Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Matematika ve školách a její využití v praxi

Matematika ve školách a její využití v praxi

Víte, že... si na Vyplňto.cz můžete zdarma vytvořit vlastní dotazník?

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Václav Žitek
Šetření:19. 12. 2010 - 20. 12. 2010
Počet respondentů:44
Počet otázek (max/průměr):12 / 11.7
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:63,4 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:56
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Cílem dotazníku je zjistit pohled společnosti na matematiku jako vědu a vyučovací předmět. 

Odpovědi respondentů

1. Jak souhlasíte s tvrzením: "Matematika je pro lidstvo nezbytná"

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
souhlasím1840,91 %40,91 %  
spíše souhlasím1431,82 %31,82 %  
spíše nesouhlasím613,64 %13,64 %  
nesouhlasím49,09 %9,09 %  
nevím24,55 %4,55 %  

Graf

2. Znáte nějakého významného matematika? Pokud ano, kterého?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Neznám1738,64 %38,64 %  
Pythagoras715,91 %15,91 %  
Einstein24,55 %4,55 %  
Archimedes12,27 %2,27 %  
Einstein např. 12,27 %2,27 %  
Eukléides,Pythagoras12,27 %2,27 %  
Kurt Gödel12,27 %2,27 %  
Pithágoras12,27 %2,27 %  
Pythagoras ze Samu12,27 %2,27 %  
Albert Einstein12,27 %2,27 %  
Euklides, Pythagoras, Newton12,27 %2,27 %  
Google.com12,27 %2,27 %  
nic12,27 %2,27 %  
Marcellus (Řecko)12,27 %2,27 %  
naši matikářku ze střední :D12,27 %2,27 %  
Václav Žitek12,27 %2,27 %  
Thalet z Milétu12,27 %2,27 %  
Epstein, Einstein. Gödel . . . 12,27 %2,27 %  
Newton12,27 %2,27 %  
Pascal12,27 %2,27 %  
Pythagoras, Lobačevskij, Heyrovský12,27 %2,27 %  

Graf

3. Baví / bavila vás matematika?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne2556,82 %56,82 %  
ano1943,18 %43,18 %  

Graf

4. Co se Vám vybaví ve spojitosti s matematikou?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

....

"On se ten zlomek mrcha nedá!"

aritmetika

Beruška. ( Má učitelka matematiky nám- 30-ti klukům - říkala berušky)

čísla

Čísla, rýsovací pomůcky, knížky, kalkulačka, nakupování

Hovna

hrůza

Kalkulačka, zábavná hra s čísly, základní škola

logaritmy, které jsem nikdy nepochopila

Logika

Malá násobilka

Malá násobilka!

matikaaaa matikaaaaaa matikaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!

matikářka, to byl živel :-D čísla, pythagoras, kalkulačka...:)

Mnoho věcí

Množiny :D

Na střední škole mladý vysokoškolský učitel, který postrádal schopnost naučit matematiku. Výsledkem bylo, že mu za půl roku propadala většina třídy, která s předchozí učitelkou měla průměr 2. Matematiku jsem se naučila až na vysoké škole + samostudium a placené doučování.

nic

nuda

nuda,vzorečky

Peníze

pětka

Rendrování grafiky, modely objektů, modelování

Slzy, krev a pot

Spousta zbytečných věcí který stejně už nikdy nepoužiju

stres

střední škola

tápání

trojúhelník

věda

vzorečky

5. Kdy matematiku využíváte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Při studiu3886,36 %86,36 %  
Při nakupování3477,27 %77,27 %  
V práci 1431,82 %31,82 %  
Při stanovování rodinného rozpočtu1329,55 %29,55 %  
Při svém koníčku1022,73 %22,73 %  
Matematiku nevyužívám24,55 %4,55 %  
Každej něco někdy počítá... stupidní otázka12,27 %2,27 %  
počítám kolik lidí dá "líbí se mi"12,27 %2,27 %  

Graf

6. Míváte někdy v praxi problém s neznalostí matematiky?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne3068,18 %68,18 %  
ano1431,82 %31,82 %  

Graf

7. Jak ohodnotíte své znalosti matematiky?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „výborný”, „chvalitebný”, „dobrý”, „dostatečný” a „nedostatečný”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
dobrý1840,91 %40,91 %  
chvalitebný1227,27 %27,27 %  
dostatečný1227,27 %27,27 %  
výborný12,27 %2,27 %  
nedostatečný12,27 %2,27 %  

Graf

8. Myslíte si, že by bylo dobré zlepšit své znalosti matematiky?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano2863,64 %63,64 %  
ne920,45 %20,45 %  
nevím715,91 %15,91 %  

Graf

9. Myslíte si, že by se měly změnit vyučovací plány matematiky?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano, snížit objem učiva a více procvičovat2965,91 %65,91 %  
Ne, plány jsou kvalitně postavené920,45 %20,45 %  
Ano, zvýšit objem učiva49,09 %9,09 %  
Matematika by se měla zrušit24,55 %4,55 %  

Graf

10. Jaké je nejvyšší dosažené vzdělání rodičů?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Středoškolské2251,16 %50 %  
Vysokoškolské1534,88 %34,09 %  
Učňovské613,95 %13,64 %  

Graf

11. Jste:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Student střední školy - odborná/průmyslová2147,73 %47,73 %  
Student vysoké školy1022,73 %22,73 %  
Student střední školy - gymnázium715,91 %15,91 %  
Člověk v pracovním procesu613,64 %13,64 %  

Graf

12. Jste muž nebo žena?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena2556,82 %56,82 %  
muž1943,18 %43,18 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Tento dotazník byl vyhodnocen jako nevhodný pro úlohu DZD (s největší pravdědpodobností jej zodpovědělo příliš málo respondentů).

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Žitek, V.Matematika ve školách a její využití v praxi (výsledky průzkumu), 2010. Dostupné online na https://matematika-ve-skolac.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.