil?

21. Aký je tvoj vek?

  • odpověď menej ako 20:
    • 5.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Základné na otázku 20. Aké je tvoje najvyššie dosiahnuté vzdelanie?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Máš profil na niektorej z nasledujúcich sociálnych sietí?

2. Si členom sociálnej siete Facebook?

3. Kde najčastejšie navštevuješ Facebook?

4. Koľko hodín denne priemerne stráviš na Facebooku?

5. Hrávaš na Facebooku hry napr. Farmville, Cityville a pod?

6. Koľko hodín priemerne denne stráviš hraním?

7. Obťažovala by ťa nevtieravá reklama produktu priamo v hre, napríklad hra Magnum pleasure hunt?

8. Zúčastnuješ sa súťaží na Facebooku?

9. Kúpil/a si niekedy nejaký produkt/službu/zľavový voucher vďaka reklame na Facebooku? Napríklad na e-shope, vďaka odkazu na predaj na tvojej stene a pod.

10. Dozvedel si sa vďaka reklame na Facebooku o nejakej spoločenskej akcii? Ak áno špecifikuj akej?

11. Klikol/a si niekedy na reklamu, ktorá sa zobrazuje na pravej strane tvojho profilu?

12. Ak ti priateľ poslal odkaz na profil na nejakú reklamnú kampaň, zaujímaš sa o ňu bližšie?

13. Má spoločnosť v ktorej pracuješ na Facebooku založený firemný profil? Napríklad pre niektorý produkt alebo službu.

14. Si fanúšikom tohto firemného profilu?

15. Z akej oblasti je tento firemný profil?

16. V prípade, že si dobrovoľným fanúšikom firmy, produktu, služby alebo značky. Obťažujú ťa správy-statusy, ktoré sa ti automaticky objavujú na hlavnej stránke?

17. Si fanúšikom firemných stránok, nejakého komerčného produktu/ služby/ značky ? A prečo?

18. Ovplyvní to, že sa staneš fanúšikom nejakého produktu tvoju následnú kúpu?

19. Ktorý je najčastejší dôvod prečo navštevuješ Facebook?

20. Aké je tvoje najvyššie dosiahnuté vzdelanie?

21. Aký je tvoj vek?

22. Si žena alebo muž?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Máš profil na niektorej z nasledujúcich sociálnych sietí?

2. Si členom sociálnej siete Facebook?

3. Kde najčastejšie navštevuješ Facebook?

4. Koľko hodín denne priemerne stráviš na Facebooku?

5. Hrávaš na Facebooku hry napr. Farmville, Cityville a pod?

6. Koľko hodín priemerne denne stráviš hraním?

7. Obťažovala by ťa nevtieravá reklama produktu priamo v hre, napríklad hra Magnum pleasure hunt?

8. Zúčastnuješ sa súťaží na Facebooku?

9. Kúpil/a si niekedy nejaký produkt/službu/zľavový voucher vďaka reklame na Facebooku? Napríklad na e-shope, vďaka odkazu na predaj na tvojej stene a pod.

10. Dozvedel si sa vďaka reklame na Facebooku o nejakej spoločenskej akcii? Ak áno špecifikuj akej?

11. Klikol/a si niekedy na reklamu, ktorá sa zobrazuje na pravej strane tvojho profilu?

12. Ak ti priateľ poslal odkaz na profil na nejakú reklamnú kampaň, zaujímaš sa o ňu bližšie?

13. Má spoločnosť v ktorej pracuješ na Facebooku založený firemný profil? Napríklad pre niektorý produkt alebo službu.

14. Si fanúšikom tohto firemného profilu?

15. Z akej oblasti je tento firemný profil?

16. V prípade, že si dobrovoľným fanúšikom firmy, produktu, služby alebo značky. Obťažujú ťa správy-statusy, ktoré sa ti automaticky objavujú na hlavnej stránke?

17. Si fanúšikom firemných stránok, nejakého komerčného produktu/ služby/ značky ? A prečo?

18. Ovplyvní to, že sa staneš fanúšikom nejakého produktu tvoju následnú kúpu?

19. Ktorý je najčastejší dôvod prečo navštevuješ Facebook?

20. Aké je tvoje najvyššie dosiahnuté vzdelanie?

21. Aký je tvoj vek?

22. Si žena alebo muž?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Šventová, L.Marketingový potenciál Facebooku (výsledky průzkumu), 2012. Dostupné online na https://marketingovy-potencial-faceb.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.