Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Média a ich vplyv na spotrebitela
Média a ich vplyv na spotrebitela
→ Zúčastněte se průzkumu o vztahu psychické pohody a znalostech o předcích a soutěžte o čokolády značky LÍLÁ ←
(cca 15 minut)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Gabriela Rebrešová |
---|---|
Šetření: | 23. 10. 2014 - 15. 11. 2014 |
Počet respondentů: | 16 |
Počet otázek (max/průměr): | 20 / 19.88 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 43,6 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.04:12 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Milí respondenti,
tento dotazník bol zostavený na základe vlastného výzkum mojej seminárnej práce, ktorú
vypracovávam pod dohľadom Katedry marketingu na Vysokej škole ekonomie a manažmentu v Prahe. Otázky v ňom sa týkajú Médii a ich vplyvu na spotrebiteľa a rozhodovanie jedinca.
Cieľom vlastného výzkumu je vyhodnotit do akej miery média ovplivňuje spotrebiteľa.
Získané informácie budú použité výlučne na potreby seminárnej práce.
Ďakujem Vám za spoluprácu!
S pozdravom
Gabriela Rebrešová
Študentka VSEM
Odpovědi respondentů
1. Využíváte v dnešnej dobe aplikácie chytrých telefonov?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
áno | 13 | 81,25 % | 81,25 % |
nie | 3 | 18,75 % | 18,75 % |
2. Aké aplikácie chytrých telefonov využívate najčastejšie?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Hry, Hudba, Fotoaparát | 7 | 43,75 % | 43,75 % |
multi mediálna sieť -Facebook | 5 | 31,25 % | 31,25 % |
komunikačné/sociálne siete( Whatsapp, Viber, Messenger ) | 5 | 31,25 % | 31,25 % |
nemám chytrý tel. | 1 | 6,25 % | 6,25 % |
kalendář, poznámky | 1 | 6,25 % | 6,25 % |
kombinace - hry, socialni site, MHD aplikace | 1 | 6,25 % | 6,25 % |
nic | 1 | 6,25 % | 6,25 % |
PubTran, Runtastic,uTorrent | 1 | 6,25 % | 6,25 % |
kalendář, technické aplikace | 1 | 6,25 % | 6,25 % |
Kalendář, zpravodajství | 1 | 6,25 % | 6,25 % |
přístup na email | 1 | 6,25 % | 6,25 % |
3. V akom médiu najčastejšie vnímate reklamu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
na internete | 7 | 43,75 % | 43,75 % |
v televízií | 5 | 31,25 % | 31,25 % |
na rôznych letákoch | 2 | 12,5 % | 12,5 % |
na billboardoch | 1 | 6,25 % | 6,25 % |
obtěžuje mě všude kde na ní narazím | 1 | 6,25 % | 6,25 % |
4. Ktorú informáciu vnímate v reklame ako prvú?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
značka | 7 | 43,75 % | 43,75 % |
produkt | 6 | 37,5 % | 37,5 % |
Podle uspořádání | 1 | 6,25 % | 6,25 % |
odpor k reklamě | 1 | 6,25 % | 6,25 % |
Neuvědomuji si | 1 | 6,25 % | 6,25 % |
5. Aké reklamné prospekty vás zaujímajú, aj keď len občas, tak vás príjmu ku kúpe?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
jedlo a nápoje | 7 | 43,75 % | 43,75 % |
kozmetika | 6 | 37,5 % | 37,5 % |
elektronika | 3 | 18,75 % | 18,75 % |
nábytok, domáce potreby | 3 | 18,75 % | 18,75 % |
oblečenie | 2 | 12,5 % | 12,5 % |
dobře hořlavé - do kamen :-) | 1 | 6,25 % | 6,25 % |
X | 1 | 6,25 % | 6,25 % |
6. Ovplyvňuje Vás reklama(akcie, zľavy, novinky..) pri nakupovaní tovaru, prípadne služby?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
čiastočne ovplyvňuje | 6 | 37,5 % | 37,5 % |
reklamy ma nezaujímajú, keď niečo potrebujem, tak si kúpim | 5 | 31,25 % | 31,25 % |
áno, ovplyvňuje | 3 | 18,75 % | 18,75 % |
neviem | 1 | 6,25 % | 6,25 % |
nie, neovplyvňuje | 1 | 6,25 % | 6,25 % |
7. Aké „Noviny“ čítate pravidelne?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
noviny nečítam | 7 | 43,75 % | 43,75 % |
Metro | 2 | 12,5 % | 12,5 % |
Hospodářské noviny | 2 | 12,5 % | 12,5 % |
Hospodářské, Právo | 1 | 6,25 % | 6,25 % |
idnes | 1 | 6,25 % | 6,25 % |
aktualne.cz, novinky.cz | 1 | 6,25 % | 6,25 % |
Pražský deník, E15, MF | 1 | 6,25 % | 6,25 % |
mf dnes | 1 | 6,25 % | 6,25 % |
8. Ste zástancom tzv. vernostných kariet?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
áno | 9 | 56,25 % | 56,25 % |
nie | 7 | 43,75 % | 43,75 % |
9. Využívate špeciálných ponúk pre „členy klubu“ u niektorých predajcov?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
áno, občas | 8 | 50 % | 50 % |
nie | 4 | 25 % | 25 % |
áno, pravidelne | 4 | 25 % | 25 % |
10. Co Vám najviac vadí v dnešnej dobe na reklame , médií/čo by ste zmenili?(stručne)
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
1) zaměření na děti (nebo děti a rodiče) 2) zaměření na sex 3) zaměření na léky a stravu a zdraví 4) lži
Agresivita, všudypřítomnost
hlučné TV reklamy, neustále sa opakujuce,
je jí mnoho
Je jí moc, native advertising
je jí moc, už ji nevnímám
Je ji privela
kdyz me nutí se na ní podívat např. při zapnutí stránky, videa apod. hloupé situace v reklamách (koukej Boženko, koupil jsem 3 prášky...)
kdyz reklama nema styl a je tzv. o nicem a jeste pokud neni zalozena na pravde. reklama se mi libi kdyz mi neco prozradi, pobavi me ale i zaujme. vadi mi reklamy typu na bujony apod. ktere stejne nemaji hlavu ani patu a jsou jeste "lzive". vice reklam typu "vanocni kofola - cekani na prasatko", ktera je uz hitem kazde vanoce cele desetileti a kazdy rok se na ni clovek tesi
Ovlivňují masy lidí ke konzumnímu životu, kupovat věci, které nepotřebují, je to zbytečné.
příliš křiklavé, valí se odevšud
V reklamě amatérismus, zaměňování sociální a komerční reklamy, v žurnalistice bulvárnost v periodikách které se tváří jako seriózní.
Většina reklam je hloupá/uřvaná/křečovitě vtipná/sexistická. Neměnil bych nic, reklama je mi lhostejná.
ze jsou vsude,porad.
že je
11. Akú reklamu čo, kde, kedy akým spôsobom byste ocenili?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
asi žádnou
Je mi líto. Žádnou.
Kreativní reklamu, která vybočuje
letáky, veci pre deti
na internetu v postranních lištách zamířenou přímo na moje zájmy
nevím
Nevim
reklam je nezpocet, ale jak jiz bylo vyse uvedeno, pravdive reklamy, ktere pobavi, zaujmou a clovek si je pamatuje nejen pro jejich "silenost" ale pro styl a i produkt (samozrejme kazdy vyhledava neco jine)
ty, které nejsou blbé a ani nelžou
Upřímnou reklamu na kvalitní a zdravé produkty, např. na internetu
v mensi mire v televizi a na internetu,ale tak aby to neobtezovalo a nezdrzovalo
V prodejně zboží daného druhu
více sociální reklamy, v komerční reklamě srovnávání.
X
žádnou
12. Pohlavie :
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
žena | 9 | 56,25 % | 56,25 % |
muž | 7 | 43,75 % | 43,75 % |
13. Vek:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
26 -35 rokov | 6 | 37,5 % | 37,5 % |
18-25 rokov | 5 | 31,25 % | 31,25 % |
36-45 rokov | 4 | 25 % | 25 % |
46-60 rokov | 1 | 6,25 % | 6,25 % |
14. Vzdelanie:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
vysokoškolské | 9 | 56,25 % | 56,25 % |
stredoškolské s maturitou | 7 | 43,75 % | 43,75 % |
15. Ekonomická činnosť:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
zamestnaný | 11 | 68,75 % | 68,75 % |
študent | 3 | 18,75 % | 18,75 % |
materská dovolenka | 1 | 6,25 % | 6,25 % |
studující OSVČ | 1 | 6,25 % | 6,25 % |
16. Rodinný stav:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
slobodná/ý s partnerom | 6 | 37,5 % | 37,5 % |
vydatá/ženatý | 5 | 31,25 % | 31,25 % |
slobodná/ý bez partnera | 5 | 31,25 % | 31,25 % |
17. Národnosť:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
česká | 15 | 93,75 % | 93,75 % |
iná | 1 | 6,25 % | 6,25 % |
18. Velkosť domácnosti:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
2 | 10 | 62,5 % | 62,5 % |
3+ | 3 | 18,75 % | 18,75 % |
3 | 3 | 18,75 % | 18,75 % |
19. Príjem:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
15999-22999 kč | 7 | 43,75 % | 43,75 % |
32000 a viac | 3 | 18,75 % | 18,75 % |
23000-26999 kč | 3 | 18,75 % | 18,75 % |
32000 kč a viac | 2 | 12,5 % | 12,5 % |
27000-31999 | 1 | 6,25 % | 6,25 % |
20. Mesačné výdaje na domácnosť:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
5000-6999 kč | 5 | 31,25 % | 31,25 % |
7000-8999 kč | 3 | 18,75 % | 18,75 % |
9000+ | 2 | 12,5 % | 12,5 % |
2999-4999 kč | 2 | 12,5 % | 12,5 % |
9000 kč + | 2 | 12,5 % | 12,5 % |
2999-4999 | 1 | 6,25 % | 6,25 % |
5000-6999 | 1 | 6,25 % | 6,25 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.