Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > McDonaldizace světa a význam fast foodů ve společnosti

McDonaldizace světa a význam fast foodů ve společnosti

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Marie Hrabovská
Šetření:09. 12. 2009 - 13. 12. 2009
Počet respondentů:56
Počet otázek (max/průměr):11 / 10.43
Použité ochrany:unikátní IP
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:67,1 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:10
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

 

jsem studentka MZLU v Brně, Provozně ekonomické fakulty a v rámci zápočtové práce do předmětu sociologie  na téma McDonaldizace moderní společnosti bych chtěla provést výzkum. Dotazník je zcela anonymní, zabere Vám nanejvýš 1.5 minuty  a mně moc pomůže :)

 

Předem děkuji za Váš čas a ochotu

 

Marie Hrabovská

Odpovědi respondentů

1. Jaký je Váš postoj k fast foodům?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
neutrální2850 %50 %  
negativní1832,14 %32,14 %  
pozitivní1017,86 %17,86 %  

Graf

2. Jak často ve fast foodech stravujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Vyjímečně1730,36 %30,36 %  
Vůbec1221,43 %21,43 %  
Jednou za měsíc1119,64 %19,64 %  
Jednou za 3 měsíce712,5 %12,5 %  
Jednou a víckrát za týden58,93 %8,93 %  
Jednou za 14 dní47,14 %7,14 %  

Graf

3. Jaký výrok charakterizuje důvod Vaší návštěvy fast foodu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Když jsem na nákupech nebo ve městě, zajdu si do fast foodu, abych rychle zahnal hlad.2137,5 %37,5 %  
Jsou to jediné restaurace, které mají otevřené dlouho do noci. Když jsem večer s přáteli a dostanu hlad, je to jediná možnost, kde si dát teplé jídlo.1730,36 %30,36 %  
Ve fast foodech se nikdy nestravuji.1425 %25 %  
Rád se ve fast foodech stravuji cíleně, protože mi jídlo chutná.1425 %25 %  
Do fast foodů chodím s přáteli jen tak posedět a při té příležitosti si dám něco k jídlu/pití.814,29 %14,29 %  
Můj hektický život mi z časových důvodů nedovoluje, stravovat se v běžných restauracích nebo doma.35,36 %5,36 %  
Ve fast foodech se stravuji, protože návštěvu restaurací si nemohu z finančních důvodů dovolit.23,57 %3,57 %  

Graf

4. Který z fast foodů preferujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žádný2646,43 %46,43 %  
McDonald's1730,36 %30,36 %  
KFC1323,21 %23,21 %  

Graf

5. Mohli byste prosím upřesnit proč?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
mám raději čínské bistra13,33 %1,79 %  
dobrý jídlo, do kuchyně naštěstí není vidět :D13,33 %1,79 %  
v mekáči maj dokonalou zmrzlinu:)13,33 %1,79 %  
lepší jídla13,33 %1,79 %  
zřetelnější co jíte13,33 %1,79 %  
chuť13,33 %1,79 %  
mam rada oba, zalezi na situaci13,33 %1,79 %  
kvalita jídla, pořád stejná chuť13,33 %1,79 %  
prostě nemám ráda americké firmy13,33 %1,79 %  
protože mi víc chutná13,33 %1,79 %  
ostatní odpovědi Chutné a pikantní kuře
neláká mě to, je to nevkusné, nechutná mi to
KFC obal. kosti ve strouhan., McD hnusný kečup
KFC má jen kuřecí a to nesnášim
maso není mleté, lepší suroviny a chuť
v McD i KFC dávaj malý porce za velký prachy
Nejde přímo o moji preferenci,ale jdou tam ostatní
ne vykořisťování zaměstnanců (Mcjobs)
Kuře zase tak moc často nemusím, vyhovuje mi menu.
víc mi chutná
v každém z nich seženu zrovna to na co mám chuť
Někdy mají dobré kuře
Kvůli chuti jídla.
Nabídka, zvyk
cheeseburger je slušný poměr cena/výkon
protože má číze za dvacku
chut, cena
Gyros si doma neudelam
jsou příliš drahé
Vypadá to jako skutečné kuře, ne rozmixovaný hnus.
2066,67 %35,71 % 

Graf

6. Co si ve fast foodu nejčastěji objednávate?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Hamburger/cheeseburger2448 %42,86 %  
Hranolky1632 %28,57 %  
Kuřecí obalované kousky1326 %23,21 %  
Zmrzliny1122 %19,64 %  
Nic, jdu jen na toalety! :-)1020 %17,86 %  
Jiné menu714 %12,5 %  
Coca Cola, Sprite, Fanta, ...714 %12,5 %  
Shaky, koktejly510 %8,93 %  
Saláty36 %5,36 %  
Snídaňové menu12 %1,79 %  

Graf

7. Do jaké míry si myslíte, že fast foody přispívají ke špatným stravovacím návykům a následné obezitě?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Vúbec nepřispívajíotázka č. 8, Spíše nepřispívajíotázka č. 8, Ani přispívají ani neppřispívajíotázka č. 8, Spíše přispívajíotázka č. 8, Rozhodně přispívajíotázka č. 8].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Rozhodně přispívají2748,21 %48,21 %  
Spíše přispívají2137,5 %37,5 %  
Spíše nepřispívají47,14 %7,14 %  
Ani přispívají ani neppřispívají35,36 %5,36 %  
Vúbec nepřispívají11,79 %1,79 %  

Graf

8. Myslíte, že fast foody jsou vhodné pro děti?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne4885,71 %85,71 %  
Ano58,93 %8,93 %  
Nevím35,36 %5,36 %  

Graf

9. Co Vás první napadne při slově "McDonaldizace"?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
globalizace35,36 %5,36 %  
obezita23,57 %3,57 %  
vystavování těchto řetězců po světě11,79 %1,79 %  
nic11,79 %1,79 %  
proces komerční globalizace a mechanizace11,79 %1,79 %  
červená barva11,79 %1,79 %  
kdo se umí krotit, tak mu to neublíží :D11,79 %1,79 %  
rozšiřování fastfoodů11,79 %1,79 %  
čím víc mekáčů, tím víc utýraných zvířat11,79 %1,79 %  
ze všeho se stávají fast foody11,79 %1,79 %  
ostatní odpovědi poameričtění
více poboče McDonald
obezita a lenost
povrchní komercializace
invaze mcdonaldu
2 zlate obloučky
Mc Donald v každém městě
hnus
konzum
drahé jídlo
Stále rostoucí počet McDonald's a jejich zákazníků
Velké žluté písmeno M
mcdonald vsude kam se podivas
fast foody kam se podíváš
hamburger
globalizace, uniformy, symbol doby
big mac, mňam
McDonald na každym rohu, obezní američani
krutá pravda moderního světa
dávno proběhla:-(
zasrávání světa shitem jménem McDonald
drahota
RozpínáníNičivýchNávyků-stravovacích,ekologických
odpor
Mc donald
USA
Zahlcení světa znakem této firmy a jejich klaunem.
globalizace velkých nadnárodnícho koncernů
upřednostňování fastfoodů před normálním jídlem
Že budem brzy všichni jíst ve fast foodech
Stále častější stravování v McDonaldu.
rychlé jídlo
příliš mnoho fastfoodů
McDonald
neschopnost lidí myslet vlastní hlavou
chodit do fastfoodu je "IN"
fuj, obezita
nezdaryvý životní styl
Kniha z nakl. Academia
nesmyslný pojem, spíš by se hodil Cocacoldizace
McDonald ovládá spotřební trh a je všude.
nevím
stejné jídlo na celém světě, environmentální nákla
4376,79 %76,79 % 

Graf

10. Uveďte prosím Váš věk.

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
15-254275 %75 %  
26-351119,64 %19,64 %  
36-4535,36 %5,36 %  

Graf

11. Uveďte prosím Vaše pohlaví.

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena4071,43 %71,43 %  
Muž1628,57 %28,57 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Tento dotazník byl vyhodnocen jako nevhodný pro úlohu DZD (s největší pravdědpodobností jej zodpovědělo příliš málo respondentů).

Citace

Hrabovská, M.McDonaldizace světa a význam fast foodů ve společnosti (výsledky průzkumu), 2009. Dostupné online na https://mcdonaldizace-sveta-a-vyznam-fast-foodu-ve-spolecnosti.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.