Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Učení a mnemotechnika

Učení a mnemotechnika

Kdo by měl být příštím prezidentem ČR (v roce 2018)?
Zúčastněte se krátkého dotazníku a oznámkujte Havla, Klause a Zemana.

(veřejné výsledky 15. prosince ve 12h)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Martin Zajíček
Šetření:17. 08. 2015 - 16. 09. 2015
Počet respondentů:183
Počet otázek (max/průměr):11 / 11
Použité ochrany:unikátní IP
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:80,7 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:02
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Vážené respondentky, vážení respondenti,

dovoluji si Vás pozvat k účasti na průzkumu tématu učení a mnemotechniky, ve kterém se snažím zjistit, jaký styl výuky je nejpřínosnější. Věřím že výsledky budou zajímavé a užitečné pro mnohé z Vás.

Odpovědi respondentů

1. Jaký je Váš věk?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
18 - 279250,27 %50,27 %  
28 - 374222,95 %22,95 %  
38 - 472010,93 %10,93 %  
48 a více158,2 %8,2 %  
méně než 18147,65 %7,65 %  

Graf

2. Jaké obory Vás nejvíce zajímají?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Humanitní7540,98 %40,98 %  
Technické4424,04 %24,04 %  
Přírodovědné3720,22 %20,22 %  
Umělecké189,84 %9,84 %  
Ekonomické21,09 %1,09 %  
seberozvíjení, seberealizace10,55 %0,55 %  
Duchovní, Psychologické10,55 %0,55 %  
od vseho trochu10,55 %0,55 %  
business, investování a nic jiného10,55 %0,55 %  
Technické a humanitní 10,55 %0,55 %  
přírodovědné + technické10,55 %0,55 %  
historie + přírodovědné10,55 %0,55 %  

Graf

3. Za jakým účelem se učíte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Kvůli zaměstnání11060,11 %60,11 %  
Baví mě to10155,19 %55,19 %  
Kvůli známkám2714,75 %14,75 %  
za školních let kvůli známkám, nyní, protože mě to baví10,55 %0,55 %  
abych prolezla10,55 %0,55 %  
pro sebe10,55 %0,55 %  
neučím se10,55 %0,55 %  
abych nejak zaplnila volny cas, neco noveho se dozvedela a mela tak lepsi pocit10,55 %0,55 %  
skola10,55 %0,55 %  
o10,55 %0,55 %  
kvůli penězům10,55 %0,55 %  
udržování kognitivních funkcí10,55 %0,55 %  
abych nezblbnul, a abych se dostal do protipólu (kontrastu) s mým zaměstnáním10,55 %0,55 %  
abych se něco naučil10,55 %0,55 %  
abych udělala zkoušky10,55 %0,55 %  
protože chci vědět a znát10,55 %0,55 %  
Kvuli sobe a abych mela potrebne znalosti, ktere chci mit10,55 %0,55 %  
pohodlí v buducim zivote10,55 %0,55 %  
Kvuli sobe10,55 %0,55 %  
chci si rozšířit vzdělání10,55 %0,55 %  
vidím v tom smysl pro budoucnost, ráda se duševně rozvíjím10,55 %0,55 %  
rozšíření obzorů10,55 %0,55 %  

Graf

4. Učíte se rádi?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano12065,57 %65,57 %  
ne6334,43 %34,43 %  

Graf

5. Co Vám při učení pomáhá?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Klid14780,33 %80,33 %  
Hudba3921,31 %21,31 %  
Kofein/nikotin3619,67 %19,67 %  
motivace21,09 %1,09 %  
internet21,09 %1,09 %  
Energy drink10,55 %0,55 %  
špatné počasí venku10,55 %0,55 %  
barvy a někdy hudba, jindy klid10,55 %0,55 %  
plné soustředění10,55 %0,55 %  
dobré zázemí10,55 %0,55 %  
absolutně nejklidovatější klid10,55 %0,55 %  
barevně vyznačený text, rytmické opakování10,55 %0,55 %  
zvuková kulisa v podobě filmu, seriálu10,55 %0,55 %  
Jakýkoliv zvuk v pozadí... radio, TV10,55 %0,55 %  
ticho10,55 %0,55 %  
dostatek času v kuse10,55 %0,55 %  
vlastní poznámky10,55 %0,55 %  
jak a kdy 10,55 %0,55 %  
samota10,55 %0,55 %  
sex10,55 %0,55 %  
potřebné zdroje informací v pravou chvíli10,55 %0,55 %  
ořechy, ovoce, zdravé VEGAN jídlo10,55 %0,55 %  

Graf

6. Jakým způsobem se učíte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Po částech9753,01 %53,01 %  
Opakováním celku3418,58 %18,58 %  
Prokládané určitou činností2614,21 %14,21 %  
Spolu s jinou činností94,92 %4,92 %  
Učení-seriál-učení-seriál-učení-seriál-učení...10,55 %0,55 %  
Někdy to bylo po částech, někdy jsem si četla dokola celek. V podstatě jsem ale nikdy nepřišla na svůj správný styl učení.10,55 %0,55 %  
aplikováním naučeného10,55 %0,55 %  
podrobně a pak ve větších celcích10,55 %0,55 %  
podle množství informací - pročtu celek, udělám mentální mapu, opakuji a navazuji na jiné informace, hledám souvislosti10,55 %0,55 %  
Snažím se věci pochopit, ne naučit zpaměti10,55 %0,55 %  
k10,55 %0,55 %  
pomocí paměťových map a stromů10,55 %0,55 %  
Všechno na jednou10,55 %0,55 %  
Různě, záleží na okolnostech (nálada, kolik mám energie, času, jak hodně mě téma zajímá)10,55 %0,55 %  
postupnym pridavanim10,55 %0,55 %  
děláním výpisků10,55 %0,55 %  
z instruktaznich videi, knih, vyhledavanim informaci ktere k danemu celku neznam na netu10,55 %0,55 %  
vsechno na posledni chvili protoze nikdy nestiham10,55 %0,55 %  
Pisu si to 10,55 %0,55 %  
hraju hry. pak se to za 2 hodiny naucim10,55 %0,55 %  
psaní pak opakování10,55 %0,55 %  

Graf

7. Využíváte při učení mnemotechnické* pomůcky?

* Systém metod a pomůcek ulehčujících zapamatování a zvětšující rozsah paměti.

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše souhlasím7540,98 %40,98 %  
souhlasím5429,51 %29,51 %  
spíše nesouhlasím2614,21 %14,21 %  
nevím189,84 %9,84 %  
nesouhlasím105,46 %5,46 %  

Graf

8. Využívám mnemotechnické pomůcky:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Vlastní7540,98 %40,98 %  
Obojí zmíněné7038,25 %38,25 %  
Žádné2915,85 %15,85 %  
Zprostředkované94,92 %4,92 %  

Graf

9. Využili byste vypracovaných mnemotechnických pomůcek, kdyby byly k dispozici pro Váš obor?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše souhlasím6233,88 %33,88 %  
souhlasím6233,88 %33,88 %  
nevím3619,67 %19,67 %  
nesouhlasím137,1 %7,1 %  
spíše nesouhlasím105,46 %5,46 %  

Graf

10. Čtete si při brouzdání krátké komiksy, tzv. stripy?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nesouhlasím6233,88 %33,88 %  
spíše nesouhlasím4021,86 %21,86 %  
souhlasím3519,13 %19,13 %  
spíše souhlasím3016,39 %16,39 %  
nevím168,74 %8,74 %  

Graf

11. Čerpáte často inspiraci z instruktážních videí?

Videa typu "Jak na to?" - vaření, opravy, instalace..

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše souhlasím6334,43 %34,43 %  
spíše nesouhlasím4625,14 %25,14 %  
nesouhlasím4021,86 %21,86 %  
souhlasím2212,02 %12,02 %  
nevím126,56 %6,56 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

3. Za jakým účelem se učíte?

  • odpověď Kvůli zaměstnání:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi nevím na otázku 11. Čerpáte často inspiraci z instruktážních videí?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jaký je Váš věk?

2. Jaké obory Vás nejvíce zajímají?

3. Za jakým účelem se učíte?

4. Učíte se rádi?

5. Co Vám při učení pomáhá?

6. Jakým způsobem se učíte?

7. Využíváte při učení mnemotechnické* pomůcky?

8. Využívám mnemotechnické pomůcky:

9. Využili byste vypracovaných mnemotechnických pomůcek, kdyby byly k dispozici pro Váš obor?

10. Čtete si při brouzdání krátké komiksy, tzv. stripy?

11. Čerpáte často inspiraci z instruktážních videí?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jaký je Váš věk?

2. Jaké obory Vás nejvíce zajímají?

3. Za jakým účelem se učíte?

4. Učíte se rádi?

5. Co Vám při učení pomáhá?

6. Jakým způsobem se učíte?

7. Využíváte při učení mnemotechnické* pomůcky?

8. Využívám mnemotechnické pomůcky:

9. Využili byste vypracovaných mnemotechnických pomůcek, kdyby byly k dispozici pro Váš obor?

10. Čtete si při brouzdání krátké komiksy, tzv. stripy?

11. Čerpáte často inspiraci z instruktážních videí?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Zajíček, M.Učení a mnemotechnika (výsledky průzkumu), 2015. Dostupné online na https://mnemotechnika-v-praxi.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.