Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > McDonaldizace světa a význam fast foodů ve společnosti

McDonaldizace světa a význam fast foodů ve společnosti

Dopis Ježíškovi - Vánoční dárky 2016
Jaké dárky Vám udělají pod stromečkem radost a jaké byste radši nedostávali?

(veřejné výsledky pro všechny "ježíšky" již 10. prosince ve 12:00)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Marie Hrabovská
Šetření:09. 12. 2009 - 13. 12. 2009
Počet respondentů:56
Počet otázek (max/průměr):11 / 10.43
Použité ochrany:unikátní IP
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:67,1 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:10
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

 

jsem studentka MZLU v Brně, Provozně ekonomické fakulty a v rámci zápočtové práce do předmětu sociologie  na téma McDonaldizace moderní společnosti bych chtěla provést výzkum. Dotazník je zcela anonymní, zabere Vám nanejvýš 1.5 minuty  a mně moc pomůže :)

 

Předem děkuji za Váš čas a ochotu

 

Marie Hrabovská

Odpovědi respondentů

1. Jaký je Váš postoj k fast foodům?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
neutrální2850 %50 %  
negativní1832,14 %32,14 %  
pozitivní1017,86 %17,86 %  

Graf

2. Jak často ve fast foodech stravujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Vyjímečně1730,36 %30,36 %  
Vůbec1221,43 %21,43 %  
Jednou za měsíc1119,64 %19,64 %  
Jednou za 3 měsíce712,5 %12,5 %  
Jednou a víckrát za týden58,93 %8,93 %  
Jednou za 14 dní47,14 %7,14 %  

Graf

3. Jaký výrok charakterizuje důvod Vaší návštěvy fast foodu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Když jsem na nákupech nebo ve městě, zajdu si do fast foodu, abych rychle zahnal hlad.2137,5 %37,5 %  
Jsou to jediné restaurace, které mají otevřené dlouho do noci. Když jsem večer s přáteli a dostanu hlad, je to jediná možnost, kde si dát teplé jídlo.1730,36 %30,36 %  
Ve fast foodech se nikdy nestravuji.1425 %25 %  
Rád se ve fast foodech stravuji cíleně, protože mi jídlo chutná.1425 %25 %  
Do fast foodů chodím s přáteli jen tak posedět a při té příležitosti si dám něco k jídlu/pití.814,29 %14,29 %  
Můj hektický život mi z časových důvodů nedovoluje, stravovat se v běžných restauracích nebo doma.35,36 %5,36 %  
Ve fast foodech se stravuji, protože návštěvu restaurací si nemohu z finančních důvodů dovolit.23,57 %3,57 %  

Graf

4. Který z fast foodů preferujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žádný2646,43 %46,43 %  
McDonald's1730,36 %30,36 %  
KFC1323,21 %23,21 %  

Graf

5. Mohli byste prosím upřesnit proč?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
mám raději čínské bistra13,33 %1,79 %  
dobrý jídlo, do kuchyně naštěstí není vidět :D13,33 %1,79 %  
v mekáči maj dokonalou zmrzlinu:)13,33 %1,79 %  
lepší jídla13,33 %1,79 %  
zřetelnější co jíte13,33 %1,79 %  
chuť13,33 %1,79 %  
mam rada oba, zalezi na situaci13,33 %1,79 %  
kvalita jídla, pořád stejná chuť13,33 %1,79 %  
prostě nemám ráda americké firmy13,33 %1,79 %  
protože mi víc chutná13,33 %1,79 %  
ostatní odpovědi Chutné a pikantní kuře
neláká mě to, je to nevkusné, nechutná mi to
KFC obal. kosti ve strouhan., McD hnusný kečup
KFC má jen kuřecí a to nesnášim
maso není mleté, lepší suroviny a chuť
v McD i KFC dávaj malý porce za velký prachy
Nejde přímo o moji preferenci,ale jdou tam ostatní
ne vykořisťování zaměstnanců (Mcjobs)
Kuře zase tak moc často nemusím, vyhovuje mi menu.
víc mi chutná
v každém z nich seženu zrovna to na co mám chuť
Někdy mají dobré kuře
Kvůli chuti jídla.
Nabídka, zvyk
cheeseburger je slušný poměr cena/výkon
protože má číze za dvacku
chut, cena
Gyros si doma neudelam
jsou příliš drahé
Vypadá to jako skutečné kuře, ne rozmixovaný hnus.
2066,67 %35,71 % 

Graf

6. Co si ve fast foodu nejčastěji objednávate?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Hamburger/cheeseburger2448 %42,86 %  
Hranolky1632 %28,57 %  
Kuřecí obalované kousky1326 %23,21 %  
Zmrzliny1122 %19,64 %  
Nic, jdu jen na toalety! :-)1020 %17,86 %  
Jiné menu714 %12,5 %  
Coca Cola, Sprite, Fanta, ...714 %12,5 %  
Shaky, koktejly510 %8,93 %  
Saláty36 %5,36 %  
Snídaňové menu12 %1,79 %  

Graf

7. Do jaké míry si myslíte, že fast foody přispívají ke špatným stravovacím návykům a následné obezitě?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Vúbec nepřispívajíotázka č. 8, Spíše nepřispívajíotázka č. 8, Ani přispívají ani neppřispívajíotázka č. 8, Spíše přispívajíotázka č. 8, Rozhodně přispívajíotázka č. 8].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Rozhodně přispívají2748,21 %48,21 %  
Spíše přispívají2137,5 %37,5 %  
Spíše nepřispívají47,14 %7,14 %  
Ani přispívají ani neppřispívají35,36 %5,36 %  
Vúbec nepřispívají11,79 %1,79 %  

Graf

8. Myslíte, že fast foody jsou vhodné pro děti?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne4885,71 %85,71 %  
Ano58,93 %8,93 %  
Nevím35,36 %5,36 %  

Graf

9. Co Vás první napadne při slově "McDonaldizace"?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
globalizace35,36 %5,36 %  
obezita23,57 %3,57 %  
vystavování těchto řetězců po světě11,79 %1,79 %  
nic11,79 %1,79 %  
proces komerční globalizace a mechanizace11,79 %1,79 %  
červená barva11,79 %1,79 %  
kdo se umí krotit, tak mu to neublíží :D11,79 %1,79 %  
rozšiřování fastfoodů11,79 %1,79 %  
čím víc mekáčů, tím víc utýraných zvířat11,79 %1,79 %  
ze všeho se stávají fast foody11,79 %1,79 %  
ostatní odpovědi poameričtění
více poboče McDonald
obezita a lenost
povrchní komercializace
invaze mcdonaldu
2 zlate obloučky
Mc Donald v každém městě
hnus
konzum
drahé jídlo
Stále rostoucí počet McDonald's a jejich zákazníků
Velké žluté písmeno M
mcdonald vsude kam se podivas
fast foody kam se podíváš
hamburger
globalizace, uniformy, symbol doby
big mac, mňam
McDonald na každym rohu, obezní američani
krutá pravda moderního světa
dávno proběhla:-(
zasrávání světa shitem jménem McDonald
drahota
RozpínáníNičivýchNávyků-stravovacích,ekologických
odpor
Mc donald
USA
Zahlcení světa znakem této firmy a jejich klaunem.
globalizace velkých nadnárodnícho koncernů
upřednostňování fastfoodů před normálním jídlem
Že budem brzy všichni jíst ve fast foodech
Stále častější stravování v McDonaldu.
rychlé jídlo
příliš mnoho fastfoodů
McDonald
neschopnost lidí myslet vlastní hlavou
chodit do fastfoodu je "IN"
fuj, obezita
nezdaryvý životní styl
Kniha z nakl. Academia
nesmyslný pojem, spíš by se hodil Cocacoldizace
McDonald ovládá spotřební trh a je všude.
nevím
stejné jídlo na celém světě, environmentální nákla
4376,79 %76,79 % 

Graf

10. Uveďte prosím Váš věk.

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
15-254275 %75 %  
26-351119,64 %19,64 %  
36-4535,36 %5,36 %  

Graf

11. Uveďte prosím Vaše pohlaví.

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena4071,43 %71,43 %  
Muž1628,57 %28,57 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Tento dotazník byl vyhodnocen jako nevhodný pro úlohu DZD (s největší pravdědpodobností jej zodpovědělo příliš málo respondentů).

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Hrabovská, M.McDonaldizace světa a význam fast foodů ve společnosti (výsledky průzkumu), 2009. Dostupné online na https://mcdonaldizace-sveta-a-vyznam-fast-foodu-ve-spolecnosti.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.