Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Matematika ve školách a její využití v praxi

Matematika ve školách a její využití v praxi

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Václav Žitek
Šetření:19. 12. 2010 - 20. 12. 2010
Počet respondentů:44
Počet otázek (max/průměr):12 / 11.7
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:63,4 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:56
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Cílem dotazníku je zjistit pohled společnosti na matematiku jako vědu a vyučovací předmět. 

Odpovědi respondentů

1. Jak souhlasíte s tvrzením: "Matematika je pro lidstvo nezbytná"

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
souhlasím1840,91 %40,91 %  
spíše souhlasím1431,82 %31,82 %  
spíše nesouhlasím613,64 %13,64 %  
nesouhlasím49,09 %9,09 %  
nevím24,55 %4,55 %  

Graf

2. Znáte nějakého významného matematika? Pokud ano, kterého?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Neznám1738,64 %38,64 %  
Pythagoras715,91 %15,91 %  
Einstein24,55 %4,55 %  
Archimedes12,27 %2,27 %  
Einstein např. 12,27 %2,27 %  
Eukléides,Pythagoras12,27 %2,27 %  
Kurt Gödel12,27 %2,27 %  
Pithágoras12,27 %2,27 %  
Pythagoras ze Samu12,27 %2,27 %  
Albert Einstein12,27 %2,27 %  
Euklides, Pythagoras, Newton12,27 %2,27 %  
Google.com12,27 %2,27 %  
nic12,27 %2,27 %  
Marcellus (Řecko)12,27 %2,27 %  
naši matikářku ze střední :D12,27 %2,27 %  
Václav Žitek12,27 %2,27 %  
Thalet z Milétu12,27 %2,27 %  
Epstein, Einstein. Gödel . . . 12,27 %2,27 %  
Newton12,27 %2,27 %  
Pascal12,27 %2,27 %  
Pythagoras, Lobačevskij, Heyrovský12,27 %2,27 %  

Graf

3. Baví / bavila vás matematika?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne2556,82 %56,82 %  
ano1943,18 %43,18 %  

Graf

4. Co se Vám vybaví ve spojitosti s matematikou?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

....

"On se ten zlomek mrcha nedá!"

aritmetika

Beruška. ( Má učitelka matematiky nám- 30-ti klukům - říkala berušky)

čísla

Čísla, rýsovací pomůcky, knížky, kalkulačka, nakupování

Hovna

hrůza

Kalkulačka, zábavná hra s čísly, základní škola

logaritmy, které jsem nikdy nepochopila

Logika

Malá násobilka

Malá násobilka!

matikaaaa matikaaaaaa matikaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!

matikářka, to byl živel :-D čísla, pythagoras, kalkulačka...:)

Mnoho věcí

Množiny :D

Na střední škole mladý vysokoškolský učitel, který postrádal schopnost naučit matematiku. Výsledkem bylo, že mu za půl roku propadala většina třídy, která s předchozí učitelkou měla průměr 2. Matematiku jsem se naučila až na vysoké škole + samostudium a placené doučování.

nic

nuda

nuda,vzorečky

Peníze

pětka

Rendrování grafiky, modely objektů, modelování

Slzy, krev a pot

Spousta zbytečných věcí který stejně už nikdy nepoužiju

stres

střední škola

tápání

trojúhelník

věda

vzorečky

5. Kdy matematiku využíváte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Při studiu3886,36 %86,36 %  
Při nakupování3477,27 %77,27 %  
V práci 1431,82 %31,82 %  
Při stanovování rodinného rozpočtu1329,55 %29,55 %  
Při svém koníčku1022,73 %22,73 %  
Matematiku nevyužívám24,55 %4,55 %  
Každej něco někdy počítá... stupidní otázka12,27 %2,27 %  
počítám kolik lidí dá "líbí se mi"12,27 %2,27 %  

Graf

6. Míváte někdy v praxi problém s neznalostí matematiky?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne3068,18 %68,18 %  
ano1431,82 %31,82 %  

Graf

7. Jak ohodnotíte své znalosti matematiky?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „výborný”, „chvalitebný”, „dobrý”, „dostatečný” a „nedostatečný”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
dobrý1840,91 %40,91 %  
chvalitebný1227,27 %27,27 %  
dostatečný1227,27 %27,27 %  
výborný12,27 %2,27 %  
nedostatečný12,27 %2,27 %  

Graf

8. Myslíte si, že by bylo dobré zlepšit své znalosti matematiky?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano2863,64 %63,64 %  
ne920,45 %20,45 %  
nevím715,91 %15,91 %  

Graf

9. Myslíte si, že by se měly změnit vyučovací plány matematiky?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano, snížit objem učiva a více procvičovat2965,91 %65,91 %  
Ne, plány jsou kvalitně postavené920,45 %20,45 %  
Ano, zvýšit objem učiva49,09 %9,09 %  
Matematika by se měla zrušit24,55 %4,55 %  

Graf

10. Jaké je nejvyšší dosažené vzdělání rodičů?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Středoškolské2251,16 %50 %  
Vysokoškolské1534,88 %34,09 %  
Učňovské613,95 %13,64 %  

Graf

11. Jste:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Student střední školy - odborná/průmyslová2147,73 %47,73 %  
Student vysoké školy1022,73 %22,73 %  
Student střední školy - gymnázium715,91 %15,91 %  
Člověk v pracovním procesu613,64 %13,64 %  

Graf

12. Jste muž nebo žena?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena2556,82 %56,82 %  
muž1943,18 %43,18 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Tento dotazník byl vyhodnocen jako nevhodný pro úlohu DZD (s největší pravdědpodobností jej zodpovědělo příliš málo respondentů).

Citace

Žitek, V.Matematika ve školách a její využití v praxi (výsledky průzkumu), 2010. Dostupné online na https://matematika-ve-skolac.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.