Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
jsem studentkou II. ročníku navazujícího magisterského studia oboru "Aplikovaná etika" na Katolické teologické fakultě Univerzity Karlovy v Praze a pracuji na diplomové práci na téma "Vliv médií na jednání člověka ve vztahu k charitě".
Prosím Vás o pravdivé zodpovězení následujících otázek v dotazníku, který se stane součástí této práce.
Dotazník je zcela anonymní.
Děkuji za ochotu a pomoc.
Instrukce pro vyplnění dotazníku (nápověda)
Odpovědi respondentů
A - ÚDAJE O RESPONDENTOVI
1. Pohlaví
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
žena
134
71,28 %
71,28 %
muž
54
28,72 %
28,72 %
2. Věk
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
31 až 50
109
57,98 %
57,98 %
18 až 30
51
27,13 %
27,13 %
51 až 75
28
14,89 %
14,89 %
3. Nejvyšší dosažené vzdělání
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
VŠ
123
65,43 %
65,43 %
SŠ
53
28,19 %
28,19 %
VOŠ
6
3,19 %
3,19 %
vyučen
3
1,6 %
1,6 %
základní
3
1,6 %
1,6 %
4. Bydliště
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
město
158
84,04 %
84,04 %
venkov
30
15,96 %
15,96 %
5. Současné povolání
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
zaměstnanec
105
55,85 %
55,85 %
studující
34
18,09 %
18,09 %
jiné
22
11,7 %
11,7 %
živnostník (OSVČ)
19
10,11 %
10,11 %
důchodce
8
4,26 %
4,26 %
B - OTÁZKY PRO RESPONDENTA
6. Přispěl/a jste nebo přispíváte na charitativní akce (činnost)?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ANO → otázka č. 7, NE → otázka č. 17].
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ANO
140
74,47 %
74,47 %
NE
48
25,53 %
25,53 %
7. Jak často přispíváte na charitu? (označte pouze jednu odpověď)
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
přispěl/a jsem několikrát za život
46
31,94 %
24,47 %
několikrát do roka
46
31,94 %
24,47 %
1-2x ročně
34
23,61 %
18,09 %
pravidelně každý měsíc
18
12,5 %
9,57 %
8. Na jaký účel přispíváte nejčastěji? (možné označit více odpovědí)
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
na prevenci a léčbu nemocí
66
46,48 %
35,11 %
na ohrožené a/nebo hendikepované děti (mentálně, fyzicky, po úrazech)
60
42,25 %
31,91 %
na odstranění následků přírodních katastrof
60
42,25 %
31,91 %
na zvýšení životní úrovně v rozvojových zemích (zahrnuto i vzdělávání)
37
26,06 %
19,68 %
na hendikepované lidi (mentálně, fyzicky, po úrazech)
36
25,35 %
19,15 %
na sociálně ohrožené lidi (bezdomovci, staří lidé apod.)
34
23,94 %
18,09 %
na ohrožená, opuštěná, týraná zvířata
21
14,79 %
11,17 %
na výcvik asistenčních, vodících zvířat
20
14,08 %
10,64 %
obětem válečných konfliktů
12
8,45 %
6,38 %
dkjfadjfkdkfksdkfjksdlfjasdklk
1
0,7 %
0,53 %
ochrana přírody
1
0,7 %
0,53 %
hospic
1
0,7 %
0,53 %
unicef tj. penize použijí dle momentální potřeby
1
0,7 %
0,53 %
jiné
1
0,7 %
0,53 %
ekologické aktivity
1
0,7 %
0,53 %
podle důvěryhodnosti organizace
1
0,7 %
0,53 %
Lékaři bez hranic
1
0,7 %
0,53 %
desátky do církve
1
0,7 %
0,53 %
zpívám v domovech důchodců, po kostelích, na charitativních koncertech, atd.
1
0,7 %
0,53 %
dle uvážení
1
0,7 %
0,53 %
adventní sbírka
1
0,7 %
0,53 %
DĚTSKÉ DOMOVY, HNUTÍ DUHA
1
0,7 %
0,53 %
ochrana přírody, ekologické aktivity, spolkové akce, lidskoprávní témata, ochrana před rasismem a xenofobií
1
0,7 %
0,53 %
obč. sdružení Cesta 121
1
0,7 %
0,53 %
9. Přispíváte na charitu častěji v rámci ČR nebo do zahraničí? (označte pouze jednu odpověď)
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
v rámci ČR
96
68,09 %
51,06 %
není to pro mě rozhodující
30
21,28 %
15,96 %
do zahraničí
15
10,64 %
7,98 %
10. Jaký typ charitativní akce ve Vás budí největší důvěru? (oznámkujte čísly od 1 do 6, přičemž 1=nejdůvěryhodnější, 6=nejméně důvěryhodná akce; každou známku použijte pouze jednou!)
Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.
Odpověď
Průměrné pořadí
Rozptyl
celonárodní akce – sbírky (např. adventní koncerty, konto Paraple, sbírka „Kuře“, Tříkrálová sbírka, sbírka pro světlušku, člověk v tísni, konto bariéry, lékaři bez hranice apod.)
1.794
1.341
lokální sbírka pořádaná církví
3.014
1.872
lokální sbírka pořádána Vám známou organizací (např. Vám známý útulek pro zvířata apod.)
2.468
1.157
lokální sbírka pod záštitou veřejně známé osoby
3.851
1.006
pouliční prodej drobných předmětů, časopisů
5.092
1.062
JINÝ typ akce - popište vlastními slovy v rámci otázky č. 16
4.78
2.554
11. Na základě čeho se rozhodujete přispět na charitu? (oznámkujte čísly od 1 do 7, přičemž 1=nejčastěji na základě, 7=nejméně často na základě ... každou známku použijte pouze jednou!)
Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.
Odpověď
Průměrné pořadí
Rozptyl
na základě dopisu zaslaného poštou
5.277
3.15
na základě informací zveřejněných v médiích (TV, rozhlas, periodický tisk)
2.929
2.803
na základě informací zaslaných elektronickou poštou
4.979
1.964
na základě jiných informací zveřejněných na Internetu
4.05
2.26
na základě informací od přátel či známých
2.865
1.918
z vlastní iniciativy (nezaložené na marketingové akci)
2.752
3.534
JINÉ - popište vlastními slovy v rámci otázky č. 16
5.149
4.467
12. Které médium na Vás při tomto rozhodování působí nejsilněji? (oznámkujte čísly od 1 do 5, přičemž 1=nejsilněji, 5=nejméně; každou známku použijte pouze jednou!)
Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.
Odpověď
Průměrné pořadí
Rozptyl
periodický tisk (noviny, časopisy)
2.78
1.207
rozhlas
3.121
1.099
TV
2.227
1.622
Internet (sociální sítě, hromadný e-mail, apod.)
3.085
1.979
JINÝ způsob - popište vlastními slovy v rámci otázky č. 16
3.787
2.806
13. Proč na Vás výše označené médium působí nejsilněji? (vypište vlastními slovy)
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
X
4
2,86 %
2,13 %
nevím
3
2,14 %
1,6 %
jsem s ním nejčastěji v kontaktu
2
1,43 %
1,06 %
většinu informací čerpám z internetu
1
0,71 %
0,53 %
sdílí na něm informace konkrétní, mně známé osoby
1
0,71 %
0,53 %
Nejefektivnější, nejdůvěryhodnější.
1
0,71 %
0,53 %
dfkjakdflkajsdklfjkasdfjklasdklfjklasdfksdfs
1
0,71 %
0,53 %
osobní dopis - těžko se odmítá, když je člověk přímo osloven. přiložené drobné dárky v dopise s esloženkou mají tošku "vydírací charakter".
1
0,71 %
0,53 %
spoléhám nejvíce na vlastní zkušenost s lidmi a způsobem hospodaření
1
0,71 %
0,53 %
Možnost aktivního okamžitého přístupu k informacím z jiných zdrojů
1
0,71 %
0,53 %
ostatní odpovědi
Nejvíce na očích. Nejrozšířenější médium sleduji ho více oproti ostatním uvedeným vizualizace efekt působení přenosu zvuku a obrazu se stručným sdělením, obraz rozsahu škod a trpících dle vlastní zkušenosti a zkušenosti známých Vizuální vnímání Jedná se o zprostředkování informace obrazem i zvukem vizuální vjem v TV je vidět konkrétně postižený (zvíře, dítě, člověk...) pro mne jediný zdroj informací a důvěryhodné Nevím. xx vizualne zobrazenej danej problematiky s komentarom Rozhoduji se na základě vlastní intuice. Jsem čtenářem tisku a čtu v době, kdy mám na to čas a nejsem vyrušován. tvář a kredit známé osoby Nic nepůsobí nejsilněji, na internetu si někdy dohledávám další podrobnosti Umožňuje promyslet, nezneužívá hraní na city a nejméně lže (viz pomoc údajným obětem na Ukrajině) Podle nutné potřeby massmedium, obrazovy doprovod, identifikace Rozhoduji se sám, tím pádem mě neovlivňuje žádné médium. Po oslovení na ulici si vyžádám kontaktní údaje a vyhodnotím, zda chci přispět na tu kterou konkrétní věc. Dříve jsem dával peníze na pouličních akcích. Nyní pouze posílám na účet. ústní reference jsou nejdůvěryhodnější nejvíce s ním pracuji nejčastější užití je videt konkretni osoba,projekt pravidelně sleduji zprávy na internetu Protože poslouchám nejčastějiu nejčastěji ho využívám Serióznost a možnost vysvětlení Nejdůvěryhodnější (pouze ČT) Pořád věřím, i když čím dál více s pochybami, že česká televize přináší nejdůvěryhodnější zprávy. důvěryhodný člověk Zdá se mi, že pokud se sbírka uskuteční přes velké médium, je případný podvod snadnější objevit. o tom, že chci někomu přispět se rozhoduji většinou na základě své aktuální citové potřeby, druhořadé jsou příspěvky ovlivněné třeba různými přírodními katastrofami, o kterých na mě nejvíc mluví televize Je vidět a je konkrétní myslím,že je to víc prověřené přímý kontakt, nejčastěji užívané médium Má nejširší záběr, spamy v mailu nečtu. Věršinou jde o pravidelně se opakující akce a mohu vidět výsledky z minulých ročníků. nejvíce mu důvěřuji nejčastěji ho užívám právě kvůli důvěryhodnostisbírky působí nejdůvěryhodněji Pokud jde od email od někoho, koho znám osobně, nemám důvod nedůvěřovat. Mám největší důvěru k osobám, které znám a vím, že v charitě sami pracují nevlastnim TV seznámí nás s konkrétní osobou a jejím příběhem nebo problémem časopisy či noviny se mi zdají nejdůvěrohodnější nejvíc viditelná reklama obrazový doprovod, komentář působí osobnšji protože čtu důvěryhodné noviny/časopisy Obecně českému rozhlasu věřím známí a přátelé považuji jej za nejdůvěryhodnější Jsou více vidět televizi a internet sleduji nejčastěji znalost,důvěryhodnost ukazuje případy, kterým je potřeba pomoci přicházím s ním do kontaktu denně Internet a sociální sítě používám nejčastěji Působí důvěryhodně, říkám si, když je to v televizi nemůže to být zlodějina. vnímám jej na rozdíl od ostatních nejčastější možnost kde se o charitě dozvím sleduji ho nejčastěji Protože s ním přicházím nejčastěji do styku. Je mým zdrojem informací. sleduji nejčastěji sluchový a zároveň znakový vjem frekvence reklamy je nejčastější a je zde určitá záruka, že se nejedná o podvod nejčastěji sleduji Vlasní zkušenost, sám jsem pomahal. vĚTŠINOU JDE O CHARITU PRO MÍSTNÍ A MENŠÍ ORGANIZACI, KTERÉ VĚŘÍM A KAM PŘISPÍVÁM NEJVÍCE. siroky zaber Protoze slysim i zastupce dane organizace. předpokládám, když se něco píše v uznávaném periodiku, tak to není podvod známost a důvěryhodnost osoby, která pro charitu pracuje je pro mě silnější než média, ta vnímám spíš jako prostředníka OBRAZ A MLUVENÉ SLOVO DOHROMADY informaci poslanou znamym clovekem pres inet spis verim hledám informace, které potřebuji četnost apelů, osobní angažovanost známé osobnosti je to denně na očích Zatím TV působí nejsilněji, protože sleduji ráda přenosy charitativních koncertů k celonárodním sbírkám. vzhledem k účelům, na které přispívám Státní média na mne působí v tomto nejvěrohodněji jiný způsob znamená, že média na mne v zásadě nepůsobí rozhlas poslouchám pravidelně a často, mluvené slovo má velkou sílu zřejmě působením na více smyslů zároveň... nedokážu posoudit, ale domnívám se, že velkou roli sehrává např. obrazový materiál z postižených oblastí vlastně nevím Pro mne je asi společně s druhým nejviditelnější. Osobní kontakt je bezprostřední a fungují i další prvky komunikace, ne pouze čistá informace, ale i mimoverbální komunikace, nálada, důvěryhodnost daného člověka... nejsilněji protože nejčastěji z periodik vybírám pouze Katolický týdeník, v informacích je důvěryhodný a spolehlivý nejmenší vliv zájmových skupin, možnost ověření informací Jde o masove medium, snaha o duveryhodne info by mela byt samozrejmosti vizualizací Osobní kontakt s potřebnými. je nejdostupnější a nejběžnější je doprovázeno reportáží a odkazy na další media dopad je přímý bez prostředníků a není nijak zkresleno sdělení je to nejjednodušeji dostupná informace, vždy dramaticky podáno, vizuální efekt Veřejný příslib lze zdroj online overit Jelikož jde většinou o periodika zabývající se danou problematikou, tedy na mě působi velmi důvěryhodně akce není anonymní Protože se tam zpravidla dozvím všechny informace, i detaily, které mi nikde jinde nejsou řečeny. Muzu si najit dostatek informaci Internet používám nejvíce, tudíž mě nejvíce zásobuje informacemi o možnostech příspěvků na charitu. mnoho zdrojů Trávím tím nejvíce svého času oproti ostatním výše uvedeným trávím na něm (zdaleka) nejvíc času důvěryhodnost Mohu si okamžitě dohledat další informace. Nerozhoduji se na základně emociálních reklamních akcích možnost ihned poslat na účet + hodně informací dohledám si detaily jen tak nějaký podvodník se do televize nedostane nejvice duveryhodne Vídám ho nejčastěji toto médium využívám nejčastěji, je pro mě nejdůvěryhodnější spojení audio a obrazu, důvěryhodnost Používám ho nejvíce propojení zrakového i sluchového vjemu, nejrozšířenější médium .
124
88,57 %
65,96 %
14. Jakým způsobem nejčastěji přispíváte na charitu? (možné označit více odpovědí)
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.
do pokladničky (v určených místech, pouliční výběr)
68
48,23 %
36,17 %
zakoupením vstupenky na kulturní, sportovní nebo jinou veřejně přístupnou akci
35
24,82 %
18,62 %
poskytnutím hotovosti přímo na ulici potřebnému
26
18,44 %
13,83 %
trvalým příkazem na bankovní účet
17
12,06 %
9,04 %
platbou v hotovosti a zápisem na sběrací listinu (registrovaná sbírka)
8
5,67 %
4,26 %
pomocí call centra (platba přes telefonní linku)
1
0,71 %
0,53 %
kdhjfkajdfkkdljflsdkl
1
0,71 %
0,53 %
Nákupem zboží Fair trade
1
0,71 %
0,53 %
nákup předmětů
1
0,71 %
0,53 %
dříve pokladnička, nyní pouze BÚ
1
0,71 %
0,53 %
osobní předání daru
1
0,71 %
0,53 %
sbírka na pracovišti
1
0,71 %
0,53 %
vlastní prací
1
0,71 %
0,53 %
dobrovolnická činnost
1
0,71 %
0,53 %
NÁKUPEM PŘEDMĚTU
1
0,71 %
0,53 %
zakoupením časopisu od bezdomovce
1
0,71 %
0,53 %
vlastní činností, tvorbou atd,
1
0,71 %
0,53 %
dobrovolnickou činností v rámci prodeje kytiček pro Den pro rakovinu a samozřejmě nákupem kytiček
1
0,71 %
0,53 %
dobrovolnictvím
1
0,71 %
0,53 %
15. Zaznamenal/a jste někdy v médiích informace o podvodné charitativní sbírce či o zneužití vybraných peněz? (označte pouze jednu odpověď)
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ANO, zaznamenal/a, a proto bych na tu konkrétní sbírku nepřispěl/a (nepřispíval/a).
82
58,16 %
43,62 %
ANO, zaznamenal/a, ale neovlivnilo to moji ochotu přispívat na charitu.
42
29,79 %
22,34 %
Nezaznamenal/a
16
11,35 %
8,51 %
ANO, zaznamenal/a, a proto jsem přestal/a přispívat na charitu vůbec.
1
0,71 %
0,53 %
16. Sem můžete doplnit odpovědi typu "JINÉ" na otázky č. 10, 11 a 12.
V případě, že nechcete odpovědět, napiště do textu prosím X
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
...
10 - Nevhodně postavená kritéria - pro mě je zcela určující organizace, která sbírku pořádá, a účel, na který se vybírá. V různých otázkách je možno vybrat mnoho poloh téměř z opačného spektra preferencí.
11 - Internet je moc široký pojem. Kvalitativně může být na stejné úrovni jako TV, rozhlas a tisk, zejména zavedené zpravodajské servery, dále to může být prezentace sbírek nebo komerční stránky, pak různé jednostranné blogy, a v neposlední řadě sociální sítě typu Facebook a Twitter. Není jisté, co jste měla na mysli pojmem internet, ani co si pod tím pojmem představili ostatní respondenti. Pokud by to mělo zahrnovat vše, co najdete po zapnutí počítače a spuštění internetového prohlížeče, mohlo by to výsledky dost zkreslit. Za sebe tedy uvádím, že zpravodajské zavedené servery hodnotím jako velmi důvěryhodné, následují informace charitativních organizací (těch zavedených - k novým a neznámým jsem skeptický a musí se nejdříve etablovat a mít za sebou nějaké výsledky), sociální sítě a blogy jako méně důvěryhodné, záleží ovšem na osobě, která informaci šíří.
12 - Osobní kontakt
10.v dopise zaslané obrázky , pohlednice,s příběhem potřebného a konkrétním účelem sbírky
11.na základě oslovení na ulici, upoutávky v nemocnicích
12. zaslání dopisu domů
10) žádný jiný typ charitativní akce mě nenapadá
11)žádný jiný způsob přispívání mě nenapadá
12)žádná jiná média mě nenapadají
proto jsem všechny možnosti JINÉ uvedla na posledním místě
11 - nikdy ne na základě jednoho toku informací, vždy si dělám přehled z více informačních zdrojů
12 - stejně jako u 11
12 snažím se, aby mé rozhodování příliš neovlivňovala žádná média.
12: média nemají na mne vliv
a
ad 10 - za velmi důvěryhodný považuji prodej časopisu Nový prostor - prodávají bezdomovci
ad hoc pomoc při sbírce, materiální pomoc např. oděvy atd.
Bez komentare
bez specifikace
jednorázové akce, festivaly atd
mám oblíbenou charitativní organizaci LL-likvidace lepry, které přispívám dle svého rozhodnutí a pocitu, že bych chtěla někomu pomoci, a v tom žádná média roli nehrají, neboť není nijak medializovaná (alespoň jsem o ní v žádném zatím neviděla ani zmínku)
občas přispívám v mimořádných situacích, jako povodně, nebo nemocným dětem, na květinkový den atd., ale to jsou oproti tomu jen velmi malé částky, takže většina příspěvků jde na základě mého osobního pocitu
Mám své priority a pro ně vyhledávám vhodné objekty. Rozhoduji se tedy podle svých priorit, a pak dávám přednost organizacím, které jsou založeny na křesťanských principech a jejichž aktivity alespoň trochu znám a konvenuji s nimi.
Například stánek s informacemi o charitě na různých festivalech..
Nejčastěji přispívám spontánně při náhlých katastrofách či válečných konfliktech pomocí DMS, dále na pravidelné velké sbírky každoročně probíhajících v ČR (Paraple, Kuře apd.), občas zakoupím NP, jakožto podporu bezdomovci.
Nejsou žádné jiné, jenom nelze vyplnit dotazník bez určení hodnoty JINÉMU
Nejvíce mě osloví potřeba organizací, se kterými jsem v dlouhodobějším osobním kontaktu. Ráda je podpořím ne jenom financemi, ale vlastní činností, zapojením se do konkrétní akce.
nepovažuji za vhodné umožnit respondentům pouze každý stupeň hodnocení pouze jednou - například ve srovnání vliv internetu, emailu a jiných médií mi vychází stejně (stejně špatně)
oblečení nevyhazuji ale předávám Broumovské charitě, kde si ho mohou za symbolickou částku koupit potřební, také tam nakupuju, kupuji a přispívám pro unicef - zkušenosti příbuzných a doufám, že větší a trvale fungující celosvětová organizace peníze neznehodnotí a smysluplně využije, ale nedělám si o tom velké iluze, jednorázově pro člověk v tísni, a také jsem pravidelný dárce krve - což sice není zahrnuté v dotazníku ale také jsem zaznamenala podvodná jednání.
osobní doporučení konkrétní charity
OTÁZKA 10: DOPORUČENÍ OD ZNÁMÉHO
OTÁZKA 12: OSOBNÍ DOPORUČERNÍ ZNÁMÉHO
otázka č. 12 - osobní dopis ve schránce s informacemi o záměrech sbírky a konkrétních potřebných.
ve všech případech jde o důvěru donátora k obdarovanému. tato důvěra se u každého z nás tvoří různě. média u mě osobně hrají roli spíše upozorňovací, že se pořádá sbírka. nechám se médii ovlivnit většinou jen tehdy, když organizací pořádající sbírku důvěřuji. mediální masáž mě pravděpodobně neovlivní, pokud nebudu vybírající org. důvěřovat.
Otázky neumožňují stejnou hodnotu odpovědi- kromě hodnocení 1 a 2 jsou moje odpovědi ve skutečnosti negativní, ale váš dotazník mi to neumožňuje
Pokud přímo znám danou osobu a to,co prezentuje je to pro mě důvěryhodnější
přátelé
Přispívám na charitu se kterou mají určitou zkušenost maji známý, nebo jsem o ní od svých známých slyšela
ústní reference
v uvedených otázkách jsem nevyplnila "jiné"
Velmi se mi líbil způsob uspořádání kulturní či sportovní akce dětským domovem s prodejem výtvarných děl dětí. Oslovil mě tehdy známý a já se rád povedené akce zúčastnil. Osobní kontakt je pro mě asi nejsilnější motivátor.
veřejné sbírky v kostele
Vlasní zkušenost, sám jsem pomahal a podle toho jsem se rozhodoval.
vvv
x
x
X
x
X
x
x
x
x
x
x
X
X
x
x
X
X
x
X
x
x
X
X
x
x
X
x
x
x
X
X
X
X
x
x
X
x
X
x
X
X
X
X
x
x
x
x
X
x
x
x
X
X
X
X
x
x
X
X
x
X
X
x
x
X
X
x
X
X
x
X
x
X
x
x
X
X
X
x
x
X
x
X
x
X
X
X
x
x
x
X
X
X
x
x
x
X
X
x
xx
XXXX
žádné
Žádné médium mě neovlivní. Z osobní zkušenosti jsem obdržel negativní informace i o velmi známé sbírce Kapka naděje, proto nyní přispíváme pouze na konkrétní projekt, který si sami vybereme.
Otázka č. 10 nic nechci vyplnit u posledního řádku
17. Co Vás může odradit/odrazuje od přispění na charitativní akci? (možné označit více odpovědí)
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Nedůvěryhodnost systému (např. nedostatek informací)
135
71,81 %
71,81 %
Nedůvěryhodnost osob provádějících sbírku
119
63,3 %
63,3 %
Nedostatek financí
80
42,55 %
42,55 %
Informace v médiích o podvodných sbírkách, o zneužití sbírek (financí, materiální pomoci) apod.
77
40,96 %
40,96 %
Nedostatek času
13
6,91 %
6,91 %
Zejména se obávám zneužití "podvodnou" praktikou.
1
0,53 %
0,53 %
nesystémovost fundraisignu organizací,které o peníze žádají
1
0,53 %
0,53 %
důvod sbírky, tedy účel, na který se vybírá
1
0,53 %
0,53 %
přispívám vlastní krví a útulek jsem si uděla v bytě vlastní
1
0,53 %
0,53 %
absence ověření realizace sbírky
1
0,53 %
0,53 %
Nejsem si jistý, zda nálepka charita naní pouze nálepkou v uspokojení potřeb lidí co sbírku pořádají. Musí se to dělat opravdu se zájmem pro dobrou věc, ideálně bez nároku na honorář. Jinak to podle mě nemá smysl.
1
0,53 %
0,53 %
Občas jde z prodeje věci na charitu jen 10% a ostatní jde do kapsy prodejce, to jde hlavně o prodej věcí v okolí metra a podobně.
1
0,53 %
0,53 %
Nevěřím tomu, že doputují mé peníze těm, co to opravdu potřebují.
1
0,53 %
0,53 %
neduvera, ze penize skutecne necemu pomohou a nebudou jen utraceny za nepodstatne.
1
0,53 %
0,53 %
Pracuji jako dobrovolnik pro NO, nemam potrebu dale nikomu prispivat financne
1
0,53 %
0,53 %
nic
1
0,53 %
0,53 %
smysl sbirek, nejde jen o to vybirat penize, ale budovat szstem, naucit rozvojove zeme, lidi jak na to a nejen prijit, postavit, nechat a pak se to stejne za chvili rozpadne. chce to dulezitejsi propracovanejsi system.
1
0,53 %
0,53 %
neverim ze se prispevek dostane tam kam je urcen
1
0,53 %
0,53 %
například, když ekologické hnutí zaměstná na pozici energetického odborníka fylozofa, který se v prvním rozhovoru do rozhlasu projeví jako neznalý problematiky (DUHA)
1
0,53 %
0,53 %
nezájem
1
0,53 %
0,53 %
Vždy se najdou potřebnější než jsem sám.
1
0,53 %
0,53 %
neustálé vnucování cizích osob na veřejných místech "Prosím, přispějte na....."
1
0,53 %
0,53 %
množství nabídek
1
0,53 %
0,53 %
Neprůhledné hospodaření charitativní organizace
1
0,53 %
0,53 %
SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA
Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!
Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.
Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3
Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5
Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 6 otázek.
Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).
3.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi studující na otázku 5. Současné povolání
odpověď 31 až 50:
1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi z vlastní iniciativy (nezaložené na marketingové akci)=6 na otázku 11. Na základě čeho se rozhodujete přispět na charitu? (oznámkujte čísly od 1 do 7, přičemž 1=nejčastěji na základě, 7=nejméně často na základě ... každou známku použijte pouze jednou!)
9. Přispíváte na charitu častěji v rámci ČR nebo do zahraničí? (označte pouze jednu odpověď)
odpověď v rámci ČR:
2x vetší pravděpodobnost při odpovědi JINÝ typ akce - popište vlastními slovy v rámci otázky č. 16=4 na otázku 10. Jaký typ charitativní akce ve Vás budí největší důvěru? (oznámkujte čísly od 1 do 6, přičemž 1=nejdůvěryhodnější, 6=nejméně důvěryhodná akce; každou známku použijte pouze jednou!)
1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi z vlastní iniciativy (nezaložené na marketingové akci)=6 na otázku 11. Na základě čeho se rozhodujete přispět na charitu? (oznámkujte čísly od 1 do 7, přičemž 1=nejčastěji na základě, 7=nejméně často na základě ... každou známku použijte pouze jednou!)
1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi celonárodní akce – sbírky (např. adventní koncerty, konto Paraple, sbírka „Kuře“, Tříkrálová sbírka, sbírka pro světlušku, člověk v tísni, konto bariéry, lékaři bez hranice apod.)=3 na otázku 10. Jaký typ charitativní akce ve Vás budí největší důvěru? (oznámkujte čísly od 1 do 6, přičemž 1=nejdůvěryhodnější, 6=nejméně důvěryhodná akce; každou známku použijte pouze jednou!)
11. Na základě čeho se rozhodujete přispět na charitu? (oznámkujte čísly od 1 do 7, přičemž 1=nejčastěji na základě, 7=nejméně často na základě ... každou známku použijte pouze jednou!)
odpověď JINÉ - popište vlastními slovy v rámci otázky č. 16=7:
2.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi na základě informací zaslaných elektronickou poštou=4 na otázku 11. Na základě čeho se rozhodujete přispět na charitu? (oznámkujte čísly od 1 do 7, přičemž 1=nejčastěji na základě, 7=nejméně často na základě ... každou známku použijte pouze jednou!)
12. Které médium na Vás při tomto rozhodování působí nejsilněji? (oznámkujte čísly od 1 do 5, přičemž 1=nejsilněji, 5=nejméně; každou známku použijte pouze jednou!)
odpověď JINÝ způsob - popište vlastními slovy v rámci otázky č. 16=1:
5.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi JINÝ typ akce - popište vlastními slovy v rámci otázky č. 16=1 na otázku 10. Jaký typ charitativní akce ve Vás budí největší důvěru? (oznámkujte čísly od 1 do 6, přičemž 1=nejdůvěryhodnější, 6=nejméně důvěryhodná akce; každou známku použijte pouze jednou!)
odpověď JINÝ způsob - popište vlastními slovy v rámci otázky č. 16=5:
2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi z vlastní iniciativy (nezaložené na marketingové akci)=6 na otázku 11. Na základě čeho se rozhodujete přispět na charitu? (oznámkujte čísly od 1 do 7, přičemž 1=nejčastěji na základě, 7=nejméně často na základě ... každou známku použijte pouze jednou!)
14. Jakým způsobem nejčastěji přispíváte na charitu? (možné označit více odpovědí)
odpověď dárcovskou DMS:
2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi lokální sbírka pod záštitou veřejně známé osoby=2 na otázku 10. Jaký typ charitativní akce ve Vás budí největší důvěru? (oznámkujte čísly od 1 do 6, přičemž 1=nejdůvěryhodnější, 6=nejméně důvěryhodná akce; každou známku použijte pouze jednou!)
16. Sem můžete doplnit odpovědi typu "JINÉ" na otázky č. 10, 11 a 12.
odpověď x:
1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi lokální sbírka pod záštitou veřejně známé osoby=2 na otázku 10. Jaký typ charitativní akce ve Vás budí největší důvěru? (oznámkujte čísly od 1 do 6, přičemž 1=nejdůvěryhodnější, 6=nejméně důvěryhodná akce; každou známku použijte pouze jednou!)
1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi z vlastní iniciativy (nezaložené na marketingové akci)=6 na otázku 11. Na základě čeho se rozhodujete přispět na charitu? (oznámkujte čísly od 1 do 7, přičemž 1=nejčastěji na základě, 7=nejméně často na základě ... každou známku použijte pouze jednou!)
Zjišťování závislostí odpovědí
Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).
1. Pohlaví
2. Věk
3. Nejvyšší dosažené vzdělání
4. Bydliště
5. Současné povolání
6. Přispěl/a jste nebo přispíváte na charitativní akce (činnost)?
7. Jak často přispíváte na charitu? (označte pouze jednu odpověď)
8. Na jaký účel přispíváte nejčastěji? (možné označit více odpovědí)
9. Přispíváte na charitu častěji v rámci ČR nebo do zahraničí? (označte pouze jednu odpověď)
10. Jaký typ charitativní akce ve Vás budí největší důvěru? (oznámkujte čísly od 1 do 6, přičemž 1=nejdůvěryhodnější, 6=nejméně důvěryhodná akce; každou známku použijte pouze jednou!)
11. Na základě čeho se rozhodujete přispět na charitu? (oznámkujte čísly od 1 do 7, přičemž 1=nejčastěji na základě, 7=nejméně často na základě ... každou známku použijte pouze jednou!)
12. Které médium na Vás při tomto rozhodování působí nejsilněji? (oznámkujte čísly od 1 do 5, přičemž 1=nejsilněji, 5=nejméně; každou známku použijte pouze jednou!)
14. Jakým způsobem nejčastěji přispíváte na charitu? (možné označit více odpovědí)
15. Zaznamenal/a jste někdy v médiích informace o podvodné charitativní sbírce či o zneužití vybraných peněz? (označte pouze jednu odpověď)
16. Sem můžete doplnit odpovědi typu "JINÉ" na otázky č. 10, 11 a 12.
17. Co Vás může odradit/odrazuje od přispění na charitativní akci? (možné označit více odpovědí)
B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).
1. Pohlaví
2. Věk
3. Nejvyšší dosažené vzdělání
4. Bydliště
5. Současné povolání
6. Přispěl/a jste nebo přispíváte na charitativní akce (činnost)?
7. Jak často přispíváte na charitu? (označte pouze jednu odpověď)
8. Na jaký účel přispíváte nejčastěji? (možné označit více odpovědí)
9. Přispíváte na charitu častěji v rámci ČR nebo do zahraničí? (označte pouze jednu odpověď)
10. Jaký typ charitativní akce ve Vás budí největší důvěru? (oznámkujte čísly od 1 do 6, přičemž 1=nejdůvěryhodnější, 6=nejméně důvěryhodná akce; každou známku použijte pouze jednou!)
11. Na základě čeho se rozhodujete přispět na charitu? (oznámkujte čísly od 1 do 7, přičemž 1=nejčastěji na základě, 7=nejméně často na základě ... každou známku použijte pouze jednou!)
12. Které médium na Vás při tomto rozhodování působí nejsilněji? (oznámkujte čísly od 1 do 5, přičemž 1=nejsilněji, 5=nejméně; každou známku použijte pouze jednou!)
14. Jakým způsobem nejčastěji přispíváte na charitu? (možné označit více odpovědí)
15. Zaznamenal/a jste někdy v médiích informace o podvodné charitativní sbírce či o zneužití vybraných peněz? (označte pouze jednu odpověď)
16. Sem můžete doplnit odpovědi typu "JINÉ" na otázky č. 10, 11 a 12.
17. Co Vás může odradit/odrazuje od přispění na charitativní akci? (možné označit více odpovědí)
C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI
Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.
Poznámky: 1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli. 2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 % 3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat. 4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.
Slabionová: Dobrý večer Jani,
děkuji za Váš příspěvek, ale technicky to provést jinak nejde když má program pokyn "seřadit". Je nutné, aby byly vyplněné všechny kolonky u daných otázek (10,11,12) a aby byla použita známka pouze jednou. Výsledkem bude pořadí! Proto nemůže být nějaká známka použita několikrát a také nemůže zůstat kolonka volná. To je skutečně záměr, jinak by to nemělo smysl resp. mělo, ale ne pro účel, pro který data potřebuji :)). Děkuji za pochopení a vyplnění dotazníku. S přáním hezkého večera, js
E.P.: Milá studentko,
odůvodňujete, proč je nutné u otázek 10, 11, 12 uvádět právě jedno pořadí. Ujišťuji Vás, že ve své odpovědi jsem prostě zapsala to pořadí u těch kategorií, které jsem chtěla hodnotit, a když mne systém donutil dosadit pořadí i k odstatním hodnoceným kategoriím, dosadila jsem je naprosto náhodně. Takže to vyhodnocení pro Vás - nevím, nevím.
Wendy: Chápu, že u otázek 10, 11 a 12 je třeba označit každou známku jen jednou, ale nenapadlo mě označit známkou to jiné (protože mě nic jiného nenapadlo). Když mě to ale nepustilo dál, dala jsem u toho jiného tu nejhorší možnou známku.
Slabionová: Dobrý den Danielo, děkuji moc za povzbuzení. Vůbec jsem nečekala, že mi budete takto přát. Hodně mi to pomáhá, protože ještě před měsícem jsem to chtěla vzdát. Díky kolegům jsem se rozjela, tak snad Bůh dá a já to úspěšně dokončím celou tu studentskou akci :)). Ještě jednou děkuji. Hezký a úspěšný den Vám přeji.
Slabionová: Terezko, děkuji. Potěšilo mě, že se téma líbí. Ano, nenašla jsem v databázi diplomových prací, kdo by se tímto tématem zabýval. Má to samozřejmě své výhody ale i nevýhody. Nicméně, v případě úspěšného napsání a následného vložení do elektronického systému školy, bude práce veřejná, tak když budete mít čas a chuť, budete si to moci určitě přečíst. Ještě jednou děkuji, beru to jako povzbuzení.
Slabionová: Vážení respondenti,
ano, je to přesně tak, jak píše paní Jarmila. Otázky č. 10, 11 a 12 jsou naprosto zásadní a je nutné pořadí. Proto v návodu k otázce uvádím, že je nutné známkovat (tj. seřadit) a použít při tom pouze jednu známku! Skutečně je to nutné, kvůli následnému pořadí. Není možné použít jednu známku 2x - je to záměr. Proto Vás ten "dotazník" nepustí dál. Děkuji za pochopení.
jarda: viz. predchozi zprava o mazani odpovedi: v otazce 10 -12 nelze zadat shodne hodnoceni,znamku v ruznych radcich resp. otazkach. Predchozi shodne hodnoceni se smaze. Na konci testu je vysvetleni pri odesilani, nutnost urcit poradi je narocne s tolika nabidkami na charitu se nesetkavam, ale nejak jsem Vam to seradil.
Slabionová: Dobrý den,
co se týče tématu DP, je skutečně specifické, protože se jedná o média a jejich vliv na společnost. Obecně charitou a sbírkami (různými) a pod. se zabývali jiní studenti v rámci svých prací a domnívám se, že jsou velice zajímavé. To opravdu není tématem mé práce, GRO mé práce je někde jinde. Děkuji za příspěvek. Zvážím, jestli to v rámci vyhodnocení dotazníku nezmíním. Přeji hezký a pokojný den.
Slabionová: Vážený respondente,
děkuji moc za snahu. Nic se neděje, nejspíš se někde chybička vloudila. Zatím jste první, kdo něco takového napsal. Jestli se Vám bude chtít a budete mít chviličku volnou, pokuste se prosím o znovuvyplnění, nevím, co se mohlo stát, opravdu netuším v tuto chvíli. Pokud už nechcete opakovat, nevadí, nechci otravovat a lidi rozčilovat, to není mým cílem :). Děkuji za Váš čas a ochotu. Přeji hezký a pokojný den.
Eva Bd: Nejvíce přispívám do pokladničky vlastního společenství. Je to charita? Myslím, že částečně ano, protože mnohé akce, které děláme, jsou určeny i sociálně slabším mimo společenství. Jak takové placení desátků vnímá Tvoje práce? Myslím, že aktivní podpora (včetně finanční) místního společenství, které má sociální aktivity, do charity patří. Možná by stálo za to se nad tím zamyslet. S médii to však přímo nesouvisí, si myslím.