Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Mateřská centra v ČR
Mateřská centra v ČR
→ Mohou Vaši podřízení pracovat z domova? Sledujete nějak, co v práci dělají a zda nedělají vedle práce ještě něco jiného? ←
(průzkum pro diplomovou práci, cca 10 minut)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Dagmar Šimková |
---|---|
Šetření: | 23. 01. 2012 - 17. 02. 2012 |
Počet respondentů: | 156 |
Počet otázek (max/průměr): | 15 / 10.28 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 67,7 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.04:51 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Dostupnost mateřských center v ČR, cenová kategorie, služby. ...
Odpovědi respondentů
1. Váš věk je
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
20 - 25 | 49 | 31,41 % | 31,41 % |
26 - 30 | 43 | 27,56 % | 27,56 % |
31 - 35 | 32 | 20,51 % | 20,51 % |
36 - 45 | 26 | 16,67 % | 16,67 % |
více | 4 | 2,56 % | 2,56 % |
méně než 20 | 2 | 1,28 % | 1,28 % |
2. Vaše pohlaví
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
žena | 128 | 82,05 % | 82,05 % |
muž | 28 | 17,95 % | 17,95 % |
3. Máte děti?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano → otázka č. 4, ne → konec dotazníku].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 113 | 72,44 % | 72,44 % |
ne | 43 | 27,56 % | 27,56 % |
4. Kolik máte dětí?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
1 | 64 | 56,64 % | 41,03 % |
2 | 36 | 31,86 % | 23,08 % |
více | 13 | 11,5 % | 8,33 % |
5. Věk dítěte/dětí, je
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [0 - 6 let → otázka č. 6, 6 let a více → konec dotazníku].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
0 - 6 let | 91 | 80,53 % | 58,33 % |
6 let a více | 22 | 19,47 % | 14,1 % |
6. Vaše dítě
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
navštěvuje MŠ nebo MC | 54 | 59,34 % | 34,62 % |
nenavštěvuje | 37 | 40,66 % | 23,72 % |
7. Podle čeho vybíráte MC nebo MŠ pro děti
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
blízko bydliště
aby to bylo v místě bydliště, hodné a šikovné učitelky, jazyk...
blizkosti
bohužel nemam trvalé bydliště v mistě, kde bydlíma potřebuji jesle či školku..tudíž vybírám soukromé-nizkorozpočtové..anebo vlastní paní na hlídání
budu vybírat dle místa bydliště
Bydliště
děti byly a jsou doma, patří tam, pokud je to organizačně možné, až do školního věku
dle bydliště
dle doporučení jiných rodičů a vlastní návštěvou
dle dostupnosti a kvality
dle mista bydliste, vetsinou vzhledem k cene "vyhraje" statni MS. Manzelka navstevovala v prvni fazi MC (zvlaste kdyz bylo diteti bylo cca 2.5-3 roku)
dle programu, zázemí
Dle referenci a volne kapacity
Dle volného místa
dostupnost
dostupnost
dostupnost
dostupnost, alternativní přístup k učení a hrám, příjemné prostředí
dostupnost, dobrá reputace
Dostupnost, kvalita
dostupnost, personál, vybavenost
dostupnost,cena,jednání
Dostupnost,přístup k dětem a tématické zařazení
finance, dostupnost, reputace
internet
kvalita, dostupnost, cena, zda je ve školce místo
lokalita okolo bydliště
mateřská školka musí poskytovat dobré služby pro děti -milé a jemné chování vůči dětem -zdravé jídlo -odborné znalosti zaměstnanců ve školce
MC i MŠ hlavně podle dostupnosti + pozitivních informací
místa bydliska
Mš - podle referencí a dostupnosti, MC - je u nás jen jedno
na doporučení, dle dopravní dostupnosti
nabídka činností, dostupnost
není z čeho vybírat, jediná drahá školka ve městě...
Nevybíráme, máme možnost pouze ze dvou a ještě není jisté, zda dítě vezmou.
podle blízkosti
Podle ceny
podle ceny,profesionality a podle dítěte.
podle denního programu a podle toho aby tam nechodili cikáni
podle doporučení a učitelek
podle doporučení známých a dostupnosti od bydliště
Podle doporučení.
podle dostupnosti
podle dostupnosti a obsazenosti a personalu
podle dostupnosti a volného místa
podle dostupnosti k bydlišti
podle dostupnosti z místa bydliště
Podle dostupnosti, doporuceni a kvality ucitelek....
podle dostupnosti, kvalita dozoru, zdravé výživy, aktivit
podle dostupnosti, prostředí...
Podle dostupnosti,ceny školného a informací o MC nebo MŠ
Podle dostupnosti.
Podle dotupnosti, jsme.na malém městěale mit na výběr vybírala bych dle volnocasovych aktivit a toho zda mají děti možnost trávit dostatek času i venku
podle informací od dalších maminek
Podle kvality personálu, nejblíže k bydlišti, finance a prostředí.
podle kvality učitelek a svého bydliště
Podle kvality učitelek.
podle lidí,peněz, aktivit dětí apod
Podle lokality ,kde bydlíme nebo na doporučení
Podle lokality, ať je poblíž bydliště, práce.
podle místa bydliště
podle místa bydliště
Podle místa trvalého bydliště
Podle místa, dostupnosti, referencí
Podle nazoru ostatnich, blizkosti bydliste
PODLE PROSTŘEDÍ,PERSONÁLU.I KDYŽ V DNEŠNÍ DOBĚ,ZÁLEŽÍ HLAVNĚ NA TOM,ZDA SE TAM DÍTĚ VŮBEC DOSTANE,JE NEDOSTATEK MÍST.
podle přístupu učitelů a podle prostředí
podle referencí
podle sídla
Podle sympatii a nabidky cinnosti
podle toho, kde je místo :D
podle vlastního uvažení..po návštěve
Podle vzdálenosti od bydliště
podle vzdálenosti od bydliště
podle vzdálenosti od bydliště
podle vzdálenosti od domova
Podle zkusenosti ostatnich rodicu, jejich deti jiz toto zarizeni navstevovali, nebo navstevuji a dale pak podle byse mesicnich poplatku.
podle zkušeností ostatních rodičů
Podle zkušeností rodičů, recenzí daného centra, kvality vybavení.
poloha, doporučení
preference
prostředí, vzdálenost, doporučení
přes známé nebo prostřednictvím internetu
reference od známých
Snažíme se zajistit pro dceru rodinné prostředí, kde je méně dětí ve třídě a naopak více učitelek/učitelů, kteří se jim věnují. Také je pro nás důležitý její rozvoj, takže jsme školku vybírali i podle nabídky kroužků.
u práce
volna kapacita,dostupnost,kvalita
vzdalenost do 30 min od bydliste, ale nejdulezitejsi je pristup k detem - jak se jim venuji, pocet deti ve tride/na pani ucitelku, jaky maji program, jidelnicek.
vzdálenost od místa bydliště, strava, zázemí
vzdálenost, cena, možnosti dalších kroužků
zkušenosti okolí, vlastní zkušenost při jednání se zaměstnanci
8. Kde hledáte informace o MC nebo MŠ
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
doporučením anebo na internetu
Hladám mateřskou školku ve Psárech nebo v blízském ololí.
internet
internet
internet
internet
internet
internet
internet
internet
internet
Internet
internet
internet
internet
internet
internet
internet
internet, doporuceni
internet, jiní rodiče
internet, kamarádky matky,
internet, kamarátky
internet, přátelé
internet, veřejnost
internet, zkušenosti jiných
internet, zkušenosti jiných maminek
Internet, zkušenosti rodičů
internet, známí
internet, známí
internet, známý
internet, známý
internet, známý
internet,informace ostatních maminek
INTERNET,LIDÉ CO MAJÍ ZKUŠENOSTI
internet,přátele,doporučení
internet,známí
internet;známý
Kdyby jich bylo víc, pak bych je osobně navštívil a poptal se jak zaměstnanců tak rodičů
Mezi známímy, případně na internetu, jsou-li dostupné.
Mezi známými
na internete ,u kamarádu, známých...
na internetu
na internetu
Na internetu
na internetu
na internetu
na internetu
na internetu
Na internetu a z osobních zkušeností našich známích
Na internetu nebo na naší vývěsných tabulích
na internetu nebo přímo na místě
Na internetu, na vývěsných plakátech, mezi řečí s jinými lidmi
na internetu, nebo přímo v zařízení
Na internetu, od pratel
na internetu, od známých
na internetu, od známých
Na internetu, od známých.
na internetu, u známých
na internetu, z doporučení jiných maminek
Na internetu.
na místě MC nebo MŠ
na obecním úřadě
na OÚ v místě bydliště
na stránkách obce či stránkách MC nebo MŠ
na webu
nehledám
net
net
noviny pre Prahu 4
Od kamarádek s dětmi, internet.
od kamarádek, na internetu
Od maminek které tam děti mají nebo měli
od známých
od známých
Od známých, na OU nebo jiného zřzovatele
podle informací od dalších maminek
Pokud mají internetové stránky, tak tam. Případně přímo v MŠ.
přes známé nebo prostřednictvím internetu
přímo v MŠ
Reference
s hospode
s MS mame vlastni zkusenosti (prvni syn) a MC vetsionou s referenci ostatnich lidi. Taktez v obecni zpravoduji jsou nejake informace o mistnim MC
U znamych popr. na internetu...
u známých, na internetu
v okolí
v okolí
v okolí a na internetu
v okolí bydliště a v okolí změstnání
web
Ze zkušeností jiných rodičů, přímo od personálu a něco málo z internetu.
znamé a internet
9. Je ve vašem městě dostatek míst v MC či v MŠ ?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 55 | 60,44 % | 35,26 % |
ano | 36 | 39,56 % | 23,08 % |
10. Jste ochoten/a platit "školné" v MC či MŠ ?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 68 | 74,73 % | 43,59 % |
ne | 23 | 25,27 % | 14,74 % |
11. Jaká částka je pro Vás přijatelná (měsíčně) ?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
1000 - 3000 Kč | 64 | 70,33 % | 41,03 % |
žádná částka | 20 | 21,98 % | 12,82 % |
3000 - 5000 Kč | 5 | 5,49 % | 3,21 % |
5000 a více | 2 | 2,2 % | 1,28 % |
12. Co očekáváte od MC nebo MŠ?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
- aby si dite osvojilo navyky prace a hry v kolektivu - aby si dite osvojilo navyky, ze jiz nbude stale s rodici doma - aktivni pristup vychovatelek(u), tzn. NE TELEVIZE ve skolce ci MC spod. - informovanost rodicu ze strany MS ci MC ohledne ditete ve vztahu ke kolektivu, zadane praci, chovani ve vetsi mire, nze tomu bylo z dosavadni zkusenosti
1) trochu něco děti naučí 2) děti si zvykají na kolektiv 3) mohu jít do práce
100% spolehlivost.
Absolutní zodpovednsot,Poskytováni koníčku pro rozvijejíci kreativitu, základy jazyka( AJ), obedy, organizace času ditete.
aby se děti něco naučili a seznámili se s novými lidmi
bezpečnost, starostlivost, zábava pro dítě, informovanost rodičů
BUDE SE VĚNOVAT DĚTEM A DÁ JIM,STEJNĚ JAKO I RODIČE,ZÁKLADY DO ŽIVOTA I PŘÍPRAVU DO ŠKOLY
celkové rozšiřování dětských obzorů, zařazení do koelktivu, příprava do školy atd.
citlivý přístup k dětem
cizí jazyky,dobré jídlo,kvalifikovaní zaměstnanci,možnost odvozu dětí autobusem tam a z5
částečná výchova díděte
denní program pro děti s výukou přiměřenou k věku dětí
dítě je zatím ve věku vhodném pro navštěvování MC, já tam hlavně čerpám zkušenosti od ostatních maminek, dítko má kontakt s vrstevníky a společně se učíme zapojovat do našeho denního režimu aktivity, které bych sama nevymyslela
Dostatečnou péči o mé dítě (hlídání, jídlo, zaměstnání...). Hlavní je, aby bylo v kolektivu! Ostatní si zařídím sama od toho jsem rodič (učení, výchova...)
hlavně pohlídání a snad i kolektiv pro ditě a i průprava na vyučování
hlavně zodpovědnost a přátelský přístup k dětem
individuální přístup, předškolní výchova vč. základů výuky cizích jazyků, kvalitní zázemí (stravování, hygiena, vybavení)
Jazyky
Jiz nic, pristup mat.a rod.centra Milovice me zklamal, vyuzivani a honba za mamonem, ani nepodekovali za dary pro MC. Obratila jsme se proto s detmi jinam.
kreativitu
kvalifikovanost učitelek
kvalítní a pozitivní přístup k dětem
kvalitní postarání o dítě a rozvoj jeho tvořivosti
kvalitní přístup , a rozšiřování kreativity a ducha dětí
Kvalitní přístup učitelek a že budou s malým dítětem zacházet, jako s malým dítětem.
Kvalitni vyuku a program pro sve deti...
kvalitu
Mš- kvalitní program, kantory a celkově pohodové a příjemné prostředí
naučení něčeho nového pro dítě, kolektiv dětí
nic
nic
normální výchovu
očekávám čistotu a správný přístup k dětem
Od mateřské školky očekávám komplexní péči o mé dítě.
od MC hlavně sociální kontakt matek i dětí, krapet oddechu pro rodiče, zatímco se děti zabaví i program-pohybový, výtvarný pro děti s rodiči. Od MŠ už očekávám vzdělávací program za cílem něco se konstruktivně učit-jako je třeba práce v týmu, s vrstevníky a postupnou přípravu na školu
od MC setkání s jinými maminkami, výměna zkušeností od MŠ kvalitně strávený čas mého dítěte
od MC styk s dětmi, zvykání si na kolektiv, cvičení, tanečky, vyrábění, od MŠ příprava na školu
odborné vedení, přátelský přístup
odbornost, péči
odpovědnost
odpovídající péči, přípravu do školy
ochotu naučit děti novým věcem.Hlavně příjemný přístup k dětem.
originalitu ve výuce, odpovědnost, vstřícnost, přátelský přístup k mému dítěti..
osobní přístup k dětem, hezké prostředí..
Osvojení základních sociálních dovedností dítěte, rozvoj logického myšlení, kreativity.
péči o dítě, učení - příprava na vstup do školy (logopedie, grafomotorický kurz)
personál
plnou péči o dítě, hry, neustálý dohled, ojedinělý přístup ke každému z dětí
Podporuje rozvoj dovedností a vývoje dítěte, dítě se učí začlenit do kolektivu ostatních dětí, hrát si s cizími
pomoc rodičům v rozvíjení sebedůvěry, práce v kolektivu a celkově vzdělat a zpříjemnit den dítěte
Pomoc s rozvojem osobnosti ditěte
poskytování dostatečných informací o dítěti, co se ve školce či mat.centru děje přes týden apod.
predskolni priprava
Pripravu na vstup do zakladni skoly
profesionalita a kreativita personálu, bezpečnost dětí
Profesionalitu, vstřícný přístup a flexibilitu a nabídku, která nás zaujme.
Profesionální přístup
profesionální přístup
profesionální přístup
profesionální přístup k dětem
profesionální přístup v péči o děti
profesionální přístup, vhodné aktivity pro děti
profesionální vedení dětí - vědí jak na ně, věnují se jim, dítě se dozví a naučí něco nového, získá nové kamarády
Prupravu na zs
především přípravu pro další školní docházku
příjemné prostředí, dobré vybavení, kvalifikované osoby
příjemnou atfosféru, milý personál, širokou nabídku zájmových aktivit pro děti
příprava do školy
připravu na zš, angličtinu, objevení toho na co je dobrý
rozvoj děti v době kdy jdou v mc nebo ms
rozvoj dítěte
rozvoj ditete a jeho socialnich dovednosti v kolektivu
rozvoj dítěte, nové zkušenosti a zážitky
rozvoj osobnosti dítěte
slušné zachazení s dítětem, nic navíc v rámci vzdělávaní-jen aby si zvykla na kolektiv, pochytila nějaké dětské nemoci a poslouchala dospělého
spolehlivost a kvalitu
spolehlivost, hezké prostředí, dobrá komunikace s rodiči
učení dětí soběstačnosti, procvičování dovedností které už umí,pohyb na čerstvém vzduchu, pohybové dovednosti, nácvik hygienyckých návyků.
učitelé se budou dětem věnovat, vyvářet jim různorodý program
veškteré služby - jídlo, výchova, péče
vhodné postarání se o dítě a jeho smysluplné trávení času
výchovu, zázemí, lásku
Vzornou péči o své dítě a zájmové kroužky.
zábava dítěte, jeho schopnost navazovat sociální kontakty
Zodpovědnost, spolehlivost, příjemnost chování k dětem a schopnost komunikace k rodičům.
že moje dítě bude připraveno na 1třídu základní školy
že se dítě něčemu naučí a získá taky základní návyky,které bude v dalším životě potřebovat
že se něco naučí, dobře nají postarají se
že se o děti dobře postarají, něco naučí
že se o ně postarají
že se tam dítěti budou věnovat
13. Dal/a byste přednost MC nebo MŠ a z jakého důvodu ?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
...
aktivity
Ano. Spokojenost s učitelkami, dostupnost, cena.
centru je tam méně dětí a učitelky mají čas se každému dítěti opravdu věnovat
centru, protože je to něco jako rodinné prostředí
Dala bych přednost MC, protože se myslím, že mají více času se věnovat dětem.
Dle nabidky a zvazeni pridane hodnoty
Dulezity je pristup k detem, zalezi na kontretnim miste/lidech. V nekterych MS se pani ucitelky staraji o deti jako o vlastni, jinde muze byt pristup "at klidne nastydnou, alespon jich ve tride bude mene".....
je mi to jedno
je mi to jedno, dětem je zatím jen 1,5 roku a navštěvují pouze MC v doprovodu mě - matky
Je mi to jedno.
Je mi to jedno.
Je to jedno
Mám větší skušenosti s mateřskou školkou. o mateřském centru nic nevím, tak že nemůžu udávat důvody.
mateřské školce, protože je tam více dětí...
Mateřské škole
Mateřskému centru, pokud by bylo finančně dostupné.
mc pro dítě, které nevzali do mš, jinak určitě mš, je tam stálý kolektiv, učitelky víc naučí než v mc
MC, jako soukromník bude víc specializovaný
MC, protože v MC můžu být s dětmi i já a věnovat se jim a pořád jsou mezi vrstevníky
MS
MŚ
MS jelikoz s MC nemam zkusenosti, ani znami
MS,nevim jaky je rozdil mezi nimi
MŠ
MŠ
MŠ
MŠ - delší doba, kdy tam dítě může být a nižší cena za poskytované služby
mš - je zde záruka vyškoleného pedagogického personálu s několikaletou praxí
MŠ - kvůli času
MŠ - má pocit, že vychovatelé a učitelé zde budou lépe kvalifikovaní a prověřenější.
MŠ - má tradici
mš - v místě bydliště
MŠ - větší pravděpodobnost profesionálního přístupu
MŠ - více důvěry
MŠ a to z důvodu toho, že sama jsem navštěvovala MŠ. Z MŠ si stejně pamatuji jen hraní s vrstevníky, spánek a jídlo. Navíc moje dítě je normálně se vyvíjející dítě, které ve dvou letech umí být celý den bez plíny, pít z hrníčku, samo se najíst, říci si o to co zrovna potřebuje. Většina mých známých volí MC jen z důvodu, že jim díky kritériúm MŠ nevzali dítě! A nic jiného než platit MC jim nezbývá, když potřebují jít do práce.
Mš jelikož s tím mám lepší zkušenosti
Mš mám v ní větší důvěru.
Mš- finančně výhodnější a dle mě více pedagogicky zaměřené
mš-cena
Mš, bude levnější než Mc
MŠ, chodil jsem taky
MŠ, jistota vzdělání, jasné cíle, pravidelné činnosti.
mš, kvůli ceně
MŠ, potřebuji si aspoň trochu brigádně přividělat (mateřská=3.800,-Kč)
MŠ, protoze MC nevim co je
mš, protože jsou levná a je v nich ve většině případech vzdělaný a zkušený personál.A s dětmi chodí pravidelně ven.
mš, protože mám zkušenost
Mš, protože s centrem nemám zkušenosti
Mš, u nás MC nejsou
MŠ,MÁM VĚTŠÍ DŮVĚRU K MŠ
MŠ. Z důvodu více dětí stejného věku. Co se týče koníčků ditěte, dokázala bych je prozatím obstarat sama. Dítě bych umístila do školky především kvůli své pracovní době a styku s jinými stejně starými dětmi.
MŠ...nechci nic vyjímečného pro svoje dítě...jen at si užije dětství...
musím do práce
ne
ne
ne
ne
nedal
nechápu rozdíl
Nejsem odborník, ale MC vnímám spíše jako místo, kam mohu s dcerou přijít a buď si tam můžeme společně hrát nebo navštívít kroužek. MŠ je pro mě zařízení, kde se o dceru postarají v celodenním provozu včetně jídla. Takže momentálně je pro nás určitě vhodnější MŠ (dceři je č.ř roku). MC jsme navštěvovaly, když byla menší.
nepreferuji
nepreferuji ani jedno před druhým
nerozumím otázce - před čím bych měla MC nebo MŠ dát přednost?
nerozumím otázce- nevím před čím mám dát MC přednost
Nevidí rozdíl.
nevidím rozdíl
nevim
nevím
nevím - podle dostupnosti a vzdálenosti
nevím odpověď
Nevím,nad tím se budu .muset zamyslet
ničemu
obě mají své pro i proti
obojí
podle doporučení, vzdalenost od bydliště
pokud by byla ta možnost, tak bych dala přednost zařízení, kde uplatňují "respektující" přístup k dětem
prednost bych dal pouze v pripade, ze by zde byl zasadni rozdil mezi moji obvyklou volbou (statni MS ci blizke MC) Kvalita "standartni" volby statni MS byla celkem dobra (az na male vyhrady k malemu mnozstvi aktivit mimo tridu MS)
přednost bych dala MŠ - kvalifikovanější personál
přednost MC má určitě do určitého věku-tak do 3-4 let, kdy je dobré, že dítě tráví čas s rodiči, později určitě MŠ, i když pokjud je možnost, atk pouze na dopoledne
raději MŠ, pravidla a zákonné podmínky pro jejich fungování jsou jasnější a "organizovanější" domnívám se, že personál je z odborného hlediska na vyšší úrovni než v MC
Těžko říct - u nás není jak porovnat
to je jedno, nejvíce záleží na bo du 12. a ceně
to zatím nevím
v nižším věku MC - mohu tam docházet s dítětem a jedná se spíš o hraní a seznamování se s kolektivem, v pozdějším věku MŠ - cíleně připravuje děti k nástupu do ZŠ
Vždyť je to otázka jako předtím. Nevím co nabízí MC a co která MŠ. Aby se dítě vyblblo a já chodím do práce a nemá mi kdo je hlídat.
z důvodu, aby dítě bylo již od mala vychováváno i v jiném prostředí než jen v rodině
záleží na dostupnosti
záleží na konkrétní instituci, raději bych ale volila MŠ. Pokud by bylo mé dítě spokojené v MŠ bylo by to ideální, pokud by nebylo, zkusila bych MC.
záleží na okolnostech...
záleží na věku dítěte, do 3 let MC a pak MŠ, v té době jsou děti sociálně zdatné, a také bych ráda nastoupila do práce
14. Co je podle Vás pro dítě v MŠ nebo MC důležité?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
- privetive prostredi - velmi empaticky pristup vychovatele(ky) - dostatek aktivit
..
...
1) dětský kolektiv 2) odborné vedení (ne jen dozor)
aby bylo o dítě správně postaráno
aby o něj bylo postaráno, tj. dostalo dostatek jídla a pití, aby mělo dostatek podnětů i třeba takových, které mu matka doma dát nemůže
aby se dobře začlenilo mezi ostatní děti a aby s nima vycházelo, pravidelné jídlo
aby se nenudili a něco se naučili
aby se tam cítilo dobře a bylo spokojené!
aby se tam cítilo dobře, rozvíjeli se jeho schopnosti, učilo se novým věcem..
aby se tam dite citilo dobre, aby se mu venovali
aby se zde cítilo dobře
Aby učitelky byly hodné, ale vyžadovaly disciplínu.
asi nejvíce ten kontakt s jinými lidmi, dětmi, vrstevníky, zvlášť, jak dítě roste, potřebuje jej více a více. V MC se připraví na MŠ, v MŠ na školu....
atmosféra, přístup pracovníků
bezpecnost
Bezpečnost, přístup k dětem, rozvoj a také kvalita stravy.
byt ditetem
celková péče,vyvážená strava, zábava
denní aktivity, přístup učitelů
deti
Dobra vyuka, kvalitni uvitele, a zajimavy program... popr vyber z krouzku...
dobré vedení, nápaditost, zajímavost, náplň
dostatečná péče učitelek a osvojení návyků a hlavně se naučí jak se chovat v kolektivu
hodně dětí kolem sebe, hodné vychovatelky
Individuální přístup vychovatelů/učitelů, pestrost her, rozvíjení dovedností -děti samy tvoří, poznávají, pestrost aktivit pro děti.
jeho spokojenost, duševní a fyzický rozvoj aby chodilo do MŠ rádo
jídlo, chování, procházky, spánek
jídlo, výchova, procházky
kamarádi
kamaradi
Kladný a pozitivní přístup k dítěti. Dát dítěti prostor si hrát s vrstevníky, od kterých pochytí do života to nejdůležitější a to komunikaci s lidmi, sdružování... Jednoduše řečeno ,,DOBŘE SE CÍTIT,, .
KOLEKTIV
kolektiv
kolektiv
kolektiv
kolektiv
kolektiv dětí, příprava na školní docházku
kolektiv ostatních dětí
kolektiv, příprava na školu
kolektiv, vedení, prostředí
kolektiv, výuka, příprava pro další vyučovací činnost
Komunikace s ostatními dětmi a samostatnost
Kontakt s dalšími dětmi
kontakt s detmi
kontakt s jinými dětmi, učení se soc. vztahům
kontakt s ostatními dětmi, "hravé" prostředí, v pozdějším věku i příprava na školní docházku
kontakt s vrstevníky
Kvalifikovaní vychovatelé, kolektiv dětí kolem, zábava
laskavý přístup vychovatelek, aktivní a pestrý program
láskyplný přístup, kontakt s ostatními dětmi, skupinové hry
Mnoho aktivit, dobrý kolektiv učitelů a dětí
MŚ
Naučit se společenským věcem, aby dítě se umělo zařadit mezi lidi, schopnost osamostatnit se,...
naučit se spravnému chování mezi dětmi a cizými dospělými
nic
personál
Pocit bezpeci, autority, uceni
pocit bezpečí, že se o ně někdo postará když budou mít nějaký problém
Pravidelna cinnost, nauceni hyg.navykum, spolec.zivot s amarady, duvera k vyucujicim, podnetne prostredi, obvykle bez problemu s financemi - tedy bohata zasoba hracek a ne jako v MC čekani na žold od sponzoru...
profesionální přístup, zahrada, strava, zájmy
PROSTŘEDÍ,PERSONÁL
příjemné a motivující prostředí
přístup k dětem
přístup učitelek, prostředí,
přístup vychovatelek, program, zázemí
přístup..
přítomnost dalších dětí, možnost kontaktu a komunikace mezi nimi samotnými
rozvoj dítěte, interakce s ostatními dětmi, zapojení do kolektivu
snadná adaptace, individuální přístup
sociální klima
spokojenost
spokojenost, dobrý kolektiv, aby dítě chodilo do školky rádo
Společnost ostatních dětí, možnost pohybu, dostatek hraček, přístup vychovatelek.
spolehlivost, hezké prostředí, dobrá komunikace s rodiči, zkušení pedagogové, různorodý program
správná výchova od pedagoga
správný přístup, jídlo, vycházky
strava a výchova
Styk s ostatními dětmi,výuka a kulturní vyžití.
učení se novým věcem, práce v kolektivu
učit se společenskému a sociálnímu životu tedy zařadit dítě mezi jeho vrstevníky
V mateřsé školce mají kvalifikovaný pedagogický personíl .
věnování se dítěti
volnočasové aktivity
výchova
výchova
Vzdělání od útlých let
Základní body jako bezpečí, strava, nejlepší kvalifikovaný pracovníci, dobrá uroven,...
Zázemí a dobrý kolektiv, péče a zájem.
Zda se tam cítí dobre
zvykání na kolektiv
15. Bydlíte ve městě
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
více | 35 | 38,46 % | 22,44 % |
od 10000 do 50000 | 21 | 23,08 % | 13,46 % |
od 3000 do 10000 obyvatel | 20 | 21,98 % | 12,82 % |
do 3000 obyvatel | 15 | 16,48 % | 9,62 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.