Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Matematika ve školách a její využití v praxi
Matematika ve školách a její využití v praxi
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Václav Žitek |
---|---|
Šetření: | 19. 12. 2010 - 20. 12. 2010 |
Počet respondentů: | 44 |
Počet otázek (max/průměr): | 12 / 11.7 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 63,4 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.02:56 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Cílem dotazníku je zjistit pohled společnosti na matematiku jako vědu a vyučovací předmět.
Odpovědi respondentů
1. Jak souhlasíte s tvrzením: "Matematika je pro lidstvo nezbytná"
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
souhlasím | 18 | 40,91 % | 40,91 % |
spíše souhlasím | 14 | 31,82 % | 31,82 % |
spíše nesouhlasím | 6 | 13,64 % | 13,64 % |
nesouhlasím | 4 | 9,09 % | 9,09 % |
nevím | 2 | 4,55 % | 4,55 % |
2. Znáte nějakého významného matematika? Pokud ano, kterého?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Neznám | 17 | 38,64 % | 38,64 % |
Pythagoras | 7 | 15,91 % | 15,91 % |
Einstein | 2 | 4,55 % | 4,55 % |
Archimedes | 1 | 2,27 % | 2,27 % |
Einstein např. | 1 | 2,27 % | 2,27 % |
Eukléides,Pythagoras | 1 | 2,27 % | 2,27 % |
Kurt Gödel | 1 | 2,27 % | 2,27 % |
Pithágoras | 1 | 2,27 % | 2,27 % |
Pythagoras ze Samu | 1 | 2,27 % | 2,27 % |
Albert Einstein | 1 | 2,27 % | 2,27 % |
Euklides, Pythagoras, Newton | 1 | 2,27 % | 2,27 % |
Google.com | 1 | 2,27 % | 2,27 % |
nic | 1 | 2,27 % | 2,27 % |
Marcellus (Řecko) | 1 | 2,27 % | 2,27 % |
naši matikářku ze střední :D | 1 | 2,27 % | 2,27 % |
Václav Žitek | 1 | 2,27 % | 2,27 % |
Thalet z Milétu | 1 | 2,27 % | 2,27 % |
Epstein, Einstein. Gödel . . . | 1 | 2,27 % | 2,27 % |
Newton | 1 | 2,27 % | 2,27 % |
Pascal | 1 | 2,27 % | 2,27 % |
Pythagoras, Lobačevskij, Heyrovský | 1 | 2,27 % | 2,27 % |
3. Baví / bavila vás matematika?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 25 | 56,82 % | 56,82 % |
ano | 19 | 43,18 % | 43,18 % |
4. Co se Vám vybaví ve spojitosti s matematikou?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
....
"On se ten zlomek mrcha nedá!"
aritmetika
Beruška. ( Má učitelka matematiky nám- 30-ti klukům - říkala berušky)
čísla
Čísla, rýsovací pomůcky, knížky, kalkulačka, nakupování
Hovna
hrůza
Kalkulačka, zábavná hra s čísly, základní škola
logaritmy, které jsem nikdy nepochopila
Logika
Malá násobilka
Malá násobilka!
matikaaaa matikaaaaaa matikaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!
matikářka, to byl živel :-D čísla, pythagoras, kalkulačka...:)
Mnoho věcí
Množiny :D
Na střední škole mladý vysokoškolský učitel, který postrádal schopnost naučit matematiku. Výsledkem bylo, že mu za půl roku propadala většina třídy, která s předchozí učitelkou měla průměr 2. Matematiku jsem se naučila až na vysoké škole + samostudium a placené doučování.
nic
nuda
nuda,vzorečky
Peníze
pětka
Rendrování grafiky, modely objektů, modelování
Slzy, krev a pot
Spousta zbytečných věcí který stejně už nikdy nepoužiju
stres
střední škola
tápání
trojúhelník
věda
vzorečky
5. Kdy matematiku využíváte?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Při studiu | 38 | 86,36 % | 86,36 % |
Při nakupování | 34 | 77,27 % | 77,27 % |
V práci | 14 | 31,82 % | 31,82 % |
Při stanovování rodinného rozpočtu | 13 | 29,55 % | 29,55 % |
Při svém koníčku | 10 | 22,73 % | 22,73 % |
Matematiku nevyužívám | 2 | 4,55 % | 4,55 % |
Každej něco někdy počítá... stupidní otázka | 1 | 2,27 % | 2,27 % |
počítám kolik lidí dá "líbí se mi" | 1 | 2,27 % | 2,27 % |
6. Míváte někdy v praxi problém s neznalostí matematiky?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 30 | 68,18 % | 68,18 % |
ano | 14 | 31,82 % | 31,82 % |
7. Jak ohodnotíte své znalosti matematiky?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „výborný”, „chvalitebný”, „dobrý”, „dostatečný” a „nedostatečný”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
dobrý | 18 | 40,91 % | 40,91 % |
chvalitebný | 12 | 27,27 % | 27,27 % |
dostatečný | 12 | 27,27 % | 27,27 % |
výborný | 1 | 2,27 % | 2,27 % |
nedostatečný | 1 | 2,27 % | 2,27 % |
8. Myslíte si, že by bylo dobré zlepšit své znalosti matematiky?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 28 | 63,64 % | 63,64 % |
ne | 9 | 20,45 % | 20,45 % |
nevím | 7 | 15,91 % | 15,91 % |
9. Myslíte si, že by se měly změnit vyučovací plány matematiky?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano, snížit objem učiva a více procvičovat | 29 | 65,91 % | 65,91 % |
Ne, plány jsou kvalitně postavené | 9 | 20,45 % | 20,45 % |
Ano, zvýšit objem učiva | 4 | 9,09 % | 9,09 % |
Matematika by se měla zrušit | 2 | 4,55 % | 4,55 % |
10. Jaké je nejvyšší dosažené vzdělání rodičů?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Středoškolské | 22 | 51,16 % | 50 % |
Vysokoškolské | 15 | 34,88 % | 34,09 % |
Učňovské | 6 | 13,95 % | 13,64 % |
11. Jste:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Student střední školy - odborná/průmyslová | 21 | 47,73 % | 47,73 % |
Student vysoké školy | 10 | 22,73 % | 22,73 % |
Student střední školy - gymnázium | 7 | 15,91 % | 15,91 % |
Člověk v pracovním procesu | 6 | 13,64 % | 13,64 % |
12. Jste muž nebo žena?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
žena | 25 | 56,82 % | 56,82 % |
muž | 19 | 43,18 % | 43,18 % |
Zdroje respondentů
Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):
- nezjištěno (66,7 %)
- facebook.com (19 %)
- vyplnto.cz (9,5 %)
Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.