Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Městská hromadná doprava v Liberci, její kvalita a rozvoj
Městská hromadná doprava v Liberci, její kvalita a rozvoj
→ Mohou Vaši podřízení pracovat z domova? Sledujete nějak, co v práci dělají a zda nedělají vedle práce ještě něco jiného? ←
(průzkum pro diplomovou práci, cca 10 minut)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Petr Malinovský |
---|---|
Šetření: | 30. 01. 2011 - 12. 02. 2011 |
Počet respondentů: | 53 |
Počet otázek (max/průměr): | 19 / 12.21 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 59,3 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.04:25 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Průzkum byl vytvořen za účelem zjištění vztahu cestujících městské dopravy v Liberci k její kvalitě a jednotlivým trakcím v souvislosti s dalším rozvojem místního dopravního systému a města samotného. Výsledky budou zpracovány do práce na téma "Vývoj trakcí MHD v Liberci a jejich srovnání" a bude k nim přihlédnuto v návrzích řešení místní dopravní obslužnosti, které budou v práci uvedeny.
Odpovědi respondentů
1. Jak často cestujete MHD?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Denně / téměř denně | 34 | 64,15 % | 64,15 % |
Výjimečně / několikrát ročně | 7 | 13,21 % | 13,21 % |
Několikrát týdně | 7 | 13,21 % | 13,21 % |
Několikrát měsíčně | 5 | 9,43 % | 9,43 % |
2. Cestujete více tramvají, nebo autobusem?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Autobusem | 30 | 56,6 % | 56,6 % |
Oběma prostředky přibližně stejnou měrou | 13 | 24,53 % | 24,53 % |
Tramvají | 10 | 18,87 % | 18,87 % |
3. Který z těchto prostředků preferujete?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Tramvaj → otázka č. 4, Autobus → otázka č. 4, Žádný / nevím → otázka č. 5].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Tramvaj | 27 | 50,94 % | 50,94 % |
Autobus | 15 | 28,3 % | 28,3 % |
Žádný / nevím | 11 | 20,75 % | 20,75 % |
4. Můžete uvést, proč preferujete právě tento prostředek:
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Ani nevím, asi se mi tramvaje v Liberci líbí více než autobusy
dostatek místa
ekologie
Ekologištější
Ideální trasa
Jako správného šotouše mě samozřejmě více fascinuje krása tramvají :-)
Je rychlejší a dojede dál.
Jediná linka, jak se dostat z místa mého bydliště do města, zaměstnání, zábavou, přáteli
Jelikož se mi zdá pohodlnějsí než tramvaj a hlavně ke mě tramvaj nejezdí.
jezdí na "mé" lince
jezdi nejbliže mého domu
Jezdí s ní méně lidí než busem, navíc je ekologičtější.
Jezdím z místa bydliště do práce a na tuto trasu potřebuji pouze bus.
Klidnější, pohodlnější, méně lidí
Narozdil od autobusu jezdi tak, jak je napsano.
pohodlnější, čistší
Rychlejší a jezdí do žádané lokality častěji.
Technicky více zajímavá vozidla, větší kapacita =>šance na větší pohodlí, jezdí v centru liberce
Tramvaj je ekologický prostředek a pojme více cestujících. Proto také fandím výstavbě tram.trati do Rochlice
Tramvaj je rychlejší a pro mně dostupnější.
v tramvaji je více místa ke stání, nebývá přeplněná a lépe větrá
Větší přepravní kapacita, zpravidla i pohodlnější cestování.
většinou jezdí autobusem míň lidí než tramvají, takže v tramvaji si sednu
žádné kolony, nečeká na semafor, časově rychlejší
5. Co Vám vadí v liberecké MHD nejvíce?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Nic, jsem spokojen/a → otázka č. 9, Vysoké jízdné → otázka č. 8, Přeplněné spoje → otázka č. 7, Zpožděné spoje → otázka č. 8, Velká docházková vzdálenost k zastávkám → otázka č. 7, Špatné trasování linek → otázka č. 8, Nízká frekvence spojů → otázka č. 7, Špatný stav vozidel → otázka č. 8, Jiná odpověď → otázka č. 6].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Přeplněné spoje | 22 | 41,51 % | 41,51 % |
Nic, jsem spokojen/a | 7 | 13,21 % | 13,21 % |
Vysoké jízdné | 6 | 11,32 % | 11,32 % |
Nízká frekvence spojů | 4 | 7,55 % | 7,55 % |
Jiná odpověď | 4 | 7,55 % | 7,55 % |
Špatné trasování linek | 4 | 7,55 % | 7,55 % |
Zpožděné spoje | 3 | 5,66 % | 5,66 % |
Špatný stav vozidel | 3 | 5,66 % | 5,66 % |
6. Jiná odpověď:
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
hvězdicové uspořádání tras přes Fügnerku | 1 | 25 % | 1,89 % |
i | 1 | 25 % | 1,89 % |
nevhodné chování řidičů a cestujících | 1 | 25 % | 1,89 % |
cena jízdného | 1 | 25 % | 1,89 % |
7. Uveďte, prosím, lokalitu nebo lokality, kterých se problém týká:
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Rochlice | 2 | 7,69 % | 3,77 % |
Stráž nad Nisou | 1 | 3,85 % | 1,89 % |
Jablonec nad Nisou | 1 | 3,85 % | 1,89 % |
Sídl. Kunratická a Doubí, ranní tramvajové linky | 1 | 3,85 % | 1,89 % |
Broumovská | 1 | 3,85 % | 1,89 % |
Kunratická | 1 | 3,85 % | 1,89 % |
Pavlovice | 1 | 3,85 % | 1,89 % |
Linka č. 15 (příp. 29), úsek Fügnerova - Svobody | 1 | 3,85 % | 1,89 % |
Harcov, Ruprechtice v sedlech | 1 | 3,85 % | 1,89 % |
Zelené Údolí, Doubí sídliště, Harcov, Kunratická | 1 | 3,85 % | 1,89 % |
ostatní odpovědi | 15 | 57,69 % | 28,3 % |
8. Můžete uvést, jak byste vybraný problém řešili:
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
21 stridat jednou Kraluv Haj, jednou Stodolni (po trase kolem prehrady)
častější spojení, hlavně po 8 hodině ráno.
Garantované spoje by opravdu mohli jezdit garantované vozy a ne, jak tomu je v dnešní době!
gymnázium f. x. šaldy by potřebovalo školní autobus :)
Já osobně bych problém řešila nákupem kloubových nebo velkokapacitních vozech.
Koupit více autobudů a tramvají.
Nákup velkokapacitních vozidel, jinak se to ani řešit nedá.
Nakupovat kloubové autobusy.
Nasazením velkokapacitních vozidel
Nemohu uvést, neznám hospodaření MHD
Nestudovala jsem rozpocet liberecke mhd.
nevím
nevím, kvůli čemu mívají autobusy zpoždění (taková 25ka ho má pravidelně a to i ta, která jede z konečné do města, tzn. nestála na semaforem na šladově náměstí), takže mě takhle nenapadá, jak by se to dalo řešit, aby to k něčemu bylo.
No zrovna se to moc neřeší tím, že se přesouvají vozidla mezi městy a nekupuje se do Liberce nic nového.
Okružní spoj přes centrum
Pokud je to v zimě kvůli počasí, dá se to pochopit. Raději by se mělo vyřešit to, že někteří řidiči jezdí dříve.
pokusil bych se získat prostředky od jiných zdrojů (EU, město, stát atd.)
Prosadil bych výstavbu tram.tratě
přetrasování, aby se zamezilo paskvilům jako 14, 22, 25, 35
To by bylo asi na hodně dlouho, tak jen bodově, stejně mé názory vesměs znáš: * tangenciální linka spojující největší liberecká sídliště mezi sebou a s autobusovým a vlakovým nádražím (současný stav je žalostný, dostat se MHD třeba z Rochlic na nádraží trvá skoro stejně dlouho jako dostat se vlakem z Liberce do Frýdlantu). Navrhoval bych něco na způsob: DOUBÍ - VESEC - POŠTOVNÍ NÁMĚSTÍ - ZELENÉ ÚDOLÍ - KOŠICKÁ - BABYLON - NÁDRAŽÍ - ŽITAVSKÁ - RŮŽODOL I. - PAVLOVICE - RUPRECHTICE a nebo, bylo-li by to technicky možné: DOUBÍ - VESEC - POŠTOVNÍ NÁMĚSTÍ - ZELENÉ ÚDOLÍ - KOŠICKÁ - BABYLON - NÁDRAŽÍ - U SOUDU - DOŽÍNKOVÁ - RŮŽODOL I. - PAVLOVICE - RUPRECHTICE, čímž by tato linka rovněž nahradila zcela zbytečnou linku 36 v jediném úseku, kde není dublována. Tato linka by mohla jezdit přes celý den, klidně v 15-30 min. intervalu, samozřejmě s návazností na vlaky a autobusy VHD - tj. i na první vlak v 4:00 směr východ a od posledního vlaku ve 23:56 z východu. Rovněž by se touto linkou ulehčilo přeplněným spojům na linkách 12, trojlince či 25 - přeci jenom ne všichni potřebují cestovat jen do centra na Fügnerovu. V současné době spojení například Doubí - Rochlice chybí úplně. * Záhodno by bylo rovněž zavést několik dalších linek, které by mohly zlepšit dopravní obslužnost některým méně dostupných částí města - např. linka do Františkova, která by obsloužila skutečnou zástavbu a ne jen hlavní ulici v nevyhovujících intervalech, linka ve Vratislavicích, která by nabídla návázné spojení od tramvají z Liberce ke skutečné zástavbě a mnoho, mnoho dalšího... Jak říkám, bylo by to na dlouho...
více autobusů
více autobusů a kloubové
více kloubových autobusů, posilové tramvajové linky
Více linek MHD do různých částí s jinou trasou
Více spojů mezi 7.00 a 8.00.
9. Část autobusových spojů liberecké MHD zajišťovaly v letech 2005-2011 autobusy s pohonem na zemní plyn. Zaregistrovali jste tuto skutečnost?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 50 | 94,34 % | 94,34 % |
ne | 3 | 5,66 % | 5,66 % |
10. Provoz autobusů s pohonem na zemní plyn v liberecké MHD je v těchto týdnech omezován a bude téměř úplně zrušen. Vítáte tuto skutečnost?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 11, Ne → otázka č. 11, Nevím / Je mi to jedno → otázka č. 12].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ne | 29 | 54,72 % | 54,72 % |
Nevím / Je mi to jedno | 17 | 32,08 % | 32,08 % |
Ano | 7 | 13,21 % | 13,21 % |
11. Můžete upřesnit důvod:
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
běžte do prdele.
důvod čeho?
Ekologie
Ekologie
Ekologie, hluk, poměrně bezproblémové autobusy
Ekologie, samozřejmě. A navíc je tu ještě faktor závisti, že mnohem menší a méně významější Jablonec získal lepší autobusy na úkol mého rodného Liberce :-)
je to asi jako kdyby se prodaly nízkopodlažní autobusy a nakoupily zpět vysokopodlažní, na kvalitu cestování to sice teoreticky nemá vliv, ale je to anti-inovace
Je to ekologičtější
jeden palivovy system je lepši a naftaku je vic
Jednalo se (přinejmenším z poloviny) a moderní a spolehlivá vozidla.
Když už lze nějak napomoct ekologii, proč to neudělat.
Liberec by mohl být též více ekologockým městem!
Liberec už tak dost zapáchá (Fügnerova v 8:00 ráno), zeleně je tu málo, tak proč rušit pokus o trochu ekologie?
Nejednotnost vozového parku
Nejlepší autobusy, co v lbc máme
Nekoncepčnost rozvoje vozového parku MHD Liberec, prostor pro korupci vzniklou nelogickým najmutím externího dopravce, odchod moderních autobusů z MHD Liberec, nesmyslnost celého kroku
Není to ekologické, přiměje to k více nezdrvému ovzduší v lbc.
Plynové autobusy byly jediné nové autobusy zakoupené v posledních letech do dpml
Proč by se měla rušit efektivní doprava a docela ekonomický a ekologidký provoz?
stěhování vozů do Jablonce
Ten Tedom mi pripadal jako improvizace a velmi rozhrkany (mimo bilych), radsi nakup kvalitnich osvedcenych vozu, coz dieslove vozy jsou
Zdají se mi hlučnější než jiné autobusy - kór když člověk sedí vzádu
Zhoršení kultury cestování. TEDOMy jsou povedené autobusy.
12. Bydlíte v blízkosti tramvajové trati?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 13, Ne → otázka č. 15].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ne | 39 | 73,58 % | 73,58 % |
Ano | 14 | 26,42 % | 26,42 % |
13. Jak pociťujete hluk z projíždějících tramvají?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Vnímám ho a vadí mi → otázka č. 14, Vnímám ho, ale je na snesitelné úrovni → otázka č. 16, Nevnímám ho → otázka č. 16].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Nevnímám ho | 10 | 71,43 % | 18,87 % |
Vnímám ho, ale je na snesitelné úrovni | 3 | 21,43 % | 5,66 % |
Vnímám ho a vadí mi | 1 | 7,14 % | 1,89 % |
14. Můžete navrhnout řešení problému:
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
žádné odpovědi
15. Jakým způsobem byste se stavěli k případnému vzniku tramvajové trati poblíž vašeho bydliště v souvislosti s hlukem, plynoucím z provozu tramvají?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Pozitivně, pouze za podmínky dostatečného odhlučnění trati | 16 | 41,03 % | 30,19 % |
Pozitivně, na hluk bych si časem zvykl/a | 12 | 30,77 % | 22,64 % |
Negativně, jakýkoli hluk z provozu by mi vadil | 5 | 12,82 % | 9,43 % |
Nevím / Je mi to jedno | 2 | 5,13 % | 3,77 % |
Po 15 letech bydlení na nádraží? Žádný problém. | 1 | 2,56 % | 1,89 % |
Jebu na vás vy zmrdi. | 1 | 2,56 % | 1,89 % |
Rodiše bydlí u trati a dá se na to časem zvyknout. | 1 | 2,56 % | 1,89 % |
nic | 1 | 2,56 % | 1,89 % |
16. Vyhovuje vám aktuální poměr ceny jízdného vůči kvalitě nabízených služeb v liberecké MHD?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 18, Ne → otázka č. 17, Nevím → otázka č. 18].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ne | 27 | 50,94 % | 50,94 % |
Ano | 17 | 32,08 % | 32,08 % |
Nevím | 9 | 16,98 % | 16,98 % |
17. Můžete uvést důvod:
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
důvod na vysoké ceny? proč to ostatní města zvládnou levněji a Liberec ne? Praha je o něco málo dražší, ale taky má několikrát vyšší počet spojů MHD...
jízdné mi přijde o proti jiným velkým městům vysoké
Myslím si, že jako student bych mohl platit méně, bylo by to lepší i pro MHD, protože mnozí jezdí načerno, nebo jdou pěšky sleva núroveň 200 Czk by byla optimální, ale na druhou stranu zase chápu že vše něco stojí.
ne
Ne, nekvalitni vozovy park, casta zpozdeni z duvodu kratkych jizdnich dob
Nejsem si jista, zda-li jsou naklady plne pokryty prave jizdnym, ale ceny se mi zdaji vic jak velkoprazske. Nemyslim si, ze by Liberec byl mestem srovnatelnym s Prahou i vramci mestske dopravy.
Určitě by měl být větší rozdíl mezi jízdenkami u řidiče a v předprodeji, zavedení dvou časových pásem jízdenek, jak to bylo v minulosti.
V nabídce jízdenek chybí levnější varianta na kratší vzdálenosti.
V Praze stojí měsíční lítačka méně než v Liberci a přitom zajišťjue mnohem větší pokrytí sítě a kvality.
Zpoždění, nedodržování garancí
18. Byli byste ochotni si za cenu zlepšení služeb připlatit na jízdném?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 19, Ne → konec dotazníku, Nevím → konec dotazníku].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ne | 29 | 54,72 % | 54,72 % |
Nevím | 14 | 26,42 % | 26,42 % |
Ano | 10 | 18,87 % | 18,87 % |
19. Za co?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Ano, rad bych se jednou v Liberci svezl vozy znacek MAN nebo Mercedes a za tyto bych si rad priplatil,ale ty ceske zbastleniny nepovazuju za vozy odpovidajici kvalitni preprave
Především je to nákup velkokapacitních vozů, jak už jsem uvedl v minulých otázkách. Za tuto skutečnost bych si klidně ba i RÁD připlatil. Jenomže nikoho z DPMLJ tato skutečnost s přeplněnými spoji nenapadla řešit a všichni si myslí, že to je s velikostí autobusů v pořádku.
snažší, elektronický nákup jízdenek, sledování polohy jednotlivých spojů i pro cestující, nové, moderní tramvaje, rozvoj CNG autobusů
Uvedeno v horní části dotazníku.
za víc spojů na lince 18, protože v Ruprechticích bydlí spousta lidí a tak jeden autobus za hodinu mi přijde opravdu málo
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.