Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Mobilní telefon - preference

Mobilní telefon - preference

Zúčastněte se krátkého průzkumu o trendech v pohostinství v ČR
A vyhrajte jednu z 5 hořkých čokolád z limitované edice Jordi's

(konec vyplňování 9. 11. 2019)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Tomáš Kovářík
Šetření:14. 07. 2019 - 27. 07. 2019
Počet respondentů:2063
Počet otázek (max/průměr):15 / 13.37
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:po jedné otázce
Návratnost dotazníků:85,5 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:49
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-4 PDF-5 PDF-6 PDF-7 PDF-8 PDF-9 PDF-10 PDF-11 PDF-12 PDF-13 PDF-14 PDF-15 PDF-16 PDF-17 PDF-18 PDF-19 PDF-20 PDF-21 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

chtěl bych Vás poprosit o vyplnění dotazníku, které zabere maximálně 3 minuty a bude sloužit jako podklad pro moji Diplomovou práci, která se týká preferencí a důležitých faktorů pro zákazníka při výběru mobilního telefonu. Výsledky budou po ukončení dotazníku veřejně dostupné.

Předem moc děkuji za Váš čas a pomoc!

Tomáš Kovářík

Odpovědi respondentů

1. Mobilní telefon, který aktuálně používáte jako své primární zařízení, jste:

Vybertu jednu z možností

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Zakoupil/a sám/samaotázka č. 2, Dostal/a jako dárekotázka č. 3, Dostal/a jako služební telefonotázka č. 3, Dostal/a na testováníotázka č. 3, Vyhrál/a jsemotázka č. 3, Získal/a jiným způsobemotázka č. 3].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Zakoupil/a sám/sama154174,7 %74,7 %  
Dostal/a jako dárek28213,67 %13,67 %  
Dostal/a jako služební telefon1848,92 %8,92 %  
Získal/a jiným způsobem472,28 %2,28 %  
Vyhrál/a jsem50,24 %0,24 %  
Dostal/a na testování40,19 %0,19 %  

Graf

2. Jaký byl hlavní důvod pro nákup nového mobilního telefonu?

Vybertu jednu z možností

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Původní produkt byl již zastaralý/nefungoval správně53234,52 %25,79 %  
Předchozí produkt se mi rozbil/přestal fungovat36923,95 %17,89 %  
Chtěl/a jsem využívat nejnovější funkce, které předchozí produkt nenabízel20613,37 %9,99 %  
Chtěl/a jsem mít nejaktuálnější produkt od této značky16510,71 %8 %  
Chtěl/a jsem si udělat radost1399,02 %6,74 %  
Výhodná promoakce (cenová nabídka, dárek zdarma, …)694,48 %3,34 %  
Jiný důvod613,96 %2,96 %  

Graf

3. Jakou značku mobilního telefonu jste zakoupil/a?

Vybertu jednu z možností

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Appleotázka č. 4, Huaweiotázka č. 6, Honorotázka č. 6, Samsungotázka č. 5, Xiaomiotázka č. 6, Sonyotázka č. 6, Motorolaotázka č. 6, Jiná zde neuvedená značkaotázka č. 6].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Apple89143,19 %43,19 %  
Samsung41420,07 %20,07 %  
Jiná zde neuvedená značka23211,25 %11,25 %  
Xiaomi1969,5 %9,5 %  
Huawei1738,39 %8,39 %  
Honor813,93 %3,93 %  
Sony592,86 %2,86 %  
Motorola170,82 %0,82 %  

Graf

4. O jaký konkrétní typ telefonu se jednalo?

Vybertu jednu z možností

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
iPhone 7 / 7 plus17619,75 %8,53 %  
iPhone 8 / 8 plus13314,93 %6,45 %  
iPhone XS / XS Max13114,7 %6,35 %  
iPhone SE12313,8 %5,96 %  
iPhone X10812,12 %5,24 %  
iPhone 6S / 6S plus10712,01 %5,19 %  
iPhone 6 nebo nižší řady616,85 %2,96 %  
iPhone XR525,84 %2,52 %  

Graf

5. O jaký konkrétní typ telefonu se jednalo?

Vybertu jednu z možností

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Galaxy S (prémiová řada)26163,04 %12,65 %  
Galaxy A (střední řada)5312,8 %2,57 %  
Galaxy J (základní řada)4811,59 %2,33 %  
Telefon z jiné řady4611,11 %2,23 %  
Galaxy XCover51,21 %0,24 %  
Galaxy M10,24 %0,05 %  

Graf

6. Jak byste ohodnotil/a spokojenost s tímto mobilním telefonem?

vyberte jednu z možností (1 = nejhorší, 10 = nejlepší)

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4”, „5”, „6”, „7”, „8”, „9” a „10”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
1070634,22 %34,22 %  
964431,22 %31,22 %  
844421,52 %21,52 %  
71326,4 %6,4 %  
6351,7 %1,7 %  
5311,5 %1,5 %  
4231,11 %1,11 %  
3190,92 %0,92 %  
2170,82 %0,82 %  
1120,58 %0,58 %  

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:8.89
Minimum:6
Maximum:10
Variační rozpětí:4
Rozptyl:1
Směrodatná odchylka:1
Medián:9
Modus:10

Graf

7. Zůstal/a byste při nákupu dalšího mobilního telefonu u stejné značky telefonu?

Vybertu jednu z možností

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano160277,65 %77,65 %  
nevím35317,11 %17,11 %  
ne1085,24 %5,24 %  

Graf

8. Zvažoval/a jste při nákupu tohoto telefonu ještě telefon jiné značky?

Vybertu alespoň jednu z možností

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nezvažoval/a jsem produkt jiné značky111954,24 %54,24 %  
Samsung38518,66 %18,66 %  
Jiná značka23311,29 %11,29 %  
Huawei23011,15 %11,15 %  
Apple22711 %11 %  
Xiaomi22010,66 %10,66 %  
Sony1688,14 %8,14 %  
Honor1457,03 %7,03 %  
Motorola552,67 %2,67 %  

Graf

9. Vlastníte ještě jiné produkty značky od ktere jste zakoupil/a mobilní telefon?

Vybertu alespoň jednu z možností

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Jiný produkt od značky nevlastním85141,25 %41,25 %  
Tablet57327,78 %27,78 %  
Chytré hodinky48223,36 %23,36 %  
Stolní počítač / notebook47523,02 %23,02 %  
Sluchátka (která nebyla součástí balení)45321,96 %21,96 %  
TV / Apple TV37618,23 %18,23 %  
Jiný zde neuvedený typ produktu26112,65 %12,65 %  
Fitness náramek823,97 %3,97 %  
Chytrý reproduktor653,15 %3,15 %  

Graf

10. Které z uvedených bodů pro vás byly při nákupu rozhodující právě pro výběr tohoto konkrétního telefonu?

Vybertu alespoň jednu z možností

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Parametry telefonu (výkon, kapacita, fotoaparát)154674,94 %74,94 %  
Spolehlivost telefonu / operačního systému128362,19 %62,19 %  
Poměr cena/výkon89843,53 %43,53 %  
Poměr cena/kvalita87742,51 %42,51 %  
Předchozí zkušenost se značkou87242,27 %42,27 %  
Značka telefonu80639,07 %39,07 %  
Design telefonu76837,23 %37,23 %  
Služby (cloudové služby, aplikace s možností předplatného, …)41119,92 %19,92 %  
Prémiovost produktu29814,44 %14,44 %  
Doporučení známého22610,95 %10,95 %  
Záruční servis22010,66 %10,66 %  
Výhodná akce/sleva při nákupu22010,66 %10,66 %  
Výhodná zůstatková cena při prodeji produktu1889,11 %9,11 %  
Dostupnost tohoto telefonu u elektro prodejců1135,48 %5,48 %  
Dostupnost servisních míst813,93 %3,93 %  
Balení / obsah balení telefonu713,44 %3,44 %  
Dostupnost tohoto telefonu u operátora582,81 %2,81 %  
Nic z uvedeného472,28 %2,28 %  
Zajímavá reklama170,82 %0,82 %  

Graf

11. Jak důležité jsou pro vás tyto vlastnosti/parametry mobilního telefonu?

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

Automatizované zpracování této otázky zatím není podporováno, odpovědi je nutné zpracovat "ručně" na základě exportu surových dat (xls/xlsx/csv apod.)

Graf

12. Vaše pohlaví?

Vybertu jednu z možností

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
muž133264,57 %64,57 %  
žena73135,43 %35,43 %  

Graf

13. Váš věk?

Vybertu jednu z možností

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
25 - 34 let72335,05 %35,05 %  
35 - 44 let47422,98 %22,98 %  
18 - 24 let39018,9 %18,9 %  
45 - 64 let32715,85 %15,85 %  
méně než 18 let1246,01 %6,01 %  
65 a více let251,21 %1,21 %  

Graf

14. Jste:

Vybertu jednu z možností

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
zaměstnanec122459,79 %59,33 %  
student40819,93 %19,78 %  
podnikatel29614,46 %14,35 %  
jiné492,39 %2,38 %  
důchodce341,66 %1,65 %  
nezaměstnaný221,07 %1,07 %  
invalidní důchodce140,68 %0,68 %  

Graf

15. Uveďte Váš čistý měsíční příjem:

Vybertu jednu z možností

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
25 000 - 34 999 Kč43020,84 %20,84 %  
15 000 - 24 999 Kč40419,58 %19,58 %  
méně jako 14 999 Kč35717,3 %17,3 %  
Nechci sdělit svůj příjem31115,08 %15,08 %  
35 000 - 49 999 Kč30814,93 %14,93 %  
50 000 a více Kč25312,26 %12,26 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 3 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

3. Jakou značku mobilního telefonu jste zakoupil/a?

  • odpověď Apple:
    • 2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi iPhone 6 nebo nižší řady na otázku 4. O jaký konkrétní typ telefonu se jednalo?
    • 2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi iPhone 6S / 6S plus na otázku 4. O jaký konkrétní typ telefonu se jednalo?
    • 2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi iPhone 7 / 7 plus na otázku 4. O jaký konkrétní typ telefonu se jednalo?
    • zobrazit další souvislosti
    • 2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi iPhone 8 / 8 plus na otázku 4. O jaký konkrétní typ telefonu se jednalo?
    • 2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi iPhone SE na otázku 4. O jaký konkrétní typ telefonu se jednalo?
    • 2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi iPhone X na otázku 4. O jaký konkrétní typ telefonu se jednalo?
    • 2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi iPhone XR na otázku 4. O jaký konkrétní typ telefonu se jednalo?
    • 2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi iPhone XS / XS Max na otázku 4. O jaký konkrétní typ telefonu se jednalo?
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Služby (cloudové služby, aplikace s možností předplatného, …) na otázku 10. Které z uvedených bodů pro vás byly při nákupu rozhodující právě pro výběr tohoto konkrétního telefonu?
  • odpověď Samsung:
    • 5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Galaxy A (střední řada) na otázku 5. O jaký konkrétní typ telefonu se jednalo?
    • 5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Galaxy J (základní řada) na otázku 5. O jaký konkrétní typ telefonu se jednalo?
    • 5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Galaxy S (prémiová řada) na otázku 5. O jaký konkrétní typ telefonu se jednalo?
    • zobrazit další souvislosti
    • 5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Telefon z jiné řady na otázku 5. O jaký konkrétní typ telefonu se jednalo?

10. Které z uvedených bodů pro vás byly při nákupu rozhodující právě pro výběr tohoto konkrétního telefonu?

  • odpověď Poměr cena/výkon:
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Xiaomi na otázku 3. Jakou značku mobilního telefonu jste zakoupil/a?
  • odpověď Spolehlivost telefonu / operačního systému:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Služby (cloudové služby, aplikace s možností předplatného, …) na otázku 10. Které z uvedených bodů pro vás byly při nákupu rozhodující právě pro výběr tohoto konkrétního telefonu?

14. Jste:

  • odpověď student:
    • 5x vetší pravděpodobnost při odpovědi méně než 18 let na otázku 13. Váš věk?
  • odpověď zaměstnanec:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Dostal/a jako služební telefon na otázku 1. Mobilní telefon, který aktuálně používáte jako své primární zařízení, jste:

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Mobilní telefon, který aktuálně používáte jako své primární zařízení, jste:

2. Jaký byl hlavní důvod pro nákup nového mobilního telefonu?

3. Jakou značku mobilního telefonu jste zakoupil/a?

4. O jaký konkrétní typ telefonu se jednalo?

6. Jak byste ohodnotil/a spokojenost s tímto mobilním telefonem?

7. Zůstal/a byste při nákupu dalšího mobilního telefonu u stejné značky telefonu?

8. Zvažoval/a jste při nákupu tohoto telefonu ještě telefon jiné značky?

9. Vlastníte ještě jiné produkty značky od ktere jste zakoupil/a mobilní telefon?

10. Které z uvedených bodů pro vás byly při nákupu rozhodující právě pro výběr tohoto konkrétního telefonu?

11. Jak důležité jsou pro vás tyto vlastnosti/parametry mobilního telefonu?

12. Vaše pohlaví?

13. Váš věk?

14. Jste:

15. Uveďte Váš čistý měsíční příjem:

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Mobilní telefon, který aktuálně používáte jako své primární zařízení, jste:

2. Jaký byl hlavní důvod pro nákup nového mobilního telefonu?

3. Jakou značku mobilního telefonu jste zakoupil/a?

4. O jaký konkrétní typ telefonu se jednalo?

6. Jak byste ohodnotil/a spokojenost s tímto mobilním telefonem?

7. Zůstal/a byste při nákupu dalšího mobilního telefonu u stejné značky telefonu?

8. Zvažoval/a jste při nákupu tohoto telefonu ještě telefon jiné značky?

9. Vlastníte ještě jiné produkty značky od ktere jste zakoupil/a mobilní telefon?

10. Které z uvedených bodů pro vás byly při nákupu rozhodující právě pro výběr tohoto konkrétního telefonu?

11. Jak důležité jsou pro vás tyto vlastnosti/parametry mobilního telefonu?

12. Vaše pohlaví?

13. Váš věk?

14. Jste:

15. Uveďte Váš čistý měsíční příjem:

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Kovářík, T.Mobilní telefon - preference (výsledky průzkumu), 2019. Dostupné online na https://mobilni-telefon-preference.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.