Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Dámy a pánové, dovoluji si Vás oslovit v souvislosti s dotazníkem týkajícím se mobilního marketingu. Nestandardizovaný patnácti položkový dotazník vlastní produkce, jehož vyplnění Vám jistě nebude dlouho trvat, má za úkol zjistit míru obeznámenosti respondentů s mobilním telefonem, coby kanálem a prostředím realizace marketingové komunikace. Data získaná provedeným šetřením budou použita pro praktickou část mé bakalářské práce na FSV UK v Praze a k nahlédnutí budou též na tomto webu. Děkuji za Váš čas věnovaný jeho vyplnění.
Odpovědi respondentů
1. Z nabízených variant vyberte tu, která dle Vašeho názoru nejlépe vystihuje podstatu mobilního marketingu:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Veškeré formy marketingu a reklamy cílené na spotřebitele, které jsou realizovány pomocí mobilního telefonu.
65
41,94 %
41,94 %
Propojení byznysu a zákazníků pomocí mobilního telefonu ve správný čas, na správném místě a s výhradním svolením zákazníka k interakci.
61
39,35 %
39,35 %
Nevyžádaná reklamní sdělení zasílaná na mobilní telefon zákazníka.
29
18,71 %
18,71 %
2. Setkali jste se v minulosti s jakoukoliv formou mobilního marketingu? (Pakliže odpovíte ne, dotazník pro Vás na tomto místě končí)
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 3, Ne → otázka č. 13].
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ano
138
89,03 %
89,03 %
Ne
17
10,97 %
10,97 %
3. Vlastníte multimediální telefon, který je základním předpokladem pro plnohodnotný mobilní marketing? (telefon má integrovaný fotoaparát, přehrává audio a video soubory a má přístup k internetu)
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano, vlastním → otázka č. 4, Nevlastním, ale zvažuji jeho koupi → otázka č. 6, Nevlastním a jeho koupi nezvažuji → otázka č. 7].
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ano, vlastním
100
72,46 %
64,52 %
Nevlastním a jeho koupi nezvažuji
26
18,84 %
16,77 %
Nevlastním, ale zvažuji jeho koupi
12
8,7 %
7,74 %
4. Které z integrovaných funkcí mobilních telefonů nejčastěji využíváte?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Fotoaparát
78
78 %
50,32 %
Hudba
58
58 %
37,42 %
Internet
40
40 %
25,81 %
Aplikace
31
31 %
20 %
Video
20
20 %
12,9 %
Sociální sítě (Facebook, MySpace…)
13
13 %
8,39 %
5. Které další funkce byste na mobilních telefonech uvítali v případě jejich cenové a technologické dostupnosti?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
gps
7
13,46 %
4,52 %
žádné
3
5,77 %
1,94 %
TV
2
3,85 %
1,29 %
wifi
2
3,85 %
1,29 %
-
2
3,85 %
1,29 %
neomezená paměť
1
1,92 %
0,65 %
JAroušek by tam chtěl zapalovač ;-))
1
1,92 %
0,65 %
bohatě mi stačí to, co v současnosti dovedou
1
1,92 %
0,65 %
elektrický paralyzér :-)
1
1,92 %
0,65 %
projektor
1
1,92 %
0,65 %
ostatní odpovědi
TV tuner rychlejší připojení k internetu internet videotelefon plnohodnotný surf, včetně flashe Žádné mi nechybí televize, kvalitnější fotoaparát, Wi-Max USB 2.0 vysokorychlostní internet za cenu pro PC projekce nezvládám plně ani ty současné, natož jiné :-) úplně mi stačí, co už mají jsem spokojená s tím, co už obsahují video prenosny hovor GPS, rovnocenny fotoaparat asi nic nejsem oběť telefonu zatím teleport :D navigace, rychlý internet nic navíc mepotřebuji trvalé připojení k internetu snímač tepu a srdečního rytmu navigaci - mapy tiskárnu? :) podpora připojení domácí sítě,např. up/download levnější datové tarify pro uživatele delší životnost žádné, naprostá spokojenost lepsi prohlizece internetu mně to stačí lepší operační systém video rozhovor
31
59,62 %
20 %
6. Uvítali byste mobilní telefon jako formu náhrady za váš osobní počítač? (neustálé připojení k internetu, využití propojení se sociálními službami, automatická synchronizace emailu, náhrada kancelářských aplikací)
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ne
73
65,18 %
47,1 %
ano
39
34,82 %
25,16 %
7. V jaké podobě jste se s mobilním marketingem setkali?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Jsem / byl jsem účastníkem mobilní marketingové kampaně
57
41,3 %
36,77 %
Všiml jsem si jiných informačních zdrojů, které jej propagovaly
54
39,13 %
34,84 %
Informaci o mobilním marketingu mám od kamarádů / známých
27
19,57 %
17,42 %
8. O jaký druh mobilního marketingu se jednalo?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Marketing s využitím hlasu (operátor Vám nabídl volné minuty navíc)
79
57,25 %
50,97 %
Marketing s využitím SMS (na vyžádání Vám byl zaslán slevový kupón s kódem)
72
52,17 %
46,45 %
Jiné druhy mobilního marketingu (reklamní bannery v mobilních hrách, 2D čárové kódy v magazínech, BlueTooth interaktivní terminály ve městě…)
34
24,64 %
21,94 %
Marketing s využitím mobilního internetu (specializovaná mobilní verze Vašeho oblíbeného webu)
22
15,94 %
14,19 %
9. Připadala Vám tato forma komunikace obtěžující?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ano
73
52,9 %
47,1 %
ne
65
47,1 %
41,94 %
10. Uvítali byste její legislativní regulaci?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ano
99
71,74 %
63,87 %
ne
39
28,26 %
25,16 %
11. Byli byste více otevřeni tomuto typu marketingu, kdyby byly benefity za jeho aktivní příjem vyšší?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Možná, záleželo by na konkrétních bonusech
76
55,07 %
49,03 %
Ano
32
23,19 %
20,65 %
Ne
30
21,74 %
19,35 %
12. Co považujete za současný největší nedostatek mobilních telefonů?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Nízká míra jejich propojení s již existujícími službami (např. placení pomocí mobilního telefonu)
75
54,35 %
48,39 %
Vysoká pořizovací cena
68
49,28 %
43,87 %
Nedostatečná technická vybavenost přístrojů
15
10,87 %
9,68 %
13. Z nabízených možností vyberte prosím tu, která nejlépe odpovídá míře Vašich uživatelských dovedností:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Středně pokročilý (volám, píšu SMS, přehrávám hudbu a video)
88
56,77 %
56,77 %
Expert (kromě výše uvedeného umím instalovat aplikace, nastavovat pokročilé funkce a používám mobilní internet)
52
33,55 %
33,55 %
Začátečník (volám, píšu SMS)
15
9,68 %
9,68 %
14. Pohlaví:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Žena
82
52,9 %
52,9 %
Muž
73
47,1 %
47,1 %
15. Věková kategorie:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
18 – 34 let
139
89,68 %
89,68 %
35 – 50 let
8
5,16 %
5,16 %
nad 50 let
5
3,23 %
3,23 %
0 – 17 let
3
1,94 %
1,94 %
SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA
Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!
Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.
Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3
Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5
Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 2 otázek.
Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).
3. Vlastníte multimediální telefon, který je základním předpokladem pro plnohodnotný mobilní marketing? (telefon má integrovaný fotoaparát, přehrává audio a video soubory a má přístup k internetu)
odpověď Ano, vlastním:
1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Aplikace na otázku 4. Které z integrovaných funkcí mobilních telefonů nejčastěji využíváte?
1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Fotoaparát na otázku 4. Které z integrovaných funkcí mobilních telefonů nejčastěji využíváte?
1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Hudba na otázku 4. Které z integrovaných funkcí mobilních telefonů nejčastěji využíváte?
1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Internet na otázku 4. Které z integrovaných funkcí mobilních telefonů nejčastěji využíváte?
1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Sociální sítě (Facebook, MySpace…) na otázku 4. Které z integrovaných funkcí mobilních telefonů nejčastěji využíváte?
1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Video na otázku 4. Které z integrovaných funkcí mobilních telefonů nejčastěji využíváte?
4. Které z integrovaných funkcí mobilních telefonů nejčastěji využíváte?
odpověď Fotoaparát:
1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Video na otázku 4. Které z integrovaných funkcí mobilních telefonů nejčastěji využíváte?
Zjišťování závislostí odpovědí
Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).
1. Z nabízených variant vyberte tu, která dle Vašeho názoru nejlépe vystihuje podstatu mobilního marketingu:
2. Setkali jste se v minulosti s jakoukoliv formou mobilního marketingu? (Pakliže odpovíte ne, dotazník pro Vás na tomto místě končí)
3. Vlastníte multimediální telefon, který je základním předpokladem pro plnohodnotný mobilní marketing? (telefon má integrovaný fotoaparát, přehrává audio a video soubory a má přístup k internetu)
4. Které z integrovaných funkcí mobilních telefonů nejčastěji využíváte?
6. Uvítali byste mobilní telefon jako formu náhrady za váš osobní počítač? (neustálé připojení k internetu, využití propojení se sociálními službami, automatická synchronizace emailu, náhrada kancelářských aplikací)
7. V jaké podobě jste se s mobilním marketingem setkali?
8. O jaký druh mobilního marketingu se jednalo?
9. Připadala Vám tato forma komunikace obtěžující?
10. Uvítali byste její legislativní regulaci?
11. Byli byste více otevřeni tomuto typu marketingu, kdyby byly benefity za jeho aktivní příjem vyšší?
12. Co považujete za současný největší nedostatek mobilních telefonů?
13. Z nabízených možností vyberte prosím tu, která nejlépe odpovídá míře Vašich uživatelských dovedností:
14. Pohlaví:
15. Věková kategorie:
B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).
1. Z nabízených variant vyberte tu, která dle Vašeho názoru nejlépe vystihuje podstatu mobilního marketingu:
2. Setkali jste se v minulosti s jakoukoliv formou mobilního marketingu? (Pakliže odpovíte ne, dotazník pro Vás na tomto místě končí)
3. Vlastníte multimediální telefon, který je základním předpokladem pro plnohodnotný mobilní marketing? (telefon má integrovaný fotoaparát, přehrává audio a video soubory a má přístup k internetu)
4. Které z integrovaných funkcí mobilních telefonů nejčastěji využíváte?
6. Uvítali byste mobilní telefon jako formu náhrady za váš osobní počítač? (neustálé připojení k internetu, využití propojení se sociálními službami, automatická synchronizace emailu, náhrada kancelářských aplikací)
7. V jaké podobě jste se s mobilním marketingem setkali?
8. O jaký druh mobilního marketingu se jednalo?
9. Připadala Vám tato forma komunikace obtěžující?
10. Uvítali byste její legislativní regulaci?
11. Byli byste více otevřeni tomuto typu marketingu, kdyby byly benefity za jeho aktivní příjem vyšší?
12. Co považujete za současný největší nedostatek mobilních telefonů?
13. Z nabízených možností vyberte prosím tu, která nejlépe odpovídá míře Vašich uživatelských dovedností:
14. Pohlaví:
15. Věková kategorie:
C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI
Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.
Poznámky: 1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli. 2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 % 3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat. 4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.