Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
rád bych vás požádal o vyplnění dotazníku, který se týká vztahu a postojů uživatelů mobilních telefonů k reklamám, které jeho prostřednictvím dostávají nebo se jim v rámci různých aplikací zobrazují.
Předem děkuji za vyplnění dotazníku!
Odpovědi respondentů
1. Vlastníte mobilní telefon?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 2, Ne → otázka č. 11].
3. Setkali jste se ve svém telefonu s mobilním marketingem (jakoukoliv formou reklamy v mobilním telefonu)?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 4, Ne → otázka č. 11].
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ano
161
84,74 %
69,4 %
Ne
29
15,26 %
12,5 %
4. Nejvíce času strávím na mobilním telefonu:
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Psaní zpráv
109
66,87 %
46,98 %
Telefonování
98
60,12 %
42,24 %
Prohlížení internetu a čtení e-mailů
87
53,37 %
37,5 %
Sociální sítě (např. Facebook)
60
36,81 %
25,86 %
Poslouchání hudby
52
31,9 %
22,41 %
Hraní her
31
19,02 %
13,36 %
Používání aplikací (ne her)
26
15,95 %
11,21 %
Shlížení videí
6
3,68 %
2,59 %
5. Ohodnoťte následující fráze:
Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.
Automatizované zpracování této otázky zatím není podporováno, odpovědi je nutné zpracovat "ručně" na základě exportu surových dat (xls/xlsx/csv apod.)
6. Pokud jste shlédli reklamu, jakou akci jste poté nejčastěji udělali?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Nic
143
89,38 %
61,64 %
Podíval(a) jsem se na stránku značky/produktu
28
17,5 %
12,07 %
Klikl(a) jsem na ní
23
14,38 %
9,91 %
Podíval(a) jsem se na značku/produkt v nějakém obchodě
13
8,13 %
5,6 %
Stáhl(a) jsem si aplikaci pro daný produkt/značku
9
5,63 %
3,88 %
Hledal(a) jsem více informací o značce/produktu
6
3,75 %
2,59 %
Navštívil(a) jsem stránky podobných produktů
6
3,75 %
2,59 %
Zakoupil(a) jsem produkt/značku
4
2,5 %
1,72 %
Hledal(a) jsem další reklamy
1
0,63 %
0,43 %
7. Ke kterým druhům mobilních reklam máte pozitivní postoj?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
K žádným
94
58,75 %
40,52 %
Reklama ve vyhledávání (např. v Googlu)
51
31,88 %
21,98 %
Reklamní příspěvky na sociálních sítích
27
16,88 %
11,64 %
Reklama v aplikacích
20
12,5 %
8,62 %
SMS reklama
15
9,38 %
6,47 %
Rozšířená realita
10
6,25 %
4,31 %
Reklama při poslouchání hudby na internetu
9
5,63 %
3,88 %
Reklama před prohlížením videa (např. na YouTube)
8
5 %
3,45 %
Reklama zobrazující se na displeji
3
1,88 %
1,29 %
8. Od kterých společností přivítáte reklamu v mobilním telefonu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Lokální restaurace
73
45,63 %
31,47 %
Móda, design
47
29,38 %
20,26 %
Online obchody
42
26,25 %
18,1 %
Noviny a magazíny
42
26,25 %
18,1 %
Sportovní informace
34
21,25 %
14,66 %
Kamenné obchody
30
18,75 %
12,93 %
Jídlo
29
18,13 %
12,5 %
Technologické společnosti
22
13,75 %
9,48 %
Telekomunikační společnosti
13
8,13 %
5,6 %
Fast food
12
7,5 %
5,17 %
Hotely
11
6,88 %
4,74 %
Aerolinky
11
6,88 %
4,74 %
Automobilové společnosti
5
3,13 %
2,16 %
Pití
5
3,13 %
2,16 %
Banky a finanční instituce
5
3,13 %
2,16 %
9. Co konkrétního přivítáte?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Nabídky a slevové kupony
103
64,38 %
44,4 %
Zajímavé informace (recepty, sportovní výsledky, …)
72
45 %
31,03 %
Informace spojené s polohou (nabídky nejbližších restaurací, …)
41
25,63 %
17,67 %
Zábavu (speciální aplikace, písničky apod.)
33
20,63 %
14,22 %
Nástroje zdarma (nákupní seznamy, …)
33
20,63 %
14,22 %
Nejnovější produktové novinky
28
17,5 %
12,07 %
10. Vztah k mobilním telefonům:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Reklamy beru jako nutné zlo za obsah zdarma
93
58,13 %
40,09 %
Používám mobilní telefon pro organizování věcí, domácnosti, financí atp.
53
33,13 %
22,84 %
Mobilní telefon v mém případě nahradil počítač a konzole
14
8,75 %
6,03 %
11. Jsem:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Žena
145
62,5 %
62,5 %
Muž
87
37,5 %
37,5 %
12. Můj věk je v rozmezí:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
do 34 let
196
84,48 %
84,48 %
35 – 49 let
26
11,21 %
11,21 %
50 a více let
10
4,31 %
4,31 %
SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA
Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!
Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.
Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3
Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5
Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 4 otázek.
Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).
1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Reklamy beru jako nutné zlo za obsah zdarma na otázku 10. Vztah k mobilním telefonům:
1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Rád(a) budu sdílet svojí polohu, abych získal(a) lepší nabídky na služby a produkty v okolí=Spíše nesouhlasím na otázku 5. Ohodnoťte následující fráze:
1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Rád(a) uvidím reklamy v mobilním telefonu v případě, že mi to zajistí obsah na internetových stránkách zdarma=Spíše nesouhlasím na otázku 5. Ohodnoťte následující fráze:
1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Sociální sítě (např. Facebook) na otázku 4. Nejvíce času strávím na mobilním telefonu:
1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Prohlížení internetu a čtení e-mailů na otázku 4. Nejvíce času strávím na mobilním telefonu:
9. Co konkrétního přivítáte?
odpověď Nabídky a slevové kupony:
2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi Fast food na otázku 8. Od kterých společností přivítáte reklamu v mobilním telefonu?
2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Klikl(a) jsem na ní na otázku 6. Pokud jste shlédli reklamu, jakou akci jste poté nejčastěji udělali?
Zjišťování závislostí odpovědí
Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).
1. Vlastníte mobilní telefon?
2. Jaký máte operační systém?
3. Setkali jste se ve svém telefonu s mobilním marketingem (jakoukoliv formou reklamy v mobilním telefonu)?
4. Nejvíce času strávím na mobilním telefonu:
5. Ohodnoťte následující fráze:
6. Pokud jste shlédli reklamu, jakou akci jste poté nejčastěji udělali?
7. Ke kterým druhům mobilních reklam máte pozitivní postoj?
8. Od kterých společností přivítáte reklamu v mobilním telefonu?
9. Co konkrétního přivítáte?
10. Vztah k mobilním telefonům:
11. Jsem:
12. Můj věk je v rozmezí:
B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).
1. Vlastníte mobilní telefon?
2. Jaký máte operační systém?
3. Setkali jste se ve svém telefonu s mobilním marketingem (jakoukoliv formou reklamy v mobilním telefonu)?
4. Nejvíce času strávím na mobilním telefonu:
5. Ohodnoťte následující fráze:
6. Pokud jste shlédli reklamu, jakou akci jste poté nejčastěji udělali?
7. Ke kterým druhům mobilních reklam máte pozitivní postoj?
8. Od kterých společností přivítáte reklamu v mobilním telefonu?
9. Co konkrétního přivítáte?
10. Vztah k mobilním telefonům:
11. Jsem:
12. Můj věk je v rozmezí:
C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI
Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.
Poznámky: 1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli. 2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 % 3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat. 4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.