Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Moderní technologie a trendy v hotelnictví

Moderní technologie a trendy v hotelnictví

Všímáte si společenské odpovědnosti supermarketů?
Nakupujete v společensky odpovědných obchodech radši? Zúčastněte se průzkumu Lucie Krátké.

(5 min)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Lucie Dagan
Šetření:22. 10. 2021 - 31. 10. 2021
Počet respondentů:222
Počet otázek (max/průměr):13 / 13
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:82,2 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.01:45
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Tento dotazník je zaměřený na moderní technologie v hotelnictví. Prosím o vyplnění, pokud alespoň jednou ročně využíváte ubytování v hotelu (PŘED COVID-19), ideálně vyšší kategorie. Nemusíte mít s technologií žádné zkušenosti! Jde pouze o průzkum osobních preferencí. 

Odpovědi respondentů

1. Prosím uveďte svůj věk

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
40-5511250,45 %50,45 %  
24-397433,33 %33,33 %  
18-233415,32 %15,32 %  
56+20,9 %0,9 %  

Graf

2. Kolikrát během roku cestujete (a využíváte přitom hotelové ubytování)? PŘED COVID-19!!

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
1-214464,86 %64,86 %  
3-56428,83 %28,83 %  
5+146,31 %6,31 %  

Graf

3. Jaký bývá důvod vaší cesty?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Zábava10949,1 %49,1 %  
Práce9643,24 %43,24 %  
S rodinou7533,78 %33,78 %  

Graf

4. Co je rozhodujícím faktorem pro rezervaci určitého hotelu? Prosím seřaďte podle důležitosti

Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.

OdpověďPrůměrné pořadíRozptyl
Hotelový věrnostní program4.0723.184
Přítomnost hotelu na sociálních sítích3.5992.339
Pozitivní recenze2.6131.742
Možnost online registrace (check-inu) před příjezdem3.2071.93
Hotel disponuje Smart pokoji3.3962.825
Komunikace hotelu před příjezdem (hotelová aplikace, emaily, chatbot)4.1133.884

Graf

5. Jaké technologické možnosti hotelu byste jako host nejvíce ocenil, pokud by byly k dispozici? Prosím seřaďte

Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.

OdpověďPrůměrné pořadíRozptyl
Komunikace před příjezdem pomocí emailu nebo chatbot (chatové okno na webových stránkách hotelu pro poskytování informací a případně i rezervaci).4.1264.894
Registrace do hotelu online (před příjezdem, pomocí hotelové aplikace)3.5273.141
Bezkontaktní vstup do pokoje (bez použití klíčů a karet, pouze s pomocí vašeho mobilního zařízení).3.3782.1
Hotelová aplikace (k rezervaci služeb – restaurace, snídaně, komunikace s recepcí během pobytu, informace o aktuálních akcích v hotelu a ve místě pobytu atp.)3.6852.684
Samoobslužné kiosky (slouží k registraci do hotelu bez pomoci recepce, možnost výběru několika jazyků, umožnují například i změnu kategorie pokoje, rezervaci doplňkových služeb.)4.053.074
Chytré pokoje (vybavené možností úpravy teploty, světel, TV pomocí vašeho mobilního zařízení)3.9324.838
Virtuální agent (technologie funguje na základě umělé inteligence a rozpoznání hlasu, umístěna zejména na chytrém pokoji, poskytuje informace, které vyhledává na webu)5.3024.841

Graf

6. Jak nejčastěji získáváte informace o hotelu, do kterého cestujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Webové stránky hotelu8337,39 %37,39 %  
Zprostředkovatel (booking.com, expedia)6529,28 %29,28 %  
Tripadvisor nebo jiná platforma na recenze4520,27 %20,27 %  
Sociální sítě2913,06 %13,06 %  

Graf

7. Jakou cestou zpravidla provádíte hotelovou rezervaci?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Zprostředkovatel (booking.com, expedia.com)12556,31 %56,31 %  
Přímo přes hotelové webové stránky (hotelová aplikace)7835,14 %35,14 %  
Cestovní kancelář3716,67 %16,67 %  

Graf

8. Zvážili byste stažení hotelové aplikace, pokud by to znamenalo vylepšení vašeho pobytu nebo celkového prožitku

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano12656,76 %56,76 %  
ne9643,24 %43,24 %  

Graf

9. Má hotelová přítomnost na sociálních sítích vliv na volbu vašeho hotelu?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše nesouhlasím10848,65 %48,65 %  
spíše souhlasím4620,72 %20,72 %  
nesouhlasím3716,67 %16,67 %  
souhlasím2310,36 %10,36 %  
nevím83,6 %3,6 %  

Graf

10. Využili byste ke své registraci do hotelu mobilní registraci (před příjezdem) nebo kiosek na recepci, pokud by byli k dispozici? (Kiosek = registrace v hotelové hale bez pomoci recepčního)

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano15770,72 %70,72 %  
ne6529,28 %29,28 %  

Graf

11. Máte pocit, ze moderní technologie v hotelnictví mají vliv a pozitivní dopad na váš prožitek během pobytu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Někdy10045,05 %45,05 %  
Většinou ano9643,24 %43,24 %  
Nemá209,01 %9,01 %  
Vždy62,7 %2,7 %  

Graf

12. Využili byste někdy služby chatbota (chatové okno na webových stránkách), virtuálního asistenta (Alexa, Siri) ke komunikaci s hotelem před rezervací nebo během pobytu v hotelu?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne12154,5 %54,5 %  
ano10145,5 %45,5 %  

Graf

13. Využili byste bezkontaktní otevírání hotelového pokoje, pokud by byl k dispozici? (přístup pomoci vlastního chytrého mobilního zařízení (telefon, hodinky) bez potřeby karet a klíčů)

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano17679,28 %79,28 %  
ne4620,72 %20,72 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 3 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

3. Jaký bývá důvod vaší cesty?

  • odpověď Práce:
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Komunikace hotelu před příjezdem (hotelová aplikace, emaily, chatbot)=3 na otázku 4. Co je rozhodujícím faktorem pro rezervaci určitého hotelu? Prosím seřaďte podle důležitosti

7. Jakou cestou zpravidla provádíte hotelovou rezervaci?

  • odpověď Zprostředkovatel (booking.com, expedia.com):
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Hotelová aplikace (k rezervaci služeb – restaurace, snídaně, komunikace s recepcí během pobytu, informace o aktuálních akcích v hotelu a ve místě pobytu atp.)=6 na otázku 5. Jaké technologické možnosti hotelu byste jako host nejvíce ocenil, pokud by byly k dispozici? Prosím seřaďte

12. Využili byste někdy služby chatbota (chatové okno na webových stránkách), virtuálního asistenta (Alexa, Siri) ke komunikaci s hotelem před rezervací nebo během pobytu v hotelu?

  • odpověď ne:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nemá na otázku 11. Máte pocit, ze moderní technologie v hotelnictví mají vliv a pozitivní dopad na váš prožitek během pobytu?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Prosím uveďte svůj věk

2. Kolikrát během roku cestujete (a využíváte přitom hotelové ubytování)? PŘED COVID-19!!

3. Jaký bývá důvod vaší cesty?

4. Co je rozhodujícím faktorem pro rezervaci určitého hotelu? Prosím seřaďte podle důležitosti

5. Jaké technologické možnosti hotelu byste jako host nejvíce ocenil, pokud by byly k dispozici? Prosím seřaďte

6. Jak nejčastěji získáváte informace o hotelu, do kterého cestujete?

7. Jakou cestou zpravidla provádíte hotelovou rezervaci?

8. Zvážili byste stažení hotelové aplikace, pokud by to znamenalo vylepšení vašeho pobytu nebo celkového prožitku

9. Má hotelová přítomnost na sociálních sítích vliv na volbu vašeho hotelu?

10. Využili byste ke své registraci do hotelu mobilní registraci (před příjezdem) nebo kiosek na recepci, pokud by byli k dispozici? (Kiosek = registrace v hotelové hale bez pomoci recepčního)

11. Máte pocit, ze moderní technologie v hotelnictví mají vliv a pozitivní dopad na váš prožitek během pobytu?

12. Využili byste někdy služby chatbota (chatové okno na webových stránkách), virtuálního asistenta (Alexa, Siri) ke komunikaci s hotelem před rezervací nebo během pobytu v hotelu?

13. Využili byste bezkontaktní otevírání hotelového pokoje, pokud by byl k dispozici? (přístup pomoci vlastního chytrého mobilního zařízení (telefon, hodinky) bez potřeby karet a klíčů)

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Prosím uveďte svůj věk

2. Kolikrát během roku cestujete (a využíváte přitom hotelové ubytování)? PŘED COVID-19!!

3. Jaký bývá důvod vaší cesty?

4. Co je rozhodujícím faktorem pro rezervaci určitého hotelu? Prosím seřaďte podle důležitosti

5. Jaké technologické možnosti hotelu byste jako host nejvíce ocenil, pokud by byly k dispozici? Prosím seřaďte

6. Jak nejčastěji získáváte informace o hotelu, do kterého cestujete?

7. Jakou cestou zpravidla provádíte hotelovou rezervaci?

8. Zvážili byste stažení hotelové aplikace, pokud by to znamenalo vylepšení vašeho pobytu nebo celkového prožitku

9. Má hotelová přítomnost na sociálních sítích vliv na volbu vašeho hotelu?

10. Využili byste ke své registraci do hotelu mobilní registraci (před příjezdem) nebo kiosek na recepci, pokud by byli k dispozici? (Kiosek = registrace v hotelové hale bez pomoci recepčního)

11. Máte pocit, ze moderní technologie v hotelnictví mají vliv a pozitivní dopad na váš prožitek během pobytu?

12. Využili byste někdy služby chatbota (chatové okno na webových stránkách), virtuálního asistenta (Alexa, Siri) ke komunikaci s hotelem před rezervací nebo během pobytu v hotelu?

13. Využili byste bezkontaktní otevírání hotelového pokoje, pokud by byl k dispozici? (přístup pomoci vlastního chytrého mobilního zařízení (telefon, hodinky) bez potřeby karet a klíčů)

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Dagan, L.Moderní technologie a trendy v hotelnictví (výsledky průzkumu), 2021. Dostupné online na https://moderni-technologie-a-trendy.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.