Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Mezinárodní rozdíly ve vnímání reklamy

Mezinárodní rozdíly ve vnímání reklamy

Víte, že... si na Vyplňto.cz můžete zdarma vytvořit vlastní dotazník?

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Kateřina Becková
Šetření:10. 11. 2011 - 13. 11. 2011
Počet respondentů:146
Počet otázek (max/průměr):23 / 12.92
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:po jedné otázce
Návratnost dotazníků:60,7 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.16:40
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

Tento dotazník bude sloužit jako dílčí podklad pro mou diplomovou práci na téma: Mezinárodní srovnání ve vnímání reklamy. Design dotazníku byl inspirován částečně Hofstedem (VSM08), Schwartzem (PVQ) a Bondem (CVS).

Výzkum je založený na diskurzu globalizace, glokalizace a lokalizace, s cílem zjistit do jaké míry se stírají rozdíly ve vývoji interkulturálních hodnot ve vztahu k vnímání reklamy.

Velmi Vás prosím o podrobné pročtení a zodpovězení všech otázek. Vyplňování by nemělo zabrat více než 10-15 minut.

Předem velice děkuji za Váš čas a ochotu.

 

Odpovědi respondentů

1. Jaká je Vaše státní příslušnost?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Českáotázka č. 2, Česká (ale žiji v USA)otázka č. 2, Česká (ale žiji v Číně)otázka č. 2, Americkáotázka č. 2, Americká (ale žiji v ČR)otázka č. 2, Americká (ale žiji v Číně)otázka č. 2, Čínskáotázka č. 2, Čínská (ale žiji v ČR)otázka č. 2, Čínská (ale žiji v USA)otázka č. 2, Považuji se za světoobčanaotázka č. 2, Jiná → konec dotazníku].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
česká8155,1 %55,48 %  
ČR3423,13 %23,29 %  
Česká republika74,76 %4,79 %  
Ceska53,4 %3,42 %  
CZ42,72 %2,74 %  
Jiná32,04 %2,05 %  
CR21,36 %1,37 %  
Ceska republika21,36 %1,37 %  
slovenská10,68 %0,68 %  
SK10,68 %0,68 %  
Moldávie10,68 %0,68 %  
české 10,68 %0,68 %  
SR10,68 %0,68 %  
CZE10,68 %0,68 %  
ČS10,68 %0,68 %  
Americká (ale žiji v ČR)10,68 %0,68 %  
Považuji se za světoobčana10,68 %0,68 %  

Graf

2. Reklamu vnímám jako (vyberte z možností 1 - 5, kdy 1=rozhodně ne - 5=rozhodně ano):

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Užitečné informační médium2.6391.219
Zábavné informační médium2.590.989
Rušivý element3.721.494
Umění svého druhu2.8661.238

Graf

3. Nejvíce vnímám reklamy (1 = rozhodně ne - 5 = rozhodně ano):

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
V televizi3.4581.839
V kině2.8431.843
V rozhlase2.471.502
V tisku2.5181.334
Na internetu2.9521.588

Graf

4. Jaké pojetí reklamy preferujete? (1 = rozhodně ne - 5 = rozhodně ano)

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Informativní (cena, vlastnosti produktu)3.4341.45
Deklarativní (vysvětlující, popisné)2.8671.055
Doporučující, porovnávající zboží2.5181.238
Humorné, originální, kreativní4.1341.116
Navozující pohodovou atmosféru3.1461.418
Dojemné (emotivní)2.3581.538
Moderní, mladistvé, inovativní3.1631.761

Graf

5. Líbí se Vám reklamy na skupinu zboží (1 = rozhodně ne - 5 = rozhodně ano):

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Čisticí prostředky1.4340.559
Auta3.121.407
Cigarety, alkohol2.3171.534
Finanční služby1.4760.64
Hračky2.221.074
Potraviny2.2071.091
Osobní hygiena2.0851.078
Léčiva, medikamenty1.9011.126

Graf

6. Probíhá-li reklamní televizní blok většinou:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
přepínám na jiný program nebo odcházím5465,06 %36,99 %  
reklamu sleduji okrajově2024,1 %13,7 %  
nemám televizi, nesleduji ji ani jinde11,2 %0,68 %  
vypínám zvuk a nedívám se (strašně to řve :))11,2 %0,68 %  
nechám TV běžet a nevnímám (nebo si to myslím:))11,2 %0,68 %  
přepínám nebo odcházím nebo vypnu zvuk11,2 %0,68 %  
nemám televizi11,2 %0,68 %  
vypínám televizi a ztrácím chuť se dívat11,2 %0,68 %  
nesleduji televizi11,2 %0,68 %  
reklamu sleduji pozorně11,2 %0,68 %  
nevnímám je11,2 %0,68 %  

Graf

7. Jak hodnotíte převzaté zahraniční reklamy?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Je mi to jedno 3744,58 %25,34 %  
Nevadí mi3238,55 %21,92 %  
Líbí se mi 89,64 %5,48 %  
Vadí mi (zaškrtněte následující bod a vypiště proč)33,61 %2,05 %  
Jak co. Britské bývají fajn, německé bývají odpad.11,2 %0,68 %  
na český trh patří české reklamy11,2 %0,68 %  
Vadí mi jako všechny ostatní reklamy11,2 %0,68 %  

Graf

8. Zahraniční reklamy:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Neshledávám v nich rozdíl5363,86 %36,3 %  
Líbí se mi více než domácí reklamy 2530,12 %17,12 %  
Líbí se mi méně než domácí reklamy 56,02 %3,42 %  

Graf

9. Jakou kvalitu reklamního sdělení shledáváte u zahraničních reklam:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Neshledávám v nich rozdíl 5566,27 %37,67 %  
Vyšší než u domácí reklamy2327,71 %15,75 %  
Nižší než u domácí reklamy56,02 %3,42 %  

Graf

10. Zaujala Vás (positivně nebo negativně) v poslední době nějaká reklama (TV nebo jiná)? Pokud ano, jaká/ jaké?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne2428,92 %16,44 %  
vodafone44,82 %2,74 %  
Nezaujala22,41 %1,37 %  
wilkinson bikini11,2 %0,68 %  
negativně reklama na velikonoční akce od Vodafonu11,2 %0,68 %  
negativne11,2 %0,68 %  
Jameson - s nadhledem...11,2 %0,68 %  
old spice dokonaly muz? - trapné11,2 %0,68 %  
positivně Kecky11,2 %0,68 %  
coca-cola11,2 %0,68 %  
ostatní odpovědi pozitivně - Heineken, Kofola-prasátko
reklama na Hornbach a Kofolu
Negativně Kofola, student a učitelka
hra na maminku a tatínka - nejstupidnější reklama
Nevzpomenu si
old spice- pozitivne!
negativně reklama uzijte si to hned napoprve
Ne, nezaujala.
sociální reklama: škodlivý účinek televize na děti
Snup a jsi v pohode - je na kokain?
příšerné maďarské reklamy na prací prášky s Béďou
...a bude mít ty zahnutý zuby nahoru...? Kofola
pozitivne - kofola s vanocnim stromkem
Darth Vader v reklame na W Passat
nic mne nenapadá
Reklama, u níž netuším na co byla. Co firma produk
Reklama na OKD/Pozitivně
Corona Extra - From Where You'd Rather Be
Reklama na Kofolu - co běží o Vánocích s kancem
Heineken
aaaa
xxx lutz (negativně)
Vodafone - jsme o krok dopředu, T-mobile - vánoční
IKEA
Camel cigarety
nezaujala me natolik abych si ji pamatovala :-)
negativně: kde deti vystupují v rolích sexy dospěl
BudLight, Tullamore Dew, DeLijn
Climax - král ve světě žaluzií
nový spot na Kofolu bylinkovou
klavityn-negativně
neco s bolkem polivkou?
mszda
nevzpominam si
Reklama jazykové školy Polyglot v rádiu
Positivně- na Nespresso s Malkovichem a Clooneym
zadna me nezaujala
Negativně, komerční banka
Vánoční reklamy na Vodafone
žádná
vodafone reklama na velikonoce (negativně)
Houby od T-Mobile
miluju kýčovitou vánoční Coca Colu a každý rok se
na auta, nevím jaká, hezká melodie, modrá kresba m
Reklama ETA s Čtvrtníčkem - tak trochu šok
Vodafone, velikonoční téma před Vánoci. Negativně.
4655,42 %31,51 % 

Graf

11. Které tři vlastnosti charakterizují Váš národ (dle státní příslušnosti) jako celek?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
prohnanost, závist,11,22 %0,68 %  
vynalézavost,schopnost,důslednost11,22 %0,68 %  
švejkovství, malost, pohodlnost11,22 %0,68 %  
bezohlednost,vulgarita,kriminalita11,22 %0,68 %  
vychcanost, závistivost, schopnost poradit si11,22 %0,68 %  
opatrnost, malost, improvizace11,22 %0,68 %  
lakomí, veselí, houževnatí11,22 %0,68 %  
-11,22 %0,68 %  
kritičnost, lenivost, nedisciplovanost11,22 %0,68 %  
pilnost, vychytralost, hrdost11,22 %0,68 %  
ostatní odpovědi Podceňování, závist, lenost
nepříjemnost, malost, dobré schopnosti
sleva, řízek, pivo
naivita, šetřivost, pracovitost
korupce, chamtivost, neupřimnost
národní hrdost, vychytralost, šikovnost
lenost, konzervativnost, odměřenost
ambiciózní, pracovití, dobrosrdeční
Mě se to netýká
zlaté české ručičky
tradice, podnikavost,
pesimismus, pracovitost, skromnost
vychcanost, lenost
Jsme Švejci, podlézavost Američanům , praktičnost
pohodlnost, houževnatost, vynalézavost
pohodlnost, humor, zbabelost
pivo, zadluženost, hloupost
chamtivost, ulhanost, nerovnopravnost
"vyčůranost"
lhostejnost, vychcanost, arogance
zavistive krysicky
neomalenost, pasivita, cynismus (mineno v dobrem)
líní, vychytralí, burani
pohodlnost, nápaditost, orientace na nedostatky
nespokojenost, egocentrismus, krátkozrakost
Chytrost, lenost, svobodomyslnost
vynalézavost, závistivost
středoevropský, domácký, progresivní,
Malost, pomíjivá hrdost, šikovnost
když se něco stane, držíme všichni při sobě
ignorace, zavist, smysl pro humor
Podřízenost autoritám,kreativnost,nízké sebevědomí
dededed
uzavřenost vůči cizím, pesimismus, odevzdanost
sobeckost,arogantnost,blbost
vypočítavost, strach, lenost
chamtivost, lenost, naivnost
Remcavost, nespokojenost, skepticismus
pijani, setrivy, naivni,
líní, chamtiví, zruční
pasivita, alkohol, lenost
zavistivost, pratelskost, neuctivost
věční stěžovatelé, ustaranost, vychytranost
spořivost, negativita, smysl pro černý humor
závist, lhostejnost, kreativita
bbb
bázlivost, nespokojenost, šetřivost
racionalita, závist, stěžování na cokoli
???
.
postkomunistický nestálý nejednotný
sobeckost,lenost,žárlivost
nekonvenčnost mírumilovnost individualismus
Vychytralost,neustálá nespokojenost, nacionalismus
závist, pohostinnost, nesamostatnost
LENOST, ALKOHOLISMUS, SMYSL PRO HUMOR
demokratický stát, vyšší úroveň vzdělanosti,
zavistiví, nesebevedomi,pracoviti
hamižnost - co je zdarma toho nejvíc
Závist, zloději, jedlíci
Závist, pomlouvačnost, krádeže
nízká sebedůvěra, rozdílnost, křupanství
důvěřivost, pyšnost, lakota
namyšlenost, lenost, vyčůranost
závist, ušlápnutost, lenost
neochota, zlost, smutek
závistivý, ignorantský, věčně si ztěžující
závist - to se potom udělá - smysl pro humor
flexibilnost, skepse, nespokojenost
lhostejnost, lenost, vypočítavost
chamtivost, nedůvěřivost, odměřenost
Hrabivost, egoismus, a alkoholismus.
7287,8 %49,32 % 

Graf

12. Označte, jak důležité jsou pro Vás následující hodnoty: (0 nejméně důležité - 6 nejdůležitější)

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „0”, „1”, „2”, „3”, „4” a „5”.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Benevolence (ochrana a podpora blízkých)4.2411.002
Moc (sociální status, prestiž)2.471.574
Tradice (zvyky)2.8311.658
Konformita (slušné chování)3.9761.421
Bezpečnost (bezpečí, harmonie, stabilita)4.4220.822
Úspěch (osobní)3.6750.87
Požitek (radost, potěšení, rozkoš)4.120.877
Stimulace (vzrušení, poznávání nového, nové výzvy)3.6391.219
Rovnost a příroda (porozumění, ochrana přírody)3.5541.235
Sebeurčení (nezávislost, kreativita, zvědavost)3.8671.199

Graf

13. Přečtěte si pozorně následující výroky a křížkem označte, do jaké míry se s výrokem ztotožňujete (0 rozhodně se neztotožňuji, 5 rozhodně se ztotožňuji):

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „0”, „1”, „2”, „3”, „4”, „5” a „6”.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Myslím si, že by se s každým člověkem na světě mělo zacházet stejně. Každý by měl mít v životě stejné příležitosti.4.3252.051
Je důležité naslouchat lidem, kteří jsou jiní. I když s nimi nesouhlasím, snažím se jim porozumět.4.3131.733
Pevně věřím, že by se lidé měli starat o přírodu. Péče o životní prostředí je pro mě důležitá.4.411.977
Je pro mě velmi důležité pomáhat lidem kolem. Chci se věnovat a pomáhat lidem, kteří jsou mi blízcí.4.3861.634
Je pro mě důležité odpouštět lidem, kteří mi ublížili. Snažím se vidět, co je na nich dobrého a nechovat k nim zášť.3.122.612
Věřím, že by lidé měli dělat to, co se jim řekne, že by měli dodržovat pravidla vždy, dokonce i když je nikdo nepozoruje.3.2172.676
Je pro mě důležité, abych se vždy choval spořádaně. Chci se vyhnout všemu, o čem by lidé řekli, že je to špatné.2.7472.767
Je pro mě důležité být poslušný. Vždy bych měl projevovat svým rodičům, starším (a nadřízeným) respekt, úctu a loajalitu.3.0122.518
Tradice je pro mě důležitá. Snažím se dodržovat zvyky, které se předávají v mém náboženství nebo v mé rodině.2.9283.007
Je pro mě důležité být pokorný a skromný. Snažím se nepřitahovat na sebe pozornost.2.6992.235
Myslím si, že je důležité nežádat víc, než co člověk má. Věřím, že by lidé měli být spokojení s tím, co mají.2.6872.625
Je pro mě důležité žít v bezpečném prostředí. Chci, aby má země byla v bezpečí před nepřáteli.4.6991.753
Je pro mě důležité, aby věci byly uspořádané a čisté.3.8672.284
Usilovně se snažím předejít nemocím. Zůstat zdravý je pro mě velice důležité.3.9762.072
Je pro mě důležité, abych byl bohatý. Chci mít hodně peněz a drahé věci.2.6631.958
Je pro mě důležité, aby mě lidé respektovali. Chci, aby lidé dělali, co jim řeknu.2.8671.681
Je pro mě důležité být velmi úspěšný. Chci, abych vynikal/a, a aby lidé obdivovali, co dělám.3.3492.155
Myslím si, že je důležité mít ambice. Chci být lepší než ostatní.3.7112.495
Je pro mě důležité užívat si života, dělat věci, které mi přinášejí potěšení. Rád/a si dopřávám.4.4941.792
Vyhledávám dobrodružství a rád riskuji. Chci mít vzrušující život.2.9282.814
Promýšlení nových myšlenek a tvořivost jsou pro mě důležité. Mám rád(a) svobodu a nezávislost na druhých.4.4581.646
Myslím si, že je důležité zajímat se o věci, být zvídavý, snažit se všemu rozumět.4.6631.549

Graf

14. Jste:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena5363,86 %36,3 %  
muž3036,14 %20,55 %  

Graf

15. Věk:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
25-294048,19 %27,4 %  
18-24 2732,53 %18,49 %  
35-3956,02 %3,42 %  
40-49 44,82 %2,74 %  
30-34 33,61 %2,05 %  
50-59 22,41 %1,37 %  
méně než 18 11,2 %0,68 %  
60 a více 11,2 %0,68 %  

Graf

16. Velikost bydliště:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nad 1.200.000 obyvatel3238,55 %21,92 %  
do 500.000 obyvatel 2934,94 %19,86 %  
do 1.200.000 obyvatel2226,51 %15,07 %  

Graf

17. Kolik let školního vzdělání jste řádně absolvoval(a) (včetně základní školy):

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
18 let a více3744,58 %25,34 %  
17 let910,84 %6,16 %  
16 let910,84 %6,16 %  
14 let78,43 %4,79 %  
12 let78,43 %4,79 %  
13 let78,43 %4,79 %  
15 let56,02 %3,42 %  
11 let22,41 %1,37 %  

Graf

18. Jaká byla Vaše státní příslušnost při narození (byla-li jiná)?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
česká4048,78 %27,4 %  
čr2024,39 %13,7 %  
ne33,66 %2,05 %  
cz33,66 %2,05 %  
ceska33,66 %2,05 %  
Česká republika33,66 %2,05 %  
nebyla22,44 %1,37 %  
stejná22,44 %1,37 %  
ne, stejná (česká)11,22 %0,68 %  
německá11,22 %0,68 %  
ostatní odpovědi SK
Moravská
Ne, stále stejná
československá
44,88 %2,74 % 

Graf

19. Jste hrdá/ý na své občanství?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano4453,01 %30,14 %  
Nevnímám to 2732,53 %18,49 %  
Ne 78,43 %4,79 %  
Považuji se za světoobčana56,02 %3,42 %  

Graf

20. Co se týče pobytu v zahraničí, preferuji (nebo jsem alespoň jednou absolvoval/a):

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Krátkodobý pobyt (dny, týdny, max. měsíc) vícekrát za rok3440,96 %23,29 %  
Krátkodobý pobyt (dny, týdny, max. měsíc) 1x za rok a méně 2631,33 %17,81 %  
Dlouhodobý pobyt do 2 let1720,48 %11,64 %  
Necestuji 44,82 %2,74 %  
Dlouhodobý pobyt 2 roky vč. a více22,41 %1,37 %  

Graf

21. Pokud ano, kam cestujete nejčastěji / nejraději?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Evropa811,27 %5,48 %  
USA45,63 %2,74 %  
řecko34,23 %2,05 %  
Francie34,23 %2,05 %  
německo34,23 %2,05 %  
za mořem22,82 %1,37 %  
dovolená kdekoliv, kde si člově odpočine a zabaví11,41 %0,68 %  
kamkoli, nejcasteji Evropa, tesim se do USA11,41 %0,68 %  
Londýn11,41 %0,68 %  
Alpské země11,41 %0,68 %  
ostatní odpovědi nikam
za úplně odlišnými kulturami -obl.Indického oceánu
Velká Británie
Anglie
na dovolenou
k moři většinou po Evropě
po celém světě
hory, moře; německo, francie, chorvatsko
všude
Slovensko
do tepla
nejčastěji evropa/nejraději jižní amerika
arabské státy - jsem učitel a tlumočník arabštiny
k moři, do metropolí
Chorvatsko,Řecko,Slovensko,Anglie,Italie atd..
švýcarsko
latinska amerika
jizni staty
Moc ráda necestuji.
Spojené arabské emiráty (hádej, kdo jsem? :-) )
nemám preference
Rakousko
Rakousko, Německo
Nemám prefernce
Alpy
evropa, španělsko
itálie
Svycarsko, Francie
na moře
Anglie, Itálie
cestuji nerad
Kamkoliv, kde to ještě neznám:-)
Španělsko
vsude
jižní státy - evripa
K moři, na hory
Německo (práce), evropské zěme s mořem (léto)
Afrika
k moři
belgie
přímořské evropské státy
severské státy
sever Evropy
Za rodinou.
4461,97 %30,14 % 

Graf

22. Hovoříte cizími jazyky?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano7792,77 %52,74 %  
ne67,23 %4,11 %  

Graf

23. Prostor pro Vaše komentáře a připomínky:

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

Co se týče otázky bezpečí v mojí zemi, vyplnil jsem ji jako vysoce důležitou. Neztotožňuji se však s částí otázky zmiňující nepřátele. Bezpečí vnímám jako pozitivní prevenci a ne jako protiútok.

Good luck! ;)

Hodne stesti Katerino Beckova :)

Moc dlouhé, vyčerpávající.

Na některé otázky se špatně odpovídalo, zvláště tam, kde jsem měla vyjádřit míru souhlasu s výrokem. Výrok většinou obsahoval dvě věty, z nichž jsem s jednou naprosto souhlasila a s druhou naprosto ne. I v jiných otázkách tomu tak bylo. Např. benevolence rozhodně není starost o blízké, o rodinu, vůbec to s tím nesouvisí. Tak jsem potom nevěděla na co z toho mám odpovídat.

Na té fotce Ti to sluší

nemám připomínky

neskutečně dlouhý a úmorný dotazník, při této délce nemůžete očekávat relevantní odpovědi :)

Ráda bych pak znala výsledky průzkumu. :-)

stát je zmanipulovaný

V jedné část- (tam, kde je hodnocení 0-6 je opravdu těžké zvolit správnou odpověd, vzhledem k tomu, že jsou tam v jednom bodu vždy dvě otázky- a na jednu z nich je u mě často odpověď 0 a na druhou 6- tak co zvolit???


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 5 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

1. Jaká je Vaše státní příslušnost?

  • odpověď česká:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Promýšlení nových myšlenek a tvořivost jsou pro mě důležité. Mám rád(a) svobodu a nezávislost na druhých.=3 na otázku 13. Přečtěte si pozorně následující výroky a křížkem označte, do jaké míry se s výrokem ztotožňujete (0 rozhodně se neztotožňuji, 5 rozhodně se ztotožňuji):
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Promýšlení nových myšlenek a tvořivost jsou pro mě důležité. Mám rád(a) svobodu a nezávislost na druhých.=4 na otázku 13. Přečtěte si pozorně následující výroky a křížkem označte, do jaké míry se s výrokem ztotožňujete (0 rozhodně se neztotožňuji, 5 rozhodně se ztotožňuji):
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Promýšlení nových myšlenek a tvořivost jsou pro mě důležité. Mám rád(a) svobodu a nezávislost na druhých.=5 na otázku 13. Přečtěte si pozorně následující výroky a křížkem označte, do jaké míry se s výrokem ztotožňujete (0 rozhodně se neztotožňuji, 5 rozhodně se ztotožňuji):
    • zobrazit další souvislosti
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi česká na otázku 18. Jaká byla Vaše státní příslušnost při narození (byla-li jiná)?
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Promýšlení nových myšlenek a tvořivost jsou pro mě důležité. Mám rád(a) svobodu a nezávislost na druhých.=6 na otázku 13. Přečtěte si pozorně následující výroky a křížkem označte, do jaké míry se s výrokem ztotožňujete (0 rozhodně se neztotožňuji, 5 rozhodně se ztotožňuji):

5. Líbí se Vám reklamy na skupinu zboží (1 = rozhodně ne - 5 = rozhodně ano):

  • odpověď Čisticí prostředky=1:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Auta =1 na otázku 5. Líbí se Vám reklamy na skupinu zboží (1 = rozhodně ne - 5 = rozhodně ano):
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Potraviny=1 na otázku 5. Líbí se Vám reklamy na skupinu zboží (1 = rozhodně ne - 5 = rozhodně ano):
  • odpověď Finanční služby =1:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Auta =1 na otázku 5. Líbí se Vám reklamy na skupinu zboží (1 = rozhodně ne - 5 = rozhodně ano):
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Moderní, mladistvé, inovativní =1 na otázku 4. Jaké pojetí reklamy preferujete? (1 = rozhodně ne - 5 = rozhodně ano)
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Je pro mě důležité být velmi úspěšný. Chci, abych vynikal/a, a aby lidé obdivovali, co dělám.=6 na otázku 13. Přečtěte si pozorně následující výroky a křížkem označte, do jaké míry se s výrokem ztotožňujete (0 rozhodně se neztotožňuji, 5 rozhodně se ztotožňuji):

12. Označte, jak důležité jsou pro Vás následující hodnoty: (0 nejméně důležité - 6 nejdůležitější)

  • odpověď Požitek (radost, potěšení, rozkoš) =5:
    • 2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi Vyhledávám dobrodružství a rád riskuji. Chci mít vzrušující život.=6 na otázku 13. Přečtěte si pozorně následující výroky a křížkem označte, do jaké míry se s výrokem ztotožňujete (0 rozhodně se neztotožňuji, 5 rozhodně se ztotožňuji):

13. Přečtěte si pozorně následující výroky a křížkem označte, do jaké míry se s výrokem ztotožňujete (0 rozhodně se neztotožňuji, 5 rozhodně se ztotožňuji):

  • odpověď Je pro mě důležité užívat si života, dělat věci, které mi přinášejí potěšení. Rád/a si dopřávám.=6:
    • 2.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Vyhledávám dobrodružství a rád riskuji. Chci mít vzrušující život.=6 na otázku 13. Přečtěte si pozorně následující výroky a křížkem označte, do jaké míry se s výrokem ztotožňujete (0 rozhodně se neztotožňuji, 5 rozhodně se ztotožňuji):
  • odpověď Myslím si, že je důležité mít ambice. Chci být lepší než ostatní.=6:
    • 6.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Je pro mě důležité být velmi úspěšný. Chci, abych vynikal/a, a aby lidé obdivovali, co dělám.=6 na otázku 13. Přečtěte si pozorně následující výroky a křížkem označte, do jaké míry se s výrokem ztotožňujete (0 rozhodně se neztotožňuji, 5 rozhodně se ztotožňuji):

14. Jste:

  • odpověď žena:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Je pro mě důležité být velmi úspěšný. Chci, abych vynikal/a, a aby lidé obdivovali, co dělám.=1 na otázku 13. Přečtěte si pozorně následující výroky a křížkem označte, do jaké míry se s výrokem ztotožňujete (0 rozhodně se neztotožňuji, 5 rozhodně se ztotožňuji):

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jaká je Vaše státní příslušnost?

2. Reklamu vnímám jako (vyberte z možností 1 - 5, kdy 1=rozhodně ne - 5=rozhodně ano):

3. Nejvíce vnímám reklamy (1 = rozhodně ne - 5 = rozhodně ano):

4. Jaké pojetí reklamy preferujete? (1 = rozhodně ne - 5 = rozhodně ano)

5. Líbí se Vám reklamy na skupinu zboží (1 = rozhodně ne - 5 = rozhodně ano):

6. Probíhá-li reklamní televizní blok většinou:

7. Jak hodnotíte převzaté zahraniční reklamy?

8. Zahraniční reklamy:

9. Jakou kvalitu reklamního sdělení shledáváte u zahraničních reklam:

10. Zaujala Vás (positivně nebo negativně) v poslední době nějaká reklama (TV nebo jiná)? Pokud ano, jaká/ jaké?

12. Označte, jak důležité jsou pro Vás následující hodnoty: (0 nejméně důležité - 6 nejdůležitější)

13. Přečtěte si pozorně následující výroky a křížkem označte, do jaké míry se s výrokem ztotožňujete (0 rozhodně se neztotožňuji, 5 rozhodně se ztotožňuji):

14. Jste:

15. Věk:

16. Velikost bydliště:

17. Kolik let školního vzdělání jste řádně absolvoval(a) (včetně základní školy):

18. Jaká byla Vaše státní příslušnost při narození (byla-li jiná)?

19. Jste hrdá/ý na své občanství?

20. Co se týče pobytu v zahraničí, preferuji (nebo jsem alespoň jednou absolvoval/a):

21. Pokud ano, kam cestujete nejčastěji / nejraději?

22. Hovoříte cizími jazyky?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jaká je Vaše státní příslušnost?

2. Reklamu vnímám jako (vyberte z možností 1 - 5, kdy 1=rozhodně ne - 5=rozhodně ano):

3. Nejvíce vnímám reklamy (1 = rozhodně ne - 5 = rozhodně ano):

4. Jaké pojetí reklamy preferujete? (1 = rozhodně ne - 5 = rozhodně ano)

5. Líbí se Vám reklamy na skupinu zboží (1 = rozhodně ne - 5 = rozhodně ano):

6. Probíhá-li reklamní televizní blok většinou:

7. Jak hodnotíte převzaté zahraniční reklamy?

8. Zahraniční reklamy:

9. Jakou kvalitu reklamního sdělení shledáváte u zahraničních reklam:

10. Zaujala Vás (positivně nebo negativně) v poslední době nějaká reklama (TV nebo jiná)? Pokud ano, jaká/ jaké?

12. Označte, jak důležité jsou pro Vás následující hodnoty: (0 nejméně důležité - 6 nejdůležitější)

13. Přečtěte si pozorně následující výroky a křížkem označte, do jaké míry se s výrokem ztotožňujete (0 rozhodně se neztotožňuji, 5 rozhodně se ztotožňuji):

14. Jste:

15. Věk:

16. Velikost bydliště:

17. Kolik let školního vzdělání jste řádně absolvoval(a) (včetně základní školy):

18. Jaká byla Vaše státní příslušnost při narození (byla-li jiná)?

19. Jste hrdá/ý na své občanství?

20. Co se týče pobytu v zahraničí, preferuji (nebo jsem alespoň jednou absolvoval/a):

21. Pokud ano, kam cestujete nejčastěji / nejraději?

22. Hovoříte cizími jazyky?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Becková, K.Mezinárodní rozdíly ve vnímání reklamy (výsledky průzkumu), 2011. Dostupné online na https://mezinarodni-vnimani-reklamy.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.