Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Matematika ve školách a její využití v praxi
Matematika ve školách a její využití v praxi
→ Mohou Vaši podřízení pracovat z domova? Sledujete nějak, co v práci dělají a zda nedělají vedle práce ještě něco jiného? ←
(průzkum pro diplomovou práci, cca 10 minut)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Václav Žitek |
---|---|
Šetření: | 19. 12. 2010 - 20. 12. 2010 |
Počet respondentů: | 44 |
Počet otázek (max/průměr): | 12 / 11.7 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 63,4 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.02:56 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Cílem dotazníku je zjistit pohled společnosti na matematiku jako vědu a vyučovací předmět.
Odpovědi respondentů
1. Jak souhlasíte s tvrzením: "Matematika je pro lidstvo nezbytná"
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
souhlasím | 18 | 40,91 % | 40,91 % |
spíše souhlasím | 14 | 31,82 % | 31,82 % |
spíše nesouhlasím | 6 | 13,64 % | 13,64 % |
nesouhlasím | 4 | 9,09 % | 9,09 % |
nevím | 2 | 4,55 % | 4,55 % |
2. Znáte nějakého významného matematika? Pokud ano, kterého?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Neznám | 17 | 38,64 % | 38,64 % |
Pythagoras | 7 | 15,91 % | 15,91 % |
Einstein | 2 | 4,55 % | 4,55 % |
Archimedes | 1 | 2,27 % | 2,27 % |
Einstein např. | 1 | 2,27 % | 2,27 % |
Eukléides,Pythagoras | 1 | 2,27 % | 2,27 % |
Kurt Gödel | 1 | 2,27 % | 2,27 % |
Pithágoras | 1 | 2,27 % | 2,27 % |
Pythagoras ze Samu | 1 | 2,27 % | 2,27 % |
Albert Einstein | 1 | 2,27 % | 2,27 % |
Euklides, Pythagoras, Newton | 1 | 2,27 % | 2,27 % |
Google.com | 1 | 2,27 % | 2,27 % |
nic | 1 | 2,27 % | 2,27 % |
Marcellus (Řecko) | 1 | 2,27 % | 2,27 % |
naši matikářku ze střední :D | 1 | 2,27 % | 2,27 % |
Václav Žitek | 1 | 2,27 % | 2,27 % |
Thalet z Milétu | 1 | 2,27 % | 2,27 % |
Epstein, Einstein. Gödel . . . | 1 | 2,27 % | 2,27 % |
Newton | 1 | 2,27 % | 2,27 % |
Pascal | 1 | 2,27 % | 2,27 % |
Pythagoras, Lobačevskij, Heyrovský | 1 | 2,27 % | 2,27 % |
3. Baví / bavila vás matematika?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 25 | 56,82 % | 56,82 % |
ano | 19 | 43,18 % | 43,18 % |
4. Co se Vám vybaví ve spojitosti s matematikou?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
....
"On se ten zlomek mrcha nedá!"
aritmetika
Beruška. ( Má učitelka matematiky nám- 30-ti klukům - říkala berušky)
čísla
Čísla, rýsovací pomůcky, knížky, kalkulačka, nakupování
Hovna
hrůza
Kalkulačka, zábavná hra s čísly, základní škola
logaritmy, které jsem nikdy nepochopila
Logika
Malá násobilka
Malá násobilka!
matikaaaa matikaaaaaa matikaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!
matikářka, to byl živel :-D čísla, pythagoras, kalkulačka...:)
Mnoho věcí
Množiny :D
Na střední škole mladý vysokoškolský učitel, který postrádal schopnost naučit matematiku. Výsledkem bylo, že mu za půl roku propadala většina třídy, která s předchozí učitelkou měla průměr 2. Matematiku jsem se naučila až na vysoké škole + samostudium a placené doučování.
nic
nuda
nuda,vzorečky
Peníze
pětka
Rendrování grafiky, modely objektů, modelování
Slzy, krev a pot
Spousta zbytečných věcí který stejně už nikdy nepoužiju
stres
střední škola
tápání
trojúhelník
věda
vzorečky
5. Kdy matematiku využíváte?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Při studiu | 38 | 86,36 % | 86,36 % |
Při nakupování | 34 | 77,27 % | 77,27 % |
V práci | 14 | 31,82 % | 31,82 % |
Při stanovování rodinného rozpočtu | 13 | 29,55 % | 29,55 % |
Při svém koníčku | 10 | 22,73 % | 22,73 % |
Matematiku nevyužívám | 2 | 4,55 % | 4,55 % |
Každej něco někdy počítá... stupidní otázka | 1 | 2,27 % | 2,27 % |
počítám kolik lidí dá "líbí se mi" | 1 | 2,27 % | 2,27 % |
6. Míváte někdy v praxi problém s neznalostí matematiky?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 30 | 68,18 % | 68,18 % |
ano | 14 | 31,82 % | 31,82 % |
7. Jak ohodnotíte své znalosti matematiky?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „výborný”, „chvalitebný”, „dobrý”, „dostatečný” a „nedostatečný”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
dobrý | 18 | 40,91 % | 40,91 % |
chvalitebný | 12 | 27,27 % | 27,27 % |
dostatečný | 12 | 27,27 % | 27,27 % |
výborný | 1 | 2,27 % | 2,27 % |
nedostatečný | 1 | 2,27 % | 2,27 % |
8. Myslíte si, že by bylo dobré zlepšit své znalosti matematiky?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 28 | 63,64 % | 63,64 % |
ne | 9 | 20,45 % | 20,45 % |
nevím | 7 | 15,91 % | 15,91 % |
9. Myslíte si, že by se měly změnit vyučovací plány matematiky?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano, snížit objem učiva a více procvičovat | 29 | 65,91 % | 65,91 % |
Ne, plány jsou kvalitně postavené | 9 | 20,45 % | 20,45 % |
Ano, zvýšit objem učiva | 4 | 9,09 % | 9,09 % |
Matematika by se měla zrušit | 2 | 4,55 % | 4,55 % |
10. Jaké je nejvyšší dosažené vzdělání rodičů?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Středoškolské | 22 | 51,16 % | 50 % |
Vysokoškolské | 15 | 34,88 % | 34,09 % |
Učňovské | 6 | 13,95 % | 13,64 % |
11. Jste:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Student střední školy - odborná/průmyslová | 21 | 47,73 % | 47,73 % |
Student vysoké školy | 10 | 22,73 % | 22,73 % |
Student střední školy - gymnázium | 7 | 15,91 % | 15,91 % |
Člověk v pracovním procesu | 6 | 13,64 % | 13,64 % |
12. Jste muž nebo žena?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
žena | 25 | 56,82 % | 56,82 % |
muž | 19 | 43,18 % | 43,18 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.