Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Dobrý den, jsem studentem podnikatelské fakulty VUT v Brně a chtěl bych Vás poprosit o vyplnění dotazníku, který slouží pro marketingové šetření v rámci mé bakalářské práce.
Průzkum se týká cestovních agentur (CA) a cestovních kanceláří (CK). Ne všichni vědí, jaký je mezi těmito pojmy rozdíl, nejprve tedy tento rozdíl krátce vysvětlím.
Cestovní kancelář zájezdy sestavuje, pořádá a nabízí svým jménem. Cestovní agentura zprostředkovává prodej jednotlivých zájezdů či jiných služeb od cestovních kanceláří. Prodává zpravidla zájezdy více CK. Je to smluvní provizní prodejce. Cena zájezdu od CK, kterou nakoupíte u CA, je stejná, jako byste si ho koupil/a přímo od CK. Koupit zájezd tedy můžete jak zprostředkovaně od agentury, tak také přímo od cestovní kanceláře.
Odpovědi respondentů
1. Využíváte při cestování služeb cestovních agentur (CA) či cestovních kanceláří (CK)?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano → otázka č. 2, ne → otázka č. 12].
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ano
48
56,47 %
56,47 %
ne
37
43,53 %
43,53 %
2. Využíváte služeb CA?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano → otázka č. 4, ne → otázka č. 3].
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ano
41
82 %
48,24 %
ne
9
18 %
10,59 %
3. Proč nevyužíváte služeb CA?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Chci vědět s jakou CK jedu a komunikovat jen s ní.
mám zásadu, že vše co si zařizuji tak projednám přímo s poskytovatelem, a nikdy do procesu nezapojuji mezičlánky
Myslim si ze je levnejsi kupovat zajezd primo od poradatele zajezdu.
nebyla příležitost
Nepotřebuji je
neslyšela jsem o tom
Preferuji cestovní kanceláře.
4. Ve kterém období nejvíce cestujete s CA (CK)?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
léto
40
83,33 %
47,06 %
nepravidelně
5
10,42 %
5,88 %
jaro
1
2,08 %
1,18 %
zima
1
2,08 %
1,18 %
podzim
1
2,08 %
1,18 %
5. Jaký způsob nákupu služeb preferujete?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [osobně na pobočce CA (CK) → otázka č. 6, prostřednictvím internetu → otázka č. 7, nerozlišuji → otázka č. 8].
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
osobně na pobočce CA (CK)
29
60,42 %
34,12 %
prostřednictvím internetu
15
31,25 %
17,65 %
nerozlišuji
4
8,33 %
4,71 %
6. Proč právě osobně na pobočce CA (CK)?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
důvěryhodnost
Individuální přístup a konzultace. Do kanceláře jdu ale s tím, že se na jednotlivé zájezdy najdu na internetu a přečtu zkušenosti ostatních.
je to důvěryhodnější a nabídky na internetu často nejsou aktuální
kontakt s "prodejcem", možnost získat více informací osobně
Mám ráda osobnější přístup
operativnější řešení
osobní přístup, rady od poskytovatele
Pomoc při výběru dovolené, rychlé odpovědi na otázky.
prijde mi to verohodnejsi
Protože je to důvěryhodnější.
Snadnější komunikace
Spoléhám na odborné doporučení zaměstnanců CA (CK).
V případě nejasností se ihned zeptám a vše co potřebuji, se ihned dozvím.
z důvodu lepší komunikace a zodpovězení případných otázek...
7. Proč právě prostřednictvím internetu?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
internet je nejrychlejsi a nejpohodlnejsi forma
Je to jednoduší a přehlednější.
Je to pohodlnější
Je to pohodlnější, rychlejší, můžu porovnávat ceny u různých CK, a podle toho si vybírat.
Je to rychlejší a pohodlnější.
jsou nejlevnější
Pohodlí z domova
rychlé, snadné
rychlost
nemusím do agentury jezdit, pokud není v místě mého bydliště
rychlost, přehlednost, pohodlnost
8. Znáte nějaké CA, které prodávají zájezdy prostřednictvím internetu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano → otázka č. 9, ne → otázka č. 10].
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ano
37
77,08 %
43,53 %
ne
11
22,92 %
12,94 %
9. Jaké cestovní agentury, které prodávají zájezdy prostřednictvím internetu, znáte?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Baleza, NovTour
CK Fischer, Alexandria...
CK Valaška, Vsacan Tour, Čedok, Fisher...
dovolena.cz, ruefa.cz
dovolenkovani.cz, invia.cz
e-travel, INVIA
Exim tours
Fisher, Firo tour
Invia
Invia
invia
Invia
Invia
Invia
invia, last minute centrum
Invia, zajezdy.cz
no dnes uz asi vsechny
studen agency, Čedok, Alexandria ...
student agenci, invia
student agency, invia, zajezdy.cz
Travel,Blue style,Cedok,Exim tour.....
10. Podle čeho vybíráte CA (CK)? Co Vás při výběru ovlivňuje?
Seřaďte prosím dle svých preferencí (od nejvíce po nejméně preferované).
Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.
Odpověď
Průměrné pořadí
Rozptyl
Osobní zkušenosti s danou CA (CK)
2.25
3.354
Recenze
2.813
1.611
Šíře nabídky zájezdů
3.521
1.875
Úroveň propagace CA (CK)
4.667
1.597
Přístup pracovníků
3.375
1.818
Prostředí CA (CK)
4.375
3.068
11. Jaký vliv má propagace na Váš výběr CA (CK)?
Vyjádřete se prosím na stupnici od 1 (nejmenší vliv) do 10 (největší vliv).
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4”, „5”, „6”, „7”, „8”, „9” a „10”.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
5
11
22,92 %
12,94 %
4
7
14,58 %
8,24 %
7
7
14,58 %
8,24 %
6
7
14,58 %
8,24 %
3
5
10,42 %
5,88 %
8
4
8,33 %
4,71 %
2
3
6,25 %
3,53 %
1
2
4,17 %
2,35 %
9
1
2,08 %
1,18 %
10
1
2,08 %
1,18 %
Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.
Statistická poloha
Hodnota
Průměr:
5.16
Minimum:
2
Maximum:
8
Variační rozpětí:
6
Rozptyl:
2.88
Směrodatná odchylka:
1.7
Medián:
5
Modus:
5
12. Kde si propagace CA (CK) nejspíše všimnete?
Přidělte prosím určitý počet bodů dle svých preferencí. Např. 7 bodů (nejvíce si všimnu), 1 bod (nejméně si všimnu).
Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4”, „5”, „6” a „7”.
Podotázka
Průměr
Rozptyl
internet
4.6
5.393
sociální sítě na internetu
3.894
4.165
direct mail (e-mail)
3.188
4.106
billboardy
3.329
2.739
promo akce
3.106
3.224
noviny
3.471
2.931
rozhlas
3.447
4.13
reklamní předměty
3.329
3.75
MHD
3.541
2.813
letáčky ve schránce
3.647
3.358
letáčky, které jsou distribuovány osobně na veřejných prostranstvích
3.294
4.09
různé společenské akce (tam umístěné roll-up bannery, letáky, reklamní plochy apod.)
3.235
3.168
13. Pocházíte z města Prostějova a jeho blízkého okolí?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano → otázka č. 14, ne → otázka č. 21].
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ne
57
67,06 %
67,06 %
ano
28
32,94 %
32,94 %
14. Znáte v Prostějově nějaké cestovní agentury?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano → otázka č. 15, ne → otázka č. 16].
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ano
20
68,97 %
23,53 %
ne
9
31,03 %
10,59 %
15. Jaké cestovní agentury v Prostějově znáte?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
CA AQUA TOUR, CA em-travel...
CA Staňková na Olomoucké ulici v PV
Cedok
Čedok
Hellas
Hellas tour
Invia
m-travel
Miklas tour
Neznám název CA sídlí na ulici Újezd
16. Znáte CA AQUA TOUR, která sídlí v Prostějově na ul. Svatoplukova?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano → otázka č. 17, ne → otázka č. 21].
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ne
23
82,14 %
27,06 %
ano
5
17,86 %
5,88 %
17. Jak jste se dozvěděl/a o CA AQUA TOUR?
Vyberte prosím jednu z nabízených možností nebo doplňte svoji.
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
zahlédl/a jsem sídlo cestovní agentury osobně
4
66,67 %
4,71 %
doporučení od známých
2
33,33 %
2,35 %
18. Využil/a jste již někdy služeb CA AQUA TOUR?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ne
4
66,67 %
4,71 %
ano
2
33,33 %
2,35 %
19. Setkal/a jste se již s nějakou formou propagace CA AQUA TOUR?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ne
3
50 %
3,53 %
ano
3
50 %
3,53 %
20. Jak byste ohodnotil/a úroveň propagace CA AQUA TOUR?
Vyjádřete se prosím na stupnici od 1 (nedostatečná) do 10 (výborná), případně zvolte možnost "nedokážu posoudit".
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
nedokážu posoudit
3
60 %
3,53 %
9
1
20 %
1,18 %
7
1
20 %
1,18 %
21. Jak byste ohodnotil/a současné logo CA AQUA TOUR?
Vyjádřete se prosím na stupnici od 1 (nelíbí se mi) do 5 (líbí se mi).
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Multimediální soubory v této otázce:
1
2
3
4
5
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
3
33
38,82 %
38,82 %
2
18
21,18 %
21,18 %
4
16
18,82 %
18,82 %
1
11
12,94 %
12,94 %
5
7
8,24 %
8,24 %
22. Které logo by na Vás nejvíce zapůsobilo?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Multimediální soubory v této otázce:
Návrh nového loga 1
Návrh nového loga 2
Návrh nového loga 3
Návrh nového loga 4
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Návrh nového loga 2
28
32,94 %
32,94 %
Návrh nového loga 1
26
30,59 %
30,59 %
Návrh nového loga 3
17
20 %
20 %
Návrh nového loga 4
14
16,47 %
16,47 %
23. Jakého jste pohlaví?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
žena
57
67,06 %
67,06 %
muž
28
32,94 %
32,94 %
24. Do jaké věkové kategorie patříte?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
18-26 let
71
83,53 %
83,53 %
40-49 let
8
9,41 %
9,41 %
27-39 let
3
3,53 %
3,53 %
méně než 18 let
1
1,18 %
1,18 %
50-59 let
1
1,18 %
1,18 %
60 let a více
1
1,18 %
1,18 %
25. Jste:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
student/ka
60
70,59 %
70,59 %
zaměstnaný/zaměstnaná
17
20 %
20 %
podnikatel/ka
4
4,71 %
4,71 %
nezaměstnaný/nezaměstnaná
4
4,71 %
4,71 %
SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA
Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!
Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.
Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3
Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5
Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 7 otázek.
Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).
1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Recenze=2 na otázku 10. Podle čeho vybíráte CA (CK)? Co Vás při výběru ovlivňuje?
8. Znáte nějaké CA, které prodávají zájezdy prostřednictvím internetu?
odpověď ano:
2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Šíře nabídky zájezdů=3 na otázku 10. Podle čeho vybíráte CA (CK)? Co Vás při výběru ovlivňuje?
2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Šíře nabídky zájezdů=4 na otázku 10. Podle čeho vybíráte CA (CK)? Co Vás při výběru ovlivňuje?
10. Podle čeho vybíráte CA (CK)? Co Vás při výběru ovlivňuje?
odpověď Osobní zkušenosti s danou CA (CK)=1:
3x vetší pravděpodobnost při odpovědi Recenze=2 na otázku 10. Podle čeho vybíráte CA (CK)? Co Vás při výběru ovlivňuje?
odpověď Úroveň propagace CA (CK)=6:
5.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Prostředí CA (CK)=5 na otázku 10. Podle čeho vybíráte CA (CK)? Co Vás při výběru ovlivňuje?
12. Kde si propagace CA (CK) nejspíše všimnete?
odpověď reklamní předměty=1:
3.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi MHD=1 na otázku 12. Kde si propagace CA (CK) nejspíše všimnete?
13. Pocházíte z města Prostějova a jeho blízkého okolí?
odpověď ano:
3x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano na otázku 14. Znáte v Prostějově nějaké cestovní agentury?
3x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne na otázku 16. Znáte CA AQUA TOUR, která sídlí v Prostějově na ul. Svatoplukova?
Zjišťování závislostí odpovědí
Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).
1. Využíváte při cestování služeb cestovních agentur (CA) či cestovních kanceláří (CK)?
2. Využíváte služeb CA?
4. Ve kterém období nejvíce cestujete s CA (CK)?
5. Jaký způsob nákupu služeb preferujete?
8. Znáte nějaké CA, které prodávají zájezdy prostřednictvím internetu?
10. Podle čeho vybíráte CA (CK)? Co Vás při výběru ovlivňuje?
11. Jaký vliv má propagace na Váš výběr CA (CK)?
12. Kde si propagace CA (CK) nejspíše všimnete?
13. Pocházíte z města Prostějova a jeho blízkého okolí?
14. Znáte v Prostějově nějaké cestovní agentury?
16. Znáte CA AQUA TOUR, která sídlí v Prostějově na ul. Svatoplukova?
21. Jak byste ohodnotil/a současné logo CA AQUA TOUR?
22. Které logo by na Vás nejvíce zapůsobilo?
23. Jakého jste pohlaví?
24. Do jaké věkové kategorie patříte?
25. Jste:
B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).
1. Využíváte při cestování služeb cestovních agentur (CA) či cestovních kanceláří (CK)?
2. Využíváte služeb CA?
4. Ve kterém období nejvíce cestujete s CA (CK)?
5. Jaký způsob nákupu služeb preferujete?
8. Znáte nějaké CA, které prodávají zájezdy prostřednictvím internetu?
10. Podle čeho vybíráte CA (CK)? Co Vás při výběru ovlivňuje?
11. Jaký vliv má propagace na Váš výběr CA (CK)?
12. Kde si propagace CA (CK) nejspíše všimnete?
13. Pocházíte z města Prostějova a jeho blízkého okolí?
14. Znáte v Prostějově nějaké cestovní agentury?
16. Znáte CA AQUA TOUR, která sídlí v Prostějově na ul. Svatoplukova?
21. Jak byste ohodnotil/a současné logo CA AQUA TOUR?
22. Které logo by na Vás nejvíce zapůsobilo?
23. Jakého jste pohlaví?
24. Do jaké věkové kategorie patříte?
25. Jste:
C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI
Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.
Poznámky: 1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli. 2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 % 3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat. 4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.