Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Marketingový výzkum - Ikea

Marketingový výzkum - Ikea

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Tereza Černá
Šetření:18. 05. 2010 - 19. 05. 2010
Počet respondentů:72
Počet otázek (max/průměr):17 / 15.86
Použité ochrany:unikátní IP
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:77,2 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.04:10
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům


Dobrý den,
jmenuji Tereza Černá, jsem studentka Vysoké školy polytechnické v Jihlavě a ráda bych udělala marketingový výzkum pro svou seminární práci. Ráda bych Vás poprosila, abyste si představili situaci, že zařizujete nové bydlení nebo se chystáte obměnit nábytek nebo vylepšit svůj současný domov. Poté, prosím, vyplňte tento dotazník.
.

Odpovědi respondentů

1. Pro nákup nového nábytku by ste se rozhodli

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nákup u velké obchodní společnosti4359,72 %59,72 %  
u soukromého truhláře, na míru, podle vlastního návrhu2940,28 %40,28 %  

Graf

2. Které obchodní domy u nás znáte (můžete vybrat více možností)

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ikea7097,22 %97,22 %  
Kika6184,72 %84,72 %  
Asko nábytek5069,44 %69,44 %  
Skonto nábytek4156,94 %56,94 %  
Mobelix2534,72 %34,72 %  
Jamall1520,83 %20,83 %  

Graf

3. Která obchodní společnost u vás vyvolává kvalitu

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ikea5880,56 %80,56 %  
Kika2129,17 %29,17 %  
Mobelix811,11 %11,11 %  
Skonto nábytek811,11 %11,11 %  
Asko nábytek79,72 %9,72 %  
Jamall56,94 %6,94 %  

Graf

4. Navštívili už jste někdy obchodní dům Ikea

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano6286,11 %86,11 %  
ne1013,89 %13,89 %  

Graf

5. Pokud ANO, co vás v obchodním domě Ikea zaujalo

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
vzorové pokoje Ikea2744,26 %37,5 %  
sortiment Ikea2540,98 %34,72 %  
uspořádání domu Ikea – nejprve obývací pokoje, kuchyně, dětská Ikea, dekorace…58,2 %6,94 %  
restaurace Ikea46,56 %5,56 %  

Graf

6. Zařídili by ste si celé bydlení z obchodního domu Ikea

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše souhlasím2027,78 %27,78 %  
nevím1926,39 %26,39 %  
spíše nesouhlasím1419,44 %19,44 %  
souhlasím1216,67 %16,67 %  
nesouhlasím79,72 %9,72 %  

Graf

7. Pokud ne, z jakého důvodu

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nezajímavost produktů1128,95 %15,28 %  
vysoká cena produktů821,05 %11,11 %  
vzdálenost prodejny od vašeho místa bydliště821,05 %11,11 %  
doplňky a nábytek chci podle svého, na míru12,63 %1,39 %  
Jeden podobný styl12,63 %1,39 %  
Nekvalitní zboží12,63 %1,39 %  
různé obchody, různý sortiment12,63 %1,39 %  
preferuji nábytek na míru12,63 %1,39 %  
všechno zboží tam není nejlepší a nejlevnější12,63 %1,39 %  
nic12,63 %1,39 %  
truhlář12,63 %1,39 %  
nízká životnost, unifikovanost12,63 %1,39 %  
vlastní vkus- chci větší možnost výběru12,63 %1,39 %  
nekvalitní produkty12,63 %1,39 %  

Graf

8. Měli jste někdy možnost prohlédnout si katalog Ikea

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano, líbil se mi5475 %75 %  
ne, ale mám zájem912,5 %12,5 %  
ne, nemám zájem68,33 %8,33 %  
ano, nelíbil se mi34,17 %4,17 %  

Graf

9. Pokud ne, ale máte zájem , jaký katalog by ste si rádi prohlídli

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ikea 20101947,5 %26,39 %  
Kuchyně615 %8,33 %  
TV sestavy615 %8,33 %  
Pohovky410 %5,56 %  
Koupelnový nábytek25 %2,78 %  
Matrace25 %2,78 %  
Šatní skříně12,5 %1,39 %  

Graf

10. V jaké podobě byste si prohlídli katalog

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
v tištěné formě5170,83 %70,83 %  
na webových stánkách obchodní společnosti Ikea2129,17 %29,17 %  

Graf

11. Víte, že obchodní společnost Ikea nabízí prodej na splátky

Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano4260,87 %58,33 %  
ne2739,13 %37,5 %  

Graf

12. Víte, že obchodní společnost Ikea nabízí zdarma členskou kartu Ikea FAMILY, která nabízí mnoho slev a dalších výhod

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne, nepotřebuji2434,29 %33,33 %  
ano, členskou kartu vlastním1927,14 %26,39 %  
ano, ale členskou kartu nepotřebuji1420 %19,44 %  
ne, ale při další návtěvě obchodního domu Ikea si ji zařídím1318,57 %18,06 %  

Graf

13. Uvítali by ste nákup Ikea výrobků na Internetu

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano4156,94 %56,94 %  
nevím2534,72 %34,72 %  
ne68,33 %8,33 %  

Graf

14. Zdá se Vám reklama obchodní společnosti Ikea dostatečná

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano, televizní reklamy v TV stačí3244,44 %44,44 %  
ne, uvítal/a bych katalogy nebo letáky do své schránky2331,94 %31,94 %  
nevím, nezajímám se1723,61 %23,61 %  

Graf

15. Pohlaví

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena5170,83 %70,83 %  
muž2129,17 %29,17 %  

Graf

16. Vzdělání

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
středoškolské5373,61 %73,61 %  
vysokoškolské912,5 %12,5 %  
základní811,11 %11,11 %  
učňovské22,78 %2,78 %  

Graf

17. Věk

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
15-204663,89 %63,89 %  
21-302331,94 %31,94 %  
31-4022,78 %2,78 %  
61-9911,39 %1,39 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

1. Pro nákup nového nábytku by ste se rozhodli

  • odpověď nákup u velké obchodní společnosti:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi souhlasím na otázku 6. Zařídili by ste si celé bydlení z obchodního domu Ikea

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Pro nákup nového nábytku by ste se rozhodli

2. Které obchodní domy u nás znáte (můžete vybrat více možností)

3. Která obchodní společnost u vás vyvolává kvalitu

4. Navštívili už jste někdy obchodní dům Ikea

5. Pokud ANO, co vás v obchodním domě Ikea zaujalo

6. Zařídili by ste si celé bydlení z obchodního domu Ikea

7. Pokud ne, z jakého důvodu

8. Měli jste někdy možnost prohlédnout si katalog Ikea

9. Pokud ne, ale máte zájem , jaký katalog by ste si rádi prohlídli

10. V jaké podobě byste si prohlídli katalog

11. Víte, že obchodní společnost Ikea nabízí prodej na splátky

12. Víte, že obchodní společnost Ikea nabízí zdarma členskou kartu Ikea FAMILY, která nabízí mnoho slev a dalších výhod

13. Uvítali by ste nákup Ikea výrobků na Internetu

14. Zdá se Vám reklama obchodní společnosti Ikea dostatečná

15. Pohlaví

16. Vzdělání

17. Věk

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Pro nákup nového nábytku by ste se rozhodli

2. Které obchodní domy u nás znáte (můžete vybrat více možností)

3. Která obchodní společnost u vás vyvolává kvalitu

4. Navštívili už jste někdy obchodní dům Ikea

5. Pokud ANO, co vás v obchodním domě Ikea zaujalo

6. Zařídili by ste si celé bydlení z obchodního domu Ikea

7. Pokud ne, z jakého důvodu

8. Měli jste někdy možnost prohlédnout si katalog Ikea

9. Pokud ne, ale máte zájem , jaký katalog by ste si rádi prohlídli

10. V jaké podobě byste si prohlídli katalog

11. Víte, že obchodní společnost Ikea nabízí prodej na splátky

12. Víte, že obchodní společnost Ikea nabízí zdarma členskou kartu Ikea FAMILY, která nabízí mnoho slev a dalších výhod

13. Uvítali by ste nákup Ikea výrobků na Internetu

14. Zdá se Vám reklama obchodní společnosti Ikea dostatečná

15. Pohlaví

16. Vzdělání

17. Věk

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Černá, T.Marketingový výzkum - Ikea (výsledky průzkumu), 2010. Dostupné online na https://marketingovy-vyzkum-ikea.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.