Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Mobilní marketing

Mobilní marketing

Kdo by měl být příštím prezidentem ČR (v roce 2018)?
Zúčastněte se krátkého dotazníku a oznámkujte Havla, Klause a Zemana.

(veřejné výsledky 15. prosince ve 12h)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Filip Gregor
Šetření:25. 04. 2009 - 02. 05. 2009
Počet respondentů:155
Počet otázek (max/průměr):15 / 12.95
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:po jedné otázce
Návratnost dotazníků:40,1 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:53
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dámy a pánové, dovoluji si Vás oslovit v souvislosti s dotazníkem týkajícím se mobilního marketingu. Nestandardizovaný patnácti položkový dotazník vlastní produkce, jehož vyplnění Vám jistě nebude dlouho trvat, má za úkol zjistit míru obeznámenosti respondentů s mobilním telefonem, coby kanálem a prostředím realizace marketingové komunikace. Data získaná provedeným šetřením budou použita pro praktickou část mé bakalářské práce na FSV UK v Praze a k nahlédnutí budou též na tomto webu. Děkuji za Váš čas věnovaný jeho vyplnění.

Odpovědi respondentů

1. Z nabízených variant vyberte tu, která dle Vašeho názoru nejlépe vystihuje podstatu mobilního marketingu:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Veškeré formy marketingu a reklamy cílené na spotřebitele, které jsou realizovány pomocí mobilního telefonu.6541,94 %41,94 %  
Propojení byznysu a zákazníků pomocí mobilního telefonu ve správný čas, na správném místě a s výhradním svolením zákazníka k interakci.6139,35 %39,35 %  
Nevyžádaná reklamní sdělení zasílaná na mobilní telefon zákazníka.2918,71 %18,71 %  

Graf

2. Setkali jste se v minulosti s jakoukoliv formou mobilního marketingu? (Pakliže odpovíte ne, dotazník pro Vás na tomto místě končí)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 3, Neotázka č. 13].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano13889,03 %89,03 %  
Ne1710,97 %10,97 %  

Graf

3. Vlastníte multimediální telefon, který je základním předpokladem pro plnohodnotný mobilní marketing? (telefon má integrovaný fotoaparát, přehrává audio a video soubory a má přístup k internetu)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano, vlastnímotázka č. 4, Nevlastním, ale zvažuji jeho koupiotázka č. 6, Nevlastním a jeho koupi nezvažujiotázka č. 7].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano, vlastním10072,46 %64,52 %  
Nevlastním a jeho koupi nezvažuji2618,84 %16,77 %  
Nevlastním, ale zvažuji jeho koupi128,7 %7,74 %  

Graf

4. Které z integrovaných funkcí mobilních telefonů nejčastěji využíváte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Fotoaparát7878 %50,32 %  
Hudba5858 %37,42 %  
Internet4040 %25,81 %  
Aplikace3131 %20 %  
Video2020 %12,9 %  
Sociální sítě (Facebook, MySpace…)1313 %8,39 %  

Graf

5. Které další funkce byste na mobilních telefonech uvítali v případě jejich cenové a technologické dostupnosti?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
gps713,46 %4,52 %  
žádné35,77 %1,94 %  
TV23,85 %1,29 %  
wifi23,85 %1,29 %  
-23,85 %1,29 %  
neomezená paměť11,92 %0,65 %  
JAroušek by tam chtěl zapalovač ;-)) 11,92 %0,65 %  
bohatě mi stačí to, co v současnosti dovedou11,92 %0,65 %  
elektrický paralyzér :-)11,92 %0,65 %  
projektor11,92 %0,65 %  
ostatní odpovědi TV tuner
rychlejší připojení k internetu
internet
videotelefon
plnohodnotný surf, včetně flashe
Žádné mi nechybí
televize, kvalitnější fotoaparát, Wi-Max
USB 2.0
vysokorychlostní internet za cenu pro PC
projekce
nezvládám plně ani ty současné, natož jiné :-)
úplně mi stačí, co už mají
jsem spokojená s tím, co už obsahují
video prenosny hovor
GPS, rovnocenny fotoaparat
asi nic nejsem oběť telefonu zatím
teleport :D
navigace, rychlý internet
nic navíc mepotřebuji
trvalé připojení k internetu
snímač tepu a srdečního rytmu
navigaci - mapy
tiskárnu? :)
podpora připojení domácí sítě,např. up/download
levnější datové tarify pro uživatele
delší životnost
žádné, naprostá spokojenost
lepsi prohlizece internetu
mně to stačí
lepší operační systém
video rozhovor
3159,62 %20 % 

Graf

6. Uvítali byste mobilní telefon jako formu náhrady za váš osobní počítač? (neustálé připojení k internetu, využití propojení se sociálními službami, automatická synchronizace emailu, náhrada kancelářských aplikací)

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne7365,18 %47,1 %  
ano3934,82 %25,16 %  

Graf

7. V jaké podobě jste se s mobilním marketingem setkali?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Jsem / byl jsem účastníkem mobilní marketingové kampaně5741,3 %36,77 %  
Všiml jsem si jiných informačních zdrojů, které jej propagovaly5439,13 %34,84 %  
Informaci o mobilním marketingu mám od kamarádů / známých2719,57 %17,42 %  

Graf

8. O jaký druh mobilního marketingu se jednalo?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Marketing s využitím hlasu (operátor Vám nabídl volné minuty navíc)7957,25 %50,97 %  
Marketing s využitím SMS (na vyžádání Vám byl zaslán slevový kupón s kódem)7252,17 %46,45 %  
Jiné druhy mobilního marketingu (reklamní bannery v mobilních hrách, 2D čárové kódy v magazínech, BlueTooth interaktivní terminály ve městě…)3424,64 %21,94 %  
Marketing s využitím mobilního internetu (specializovaná mobilní verze Vašeho oblíbeného webu)2215,94 %14,19 %  

Graf

9. Připadala Vám tato forma komunikace obtěžující?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano7352,9 %47,1 %  
ne6547,1 %41,94 %  

Graf

10. Uvítali byste její legislativní regulaci?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano9971,74 %63,87 %  
ne3928,26 %25,16 %  

Graf

11. Byli byste více otevřeni tomuto typu marketingu, kdyby byly benefity za jeho aktivní příjem vyšší?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Možná, záleželo by na konkrétních bonusech7655,07 %49,03 %  
Ano3223,19 %20,65 %  
Ne3021,74 %19,35 %  

Graf

12. Co považujete za současný největší nedostatek mobilních telefonů?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nízká míra jejich propojení s již existujícími službami (např. placení pomocí mobilního telefonu)7554,35 %48,39 %  
Vysoká pořizovací cena6849,28 %43,87 %  
Nedostatečná technická vybavenost přístrojů1510,87 %9,68 %  

Graf

13. Z nabízených možností vyberte prosím tu, která nejlépe odpovídá míře Vašich uživatelských dovedností:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Středně pokročilý (volám, píšu SMS, přehrávám hudbu a video)8856,77 %56,77 %  
Expert (kromě výše uvedeného umím instalovat aplikace, nastavovat pokročilé funkce a používám mobilní internet)5233,55 %33,55 %  
Začátečník (volám, píšu SMS)159,68 %9,68 %  

Graf

14. Pohlaví:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena8252,9 %52,9 %  
Muž7347,1 %47,1 %  

Graf

15. Věková kategorie:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
18 – 34 let13989,68 %89,68 %  
35 – 50 let85,16 %5,16 %  
nad 50 let53,23 %3,23 %  
0 – 17 let31,94 %1,94 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 2 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

3. Vlastníte multimediální telefon, který je základním předpokladem pro plnohodnotný mobilní marketing? (telefon má integrovaný fotoaparát, přehrává audio a video soubory a má přístup k internetu)

  • odpověď Ano, vlastním:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Aplikace na otázku 4. Které z integrovaných funkcí mobilních telefonů nejčastěji využíváte?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Fotoaparát na otázku 4. Které z integrovaných funkcí mobilních telefonů nejčastěji využíváte?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Hudba na otázku 4. Které z integrovaných funkcí mobilních telefonů nejčastěji využíváte?
    • zobrazit další souvislosti
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Internet na otázku 4. Které z integrovaných funkcí mobilních telefonů nejčastěji využíváte?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Sociální sítě (Facebook, MySpace…) na otázku 4. Které z integrovaných funkcí mobilních telefonů nejčastěji využíváte?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Video na otázku 4. Které z integrovaných funkcí mobilních telefonů nejčastěji využíváte?

4. Které z integrovaných funkcí mobilních telefonů nejčastěji využíváte?

  • odpověď Fotoaparát:
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Video na otázku 4. Které z integrovaných funkcí mobilních telefonů nejčastěji využíváte?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Z nabízených variant vyberte tu, která dle Vašeho názoru nejlépe vystihuje podstatu mobilního marketingu:

2. Setkali jste se v minulosti s jakoukoliv formou mobilního marketingu? (Pakliže odpovíte ne, dotazník pro Vás na tomto místě končí)

3. Vlastníte multimediální telefon, který je základním předpokladem pro plnohodnotný mobilní marketing? (telefon má integrovaný fotoaparát, přehrává audio a video soubory a má přístup k internetu)

4. Které z integrovaných funkcí mobilních telefonů nejčastěji využíváte?

6. Uvítali byste mobilní telefon jako formu náhrady za váš osobní počítač? (neustálé připojení k internetu, využití propojení se sociálními službami, automatická synchronizace emailu, náhrada kancelářských aplikací)

7. V jaké podobě jste se s mobilním marketingem setkali?

8. O jaký druh mobilního marketingu se jednalo?

9. Připadala Vám tato forma komunikace obtěžující?

10. Uvítali byste její legislativní regulaci?

11. Byli byste více otevřeni tomuto typu marketingu, kdyby byly benefity za jeho aktivní příjem vyšší?

12. Co považujete za současný největší nedostatek mobilních telefonů?

13. Z nabízených možností vyberte prosím tu, která nejlépe odpovídá míře Vašich uživatelských dovedností:

14. Pohlaví:

15. Věková kategorie:

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Z nabízených variant vyberte tu, která dle Vašeho názoru nejlépe vystihuje podstatu mobilního marketingu:

2. Setkali jste se v minulosti s jakoukoliv formou mobilního marketingu? (Pakliže odpovíte ne, dotazník pro Vás na tomto místě končí)

3. Vlastníte multimediální telefon, který je základním předpokladem pro plnohodnotný mobilní marketing? (telefon má integrovaný fotoaparát, přehrává audio a video soubory a má přístup k internetu)

4. Které z integrovaných funkcí mobilních telefonů nejčastěji využíváte?

6. Uvítali byste mobilní telefon jako formu náhrady za váš osobní počítač? (neustálé připojení k internetu, využití propojení se sociálními službami, automatická synchronizace emailu, náhrada kancelářských aplikací)

7. V jaké podobě jste se s mobilním marketingem setkali?

8. O jaký druh mobilního marketingu se jednalo?

9. Připadala Vám tato forma komunikace obtěžující?

10. Uvítali byste její legislativní regulaci?

11. Byli byste více otevřeni tomuto typu marketingu, kdyby byly benefity za jeho aktivní příjem vyšší?

12. Co považujete za současný největší nedostatek mobilních telefonů?

13. Z nabízených možností vyberte prosím tu, která nejlépe odpovídá míře Vašich uživatelských dovedností:

14. Pohlaví:

15. Věková kategorie:

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Gregor, F.Mobilní marketing (výsledky průzkumu), 2009. Dostupné online na https://mobilni-marketing.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.