Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Módní návrhářství a design - preference spotřebitele

Módní návrhářství a design - preference spotřebitele

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Šárka Špálová
Šetření:24. 09. 2009 - 10. 10. 2009
Počet respondentů:218
Počet otázek (max/průměr):14 / 13.91
Použité ochrany:unikátní IP
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:36,7 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.01:57
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Tento dotazník resp. jeho výsledky by měly posloužit při psaní mé bakalářské práce. Cílem mé BP je zmapovat současnou situaci na trhu s oděvy z návrhářských dílen a na základě těchto poznatků navrhnout nejúčinnější plán pro zřízení životaschopného ateliéru jedné designérky, absolventky VŠUP – studijního oboru Design oděvů a obuvi.

Nejedná se tedy o pouhou teorii a školní rutinu, ráda bych, aby moje práce byla základem pro fungující módní ateliér. 

Odpovědi respondentů

1. Při nákupu oděvů hledím na jejich značku

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano11351,83 %51,83 %  
ne10548,17 %48,17 %  

Graf

2. Při nákupu oděvů se zpravidla řídím

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
designem, originalitou11552,75 %52,75 %  
kvalitou výrobku5022,94 %22,94 %  
cenou případně výší slevy3817,43 %17,43 %  
módními trendy94,13 %4,13 %  
značkou52,29 %2,29 %  
cenou pŠ™ípadně výŠ¡í slevy10,46 %0,46 %  

Graf

3. Sleduji dění v lifestylové a umělecké oblasti (módní přehlídky, výstavy, galerie,...)

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne14566,51 %66,51 %  
ano7333,49 %33,49 %  

Graf

4. Kde nejčastěji nakupujete oblečení?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nákupní galerie10749,08 %49,08 %  
prodejny ve sředu města9141,74 %41,74 %  
na internetu4922,48 %22,48 %  
vyhledávám malé originální obchůdky4520,64 %20,64 %  
v second-handu3214,68 %14,68 %  

Graf

5. Jste ochotni za originalitu či zboží z omezené edice připlatit?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano14466,06 %66,06 %  
ne7433,94 %33,94 %  

Graf

6. Kterou z následujících doplňkových služeb byste v návrhárském prodejním studiu uvítali?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
úpravy oděvů11150,92 %50,92 %  
poradenství5726,15 %26,15 %  
prodej doplňků jiného autora3817,43 %17,43 %  
nic20,92 %0,92 %  
nadmerne velikosti10,46 %0,46 %  
nepstrádám10,46 %0,46 %  
Člověka, který tomu doopravdy rozumí a poradí.10,46 %0,46 %  
kavárnu10,46 %0,46 %  
občerstvení10,46 %0,46 %  
Ať to návrhářka zkusí na Fler.cz:)10,46 %0,46 %  
básníka10,46 %0,46 %  
nevím10,46 %0,46 %  
masaz10,46 %0,46 %  
zadnou10,46 %0,46 %  

Graf

7. Stává se Vám, že potkáte člověka ve stejném oděvu (alespoň 1 prvek)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
občas13160,09 %60,09 %  
nikdy8036,7 %36,7 %  
často73,21 %3,21 %  

Graf

8. Kolik jste ochotni za návrhářský kousek zaplatit?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
1000 - 2000 Kč10548,17 %48,17 %  
2000 - 3000 Kč7936,24 %36,24 %  
více než 3000 Kč3415,6 %15,6 %  

Graf

9. Kolik peněz utratíte průměrně za oděvy za 1 kalendářní měsíc?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
do 2000 Kč16073,39 %73,39 %  
2000 - 5000 Kč4922,48 %22,48 %  
nad 5000 Kč94,13 %4,13 %  

Graf

10. Pohlaví

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena12356,42 %56,42 %  
muž9443,12 %43,12 %  
Š¾ena10,46 %0,46 %  

Graf

11. Věk

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
21 - 30 let13762,84 %62,84 %  
31 - 40 let5022,94 %22,94 %  
méně než 20 let198,72 %8,72 %  
více než 50 let83,67 %3,67 %  
41 - 50 let41,83 %1,83 %  

Graf

12. Vzdělání

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
středoškolské10247,66 %46,79 %  
vysokoškolské9042,06 %41,28 %  
základní157,01 %6,88 %  
vyučený/á62,8 %2,75 %  
vysokoŠ¡kolské10,47 %0,46 %  

Graf

13. Váš měsíční příjem (v hrubém)

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
méně než 10 tis.4823,65 %22,02 %  
více než 40 tis.4321,18 %19,72 %  
21 - 30 tis.4120,2 %18,81 %  
11 - 20 tis.4019,7 %18,35 %  
31 - 40 tis.3115,27 %14,22 %  

Graf

14. Počet obyvatel Vašeho bydliště

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Hlavní město Praha12155,5 %55,5 %  
méně než 10 tis.3516,06 %16,06 %  
10 - 50 tis. 2511,47 %11,47 %  
více než 100 tis.2511,47 %11,47 %  
60 - 100 tis.125,5 %5,5 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

7. Stává se Vám, že potkáte člověka ve stejném oděvu (alespoň 1 prvek)?

  • odpověď občas:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi 60 - 100 tis. na otázku 14. Počet obyvatel Vašeho bydliště

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Při nákupu oděvů hledím na jejich značku

2. Při nákupu oděvů se zpravidla řídím

3. Sleduji dění v lifestylové a umělecké oblasti (módní přehlídky, výstavy, galerie,...)

4. Kde nejčastěji nakupujete oblečení?

5. Jste ochotni za originalitu či zboží z omezené edice připlatit?

6. Kterou z následujících doplňkových služeb byste v návrhárském prodejním studiu uvítali?

7. Stává se Vám, že potkáte člověka ve stejném oděvu (alespoň 1 prvek)?

8. Kolik jste ochotni za návrhářský kousek zaplatit?

9. Kolik peněz utratíte průměrně za oděvy za 1 kalendářní měsíc?

10. Pohlaví

11. Věk

12. Vzdělání

13. Váš měsíční příjem (v hrubém)

14. Počet obyvatel Vašeho bydliště

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Při nákupu oděvů hledím na jejich značku

2. Při nákupu oděvů se zpravidla řídím

3. Sleduji dění v lifestylové a umělecké oblasti (módní přehlídky, výstavy, galerie,...)

4. Kde nejčastěji nakupujete oblečení?

5. Jste ochotni za originalitu či zboží z omezené edice připlatit?

6. Kterou z následujících doplňkových služeb byste v návrhárském prodejním studiu uvítali?

7. Stává se Vám, že potkáte člověka ve stejném oděvu (alespoň 1 prvek)?

8. Kolik jste ochotni za návrhářský kousek zaplatit?

9. Kolik peněz utratíte průměrně za oděvy za 1 kalendářní měsíc?

10. Pohlaví

11. Věk

12. Vzdělání

13. Váš měsíční příjem (v hrubém)

14. Počet obyvatel Vašeho bydliště

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Špálová, Š.Módní návrhářství a design - preference spotřebitele (výsledky průzkumu), 2009. Dostupné online na https://modni-navrharstvi-a-design-preference-spotrebitele.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.