Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Vztah k reklamám v mobilním telefonu

Vztah k reklamám v mobilním telefonu

Dopis Ježíškovi - Vánoční dárky 2016
Jaké dárky Vám udělají pod stromečkem radost a jaké byste radši nedostávali?

(veřejné výsledky pro všechny "ježíšky" již 10. prosince ve 12:00)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Michal Hubka
Šetření:14. 04. 2013 - 21. 04. 2013
Počet respondentů:232
Počet otázek (max/průměr):12 / 9.66
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:89 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:17
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

 Vážení respondenti,

 

rád bych vás požádal o vyplnění dotazníku, který se týká vztahu a postojů uživatelů mobilních telefonů k reklamám, které jeho prostřednictvím dostávají nebo se jim v rámci různých aplikací zobrazují. 

 

Předem děkuji za vyplnění dotazníku!

Odpovědi respondentů

1. Vlastníte mobilní telefon?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 2, Neotázka č. 11].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano232100 %100 %  

Graf

2. Jaký máte operační systém?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [iOSotázka č. 3, Androidotázka č. 3, Windows Phoneotázka č. 3, Symbianotázka č. 3, Badaotázka č. 3, Jinýotázka č. 3, Nevímotázka č. 3, Nemám telefon s operačním systémem (smartphone)otázka č. 11].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Android10645,69 %45,69 %  
Nemám telefon s operačním systémem (smartphone)4318,53 %18,53 %  
iOS2611,21 %11,21 %  
Nevím2410,34 %10,34 %  
Symbian166,9 %6,9 %  
Windows Phone104,31 %4,31 %  
Jiný41,72 %1,72 %  
Bada31,29 %1,29 %  

Graf

3. Setkali jste se ve svém telefonu s mobilním marketingem (jakoukoliv formou reklamy v mobilním telefonu)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 4, Neotázka č. 11].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano16184,74 %69,4 %  
Ne2915,26 %12,5 %  

Graf

4. Nejvíce času strávím na mobilním telefonu:

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Psaní zpráv10966,87 %46,98 %  
Telefonování9860,12 %42,24 %  
Prohlížení internetu a čtení e-mailů8753,37 %37,5 %  
Sociální sítě (např. Facebook)6036,81 %25,86 %  
Poslouchání hudby5231,9 %22,41 %  
Hraní her3119,02 %13,36 %  
Používání aplikací (ne her)2615,95 %11,21 %  
Shlížení videí63,68 %2,59 %  

Graf

5. Ohodnoťte následující fráze:

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

Automatizované zpracování této otázky zatím není podporováno, odpovědi je nutné zpracovat "ručně" na základě exportu surových dat (xls/xlsx/csv apod.)

Graf

6. Pokud jste shlédli reklamu, jakou akci jste poté nejčastěji udělali?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nic14389,38 %61,64 %  
Podíval(a) jsem se na stránku značky/produktu2817,5 %12,07 %  
Klikl(a) jsem na ní2314,38 %9,91 %  
Podíval(a) jsem se na značku/produkt v nějakém obchodě138,13 %5,6 %  
Stáhl(a) jsem si aplikaci pro daný produkt/značku95,63 %3,88 %  
Hledal(a) jsem více informací o značce/produktu63,75 %2,59 %  
Navštívil(a) jsem stránky podobných produktů63,75 %2,59 %  
Zakoupil(a) jsem produkt/značku42,5 %1,72 %  
Hledal(a) jsem další reklamy10,63 %0,43 %  

Graf

7. Ke kterým druhům mobilních reklam máte pozitivní postoj?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
K žádným9458,75 %40,52 %  
Reklama ve vyhledávání (např. v Googlu)5131,88 %21,98 %  
Reklamní příspěvky na sociálních sítích2716,88 %11,64 %  
Reklama v aplikacích2012,5 %8,62 %  
SMS reklama159,38 %6,47 %  
Rozšířená realita106,25 %4,31 %  
Reklama při poslouchání hudby na internetu95,63 %3,88 %  
Reklama před prohlížením videa (např. na YouTube)85 %3,45 %  
Reklama zobrazující se na displeji31,88 %1,29 %  

Graf

8. Od kterých společností přivítáte reklamu v mobilním telefonu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Lokální restaurace7345,63 %31,47 %  
Móda, design4729,38 %20,26 %  
Online obchody4226,25 %18,1 %  
Noviny a magazíny4226,25 %18,1 %  
Sportovní informace3421,25 %14,66 %  
Kamenné obchody3018,75 %12,93 %  
Jídlo2918,13 %12,5 %  
Technologické společnosti2213,75 %9,48 %  
Telekomunikační společnosti138,13 %5,6 %  
Fast food127,5 %5,17 %  
Hotely116,88 %4,74 %  
Aerolinky116,88 %4,74 %  
Automobilové společnosti53,13 %2,16 %  
Pití53,13 %2,16 %  
Banky a finanční instituce53,13 %2,16 %  

Graf

9. Co konkrétního přivítáte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nabídky a slevové kupony10364,38 %44,4 %  
Zajímavé informace (recepty, sportovní výsledky, …)7245 %31,03 %  
Informace spojené s polohou (nabídky nejbližších restaurací, …)4125,63 %17,67 %  
Zábavu (speciální aplikace, písničky apod.)3320,63 %14,22 %  
Nástroje zdarma (nákupní seznamy, …)3320,63 %14,22 %  
Nejnovější produktové novinky2817,5 %12,07 %  

Graf

10. Vztah k mobilním telefonům:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Reklamy beru jako nutné zlo za obsah zdarma9358,13 %40,09 %  
Používám mobilní telefon pro organizování věcí, domácnosti, financí atp.5333,13 %22,84 %  
Mobilní telefon v mém případě nahradil počítač a konzole148,75 %6,03 %  

Graf

11. Jsem:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena14562,5 %62,5 %  
Muž8737,5 %37,5 %  

Graf

12. Můj věk je v rozmezí:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
do 34 let19684,48 %84,48 %  
35 – 49 let2611,21 %11,21 %  
50 a více let104,31 %4,31 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 4 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

4. Nejvíce času strávím na mobilním telefonu:

  • odpověď Prohlížení internetu a čtení e-mailů:
    • 2.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi Technologické společnosti na otázku 8. Od kterých společností přivítáte reklamu v mobilním telefonu?
  • odpověď Telefonování:
    • 2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi SMS reklama na otázku 7. Ke kterým druhům mobilních reklam máte pozitivní postoj?
    • 2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Klikl(a) jsem na ní na otázku 6. Pokud jste shlédli reklamu, jakou akci jste poté nejčastěji udělali?

5. Ohodnoťte následující fráze:

  • odpověď Baví mě hrát „Advergames“ (hry, které jsou vyrobeny komerční společností a skrývá se v nich reklama)=Spíše nesouhlasím:
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Hotely na otázku 8. Od kterých společností přivítáte reklamu v mobilním telefonu?

6. Pokud jste shlédli reklamu, jakou akci jste poté nejčastěji udělali?

  • odpověď Nic:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi K žádným na otázku 7. Ke kterým druhům mobilních reklam máte pozitivní postoj?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Telekomunikační společnosti na otázku 8. Od kterých společností přivítáte reklamu v mobilním telefonu?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Hraní her na otázku 4. Nejvíce času strávím na mobilním telefonu:
    • zobrazit další souvislosti
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Reklamy beru jako nutné zlo za obsah zdarma na otázku 10. Vztah k mobilním telefonům:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Rád(a) budu sdílet svojí polohu, abych získal(a) lepší nabídky na služby a produkty v okolí=Spíše nesouhlasím na otázku 5. Ohodnoťte následující fráze:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Rád(a) uvidím reklamy v mobilním telefonu v případě, že mi to zajistí obsah na internetových stránkách zdarma=Spíše nesouhlasím na otázku 5. Ohodnoťte následující fráze:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Sociální sítě (např. Facebook) na otázku 4. Nejvíce času strávím na mobilním telefonu:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Prohlížení internetu a čtení e-mailů na otázku 4. Nejvíce času strávím na mobilním telefonu:

9. Co konkrétního přivítáte?

  • odpověď Nabídky a slevové kupony:
    • 2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi Fast food na otázku 8. Od kterých společností přivítáte reklamu v mobilním telefonu?
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Klikl(a) jsem na ní na otázku 6. Pokud jste shlédli reklamu, jakou akci jste poté nejčastěji udělali?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Vlastníte mobilní telefon?

2. Jaký máte operační systém?

3. Setkali jste se ve svém telefonu s mobilním marketingem (jakoukoliv formou reklamy v mobilním telefonu)?

4. Nejvíce času strávím na mobilním telefonu:

5. Ohodnoťte následující fráze:

6. Pokud jste shlédli reklamu, jakou akci jste poté nejčastěji udělali?

7. Ke kterým druhům mobilních reklam máte pozitivní postoj?

8. Od kterých společností přivítáte reklamu v mobilním telefonu?

9. Co konkrétního přivítáte?

10. Vztah k mobilním telefonům:

11. Jsem:

12. Můj věk je v rozmezí:

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Vlastníte mobilní telefon?

2. Jaký máte operační systém?

3. Setkali jste se ve svém telefonu s mobilním marketingem (jakoukoliv formou reklamy v mobilním telefonu)?

4. Nejvíce času strávím na mobilním telefonu:

5. Ohodnoťte následující fráze:

6. Pokud jste shlédli reklamu, jakou akci jste poté nejčastěji udělali?

7. Ke kterým druhům mobilních reklam máte pozitivní postoj?

8. Od kterých společností přivítáte reklamu v mobilním telefonu?

9. Co konkrétního přivítáte?

10. Vztah k mobilním telefonům:

11. Jsem:

12. Můj věk je v rozmezí:

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Hubka, M.Vztah k reklamám v mobilním telefonu (výsledky průzkumu), 2013. Dostupné online na https://mobilni-reklama.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.