Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Trh BIO potravin v ČR je zatím poměrně málo rozvinut, ovšem má velký potunciál růstu, jako přirozený následek rostoucí obliby těchto výrobků po celém světě. Cílem dotazníku je zmapovat povědomí českých spotřebitelů o BIO výrobcích a následně vyvodit závěry a rady, jak trh podpořit v růstu.
Odpovědi respondentů
1. Pohlaví:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Žena
45
55,56 %
57,69 %
Muž
36
44,44 %
46,15 %
2. Věková skupina:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
18 - 26 let
57
70,37 %
73,08 %
27 - 35 let
18
22,22 %
23,08 %
36 - 45 let
3
3,7 %
3,85 %
46 - 55 let
2
2,47 %
2,56 %
méně než let
1
1,23 %
1,28 %
3. Socioekonomické zařazení:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
střední manažerský, administrativní nebo profesionální stupeň
17
20,99 %
21,79 %
kontrolní, úřední, nižší administrativní nebo profesionální stupeň
8
9,88 %
10,26 %
kvalifikovaný pracovník
8
9,88 %
10,26 %
vyšší manažerský, administrativní nebo profesionální stupeň
5
6,17 %
6,41 %
částečně kvalifikovaný nebo nekvalifikovaný pracovník
1
1,23 %
1,28 %
4. Kde nejčastěji nakupujete potraviny?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Supermarket
61
75,31 %
78,21 %
Lokální malá prodejna potravin
18
22,22 %
23,08 %
Trhy
1
1,23 %
1,28 %
všechno kromě internetu
1
1,23 %
1,28 %
5. Nakupujete BIO potraviny?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ano
43
53,09 %
55,13 %
Ne
38
46,91 %
48,72 %
6. Pokud ano, jak často?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Méně často než měsíčně
57
70,37 %
73,08 %
Několikrát měsíčně
22
27,16 %
28,21 %
Denně
1
1,23 %
1,28 %
Několikrát týdně
1
1,23 %
1,28 %
7. Jak jste se o BIO produktech dozvěděli?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
V obchodě
43
53,09 %
55,13 %
Internet
33
40,74 %
42,31 %
Televize
26
32,1 %
33,33 %
Noviny/Časopisy
21
25,93 %
26,92 %
Jiná odpověď
18
22,22 %
23,08 %
Letáky/Plakáty
15
18,52 %
19,23 %
8. Která oblast BIO sortimentu Vás nejvíce zajímá?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Zelenina
43
53,09 %
55,13 %
Maso
32
39,51 %
41,03 %
Ovoce
32
39,51 %
41,03 %
Mléčné výrobky
30
37,04 %
38,46 %
Cereálie
20
24,69 %
25,64 %
Vejce
11
13,58 %
14,1 %
9. Které z důvodů Vás přimějí ke koupi, nebo naopak odradí od koupě BIO potravin? ( možnost zaškrtnout více řádků, známkování dle škály 1 - určitě přiměje ke koupi po 5 - určitě odradí od koupě )
Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.
Podotázka
Průměr
Rozptyl
Dostupnost BIO potravin
2.506
1.361
Možnost výběru ze sortimentu BIO potravin
2.395
1.153
Cena
3.16
2.752
Ochrana zdraví spotřebitelů
2.42
1.528
Ochrana životního prostředí
2.395
1.622
Chuť
1.815
1.015
Dostupnost informací o BIO produktech
2.914
1.412
10. Jaké znáte BIO výrobce?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
-
-
.
0
Amálka
aromatis
Babičiny nudle, Emco, Olma
BIO ALBERT, BIOPEKÁRNA HANA ZEMANOVÁ,
bio bio
bio farmy
BIO Tesco
BIO v Tescu
biofarma Sasov, Olma
biopekárna Zemanka, bio nebio, bio natura
boihovezi.cz
Botanicus
polévky Hopi
lokální - farma Sasov
Vital
Country Life
Country Life s.r.o.
COUNTRY LIFE s.r.o., MASNÉ KRÁMY s.r.o., MORAVAN - masná výroba s.r.o.
Dalibor Vacek
dannone
Hamánek, Tany, Penny
Ikea Food, na další si nevzpomenu.
Konkrétního neznám
life food, country life
Lifefood
malé farmy
McDonalds
moc si nemohu vzpomenout, ale např. Hopi polévky, Natura
ty ze supermarketů, kde každý superarket ž má svou bioznačku
Vitaminátor
z hlavy mě napadá asi jen Tesco :-)
z hlavy žádného
zadne
Zemanka, Country life, fairtrade
Znám pouze prodejce. Vždy jsem měla za to, že výrobci jsou zemědělci, kteří své produkty prodávají podniku, který teprve potřebuje používat jméno pro prodej.
žádné
žádné
žádné
žádné
žádné
žádné
žádné
žádné
žádné
žádné
11. Jakou nejvyšší cenu byste byli ochotni zaplatit za potraviny v BIO kvalitě? Jablka (1Kg)
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
30
22
27,16 %
28,21 %
35
15
18,52 %
19,23 %
40
11
13,58 %
14,1 %
20
11
13,58 %
14,1 %
15
7
8,64 %
8,97 %
25
6
7,41 %
7,69 %
45
5
6,17 %
6,41 %
55
2
2,47 %
2,56 %
50
2
2,47 %
2,56 %
12. Jakou nejvyšší cenu byste byli ochotni zaplatit za potraviny v BIO kvalitě? Brambory (1 Kg)
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
22
20
24,69 %
25,64 %
25
15
18,52 %
19,23 %
16
11
13,58 %
14,1 %
10
10
12,35 %
12,82 %
19
9
11,11 %
11,54 %
7
6
7,41 %
7,69 %
13
5
6,17 %
6,41 %
28
3
3,7 %
3,85 %
31
2
2,47 %
2,56 %
13. Jakou nejvyšší cenu byste byli ochotni zaplatit za potraviny v BIO kvalitě? Mrkev 1 Kg
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
21
15
18,52 %
19,23 %
18
14
17,28 %
17,95 %
24
11
13,58 %
14,1 %
15
11
13,58 %
14,1 %
27
11
13,58 %
14,1 %
12
10
12,35 %
12,82 %
30
7
8,64 %
8,97 %
33
1
1,23 %
1,28 %
36
1
1,23 %
1,28 %
14. Jakou nejvyšší cenu byste byli ochotni zaplatit za potraviny v BIO kvalitě? Mléko polotučné (1 L)
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
19
21
25,93 %
26,92 %
25
13
16,05 %
16,67 %
16
13
16,05 %
16,67 %
22
9
11,11 %
11,54 %
13
9
11,11 %
11,54 %
7
6
7,41 %
7,69 %
31
5
6,17 %
6,41 %
28
3
3,7 %
3,85 %
10
2
2,47 %
2,56 %
15. Jakou nejvyšší cenu byste byli ochotni zaplatit za potraviny v BIO kvalitě? Jogurt bílý (cca 130 g)
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
10
20
24,69 %
25,64 %
13
20
24,69 %
25,64 %
16
16
19,75 %
20,51 %
7
10
12,35 %
12,82 %
4
5
6,17 %
6,41 %
19
4
4,94 %
5,13 %
22
3
3,7 %
3,85 %
25
2
2,47 %
2,56 %
28
1
1,23 %
1,28 %
16. Jakou nejvyšší cenu byste byli ochotni zaplatit za potraviny v BIO kvalitě? Vejce (10 ks)
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
31
19
23,46 %
24,36 %
22
12
14,81 %
15,38 %
28
11
13,58 %
14,1 %
40
11
13,58 %
14,1 %
37
10
12,35 %
12,82 %
25
8
9,88 %
10,26 %
34
7
8,64 %
8,97 %
46
3
3,7 %
3,85 %
17. Jakou nejvyšší cenu byste byli ochotni zaplatit za potraviny v BIO kvalitě? Vepřová pečeně s kostí (1 Kg)
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
150
22
27,16 %
28,21 %
120
16
19,75 %
20,51 %
90
12
14,81 %
15,38 %
210
8
9,88 %
10,26 %
180
7
8,64 %
8,97 %
240
6
7,41 %
7,69 %
330
4
4,94 %
5,13 %
270
4
4,94 %
5,13 %
300
2
2,47 %
2,56 %
18. Jakou nejvyšší cenu byste byli ochotni zaplatit za potraviny v BIO kvalitě? Rajská jablka (1 Kg)
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
40
22
27,16 %
28,21 %
30
18
22,22 %
23,08 %
35
12
14,81 %
15,38 %
45
10
12,35 %
12,82 %
25
9
11,11 %
11,54 %
50
7
8,64 %
8,97 %
65
2
2,47 %
2,56 %
60
1
1,23 %
1,28 %
19. Pokud by ceny BIO potravin byly stejné jako ceny ostatních potravin, jaký poměr nákupu by obě skupiny zaujímaly? ( BIO:Ostatní )
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
100:0
28
34,57 %
35,9 %
50:50
13
16,05 %
16,67 %
80:20
10
12,35 %
12,82 %
70:30
7
8,64 %
8,97 %
90:10
5
6,17 %
6,41 %
0:100
5
6,17 %
6,41 %
60:40
4
4,94 %
5,13 %
40:60
4
4,94 %
5,13 %
20:80
2
2,47 %
2,56 %
30:70
2
2,47 %
2,56 %
10:90
1
1,23 %
1,28 %
SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA
Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!
Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.
Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3
Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5
Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 3 otázek.
Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).
1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Několikrát měsíčně na otázku 6. Pokud ano, jak často?
1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Cena=4 na otázku 9. Které z důvodů Vás přimějí ke koupi, nebo naopak odradí od koupě BIO potravin? ( možnost zaškrtnout více řádků, známkování dle škály 1 - určitě přiměje ke koupi po 5 - určitě odradí od koupě )
1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ochrana životního prostředí=1 na otázku 9. Které z důvodů Vás přimějí ke koupi, nebo naopak odradí od koupě BIO potravin? ( možnost zaškrtnout více řádků, známkování dle škály 1 - určitě přiměje ke koupi po 5 - určitě odradí od koupě )
odpověď Ne:
2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ochrana zdraví spotřebitelů=5 na otázku 9. Které z důvodů Vás přimějí ke koupi, nebo naopak odradí od koupě BIO potravin? ( možnost zaškrtnout více řádků, známkování dle škály 1 - určitě přiměje ke koupi po 5 - určitě odradí od koupě )
2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ochrana životního prostředí=5 na otázku 9. Které z důvodů Vás přimějí ke koupi, nebo naopak odradí od koupě BIO potravin? ( možnost zaškrtnout více řádků, známkování dle škály 1 - určitě přiměje ke koupi po 5 - určitě odradí od koupě )
2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi 50:50 na otázku 19. Pokud by ceny BIO potravin byly stejné jako ceny ostatních potravin, jaký poměr nákupu by obě skupiny zaujímaly? ( BIO:Ostatní )
2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Dostupnost informací o BIO produktech=5 na otázku 9. Které z důvodů Vás přimějí ke koupi, nebo naopak odradí od koupě BIO potravin? ( možnost zaškrtnout více řádků, známkování dle škály 1 - určitě přiměje ke koupi po 5 - určitě odradí od koupě )
8. Která oblast BIO sortimentu Vás nejvíce zajímá?
odpověď Zelenina:
1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ovoce na otázku 8. Která oblast BIO sortimentu Vás nejvíce zajímá?
9. Které z důvodů Vás přimějí ke koupi, nebo naopak odradí od koupě BIO potravin? ( možnost zaškrtnout více řádků, známkování dle škály 1 - určitě přiměje ke koupi po 5 - určitě odradí od koupě )
odpověď Ochrana zdraví spotřebitelů=5:
7.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ochrana životního prostředí=5 na otázku 9. Které z důvodů Vás přimějí ke koupi, nebo naopak odradí od koupě BIO potravin? ( možnost zaškrtnout více řádků, známkování dle škály 1 - určitě přiměje ke koupi po 5 - určitě odradí od koupě )
odpověď Ochrana životního prostředí=5:
7.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ochrana zdraví spotřebitelů=5 na otázku 9. Které z důvodů Vás přimějí ke koupi, nebo naopak odradí od koupě BIO potravin? ( možnost zaškrtnout více řádků, známkování dle škály 1 - určitě přiměje ke koupi po 5 - určitě odradí od koupě )
Zjišťování závislostí odpovědí
Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).
1. Pohlaví:
2. Věková skupina:
3. Socioekonomické zařazení:
4. Kde nejčastěji nakupujete potraviny?
5. Nakupujete BIO potraviny?
6. Pokud ano, jak často?
7. Jak jste se o BIO produktech dozvěděli?
8. Která oblast BIO sortimentu Vás nejvíce zajímá?
9. Které z důvodů Vás přimějí ke koupi, nebo naopak odradí od koupě BIO potravin? ( možnost zaškrtnout více řádků, známkování dle škály 1 - určitě přiměje ke koupi po 5 - určitě odradí od koupě )
10. Jaké znáte BIO výrobce?
11. Jakou nejvyšší cenu byste byli ochotni zaplatit za potraviny v BIO kvalitě? Jablka (1Kg)
12. Jakou nejvyšší cenu byste byli ochotni zaplatit za potraviny v BIO kvalitě? Brambory (1 Kg)
13. Jakou nejvyšší cenu byste byli ochotni zaplatit za potraviny v BIO kvalitě? Mrkev 1 Kg
14. Jakou nejvyšší cenu byste byli ochotni zaplatit za potraviny v BIO kvalitě? Mléko polotučné (1 L)
15. Jakou nejvyšší cenu byste byli ochotni zaplatit za potraviny v BIO kvalitě? Jogurt bílý (cca 130 g)
16. Jakou nejvyšší cenu byste byli ochotni zaplatit za potraviny v BIO kvalitě? Vejce (10 ks)
17. Jakou nejvyšší cenu byste byli ochotni zaplatit za potraviny v BIO kvalitě? Vepřová pečeně s kostí (1 Kg)
18. Jakou nejvyšší cenu byste byli ochotni zaplatit za potraviny v BIO kvalitě? Rajská jablka (1 Kg)
19. Pokud by ceny BIO potravin byly stejné jako ceny ostatních potravin, jaký poměr nákupu by obě skupiny zaujímaly? ( BIO:Ostatní )
B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).
1. Pohlaví:
2. Věková skupina:
3. Socioekonomické zařazení:
4. Kde nejčastěji nakupujete potraviny?
5. Nakupujete BIO potraviny?
6. Pokud ano, jak často?
7. Jak jste se o BIO produktech dozvěděli?
8. Která oblast BIO sortimentu Vás nejvíce zajímá?
9. Které z důvodů Vás přimějí ke koupi, nebo naopak odradí od koupě BIO potravin? ( možnost zaškrtnout více řádků, známkování dle škály 1 - určitě přiměje ke koupi po 5 - určitě odradí od koupě )
10. Jaké znáte BIO výrobce?
11. Jakou nejvyšší cenu byste byli ochotni zaplatit za potraviny v BIO kvalitě? Jablka (1Kg)
12. Jakou nejvyšší cenu byste byli ochotni zaplatit za potraviny v BIO kvalitě? Brambory (1 Kg)
13. Jakou nejvyšší cenu byste byli ochotni zaplatit za potraviny v BIO kvalitě? Mrkev 1 Kg
14. Jakou nejvyšší cenu byste byli ochotni zaplatit za potraviny v BIO kvalitě? Mléko polotučné (1 L)
15. Jakou nejvyšší cenu byste byli ochotni zaplatit za potraviny v BIO kvalitě? Jogurt bílý (cca 130 g)
16. Jakou nejvyšší cenu byste byli ochotni zaplatit za potraviny v BIO kvalitě? Vejce (10 ks)
17. Jakou nejvyšší cenu byste byli ochotni zaplatit za potraviny v BIO kvalitě? Vepřová pečeně s kostí (1 Kg)
18. Jakou nejvyšší cenu byste byli ochotni zaplatit za potraviny v BIO kvalitě? Rajská jablka (1 Kg)
19. Pokud by ceny BIO potravin byly stejné jako ceny ostatních potravin, jaký poměr nákupu by obě skupiny zaujímaly? ( BIO:Ostatní )
C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI
Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.
Poznámky: 1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli. 2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 % 3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat. 4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.