Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Vliv bankovní reklamy na mládež

Vliv bankovní reklamy na mládež

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Michal Chráska
Šetření:15. 04. 2014 - 22. 04. 2014
Počet respondentů:187
Počet otázek (max/průměr):14 / 12.72
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:po jedné otázce
Návratnost dotazníků:76 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:52
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

jsem studentem Vysoké školy ekonomické v Praze a na předmět Marketingový výzkum a marketingová komunikace zpracovávám semestrální práci na téma vliv bankovní reklamy České spořitelny na mládež. Chtěl bych Vás poprosit, zda byste vyplnili následující dotazník, jenž Vám nezabere více než 5 minut, a který je součástí mé semestrální práce. 

Odpovědi respondentů

1. Je Vám mezi 15-30 lety?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 2, Ne → konec dotazníku].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano18096,26 %96,26 %  
Ne73,74 %3,74 %  

Graf

2. Jaké je Vaše pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena12368,33 %65,78 %  
Muž5731,67 %30,48 %  

Graf

3. Zaznamenal/a jste někdy reklamu České spořitelny?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano17396,11 %92,51 %  
Ne73,89 %3,74 %  

Graf

4. Prostřednictvím jakého média?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Televize16391,06 %87,17 %  
Internet10759,78 %57,22 %  
Tisk3821,23 %20,32 %  
Outdoor reklama3720,67 %19,79 %  
Rádio147,82 %7,49 %  
nepamatuji se10,56 %0,53 %  
Nevím10,56 %0,53 %  
nezaznamenala10,56 %0,53 %  
NE!10,56 %0,53 %  

Graf

V následující otázce, prosím, zhlédněte dvě reklamy, na které je odkaz v dalším řádku, a poté označte, která reklama Vás více zaujala.

Tisková reklama - http://galeriereklamy.mediar.cz/reklama/ceska-sporitelna-uver-od-burinky-tisk/

5. Která z těchto reklam Vás více zaujala?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Tisková reklama (první)9351,67 %49,73 %  
Video reklama (druhá)8748,33 %46,52 %  

Graf

6. Proč Vás vybraná reklama zaujala více než ta druhá?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Zpracování12066,67 %64,17 %  
Kreativita8547,22 %45,45 %  
Pointa3821,11 %20,32 %  
Množství obdržených informací3318,33 %17,65 %  
Herci179,44 %9,09 %  
Nabídka dané služby147,78 %7,49 %  

Graf

7. Co Vás přimělo k výběru Vaší banky?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Rodina9854,44 %52,41 %  
Nabízené služby7742,78 %41,18 %  
Doporučení7742,78 %41,18 %  
Síť poboček a bankomatů5329,44 %28,34 %  
Prestiž a image organizace3016,67 %16,04 %  
Reklama147,78 %7,49 %  

Graf

V následující otázce, prosím, zhlédněte video reklamu, na kterou je odkaz níže.

Video reklama - http://www.youtube.com/watch?v=AwTqhXicJ1s

 

8. Zaujala vás reklama natolik, že ve Vás vzbudila zájem více se o produkt informovat?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne15787,22 %83,96 %  
ano2312,78 %12,3 %  

Graf

9. Myslíte si, že se z reklamy dozvíte dostatečné množství informací o produktu?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne15686,67 %83,42 %  
ano2413,33 %12,83 %  

Graf

10. Zaregistrovali jste soutěže od ČS?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne16189,44 %86,1 %  
ano1910,56 %10,16 %  

Graf

11. Účastnili jste se Vy nebo někdo ve Vašem okolí nějaké soutěže s ČS?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 13, Neotázka č. 12].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne16893,33 %89,84 %  
Ano126,67 %6,42 %  

Graf

12. Pokud ne, zúčastnili byste se některé z nich?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne12574,4 %66,84 %  
ano4325,6 %22,99 %  

Graf

13. Zaregistrovali jste bezkontaktní nálepku “sticker”?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 14, Ne → konec dotazníku].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne13675,56 %72,73 %  
Ano4424,44 %23,53 %  

Graf

14. Pokud ano, tak kde?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Internet1738,64 %9,09 %  
Kamarádi1636,36 %8,56 %  
Televize1329,55 %6,95 %  
Rodina818,18 %4,28 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

13. Zaregistrovali jste bezkontaktní nálepku “sticker”?

  • odpověď Ano:
    • 4.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi Internet na otázku 14. Pokud ano, tak kde?
    • 4.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi Kamarádi na otázku 14. Pokud ano, tak kde?
    • 4.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi Televize na otázku 14. Pokud ano, tak kde?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Je Vám mezi 15-30 lety?

2. Jaké je Vaše pohlaví?

3. Zaznamenal/a jste někdy reklamu České spořitelny?

4. Prostřednictvím jakého média?

5. Která z těchto reklam Vás více zaujala?

6. Proč Vás vybraná reklama zaujala více než ta druhá?

7. Co Vás přimělo k výběru Vaší banky?

8. Zaujala vás reklama natolik, že ve Vás vzbudila zájem více se o produkt informovat?

9. Myslíte si, že se z reklamy dozvíte dostatečné množství informací o produktu?

10. Zaregistrovali jste soutěže od ČS?

11. Účastnili jste se Vy nebo někdo ve Vašem okolí nějaké soutěže s ČS?

12. Pokud ne, zúčastnili byste se některé z nich?

13. Zaregistrovali jste bezkontaktní nálepku “sticker”?

14. Pokud ano, tak kde?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Je Vám mezi 15-30 lety?

2. Jaké je Vaše pohlaví?

3. Zaznamenal/a jste někdy reklamu České spořitelny?

4. Prostřednictvím jakého média?

5. Která z těchto reklam Vás více zaujala?

6. Proč Vás vybraná reklama zaujala více než ta druhá?

7. Co Vás přimělo k výběru Vaší banky?

8. Zaujala vás reklama natolik, že ve Vás vzbudila zájem více se o produkt informovat?

9. Myslíte si, že se z reklamy dozvíte dostatečné množství informací o produktu?

10. Zaregistrovali jste soutěže od ČS?

11. Účastnili jste se Vy nebo někdo ve Vašem okolí nějaké soutěže s ČS?

12. Pokud ne, zúčastnili byste se některé z nich?

13. Zaregistrovali jste bezkontaktní nálepku “sticker”?

14. Pokud ano, tak kde?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Chráska, M.Vliv bankovní reklamy na mládež (výsledky průzkumu), 2014. Dostupné online na https://mladez-a-reklama.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.