Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Míra spotřebitelského vyjadřování v ČR

Míra spotřebitelského vyjadřování v ČR

Víte, že... si na Vyplňto.cz můžete zdarma vytvořit vlastní dotazník?

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Jana Nepomucká
Šetření:25. 04. 2015 - 10. 05. 2015
Počet respondentů:20
Počet otázek (max/průměr):24 / 23.95
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:po jedné otázce
Návratnost dotazníků:60 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.07:20
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Do jaké míry se denně účastníme spotřebitelských rituálů a her, stáváme se spotřebiteli, myslíme v jazyku marketingové reality a prožíváme své potřeby či hodnoty ve vztahu k těm, o kterých slyšíme, které vidíme kolem sebe a které se nám tlačí do pozornosti (denně spatříme 1000-1500 různých log a značek). 
Jsme studenti oboru PR a komunikace a v rámci seminárního průzkumu nás zajímá, do jaké míry se projevuje spotřebitelské vyjadřování u obyvatelů České republiky. 
Součástí průzkumu je dotazník na Vyplnto.cz a dotazník v ulicích Prahy. Může se stát, že Vás oslovíme dvakrát, předem však děkujeme za 5 minut Vašeho času a zodpovězení následujících 24 otázek. 
studenti 2. ročníku PR a komunikace,  Vysoká škola mezinárodních a veřejných vztahů, Praha 2015 

Odpovědi respondentů

1. Žijete v ČR?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ANOotázka č. 2, NE (Děkujeme za účast) → konec dotazníku].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ANO20100 %100 %  

Graf

2. Uveďte prosím svůj věk:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
20-30 let1155 %55 %  
41-50 let525 %25 %  
31-40 let315 %15 %  
51-60 let15 %5 %  

Graf

3. Uveďte prosím své pohlaví:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ženské1365 %65 %  
mužské735 %35 %  

Graf

4. Jak často nakupujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
2-3 týdně1050 %50 %  
Každý den735 %35 %  
jedenkrát týdně315 %15 %  

Graf

5. Sledujete akciové letáky a slevy?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano1260 %60 %  
ne840 %40 %  

Graf

6. Co si plánujete v brzké době zakoupit?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
jen běžné věci - jídlo pro sebe a pro kocoury, něco drogerie, víc se uvidí...15 %5 %  
oblečení15 %5 %  
běžný nákup potravin na týden, jarní kabát, softshellku pro dítě15 %5 %  
Potraviny15 %5 %  
jízdenky15 %5 %  
potraviny, sportovní oblečení, batoh15 %5 %  
nabijecku k netbooku15 %5 %  
vajíčka, pečivo, zeleninu15 %5 %  
bundu nebo sako15 %5 %  
auto15 %5 %  
oběd15 %5 %  
pivo15 %5 %  
kufr15 %5 %  
televizi15 %5 %  
v brzké době nic,až našetříme-tak notebook15 %5 %  
tavený sýr15 %5 %  
Knihu15 %5 %  
Chléb15 %5 %  
Jídlo15 %5 %  
kalhoty 15 %5 %  

Graf

7. Co nemáte a chcete si koupit?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
auto210,53 %10 %  
mám všechno, co potřebuji, zbytečnosti nekupuji15,26 %5 %  
polaroid15,26 %5 %  
jarní kabát, softshellku pro dítě, dámskou sportovní obuv15,26 %5 %  
byt, concertinu15,26 %5 %  
batoh, kraťasy15,26 %5 %  
ctecku knih15,26 %5 %  
baterku (svítilnu)15,26 %5 %  
rostliny na skalku15,26 %5 %  
byt15,26 %5 %  
automobil15,26 %5 %  
notebook15,26 %5 %  
basketbalový koš15,26 %5 %  
elektrokolo15,26 %5 %  
taveňák15,26 %5 %  
Hokejovou výstroj15,26 %5 %  
Chléb. Právě jsem spotřeboval bochník.15,26 %5 %  
power bank (k mobilu)15,26 %5 %  

Graf

8. Do jaké vzdálenosti jste ochotni dojíždět za nákupem?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
do 10 km840 %40 %  
do 2 km630 %30 %  
do 20 km525 %25 %  
nad 20-50 km15 %5 %  

Graf

9. Které ze slov na vás působí jako příjemné prostředí pro nákup?

(možnost označit více odpovědí)

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
e-shop1155 %55 %  
obchod1155 %55 %  
supermarket735 %35 %  
hypermarket735 %35 %  
večerka525 %25 %  
potraviny420 %20 %  
zelovoc210 %10 %  
krám15 %5 %  

Graf

10. Upřednostňujete akciové výrobky?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ANO1260 %60 %  
NE840 %40 %  

Graf

11. Kterým kanálem přijímáte nejvíc reklamy?

(možnost označit více odpovědí)

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
televize1155 %55 %  
internet1050 %50 %  
leták840 %40 %  
od známých315 %15 %  
rozhlas210 %10 %  
magazíny15 %5 %  
venkovní reklama15 %5 %  
tisk15 %5 %  

Graf

12. Čtete denní tisk?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne1260 %60 %  
ano840 %40 %  

Graf

13. Sledujete denně televizi?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano1470 %70 %  
ne630 %30 %  

Graf

14. Posloucháte denně rozhlas/radio?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne1155 %55 %  
ano945 %45 %  

Graf

Nakolik vás při poledním nákupu ovlivnil obal výrobku?

15. Nakolik vás při poledním nákupu ovlivnil obal výrobku?

(označte prosím na stupnici 1 – 10, 1 – nejmíň, 10 – nejvíc)

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4”, „5”, „6”, „7”, „8”, „9” a „10”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
2630 %30 %  
5420 %20 %  
6315 %15 %  
7315 %15 %  
3210 %10 %  
915 %5 %  
815 %5 %  

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o jeden extrém z každé strany - odpovědí je však příliš málo na to, aby z nich šlo cokoli vyvozovat:

Statistická polohaHodnota
Průměr:4.61
Minimum:2
Maximum:8
Variační rozpětí:6
Rozptyl:4.37
Směrodatná odchylka:2.09
Medián:5
Modus:2

Graf

16. Nakolik vás při poledním nákupu ovlivnila značka výrobku?

(označte prosím na stupnici 1 – 10, 1 – nejmíň, 10 – nejvíc)

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4”, „5”, „6”, „7”, „8”, „9” a „10”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
5630 %30 %  
8525 %25 %  
7420 %20 %  
6210 %10 %  
2210 %10 %  
415 %5 %  

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o jeden extrém z každé strany - odpovědí je však příliš málo na to, aby z nich šlo cokoli vyvozovat:

Statistická polohaHodnota
Průměr:6
Minimum:2
Maximum:8
Variační rozpětí:6
Rozptyl:2.71
Směrodatná odchylka:1.64
Medián:6
Modus:5

Graf

17. Nakolik vás při poledním nákupu ovlivnila možnost koupit výrobek na splátky?

(označte prosím na stupnici 1 – 10, 1 – nejmíň, 10 – nejvíc)

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4”, „5”, „6”, „7”, „8”, „9” a „10”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
11470 %70 %  
2210 %10 %  
3210 %10 %  
1015 %5 %  
515 %5 %  

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o jeden extrém z každé strany - odpovědí je však příliš málo na to, aby z nich šlo cokoli vyvozovat:

Statistická polohaHodnota
Průměr:1.56
Minimum:1
Maximum:5
Variační rozpětí:4
Rozptyl:1.2
Směrodatná odchylka:1.1
Medián:1
Modus:1

Graf

18. Nakolik vás při poledním nákupu ovlivnilo, že je výrobek z ČR?

(označte prosím na stupnici 1 – 10, 1 – nejmíň, 10 – nejvíc)

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4”, „5”, „6”, „7”, „8”, „9” a „10”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
6525 %25 %  
9420 %20 %  
1315 %15 %  
2210 %10 %  
7210 %10 %  
815 %5 %  
315 %5 %  
1015 %5 %  
515 %5 %  

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o jeden extrém z každé strany - odpovědí je však příliš málo na to, aby z nich šlo cokoli vyvozovat:

Statistická polohaHodnota
Průměr:5.67
Minimum:1
Maximum:9
Variační rozpětí:8
Rozptyl:7.76
Směrodatná odchylka:2.79
Medián:6
Modus:6

Graf

19. Nakolik vás při poledním nákupu ovlivnilo, že je výrobek BIO/ECO?

(označte prosím na stupnici 1 – 10, 1 – nejmíň, 10 – nejvíc)

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4”, „5”, „6”, „7”, „8”, „9” a „10”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
1525 %25 %  
4420 %20 %  
8315 %15 %  
9315 %15 %  
7210 %10 %  
315 %5 %  
615 %5 %  
215 %5 %  

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o jeden extrém z každé strany - odpovědí je však příliš málo na to, aby z nich šlo cokoli vyvozovat:

Statistická polohaHodnota
Průměr:4.83
Minimum:1
Maximum:9
Variační rozpětí:8
Rozptyl:8.74
Směrodatná odchylka:2.96
Medián:4
Modus:1

Graf

20. Jaké výhody jste získal/a posledním nákupem?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žádné315 %15 %  
sleva210 %10 %  
celkem nic moc - něco ve slevě, body na klientskou kartu...15 %5 %  
body na klubovou kartu daného obchodu15 %5 %  
2% vratku za platbu kreditkou15 %5 %  
suroviny k přežití15 %5 %  
slevu na zakoupený výrobek15 %5 %  
nevim15 %5 %  
uspokojení potřeb15 %5 %  
nákup na stravenky15 %5 %  
slevu15 %5 %  
ušetřené peníze15 %5 %  
nižší cena15 %5 %  
Nevím, jestli se to dá počítat, ale pokladní mi místo tří tašek namarkovala pouze dvě15 %5 %  
Zboží.15 %5 %  
Ušetřené peníze v akci15 %5 %  
slevu na léky se slevovou kartou15 %5 %  

Graf

21. Pokuste se prosím přiradit barvy k značkám, které je používají ve svém logu:

(seřaďte čísly tak, aby první číslo měla značka a druhé barva, tak jak k sobě podle Vás patří, např. značka X - č.1 a barva Y - č.2)

Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.

OdpověďPrůměrné pořadíRozptyl
Magnezia1.451.448
Plzeňský Prazdroj3.854.628
Puma4.91.69
Coca-cola6.53.65
Nike8.651.128
černá6.84.86
bílá6.98.69
zelená4.752.188
modrá4.0510.048
červená7.154.728

Graf

22. Pokuste se prosím přiřadit reklamní slogany k značkám, které je používají:

(seřaďte čísly tak, aby první číslo měla značka a druhé slogan, tak jak k sobě podle Vás patří, např. značka X - č.1 a slogan Y - č.2)

Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.

OdpověďPrůměrné pořadíRozptyl
Vaše čokoládová hvězda...1.553.848
Protože vy za to stojíte...3.83.86
I muži mají své dny...4.81.86
Možná se tak narodila...6.452.748
Když jí miluješ, není co řešit...7.75.41
Fernet Stock5.752.288
Kofola8.54.75
L´oreal5.53.75
Orion3.27.16
MAYBELLINE7.752.688

Graf

23. Jak velkou roli hraje pro vás při nakupování značka?

(označte prosím na stupnici 1 – 10, 1 – nejmíň, 10 – nejvíc)

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4”, „5”, „6”, „7”, „8”, „9” a „10”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
7420 %20 %  
6420 %20 %  
1315 %15 %  
4210 %10 %  
3210 %10 %  
8210 %10 %  
215 %5 %  
915 %5 %  
1015 %5 %  

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o jeden extrém z každé strany - odpovědí je však příliš málo na to, aby z nich šlo cokoli vyvozovat:

Statistická polohaHodnota
Průměr:5.28
Minimum:1
Maximum:9
Variační rozpětí:8
Rozptyl:6.09
Směrodatná odchylka:2.47
Medián:6
Modus:7

Graf

24. Jak velkou roli hraje pro vás při nakupování blízkost prodejce/obchodu?

(označte prosím na stupnici 1 – 10, 1 – nejmíň, 10 – nejvíc)

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4”, „5”, „6”, „7”, „8”, „9” a „10”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
8630 %30 %  
10525 %25 %  
7315 %15 %  
9315 %15 %  
3210 %10 %  
115 %5 %  

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o jeden extrém z každé strany - odpovědí je však příliš málo na to, aby z nich šlo cokoli vyvozovat:

Statistická polohaHodnota
Průměr:7.89
Minimum:3
Maximum:10
Variační rozpětí:7
Rozptyl:4.22
Směrodatná odchylka:2.05
Medián:8
Modus:8

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Tento dotazník byl vyhodnocen jako nevhodný pro úlohu DZD (s největší pravdědpodobností jej zodpovědělo příliš málo respondentů).

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Nepomucká, J.Míra spotřebitelského vyjadřování v ČR (výsledky průzkumu), 2015. Dostupné online na https://mira-spotrebitelskeho-vyjadr.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.