Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Míra spokojenosti se životem v závislosti na úspěšnosti ve škole

Míra spokojenosti se životem v závislosti na úspěšnosti ve škole

Víte, že... můžete dotazníky vyplňovat i pomocí mobilních aplikací?
K dispozici jsou aplikace pro iPhone, iPad a Android.

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Denisa Richterová
Šetření:17. 03. 2015 - 22. 03. 2015
Počet respondentů:105
Počet otázek (max/průměr):10 / 10
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:73,7 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:52
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

jmenuji se Denisa Richterová a jsem studentka SŠ Waldorfské lyceum v Praze. V rámci epochy statistiky nám bylo uloženo vypracovat výzkum na téma, které nás osobně zajímá a obohatí. Jako téma svého průzkumu jsem si zvolila „Míra spokojenosti se životem v závislosti na úspěšnosti ve škole“.

Tento námět jsem si vybrala na základě toho, že sama budu končit tento rok školu maturitou a jako téměř každý mladý člověk se i já potýkám s rozhodováním co dále po studiu. Často mám pocit, že škola není důležitá, ale někdy právě naopak že je nezbytná. Na základě tohoto výzkumu mě velmi zajímá, jak školu vnímají různí lidé odlišných věkových kategorií, s tím spojené i zda-li nám škola zajistí větší spokojenost v životě či nikoli.

Pokud budete mít zájem o výsledky mého výzkum, po skončení dotazníku uveďte Váš e - mail, ne který budou vyhodnocená data zaslána.

Odpovědi respondentů

1. Myslíte si, že jste díky absolvování školy spokojenější v životě?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
částečně5956,19 %56,19 %  
určitě ano3533,33 %33,33 %  
určitě ne1110,48 %10,48 %  

Graf

2. V čem jste spatřoval/a motivaci chodit do školy?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
vzdělání8076,19 %76,19 %  
přátelé4643,81 %43,81 %  
nutnost3331,43 %31,43 %  
rodiče, tlak společnosti10,95 %0,95 %  
Na základce jsem stejně neměl kamarády ani počítač, takže bych neměl doma co dělat. Hlavně by tam velmi rychle došlo jídlo.10,95 %0,95 %  
známky10,95 %0,95 %  
mít glejt s nápisem maturita10,95 %0,95 %  
seberealizace10,95 %0,95 %  
přísun informací10,95 %0,95 %  
nutnost10,95 %0,95 %  
zaměření na budoucí povolání10,95 %0,95 %  
je nutnost motivace?!10,95 %0,95 %  
sebezdokonalování10,95 %0,95 %  
téma10,95 %0,95 %  
Osobnostní růst a schopnost se uživit10,95 %0,95 %  
Osobní rozvoj10,95 %0,95 %  
úspěchy10,95 %0,95 %  
budoucí povolání10,95 %0,95 %  
Abych si mohla koupit vse co chci10,95 %0,95 %  
peníze10,95 %0,95 %  
změna zaměstnání10,95 %0,95 %  

Graf

3. V čem spatřujete důvod Vaší spokojenosti v životě?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
rodina5451,43 %51,43 %  
přátelé4441,9 %41,9 %  
zdraví4139,05 %39,05 %  
peníze1817,14 %17,14 %  
vzdělání1312,38 %12,38 %  
láska21,9 %1,9 %  
vnímání sebe 10,95 %0,95 %  
tvorba10,95 %0,95 %  
nejsem spokojena 10,95 %0,95 %  
vztah s Ježíšem10,95 %0,95 %  
jiný pohled na život10,95 %0,95 %  
krása tohoto světa10,95 %0,95 %  
átelé10,95 %0,95 %  
rodina, zdraví, přátelé, vzdělání, budoucnost, cestování10,95 %0,95 %  
vnitřní pocit štěstí/naplnění10,95 %0,95 %  
sport, kladení a dosahování nových cílů10,95 %0,95 %  
sport10,95 %0,95 %  
Mám co potřebuju...10,95 %0,95 %  
zajímavá, byť ne zvlášť dobře placená práce10,95 %0,95 %  
vztahy s lidmi, vztah sama k sobě10,95 %0,95 %  
Hudba10,95 %0,95 %  
nejsem spokojený10,95 %0,95 %  
volnost, cestování10,95 %0,95 %  

Graf

4. Dala Vám škola něco, s čím se můžete uplatnit v reálném životě?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Zkušenosti a znalosti.5653,33 %53,33 %  
Schopnost komunikace4139,05 %39,05 %  
Schopnost spolupráce jednotlivě či v kolektivu.2220,95 %20,95 %  
Schopnost učení se.2019,05 %19,05 %  
Umět respektovat druhé.1514,29 %14,29 %  
Schopnost být si vědom svých práv a povinností.87,62 %7,62 %  
NIC32,86 %2,86 %  
kritické, analytické myšlení, rozvoj osobnosti10,95 %0,95 %  
Trpělivost a dávku asertivity.10,95 %0,95 %  
nic mě nenapadá10,95 %0,95 %  
základní vědomosti 10,95 %0,95 %  
realizovat vlastní záměry10,95 %0,95 %  
Zkušenosti a znalosti.10,95 %0,95 %  
umění se obhájit hlavně před kritikou spolužáků10,95 %0,95 %  
teoretické znasti10,95 %0,95 %  
To, že i bez přátel se dá žít.10,95 %0,95 %  
schopnost lhát10,95 %0,95 %  
mezilidské zkušenosti10,95 %0,95 %  
Schopnost určovat priority - ne vždycky je potřeba udělat všechno10,95 %0,95 %  
Je to spis jiny pohled na zivot, clovek premysli jinak-umi si ujasnit priority10,95 %0,95 %  
všeobecný rozhled10,95 %0,95 %  

Graf

5. S jakým číselným hodnocením jste se nejčastěji potýkal/a ve škole?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
27167,62 %67,62 %  
34340,95 %40,95 %  
13533,33 %33,33 %  
421,9 %1,9 %  
510,95 %0,95 %  

Graf

6. Vykonáváte nějakou profesi?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nevykonávám žádnou profesi, ani brigádu, studuji.4643,81 %43,81 %  
Pracuji pouze formou brigády při studiu.2725,71 %25,71 %  
asistentka, administrativní pracovník10,95 %0,95 %  
Striptérka v gaybaru. No dobře, spíš jako příležitostný ajťák (během studia).10,95 %0,95 %  
střední manager10,95 %0,95 %  
momentálně jsem na rodičovské dovolené, ale jinak jsem pracovala jako prodavačka10,95 %0,95 %  
programátor10,95 %0,95 %  
bytová designerka10,95 %0,95 %  
podnikám v oblasti vzdělávání a účetnictví10,95 %0,95 %  
Finanční manažer10,95 %0,95 %  
Nevykonávám žádnou profesi, ani brigádu, studuji.10,95 %0,95 %  
pracuji s cizím jazyky10,95 %0,95 %  
instruktorka10,95 %0,95 %  
Péče o člena rodiny10,95 %0,95 %  
city manager10,95 %0,95 %  
Architekt informačních systémů 10,95 %0,95 %  
au pair10,95 %0,95 %  
administrativní pracovník 10,95 %0,95 %  
Dělník ve výrobě10,95 %0,95 %  
chemik10,95 %0,95 %  
softwarovy tester10,95 %0,95 %  
učitel10,95 %0,95 %  
marketér10,95 %0,95 %  
úřad práce10,95 %0,95 %  
Vedoucí právního oddelení10,95 %0,95 %  
asistentka v galerii10,95 %0,95 %  
IT10,95 %0,95 %  
.10,95 %0,95 %  
manager prodeje10,95 %0,95 %  
koordinátor komunitního plánování sociálních služeb10,95 %0,95 %  
Asistentka likvidace10,95 %0,95 %  
nutriční terapeut10,95 %0,95 %  
nezamestaný10,95 %0,95 %  
referent na ÚSÚ10,95 %0,95 %  

Graf

7. Jakou hodnotou čísla (1-10) byste hodnotil/a vliv studia na život?

1-10 (1 nejméně, 10 nejvíce)

Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď (pouze kladná čísla).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
82826,67 %26,67 %  
72120 %20 %  
51615,24 %15,24 %  
61413,33 %13,33 %  
9109,52 %9,52 %  
443,81 %3,81 %  
1043,81 %3,81 %  
332,86 %2,86 %  
121,9 %1,9 %  
7710,95 %0,95 %  
ostatní odpovědi 6.5
2
21,9 %1,9 %

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:6.85
Minimum:3
Maximum:9
Variační rozpětí:6
Rozptyl:2.09
Směrodatná odchylka:1.44
Medián:7
Modus:8

Graf

8. Jaký je Váš stupeň dosaženého vzdělání ?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
4845,71 %45,71 %  
2927,62 %27,62 %  
2725,71 %25,71 %  
žádné10,95 %0,95 %  

Graf

9. Kolik je Vám let?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
18-257167,62 %67,62 %  
26-351514,29 %14,29 %  
17 méně109,52 %9,52 %  
36-4554,76 %4,76 %  
46-5943,81 %3,81 %  

Graf

10. Jaké je Vaše pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena8278,1 %78,1 %  
muž2321,9 %21,9 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

6. Vykonáváte nějakou profesi?

  • odpověď Nevykonávám žádnou profesi, ani brigádu, studuji.:
    • 2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi 17 méně na otázku 9. Kolik je Vám let?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Myslíte si, že jste díky absolvování školy spokojenější v životě?

2. V čem jste spatřoval/a motivaci chodit do školy?

3. V čem spatřujete důvod Vaší spokojenosti v životě?

4. Dala Vám škola něco, s čím se můžete uplatnit v reálném životě?

5. S jakým číselným hodnocením jste se nejčastěji potýkal/a ve škole?

6. Vykonáváte nějakou profesi?

7. Jakou hodnotou čísla (1-10) byste hodnotil/a vliv studia na život?

8. Jaký je Váš stupeň dosaženého vzdělání ?

9. Kolik je Vám let?

10. Jaké je Vaše pohlaví?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Myslíte si, že jste díky absolvování školy spokojenější v životě?

2. V čem jste spatřoval/a motivaci chodit do školy?

3. V čem spatřujete důvod Vaší spokojenosti v životě?

4. Dala Vám škola něco, s čím se můžete uplatnit v reálném životě?

5. S jakým číselným hodnocením jste se nejčastěji potýkal/a ve škole?

6. Vykonáváte nějakou profesi?

7. Jakou hodnotou čísla (1-10) byste hodnotil/a vliv studia na život?

8. Jaký je Váš stupeň dosaženého vzdělání ?

9. Kolik je Vám let?

10. Jaké je Vaše pohlaví?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Richterová, D.Míra spokojenosti se životem v závislosti na úspěšnosti ve škole (výsledky průzkumu), 2015. Dostupné online na https://mira-spokojenosti-se-zivotem.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.