Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Medikační pochybení zdravotních sester
Medikační pochybení zdravotních sester
→ Mohou Vaši podřízení pracovat z domova? Sledujete nějak, co v práci dělají a zda nedělají vedle práce ještě něco jiného? ←
(průzkum pro diplomovou práci, cca 10 minut)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Petra Kaskova |
---|---|
Šetření: | 01. 04. 2012 - 12. 04. 2012 |
Počet respondentů: | 78 |
Počet otázek (max/průměr): | 17 / 16.99 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 61,2 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.06:38 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Dobrý den,
jsem studentka 3. LF UK, obor všeobecná sestra a píši bakalářskou výzkumnou práci na téma "Medikační pochybení zdravotní sestry v porovnání ČR a Norsko". Výzkumná práce by měla objasnit, jakých medikačních chyb se nejvíce dopouštějí zdravotní sestry v ČR a v Norsku, které jako zemi porovnávající jsem si vybrala s ohledem na moji pracovní stáž v této zemi.
Dotazník je určen pro zdravotní sestry.
Předem děkuji za vyplnění.
Petra Kašková, DiS.
Odpovědi respondentů
1. Délka Vaší praxe?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
12 a více let | 30 | 38,46 % | 38,46 % |
4 - 7,5 let | 24 | 30,77 % | 30,77 % |
8 - 11,5 let | 15 | 19,23 % | 19,23 % |
0 - 3,5 let | 9 | 11,54 % | 11,54 % |
2. Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Vyšší zdravotní škola | 36 | 46,15 % | 46,15 % |
Bakalářské studium | 8 | 10,26 % | 10,26 % |
SZŠ | 6 | 7,69 % | 7,69 % |
střední zdravotnická škola | 4 | 5,13 % | 5,13 % |
Magisterské studium | 4 | 5,13 % | 5,13 % |
SZŠ + ARIP | 2 | 2,56 % | 2,56 % |
PSS | 2 | 2,56 % | 2,56 % |
ARIP | 2 | 2,56 % | 2,56 % |
specializační | 1 | 1,28 % | 1,28 % |
PSS v oboru | 1 | 1,28 % | 1,28 % |
středoškolské + specializace | 1 | 1,28 % | 1,28 % |
SZŠ a postgraduální studium | 1 | 1,28 % | 1,28 % |
střední s maturitou | 1 | 1,28 % | 1,28 % |
specializace arip | 1 | 1,28 % | 1,28 % |
PSS Brno | 1 | 1,28 % | 1,28 % |
středoškolské SZŠ | 1 | 1,28 % | 1,28 % |
specializační studium | 1 | 1,28 % | 1,28 % |
stredoskolske | 1 | 1,28 % | 1,28 % |
SZŠ v současné době jsem student dálkového studia bakalářského oboru | 1 | 1,28 % | 1,28 % |
SZŠ+PSS | 1 | 1,28 % | 1,28 % |
astřední, pomaturitní studia | 1 | 1,28 % | 1,28 % |
stredni zdravotni skola | 1 | 1,28 % | 1,28 % |
3. Na jakém oddělení vykonáváte své povolání?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
intenzivní péče (JIP, ARO) | 37 | 47,44 % | 47,44 % |
chirurgický obor (chirurgické oddělení, neurochirurgie, traumatologie | 18 | 23,08 % | 23,08 % |
interní obor (interní oddělení, neurologie) | 9 | 11,54 % | 11,54 % |
operační sál | 2 | 2,56 % | 2,56 % |
psychiatrie | 2 | 2,56 % | 2,56 % |
dětské oddělení | 2 | 2,56 % | 2,56 % |
MOJIP + záchranná služba | 1 | 1,28 % | 1,28 % |
ZZS | 1 | 1,28 % | 1,28 % |
radiologie | 1 | 1,28 % | 1,28 % |
ambulantní složka | 1 | 1,28 % | 1,28 % |
oční ambulance | 1 | 1,28 % | 1,28 % |
ambulance praktický lékař | 1 | 1,28 % | 1,28 % |
sociální péče | 1 | 1,28 % | 1,28 % |
ambulance PL | 1 | 1,28 % | 1,28 % |
4. O jaký počet pacientů se běžně ve službě staráte?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
o 2 - 3 pacienty | 24 | 30,77 % | 30,77 % |
o 11 a více | 22 | 28,21 % | 28,21 % |
o 1 - 2 pacienty | 16 | 20,51 % | 20,51 % |
o 3 - 10 pacientů | 13 | 16,67 % | 16,67 % |
o 1 pacienta | 3 | 3,85 % | 3,85 % |
5. Jaký je na Vašem oddělení počet sester ve službě?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
2 | 8 | 10,26 % | 10,26 % |
3 | 7 | 8,97 % | 8,97 % |
4 | 5 | 6,41 % | 6,41 % |
tři | 4 | 5,13 % | 5,13 % |
2-3 | 4 | 5,13 % | 5,13 % |
dvě | 3 | 3,85 % | 3,85 % |
1 | 3 | 3,85 % | 3,85 % |
jedna | 2 | 2,56 % | 2,56 % |
3-5 | 2 | 2,56 % | 2,56 % |
3 až 4 | 1 | 1,28 % | 1,28 % |
ostatní odpovědi | 39 | 50 % | 50 % |
6. Myslíte, že léky, které podáváte, podáváte bezpečně?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano, myslím, si, že léky, které podávám, podávám bezpečně. Vždy kontroluji správnost podávaného léku a správnost pacienta. | 72 | 92,31 % | 92,31 % |
Někdy si nejsem jistá, zda lék, který jsem podala, byl správný. | 6 | 7,69 % | 7,69 % |
7. Jak byste popsala Vaše činnosti při podávání léků?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
běžná praxe,z orig balení na pokoji
dekurz, vyndání léku, kontrola správnostiléku, příprava léky, kontrola správnosti léku, jít k pacientovi, kontrola jména pacienta, aplikace
Dle dekurzu vyhledám správný lék a podám ho pacientovi.
dle dokumentace pripravim lek, pred pripravou kontrola pacienta, nesu k pac., slovne se ho zeptam na jmeno, podam a kontrola podani
dle ordinace lékaře v chorobopisu, ředění max hodinu před podáním, popis naředěného léku datem ,hodinou, jménem a datem narození pacienta, přiložená ampule, identifikace pacienta dotazem na jméno a dle identifikačního náramku na jednolůžkových pokojích
dle ordinace lékře v posádce RLP, po telefonické konzultaci s lékařem v posádce RZP
dle standardů
dle standartdů
dokumentace, lékárna, pacient
dvaktrat kontroluji pred podanim a ujistuji se,ze pacient dane leky polkne.
jsem anesteziologická sestra, léky podávám ihned po ústní ordinaci lékaře, pokud přeslechnu, klidně se i několikrát optám
kontorla leku, kontrola ordinace leku, kontrola oznaceni leku
Kontrola a pečlivost
kontrola dekurz pacient, kontrola dekurz a zvolený lék, lék kontroluji ještě jednou před vyhozením, před podáním kontrola lék pacient
Kontrola dokumentace, kontrola leku, priprava leku
kontrola kolik , co a komu
kontrola leku a davky,aplikace
kontrola léků dle ordinace lékaře, kontrola pacienta
kontrola léků s dokumentací, kontrola pacienta dle identifikačních náramků
kontrola léku s dokumentací, poté kontrola pacienta
kontrola léku, kontrola pacienta, zapsání do dokumentace
kontrola lékuv dokumentaci a jejich příprava,popřípadě jěště jedna kontrola ped podáním
kontrola medikace od lékaře, naředění/natažení léku, popsání stříkačky (jméno, lék, dávka), kontrola etikety léku s medikací pacienta (množství, dávka, délka podání), kontrola před podáním (pacient, lék, množství, čas podání), kontrola během podání (nežádoucí účinky, alergiské reakce pac.), kontrola po podání
kontrola medikace s dokumentaci, kontrola pacienta dle identifikacniho naramku
kontrola s dokumentací, dále kontrola pacienta
kontrola s dokumentaci, kontrola pacienta
kontrola s dokumentaci, kontrola pacienta dle identifikacniho naramku
kontrola s dokumentací, kontrola pacienta dle náramku, jména
kontrolní činn.,dodržování zásad a správnost podání ordin.léků správnému pacientovi
kontroluji lek se zapisem ve zdrav. dokumentaci, pak kontroluji pacienta
Kontroluji název léku a gramáž atd. na krabičce a v ordinaci od lékaře,pokud se jedná o léky i.v.atd. opět kontroluji název na ampulce a v ordinaci,poté natáhnu požadované množství,provedu opět kontrolu léku a podám.
Kontroluji ordinaci lékaře, gramáž,množství,způsob podání,totožnost pacienta.....
lek pripravim s dokumentaci, pak kontroluji pacienta zeptam se na jmeno a kontroluji naramek
Léky kontroluji s lékovou kartou u pokoje klienta a jednotlivě odškrtávám podané léky
léky podává lékař, instrumentářka je připravuje (ředí), většinou jde o výplach
Léky podávám vždy podle aktuální ordinace lékaře, zkontroluji vždy obal léku, ze kterého lék podávám, jeho sílu, formu. Podávám léky v čas a způsobem určeným lékařem. Vždy zkontroluji, zda klient lék spolkl, pokud je podávaný p.o. Pokud jsou léky podávané i.v., vždy dbám, aby byl lék podán za správných podmínek - ošetřovatelské standardy, na dobu jeho aplikace (pomalu i.v.), vždy podám celou dávku.
Léky podávám z originálního balení u pacienta. 3x kontroluji název léku (když vyndavám lék z krabičky, platíčko a když ukádám do krabičky), zkontroluji totožnost pacienta, podám lék, zkontroluji užití. i.v. léky připravuji zvlášť pro každého pacienta. Před podáním léku vždy kontroluji možnou alergii.
léky si připravuji sama a těsně před podáním pacientovi na JIP, na záchranné službě připravuje léky většinou kolega - řidič/záchrannář, pak před aplikací požaduji aby mi ukázal originální balení, z kterého lék natáhl/naředil do inj.stříkačky
Na našem oddělení chystáme léky podávané p.o. přímo u lůžka pac.,takže jsem v přímém kontaktu s klientem a tudíž je riziko záměny nízké.Při podávání ostatních forem léků,já osobně ,nejméně dvakrát kontroluji název , dávkování léku a jméno pac.kterému mám lék podat.
odborná činnost
Odezinfikované ruce, kontroluji důkladně gramáž léků a identifikaci pacienta, každý pacient má svou lékovku, dodržuji hygienické zásady - léku se nedotýkám.
Ordinace v dokumentaci,výběr léku, opětovná kontrola dle dokumentace, kontrola pacienta(dotaz jak se jmenuje)
ověření totožnosti pac., kontrola léku, podání pac. k okamžitému užití
podání léku u lůžka pacienta z originálního balení
podání předchází trojí kontrola
podle ordinace lékaře, připravím a podám lék pacientovi z originálního balaení, kontroluji název, dávku, sílu léku, identifikuji pacienta
pred podanim se zeptam na jmeno a datum narozeni pacienta
Provedu bezpečnostní trojkontrolu a poté vydám lék pacientovi a zkontroluji jeho spolknutí.
Přečtu si ordinace lékaře v dokumentaci, zkontroluji gramáž léku, zkontroluji název a gramáž léku na ampulce nebo platíčku, připravím lék, identifikuji správného pacienta a podám lék.
přesné, zodpovědné, s trojí kontrolou
při per os podávání léků-vezmu dekurz pacienta,vozík s uloženou lékarnou a pomůcky potřebné k podání léků(lékovky,pinzety,půlítka,mulové čtverce,injekční stříkačky)-doejdu na pokoj-oslovením a dle identif.náramku zkontroluji zda je to správný pacienty,léky které jsou rozepsané připravím do lékovky,každý léky,který dám do lékovky kontroluji při vyndavání z krabiček a odškrtávám v dekurzu-když je vše připravené provedu identifikace a léky podám pacientovi a počkám až léky spolkne. při podávání i.v. s.c. i.m.-dle dekurzu zkontroluji dávku,kterou připravým-označím stříkačku jménem.lékem.množstvím a spolu s pomůckami potřebnými k aplikaci a dekurzem a jdu na pokoj,kde provedu identifikaci a léky aplikuji.
při přípravě léků, infuzí mám vždy u sebe vizitu, tudíž léky připravuji přímo dle vizity, kterou mám před očima....připravím si léky z lékárny s vizitou v ruce.....vše pak ještě jednou zkontroluji, po té připravím buď do stříkaček a nechám si v obale i ampuli nebo do nosného roztoku při přípavě infuze, kterou hned označím štítkem, kde je napsáno co je tam přidáno za lék + šítek pacienta.....vše připravuji v dobu, kdy se má lék či infuze podat......
příprava dle dokumentace, kontrola pacienta dle náramku, dotázáním
příprava před pacientem, přímo z medikace v dekurzu, přímo na ruku, zapije přede mnou:-)
Připravuji a podávám léčiva přímo u pacienta a provedu trojí kontrolu identifikace pacienta.
rychle,automaticky -činnost ,která se provádí běžně několikrát za den...
s dekurzem v ruce jdu na přípravnu, připravím si ordinovanou medikaci a jdu k pacientovi. Zkontroluji dotazem jméno pacienta + id. štítek pac a podám medikaci
snažím se o rychlouaplikaci za aseptických podmínek dle ordinace lékaře ordinaci a pacienta si vždy překontroluji, zda souhlasí
soustředěná, kontroluji správnost léku, síly, množství, alergie, pacienta pro kterého je určen
Soustředěné, opatrné.
soustředím se především na přípravu léků
standartně
standartní
trojí kontrola
trojí kontrolo
v naší ordinaci podáváme omezené množství léků, na ordinaci lékařky podávám dané kapky, masti a vyjimečně tablety, pokud si nejsem jistá, který lék mám podat, znovu se lékařky zeptám, před podáním léků si umeji a vydezinfikuji ruce, kůži pacienta chráním mulovým čtverečkem, nadbytečné množství kapek či masti šetrně otřu
Veškeré léky, které jsou naordinovány máme na odd. ve speciálním vozíku k tomuto určeném. S tímto vozíkem a kompletní dokumentací pacientů objíždíme jednotlivé pokoje. Pro identifikaci pacienta používáme štítek na lůžku a identifikační náramky na končetině pac. Po slovní a vizuální identifikaci chystáme léky ordinované v preskribci, v případě nejasnosti (nečitelné písmo) máme tištěný příjmový lístek se zaznamenanými ordinacemi nebo s daným lékem počkáme a kozultujeme jej s ošetřujícím lékařem. Po kontrole nachystaných léků jsou tyto předány pacientovy, který je pod naším dozorem požije. Jednotlivé léky jsou odškrtávány při chystání, podaná medikace je oparafována a opatřena otiskem jmenovky podávající sestry. Pokud si pacient žádá léky, jež v rozpisu nejsou (př. - analgetika) kozultujeme toto s lékařem a podáme na základě jeho medikace.
většinou se jedná o aplikaci injekcí - kontrola názvu krabičky, ampule, znovu kontola ampule po natažení do stříkačky, kontrola ordinace lékaře a pacienta, pak aplikace.
Vše pečlivě zkontroluji a lék podám
vzdy kontrola s dokumentaci, kontola pacienta naramek a zeptam se ho na jmeno
Vždy chystám a hned podávám léky pouze 1konkrétnímu pacientovy, kontroluji jméno, léky-hlavně odpovídající grammáž, při podání pacientovy ověřuji jméno pacienta, pokud lze počet podaných léků a vzhled.
Vždy kontroluji- spávný lék, dávka, správný pacient, správný způsob podání
zaměřeno na přesnost, kontrola síly a názvu léku, kontrola pacienta
zeptám se na jméno pacienta a datum narození, zkontroluji údaje s dokumentací, zeptám se na alergie-zkontoluji s dokumentací, opakovaně se zeptám lékaře na ordinující lék a množství, zkontroluji název léku vyndaný z "krabičky", naředím, aplikuji.
zkontroluji název a gramáž léku a jméno pac.
zkontroluji název, dávku, expiraci a totožnost pacienta
zkontroluji podaný lék i nosný roztok s dokumentací, před podáním kontrola pacienta
8. Co je podle Vás nejčastější příčinou medikačního pochybení sestry?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Vyrušování při přípravě léků | 49 | 62,82 % | 62,82 % |
Spěch | 33 | 42,31 % | 42,31 % |
Nadměrná pracovní zátěž | 28 | 35,9 % | 35,9 % |
Chyby při matematických výpočtech dávek léků | 22 | 28,21 % | 28,21 % |
Nečitelné ordinace lékařů | 15 | 19,23 % | 19,23 % |
Stres | 12 | 15,38 % | 15,38 % |
Únava | 12 | 15,38 % | 15,38 % |
Záměna podobných jmen léků | 11 | 14,1 % | 14,1 % |
Selhání komunikace mezi lékařem a sestrou | 8 | 10,26 % | 10,26 % |
Nevhodné označení balení léku | 7 | 8,97 % | 8,97 % |
Špatné rozeznání generické látky a marketingového názvu | 6 | 7,69 % | 7,69 % |
Nezkontrolování připravené medikace jinou sestrou | 5 | 6,41 % | 6,41 % |
Omyl při preskripci (dávkování léků) | 2 | 2,56 % | 2,56 % |
Opomenutí alergií | 1 | 1,28 % | 1,28 % |
Používání nevhodných zkratek při předepisování léků | 1 | 1,28 % | 1,28 % |
9. Dopustila jste se během své praxe medikačního pochybení, které by vedlo k poškození pacienta, ale v poslední chvíli jste tomuto zabránila?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ne | 37 | 47,44 % | 47,44 % |
Ano | 30 | 38,46 % | 38,46 % |
Nepamatuji se | 11 | 14,1 % | 14,1 % |
10. V případě, že jste se dopustila medikačního pochybení, jaké přesně to bylo?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
nedopustila jsem se medikačního pochybení | 46 | 58,97 % | 58,97 % |
nepodání léku včas | 7 | 8,97 % | 8,97 % |
záměna léku | 6 | 7,69 % | 7,69 % |
podání léku jiným způsobem, než kterým byl předepsán | 5 | 6,41 % | 6,41 % |
záměna pacienta | 5 | 6,41 % | 6,41 % |
nesprávná dávka léku | 4 | 5,13 % | 5,13 % |
chybná rychlost podání | 2 | 2,56 % | 2,56 % |
zatím se to nestalo | 1 | 1,28 % | 1,28 % |
podání generika | 1 | 1,28 % | 1,28 % |
nepodání léku včas, při resuscitaci druhého pacienta | 1 | 1,28 % | 1,28 % |
11. V případě, že jste se dopustila medikačního pochybení, kdy se tak stalo?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
nedopustila jsem se medikačního pochybení | 47 | 60,26 % | 60,26 % |
během rutinního podání léků při denní službě | 22 | 28,21 % | 28,21 % |
během rutinního podání léků při noční službě | 6 | 7,69 % | 7,69 % |
během resuscitace či akutního zákroku | 3 | 3,85 % | 3,85 % |
12. V případě medikačního pochybení, hlásila jste událost lékaři ve službě?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
nedopustila jsem se medikačního pochybení | 47 | 60,26 % | 60,26 % |
ano, ihned | 15 | 19,23 % | 19,23 % |
ne | 15 | 19,23 % | 19,23 % |
ano, s časovým odstupem (12hodin) | 1 | 1,28 % | 1,28 % |
13. V případě, že jste se dopustila medikačního pochybení a událost jste nenahlásila, jaké pro to byly důvody?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
nedopustila jsem se medikačního pochybení | 47 | 60,26 % | 60,26 % |
strach z následků | 11 | 14,1 % | 14,1 % |
pochybení, kterého jsem se dopustila mi přišlo zbytečné hlásit | 7 | 8,97 % | 8,97 % |
pochybení jsem nahlásila | 2 | 2,56 % | 2,56 % |
událost jsem nahlásila | 2 | 2,56 % | 2,56 % |
k podání nedošlo | 1 | 1,28 % | 1,28 % |
obtížnost intubace | 1 | 1,28 % | 1,28 % |
nahlásila jsem to ihned. | 1 | 1,28 % | 1,28 % |
hlášeno | 1 | 1,28 % | 1,28 % |
událost jsem nahlásila | 1 | 1,28 % | 1,28 % |
vždy hlásila | 1 | 1,28 % | 1,28 % |
podáný lék bez vedlejších účinků | 1 | 1,28 % | 1,28 % |
nahlásila jsem to | 1 | 1,28 % | 1,28 % |
nahlásila | 1 | 1,28 % | 1,28 % |
14. Má Vaše zdravotnické zařízení vypracovaný systém hlášení u událostí jako je medikační pochybení?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 53 | 67,95 % | 67,95 % |
nevím | 14 | 17,95 % | 17,95 % |
ne | 11 | 14,1 % | 14,1 % |
15. Myslíte si, že by se při přípravě léků sestrou a následné znovu zkontrolování připraveného léku jinou kvalifikovanou sestrou, vyloučilo pochybení při podávání léků sestrou pacientovi?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
nevím | 31 | 39,74 % | 39,74 % |
ne | 27 | 34,62 % | 34,62 % |
ano | 20 | 25,64 % | 25,64 % |
16. Předpřipravujete léky pro sebe či pro své kolegyně do další služby/ nebo na celou svoji službu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
nikdy | 44 | 56,41 % | 56,41 % |
občas | 32 | 41,03 % | 41,03 % |
pravidelně | 2 | 2,56 % | 2,56 % |
17. Domníváte se, že předpřipravování léků může přispívat k pochybení při podávání léků pacientovi?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 67 | 85,9 % | 85,9 % |
ne | 11 | 14,1 % | 14,1 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.