Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Média a jejich vliv
Média a jejich vliv
→ Zúčastněte se průzkumu o vztahu psychické pohody a znalostech o předcích a soutěžte o čokolády značky LÍLÁ ←
(cca 15 minut)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Gabriela Látalová |
---|---|
Šetření: | 21. 10. 2012 - 28. 10. 2012 |
Počet respondentů: | 233 |
Počet otázek (max/průměr): | 13 / 12.85 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 74,5 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.02:47 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Dobrý den,
ráda bych vás požádala o vyplnění dotazníku, na jehož základě chci zjistit, která média nejvíce používáme, jakou dobu s nimi trávíme, jak dalece nás masmédia a s ní také související reklama ovlivňují při nákupu zboží a služeb. Dotazník je anonymní a jeho vyplnění zabere pouze pár minut. Výsledek průzkumu použiji ve své seminární práci na téma - Média a jejich vliv na člověka.
Děkuji za váš čas, který vyplnění věnujete.
Odpovědi respondentů
1. Které z uvedených masmédií používáte nejčastěji:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
internet | 178 | 76,39 % | 76,39 % |
televize | 45 | 19,31 % | 19,31 % |
rozhlas (rádio) | 8 | 3,43 % | 3,43 % |
tisk (noviny, časopisy) | 3 | 1,29 % | 1,29 % |
2. Kolik hodin denně strávíte s masmédii (internet, televize, rozhlas, tisk)?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
4-6 | 95 | 40,77 % | 40,77 % |
0-3 | 87 | 37,34 % | 37,34 % |
7-10 | 40 | 17,17 % | 17,17 % |
11 a více | 11 | 4,72 % | 4,72 % |
3. Které masmédium je pro Vás nejdůvěryhodnější z hlediska zpráv a informací?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
zpravodajské servery | 117 | 50,21 % | 50,21 % |
televize | 40 | 17,17 % | 17,17 % |
tištěné noviny, časopisy | 36 | 15,45 % | 15,45 % |
jiné | 16 | 6,87 % | 6,87 % |
rozhlas | 14 | 6,01 % | 6,01 % |
sociální sítě | 10 | 4,29 % | 4,29 % |
4. Ovlivňují média Vaše rozhodování o nákupu výrobku či služby?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano → otázka č. 5, spíše ano → otázka č. 5, spíše ne → otázka č. 5, ne → otázka č. 6, nevím → otázka č. 5].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spíše ne | 92 | 39,48 % | 39,48 % |
spíše ano | 80 | 34,33 % | 34,33 % |
ne | 35 | 15,02 % | 15,02 % |
ano | 18 | 7,73 % | 7,73 % |
nevím | 7 | 3 % | 3 % |
ano, jen minimálně | 1 | 0,43 % | 0,43 % |
5. Kdo nebo co Vás nejvíce ovlivňuje při nákupu zboží, služeb:
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
přátelé, rodina | 108 | 54,82 % | 46,35 % |
spoléhám sám na sebe | 100 | 50,76 % | 42,92 % |
odborníci v daném oboru | 92 | 46,7 % | 39,48 % |
srovnávače cen | 79 | 40,1 % | 33,91 % |
letáky, katalogy | 52 | 26,4 % | 22,32 % |
reklama na internetu | 29 | 14,72 % | 12,45 % |
reklama v televizi | 28 | 14,21 % | 12,02 % |
jiné | 9 | 4,57 % | 3,86 % |
reklama v tisku | 4 | 2,03 % | 1,72 % |
reklama v rozhlase | 1 | 0,51 % | 0,43 % |
6. Pokud jste již rozhodnutí k nákupu, ale nejste si jisti volbou značky, jaké masmédium Vás ovlivní?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
vyhledání informací na internetu | 197 | 84,55 % | 84,55 % |
žádné | 30 | 12,88 % | 12,88 % |
reklama v televizi | 21 | 9,01 % | 9,01 % |
reklama v tisku | 7 | 3 % | 3 % |
reklama v rozhlase | 1 | 0,43 % | 0,43 % |
7. Cítíte se být ovlivněn(a) reklamou?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 107 | 45,92 % | 45,92 % |
ano | 90 | 38,63 % | 38,63 % |
nevím, neumím posoudit | 35 | 15,02 % | 15,02 % |
spíše ne | 1 | 0,43 % | 0,43 % |
8. Koupil jste osobně (Vy sám) někdy výrobek či službu kvůli reklamě, kterou jste slyšel(a) v rádiu, viděl(a) v televizi, v novinách, na billboardech?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 156 | 66,95 % | 66,95 % |
ne | 77 | 33,05 % | 33,05 % |
9. Prostřednictvím jakých masmédií Vás reklama nejvíce ovlivňuje?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
internet | 97 | 41,63 % | 41,63 % |
televize | 89 | 38,2 % | 38,2 % |
letáky, noviny, časopisy | 78 | 33,48 % | 33,48 % |
reklama mě neovlivňuje | 58 | 24,89 % | 24,89 % |
billboardy, plakáty | 22 | 9,44 % | 9,44 % |
10. Ve kterých masmédiích Vám reklama nejvíce vadí?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
televize | 171 | 73,39 % | 73,39 % |
internet (bannery, reklama překrývající text....) | 101 | 43,35 % | 43,35 % |
rozhlas (rádio) | 66 | 28,33 % | 28,33 % |
outdoorová reklama (billboardy, plakáty) | 28 | 12,02 % | 12,02 % |
reklama mi nevadí | 13 | 5,58 % | 5,58 % |
noviny, časopisy | 9 | 3,86 % | 3,86 % |
internet (bannery, reklama překrývající text) | 7 | 3 % | 3 % |
11. Jakého jste pohlaví?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
žena | 157 | 67,38 % | 67,38 % |
muž | 76 | 32,62 % | 32,62 % |
12. Do které věkové skupiny patříte?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
15-24 | 97 | 41,63 % | 41,63 % |
25-34 | 63 | 27,04 % | 27,04 % |
35-44 | 46 | 19,74 % | 19,74 % |
55 a více | 18 | 7,73 % | 7,73 % |
45-54 | 9 | 3,86 % | 3,86 % |
13. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
středoškolské s maturitou | 140 | 60,09 % | 60,09 % |
vysokoškolské | 66 | 28,33 % | 28,33 % |
základní | 14 | 6,01 % | 6,01 % |
vyučen bez maturity | 8 | 3,43 % | 3,43 % |
VOŠ | 5 | 2,15 % | 2,15 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.