Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Mobilné telefóny - rozhodovanie spotrebiteľa

Mobilné telefóny - rozhodovanie spotrebiteľa

Dopis Ježíškovi - Vánoční dárky 2016
Jaké dárky Vám udělají pod stromečkem radost a jaké byste radši nedostávali?

(veřejné výsledky pro všechny "ježíšky" již 10. prosince ve 12:00)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Helena Nguyenová
Šetření:05. 04. 2013 - 11. 04. 2013
Počet respondentů:238
Počet otázek (max/průměr):12 / 12
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:77,2 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:49
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Ahojte,

 

Chcem vás požiadať o vyplnenie tohto krátkeho dotazníka pre moju diplomovú prácu. Cieľom je zistiť spotrebiteľské správanie pri nákupe mobilných telefónov.


 

Odpovědi respondentů

1. Vaše pohlavie:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena14862,18 %62,18 %  
muž9037,82 %37,82 %  

Graf

2. Váš vek:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
25-348836,97 %36,97 %  
18-248134,03 %34,03 %  
35-543414,29 %14,29 %  
13-172912,18 %12,18 %  
55 a viac62,52 %2,52 %  

Graf

3. Aktuálny stav:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žiak/študent11247,06 %47,06 %  
zamestnaný10242,86 %42,86 %  
nezamestnaný125,04 %5,04 %  
podnikateľ104,2 %4,2 %  
dôchodca20,84 %0,84 %  

Graf

4. Do ktorej skupiny by ste sa zaradili?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
konzervatívny typ14460,5 %60,5 %  
extravagantný typ6928,99 %28,99 %  
niečo medzi tým 31,26 %1,26 %  
Kombinácia extravagantného a konzervatívneho10,42 %0,42 %  
skôr extravagantný, v miernej miere10,42 %0,42 %  
normalny :)10,42 %0,42 %  
v prevažnej miere konzervatívny, pri posilnení alkoholom extravagantný 10,42 %0,42 %  
Pán10,42 %0,42 %  
mám rád nové veci ale nepotrebujem sa predvádzať10,42 %0,42 %  
medzi10,42 %0,42 %  
z oboch trochu :)10,42 %0,42 %  
obě dohromady10,42 %0,42 %  
smutný realista10,42 %0,42 %  
niečo medzi10,42 %0,42 %  
normálny typ10,42 %0,42 %  
Spíše střed, nejsem ani příliš konzervativní, ani příliš extravagantní10,42 %0,42 %  
zdravá kombinace obou10,42 %0,42 %  
moderny10,42 %0,42 %  
športový10,42 %0,42 %  
spíše něco mezi tím10,42 %0,42 %  
od obojího něco10,42 %0,42 %  
Flegmatik10,42 %0,42 %  
napůl10,42 %0,42 %  
do obou :-)10,42 %0,42 %  
něco mezi, jak v čem10,42 %0,42 %  

Graf

5. Koľko mobilných telefónov vlastníte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
jeden14962,61 %62,61 %  
viac ako jeden8836,97 %36,97 %  
nevlastním žiaden10,42 %0,42 %  

Graf

6. Aký typ mobilného telefónu používate?

V prípade, že vlastníte viac ako jeden mobilný telefón, označte ten najnovší.

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
smartfón (telefón s dotykovou obrazovkou s pokročilým operačným systémom /iOS, Android a Windows Phone/ a možnosťou inštalácie vlastných aplikácií)16468,91 %68,91 %  
klasický telefón (tlačidlový telefón so základným operačným systémom, slúži len na základné funkcie ako napr. telefonovanie, písanie sms správ, môže obsahovať fotoaparát a 1-2 hry)3715,55 %15,55 %  
multimediálny telefón (tlačidlový telefón, pripadne telofóny s dotykovou obrazovkou, ale bez pokročilého operačného systému, so základnými aplikáciami ako napr. prehrávanie hudby, videa a pod., s obmedzenou možnosťou inštalácie nových aplikácií)3615,13 %15,13 %  
nepoužívam10,42 %0,42 %  

Graf

7. Zoraďte podľa dôležitosti, ktoré z uvedených kritérií Vás pri rozhodovaní o nákupe mobilného telefónu najviac ovplyvňujú:

Zoraďte podľa dôležitosti od 1-5, pričom 1=najdôležitejšie a 5=najmenej dôležité.

Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.

OdpověďPrůměrné pořadíRozptyl
štýlový dizajn3.2021.976
dobrý operačný systém2.6341.703
cena2.2481.565
jednoduchosť používania3.1851.857
široký výber aplikácií3.7521.573

Graf

8. Využívate možnosť výmeny krytov/obalov na mobilné telefóny s rôznymi motívmi?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nevyužívam17272,27 %72,27 %  
áno, ale využívam ich len kvôli ochrane telefónu4318,07 %18,07 %  
áno, využívam ich na skrášlenie telefónu239,66 %9,66 %  

Graf

9. Ako často nakupujete mobilný telefón?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
väčšinou nakupujem len vtedy, keď je môj pôvodný mobil nefunkčný13958,4 %58,4 %  
väčšinou nakupujem len vtedy, ak mám dobrú ponuku od mobilných operátorov6426,89 %26,89 %  
väčšinou nakupujem vtedy, keď je na trhu najnovší model114,62 %4,62 %  
vetsinou kazdy rok si kupuji novy mobil10,42 %0,42 %  
Ked mi otec kupi :D10,42 %0,42 %  
po vyprsani viazanosti10,42 %0,42 %  
kazdych 12-18 mesiacov10,42 %0,42 %  
nikdy10,42 %0,42 %  
ak končí paušál a mám možnosť vymeniť si telefón10,42 %0,42 %  
ako darcek k sviatku10,42 %0,42 %  
cca jednou za 2 roky10,42 %0,42 %  
podla potreby 10,42 %0,42 %  
ked mi skonci pausal10,42 %0,42 %  
Kdy se mi za chce.10,42 %0,42 %  
keď mi končí paušál 10,42 %0,42 %  
tak po 3 letech10,42 %0,42 %  
každé dva roky pri zmene paušálu10,42 %0,42 %  
mam sluzobny aj na sukromne ucely10,42 %0,42 %  
každé dva roky k paušálu10,42 %0,42 %  
každe 2 roky10,42 %0,42 %  
Nový mobil kupuju většinou po 3-4 letech10,42 %0,42 %  
ked skonci viazanost pausalu10,42 %0,42 %  
priblizne kazde dva roky10,42 %0,42 %  
raz za 3 roky10,42 %0,42 %  
kombinácia vyššie uvedených10,42 %0,42 %  
po uplynuti viazanosti10,42 %0,42 %  
väčšinou ked ten svoj stratím alebo mi ho ukradnú, keďže sa mi to stáva dosť často :P10,42 %0,42 %  

Graf

10. Kde najčastejšie nakupujete mobilný telefón?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
u mobilných operátorov13255,46 %55,46 %  
cez internet5723,95 %23,95 %  
v obchodoch s elektronikou2912,18 %12,18 %  
priamo od výrobcu104,2 %4,2 %  
nikde10,42 %0,42 %  
od maminy (ktoru presvedcim aky si mam mobil zobrat na pausal)10,42 %0,42 %  
mam sluzobny aj na sukromne ucely, nenakupujem10,42 %0,42 %  
špecializovaný obchod10,42 %0,42 %  
ako kedy10,42 %0,42 %  
Poskytne mi ho zamestnavatel10,42 %0,42 %  
nevyjadrujem sa10,42 %0,42 %  
cez zamestnávateľa10,42 %0,42 %  
V obchodoch s mobilmi :D10,42 %0,42 %  
zdedím po synovi alebo manželovi :)10,42 %0,42 %  

Graf

11. Kde sledujete nové trendy v dizajne mobilných telefónov?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
kamaráti8836,97 %36,97 %  
nesledujem nové trendy7832,77 %32,77 %  
sociálne siete5623,53 %23,53 %  
letáky od mobilných operátorov5523,11 %23,11 %  
televízia4719,75 %19,75 %  
špecializované časopisy2912,18 %12,18 %  
internet197,98 %7,98 %  
známe osobnosti72,94 %2,94 %  
Internetove portaly20,84 %0,84 %  
internetove stranky20,84 %0,84 %  
recenzie na internete20,84 %0,84 %  
technicke portaly a recenzie, fony.sk, gsmarena.com, gizmondo.com, dsl.sk10,42 %0,42 %  
fony.sk10,42 %0,42 %  
odborne web portaly venujuce sa mobilnym telefonom10,42 %0,42 %  
vseobecne na internete10,42 %0,42 %  
na strankych operatorov10,42 %0,42 %  
www.gsmarena.com a podobné špecializované siete10,42 %0,42 %  
špecializované weby10,42 %0,42 %  
mobilmania.cz10,42 %0,42 %  
oficiálne stránky výrobcov telefónov(Apple, Samsung..)10,42 %0,42 %  
internet - specializované stránky (např. Mobilmania)10,42 %0,42 %  
Cez internet 10,42 %0,42 %  
web10,42 %0,42 %  
profi weby10,42 %0,42 %  
web mobilných operátorov10,42 %0,42 %  
fony.sk, mobil.sk , .....10,42 %0,42 %  
nevyjadrujem sa10,42 %0,42 %  
heureka.cz10,42 %0,42 %  
internet portaly10,42 %0,42 %  
internet - recenzie10,42 %0,42 %  
odborné informace na Internetu10,42 %0,42 %  
intranet10,42 %0,42 %  

Graf

12. Ste ochotný priplatiť si vyššiu cenu za mobilný telefón s netradičným dizajnom?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nie17774,37 %74,37 %  
áno6125,63 %25,63 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

3. Aktuálny stav:

  • odpověď žiak/študent:
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi 13-17 na otázku 2. Váš vek:

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Vaše pohlavie:

2. Váš vek:

3. Aktuálny stav:

4. Do ktorej skupiny by ste sa zaradili?

5. Koľko mobilných telefónov vlastníte?

6. Aký typ mobilného telefónu používate?

7. Zoraďte podľa dôležitosti, ktoré z uvedených kritérií Vás pri rozhodovaní o nákupe mobilného telefónu najviac ovplyvňujú:

8. Využívate možnosť výmeny krytov/obalov na mobilné telefóny s rôznymi motívmi?

9. Ako často nakupujete mobilný telefón?

10. Kde najčastejšie nakupujete mobilný telefón?

11. Kde sledujete nové trendy v dizajne mobilných telefónov?

12. Ste ochotný priplatiť si vyššiu cenu za mobilný telefón s netradičným dizajnom?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Vaše pohlavie:

2. Váš vek:

3. Aktuálny stav:

4. Do ktorej skupiny by ste sa zaradili?

5. Koľko mobilných telefónov vlastníte?

6. Aký typ mobilného telefónu používate?

7. Zoraďte podľa dôležitosti, ktoré z uvedených kritérií Vás pri rozhodovaní o nákupe mobilného telefónu najviac ovplyvňujú:

8. Využívate možnosť výmeny krytov/obalov na mobilné telefóny s rôznymi motívmi?

9. Ako často nakupujete mobilný telefón?

10. Kde najčastejšie nakupujete mobilný telefón?

11. Kde sledujete nové trendy v dizajne mobilných telefónov?

12. Ste ochotný priplatiť si vyššiu cenu za mobilný telefón s netradičným dizajnom?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Nguyenová, H.Mobilné telefóny - rozhodovanie spotrebiteľa (výsledky průzkumu), 2013. Dostupné online na https://mobilne-telefony-rozhodovani.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.