Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Motivace návštěvníků míst dark turismu

Motivace návštěvníků míst dark turismu

Kdo by měl být příštím prezidentem ČR (v roce 2018)?
Zúčastněte se krátkého dotazníku a oznámkujte Havla, Klause a Zemana.

(veřejné výsledky 15. prosince ve 12h)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Markéta Kůtová
Šetření:24. 02. 2014 - 24. 03. 2014
Počet respondentů:125
Počet otázek (max/průměr):20 / 18.34
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:71,3 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.06:23
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Vážení respondentí,
jsem studentkou 3. ročníku VŠE a tento dotazník slouží primárně k analýze využitelné pro mou bakalářskou práci na téma Dark turismus v České republice. Dotazník je určen především pro obyvatele i návštěvníky České republiky ve věku od 15 let. Předem Vám děkuji za vyplnění

Odpovědi respondentů

1. Setkal(a) jste se někdy s pojmem dark turismus?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne7358,4 %58,4 %  
ano5241,6 %41,6 %  

Graf

2. Navštívil(a) jste někdy některá z těchto míst?

Navštívená místa prosím označte

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Terezín, ČR6249,6 %49,6 %  
Slavkov, ČR4536 %36 %  
Bílá hora, ČR3326,4 %26,4 %  
Lidice, ČR3225,6 %25,6 %  
Koloseum, Itálie2116,8 %16,8 %  
Ground Zero, New York75,6 %5,6 %  
Waterloo, Belgie64,8 %4,8 %  
Černobyl, Ukrajina32,4 %2,4 %  
Compostela, Španělsko32,4 %2,4 %  

Graf

3. Jste si vědom(a), že jste někdy navštívil(a) některé z těchto míst?

Navštívená místa prosím označte

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
tematický hřbitov (např. židovský, vojáků padlých ve válce, hroby známých osobností apod.)10382,4 %82,4 %  
poutní místo7862,4 %62,4 %  
koncentrační tábor7862,4 %62,4 %  
muzeum mučících nástrojů6451,2 %51,2 %  
bitevní pole6048 %48 %  
místo přírodní katastrofy (při nebo po záplavách, zemětřesení, sesuvu půdy apod.)4737,6 %37,6 %  
místo úmrtí známé osobnosti3225,6 %25,6 %  
místo vraždy1814,4 %14,4 %  
hororový dům1411,2 %11,2 %  

Graf

4. Pokud jste navštívil(a) koncentrační tábor, bitevní pole nebo tematický hřbitov, z jaké to bylo iniciativy?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
škola8164,8 %64,8 %  
vlastní zájem6854,4 %54,4 %  
rodina2520 %20 %  
jiné edukativní úmysly (výzkum apod.)129,6 %9,6 %  
nikdy jsem žádné z těchto míst nenavštívil(a)43,2 %3,2 %  

Graf

5. Pokud jste navštívil(a) místo přirodní katastrofy, místo vraždy nebo úmrtí známé osobnosti, z jaké to bylo iniciativy?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
vlastní zájem5140,8 %40,8 %  
nikdy jsem žádné z těchto míst nenavštívil(a)5040 %40 %  
škola2419,2 %19,2 %  
rodina1310,4 %10,4 %  
jiné edukativní úmysly75,6 %5,6 %  

Graf

6. Pokud jste někdy navštívil(a) muzeum mučících nástrojů nebo hororový dům, z jaké to bylo iniciativy?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
vlastní zájem5040 %40 %  
nikdy jsem žádné z těchto míst nenavštívil(a)4737,6 %37,6 %  
škola1713,6 %13,6 %  
rodina1612,8 %12,8 %  
jiné edukativní úmysly64,8 %4,8 %  

Graf

7. Jaké z motivů by Vás přiměly k návštěvě místa spojeného se smrtí či jinou tragédií?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
zájem o historii7761,6 %61,6 %  
osobní zájem (místo nebo událost je spjato s blízkou osobou)5342,4 %42,4 %  
jako součást jiného zájezdu5140,8 %40,8 %  
doporučení3326,4 %26,4 %  
záliba ve skutečných lidských zážitcích2116,8 %16,8 %  
psychický zájem (líbí se Vám psychické účinky místa)1713,6 %13,6 %  
fascinace smrtí1612,8 %12,8 %  
zájem o vědu1512 %12 %  
profesionální zájem (výzkum apod.)129,6 %9,6 %  
záliba v tragických příbězích129,6 %9,6 %  
nic10,8 %0,8 %  
ocitl jsem se náhodou poblíž10,8 %0,8 %  
Některá místa by měl každý navštívit, aby se tragické události neopakovaly.10,8 %0,8 %  
inspirace10,8 %0,8 %  
pieta, projevení úcty zemřelým10,8 %0,8 %  
nikdy jsem takové místo nenavštívila10,8 %0,8 %  
ziadny motiv10,8 %0,8 %  
zadny10,8 %0,8 %  

Graf

8. Jaké pocity očekáváte (byste očekávali) při návštěvě místa spjatého se smrtí či jinou tragédií?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
smutek6656,41 %52,8 %  
soucit6252,99 %49,6 %  
lítost5647,86 %44,8 %  
strach4437,61 %35,2 %  
znechucení2017,09 %16 %  
překvapení1916,24 %15,2 %  
hněv119,4 %8,8 %  
opovržení54,27 %4 %  
radost21,71 %1,6 %  
fascinace21,71 %1,6 %  
zamyšlení10,85 %0,8 %  
napětí10,85 %0,8 %  
jezdím na taková místa jen ze zvědavosti, žádný jiný pocit neočekávám10,85 %0,8 %  
zájem10,85 %0,8 %  
"memento mori" (pocity pomíjivosti života a zároveň něco jako obdiv a dojetí, pokud přes nepřízeň osudu ta daná osobnost ve svém životě dokázala něco velikého)10,85 %0,8 %  
zvědavost10,85 %0,8 %  
hlad10,85 %0,8 %  
úzkost10,85 %0,8 %  
vzrušení10,85 %0,8 %  
sounáležitost, uvědomění si toho, jak se máme dobře10,85 %0,8 %  
Radost, že jsem žid a zdráv10,85 %0,8 %  

Graf

9. Je podle Vás správné platit za návštěvu koncentračního tábora?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano4838,4 %38,4 %  
nedokážu posoudit4435,2 %35,2 %  
ne3326,4 %26,4 %  

Graf

10. Co byste si pomyslel(a), kdybyste viděl(a) reklamu lákající k návštěvě koncentračního tábora?

Zde prosím napiště svůj názor:

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

.

Absurdne

asi by ma to zarazilo, ale dnes sa dá obchodovať so všeličím

Byl by to divný pocit. Přišlo by mi to nevhodné.

Byla bych šokovaná, že si někdo dělá kšeft z utrpení tolika milionů lidí.

cítila bych zděšení

dělat takovému místu reklamu podle mě není správné.. až amorální

Divný

Hnus

hnus

hnusilo by se mě to

Jako Camp, tak toto je Concentr Camp...

je dobré znát historii

Je to dobrý nápad, protože lidé by měli mít základní povědomí o koncentračních táborech.

je to dobře, dnešní generace ztrácí pojem o hrůzách z dob minulých

je to hloupost

Je to hnus.

je to misto, ktere nam pripomina historii, dalo by se to brat jako muzeum, rozhodne by ale vstupne melo pokryvat pouze nezbytne naklady na uchovani mista v puvodnim stavu a nemelo by slouzit k vydelku

Je to nevhodné.

Je to památka a nějak se udržovat musí. A nebo se zboří a platit se nemusí nic.

je to sice trochu zvláštní, ale bylo by dobré, aby to více lidí navštívilo a uvědomilo si, jaké to tenkrát bylo a že můžeme být rádi jakým stylem života žijeme teď

jít by měl každý

Lidé by si měli připomínat hrůzy genocidy v rámci vzdělávání. O této reklamě bych si pomyslela, že je naprosto nevhodná. Reklamou je samotná historie.

Měl bych divný pocit - na něco reklama není potřeba

Měla bych rozporuplné pocity.

Na něco takového by reklama vůbec neměla vzniknout.

ne

Nedokážu posoudit, záleží na formě takové reklamy

neetické

Není to vhodné vybírat peníze za něco, kdo na tomto místě dříve trpěl.

Nepatřičné.

neslusne, asi jako reklama na navstevu poskozene vesnice po zaplavach

Nevadilo by mi to, naopak, co nejvíce lidí by mělo koncentrační tábor navštívit, aby vidělo, co bylo pácháno.

nevadilo by mi to,kdyby byla vhodně zpracovaná

Nevhodné

Nevhodné

nevim

nic

nic

nic

nic

nic

nic

nic bych si nepomyslel.

nic hezkého

Nic normal

nic špatného,člověk by to měl vidět na vlastní oči,rozhodně zajímavá zkušenost vidět podmínky,ve kterých tam vězni žili či pracovali

Nic špatného. Tyto věci se staly a lidé by na ně neměli zapomínat, takže bych jí viděla spíše pozitivně.

nic zlého, je to v dnešní době normální turistický objekt

no bylo by to dost divny

odrazující, kdo chce pojede tam sám se popdívat

Placení mi nevadí, za něco se místo spravovat musí. Ale reklama? To by mi přišlo velmi nelidské a nevážící si obětí

Podle toho, jak by byla podaná. Jde o velkou a důležitou část historie a lidé by jí měli znát.

pokud by byla podána citlivou formou a neevokovala by pouze snahu získat peníze, tak bych o návštěvě zauvažovala

pokud by byla podaná výchovným způsobem tak s ní souhlasím

Pokud by byla udělaná vkusně, s úctou, nevadila by mi.

Pokud by byla vkusná, t.j. spíše informativní, tak by mi to nevadilo.

Pokud by byla vkusně vytvořená lákající spíše k výchovným účelům, nevadila by mi.

Pokud by reklama odkazovala na vzdelavaci stranku veci, nemam problem

Pokud by to byla střízlivá pozvánka s upozorněním např. na historický výklad, možnost pietního uctění památky padlých, pak bych nic nenamítala. Reklamu jiného typu bych vnímala jako velmi nevkusnou.

Pomyslela bych si, že je důležité, aby lidé koncentrační tábor navštívili. Je dobré vědět o tom, jak se lidé chovají k lidem, ať už je to v současnosti nebo v minulosti.

potřeba financí na údržbu

potřebují peníze na udržování

pro reklamu nejsem

Proč ne..

Proč to sakra někdo dělá

překvapilo by mě to, ale nebyla bych znechucena, myslím si, že by to měli lidé vidět a uvědomit si hrůzu té doby

Překvapilo by mě to, asi by mi to přišlo jako paradox. Do těchto míst lidé většinou jezdí, přestože nejsou inzerována

překvapilo by mne to

přišlo by mi to morbidní

Přišlo by mi to vtipné a zarážející zároveň

reklama je v tomto případě nevhodná

Různá místa jsou zajímavá různým způsobem, proč ne. Pokud by to nebyla návštěva dlouhodobá až trvalá:)

snaha mladé seznámit s krutou minulostí

Snaha o poučení se z historie

Snaha o zvýšení turismu

Spíše bych byl nerad.

Tak to vážně netuším... Možná to, že jsem tam už byla, tak bych se dívala, jestli nezahlédnu něco známého.

Takováto reklama není etická.

To by člověk měl vědět a do toho se podívat, aby věděl jak to byvalo v minulosti

To by mohl vymyslet jen debil .....

To bych považoval za nevhodné.

tohle není určitě vhodné

Trochu nevhodné vůči lidem, kteří tam zahynuli, měla by se ctít jejich památka

trošku ulítlé

tyto místa reklamu nepotrebuji

Upozornění na možnost poznat kus té špatné historie..

v pořádku - šíření povědomí o historických událostech

Velmi nevhodné

vpomínky na dřívější dobu

Vždy záleží, jak je tato reklama podána. Kvalitní reklama nemusí být přímo špatná. Citlivá reklama může být naopak pozitivní.

Wow

wtf

zálaží jak by byla udělaná a kde by byla prezentována

zalezi na tom, jaka by ta reklama byla

záleželo by na druhu - pokud to má přilákat návštěvníky, a je to uděláno "citlivou" formou, tak proč ne

Záleželo by na formě reklamy. Myslím, že návštěva takovýchto míst je pro každého člověka přínosem - slouží k lepšímu pochopení historie, k odrazení toho, aby se podobná situace někdy v budoucnu opakovala,... Samotná propagace a návštěvnost těchto míst přispívá k možnosti jejich revitalizace, údržby a zachování pro budoucí generace. Samozřejmě není reklama, jako reklama....

Záleželo by na pojetí té reklamy - zda by nebyla morbidní.

Záleží jaká by ta reklama byla. Kdyby byla decentní a slušná tak bych si nemyslela nic špatného, všichni obyvatelé by měli vědět, co se tu dělo. Pokud by to byl nějaký kýč, tak by mi to přišlo nechutné a urážející.

záleží na formě reklamy

Záleží na provedení reklamy. Pokud by byla ve smyslu, zamyšlení se nad minulostí, pak by to bylo v pořádku. K otázce 9 - někdo se o to musí starat a zadarmo to není...

Záleží na provedení.

Záleží na tom, jak by reklama byla pojata. Pokud jako lákadlo turistů, tak to rozhodně neschvaluji. Přijatelná je pouze jako otevření historie veřejnosti (aby o ní vůbec měla ponětí), která by se neměla opakovat.

Záleží na zpracování reklamy. Cokoli od totálního zhnusení po radost, že zřejmě existuje aktivní skupina historiků, kterým záleží na citlivém, ale důrazném připomínání historických tragédií.

Záleží na zpracování reklamy. Primárně mi to připadá nevhodné, ale vkusně zpracovaná reklama by mi tolik nevadila. Ad bod 9 - chápu, pokud je třeba ze vstupného financovat hlídání objektu, průvodce, údržbu objektu aj.

Záleží to na způsobu podání.

Záleží, jak by reklama byla pojata, ale spíše by to ve mně vyvolalo negativní pocity.

Záviselo by na její formě.

Znechucení

znechucení

znechutilo by me to

Zní to trochu nevhodně, moc kontroverzní propagovat reklamou takové místo.

Zvážil bych návštěvu.

zvrhlost

Že by to mohl být zajímav výlet.

Že je to morbidní lákat lidi, aby jich chodilo co nejvíc na taková místa.

že je to nemístné

že je to poprvé, co na to vidím reklamu, zbytek by závisel na tom, jak by reklama vypadala - za reklamu se dá považovat leccos

že je to zvláštní

Že je zvrhlé dělat na něco takového reklamu.

Že se nemá na taková místa zapomínat, protože pak zapomeneme na historii

Že to může být zajímavá návštěva.

Že to není vhodné

že to není vhodné kvůli úctě k obětem

Že z toho někdo dělá byznys

11. Šel/šla byste se podívat na místo, kde byl nedávno spáchán zločin (např. vražda)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 12, neotázka č. 14].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne7560 %60 %  
ano5040 %40 %  

Graf

12. Co by bylo Vaším motivem?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
zvědavost3774 %29,6 %  
zájem o kriminální činnost2040 %16 %  
snaha objevit něco, co druhým uniklo1122 %8,8 %  
vzrušení z podobných míst1122 %8,8 %  
soucit s obětí918 %7,2 %  
lákavý pohled na krev48 %3,2 %  
kdyby to byl případ, kterému bych se mohla návštěvou onoho místa jednou vyhnout (prevence)12 %0,8 %  
abych furt neseděl doma12 %0,8 %  

Graf

13. Byl(a) byste ochoten/ochotna za tuto návštěvu zaplatit?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne2550 %20 %  
nejsem si jistý/á2244 %17,6 %  
ano36 %2,4 %  

Graf

14. Co by Vás odradilo?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Vy osobně považujete takovou návštěvu za zvrhlost2938,67 %23,2 %  
děsivá atmosféra místa2837,33 %22,4 %  
narušení soukromí oběti2128 %16,8 %  
domněnka, že pro Vás tam nemůže být nic zajímavého2026,67 %16 %  
možná přítomnost krve1114,67 %8,8 %  
možnost, že by taková návštěva mohla být považována za zvrhlost jinými45,33 %3,2 %  
Nevidím důvod jít se dívat na místo, kde k něčemu takovému došlo; měla bych z toho i nepříjemný pocit.11,33 %0,8 %  
Pokud by někdo spáchal vraždu na Karlově mostě, nebo třeba na Times Square, tak bych na to místo šel (tady by samozřejmě vražda nehrála důležitý motiv)11,33 %0,8 %  
ohledy k pozůstalým, kteří zřejmě neuvítají, když se z místa jejich osobní tragédie stane pouťová atrakce11,33 %0,8 %  
nevidím na tom nic zajímavé 11,33 %0,8 %  
nezajima me to11,33 %0,8 %  

Graf

15. Jaký je Váš postoj ke zmedializovaným tragickým příběhům - únos, vražda, znásilnění apod.?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
pozitivní - pokud je cílem možná pomoc3628,8 %28,8 %  
negativní - tyto tragédie by se v médiích probírat neměly2620,8 %20,8 %  
pozitivní - svět by se měl o takových případech dozvědět2318,4 %18,4 %  
negativní - oběti to může poškodit1915,2 %15,2 %  
pozitivní - na takových případech je vždy něco fascinujícího64,8 %4,8 %  
negativní10,8 %0,8 %  
medializace je pozitivni v pripade, ze muze pomoct, ale vetsinou byva necitliva a tudiz pusobi spis negativne10,8 %0,8 %  
medializace by měla být pouze se souhlasem poškozeného10,8 %0,8 %  
vzhledem k oběti a její rodině je to nevhodné a kruté, zajímalo by mě to čistě ze sobecké zvědavosti (která zřejmě vede veškerá média k bulváru)10,8 %0,8 %  
Povětšinou jsou to nafouknuté nesmysly, málokdy se objeví něco, co skutečně žádá soucit víc, než běžné situace.10,8 %0,8 %  
Opět záleží na způsobu podání a na konkrétním případu, mísí se tyto tři aspekty: možná pomoc obětem (pozitivní), přirozená touha po senzacích či silných příbězích (neutrální) až po riziko prohloubení traumat oběti (negativní).10,8 %0,8 %  
ne10,8 %0,8 %  
negativni-je-jich mnoho10,8 %0,8 %  
pozitivní, pokud to nebude vadit rodině a osobám blízkým10,8 %0,8 %  
neutrální - je to jejich věc10,8 %0,8 %  
ambivalentní - na jedné straně to může pomoci obecné osvětě v oblasti bezpečnosti, na druhé straně to může být velmi necitlivé k pozůstalým10,8 %0,8 %  
opět dle podání, např. s epickou hudbou na Nově je to šílenost10,8 %0,8 %  
je to hovadina, lidi to zajima ciste ze zvedavosti10,8 %0,8 %  
záleží na okolnostech10,8 %0,8 %  
negativní-parazitování na tragédii10,8 %0,8 %  

Graf

16. Díváte se rád(a) na horory?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne, nelíbí se mi pocity, které vyvolávají4737,6 %37,6 %  
ano, preferuji psychologické3931,2 %31,2 %  
ne, přijdou mi nesmyslné2520 %20 %  
ano, na všechny1310,4 %10,4 %  
ano, preferuji krvavé10,8 %0,8 %  

Graf

17. Jste:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena8568 %68 %  
muž4032 %32 %  

Graf

18. Váš věk je:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
15-258568 %68 %  
26-351814,4 %14,4 %  
36-451612,8 %12,8 %  
46-6054 %4 %  
61 a více10,8 %0,8 %  

Graf

19. Vaše dosažené vzdělání je:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
středoškolské s maturitou6753,6 %53,6 %  
vysokoškolské4536 %36 %  
základní75,6 %5,6 %  
středoškolské bez maturity64,8 %4,8 %  

Graf

20. V současné době jste:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
student5544 %44 %  
zaměstnanec3225,6 %25,6 %  
pracující student2318,4 %18,4 %  
OSVČ97,2 %7,2 %  
nezaměstnaný s podporou státu43,2 %3,2 %  
nezaměstnaný bez podpory státu21,6 %1,6 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 4 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

3. Jste si vědom(a), že jste někdy navštívil(a) některé z těchto míst?

  • odpověď bitevní pole:
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi zájem o vědu na otázku 7. Jaké z motivů by Vás přiměly k návštěvě místa spojeného se smrtí či jinou tragédií?
  • odpověď místo přírodní katastrofy (při nebo po záplavách, zemětřesení, sesuvu půdy apod.):
    • 2.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi rodina na otázku 5. Pokud jste navštívil(a) místo přirodní katastrofy, místo vraždy nebo úmrtí známé osobnosti, z jaké to bylo iniciativy?
  • odpověď muzeum mučících nástrojů:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi snaha objevit něco, co druhým uniklo na otázku 12. Co by bylo Vaším motivem?

4. Pokud jste navštívil(a) koncentrační tábor, bitevní pole nebo tematický hřbitov, z jaké to bylo iniciativy?

  • odpověď vlastní zájem:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi hněv na otázku 8. Jaké pocity očekáváte (byste očekávali) při návštěvě místa spjatého se smrtí či jinou tragédií?

8. Jaké pocity očekáváte (byste očekávali) při návštěvě místa spjatého se smrtí či jinou tragédií?

  • odpověď strach:
    • 2.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi vzrušení z podobných míst na otázku 12. Co by bylo Vaším motivem?

11. Šel/šla byste se podívat na místo, kde byl nedávno spáchán zločin (např. vražda)?

  • odpověď ano:
    • 2.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi snaha objevit něco, co druhým uniklo na otázku 12. Co by bylo Vaším motivem?
    • 2.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi vzrušení z podobných míst na otázku 12. Co by bylo Vaším motivem?
    • 2.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi zájem o kriminální činnost na otázku 12. Co by bylo Vaším motivem?
    • zobrazit další souvislosti
    • 2.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi zvědavost na otázku 12. Co by bylo Vaším motivem?
    • 2.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne na otázku 13. Byl(a) byste ochoten/ochotna za tuto návštěvu zaplatit?
    • 2.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi nejsem si jistý/á na otázku 13. Byl(a) byste ochoten/ochotna za tuto návštěvu zaplatit?
    • 2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi fascinace smrtí na otázku 7. Jaké z motivů by Vás přiměly k návštěvě místa spojeného se smrtí či jinou tragédií?
    • 2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi záliba v tragických příbězích na otázku 7. Jaké z motivů by Vás přiměly k návštěvě místa spojeného se smrtí či jinou tragédií?
  • odpověď ne:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi děsivá atmosféra místa na otázku 14. Co by Vás odradilo?
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi domněnka, že pro Vás tam nemůže být nic zajímavého na otázku 14. Co by Vás odradilo?
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi možná přítomnost krve na otázku 14. Co by Vás odradilo?
    • zobrazit další souvislosti
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi narušení soukromí oběti na otázku 14. Co by Vás odradilo?
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Vy osobně považujete takovou návštěvu za zvrhlost na otázku 14. Co by Vás odradilo?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Setkal(a) jste se někdy s pojmem dark turismus?

2. Navštívil(a) jste někdy některá z těchto míst?

3. Jste si vědom(a), že jste někdy navštívil(a) některé z těchto míst?

4. Pokud jste navštívil(a) koncentrační tábor, bitevní pole nebo tematický hřbitov, z jaké to bylo iniciativy?

5. Pokud jste navštívil(a) místo přirodní katastrofy, místo vraždy nebo úmrtí známé osobnosti, z jaké to bylo iniciativy?

6. Pokud jste někdy navštívil(a) muzeum mučících nástrojů nebo hororový dům, z jaké to bylo iniciativy?

7. Jaké z motivů by Vás přiměly k návštěvě místa spojeného se smrtí či jinou tragédií?

8. Jaké pocity očekáváte (byste očekávali) při návštěvě místa spjatého se smrtí či jinou tragédií?

9. Je podle Vás správné platit za návštěvu koncentračního tábora?

11. Šel/šla byste se podívat na místo, kde byl nedávno spáchán zločin (např. vražda)?

12. Co by bylo Vaším motivem?

13. Byl(a) byste ochoten/ochotna za tuto návštěvu zaplatit?

14. Co by Vás odradilo?

15. Jaký je Váš postoj ke zmedializovaným tragickým příběhům - únos, vražda, znásilnění apod.?

16. Díváte se rád(a) na horory?

17. Jste:

18. Váš věk je:

19. Vaše dosažené vzdělání je:

20. V současné době jste:

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Setkal(a) jste se někdy s pojmem dark turismus?

2. Navštívil(a) jste někdy některá z těchto míst?

3. Jste si vědom(a), že jste někdy navštívil(a) některé z těchto míst?

4. Pokud jste navštívil(a) koncentrační tábor, bitevní pole nebo tematický hřbitov, z jaké to bylo iniciativy?

5. Pokud jste navštívil(a) místo přirodní katastrofy, místo vraždy nebo úmrtí známé osobnosti, z jaké to bylo iniciativy?

6. Pokud jste někdy navštívil(a) muzeum mučících nástrojů nebo hororový dům, z jaké to bylo iniciativy?

7. Jaké z motivů by Vás přiměly k návštěvě místa spojeného se smrtí či jinou tragédií?

8. Jaké pocity očekáváte (byste očekávali) při návštěvě místa spjatého se smrtí či jinou tragédií?

9. Je podle Vás správné platit za návštěvu koncentračního tábora?

11. Šel/šla byste se podívat na místo, kde byl nedávno spáchán zločin (např. vražda)?

12. Co by bylo Vaším motivem?

13. Byl(a) byste ochoten/ochotna za tuto návštěvu zaplatit?

14. Co by Vás odradilo?

15. Jaký je Váš postoj ke zmedializovaným tragickým příběhům - únos, vražda, znásilnění apod.?

16. Díváte se rád(a) na horory?

17. Jste:

18. Váš věk je:

19. Vaše dosažené vzdělání je:

20. V současné době jste:

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Kůtová, M.Motivace návštěvníků míst dark turismu (výsledky průzkumu), 2014. Dostupné online na https://motivace-navstevniku-mist-da.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.