Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Média a knihovny

Média a knihovny

Víte, že... si na Vyplňto.cz můžete zdarma vytvořit vlastní dotazník?

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Jitka Šejnohová
Šetření:23. 05. 2012 - 30. 05. 2012
Počet respondentů:200
Počet otázek (max/průměr):22 / 21.16
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:48 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.10:27
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den, prosím o vyplnění anonymního dotazníku určeného pro širokou veřejnost na téma Média a knihovny. Děkuji za Váš čas a upřímné odpovědi.

Odpovědi respondentů

1. Vaše pohlaví:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena14070 %70 %  
Muž6030 %30 %  

Graf

2. Váš věk:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
15-268542,5 %42,5 %  
40-606030 %30 %  
27-404623 %23 %  
60 a více94,5 %4,5 %  

Graf

3. Vaše nejvyšší dosažené vzdělání:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Vysokoškolské8643 %43 %  
Středoškolské 8040 %40 %  
Základní189 %9 %  
Vyučen/a168 %8 %  

Graf

4. Myslíte si, že média obecně mají tu moc ovlivnit proces Vašeho rozhodování?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano, ale i přesto se řídím svou přirozenou intuicí10251 %51 %  
Vliv médií pozoruji5326,5 %26,5 %  
Ne nijak zásadně4221 %21 %  
média ovlivňují lidi s nížším intelektem10,5 %0,5 %  
Je vůbec možné v tomto mediálním světě objektivně posoudit míru, kterou média ovlivňují naše rozhodování?10,5 %0,5 %  
Ano, zásadně10,5 %0,5 %  

Graf

5. Které médium podle Vás umožňuje co nejefektivnější šíření sdělení a budování povědomí?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
TV9748,5 %48,5 %  
Internet9648 %48 %  
Tisk73,5 %3,5 %  

Graf

6. Je třeba zaměřit se v závislosti na současném stavu společnosti na upřednostňování nových forem médií (sociální sítě, blogy..) oproti těm tradičním?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano10050 %50 %  
Nevím4422 %22 %  
Ne4321,5 %21,5 %  
asi spíš ano10,5 %0,5 %  
Myslím, že by se měla věnovat pozornost tradičním i novým formám vyrovnaně.10,5 %0,5 %  
oboji10,5 %0,5 %  
Jsem pro blogy, bohužel v současné době je jimi internet přehlcen a nikdo nemá tolik času, aby se v tom velkém množství zorientoval.10,5 %0,5 %  
Ano, chceme-li oslovit věkovou skupinu od 0 do 40 let, pak velké procento upřednostňuje právě tyto nové formy médií10,5 %0,5 %  
tradiční média bohužel dodávají zkrasléné a nepřesné informace.10,5 %0,5 %  
ano, ale ještě stále propagovat tradiční10,5 %0,5 %  
Využívat příslušná média vždy s ohledem na cílovou skupinu a obsah sdělení10,5 %0,5 %  
částečně10,5 %0,5 %  
PROČ, chcete snad ovlivňovat masy ?10,5 %0,5 %  
do budoucnosti pravděpodobně ano10,5 %0,5 %  
Nerozumím otázce - zaměřit kdy, při čem, pro jaký účel - pokud se jedná o práci knihoven platí samozřejmě odpověď ANO10,5 %0,5 %  
ZÁLEŽÍ NA SKUPINĚ ZAMĚŘENÍ-JÍ SE PŘISPŮSOBIT10,5 %0,5 %  

Graf

7. Váš obecný postoj k propagaci: (1-nejméně sympatií s výrokem, 6-nejvíce sympatií s výrokem. Prosím o jedinečné, VZESTUPNÉ pořadí.)

Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.

OdpověďPrůměrné pořadíRozptyl
Je součástí moderního života3.7953.513
Podporuje zbytečný konzum3.663.444
Napomáhá existenci médií3.741.712
Umožňuje snadnější orientaci v nabídce3.312.134
Tržní hospodářství by bez ní utrpělo3.262.592
Přináší názorovou pestrost3.213.726

Graf

8. Mediální obraz, celková prezentace a image organizace/firmy:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Je stejně důležité jako to, co produkuje/nabízí8040 %40 %  
Hraje zásadní roli5728,5 %28,5 %  
Podílí se na její strategii4924,5 %24,5 %  
Není podstatou její existence147 %7 %  

Graf

9. Považujete finanční náklady na propagaci výrobku/služby za zásadní při úvaze jeho zviditelnění?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano16080 %80 %  
ne4020 %20 %  

Graf

10. Jste registrovaným uživatelem knihovny?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano14974,5 %74,5 %  
ne5125,5 %25,5 %  

Graf

11. Jak vnímáte intenzitu propagace knihoven jako takových a jejich služeb v médiích?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Je nedostatečná9346,5 %46,5 %  
Žádnou jsem nezaregistroval/a6130,5 %30,5 %  
Je dostatečná2412 %12 %  
Knihovna propagaci nepotřebuje189 %9 %  
Je to spíše o personálu knihovny, tam kde chápou důležitost propagace, tam je vidět, kde ji však berou na lehkou váhu, vidět není, pokusů o ni poslední dobou roste, některé jsou však stále velmi nešťastnými10,5 %0,5 %  
Žádná z předchozích odpovědí se mi nezdá použitelná, snad bych volila něco mezi dostatečná a nedostatečná. Existuje a je vidět, ale mohla by být mnohem větší.10,5 %0,5 %  
je nedostatečná, ale zdá se mi, že jsou propagovány toršku výrazněji než dříve10,5 %0,5 %  
NESOUHLASÍM S JAKÝMKOLIV VNUCOVÁNÍM SE VČEMKOLIV10,5 %0,5 %  

Graf

12. Souhlasíte s ideou aby knihovny Čr používaly jednotné logo jako např. Policie Čr?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše souhlasím5527,5 %27,5 %  
souhlasím5427 %27 %  
spíše nesouhlasím3919,5 %19,5 %  
nevím3718,5 %18,5 %  
nesouhlasím157,5 %7,5 %  

Graf

13. Jak by mohl vypadat jednotný slogan/heslo charakterizující knihovnu?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nevím3919,5 %19,5 %  
knihovna84 %4 %  
-21 %1 %  
lidé čtěte21 %1 %  
?21 %1 %  
Nevím.21 %1 %  
Kniha - přítel člověka21 %1 %  
Čteme.10,5 %0,5 %  
Najdeš, co hledáš, poznáš, co neznáš.10,5 %0,5 %  
kniha pro každého10,5 %0,5 %  
ostatní odpovědi Rozum skrz zábavu a naše vybavení
Brána do světa vědění
nečteš, nevíš
knižka
nesouhlasimse sjednocenim.. Lidé ve zdroji.
Těžko říct tak z hlavy (nic mě nenapadá)
Informace na talíři jen u nás.
Číst je základ.
Čteme!
Váš spolehlivý průvodce světem informací.
Nevím, nedovedu si to představit.
...pro radu i pro zábavu a odpočinek
knihpůjč
Tradiční kniha pro každého
Čti!
Kniha - přítel člověa
Informace pro všechny
Nudíte se? Čtěte!
Najdete tu vše potřebné k rozvoji sebe, vzdělávání a pochopení skutečného světa.
Když nevíte, přijďte k nám!
Vaše cesta ke vzdělání
Nejsem reklamní textař!
Knihy pro Vás
kniha přítel člověka
Ten, kdo nečte není Čech! Hop! Hop! Hop!
cetbou k celkovemu rozvoji
My radi,že jste naročni:)
Dotýkáme se všeho... i tebe!!!
ctenarsky raj
Česko, stát čtenářů.
knihou ke vzdělání a orientaci
Čtením ke vědění
Nebuďte mainstream, čtěte!
Knihovna labyrintem světa, rájem srdce
Jsi dost chytrý na čtení knih? ;-)
knihy k vám domů
co nemáš v hlavě, najdeš v knihovně
Knihovna - svět fantazie
Knihy všem
Kniha? Více než net!!!
Studnice vědění
... knihovna
Kniha ?!
Čtením ke vzdělání!
Pivo? Ne, děkuji. Raději knihu!
zastaralé neznamená špatné
Knihy jsou nemoderní?? Ty si nemoderní
propagace
NÁVŠTĚVOU KNIHOVNY K INFORMAČNÍ A ČTENÁŘSKÉ GRAMOTNOSTI
Co si půjčíš, nemusíš stahovat
Vstp i chudý, odejdi bohatý
Chceš-li se pobavit, poučit, nebo zabavit, navštiv knihovnu a zklamán nebudeš.
myslím, že to není podstatné
viz předchozí otázka
Lidé čtěte, nebo vymřete.
Život bez knihy je jako vyschlá studna, poznávej prameny života!
Interaktivně a zábavně
knihovna - jsme tu pro vás
Knihovna-chrám vědění a zábavy.
Kniha je jako zahrada, kterou nosíš v kapse.
S námi (knihovnami) jde život lépe...
Rosteme s knihou; Čteme-myslíme-jednáme; Knihovna-záruka vzdělanosti
to kdybych věděla, tak je moje knihovna nejnavštěvovanější v republice
poslední místo, kde Vám ještě půjčí
Vědomosti na jednom místě.
S námi za vzděláním
Zprostředkovat vědomosti - knihovna se ráda zhostí.
Zlepšete svůj pohled na svět.
Jsme tu pro všechny.
Do knihovny za zábavou i poučením.
Knihovna? Co to je?
---
kniha do každé rodiny
Kulturní dědictví země
Kniha života.
Nevím, oslovila bych nějakou reklamní agenturu.
Kdo čte, tříbí mozek.
knihovny občanům...
tolik knih, jako je v knihovně, doma mít prostě nemůžeme
Kniha je vědění
Knihovna - obývák vašeho města
Vy se ptáte, my víme, kde hledat
Bez knihy se neobejdeš
lékárny duše
kniha
Informace
Nečteš - Nevíš
knihy
stručný a výstižný
(proč to mám vymýšlet za úřady ?)
Čti ať něco víš
Knihovna pro všechny!
netuším
Bohatší život s knihovnou
Knihovna nad zlato !!!
Knihovna čtenářská, vzdělávací, hravá, prostě bez hranic! Knihovna bez hranic a pro Vás!
nepriklanam sa k rieseniam, ktore zjednocuju tymto sposobom, pride mi to komunisticke
nepotřebují propagaci, půjčování knih zadarmo (za minimální roční paušál) je přirozený monopol
Kniha- přítel člověka
Kniha je lepší než internet
Čtu, čteš, čteme !
vůbec netuším, nic mě nenapadá
čtení je já
Centrum vědomostí
Česká knihovna pro každého
Lidé a kniha jsou kamarádi
Pramen vědění Našeho národa.
Poradí, pobaví, naučí....
není to jen knížka
Opravdu myslíte že respondenti tohoto dotazníku vysypou z rukávu na fleku reklamní text? A co třeba: Nevíš co se životem? Jdi do knihovny.
oáza kultury, vzdělávání a odpočinku
xxxxxxxxxxxxx
tardičně i nově
Prostor pro Vaše myšlenky
...
.
nic mě nenapadá
Opravdu nevím a nemám náladu něco vymýšlet.
Podporujeme čtenářskou gramotnost
knihovna čr
čtení
Hurá do knihovny
0
Neexistuje taková bezcená kniha v níž by nebylo napsáno alespoň něco dobrého. S.Johnson
Mít co číst. Mít co říct.
Vítejte!
České knihy
Máme KNIHY!
Čtěte rádi!
...raději knihu!
Pojď do mě!!!
Informace pro mě i pro tebe....
Knihy? Knihy!!!
Jsem tvůj pomocník i přítel
Pomáhat a naučit...
Vyplním všechen váš volný čas
Spolu dokážeme mnoho
Hurá kniha!!
Jsem tvoje bohatství
Vždy si něco odneseš :)
14070 %70 % 

Graf

14. Internet je pro knihovnu:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Pomocníkem9045 %45 %  
Kombinací obojího6130,5 %30,5 %  
Nelze srovnávat2613 %13 %  
Konkurentem2311,5 %11,5 %  

Graf

15. Atraktivita knihoven spočívá nejvíce v:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Informačním a vzdělávacím poslání8542,5 %42,5 %  
Její podstatě - kulturní dědictví země4824 %24 %  
Komunitních aktivitách, inspiraci ke kultivaci zájmů apod.3316,5 %16,5 %  
Prostředí, architektuře, designu apod.2311,5 %11,5 %  
Těžko soudit, v čem nejvíce, všechny jmenované prvky jsou důležité.10,5 %0,5 %  
informačním, vzdělávacím a zábavným posláním10,5 %0,5 %  
pujcovani knih10,5 %0,5 %  
První i druhou odpověď vnímám jako stejně podstatné10,5 %0,5 %  
KOMUNITNÍ AKTIVITY A INFORMAČNÍ VZDĚLÁVÁNÍ CHÁPU JAKO DVĚ NEODDĚLITELNÉ SOUČÁSTI. PRÁVĚ V NICH JĚ ATRAKTIVITA DNEŠNÍCH KNIHOVEN10,5 %0,5 %  
Bohužel ani jeden z výše uvedených důvodu není pro dnešní společnost atraktivní10,5 %0,5 %  
jednotlivé výše zmíněné aspekty nelze od sebe oddělovat, vzájemně se prolínají a souvisí spolu10,5 %0,5 %  
půjčování knih zadarmo10,5 %0,5 %  
Ach bože, opět nevím,co říci - ideální samozřejmě je kombinace všech 4 předchozích možností.10,5 %0,5 %  
Inf. a vzděl. poslání a zároveň kultur. dědictví země10,5 %0,5 %  
prostředí, ale i (alespoň pro mě) velice výhodné a užitečné služby10,5 %0,5 %  

Graf

16. Kdo podle Vás tvoří nejlepší reklamu knihovny?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Čtenáři10854 %54 %  
Její zaměstanci/knihovníci7939,5 %39,5 %  
Média136,5 %6,5 %  

Graf

17. Sponzoring v knihovnách jakožto nezávislých organizací?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
souhlasím7336,5 %36,5 %  
spíše souhlasím6834 %34 %  
nevím4723,5 %23,5 %  
spíše nesouhlasím115,5 %5,5 %  
nesouhlasím10,5 %0,5 %  

Graf

18. Měla by i knihovna využívat možnosti lobbyingu?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nevím7135,5 %35,5 %  
spíše souhlasím6231 %31 %  
souhlasím3115,5 %15,5 %  
spíše nesouhlasím2412 %12 %  
nesouhlasím126 %6 %  

Graf

19. Měla by se knihovna prezentovat prosřednictvím propagačních materiálů označených jejím logem apod. (tašky, placky, psací potřeby...)?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano15376,5 %76,5 %  
ne4723,5 %23,5 %  

Graf

20. Web které z knihoven byste raději navštívili bez ohledu na znalost jejich zaměření, specifik či poskytovaných služeb?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

Multimediální soubory v této otázce:


Knihovna 1

Knihovna 2

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Knihovna 215880,2 %79 %  
Knihovna 13919,8 %19,5 %  

Graf

21. Je podle Vás knižní trailer vhodný způsob propagace knihy? Pokud nevíte jak knižní trailer vypadá, shlédněte prosím tento link: http://www.youtube.com/watch?v=DJ2T4-rUUcs

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano16381,5 %81,5 %  
ne3718,5 %18,5 %  

Graf

22. Zde je prostor k vyjádření se obecně k tématu či jednotlivým dotazům

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
;) akorát otázka 7 - u každé odpovědi musí být jiná hodnota, nemuže tam být třeba stupen 5 víckrát..12,94 %0,5 %  
otázka č. 6 nedává smysl...12,94 %0,5 %  
Nelíbí se mi, že když jsem dala v otázce 12, že nesouhlasím s jednotným logem proč mám vymýšlet logo v otázce 13? Připadá mě to jako podsunutí odpovědi, že by měly mít jednotné logo...12,94 %0,5 %  
nejlepším způsobem propagace knihovny by myslím byl dostatek atraktivních titulů pro širokou veřejnost, bohužel dle mých zkušeností většina knih v knihovnách jsou knihy "staré", najít tam atraktivní aktuální titul je myslím nemožné12,94 %0,5 %  
20/ oba weby působí dost nepřehledné - méně barviček, více logiky a systému by to chtělo - nejen na webovkách ale i v médiích vůbec12,94 %0,5 %  
Knihovny musí přežít. Ony se to naučí!12,94 %0,5 %  
Nekterym otazkam vubec nerozumim!12,94 %0,5 %  
S propagací ruku v ruce, se ukáží knihovny v lepším světle.12,94 %0,5 %  
zaujala me ta kniha z traileru, nechala jsem si poslat ukazku na Kindle :-) . Trailer na knihy je zajimavy koncept (vidim poprve). Asi to nemuze fungovat obecne na vsechny zanry, ale pro popularne vedecke tituly je to urcite atraktivni zpusob propagace. 12,94 %0,5 %  
Systém hodnocení i 7. otázky je postavený na hlavu. Člověk tam nemůže úplně vyjádřit svůj názor a není zcela pochopitelné ze zadání, jak tu tabulku vyplnit. 12,94 %0,5 %  
ostatní odpovědi Téma je velmi zajímavé; u otázky 7 vnímám jedinečnost pořadí jako velmi problematickou, protože s některými otázkami například "sympatizuji" na úrovni 4, ale vzhledem k podmínce jedinečnosti je musím zadat na pozici 2 či 3
Povinná četba ve školách děti odpudí, nečtou a to je průšvih. Chybí motivace už u dětí a v dospělosti se to už nedožene. Internet je potřebný, ale nemotivuje. Kniha je " hlubší".
Ráda bych se zeptala zda (předpokládám Vaše) diplomová práce nese totožná název jako dotazník tj. Media a knihovny, dále na jaké Vš studujete. Rovněž by mne zajímaly závěry, k nimž na základě dotazníku dospějete, potažmo i celá práce. JanaBanin@yahoo.de
Největší problém mi dělala otázka 7. Propagace je dnes prováděna jako manipulace, a tak je pro mě problém najít v ní něco pozitivního.
20. - modernější vzhled, lepší orientace
Jsem čtenářkou a zároveň knihovnicí, takže vím, že v současné době nestačí knihovnám jen půjčovat knihy, musí pracovat se čtenáři i společností, jsou součástí kulturního života obcí a měst.
super!
knihovny jistě propagaci potřebují, např. pěkné webové stránky....
knihovny je třeba propagovat na úrovni města a to hlavně rodičům !!!
Knihovna je monopol, má se soustředit na půjčování knih a jejich archivaci. Ostatní je vyhazování peněz.
máme za rodinu dvě registrace v knihovně, využíváme průběžně obě, čteme celá rodina
Malý prostor pro vyjádření, některé otázky by mohly být lépe položeny, otázka č. 7 mate v řešení - není možné více stejných hodnot - není to v zadání. Jinak si cením snahy o rozvoj knihoven.
Média a knihovny se zajisté navzájem potřebují. Výzkum jejich vztahů a interakcí je zajisté velmi důležitý. Jen se obávám, že výledky tohoto dotazníku mohou být poněkud zkreslující, protože u většiny odpovědí volím tu, která stojí nejblíže tomu, co si mys
21) vhodný způsob, ale pochybuju, že konkrétní trailer je efektivní - příliš dlouhý, i když zaujal :) jinak pěknej dotazník
Propagace knihoven je velmi důležitá.
Vše je bohužel o penězích a knihovny mnohdy nemají ani na nákup dokumentů natož na propagaci
OSOBNĚ JAKOUKOLIV REKLAMU POVAŽUJI ZA VNUCOVÁNÍ SE NĚČEHO MÉNĚCENNÉHO A NAVÍC VĚTŠINOU ZDRŽUJE. jEŠTĚ TAK JE VHODNÁ NA STANICÍCH DOPRAVY, KDY MŮŽE ROZPTÝLIT ČEKAJÍCÍ
Ne všechny dotazy by měly být povinné, ne u všech jsem si věděl z odpovědí, chybí možnost nevím, otázka č. 7 naprosto špatně odpovědí, co když chci dát jednu možnost u více bodů?
Propagace knihoven, které jsou otevřeny Po-Pá 10-17 a to ještě ne každý den, je zbytečná.
Kniha je kniha!
nemám
Jen ať reklama není přehnaná...
Ať to dobře dopadne... :)
Moc hezký dotazník
2470,59 %12 % 

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 2 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

2. Váš věk:

  • odpověď 15-26:
    • 2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Základní na otázku 3. Vaše nejvyšší dosažené vzdělání:

16. Kdo podle Vás tvoří nejlepší reklamu knihovny?

  • odpověď Čtenáři:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi spíše nesouhlasím na otázku 17. Sponzoring v knihovnách jakožto nezávislých organizací?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Vaše pohlaví:

2. Váš věk:

3. Vaše nejvyšší dosažené vzdělání:

4. Myslíte si, že média obecně mají tu moc ovlivnit proces Vašeho rozhodování?

5. Které médium podle Vás umožňuje co nejefektivnější šíření sdělení a budování povědomí?

6. Je třeba zaměřit se v závislosti na současném stavu společnosti na upřednostňování nových forem médií (sociální sítě, blogy..) oproti těm tradičním?

7. Váš obecný postoj k propagaci: (1-nejméně sympatií s výrokem, 6-nejvíce sympatií s výrokem. Prosím o jedinečné, VZESTUPNÉ pořadí.)

8. Mediální obraz, celková prezentace a image organizace/firmy:

9. Považujete finanční náklady na propagaci výrobku/služby za zásadní při úvaze jeho zviditelnění?

10. Jste registrovaným uživatelem knihovny?

11. Jak vnímáte intenzitu propagace knihoven jako takových a jejich služeb v médiích?

12. Souhlasíte s ideou aby knihovny Čr používaly jednotné logo jako např. Policie Čr?

13. Jak by mohl vypadat jednotný slogan/heslo charakterizující knihovnu?

14. Internet je pro knihovnu:

15. Atraktivita knihoven spočívá nejvíce v:

16. Kdo podle Vás tvoří nejlepší reklamu knihovny?

17. Sponzoring v knihovnách jakožto nezávislých organizací?

18. Měla by i knihovna využívat možnosti lobbyingu?

19. Měla by se knihovna prezentovat prosřednictvím propagačních materiálů označených jejím logem apod. (tašky, placky, psací potřeby...)?

20. Web které z knihoven byste raději navštívili bez ohledu na znalost jejich zaměření, specifik či poskytovaných služeb?

21. Je podle Vás knižní trailer vhodný způsob propagace knihy? Pokud nevíte jak knižní trailer vypadá, shlédněte prosím tento link: http://www.youtube.com/watch?v=DJ2T4-rUUcs

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Vaše pohlaví:

2. Váš věk:

3. Vaše nejvyšší dosažené vzdělání:

4. Myslíte si, že média obecně mají tu moc ovlivnit proces Vašeho rozhodování?

5. Které médium podle Vás umožňuje co nejefektivnější šíření sdělení a budování povědomí?

6. Je třeba zaměřit se v závislosti na současném stavu společnosti na upřednostňování nových forem médií (sociální sítě, blogy..) oproti těm tradičním?

7. Váš obecný postoj k propagaci: (1-nejméně sympatií s výrokem, 6-nejvíce sympatií s výrokem. Prosím o jedinečné, VZESTUPNÉ pořadí.)

8. Mediální obraz, celková prezentace a image organizace/firmy:

9. Považujete finanční náklady na propagaci výrobku/služby za zásadní při úvaze jeho zviditelnění?

10. Jste registrovaným uživatelem knihovny?

11. Jak vnímáte intenzitu propagace knihoven jako takových a jejich služeb v médiích?

12. Souhlasíte s ideou aby knihovny Čr používaly jednotné logo jako např. Policie Čr?

13. Jak by mohl vypadat jednotný slogan/heslo charakterizující knihovnu?

14. Internet je pro knihovnu:

15. Atraktivita knihoven spočívá nejvíce v:

16. Kdo podle Vás tvoří nejlepší reklamu knihovny?

17. Sponzoring v knihovnách jakožto nezávislých organizací?

18. Měla by i knihovna využívat možnosti lobbyingu?

19. Měla by se knihovna prezentovat prosřednictvím propagačních materiálů označených jejím logem apod. (tašky, placky, psací potřeby...)?

20. Web které z knihoven byste raději navštívili bez ohledu na znalost jejich zaměření, specifik či poskytovaných služeb?

21. Je podle Vás knižní trailer vhodný způsob propagace knihy? Pokud nevíte jak knižní trailer vypadá, shlédněte prosím tento link: http://www.youtube.com/watch?v=DJ2T4-rUUcs

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Šejnohová, J.Média a knihovny (výsledky průzkumu), 2012. Dostupné online na https://media-a-knihovny.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.