Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Módní trendy a nákupní chování.

Módní trendy a nákupní chování.

Atraktivita turistických oblastí Jeseníky a Střední Morava
Znáte Střední Moravu nebo Jeseníky? Co považujete za největší lákadla regionu?

(veřejné výsledky 12. 12.)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Roman Holoubek
Šetření:14. 04. 2015 - 23. 04. 2015
Počet respondentů:133
Počet otázek (max/průměr):17 / 17
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:83,7 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:52
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den, jako student fakulty podnikatelské VUT v Brně, si Vás dovoluji oslovit krátkým dotazníkem, který je součástí mé diplomové práce. Vyplnění je zcela dobrovolné a anonymní, přičemž nezabere více jak pár minut.

Předem Vám děkuji za čas, který mu věnujete a mě tím pomáháte.

Mějte krásný den

Roman Holoubek 

Odpovědi respondentů

1. Na dotazník odpovídá?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena11687,22 %87,22 %  
Muž1712,78 %12,78 %  

Graf

2. Do které věkové kategorie spadáte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
18-24 let6045,11 %45,11 %  
25-34 let3627,07 %27,07 %  
Méně než 18 let1410,53 %10,53 %  
35-44 let118,27 %8,27 %  
45-54 let96,77 %6,77 %  
55 a více let32,26 %2,26 %  

Graf

3. Jste?

Volte tu nejvíce vhodnou.

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Student7052,63 %52,63 %  
Pracující5339,85 %39,85 %  
Nezaměstnaný64,51 %4,51 %  
Důchodce32,26 %2,26 %  
Pracuj10,75 %0,75 %  

Graf

4. Jak často nosíte tričko?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout na každém řádku mezi dvěma odpověďmi.

KritériumŠkálaPrůměr*Rozptyl
Vůbec vs. Neustále1-2-3-4-5-6-75.6542.121

* S výjimkou škál 1-2-3-4-5 a 1-2-3-4-5-6-7 odpovídají záporné hodnoty prvnímu výrazu.

5. Jak důležitý je pro Vás vzhled nošeného trička?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout na každém řádku mezi dvěma odpověďmi.

KritériumŠkálaPrůměr*Rozptyl
Zanedbatelný vs. Velmi si na něm zakládám1-2-3-4-5-6-75.6541.384

* S výjimkou škál 1-2-3-4-5 a 1-2-3-4-5-6-7 odpovídají záporné hodnoty prvnímu výrazu.

6. Jak moc, je dle Vašeho názoru tričko vhodný dárek?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout na každém řádku mezi dvěma odpověďmi.

KritériumŠkálaPrůměr*Rozptyl
Nevhodný vs. Zcela vhodný1-2-3-4-5-6-74.4742.024

* S výjimkou škál 1-2-3-4-5 a 1-2-3-4-5-6-7 odpovídají záporné hodnoty prvnímu výrazu.

7. Co při nákupu trička preferujete ?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout na každém řádku mezi dvěma odpověďmi.

KritériumŠkálaPrůměr*Rozptyl
Motiv vs. Značku1-2-3-4-5-6-72.7892.738

* S výjimkou škál 1-2-3-4-5 a 1-2-3-4-5-6-7 odpovídají záporné hodnoty prvnímu výrazu.

8. Co při rozhodování o koupi je pro Vás důležitější?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout na každém řádku mezi dvěma odpověďmi.

KritériumŠkálaPrůměr*Rozptyl
Cena vs. Design1-2-3-4-5-6-74.2482.262

* S výjimkou škál 1-2-3-4-5 a 1-2-3-4-5-6-7 odpovídají záporné hodnoty prvnímu výrazu.

9. Pro koho nejčastěji kupujete tričko?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Pro vlastní potřebu11183,46 %83,46 %  
Pro potřebu partnera nebo partnerky118,27 %8,27 %  
Pro své děti96,77 %6,77 %  
Jako dárek21,5 %1,5 %  

Graf

10. Jaké trička preferujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Zcela bez potisku5239,1 %39,1 %  
Různobarevná2317,29 %17,29 %  
S obrázkem1914,29 %14,29 %  
S nápisem1813,53 %13,53 %  
S logem výrobce75,26 %5,26 %  
obrázek, nápis, nebo bez potisku10,75 %0,75 %  
s logy metalových kapel10,75 %0,75 %  
černá10,75 %0,75 %  
hlavně černá10,75 %0,75 %  
jednobarevná či vícebarevná se vzorem či graficku koláž, nesnáším obrázky, reklamní nápisy, příliš výrazná loga10,75 %0,75 %  
s obrázky metalových kapel10,75 %0,75 %  
jednobarevná či s inteligentním obrázkem nebo popisem, ale hodě záleží na tom, co tam konkrétně je10,75 %0,75 %  
Jednoduchá a nepřeplácaná10,75 %0,75 %  
různá10,75 %0,75 %  
pro sebe jednobarevná, jako dárek s fanouškovským obrázkem/nápisem10,75 %0,75 %  
logo hudební skupiny10,75 %0,75 %  
kreslím si vlastní potisk na čisté triko10,75 %0,75 %  
je mi to jedno,prostě se mě musí líbit10,75 %0,75 %  
originalni10,75 %0,75 %  

Graf

11. Jak často si pořídíte nové tričko?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Jednou až dvakrát za 3 měsíce4332,33 %32,33 %  
Jednou až dvakrát za půl roku3224,06 %24,06 %  
Maximálně párkrát za rok2921,8 %21,8 %  
Jednou až dvakrát za měsíc2619,55 %19,55 %  
Každý týden21,5 %1,5 %  
Trička vůbec nekupuji10,75 %0,75 %  

Graf

12. O které z následujících triček byste měli zájem?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
S vtipným obrázkem/textem5339,85 %39,85 %  
S motivem filmu/seriálu4030,08 %30,08 %  
S motivem hudebního uskupení3224,06 %24,06 %  
Charitativní3022,56 %22,56 %  
S motivem oblíbeného nápoje139,77 %9,77 %  
S motivem hry (PC nebo konzolové)118,27 %8,27 %  
bez motivu32,26 %2,26 %  
jednobarevne, 100% bavlna.10,75 %0,75 %  
Ani o jeden z výše uvedených10,75 %0,75 %  
viz 1010,75 %0,75 %  
žádné z uvedených10,75 %0,75 %  
viz položka 1010,75 %0,75 %  
S vtipným nápisem, vtipným či nápaditým obrázkem10,75 %0,75 %  
Motiv psa (některá větší plemena), koně, z westernu nebo přírody (krajiny, květiny, zvířata).10,75 %0,75 %  
Charitativn10,75 %0,75 %  
S vtipn10,75 %0,75 %  
S motivem hudebn10,75 %0,75 %  
rostlinné motivy, geometrické vzory10,75 %0,75 %  
bez potisku10,75 %0,75 %  
S citátem10,75 %0,75 %  
Nakupuji pouze luxusní značky10,75 %0,75 %  
Ani jedno z uvedených10,75 %0,75 %  
které by šlo nosit bez kravin10,75 %0,75 %  
s nápisem, obrákem10,75 %0,75 %  
Kvalitní, nerozpadne se po prvním praní, drží tvar, neobarví ostatní věci v pračce. Bez motivu, obrázku. Max. malá aplikace, která nebije do očí.10,75 %0,75 %  
Z akce, soustředění, nějaké vzpomínkové, jinak čisté bez potisku10,75 %0,75 %  
abstraktní, nápaditý motiv10,75 %0,75 %  
obyčejné10,75 %0,75 %  
jednoduché10,75 %0,75 %  
jednobarevné bez potisku10,75 %0,75 %  
nosním pouze jednoduchá trička10,75 %0,75 %  
se zajimavym strihem10,75 %0,75 %  
jednoduche strihem a kvalitni latkou10,75 %0,75 %  

Graf

13. Kolik jste ochotni maximálně zaplatit za tričko, které se Vám líbí?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
200-300 Kč3224,06 %24,06 %  
400-500 Kč3123,31 %23,31 %  
300-400 Kč2921,8 %21,8 %  
Víc jak 600 Kč1914,29 %14,29 %  
Do 200 Kč1612,03 %12,03 %  
500-600 Kč64,51 %4,51 %  

Graf

14. Je pro Vás možnost získat slevu na další kusy impulsem k většímu nákupu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne6750,38 %50,38 %  
Ano6649,62 %49,62 %  

Graf

15. Kde nejčastěji nakupujete trička?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Módní obchod9369,92 %69,92 %  
Internetový obchod4433,08 %33,08 %  
Obchod zaměřený na sport a outdoor1914,29 %14,29 %  
Supermarket1511,28 %11,28 %  
Boutique107,52 %7,52 %  
Stánky na kulturních akcích43,01 %3,01 %  
Tržnice43,01 %3,01 %  
Obchod s oblečením10,75 %0,75 %  
kdekoliv, když se mi líbí a není předražené10,75 %0,75 %  
2nd hand10,75 %0,75 %  
Second hand10,75 %0,75 %  
M10,75 %0,75 %  
secondhand10,75 %0,75 %  
běžný kamenný obchod s oblečením10,75 %0,75 %  

Graf

16. Kde nejčastěji vybíráte nové tričko?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Prodejna10578,95 %78,95 %  
Internet2418,05 %18,05 %  
Katalog (tištěný)21,5 %1,5 %  
na pass blind10,75 %0,75 %  
Stánek10,75 %0,75 %  

Graf

17. Myslíte si, že sbírat trička se může stát koníčkem?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano9369,92 %69,92 %  
Ne4030,08 %30,08 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 2 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

3. Jste?

  • odpověď Pracující:
    • 2.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi 35-44 let na otázku 2. Do které věkové kategorie spadáte?
  • odpověď Student:
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Méně než 18 let na otázku 2. Do které věkové kategorie spadáte?

15. Kde nejčastěji nakupujete trička?

  • odpověď Internetový obchod:
    • 2.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Internet na otázku 16. Kde nejčastěji vybíráte nové tričko?
    • 2.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi S motivem hry (PC nebo konzolové) na otázku 12. O které z následujících triček byste měli zájem?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Na dotazník odpovídá?

2. Do které věkové kategorie spadáte?

3. Jste?

4. Jak často nosíte tričko?

5. Jak důležitý je pro Vás vzhled nošeného trička?

6. Jak moc, je dle Vašeho názoru tričko vhodný dárek?

7. Co při nákupu trička preferujete ?

8. Co při rozhodování o koupi je pro Vás důležitější?

9. Pro koho nejčastěji kupujete tričko?

10. Jaké trička preferujete?

11. Jak často si pořídíte nové tričko?

12. O které z následujících triček byste měli zájem?

13. Kolik jste ochotni maximálně zaplatit za tričko, které se Vám líbí?

14. Je pro Vás možnost získat slevu na další kusy impulsem k většímu nákupu?

15. Kde nejčastěji nakupujete trička?

16. Kde nejčastěji vybíráte nové tričko?

17. Myslíte si, že sbírat trička se může stát koníčkem?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Na dotazník odpovídá?

2. Do které věkové kategorie spadáte?

3. Jste?

4. Jak často nosíte tričko?

5. Jak důležitý je pro Vás vzhled nošeného trička?

6. Jak moc, je dle Vašeho názoru tričko vhodný dárek?

7. Co při nákupu trička preferujete ?

8. Co při rozhodování o koupi je pro Vás důležitější?

9. Pro koho nejčastěji kupujete tričko?

10. Jaké trička preferujete?

11. Jak často si pořídíte nové tričko?

12. O které z následujících triček byste měli zájem?

13. Kolik jste ochotni maximálně zaplatit za tričko, které se Vám líbí?

14. Je pro Vás možnost získat slevu na další kusy impulsem k většímu nákupu?

15. Kde nejčastěji nakupujete trička?

16. Kde nejčastěji vybíráte nové tričko?

17. Myslíte si, že sbírat trička se může stát koníčkem?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Holoubek, R.Módní trendy a nákupní chování. (výsledky průzkumu), 2015. Dostupné online na https://modni-trendy-a-nakupni-chova.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.